رأس الخیمه امارات | بهشتی کوچک در نزدیکی شهر مدرن دبی

1

مقصد بسیاری از گردشگران در سفر به سوی کشور امارات متحده عربی، شهر پر‌آوازه و نام‌آشنای دبی است؛‌ اما آیا تا‌کنون چیزی راجع به شهر‌ها و مناطق گردشگری اطراف دبی چیزی شنیده‌اید؟‌ رأس الخیمه امارات از جمله مناطق توریستی در نزدیکی شهر مدرن دبی است که با وجود جاذبه‌های طبیعی مسحور‌کننده، آثار باستانی پر‌شکوه و امکانات تفریحی و رفاهی مهیج و متعددی که دارد، کمتر کسی نام آن را شنیده است؛ از‌این‌رو ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی این بهشت کوچک و ناشناخته بپردازیم. پس اگر دنبال سفری منحصر‌به‌فرد و متفاوت و تجربه جدیدی هستید، در این مطلب با ما همراه باشید تا با این منطقه بی‌نظیر آشنا شوید.

رأس الخیمه کجاست؟‌

رأس الخیمه از جمله قدیمی‌ترین مناطق در کشور امارات است که در میان خلیج فارس و کوه‌های هاجر قرار دارد. همچنین این منطقه در بخش جنوب و شمال‌شرقی، دارای مرز مشترک با کشور عمان است. 

برای آشنایی با سایر جاذبه‌ها و جاهای دیدنی دبی، روی لینک زیر کلیک کنید:

فاصله رأس الخیمه تا دبی چقدر است؟

عکس رأس الخیمه

این منطقه توریستی بی‌نظیر در نزدیکی شهر دبی واقع شده است و فاصله آن با عروس امارات فقط ۱۰۹ کیلومتر است. از‌این‌رو اگر محل اقامت شما در سفر به امارات، همچون اغلب گردشگران، شهر دبی است، می‌توانید پس از گذر حدود ۹۰ دقیقه در مسیر به این منطقه رسیده و روزی از سفر خود را به‌گشت‌و‌گذار و تفریح در این بهشت کوچک اختصاص دهید. 

جاهای دیدنی رأس الخیمه امارات کدامند؟

  • موزه ملی راس الخیمه | Ras al Khaimah Museum

عکس موزه ملی راس الخیمه

اگر به تاریخ علاقه‌مند هستید، بازدید از موزه ملی رأس الخیمه امارات را از دست ندهید؛ چرا‌که بازدید از این موزه همچون سفر به قعر تاریخ لذت‌بخش و هیجان انگیز خواهد بود. در این موزه منحصر‌به‌فرد انواع سازه‌های باستانی به قدمت ۷‌هزار سال پیش به نمایش گذاشته شده است. همچنین نمایشگاه‌هایی سرگرم‌کننده که نمایانگر سبک زندگی مردمان و وضعیت منطقه در ما‌قبل تاریخ هستند، در این موزه بر‌قرارند که تماشای آن‌ها هر بیننده‌ای را به وجد خواهد آورد. 

  • قلعه ضایه | Dhayah Fort

از محبوب‌ترین و پر‌بازدید‌ترین جاذبه‌های باستانی در این منطقه می‌توان به قلعه ضایه اشاره کرد که قدمتی بالغ بر ۵۰۰ سال دارد. جالب است بدانید که این قلعه تاریخی مستحکم و استوار با استفاده از آجر‌های گلی ساخته شده و قرن‌ها پا‌بر‌جا مانده است. البته باید اشاره کنیم که بخشی از آن در سال ۱۸۱۹، در طول جنگی میان مردمان بومی منطقه و انگلیسی‌ها ویران شد. پس از آن این قلعه تاریخی محل سکونت حاکم منطقه شد و سال‌ها بعد از آن به‌عنوان زندان استفاده می‌کردند. هم‌اکنون نیز این بنای تاریخی پر‌اهمیت جزء شاخص‌ترین آثار باستانی کشور امارات به‌شمار می‌آید. 

  • کوه های هاجر | Hajjar Mountains

کوه های هاجر منطقه‌ای هیجان‌انگیز و دوست‌داشتنی برای عاشقان طبیعت است. بدون‌شک گشت‌و‌گذار و ماجراجویی در این کوه‌ها جزء ناب‌ترین تجربه‌های شما در سفر به منطقه رأس الخیمه امارات خواهد بود؛‌ چرا‌که در این کوهستان، مناظر خیره‌کننده و بکر بسیاری به چشم می‌خورند. علاوه بر آن امکان تجربه و لذت‌بردن از تفریحات متنوعی در آن فراهم شده است. 

  • روستای کویری باساتا | Basata

روستای کویری باستا نیز از جمله جاذبه‌های گردشگری در این منطقه است. این روستای منحصر‌به‌فرد تجربه‌ای متفاوت از صحرا‌گردی و حضور و ماجراجویی در کویر را برای شما رقم خواهد زد. به‌علاوه در این روستا می‌توانید سبک زندگی سنتی و جالب‌توجه ساکنان صحرای عربی را از نزدیک مشاهده کرده و بینشی جدید و واقعی از این نوع سبک زندگی به دست آورید. بدون‌شک چنین تجربه‌ای برای شما منحصر‌به‌فرد و پر‌هیجان خواهد بود. 

  • چشمه های آبگرم خط | Khatt Hot Springs

چشمه های آبگرم خط جاذبه گردشگری و تفرجگاهی محبوب در این منطقه است که آرامش، راحتی و حس سبکی را به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهد. در این مجموعه شما می‌توانید علاوه بر بهره‌بردن از خواص درمانی آب گرم این چشمه‌ها، از خدماتی همچون ماساژ سنگ داغ بهره‌مند شده و با این کار خستگی و احساسات نا‌خوشایند را از جسم و روح خود دور کنید. 

چه تفریحاتی را می‌توان در رأس الخیمه تجربه کرد؟

  • انواع ورزش‌ها و تفریحات کوهستانی در کوه‌های هاجر 

همان طور که گفتیم در کوهستان هاجر امکان تجربه تفریحات متنوعی برای مراجعه‌کنندگان به این منطقه فراهم شده است؛ از‌این‌رو شما در این منطقه می‌توانید تجربیات مهیج و به‌یاد‌ماندنی‌ از جمله سافاری، دوچرخه‌سواری در کوهستان، صخره‌نوردی، فرود با طناب، صخره‌نوردی و کوه‌نوردی را در محیطی امن و کنترل‌شده برای خود رقم بزنید. 

  • انواع تفریحات آبی در پارک آبی آیس لند

از جمله مراکز تفریحی واقع در منطقه رأس الخیمه امارات می‌توان به پارک آبی مهیج و دوست‌داشتنی آیس لند اشاره کرد. در این پارک انواع تفریحات آبی هیجان‌انگیز و فرح‌بخش برای تمامی سنین فراهم شده است؛ از‌این‌رو اگر می‌خواهید از گرمای سوزان این منطقه به جایی خنک و پر‌نشاط پناه آورده و اوقاتی خوش را سپری کنید، توصیه می‌کنیم بازدید از مجموعه تفریحی آبی آیس لند را از دست ندهید. 

  • سافاری و تفریحات صحرایی در روستای باساتا

همان طور که اشاره کردیم، روستای کویری باساتا از جمله جاذبه‌های دیدنی و گردشگری در منطقه رأس الخیمه امارات است. در این بخش باید اضافه کنیم که در این منطقه امکان تجربه تفریحات متنوع و هیجان‌انگیزی برای مراجعه‌کنندگان فراهم شده است. از جمله تفریحات جذابی که در این روستای کویری برای گردشگران فراهم شده است، می‌توان به سافاری بیابان، شتر‌سواری، اسکی ماسه‌ای، تماشا و شرکت در مراسم رقص سنتی منطقه، چشیدن شام باربیکیو و… اشاره کرد.

  • تجربه کمپ به‌سبک بدوی در واحه کویر 

عکس کمپینگ در صحرای واحه کویر

کمپینگ در صحرای واحه کویر، آن هم به‌سبک بدوی، تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد است که هیچ‌گاه از یاد و خاطر شما دور نخواهد شد. آرامش قدم گذاشتن روی شن‌های نرم کویر و تماشای آسمان پر‌ستاره خیره‌کننده و جادویی آن در کنار تجربه‌ای متفاوت از سبک زندگی اقوام بدوی و نشستن در کنار آتش و چشیدن غذایی با طعم دودی تجربه‌ای است که در این منطقه انتظار شما را می‌کشد. 

  • نمایش شاهین در تفرجگاه بانیان تری الوادی 

پرورش شاهین و شکار به‌همراه آن‌ها از جمله معروف‌ترین سنت‌های مردمان کشور امارات است که از ۲ هزار سال پیش رواج داشته و دارد. امروزه در تفرجگاه بانیان تری الوادی واقع در منطقه رأس الخیمه امارات، امکان شرکت در این سنت و تجربه آن برای گردشگران نیز فراهم شده است. در این تفرجگاه برنامه‌ای موسوم به نمایش شاهین وجود دارد که به بازدید‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا در سنت ۲هزار ساله شکار با شاهین در کویر امارات سهیم شوند. همچنین در این تفرجگاه امکان تماشای گونه‌های متفاوت از پرندگانی همچون شاهین، جغد، عقاب و دلیجه (Kestrel) برای بازدید‌کنندگان فراهم شده است. 

  • کوهپیمایی و زیپ لاین در کوه مرتفع جیص 

قله جیص با ارتفاع بالغ‌بر ۲هزار متر، بلند‌ترین نقطه در کشور امارات متحده عربی است. این کوه در جوار جاده میان منطقه رأس الخیمه و دبی واقع شده و امکانات رفاهی و تفریحی جذابی از جمله طولانی‌ترین زیپ لاین امارات و مسیر کوهپیمایی آهن‌کوب در آن احداث شده است که از طریق آن‌ها می‌توان به قلعه این کوه سر‌به‌فلک‌کشیده رسید و چشم‌اندازی خیره‌کننده از فضای اطراف را تماشا کرد. همچنین خوب است اشاره کنیم که دولت این منطقه قصد دارد تا به‌زودی امکانات رفاهی و تفریحی دیگری از جمله هتل، پیست اسکی دبی، پاراگلایدر و زمین گلف در این منطقه احداث کند و با این کار گردشگران بسیاری را به‌سوی کوه جیص و منطقه اطراف آن جذب کند. 

مراکز خرید رأس الخیمه امارات کدامند؟

  • مرکز خرید الحمرا | Al Hamra Mall

مرکز خرید الحمرا که وسعتی بالغ‌بر ۳۷هزار متر‌مربع در دو طبقه دارد، مجموعه‌ای کامل و عظیم برای گشت‌و‌گذار و خرید انواع کالا‌های با‌کیفیت است. در این مجتمع بیش از ۱۰۰ فروشگاه مختلف مشغول فعالیت هستند که محصولاتی متنوع از جمله پوشاک، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی و… را به مشتریان عرضه می‌کنند. طراحی زیبای مجموعه در کنار امکانات تفریحی و رفاهی کامل آن باعث شده است تا این مرکز خرید جزء بهترین و محبوب‌ترین مراکز خرید در رأس الخیمه امارات باشد. 

آدرس: Khuzam Rd – Al Qurm – Ras al Khaimah – United Arab Emirates
ساعات کاری:‌ شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۲:۰۰ و پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۰۰:۰۰
  • مرکز خرید منار | Manar Mall

مرکز خرید منار نیز از جمله مراکز خرید بزرگ و محبوب در منطقه رأس الخیمه است که در آن امکان تجربه خریدی رضایت‌بخش در کنار تفریحاتی دل‌چسب برای مراجعه‌کنندگان فراهم شده است. در این مجتمع تجاری چندین فروشگاه زنجیره‌ای در کنار بالغ بر ۱۲۰ فروشگاه مستقل با محصولاتی متنوع مشغول فعالیت هستند. از جمله امکانات رفاهی و تفریحی این مرکز خرید نیز می‌توان به پارکینگ اختصاصی، فود کورت، چندین رستوران و کافی‌شاپ، زمین بازی برای کودکان و… اشاره کرد.

آدرس: Al Muntasir Road – Al Uraibi – Ras al Khaimah – United Arab Emirates
ساعات کاری:‌ شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۲:۰۰ و پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۰۰:۰۰
  • مرکز تجاری النعیم سیتی سنتر | Al Naeem City Center

عکس مرکز تجاری النعیم سیتی سنتر

مرکز خرید النعیم سیتی سنتر با طراحی منحصر‌به‌فردش که تلفیق سبک بازار‌های سنتی و مراکز خرید مدرن امروزی است، از جمله بهترین مراکز خرید رأس الخیمه امارات به شمار می‌آید. در این مرکز تجاری و تفریحی بیش از ۱۰۰ واحد تجاری مستقل و ده‌ها فروشگاهی زنجیره‌ای مشغول فعالیت و خدمات‌رسانی به مراجعه‌کنندگان هستند. امکانات رفاهی و تفریحی این مجموعه بی‌نظیر نیز شامل رستوران، کافی‌شاپ، زمین و فضاهایی طراحی‌شده برای بازی و سرگرمی و… می‌شوند. 

آدرس: Safeer Mall – Al Dhait North – Ras al Khaimah – United Arab Emirates
ساعات کاری:‌ یکشنبه تا چهار‌شنبه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۲:۰۰ و پنجشنبه تا شنبه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۳:۰۰
  • مرکز خرید راک | RAK Mall

عکس مرکز خرید راک

اگر دنبال مرکز خریدی پیشرفته در رأس‌الخیمه مناسب تمام اعضای خانواده هستید، مرکز خرید راک جزء بهترین گزینه‌ها برای شماست. در این مرکز انواع محصولات پوشاک، زیورآلات، لوازم الکترونیکی و لوازم آرایشی و بهداشتی از برندهای گوناگون داخلی و خارجی یافت می‌شود. موقعیت مناسب راک در خیابان Khuzam نیز باعث شده به بیشتر دیدنی‌های شهر نزدیک باشد و آن را به گزینه مناسبی تبدیل کرده است.

آدرس: Khuzam Rd – Al Qurm – Ras al Khaimah – United Arab Emirates
ساعات کاری:‌ شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۲:۰۰ و پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۰۰:۰۰

 

چگونه به رأس الخیمه امارات برویم؟

در زیر نقشه رآس الخیمه را برایتان گذاشتیم. می‌توانید پس از رفتن به دبی، به این شهر زیبا هم سفر کنید.

در این مطلب همراه با مجله گردشگری ره بال آسمان سوار بر بال نوشته به‌سوی بهشتی کوچک در امارات به نام رأس الخیمه سفر کردیم و با جاذبه‌های دیدنی و تفریحی منحصر‌به‌فرد و هیجان‌انگیز آن آشنا شدیم و راه رسیدن به آن را آموختیم. هم‌اکنون وقت آن رسیده تا بار سفر را بسته و به‌سوی این منطقه رؤیایی سفر کرده و این بار تجربه‌ای متفاوت از سفر به کشور امارات را برای خود و هم‌سفرانتان خلق کنید. در‌ نهایت فراموش نکنید که اگر تا‌کنون تجربه سفر به این منطقه و گشت‌و‌گذار در گوشه‌و‌کنار آن را داشته‌اید، نظر و تجربه‌های ارزشمند خود را راجع به آن با ما و مخاطبان خوش‌ذوق ما به‌اشتراک بگذارید.

این منطقه جزء قدیمی‌ترین منطقه‌های امارات است که در میان خلیج فارس و کوه‌های هاجر قرار گرفته است.

فاصله رأس الخیمه تا شهر دبی تنها ۱۰۹ کیلومتر است.

برای رسیدن به رأس الخیمه از مبدأ دبی باید چیزی حدود ۹۰ دقیقه را در مسیر سپری کنید.

از جمله جاذبه‌های دیدنی رأس الخیمه امارات می‌توان به موزه ملی راس الخیمه، قلعه ی ضایه، کوه های هاجر، روستای کویری باساتا و چشمه‌های آبگرم خط اشاره کرد.

مراکز خرید رأس الخیمه شامل مرکز خرید الحمرا، مرکز خرید منار، مرکز تجاری النعیم سیتی سنتر و مرکز خرید راک می‌شوند.

5/5 (1 نظر)
1 نظر
  1. آیلا می گوید

    سلام، برای رسیدن به راس الخیمه راهنمایی نکردید که چطور با استفاده از وسایل نقلیه عمومی میتونیم یه راس الخیمه برسیم.
    من از فرودگاه دبی مستقیما عازم راس الخیمه و منطقه خت هستم. ممنون میشم اگر اطلاعاتی دارین راهنمایی بفرمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.