مراکز خرید کرمان | از شیر مرغ تا جان آدمیزاد!

0

خرید کردن برای ما ایرانیان بخش جدانشدنی از سفر است. به عبارتی اگر بگوییم مراکز خرید هر شهر جزو جاهای دیدنی آن محسوب می‌شوند، اشتباه نگفته‌ایم. امروز می‌خواهیم سری به همین جاهای دیدنی کرمان بزنیم و چندتا از بهترین مراکز خرید کرمان را به شما معرفی کنیم. حتماً می‌دانید که کرمان سوغاتی‌های مشهوری دارد که حیف است از آن‌ها بگذرید. این سوغات را می‌توانید از بازارهای سنتی شهر تهیه کنید. بعد از خرید بلیط هواپیمای کرمان پای این مطلب بنشینید تا برایتان از بازارهای کرمان بگوییم.

مجتمع تجاری شفا

یکی از بهترین مراکز خرید کرمان برای کسانی که به‌دنبال محصولات چرمی هستند، همین مجتمع تجاری شفا است. شفا، یک مجتمع تجاری دوطبقه است که ۳۵ واحد تجاری را در خود جای داده است. خرید کردن در چنین مجتمعی حداقل یک نصف روز زمان می‌خواهد. با توجه به این موضوع کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌هایی نیز در مجموعه در نظر گرفته شده‌اند. برای جای پارک نیز نباید نگران باشد؛ زیرا پارکنیگ مجتمع ظرفیت هزار ماشین را دارد و حتماً برای شما هم جا هست.

پاساژ اطلس

پاساژ اطلس کرمان از بزرگ‌ترین مراکز خرید کرمان است که وارد شدن به آن با خودتان است و خروج از آن با خدا. حدود ۴۴۰ واحد تجاری با محصولات متنوع در این مجتمع قرار دارند. مساحت این مجتمع چیزی حدود ۷۳۰۰ متر مربع است. برای خرید کردن در این مجموعه حتی ممکن است که یک روز هم کافی نباشد، اگر بخواهید به تمامی طبقات بروید و به همه مغازه‌ها سرک بکشید. ظاهر زیبای این مجتمع و معماری مدرن آن هر مسافری را وسوسه می‌کند که یک خرید حسابی را تجربه کند. مسلماً در چنین مجوعه بزرگی امکانات رفاهی مانند رستوران، فودکورت، پارکینگ و سرویس بهداشتی موجود است.

مجتمع تجاری صالح المهدی

مجتمع تجاری صالح المهدی یکی از بهترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید کرمان است که علاوه بر خریدی کامل، اوقات خوشی نیز با تفریحات آنجا خواهید داشت. این مجتمع تجاری هرچه را که فکرش را بکنید دارد و همه نوع سوغاتی در آن پیدا می‌شود. گفتیم در این مرکز خرید امکان تفریحات مختلف هم وجود دارد. حالا منظورمان چیست؟ اگر اهل بازی‌هایی مثل بیلیارد و بولینگ هستید، می‌توانید در این مجتمع به سالن‌های این بازی‌ها مراجعه کنید. برای خانواده‌هایی که بچه‌های کوچک دارند، شهربازی هم وجود دارد. خلاصه اینکه وقتی می‌گوییم اینجا یکی از بهترین مراکز خرید کرمان است، واقعاً امکانات تفریحی و رفاهی فراوانی دارد که آن را به بهترین تبدیل کرده است.

بازار بزرگ ستاره

از بازار بزرگ ستاره به‌عنوان یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید کرمان یاد می‌شود؛ اما با این وجود معماری آن از فرهنگ سنتی الهام گرفته است تا با بافت قدیمی شهر هماهنگ شود. ستاره یکی از بزرگترین مجتمع‌های خرید کرمان است که از لباس و عطر و ادکلن تا لوازم الکترونیکی و صوتی تصویری در آن پیدا می‌شود. اگر در حال گشت‌وگذار در محله‌های قدیمی و دیدنی‌های سنتی شهر هستید، احتمالاً فاصله چندانی با این بازار ندارید. برای یک خرید کامل که بتوانید همه چیز را از یک جا بخرید، بازار بزرگ ستاره مناسب‌ترین گزینه است. اینجا هم امکانات تفریحی مانند کافه شاپ،‌ رستوران و پارکینگ وجود دارند.

بازار بزرگ کرمان

در هر شهر سنتی و قدیمی، بالأخره سر و کله یک بازار قدیمی پیدا می‌شود. حالا که به کرمان آمده‌اید نباید بازار بزرگ کرمان را از دست بدهید. این بازار، بازار مرکزی شهر و قدیمی‌ترین مرکز خرید کرمان است. درباره این بازار باید بدانید که طولانی‌ترین راسته بازار ایران نیز هست. بازار بزرگ کرمان در واقع از دیدنی‌های قدیمی استان کرمان محسوب می‌شود و به چندین بخش تقسیم شده است.

بازار گنجعلی خان

بازار گنجعلی‌ خان یکی از بخش‌های بازار بزرگ کرمان است که در محل تقاطع بازارهای شمالی جنوبی و شرقی غربی بنا شده است. معماری این بازار به دوران صفویه برمی‌گردد و گنجعلی خان این فضا را به چنین بازار زیبا و ماندگاری تبدیل کرده است. در هر قدمی که در بازار کرمان برمی‌دارید، بخشی از تاریخ برایتان تداعی می‌شود؛ چراکه معماری هر بخش بازار کرمان در یکی از دوره‌های تاریخ ساخته شده است. حتماً شما هم موافق هستید که خرید کردن در بازاری که هزاران قصه و حکایت در خود دارد، لذتی چندین برابر دارد. خصوصاً اگر خریدتان، سوغات کرمان و خوراکی‌های خوش‌طعم و خوش‌بوی سنتی شهر باشد.

مرکز خرید فایتون

مرکز خرید فایتون از وسیع‌ترین مراکز خرید کرمان است که هرچه از سوغاتی‌های جنوب شرق کشور دلتان بخواهد، در آن پیدا خواهید کرد. مساحت این مجموعه ۲۰هزار متر مربع است و محصولات متنوعی در دسته‌های مختلف در طبقات آن قرار گرفته‌اند. فرقی نمی‌کند دلتان لباس‌ خریدن بخواهد یا از بخت بد گوشی‌تان در سفر خراب شده باشد، در این مجتمع برای شما هر چیزی پیدا می‌شود. از خوراکی‌های خوش‌مزه هم که دیگر برایتان نگوییم. شیرینی‌های مخصوص کرمانی‌ها و سوغاتی‌های رنگارنگ و خلاصه همه جور خوراکی‌ در این مجتمع پیدا می‌شود؛ جوری که اصلاً نمی‌توانید به‌راحتی از کنارشان عبور کنید.

مجتمع کامپیوتر رضا

این یکی دیگر برای خرید سوغاتی و تفریح مناسب نیست. اگر دانشجو هستید و قرار است در این شهر مدتی را زندگی کنید یا مسافر هستید و در سفر برای وسایل الکترونیکی‌تان مشکلی پیش آمده یا اینکه از سرک‌ کشیدن به لوازم الکترونیکی لذت می‌برید، مجتمع کامپیوتر رضا مناسب شماست. در این مجتمع هم می‌توانید مغازه‌هایی برای تعمیر لوازم خود پیدا کنید و هم فروشگا‌هایی که لوازم نو می‌فروشند. این فروشگاه در خیابان بهشتی کرمان قرار گرفته است.

پاساژ ولیعصر

پاساژ ولیعصر یکی از مراکز خرید جمع و جور کرمان است که ممکن است تمامی نیازهای شما را برآورده نکند. این پاساژ در خیابان بهشتی کرمان قرار گرفته است. این پاساژ در محله‌ای از کرمان قرار گرفته است که چندین مغازه و فروشگاه کوچک قرار گرفته‌اند؛ بنابراین اگر یکی نیازتان را برطرف نکرد، می‌توانید به سراغ بعدی بروید.

پاساژ ایران

پاساژ ایران از مراکز خرید کرمان است که می‌توانید خریدهای کوچک خود را به آن بسپارید. این پاساژ در خیابان شریعتی قرار گرفته است. یکی از خوبی‌های این مرکز خرید، نزدیک بودن آن به دیدنی‌هایی مانند حمام گنجعلی خان و موزه سکه است. با گشت و گذار در این محله‌ها می‌توانید از صحبت‌های مردم به‌عنوان راهنمای سفر کرمان استفاده کنید.

پاساژ زمرد

پاساژ زمرد هم یکی از مراکز خرید معمولی کرمان است که اکثراً لباس و کیف و کفش در آن پیدا می‌شود. وسعت و مساحت این پاساژ به قدری نیست که رستوران یا کافی شاپ در آن وجود داشته باشد و برای یک خرید مختصر مکان مناسبی است.

مجتمع تجاری حاج خلیلی

مجتمع تجاری خلیلی از آن بازارهایی است که یکی از مردان معتبر شهر و پسرانش یعنی خود حاج آقا خلیلی آن را اداره می‌کنند. در مغازه‌های این مجتمع که قدم بگذارید، حال‌وهوای سنتی آن را به‌خوبی درک خواهید کرد. خود حاج آقا در دفترش است و عکس پدرش را نیز در آنجا قرار داده. این مجتمع برای خریدهای زنانه مانند خریدن پارچه و به خصوص خریدن لوازم جهیزیه بسیار مناسب است. نگران قیمت‌ها هم نباشید؛ چراکه در این بازار با انصاف با شما معامله خواهد شد.

لیست مراکز خرید کرمان تمام شد و با هم در تک‌تک این بازارها قدم زدیم. همه ما می‌دانیم که خرید کردن لذت عظیمی از سفر را به خود اختصاص می‌دهد. شما به همراه خانواده یا دوستان خود در تک‌تک مغازه‌ها راه می‌روید و چشمتان به دنبال یک سوغاتی به یادماندنی است تا برای عزیزانتان ببرید. اما قبل از همه اینها یکی از مهم‌ترین خریدهایی که باید داشته باشید، خریدن بلیط سفرتان است. حالا اگر از آن‌هایی باشید که سفر با قطار یا اتوبوس را ترجیح می‌دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که خرید بلیط قطار کرمان یا خرید بلیط اتوبوس کرمان را از همین سایت انجام دهید. در پایان سفر نیز اگر تجربه شیرینی از خرید کردن در کرمان دارید، با ما در ره بال آسمان در میان بگذارید.

بازار بزرگ کرمان که قدمت آن به ۸ قرن پیش هم می‌رسد، قدیمی‌ترین بازار کرمان و طولانی‌ترین راسته بازار ایران است.

مرکز خرید فایتون با ۲۰۰۰۰ متر مربع مساحت بزرگترین مرکز خرید کرمان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.