محله فرانسوی استانبول | جایی برای عاشقان هنر

0

شاید در نگاه اول، شنیدن نام محله‌ای با عنوان محله فرانسوی در قلب استانبول ترکیه عجیب به نظر برسد؛ اما درست شنیده‌اید! محله فرانسوی استانبول، مکانی زیبا و رمانتیک در شهر استانبول بوده که فرهنگ و آداب و رسوم مردم فرانسه را به نمایش می‌گذارد. زمانی که وارد خیابان این محله می‌شوید، حال‌وهوای تازه‌ای در وجود شما جریان پیدا می‌کند و تصویری بی‌نظیر از خیابان‌ها و ساختمان‌های فرانسه برایتان تداعی می‌شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا با این محله جذاب که از مهم‌ترین جاهای دیدنی استانبول است، آشنا شوید. 

محله فرانسوی استانبول کجاست؟

محله فرانسوی استانبول کجاست؟

محله فرانسوی یکی از محله های استانبول است که در انتهای خیابان استقلال قرار دارد. پس از عبور از یک مسیر شیب‌دار باریک، با ساختمان‌های بلند قامت و مغازه‌های جورواجور محله مواجه می‌شوید. این خیابان طویل با مساحت ۹هزار متر مربع، روزانه پذیرای حدود ۶هزار و ۵۰۰ نفر بازدیدکننده از سراسر جهان است. شاید برایتان جالب باشد که چرا محله‌ای در وسط استانبول به محله فرانسوی شهرت دارد. تا قبل از این، خیابان فرانسوی که پشت مدرسه گالاتاسارای قرار دارد، به خیابان الجزایر شهر داشت. این محله در سال 2004 به دست چندین معمار پاریسی، بازسازی و مرمت شد. همچنین از آنجایی که تمامی سنگ‌ها و لامپ‌های استفاده‌شده برای بازسازی ساختما‌ن‌ها، خیابان‌ها و پیاده‌روها، از کشور فرانسه تهیه شدند؛ این خیابان به خیابان فرانسوی استانبول شهرت پیدا کرد. 

جاذبه‌های گردشگری خیابان فرانسوی استانبول

جاذبه‌های گردشگری خیابان فرانسوی استانبول

اگر بخواهیم توصیف دقیق‌تری از محله فرانسوی استانبول ارائه بدهیم؛ می‌توانیم بگوییم که این محله، یک مرکز فرهنگی هنری بسیار پیشرفته با طراحی اروپایی-فرانسوی است. قدم‌به‌قدم این خیابان پر است از آثار هنری و فرهنگی. خیابان فرانسوی، جایی برای عاشقان هنر و فرهنگ اروپایی است. اگر به استانبول سفر کردید، لذت قدم زدن در این خیابان رؤیایی و تماشای غروب دل‌انگیز خورشید در این محله پلکانی را از دست ندهید. 

در این خیابان، مکان‌هایی برای اجرای موسیقی خیابانی نیز تعبیه شده است. زمانی که در این خیابان قدم می‌زنید، علاوه بر زیبایی‌های بصری که چشم‌های شما را نوازش می‌کند؛ می‌توانید از موسیقی خیابانی شاد و منحصربه‌فرد نیز لذت ببرید. یکی دیگر از بخش‌های هیجان‌انگیز این خیابان، نمایشگاه‌های هفتگی است. این نمایشگاه‌ها را گروه‌های فرهنگی و هنری برپا می‌کنند و در آن‌ها انواع آثار هنرمندان مختلف به نمایش گذاشته می‌شود. 

امکانات محله فرانسوی استانبول

امکانات محله فرانسوی استانبول

این خیابان زیبا، جایی است برای خوردن و نوشیدن و خوشحالی. با این اوصاف هرگز فرصت را از دست ندهید و تا جایی که می‌توانید از قابلیت‌ها و امکانات این محله دوست‌داشتنی استفاده کنید. در همان بدو ورود به محله، صدای بلند مغازه‌داران را خواهید شنید که گردشگران را به رستوران یا مغازه خود دعوت می‌کنند. در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های این محله، انواع و اقسام غذاها و نوشیدنی‌های بین‌المللی سرو می شود. همچنین اغلب این رستوران‌ها، تم سنتی داشته و با ظروف قدیمی و بسیار زیبا از توریست‌ها پذیرایی می‌کنند. اگر قصد گردش و تفریح در خیابان فرانسوی استانبول را دارید، بهتر است برای یک روز هم که شده رژیم غذایی و صرفه‌جویی مالی را کنار بگذارید و دلی از عزا دربیاورید. اینجا بهترین رستوران های استانبول را دارد.

جاهای دیدنی نزدیک به خیابان فرانسوی استانبول

جاهای دیدنی نزدیک به خیابان فرانسوی استانبول

حال که به‌طور کامل از محله فرانسوی بازدید کردید، وقت آن رسیده که سری به دیدنی‌ها اطراف این محله نیز بزنید. همان طور که گفتیم این محله در نزدیکی میدان تکسیم استانبول قرار دارد. میدان تقسیم یا میدان آزادی، یکی از مهم‌ترین بناهای استانبول بوده و یادآور جمهوری مدرن و سکولار این کشور است. دومین بنای مهم نزدیک محله فرانسوی، برج گالاتا است. این برج معروف، یکی از سمبل‌های اصلی شهر استانبول بوده که به مکانی برای گردش و تفریح بازدیدکنندگان تبدیل شده است. لذت غذاخوردن بر فراز این برج با چشم‌اندازی از غروب خورشید و مناظر زیبای اطراف، تجربه‌ای به‌یادماندنی از سفرتان به استانبول خواهد شد. اگر به برج گالاتا رفتید، حتماً از تمامی قسمت‌های آن بازدید کنید و با گرفتن عکس‌های یادگاری، برای همیشه خاطرات سفرتان به استانبول را زنده نگه دارید.

بهترین زمان بازدید از محله فرانسوی استانبول

بهترین زمان بازدید از محله فرانسوی استانبول

بازدید از محله فرانسوی، محدودیت زمانی خاصی ندارد. کافی است هر زمان که تصمیم به سفر گرفتید، چمدان‌های خود را ببندید و خود را برای سفری ماجراجویانه آماده کنید. با این وجود شاید برخی افراد تصور کنند که پیاده‌روی در این خیابان در شب‌های سرد استانبول ممکن نخواهد بود؛ اما خوب است بدانید که در طول این خیابان دستگاه‌های گرم‌کننده تعبیه شده است که توریست‌ها و گردشگران بتوانند در فضایی گرم و صمیمی به گشت‌وگذار بپردازند. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که پیاده‌روی در خیابان فرانسوی به دلیل طویل و پلکانی بودن، ممکن است برای برخی افراد دشوار باشد. پس اگر مشکل پا درد یا زانو درد دارید، حتماً مراقب پله‌ها باشید و در حین پیاده‌روی به پاهایتان استراحت دهید. 

مسیر دسترسی به خیابان فرانسوی استانبول

بهترین و نزدیک‌ترین مسیر برای رسیدن به خیابان فرانسوی استانبول، مسیر میدان تقسیم یا همان تکسیم و خیابان استقلال است. خوب است بدانید که خیابان استقلال، لاین ماشین‌رو ندارد و برای رسیدن به ابتدای خیابان فرانسه، باید چند قدمی پیاده‌روی کنید. روش دیگر برای رفتن به محله فرانسوی، استفاده از مترو است. به شما توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از سردرگمی و صرفه‌جویی در وقت و هزینه، حتماً نقشه مترو استانبول را تهیه کنید و با استفاده از آن جایگاه ایستگاه مدنظر خود را پیدا کنید. اگر از هتل محل سکونت خود به راحتی به مترو دسترسی دارید، می‌توانید به‌راحتی سوار مترو شده و در ایستگاه تقسیم توقف کنید. در غیر این صورت نیز می‌توانید با استفاده از اتوبوس‌های برقی استانبول به کاپاتاش بروید و از آنجا با استفاده از مترو کابلی خود را به میدان تقسیم برسانید.

هدف ما از نوشتن این مقاله، آشنا کردن شما با یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی شهر استانبول بود. افرادی که برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت به ترکیه سفر می‌کنند، بهتر است بخشی از زمان سفر خود را به بازدید از محله فرانسوی‌ها اختصاص دهند. اگر تصمیمتان برای سفر به استانبول قطعی است، همین الآن با مراجعه به وب‌سایت ره بال آسمان می‌توانید از قیمت بلیط‌ها و آخرین اخبار مربوط به گردشگری آگاه شوید. همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم سری بهبقیه مقاله‌های مربوط به استانبول بزنید. برای مثال مقاله راهنمای جامع سفر استانبول، هتل های استانبول، مراکز خرید استانبول و غیره را مطالعه کنید تا بتوانید با اطلاعات کافی و آگاهانه سفر خود را آغاز کنید.

این محله در خیابان استقلال و درست پشت مدرسه گالاتاسارای قرار دارد.

از مهم‌ترین جاهای دیدنی تاریخی اطراف این خیابان می‌توان به میدان تقسیم و برج گالاتا اشاره کرد.

رستوران، کافی‌شاپ، بار، موسیقی خیابانی و نمایشگاه‌های هفتگی از مهم‌ترین تفریحات و امکانات محله فرانسوی است.

برای رسیدن به این خیابان می‌توانید ابتدا از طریق مترو به ایستگاه تقسیم بروید و از آنجا با چند دقیقه پیاده‌روی در خیابان استقلال به ورودی خیابان فرانسوی می‌رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.