پدیده شاندیز مشهد | پدیده‌ای جهانی در خراسان رضوی

2

جاهای دیدنی مشهد بی‌نظیر و بسیار متنوع‌اند. در گذشته، جاهای دیدنی مشهد فقط محدود به حرم مطهر بود؛ اما این روزها مشهد به یک قطب بزرگ گردشگری تبدیل شده است. مدتی می‌شود که شاهد افتتاح پدیده شاندیز مشهد هستیم. با ما همراه باشید تا این مجموعه چندمنظوره بزرگ را بهتر و بیشتر بشناسید.

پدیده شاندیز مشهد کجاست؟

پدیده شاندیز مشهد در شمال غرب این شهر و در محدوده شاندیز قرار دارد. برای بازدید از این مجموعه چندمنظوره، باید وارد جاده شاندیز شوید و مسیر را تا میدان شهدا ادامه دهید.

مسیر دسترسی به پدیده شاندیز

  • دسترسی با وسیله نقلیه شخصی

برای دسترسی به پدیده شاندیز باید ابتدا خودتان را به بلوار وکیل‌آباد برسانید. در راستای این بلوار، به‌سمت غرب حرکت کنید. نهایتاً به پایانه وکیل‌آباد و ابتدای جاده شاندیز خواهید رسید. مسیر جاده شاندیز را حدود ۲۰ ‌کیلومتر ادامه دهید تا به میدان شهدا برسید. میدان را به‌سمت راست بپیچید. پس از حدود ۵۰۰ متر، پدیده در سمت راست شما خواهد بود.

  • دسترسی با وسایل نقلیه عمومی

شما می‌توانید خودتان را به پایانه وکیل‌آباد برسانید. از آنجا اتوبوس‌های متعدد شما را به شاندیز می‌رسانند. برخی از آن‌ها مسیر را تا میدان شهدا ادامه می‌دهند. شما می‌توانید از رانندگان اتوبوس یا مینی‌بوس دراین‌باره سؤال کنید تا دچار مشکل نشوید.

  • دسترسی با تاکسی

از پایانه تاکسی وکیل‌آباد یا ابتدای جاده شاندیز، تاکسی‌های متعدد شما را تا پدیده همراهی می‌کنند. علاوه بر این تاکسی‌ها، می‌توانید با کمک تاکسی بی‌سیم یا تاکسی‌های اینترنتی نیز خودتان را به پدیده برسانید.

هزینه بازدید:رایگان
ساعت بازدید:10 صبح تا 12 شب
شماره تماس:05138888
مدت پیشنهادی برای بازدید:۴ ساعت
آدرس:مشهد، شاندیز، میدان شهدا، بلوار میرزا جواد آقای تهرانی، مرکز بزرگ گردشگری و خرید پدیده شاندیز

معرفی شهر رویایی پدیده شاندیز

همه چیز درباره شهر رویایی پدیده

پدیده شاندیز یا همان شهر رویایی پدیده شاندیز در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در شمال شرق ایران بنا شده است. زیربنای پدیده شاندیز ۱٫۱۱۰٫۰۰۰ مترمربع است. به همین علت، به‌جرئت می‌توان آن را یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های چندمنظوره ایران و خراسان رضوی دانست. شاندیز مشهد را تقریباً می‌توان با ایران مال تهران مقایسه کرد؛ زیرا ایران مال نیز حدود ۱٫۷۰۰٫۰۰۰ مترمربع وسعت دارد.

بر اساس ادعای سازندگان، پروژه شاندیز بزرگ‌ترین مجموعه چندمنظوره در تمام استان خراسان به حساب می‌آید. در آینده نزدیک، این مجموعه شاهد حضور صدها هزار گردشگر از سراسر دنیا خواهد بود.

جالب است بدانید در حال حاضر سالانه حدود ۲۰‌میلیون نفر از مشهد دیدن می‌کنند. فقط حدود ۷میلیون نفر از این تعداد، به مسافران نوروزی تعلق دارد. جذب گردشگر معادل افزایش درآمد مشاغل مختلف این شهر خواهد بود. با توجه به پتانسیل مشهد برای تبدیل‌شدن به یک مرکز گردشگری بزرگ، باید زیرساخت‌هایی درخور نیز در این شهر احداث شود. یکی از این زیرساخت‌ها، وجود یک مجموعه چندمنظوره بزرگ همانند پدیده شاندیز بود.

برای اطلاعات بیشتر درباره سفر به مشهد، مقاله زیر را بخوانید:
راهنمای سفر مشهد

بخش‌های مختلف شهر رویایی پدیده شاندیز

همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم، پدیده یک مجموعه چندمنظوره بسیار بزرگ است. در ادامه، به‌صورت کاملاً مختصر، شما را با بخش‌های مختلف این مجموعه آشنا خواهیم کرد:

  • هتل پنج ستاره

در فضایی بالغ بر ۲۵۰هزار متر مربع، به‌زودی شاهد افتتاح هتل پنج ستاره پدیده شاندیز خواهیم بود. این هتل با رعایت تمامی استانداردهای روز دنیا در دست احداث است. هتل پنج ستاره شاندیز دارای ۶۳۸ اتاق است. این هتل ۴۳ طبقه دارد و ارتفاع آن به ۲۲۵ متر می‌رسد. از نظر معماری، ظاهر این هتل شبیه به عدد ۸ است. در این مجموعه، مسافران می‌توانند از تمام امکانات رفاهی و خدماتی استفاده کنند. هر آنچه از خدمات لوکس انتظار دارید، در این هتل خواهید یافت.

هتل پنج ستاره پدیده، پس از افتتاح، بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین هتل در تمام مشهد یا شاید در تمام ایران خواهد بود.
  • مجتمع سرویس آپارتمان

مجتمع سرویس آپارتمان پدیده، شامل ۶ بلوک می‌شود. این ۶ بلوک مجموعاً ۱۸۳هزار متر مربع وسعت دارند. هر بلوک دارای آپارتمان‌ها و سوئیت‌هایی با متراژ‌های متفاوت است. به‌صورت کلی، متراژ واحدها بین ۴۲ تا ۳۹۰ مترمربع متغیر است. همچنین باید اشاره کنیم بخش مجتمع سرویس آپارتمان یا همان بخش مسکونی، شامل ۱۰۷۱ واحد پارکینگ نیز می‌شود.

  • مرکز بزرگ گردشگری و خرید پدیده شاندیز

مرکز خرید پدیده شاندیز

مرکز بزرگ گردشگری و خرید پدیده شاندیز تا حدودی افتتاح شده است و مسافران می‌توانند از آن بازدید کنند. مرکز خرید پدیده شاندیز یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین مراکز خرید مشهد و حتی در تمام کشور محسوب می‌شود. در این مرکز خرید، امکانات رفاهی، خدماتی و تفریحی متعددی وجود دارد. شما می‌توانید از بخش پارک آبی، شهربازی سرپوشیده و زمین پاتیناژ آن که با عنوان پاتیناژ مشهد شناخته می‌شود نیز بهره‌مند شوید. شهربازی سرپوشیده پدیده شاندیز به‌خاطر وسایل بازی و امکانات رفاهی تمام‌وکمالی که دارد از مجهزترین شهربازی های مشهد به حساب می آید. مرکز خرید پدیده شاندیز مشهد مجموعاً با در‌نظر‌گرفتن پیست پاتیناژ، مساحتی بالغ بر ۵۶۰هزار متر مربع را به خود اختصاص می‌دهد. به‌صورت کلی، ۱۶۰۰ فروشگاه و واحد صنفی در این مرکز خرید ۵طبقه قرار دارد. متراژ هر مغازه متفاوت است و اصناف مختلفی در آن‌ها فعالیت می‌کنند. همچنین هایپرمارکتی بزرگ نیز در این مجموعه وجود دارد.

بخش تجاری پدیده دارای ۳۷هزار واحد پارکینگ است؛ پس اصلاً نیازی نیست نگران یافتن جای پارک مناسب باشید. در مرکز خرید پدیده شاندیز مشهد امکان استفاده از انواع امکانات رفاهی، خدماتی و تفریحی وجود دارد. مراجعان می‌توانند از بخش‌های مختلف همانند استخر، بازی‌های رایانه‌ای، نمازخانه، نمایشگاه دائمی گل‌و‌گیاه و سرویس بهداشتی استفاده کنند.

در مرکز بزرگ گردشگری و خرید پدیده شاندیز، فقط شاهد برندهای لوکس خواهید بود. اگر به تهیه برندهای لوکس دنیا علاقه‌مند هستید و اصالت برایتان بسیار مهم است، حتماً سری به پدیده شاندیز بزنید. در این بازار، فروشگاه‌های بسیار لوکسی حضور دارند که محصولات باکیفیتی را عرضه می‌کنند.
  • مجتمع تفریحاتی و پارک آبی

بخش بزرگی از مجموعه چندمنظوره پدیده به قسمت تفریحات و پارک آبی اختصاص یافته است. این بخش همه‌روزه ظرفیت پذیرش ۳هزار مهمان را دارد. مجتمع تفریحی پدیده با ۶۳هزار متر مربع وسعت، یکی از بزرگ‌ترین جاهای تفریحی مشهد به حساب می‌آید. لازم به ذکر است در ساخت این مجتمع، از بهترین اسباب و لوازم استفاده شده است. به همین خاطر، در آینده نزدیک، از هیجان بی‌حد‌ومرز این مجتمع به وجد خواهید آمد.

  • مجتمع بزرگ فرهنگی پدیده

مجموعه چندمنظوره شاندیز بخشی با مساحت ۲۷هزار متر مربع را به مجتمع بزرگ فرهنگی اختصاص داده است. در این بخش، ۳ تالار ویژه برگزاری انواع همایش، مجالس و مراسم مختلف تعبیه شده است. در کنار این بخش، نمازخانه مجموعه با مساحت ۱۱۰۰ متر مربع به چشم می‌خورد. این نمازخانه را به‌شکل کعبه مقدس بنا کرده‌اند و ظاهری بسیار زیبا دارد. همچنین در دل این مجموعه فرهنگی، آزمایشگاه علوم و مرکز آموزشی نیز دیده می‌شود.

  • مجتمع اداری پدیده

در مجموعه چندمنظوره شاندیز، دو ساختمان ۷ طبقه شامل ۱۷۸ واحد اداری نیز به چشم می‌خورد. این بخش هنوز در دست احداث است؛ اما در آینده نزدیک یکی از مهم‌ترین ساختمان‌های اداری تمام مشهد خواهد بود. بر اساس ادعای سازندگان، در این بخش امکان دسترسی به انواع امکانات اداری همانند بیزینس‌سنتر و سالن اجتماعات وجود خواهد داشت. بی‌تردید در آینده نزدیک، این بخش مشهد، شاهد حضور بهترین شرکت‌های تراز اول در سطح کشوری خواهد بود.

  • باغ گل و نمایشگاه دائمی گل‌وگیاه

در راستای حفظ سلامت محیط‌زیست و دوستی با طبیعت، مجموعه چندمنظوره شاندیز فضایی بالغ‌بر ۳۰هزار متر مربع را به باغ گل و نمایشگاه دائمی گل‌و‌گیاه اختصاص داده است. علاوه بر ۳۰هزار متر مربع فضای باز، بخش سرپوشیده با مساحت ۱۰هزار متر مربع نیز به همین قسمت از مجموعه تعلق دارد. در این باغ می‌توانید از انواع گل‌و‌گیاه دیدن کنید.

در بخش‌هایی از آن، آموزش کشت و پروش انواع گل‌و‌گیاه ارائه می‌شود. همچنین امکان خرید از این نمایشگاه دائمی نیز وجود دارد.
  • شهربازی سرپوشیده

شهربازی سرپوشیده پدیده شاندیز یکی از جذاب‌ترین بخش‌های آن محسوب می‌شود. این شهربازی دارای ۳۰هزار متر مربع زیربناست. به همین علت، می‌توان آن را یکی از بزرگ‌ترین شهربازی‌های سرپوشیده در ایران دانست. در این شهربازی انواع امکانات تفریحی روز دنیا تعبیه شده است. شما در شهربازی سرپوشیده پدیده شاندیز می‌توانید از انواع بازی‌های مکانیکی و رایانه‌ای لذت ببرید.

  • رستوران پدیده

رستوران پدیده یکی از بهترین رستوران‌های مشهد به حساب می‌آید. این رستوران در فضایی زیبا قرار دارد. گردشگران می‌توانند از فضای باز و آلاچیق‌ها برای میل‌کردن غذای خود استفاده کنند. در رستوران پدیده می‌توانید به بخش بین‌المللی، منو آزاد و رستوران تابستانی بروید. همان طور که انتظار دارید، کیفیت غذاهای این رستوران بی‌نظیر است. همچنین تنوع مطلوبی از انواع غذاها را ارائه می‌دهد. خدمه رستوران رفتار بسیار مؤدبانه‌ای دارند. آن‌ها با روی خوش پاسخ‌گوی نیاز مشتریان‌اند.

جاهای دیدنی شاندیز مشهد

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، نظر شما درباره پدیده شاندیز مشهد چیست؟ به‌نظر شما چه زمانی شاهد افتتاح تمام بخش‌های آن خواهیم بود؟ آیا پس از افتتاح، قصد اقامت در هتل پدیده را دارید؟ به‌نظر شما این هتل می‌تواند عنوان بهترین هتل مشهد را از آن خود کند؟ آیا تاکنون از این مجموعه دیدن کرده‌اید؟ اگر این‌طور است، از تجربیات خود برای ما و سایر همراهان بگویید.

پدیده شاندیز در آدرس شاندیز، میدان شهدا، بلوار میرزا جواد آقای تهرانی قرار دارد.

این مجموعه همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۴ آماده خدمت‌رسانی است.

خیر، این بخش مجموعه هنوز افتتاح نشده است.

بله، این مرکز دارای ۳۷هزار واحد پارکینگ است.

در حال حاضر، محسن پهلوان مقدم مدیریت عامل این مجموعه است.

0/5 (0 نظر)
2 نظرات
  1. محمد می گوید

    الان مثل یکجای متروک شده و ترسناک ، آیا قرار تا چه زمانی اینطوری بماند ، از طرف پشت پدیده ، خیابان آسفالت نیست و شب ترسناک و خدای نکرده نمایه خوبی نداره

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز، پروژه پدیده به دلایل مختلف متوقف شد. البته الان خیلی ریز و نامحسوس داره پروژه پیش‌ می‌ره؛ ولی سرعت قبل رو نداره.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.