الماس شرق مشهد | تجربه خریدی جانانه با طعم تفریح و سرگرمی

0

الماس شرق مشهد با جاذبه‌های گردشگری چشمگیر، کالاهای باکیفیت و مسیری سرراست، به نگین گردشگری مشهد تبدیل شده است. امکان ندارد جایی سراغ از مراکز خرید مشهد بگیرید و الماس شرق را برای گردشگری به شما پیشنهاد نکنند. این مجتمع تجاری به اندازه‌ای سرگرمی و جاهای دیدنی دارد که به‌راحتی می‌توانید یک روز کامل را به پاساژگردی و خرید در آن مشغول شوید. به لحاظ امکانات رفاهی نیز خاطرتان جمع باشد که خدمات رفاهی شایسته‌ای دارد. انصافاً باید گفت حیف است راهی مشهد شوید و سری به این بازار جذاب نزنید. برای اینکه گردشگری در این مجتمع تجاری بیشتر از همیشه به شما خوش بگذرد، اطلاعات جالبی درباره الماس شرق مشهد فراهم کرده‌ایم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب تا انتها، سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید و با دستی پر از سوغات مشهد به دیار خود باز گردید.

اطلاعات و ساعت کاری مجتمع تجاری الماس شرق

اطلاعات و ساعت کاری مجتمع تجاری الماس شرق

آدرسبلوار خیام شمالی، مجموعه گردشگری سپاد، خیابان بهارستان چهارم.
تماس05137113111
ساعات کاریاز ۹ صبح تا ۱۱ شب

آدرس و مسیر دسترسی


برای رسیدن به مجتمع تجاری الماس شرق، باید راه بلوار خیام شمالی را در پیش بگیرید. سپس مسیر خود را ادامه دهید تا به منطقه گردشگری سپاد برسید. در این منطقه گردشگری به خیابان بهارستان بروید. مرکز خرید الماس در خیابان بهارستان چهارم خودنمایی می‌کند. محبوبیت این مجتمع تجاری باعث شده تا چندین خط اتوبوس، مسافران را از دورونزدیک مشهد به این مکان دیدنی منتقل کنند. خط‌های اتوبوس شهری ۳۹، ۱۰۸۰، ۲۲.۲، ۲۱، ۲۸، ۳۹، ۸۰، و۸۲ در همسایگی مرکز خرید الماس ایستگاه دارند. اگر اپلیکیشن نشان را روی گوشی خود داشته باشید، خیلی راحت به این مجتمع تجاری می‌رسید.

فاصله تا حرم

انصافاً باید گفت جاهای دیدنی مشهد نزدیک به حرم، محبوبیت بیشتری در بین گردشگران دارند. مجتمع تجاری الماس شرق از آن دسته جاهای دیدنی است که در مکانی خوش‌مسیر واقع شده است. فاصله حرم تا مرکز خرید الماس حدوداً ۱۰ کیلومتر است که در حالت عادی و بدون ترافیک در عرض ۳۰ دقیقه طی می‌شود. جالب است بدانید محبوبیت این مرکز خرید باعث شده تا بسیاری از هتل‌های بزرگ مشهد به این مرکز خرید سرویس ایاب‌و‌ذهاب رایگان داشته باشند.

معرفی مجتمع تجاری الماس شرق

معرفی مجتمع تجاری الماس شرق

مرکز خرید الماس شرق مشهد، یکی از بزرگترین مراکز خرید در تمامی ایران به حساب می‌آید. این مجتمع تجاری با ارائه خدمات متنوع و باکیفیت به مشتریان، جای خود را در دل گردشگران و پاساژگردها باز کرده است. مرکز خریدی که از آن صحبت می‌‌کنیم، ۲۵،۰۰۰ مترمربع مساحت دارد. زیربنای این مرکز خرید ۱۰۸،۰۰۰ متر است. مرکز خرید الماس در منطقه تجاری گردشگری سپاد خراسان خودنمایی می‌کند. منطقه تجاری گردشگری سپاد خراسان به‌عنوان یکی از مراکز تجاری و گردشگری مهم در شمال شرق ایران شناخته می‌شود و جایگاه ویژه‌ای در صنعت گردشگری و تجارت این منطقه دارد. بسیاری از جاهای دیدنی مشهد در این منطقه قرار دارند. البته به لحاظ مراکز خرید نیز جاذبه‌های این مرکز گردشگری فقط به مجتمع الماس خلاصه نمی‌شود. مرکز خرید وصال و بازار بزرگ کاوه، از مراکز خرید مشهد با کالاهای متنوع و خوش‌قیمت هستند که در منطقه تجاری گردشگری الماس شهر قرار دارد.

مجتمع تجاری الماس شرق ۸۵۰۰ متر زیربنای تجاری دارد. در این مساحت وسیع، ۱۵۰۰ باب مغازه جا خوش کرده‌اند. به ویژگی‌هایی که گفتیم، پارکینگ بسیار بزرگ و پرظرفیت را هم اضافه کنید. پارکینگ مجتمع تجاری الماس شرق ۳۱،۰۰۰ مترمربع مساحت دارد. این پارکینگِ چندین طبقه در همسایگی مرکز خرید احداث شده است. پارکینگی که از آن صحبت می‌کنیم با پل به فضای داخل مرکز خرید ارتباط دارد. درباره این پارکینگ و امکانات و سایر بخش‌ها در ادامه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

برای آشنایی با سایر دانستنی‌های سفر مشهد، مقاله زیر را مطالعه کنید:
راهنمای سفر مشهد

بخش‌های مختلف پاساژ الماس شرق مشهد

بخش‌های مختلف پاساژ الماس شرق مشهد

همان‌گونه که اشاره کردیم، مجتمع تجاری الماس شرق از آن دسته جاهای دیدنی مشهد است که بخش‌های بسیار متنوعی دارد. به لطف این بخش‌ها، فقط با مرکز خرید سروکار نداریم. طیف گسترده‌ای از سرگرمی‌های جذاب در این مرکز پیش روی گردشگران قرار دارد. درواقع می‌توان گفت هر سرگرمی و امکان رفاهی که فکرش را بکنید در اینجا مهیاست. آشنایی با این جاذبه‌های زیبا به گردشگران کمک می‌کند تا گردشگری جانانه‌ای را در الماس شرق داشته باشند.

کافی‌شاپ و رستوران

کافی‌شاپ و رستوران الماس شرق

کافی شاپ و رستوران الماس شرق یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تفریحی و خوراکی در این مجتمع تجاری است. این رستوران فضایی راحتی و دلنشین را برای شکم‌گردها مهیا می‌کند. غذاهای خوشمزه در منوی این رستوران خودنمایی می‌کند. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای ایرانی و فرنگی است؛ در نتیجه حتی مشکل‌پسند‌ترین مشتری‌ها نیز از آن رستوران دست خالی بیرون نمی‌روند. در کنار غذاهای خوشمزه، انواع میان‌وعده‌های هوس‌‌برانگیز با نوشیدنی‌های خوشمزه نیز در این رستوران سرو می‌شود.

در کنار رستوران، از کافی شاپ‌های مرکز خرید هم هرچقدر بگوییم، کم گفته‌ایم. این کافی‌شاپ‌ها مکان مناسبی برای پاساژگردهایی هستند که به دنبال فنجانی قهوه و مکانی برای آرامش و رفع خستگی‌اند. کافی‌شاپ‌های مجتمع تجاری الماس شرق در گوشه‌و‌کنار این مجمتع پراکنده‌اند؛ در نتیجه در هر کجای این مرکز خرید که باشید، فاصله‌ای چندانی با فنجانی نوشیدنی گوارا ندارید.

آب نمای جامپینگ

آب نمای جامپینگ

مرکز خرید الماس در ۱۳۸۴ افتتاح شد. در آن زمان این مجتمع تجاری یکی از پیشرفته‌ترین مراکز خرید ایران به حساب می‌آمد. به همین دلیل امکانات بسیار مدرن و سرگرمی‌های امروزی در آن راه‌اندازی کردند. در این راستا می‌توان به آب‌نمای جامپینگ این مرکز خرید اشاره کرد. زمانی که مرکز خرید الماس افتتاح شده بود، کمتر آب‌نمایی در ایران توان رقابت با این آب‌نمای جامپینگ را داشت. جاذبه‌های این آب‌نما به اندازه‌ای بود که گردشگران فقط برای بازدید از آب‌نمایِ آن به مجتمع تجاری الماس می‌آمدند. آب‌نمایی که از آن صحبت می‌کنیم فواره‌های تماشایی دارد.

ارتفاع فواره‌های این آب‌نما به ۳۰ متر می‌رسد. جالب است بدانید منظره تماشایی پرتاب آب از این آب‌نما به بالا از تمامی طبقه‌های مرکز خرید الماس مشاهده می‌شود. این منظره جلوه‌ای تماشایی و آرامش‌بخش پیش روی بازدید‌کننده‌ها قرار می‌دهد. به زیبایی‌هایی که گفتیم، نورپردازی رنگارنگی را هم اضافه کنید. فواره آب در پرتور نورهای رنگارنگ، رنگین‌کمانی از زیبایی ایجاد می‌کند.

عکاسخانه سنتی

عکاسخانه سنتی

خراسان، کهن‌دیاری زیبا با فرهنگی غنی است. جلوه‌ای از این فرهنگ در عکاسخانه سنتی الماس شرق بازسازی شده است. پاساژگردهایی که راهی این مجتمع تجاری شده‌اند، فرصتی برای عکاسی با لباس‌های سنتی پیدا می‌کنند. در عکاسخانه سنتی مرکز خرید الماس، لباس‌های سنتی مختلفی برای علاقه‌مندان مهیاست. دکوراسیون این عکاسخانه نیز به گونه‌ای انجام شده تا یادآور خاطره‌های خوش گذشته باشد. این عکاسخانه سنتی با صندلی‌های قدیمی، قالیچه‌های دست‌باف و محیطی قدیمی، تجربه گشت‌و‌گذار در مشهد را برای همیشه ماندگار می‌کند.

سینما ۵‌بعدی

سینما ۵‌بعدی

انصافاً باید گفت هنر هفتم، نسبت به دیگر هنرها پیشرفت‌های چشمگیری در چند دهه اخیر داشته است. فیلم‌ها از حالت دو بعدی خارج‌شده‌اند و آثار جذابی در سبک سه‌بعدی و پنج‌بعدی ساخته می‌شوند. تجربه تماشای فیلم‌های سه‌بعدی را می‌توان با تلویزیون‌های مخصوص این کار انجام داد. با این حال برای تجربه سینمای پنج‌بعدی فقط باید به سینماهای مخصوص نمایش این سبک از فیلم‌ها مراجعه کنید. خوشبختانه این فرصت در مرکز خرید الماس مهیاست.

وقتی از سینمای ۵بعدی صحبت می‌کنیم، منظور سبکی پیشرفته از سینماست که در آن علاوه بر تصویر دوبعدی، از امکاناتی مانند صداهای بلند و شفاف، نورپردازی هوشمند، حرکت صندلی‌ها، بوهای واقع‌گرایانه و حتی آب‌پاشی و باد طبیعی استفاده می‌شود. این فناوری، به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا به نحوی کاملاً واقع‌گرایانه در دنیای فیلم فرو بروند. برای تجربه سینمای پنج‌بعدی در مرکز خرید الماس شرق به ورودی دوم این مجتمع تجاری بروید و راه طبقه سوم را در پیش بگیرید.

شهربازی

شهربازی

مرکز خرید الماس فقط برای بزرگسالان جذابیت ندارد. در این مجتمع تجاری بساط تفریح کودکان نیز مهیاست. به همین دلیل به گردشگرانی که همراه فرزندان دلبند خود عزم خرید کرده‌اند، پیشنهاد می‌کنیم حتماً به شهربازیِ این مجموعه سری بزنند. در این مرکز خرید، شهربازی با نام سرزمین عجایب وجود دارد. این شهربازی از آن دسته شهربازی های مشهد است که طیف گسترده‌ای از سرگرمی‌های مخصوص کودکان و بزرگسالان را فراهم می‌کند. شهربازی سرزمین عجایب در طبقه سوم و چهارم مرکز خرید الماس واقع شده است.

امکانات مختلف پاساژ الماس شرق

امکانات مختلف پاساژ الماس شرق

مطمئن هستیم شما هم با ما هم‌عقیده‌اید زمانی خرید حسابی می‌چسبد که امکانات رفاهی شایسته‌ای برای خریداران مهیا شده باشد. در این زمینه با خاطر جمع می‌توانید روی امکانات مختلف مرکز خرید الماس حساب باز کنید.

کرایه کالسکه و ماشین حمل کودک به مسافران

کرایه کالسکه و ماشین حمل کودک به مسافران

گفتیم آن دسته گردشگرانی که با کودکشان به این مجتمع تجاری آمده‌اند، می‌توانند سری به شهربازی بزنند؛ اما برای زمانی که مشغول خرید هستند چه؟ نگران این بخش هم نباشید. در بدو ورود می‌توانید ماشین‌های مخصوص حمل کودک کرایه کنید و کودک دلبندتان را در آن بنشانید. این ماشین‌ها حس خوبی به بچه‌ها می‌دهند. از سویی طبقات این مرکز خرید به‌صورت مارپیچ طراحی شده و نیازی نیست برای رفتن به طبقات بالاتر پله‌های متعدد را طی کنید. یک شیب ملایم و نرم بین هر دو نیم‌طبقه وجود دارد که به‌راحتی ویلچر، کالسکه و ماشین حمل کودک از روی آن رد می‌شود.

پارکینگ طبقاتی

پارکینگ طبقاتی

مرکز خرید الماس شرق پارکینگی بسیار بزرگ و مجهز در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. همان‌گونه اشاره کردیم، این پارکینگ با معماری طبقاتی ساخته شده و دسترسی به آن بسیار راحت است. پارکینگ طبقاتی اینجا پذیرای ۱۳۰۰ دستگاه خودرو است. برای ورود به پارکینگ طبقاتی باید راه خیابان وحدت را در پیش بگیرید. به این خیابان که رسیدید، راهی میدان آتش‌نشانی شوید و به سمت خیابان بهارستان چهارم به پیش بروید. در این خیابان چشم شما به پارکینگ طبقاتی روشن می‌شود.

خدمات حمل و باربری

خدمات حمل و باربری

در این مرکز خرید از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود. به همین دلیل گردشگران با دستی پر از سوغات مشهد به دیار خود باز می‌گردند. برای حمل سوغاتی نیازی نیست غم به دل خود راه دهید. خدمات حمل‌ و باربری بسیار مجهزی در مرکز خرید الماس در اختیار گردشگران قرار دارد. در این زمینه می‌توان به چرخ‌دستی‌های بزرگ و کارمندان حمل‌و‌نقل اشاره کرد. آسانسورهایی نیز در این مجتمع تجاری برای حمل بار در نظر گرفته شده است.

اطلاعات و حراست

اطلاعات و حراست

جاذبه‌های مرکز خرید الماس به اندازه‌ای است که در روزهای تعطیل، جای سوزن انداختن در این مرکز خرید پیدا نمی‌شود. خوشبختانه مسئولین اینجا، تمهیدات ویژه‌ای برای جلوگیری از هر‌ج‌و‌مرج اندیشیده‌اند. کارمندان اطلاعات و حراست مرکز خرید الماس در تمامی ساعت‌های کارِ این مجتمع در حال آما‌ده‌باش به‌سر می‌برند. کیوسک‌های انتظامات در گوشه‌و‌کنارمجتمع تجاری الماس قرار دارند. کارمندان این کیوسک‌ها در کنار حفظ امنیت، پاسخگوی تمامی مشکلات گردشگران هستند. اگر خدای ناکرده یکی از همراهان خود را گم کرده‌اید یا یکی از وسایل همراه شما مفقود شد، کافی است مشکل را با کارمندان حراست و اطلاعات در میان بگذارید. برای دریافت راهنمایی و پیدا‌کردن فروشگاه‌های دلخواه نیز از کارمندان اطلاعات کمک بگیرید.

قیمت اجناس مرکز خرید الماس شرق

قیمت اجناس مرکز خرید الماس

در این نکته بحثی نیست که قیمت مناسب، حرف اول را در خرید می‌زند. خوشبختانه مرکز خرید الماس فروشنده‌های خوش‌انصافی دارد. هرازگاهی نیز فروشنده‌ها آتش به مال خود می‌زنند و کالاها را با قیمت‌های بسیار مناسبی در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. انصافاً قیمت اجناس در این مجتمع تجاری، از بسیاری جاهای دیگر مناسب‌تر است.

جاهای دیدنی اطراف الماس شرق

جاهای دیدنی نزدیک به مرکز خرید الماس شرق مشهد

همان‌گونه که اشاره کردیم، مرکز خرید الماس در بازار بزرگ بین المللی سپاد قرار دارد. به لطف این شرایط بسیاری از جاهای دیدنی مشهد در فاصله‌ای بسیار کم از اینجا قرار دارند که پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به آن‌ها بزنید.

باغ پرندگان

باغ پرندگان

تماشای پرنده‌های زیبا از نزدیک، موهبتی است که در باغ پرندگان مشهد نصیب علاقه‌مندان می‌شود. این باغ با چیزی بیشتر از ۱۰۰ گونه پرنده، یکی از بزرگ‌ترین باغ‌‌های پرندگان در منطقه به حساب می‌آید. اردک‌های بازیگوش، طاووس‌های خوش‌نقش‌و‌نگار، عقاب‌های تیزچنگال و جغدهای شب‌زنده‌دار در گوشه‌‌و‌کار باغ پرندگان به خودنمایی مشغول هستند. بلیط باغ پرندگان نسبت به دیگر جاهای دیدنی مشهد، خوش‌قیمت‌تر است. اگر به دنبال تفریحی سرگرم‌کننده و مقرون‌به‌صرفه می‌گردید، حتماً سری به باغ پرندگان بزنید.

پارک ساحلی آفتاب

پارک ساحلی آفتاب

به گردشگران ماجراجویی که هوس آب‌تنی به سرشان زده، پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به پارک ساحلی آفتاب بزنند. این پارک آبی، مجموعه‌ای ۷ طبقه است که سرتاسر آن‌ را سرگرمی‌های هیجان‌انگیز پر کرده. پارک ساحلی آفتاب در دو شیفت همزمان برای بانوان و آقایان دائر است. به لطف این شرایط، خانواده‌ها فرصتی پیدا می‌کنند تا سری به پارک ساحلی آفتاب بزنند و حسابی آب‌بازی کنند. استخر نمک، خدمات ماساژ، غواصی، حمام آفتاب، سرسره‌های هیجان‌انگیز و استخرهای خروشان از ویژگی‌های اصلی پارک ساحلی آفتاب به حساب می‌آید.

شهربازی قهرمانان

شهربازی قهرمانان

مدیران شهربازی قهرمانان، مدعی هستند این مجموعه، بزرگ‌ترین شهربازی مشهد است. با نگاهی به سرگرمی‌های شهربازی قرمانان باید گفت انصافاً این ادعا بی‌حکمت دلیل نیست. در این شهربازی، هر سرگرمی که فکرش را بکنید وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر راهی شهربازی قهرمانان شدید، حتماً سالن آمفی تئاتر، تاب بزرگسالان، فوتبال دستی، سینما ۷بعدی و اتاق آینه این شهربازی را امتحان کنید. به سرگرمی‌هایی که گفتیم، قطار خانواده، بانجی‌جامپینگ، کشتی صبا و چرخ فلک را نیز اضافه کنید. علاقه‌مندان سرگرمی‌های جدید و امروزی نیز بهتر است سری به سالن وی‌.آرِ (VR) این شهر بازی بزنند. در این سالن شرایطی برای تجربه بهترین بازی‌های واقعیت مجازی مهیاست.

سخن پایانی

مرکز خرید الماس شرق مکانی دیدنی برای گشت‌و‌گذار و خرید است که در حین سفر به مشهد حتماً باید سری به آن بزنید. امیدواریم اطلاعاتی که از این مجتمع تجاری با شما مطرح کردیم، شرایطی برای گردشگری خاطره‌ساز و خریدی جانانه را فراهم کند. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمند و خاطره‌های خوشی از سفر به مشهد و جاهای دیدنی این شهر دارید، خاطره‌های شیرین و تجربه‌های مفید خود را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.