بازار بزرگ بین المللی سپاد | خرید و پاساژگردی در بورس سوغات مشهد

0

بازار بین المللی سپاد مشهد سال‌هاست که به‌عنوان یکی از بهترین مراکز خرید این شهر شناخته می‌شود. این بازار در منطقه گردشگری سپاد قرار دارد. در منطقه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم تا دلتان بخواهد جاهای دیدنی و مراکز خرید خودنمایی می‌کند. به همین دلیل می‌توان گفت این بازار در قلب جاهای دیدنی مشهد جا خوش کرده‌اند. ناگفته پیداست به لحاظ مسافت نیز این بازار با بسیاری از جاهای دیدنی مشهد فاصله کمی دارد. به همین دلیل با حضور در این بازار، فرصتی پیدا می‌کنید تا عیش خود را در مشهدگردی کامل کنید. برای اینکه گردشگری بیشتر از همیشه به شما خوش بگذرد، اطلاعات جالبی درباره این بازار فراهم کرده‌ایم. در ادامه ابتدا به مسیر دسترسی به آن اشاره می‌کنیم و با هم می‌بینیم چه کالاهایی در آن فروخته می‌شود. در نهایت نیز با معرفی جاهای دیدنی نزدیک به بازار بزرگ بین المللی سپاد ، مطلب را به پایان می‌رسانیم.

بازار بین المللی سپاد کجاست؟

بازار سپاد مشهد که به آن بازار کاوه و بازار خیام سپاد هم می‌‌گویند، در یکی از معروف‌ترین مکان‌های گردشگری ایران قرار دارد. این مکان با نام مجموعه تجاری گردشگری سپاد شناخته می‌شود. جالب است بدانید این مجموعه گردشگری، چیزی حدود ۲ میلیون مترمربع مساحت دارد. در این مساحت وسیع، بسیاری از جاهای تفریحی مشهد قرار گرفته‌اند. یکی از این مکان‌ها، بازار بزرگ و مجهزی است که به آن سپاد می‌گویند. منطقه گردشگری سپاد، در انتهای بلوار خیام شمالی مشهد واقع شده است. بازار بین المللی، اولین بازاری است که با حضور در این منطقه پیش روی شما قرار می‌گیرد. مرکز خرید الماس شرق و شهربازی قهرمانان، به‌عنوان دیگر جاهای دیدنی خراسان رضوی در این بلوار چشم‌انتظار گردشگران هستند.

مسیر دسترسی به بازار سپاد مشهد

محبوبیت این بازار باعث شده تا چندین خط اتوبوس شهری در همسایگی آن ایستگاه داشته باشند. از طرف دیگر مسیر دسترسی به این بازار با خودروی شخصی نیز بسیار راحت و سرراست است. دلیل این مسیر سرراست را می‌توان در قرارگیری‌اش در مسیر یکی از معروف‌ترین بزرگراه‌های مشهد دانست. بازاری که صحبتش شد، کمی از مترو دور است. با این حال روش‌های جالبی برای رسیدن به آن سراغ داریم. در ادامه به بهترین مسیرهای دسترسی می‌پردازیم.

مسیر دسترسی به بازار سپاد مشهد

مسیر دسترسی به بازار سپاد مشهد

دسترسی به بازار سپاد مشهد با مترو

بازار بزرگ بین المللی سپاد، به‌رغم اینکه در یکی از معروف‌ترین مکان‌های گردشگری ایران قرار دارد، خبری از دسترسی مترو در آن نیست. با این حال اگر در مسیر خط یک مترو مشهد هستید و می‌خواهید به این بازار بروید. باید در ایستگاه خیام از مترو پیاده شوید. این ایستگاه در بلواری با همین نام قرار دارد. در ابتدای این بلوار، تاکسی‌ها برای انتقال مسافران به منطقه سپاد صف کشیده‌اند.

دسترسی به بازار سپاد مشهد با اتوبوس

برای رسیدن به این بازار بین‌المللی، مبدأ گردشگران را حرم امام رضا در نظر می‌گیریم. در ایستگاه روبه‌روی باب‌الجواد، اتوبوس خط ۲۱۰ توقف می‌کند. کافی است سوار این اتوبوس شوید تا شما را به این بازار برساند. اتوبوس خط ۲۱۰ در پایانه گردشگری مشهد، ایستگاه دارد. در این ایستگاه که پیاده شدید، چیزی حدود ۲ دقیقه تا بازار بین المللی سپاد مشهد فاصله دارید. اتوبوس‌های ۲۲.۲، ۸۰، ۲۱، ۲۸، ۳۹، ۸۱ و ۱۰۸۰ هم در این منطقه ایستگاه دارند. با این توضیح، هر جای شهر که یکی از این خطوط را دیدید، می‌توانید خودتان را به پایانه گردشگری برسانید.

دسترسی به بازار سپاد مشهد با ماشین شخصی

به گردشگرانی که با خودروی شخصی راهی مشهد شده‌اند یا در این شهر خودرو کرایه کرده‌اند، این نوید را بدهیم که دسترسی به این بازار بسیار ساده و خوش‌مسیر است. در این آدرس‌دهی نیز مبدأ مسافران را حرم امام رضا در نظر می‌گیریم. از حرم باید راهی خیابان بهجت شوید. سپس راه بلوار شهید کامیاب را در پیش بگیرید. به این بلوار که رسیدید، راهی خیابان عبادی شوید. در نهایت به بزرگراه شهید چراغچی بروید. این بزرگراه در بین مشهدی‌ها با نام صدمتری هم معروف است. بزرگراه شهید چراغچی را ادامه دهید تا به خیابان بهارستان ۷ برسید. در این خیابان چشم شما به بازاری روشن می‌شود که به آن سپاد می‌گویند.

فاصله بازار بین المللی سپاد تا حرم

بسته به مسیری که برای دسترسی به بازار انتخاب کرده‌اید، فاصله متفاوتی را بین بازار و حرم امام رضا در پیش دارید. با این حال تجربه ثابت کرده چیزی حدود ۱۰ کیلومتر بین بازار و حرم از مسیری که در بخش خودروی شخصی توضیح دادیم، وجود دارد. ناگفته نماند زمانی از روز که برای رسیدن به این مرکز خرید انتخاب کرده‌اید، تأثیر زیادی در افزایش یا کاهش بارِ ترافیک دارد؛ در نتیجه ممکن است کمی زودتر یا دیرتر از مدت‌زمانی که گفتیم از حرم به این بازار برسید.

با این توضیح طی‌کردن این مسیر از ۲۰ دقیقه در ساعات خلوت روز و تا یک ساعت در ترافیک زمان می‌برد. برای سفر با اتوبوس می‌توانید از اکثر ورودی های حرم اقدام کنید که در ادامه برایتان می‌گوییم.

  • ورودی شیخ طوسی: با یکی از خطوط ۱۲، ۸۳۰ یا ۸۳۱ تا بلوار فردوسی و ایستگاه آپارتمان‌های مرتفع بروید. در آنجا سوار اتوبوس ۲۲.۲ یا ۲۱۰ شوید تا شما را به منطقه گردشگری سپاد برساند.
  • ورودی نواب صفوی: سوار یکی از خطوط ۸۳۰ یا ۸۳۱ شوید. در بلوار فردوسی پیاده شده و سوار اتوبوس ۲۲.۲ یا ۲۱۰ شوید.
  • ورودی باب الرضا و باب الجواد: سوار اتوبوس ۲۱۰ شوید و در منطقه گردشگری پیاده شوید.

معرفی بازار سپاد مشهد + اطلاعات بازدید

مراکز خرید مشهد در بازه‌های زمانی مختلفی ساخته شده‌اند. بعضی از این مراکز سنتی هستند و تاریخ ساخت آن‌ها به سال‌ها پیش باز می‌گردد. بعضی دیگر نیز نسبتاً‌ تازه‌سازتر هستند و در چند دهه اخیر بنا شده‌اند. برای نمونه می‌توان به بازار سپاد اشاره کرد. درهای این بازار در ۱۳۷۵ به روی مشتریان گشوده شد. جالب است بدانید بازاری که از آن صحبت می‌کنیم ۳ فاز اصلی دارد. مجموعاً ۴۴۰ باب مغازه در فازهای مختلف این بازار تعبیه شده‌ است. البته تمامی این مغازه‌ها فعال نیستند. با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت حدود ۲۰۰ غرفه فعال در این بازار وجود دارد.

جالب‌تر اینکه فازهای این بازار از هم جدا هستند. با این حال راهروهایی بین این فازها وجود دارد. به لطف وجود این راهروها، مشتریان به‌راحتی بین قسمت‌های مختلف بازار تردد می‌کنند و به خرید و گشت‌و‌گذار مشغول می‌شوند. فازهای این مرکز خرید در کنار ارتباط داخلی با راهرو، درهای خروجی جداگانه‌ای دارند. از طرف دیگر قسمتی از این بازار نیز به فروش محصولات خارجی اختصاص یافته است.

بازار بین المللی سپاد، همانند دیگر مراکز خرید این شهر، بورس سوغات مشهد به حساب می‌آید. طیف سوغاتی‌های این بازار به اندازه‌ای گسترده است که بعید می‌دانیم فرصتی برای گشت‌و‌گذار در تمامی فروشگاه‌‌های آن پیدا کنید. فروشگاه‌های عرضه لوازم آشپزخانه، صنایع دستی، کیف‌، کفش و پوشاک در گوشه‌وکنار بازار خودنمایی می‌کند. چندین مرکز خرید بسیار بزرگ در منطقه گردشگری سپاد قرار دارد. وجود این مراکز خرید، رقابت تنگاتنگی میان فروشنده‌ها برای فروش محصولات ایجاد کرده است. این رقابت به نفع مشتریان تمام می‌شود؛ زیرا فروشنده‌های این مرکز خرید، در بازه‌های زمانی مختلف، فستیوال‌های فروش برگزار می‌کنند.

آدرسمشهد، بزرگراه شهید چراغچی، بلوار خیام شمالی، حد فاصل میدان سپاد و میدان بهارستان (عطار نیشابوری)
شماره تماس۰۵۱۳۷۱۱۳۱۱۱
ساعات کاری۸:۳۰ صبح تا ۲۲:۰۰
آدرس صفحه اینستاگرامندارد

امکانات بازار بزرگ بین المللی سپاد

امکانات بازار بزرگ بین المللی سپاد

بازار بین المللی سپاد مشهد به لحاظ امکانات رفاهی نیز یکی از بهترین مراکز خرید مشهد است. این بازار فاصله بسیار کمی با ایستگاه اتوبوس و تاکسی دارد. مسیر سرراست بازار نیز باعث شده تا تاکسی‌های اینترنتی به‌راحتی آدرس آن را پیدا کنند و در یک چشم‌به‌هم‌زدن، در اختیار مسافران قرار بگیرند. مجموعه گردشگری سپاد یکی از قطب‌های تجاری مشهد به حساب می‌آید؛ در نتیجه شعبه‌های بانک در این مرکز خرید صف کشیده‌اند. به لطف این شرایط وقت زیادی از گردشگرانی که کار بانکی دارند، تلف نمی‌شود. به این ویژگی‌ها، وجود چنین شعبه بیمه و دفترهای حمل‌و‌نقل بین‌المللی را هم اضافه کنید.

چندین چشمه سرویس بهداشتی، مرکز پذیرایی و کافی‌شاپ به‌عنوان دیگر امکانات رفاهی این مرکز خرید شناخته می‌شود. صندلی‌هایی در قسمت بیرونی این مرکز خرید تعبیه شده تا شرایط راحتی و استراحت خریداران مهیا باشد. اگر هم در حین خرید، احساس گرسنگی کردید، غم به دل خود راه ندهید. در اطراف این مرکز خرید چند رستوران و فست‌فود هست. غرفه‌های خوراکی هم در بازار و بیرون از آن پیدا می‌شود.

جاهای دیدنی اطراف بازار سپاد مشهد

جاهای دیدنی اطراف بازار سپاد مشهد

برای شما گفتیم که سپاد، بزرگ‌ترین منطقه گردشگری در تمامی ایران است. به لطف مساحت زیاد این منطقه، بسیاری از جاهای دیدنی مشهد در آن قرار دارد. مکان‌های دیدنی این منطقه به‌اندازه‌ای جاذبه‌های گردشگری دارد که حیف است راهی بازار بین المللی سپاد شوید و سری به آن‌ها نزنید. مکان‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم به‌عنوان گل‌سرسبد جاهای دیدنی منطقه گردشگری سپاد به حساب می‌آیند و فاصله کمی با این بازار بین‌المللی دارند.

شهربازی قهرمانان

شهربازی قهرمانان

شهربازی قهرمانان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های سرگرمی و شهربازی در مشهد است. این شهربازی به لحاظ تاریخ ساخت نیز در گروه شهربازی‌های جدید مشهد قرار می‌گیرد. شهربازی قهرمانان دارای امکانات و وسایل بازی و سرگرمی متنوع و جذابی است. هر سرگرمی که فکرش را بکنید در اینجا پیدا می‌شود. این تفریحات برای سنین مختلف، جذابیت دارند.

شهربازی قهرمانان

اگر همراه اعضای خانواده راهی بازار بین المللی سپاد مشهد شده‌اید و می‌خواهید حسابی خوش بگذرانید، حتماً سری به شهربازی قهرمانان بزنید. کارتینگ، اتاق فرار و تاب‌های هیجان‌انگیز از بهترین سرگرمی‌های این شهربازی به حساب می‌آید. به علاقه‌مندان سرگرمی‌های نوین نیز این نوید را بدهیم که قسمتی از شهربازی قهرمانان به بازی‌های ویدئویی اختصاص دارد. بساط جدیدترین سرگرمی‌های دنیای واقعیت مجازی در این قسمت برای علاقه‌مندان مهیاست.

پارک ساحلی آفتاب

پارک ساحلی آفتاب

پارک های آبی مشهد یکی از دیگری سرگرم‌کنند‌ه‌تر هستند. با این حال اگر به دنبال بهترینِ بهترین‌ها هستید، حتماً سری به پارک ساحلی آفتاب بزنید. برای تعریف از این پارک ساحلی، کافی است به این نکته اشاره کنیم با پارک آبی چندین طبقه‌ای روبه‌رو هستید که سرگرمی‌های بی‌شماری دارد. پارک ساحلی آفتاب، یکی از معدود پارک‌های آبی ایران است که شرایطی برای غواصی مهیا کرده. سالن مخصوص حمام آفتاب، ماساژ و قسمت سنگ نمک از دیگر جاذبه‌های پارک آبی آفتاب به حساب می‌آید. این پارک آبی فاصله چندانی با مرکز خرید سپاد ندارد. به لطف این فاصله کم، با پای پیاده می‌توانید راه پارک ساحلی آفتاب را در پیش بگیرید.

باغ پرندگان مشهد

باغ پرندگان مشهد

به گردشگران طبیعت‌دوستی که علاقه‌ خاصی به تماشای پرنده‌های زیبا دارند، پیشنهاد می‌‌کنیم حتماً‌ سری به باغ پرندگان مشهد بزنند. در این باغ، تعداد بی‌شماری پرنده‌های خوش‌الحان و رنگارنگ به پرواز در می‌آیند. زیبایی‌های باغ پرندگان مشهد به اندازه‌ای است که این باغ را به یکی از تماشایی‌ترین باغ‌های پرنده در سرتاسر ایران تبدیل کرده است. همان‌گونه که می‌دانید،‌ در تمامی دنیا عکاسی با گوشی‌های هوشمند فلش‌دار، از حیوانات ممنوع است. به همین دلیل عکاسخانه‌ای در باغ پرندگان تعبیده شده تا عکس‌های خاطره‌انگیز و حرفه‌ای در کنار پرنده‌های زیبا بگیرید. موهبت تماشای پرنده‌های زیبا و گشت‌و‌گذار در این باغ، فرصتی است که در کنار خرید از بازار سپاد می‌توانید بهره‌مند شوید.

مجتمع تجاری وصال

مجتمع تجاری وصال و پارک علمی پروفسور بازیما

مشهد، شهر جاهای دیدنی و مکان‌های تماشایی است. بسیاری از این مکان‌ها مجتمع تجاری وصال است این مجتمع نیز یکی دیگر از مراکز خرید مشهد به حساب می‌آید. در این مجتمع می‌توانید همه‌چیز برای تجهیز یک خانه لوکس را پیدا کنید؛ از انواع مبلمان و سرویس چوب گرفته تا ظرف‌های شیک و زیبای آشپزخانه و همچنین انواع وسایل برقی.

الماس شرق مشهد و سرزمین عجایب

الماس شرق مشهد و سرزمین عجایب

در این قسمت از معرفی بهترین جاهای دیدنی نزدیکِ بازار سپاد، به مرکز خرید الماس شرق رسیدیم. مطمئن هستیم تاکنون آوازه الماس شرق به گوش شما خورده است. وقتی از الماس شرق صحبت می‌کنیم،‌ منظور مرکز خریدی است که فروشگا‌های بسیار، سرگرمی‌های متنوع و آب‌نمایی زیبا دارد. این مرکز خرید به‌اندازه‌ای تماشایی است که به‌راحتی می‌توانید نصف روز را به گردشگری و خرید در آن مشغول شوید. به زیبایی‌ها و فروشگا‌ه‌های رنگارنگ الماس شرق، شهربازی هیجان‌انگیزی را نیز اضافه کنید. این شهربازی با نام سرزمین عجایب شناخته می‌شود. تفریح‌های مختلفی برای کودکان و بزرگسالان در این شهربازی مهیاست.

بهترین زمان بازدید از بازار بین المللی سپاد

بهترین زمان بازدید از بازار بین المللی سپاد

انصافاً باید گفت منطقه گردشگری سپاد نسبت به دیگر جاهای دیدنی مشهد، معماری امروزی‌تری دارد. این منطقه به لحاظ مکان‌نمایی نیز در زمینی بسیار وسیع بنا شده است؛ در نتیجه حتی در شلوغ‌ترین روزهای سال نیز گشت‌و‌گذار در این بازار بین‌المللی خوشایند و خاطره‌ساز خواهد بود. با این حال از این واقعیت نمی‌توان گذشت که مشهد، شهری شلوغ و پرگردشگر است. با این توضیح، روزهای نخست فروردین، واپسین روزهای اسفند، تابستان و تعطیلات رسمی چندین روزه به‌عنوان زمان‌های شلوغ و پرگردشگر مشهد شناخته می‌شود.

ناگفته نماند، مشهد در کنار شلوغی‌های تابستان، آب‌و‌هوای گرمی هم دارد. به همین دلیل اواخر فروردین، اردیبهشت و خرداد زمان مناسبی برای مشهدگردی و خرید در بازار سپاد به حساب می‌آید. پاییز و زمستان نیز برای گشت‌وگذار در این مرکز خرید مناسب است. با توجه به حضور کمترِ گردشگران در فصل‌های خلوتی مانند زمستان، فستیوال‌های فروش در این مرکز خرید برگزار می‌شود. به لطف این فستیوال‌ها، کالاهای دلخواه را می‌توانید با قیمتی مناسب خریداری کنید.

بازار بین المللی سپاد مشهد از هر منظری که بنگرید، یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد است. تنوع سوغاتی‌های این بازار نیز به گونه‌ای است که مطمئن باشید دست خالی از آن بیرون نخواهید رفت. امیدواریم اطلاعاتی که از این بازار با شما مطرح کردیم، گشت‌و‌گذاری خاطره‌ساز را برایتان به دنبال داشته باشد. اگر دنبال اطلاعات بیشتر هستید، مطالعه راهنمای سفر مشهد را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما چه تجربه یا خاطره‌ای از این بازار دارید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

0/5 (0 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.