پیست اسکی شیرباد | جاذبه‌ای برای سردترین روزهای سال

0

این بار می‌خواهیم به شمال شرق ایران برویم و در استان خراسان رضوی، به دنبال تفریحی هیجان‌انگیز و جذاب بگردیم. به پیست اسکی شیرباد می‌رویم، جایی‌که به‌عنوان تنها پیست اسکی شرق کشورمان شناخته می‌شود و باعث شده تا خراسانی‌های عزیزمان آخر هفته‌های دل‌انگیزی داشته باشند. برای سال‌ها جای این پیست اسکی در استان خراسان خالی بود و خوشبختانه در دهه‌های اخیر، با وجود این پیست، ورزش اسکی در این خطه بسیار محبوب شده و توجه بیشتری به‌سوی آن معطوف است. در ادامه با ما همراه باشید، می‌خواهیم این پیست اسکی مجهز را به شما معرفی کنیم و درباره مکان پیست شیرباد، امکانات، مسیر دسترسی و هر اطلاعات دیگری که برای بازدید از اینجا لازم دارید، صحبت کنیم.

پیست اسکی شیرباد کجاست؟

پیست اسکی شیرباد در انتهای دره دولت آباد و در دامنه قله 3310 متری شیرباد واقع شده است. این پیست در شهرستان گلبهار در مسیر جاده مشهد-چناران قرار دارد و فاصله‌اش تا شهر مشهد را 38 کیلومتر تخمین زده‌اند.

مسیر دسترسی به پیست اسکی شیرباد مشهد

برای رسیدن به این پیست اسکی باید وارد جاده مشهد به سمت چناران شوید. پس از آن با نزدیک شدن به روستای گلمکان، دوربرگردان را دور بزنید و حدود 2 کیلومتری به سمت مشهد حرکت کنید. در ادامه مسیر چشمتان به تابلویی می‌افتد که شما را به‌سمت روستای دولت آباد هدایت می‌کند و باید از همین فرعی سمت راست خود خارج شوید. آنقدر این مسیر ادامه پیدا می‌کند تا شما روستای دولت آباد را رد کنید و به سمت پیست اسکی بروید. لازم است بدانید که تا اینجای کار آسان است؛ ولی متأسفانه بعد از روستای دولت آباد جاده بسیار ناهموار می‌شود و ادامه مسیر نیاز به ماشین‌های آفرود دارد. البته اگر هوا مساعد باشد، با خودروهای دیگر هم می‌توان مسیر را ادامه داد تا به دامنه شیرباد و پیست اسکی رسید.

اطلاعات بازدید از پیست اسکی شیرباد

آدرسخراسان رضوی، جاده مشهد چناران، دور برگردان گلمکان، 2 کیلومتر به سمت مشهد، سمت راست، انتهای دره دولت آباد
هزینه ورودی برای هر نفر (۱۴۰۱) ۱۵۰ هزار تومان
هزینه لوژ برای دونفر (۱۴۰۱) شروع قیمت از 300 هزارتومان
شماره تماس05137618495
وب‌سایتskishirbad.com

معرفی پیست اسکی شیرباد مشهد

پیست اسکی شیرباد یکی از مهیج‌ترین جاهای دیدنی اطراف مشهد است و در ماه‌های سرد سال افراد بسیاری را برای یک روز پر از نشاط و هیجان به سوی خود می‌کشاند. این پیست اسکی از بهترین مکان‌ها برای تفریحات آخر هفته است و با امکانات و خدماتی که مهیا می‌کند، خاطره‌های خوبی را از یک روز زمستانی برای گردشگران رقم می‌زند. پیست اسکی شیرباد در دامنه قله شیرباد و در رشته کوه بینالود قرار دارد و به‌خاطر ارتفاع و موقعیت جغرافیایی خوبش، در اغلب ماه‌های سال پوشیده از برف است. مسیر ویژه اسکی و اسنوبرد شیرباد حدود 1200 متر ادامه دارد و مساحت کلی مجموعه حدود 50 هکتار است. این پیست در اسفند 1388 افتتاح شد تا نام آن به فهرست جاهای تفریحی مشهد اضافه شود و از آن پس امکان اسکی برای ساکنان خراسان رضوی در فضایی مفرح و زیبا فراهم باشد.

برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های گردشگری مشهد، مقاله زیر را مطالعه کنید:
جاهای دیدنی مشهد

امکانات تفریحی پیست اسکی شیرباد

  • مسیر اسکی 1200 متری با سه درجه سختی مبتدی، نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای؛
  • پیست شب؛
  • تله اسکی به طول ۹۰۰ متر؛
  • ساختمانی  3 طبقه‌ با هدف استقرار امکانات و تجهیزات لازم؛
  • رستوران و کافی‌شاپ؛
  • تعدادی سوئیت برای اقامت شبانه.

بهترین زمان بازدید از پیست اسکی شیرباد مشهد

اگر می‌خواهید به شیرباد پربرف بروید و یک برف‌بازی و اسکی جانانه داشته باشید، بهترین زمان سال برای شما اواخر پاییز تا اواسط فصل بهار است. البته این را در نظر داشته باشید که موقعیت و شرایط پیست تمام مسئله نیست و شما باید در حین بازدیدتان شرایط جاده را نیز در نظر داشته باشید. جاده پیست شیرباد وضعیت مطلوبی ندارد و با بارش برف سنگین به‌کلی مسدود می‌شود؛ بنابراین حتماً قبل از حرکت، از وضعیت راه‌ها اطلاع کسب کنید و در صورت نیاز، زنجیر چرخ به همراه داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به‌منظور آمادگی سفر مشهد، مقاله زیر را مطالعه کنید:
راهنمای سفر مشهد

تجهیزات لازم برای رفتن به پیست اسکی شیرباد

از آنجایی‌که این پیست اسکی از امکانات خوبی برخوردار است، نیاز به تجهیزات خاصی نخواهید داشت. در این مکان حتی لوازم اسکی به‌صورت کرایه‌ای در اختیارتان قرار می‌گیرد و به‌راحتی می‌توانید با آن‌ها از اسکی لذت ببرید. شیرباد رستوران و کافی‌شاپ هم دارد، پس حتی احتیاجی به آوردن و غذا و نوشیدنی ندارید. البته از آنجایی‌که هزینه‌های اسکی بسیار زیاد هستند، شاید بخواهید کمی اقتصادی‌تر عمل کنید و در این صورت آوردن یک وعده غذای سبک و نوشیدنی گرم خالی از لطف نخواهد بود. تنها لوازمی که اکیداً توصیه می‌کنیم با خود به همراه داشته باشید عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب است، چرا که بازتاب آفتاب در زمین‌های پوشیده از برف به چشم‎‌ها و پوستتان صدمه بیشتری می‌زنند.

نکات مهم قبل از رفتن به پیست اسکی

  • تاکنون افراد زیادی از پیست شیرباد مشهد بازدید کرده‌اند و اغلب آن‌ها از گردششان راضی بودند. تنها دغدغه‌ای که حین بازدید از این پیست وجود دارد، مسیر است. جاده‌ای که شما را به سمت پیست اسکی هدایت می‌کند در بیشتر بخش‌ها آسفالت ندارد و سراشیبی‌ها و سربالایی‌هایش هم اذیت‌کننده هستند؛ بنابراین بهتر است با خودروهای دو دیفرانسیل به این پیست بروید. اگر هم خودرویتان تک دیفرانسیل هست، روزهای خوش آب‌وهواتر را انتخاب کنید و حتماً زنجیرچرخ داشته باشید.
  • پیش از بازدید از پیست اسکی شیرباد حتماً برای خرید بیمه ورزشی معتبر برای خود اقدام کنید؛ چرا که مجموعه از پذیرفتن افراد بدون بیمه ورزشی سر باز می‌زند.

روزها و ساعات فعالیت پیست اسکی شیرباد

متأسفانه پیست اسکی شیرباد در سال 1399 با کمبود بارش برف مواجه بود که این مسأله در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است. پیرو این ماجرا باید برای امسال (1400) به بارش برف بیشتری امیدوار بود تا این پیست اسکی مانند همیشه به فعالیت بی‌نقص خود ادامه دهد.

هزینه استفاده از پیست اسکی شیرباد مشهد

عکس پیست اسکی شیرباد مشهد

بنا بر آخرین اطلاعیه پیست اسکی شیرباد در بهمن 1399،  قیمت بلیط ورودی نفری ٥٠هزار تومان و لوژ سواری برای هر ٢ نفر 300هزار تومان است. کودکان کمتر از ۱۰ سال نیز نیازی به پرداخت ورودی ندارند.

 

به معرفی پیست اسکی شیرباد پرداختیم و هرآنچه برای بازدید از اینجا لازم دارید را در اختیارتان گذاشتیم. نظرتان درباره این مقاله چه بود؟ آیا برای اسکی در این پیست به‌قدر کافی وسوسه شدید؟ اگر قرار باشد سفری یک هفته‌ای به مشهد داشته باشید، آیا اسکی در این پیست را در برنامه‌های خود می‌گنجانید؟ اگر تاکنون به پیست شیرباد رفته‌اید، تجربه سفر خود را با ما به اشتراک بگذارید. منتظر نظر و پیشنهادهای شما در ره بال آسمان هستیم.

مسیر اسکی 1200 متری با سه درجه، پیست شب، تله اسکی به طول ۹۰۰ متر، ساختمانی 3 طبقه‌ برای استقرار امکانات و تجهیزات لازم، رستوران و کافی‌شاپ، تعدادی سوئیت برای اقامت شبانه

پیست شیرباد در شهرستان گلبهار در مسیر جاده مشهد-چناران قرار دارد و فاصله‌اش تا شهر مشهد را 38 کیلومتر است. این پیست اسکی در انتهای دره دولت آباد قرار دارد که بخشی از رشته کوه بینالود به حساب می‌آید

بهترین زمان سال برای رفتن به پیست اسکی شیرباد اواخر پاییز تا اواسط فصل بهار است که بارش برف، فضا را برای اسکی مهیا کرده است.

خیر، در سال 1400 پیست اسکی شیرباد امکان خرید بلیت آنلاین خود را از دسترس خارج کرده است و تا اطلاع ثانوی باید بلیت‌های این پیست را به‌صورت حضوری خریداری کرد.

متآسفانه بخش اعظمی از مسیر پیست شیرباد به‌شکل خاکی و با شیب‌های تند است که رسیدن به اینجا را دشوار می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای رفتن به این پیست حتماً زنجیرچرخ به‌همراه داشته باشید و ترجیحاً از ماشین‌های دو دیفرانسیل استفاده کنید.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.