پیست اسکی پاکل شازند | مجموعه‌ای بی‌نظیر برای تجربه تفریحات زمستانه

0

پیست‌های اسکی از محبوب‌ترین مقاصد تفریحی و گردشگری در فصل‌های سرد هستند. بسیاری هر‌ساله با بارش برف، به‌دنبال جایی مناسب برای تفریحات زمستانه از جمله اسکی‌بازی، تیوب‌سواری، برف‌بازی و… می‌گردند. پیست اسکی پاکل شازند در استان مرکزی از جمله مجموعه‌های بی‌نظیری است که می‌توانید تمام این تفریحات مهیج را در آن تجربه کنید. از‌این‌رو اگر می‌خواهید زمستان به‌یاد‌ماندنی را در استان مرکزی برای خود رقم بزنید، در این مطلب همراه ما باشید تا ضمن آشنایی کامل با پیست اسکی پاکل، تمامی اطلاعات لازم برای بازدید از آن را در اختیار داشته باشید. 

پیست اسکی پاکل شازند کجاست؟

معرفی پیست اسکی پاکل شازند

پیست اسکی پاکل از جمله جاذبه‌های توریستی استان مرکزی است که در روستای پاکل، واقع در نزدیکی شهر شازند اراک احداث شده است. به‌طور دقیق‌تر این پیست اسکی مهیج و محبوب، در کوهپایه‌های روستای چالمه واقع در منطقه‌ای کوهستانی و خوش‌آب‌و‌هوا قرار دارد. 

معرفی پیست اسکی پاکل شازند | مجموعه‌ای بی‌نظیر برای تفریحات زمستانه 

معرفی پیست اسکی پاکل شازند

پیست اسکی پاکل شازند که اکنون آن را با نام پیست اسکی شهدای سربند می‌شناسند، از بهترین پیست های اسکی ایران است. این پیست اسکی که بسیاری آن نام آن را در کنار جاهای دیدنی اراک قرار می‌دهند، از جمله مقاصد محبوب مسافران و ساکنان استان مرکزی در فصل‌های سرد محسوب می‌شود. پروژه ساخت پیست اسکی شهدای سربند در سال ۱۳۷۰ به مرحله بهره‌برداری رسید. این پیست در ارتفاعات پلنگ قرار داشته و حدود ۵ کیلومتر طول و ۱۲۰۰ متر ارتفاع دارد. 

امکانات پیست اسکی پاکل شازند | امکاناتی کامل برای تجربه روزی مهیج و پر‌نشاط 

در پیست اسکی شهدای سربند شهرستان شازند، تمامی امکانات لازم برای تجربه یک روز دلپذیر، به‌یاد‌ماندنی و پر‌نشاط فراهم شده است. از جمله امکانات این مجموعه می‌توان به ۳ دستگاه تله‌سیژ برای بالا بردن اسکی بازان، تله‌کابین، اجاره وسایل اسکی و تیوب، رستورانی با غذا‌های متنوع و با‌کیفیت و خوشمزه، سوئیت‌هایی برای اقامت و شب‌مانی در پیست، وسایل برف‌روبی و دستگاه پیست‌کوب اشاره کرد. 

تفریح در پیست اسکی پاکل شازند | تجربه‌ای مهیج و به‌یاد‌ماندنی 

در پیست اسکی پاکل می‌توان بسیاری از تفریحات مهیج و جذاب زمستانه را تجربه کرد. در ادامه در‌خصوص تفریحات جذاب این جاذبه گردشگری در استان مرکزی بیشتر با هم صحبت می‌کنیم. 

  • یادگیری اسکی‌بازی

یادگیری اسکی‌بازی پیست اسکی پاکل شازند

اینجا بخشی مخصوص آموزش اسکی به افراد مبتدی وجود دارد. در این بخش چندین مربی خبره و کارآزموده آماده هستند تا این ورزش جذاب را به افراد علاقه‌مند آموزش بدهند. از‌این‌رو اگر تا‌کنون تجربه اسکی‌بازی نداشته‌اید و می‌خواهید تجربه‌ای جدید برای خود خلق کرده و این ورزش مهیج و جذاب را بیاموزید، سری به این پیست اسکی زده و از مربیان مجرب آن برای یادگیری کمک بگیرید. 

  • اسکی‌بازی

مسلماً در پیست اسکی تمام بهانه‌های لازم برای تجربه تفریح اسکی‌بازی فراهم است. از‌این‌رو شما می‌توانید وسایل اسکی خود را با خود به‌همراه برده یا این وسایل را در همانجا برای مدتی اجاره کرده و با اسکی‌بازی روی برف‌ها، روز پر‌هیجان، پر‌نشاط و دلپذیری را برای خود خلق کنید. 

  • تیوب‌سواری 

تیوب‌سواری  پیست اسکی پاکل شازند

تیوب‌سواری از جمله تفریحات پر‌هیجانی است که طرفداران بسیاری دارد. در پیست اسکی پاکل شازند، بخش‌هایی مخصوص تیوب‌سواری وجود دارد. در اینجا علاوه‌بر فراهم آوردن فضای امن و مناسب، تیوب نیز اجاره داده می‌شود؛‌ از‌این‌رو شما می‌توانید به‌راحتی این تفریح جذاب را در این پیست اسکی مجهز و بزرگ تجربه کنید. 

  • تله‌کابین‌سواری 

به‌تازگی در پیست اسکی شهدای سربند شازند، تله‌کابین راه‌اندازی شده است؛ از‌این‌رو شما می‌توانید با خرید بلیط، سوار کابین‌های آن شده، به‌سوی قله کوه روانه شوید و از تماشای مناظر خیره‌کننده و نفس‌گیر اطراف در ارتفاعات لذت ببرید. 

  • برف بازی در بخش خانوادگی 

در پیست اسکی پاکل شازند بخشی با عنوان «بخش خانوادگی» وجود دارد. در این بخش شما می‌توانید همراه خانواده، دوستان یا همراهان خود، برف بازی کرده و اوقات خوش و به‌یاد‌ماندنی را برای خود رقم بزنید. 

جاهای دیدنی نزدیک به پیست اسکی پاکل شازند | گشت‌و‌گذار در استان مرکزی 

استان مرکزی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و توریستی بسیاری را در خود جای داده است که شاید، بسیاری از افراد با آن‌ها آشنا نباشند. شاید بسیاری این استان را مقصد مناسبی برای سفر ندانند؛ اما باید بگوییم که سفر به هر نقطه‌ای از کشور ایران، دل‌پذیر خواهد بود، فقط اگر با جاذبه‌های خوب آن آشنا باشید و برنامه‌ای عالی برای سفر خود بچینید. به همین سبب در این بخش چند‌تا از بهترین و مهم‌ترین جاهای دیدنی اطراف اراک را معرفی کرده‌ایم که در نزدیکی پیست اسکی پاکل شازند و شهرستان شازند قرار دارند. 

  • روستای پاکل 

روستای پاکل  از جاهای دیدنی نزدیک به پیست اسکی پاکل شازند

آدرس: ایران، استان مرکزی، ۲۵‌کیلومتری شهر شازند و ۵۵‌کیلومتری اراک، روستای پاکل
فاصله روستای پاکل تا پیست اسکی شهدای سربند: حدود ۴۰۰ متر 
  • سد هندودر 

سد هندودر  از جاهای دیدنی نزدیک به پیست اسکی پاکل شازند

آدرس: ایران، استان مرکزی، شهرستان شازند، شهر هندودر، سد هندودر
فاصله سد هندودر تا پیست اسکی شهدای سربند: حدود ۱۵ کیلومتر 
  • پیست موتور کراس سد هندودر

آدرس: ایران، استان مرکزی، شهرستان شازند، شهر هندودر، سد هندودر، پیست موتور کراس هندودر
فاصله پیست موتور کراس سد هندودر تا پیست اسکی پاکل شازند: حدود ۱۵ کیلومتر 
  • پارک تپه سنگی شازند 

آدرس: ایران، استان مرکزی، شهرستان شازند، خیابان انقلاب، میدان انقلاب، میدان امام حسین (ع)، پارک تپه سنگی شازند
فاصله پارک تپه سنگی شازند تا پیست اسکی شهدای سربند: ۱۸ کیلومتر 
  • سراب عباس آباد 

آدرس: ایران، استان مرکزی،‌شهرستان شازند، قله شهباز، سراب عباس آباد
فاصله سراب عباس آباد تا پیست اسکی شهدای سربند: حدود ۲۰ کیلومتر 

اطلاعات بازدید از پیست اسکی پاکل شازند | هر‌آنچه لازم است بدانید 

بازدید از پیست اسکی پاکل شازند

آدرسایران، استان مرکزی، ۲۵‌کیلومتری شهر شازند و ۵۵‌کیلومتری اراک، روستای پاکل، کنار جاده‌ آسفالته‌ شازند-هندودر، پیست اسکی پاکل شازند 
بهترین زمان بازدیددر فصل‌های بهار و زمستان، هر‌روز هفته از صبح تا غروب 
هزینه بازدید۸هزار تومان برای هر نفر 
مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدیدبین ۳ تا ۴ ساعت 

نکات بازدید از پیست اسکی پاکل شازند | به این نکات توجه کنید 

بازدید از پیست اسکی پاکل شازند

هنگام تفریح در پیست اسکی شهدای سربند علاوه‌بر احتیاط و دوری از فعالیت‌های خطرناک، این نکته را نیز به یاد داشته باشید که بازدید‌کنندگان این پیست، فقط در محدوده مشخص‌شده پیست بیمه هستند. افراد خارج از این محدوده تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند و پیست اسکی پاکل هیچگونه مسئولیتی در قبال آن‌ها ندارد. 

بازدید از پیست اسکی پاکل شازند

نکته دیگر این است که تیوب‌سواری جزو تفریحات پر‌خطر محسوب می‌شود و برای کودکان مناسب نیست؛ از‌این‌رو هنگام تیوب‌سواری بسیار مراقب باشید و به‌هیچ‌وجه کودکان خود را تنها سوار تیوب نکنید. 

بهترین زمان بازدید از پیست اسکی پاکل | انتخاب زمانی مناسب برای تجربه‌ای بی‌نظیر

همان طور که عنوان کردیم، پیست اسکی شهدای سربند فقط در فصل‌های زمستان و بهار و در روز‌های سرد و برفی فعالیت دارد؛ از‌این‌رو بهترین زمان برای رفتن به‌سوی این پیست و تجربه تفریحات بی‌نظیر آن، روز‌های سرد و برفی سال است. همچنین خوب است که صبح زود به‌سوی این پیست حرکت کنید تا بتوانید نیم‌روزی را به تفریح در این مجموعه اختصاص دهید. 

مسیر دسترسی به پیست اسکی پاکل شازند | راهنمای کامل برای دسترسی راحت 

برای دسترسی به این جاذبه تفریحی جذاب، ابتدا باید خود را به شهرستان شازند برسانید. سپس وارد جاده‌ آسفالته‌ شازند-هندودر شده و حدود ۲۵ کیلومتر مسیر خود را در این جاده ادامه دهید. پس از حدود ۲۵ کیلومتر، پیست اسکی پاکل شازند را در کنار جاده خواهید دید. 

در این مطلب از مجله گردشگری ره بال آسمان به معرفی پیست اسکی پاکل شازند پرداختیم. در این معرفی ضمن توضیح راجع‌به ویژگی‌های این پیست، در‌خصوص امکانات و تفریحات آن سخن گفته و اطلاعات لازم برای بازدید از آن را در اختیارتان قرار دادیم. اکنون زمان آن رسیده تا خود را برای تجربه روزی پر‌نشاط و دل‌انگیز در این پیست اسکی آماده کرده و خاطره‌ای به‌یاد‌ماندنی برای خود بسازید. آیا تاکنون تجربه حضور در پیست اسکی شهدای سربند را داشته و تفریحات آن را تجربه کرده‌اید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، از شما می‌خواهیم که برای ما و مخاطبانمان در بخش نظرات از تجربیات و خاطرات ارزشمند و شنیدنی خود در این جاذبه گردشگری بنویسید.  

پیست اسکی پاکل از جمله جاذبه‌های توریستی استان مرکزی است که در روستای پاکل، واقع در نزدیکی شهر شازند، احداث شده است. به‌طور دقیق‌تر این پیست اسکی مهیج و محبوب، در کوهپایه‌های روستای چالمه واقع در منطقه‌ای کوهستانی و خوش‌آب‌و‌هوا قرار دارد.

پیست اسکی شهدای سربند تنها در فصل‌های زمستان و بهار و در روز‌های سرد و برفی فعالیت دارد؛ از‌این‌رو بهترین زمان برای رفتن به‌سوی این پیست و تجربه تفریحات بی‌نظیر آن، روز‌های سرد و برفی سال است. همچنین خوب است که صبح زود به‌سوی این پیست حرکت کنید تا بتوانید نیم‌روزی را به تفریح در این مجموعه اختصاص دهید.

از جمله بهترین و مهم‌ترین جاهای دیدنی نزدیک به پیست اسکی پاکل شازند می‌توان به روستای پاکل، سد هندودر، پیست موتور کراس سد هندودر، پارک تپه سنگی شازند و سراب عباس آباد اشاره کرد.

از جمله امکانات این مجموعه می‌توان به ۳ دستگاه تله‌سیژ برای بالا بردن اسکی بازان، تله‌کابین، اجاره وسایل اسکی و تیوب، رستورانی با غذا‌های متنوع، با‌کیفیت و خوشمزه، سوئیت‌هایی جهت اقامت و شب‌مانی در پیست، وسایل برف‌روبی و دستگاه پیست‌کوب اشاره کرد.

در پیست اسکی پاکل می‌توان بسیاری از تفریحات مهیج و جذاب زمستانه را تجربه کرد. از جمله این تفریحات می‌توان به یادگیری اسکی‌بازی، اسکی‌بازی، تیوب‌سواری، تله‌کابین‌سواری و برف بازی در بخش خانوادگی اشاره کرد.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.