پاساژ تندیس تهران | یکی از بهترین مراکز خرید تجریش

0

مرکز خرید تندیس تجریش تهران یکی از مهم‌ترین پاساژهای پایتخت به حساب می‌آید. این مرکز خرید عظیم، یک مجموعه چندمنظوره است. از گذشته تا به امروز، تندیس نمادی از خرید لوکس محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا پاساژ تندیس تهران را به‌صورت کامل به شما عزیزان معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

پاساژ تندیس تهران کجاست؟

پاساژ تندیس در منطقه یک تهران و در شمال میدان تجریش قرار گرفته است. فراموش نکنید یک پاساژ تندیس دیگر هم در محدوده غرب تهران وجود دارد. این پاساژ را با نام پاساژ تندیس صادقیه می‌شناسند. ما امروز قصد داریم تا پاساژ تندیس تجریش را به شما معرفی کنیم. این پاساژ یکی از مراکز خرید تهران است.

معرفی مرکز خرید تندیس تهران

در سال 1383، در زمینی با مساحت 22هزار مترمربع، پاساژ تندیس افتتاح شد. این مرکز خرید در بخش شمالی میدان تجریش، یکی از پرترددترین میادین تهران، بنا شد. در آن دوران خبری از مراکز خرید لوکس و بزرگ امروزی نبود. به همین خاطر نام پاساژ تندیس به‌سرعت بر سر زبان‌ها افتاد. این پاساژ از همان ابتدا تا به امروز، جزء مراکز خرید لوکس تهران است. پاساژ تندیس مجموعاً 14 طبقه دارد. در 4 طبقه بخش تجاری، 177 واحد مشغول به کار هستند. در 5 طبقه دیگر نیز 88 واحد اداری فعالیت می‌کنند. همچنین پاساژ تندیس دارای 5 طبقه پارکینگ اختصاصی است. این پارکینگ بزرگ به مشتریان این امکان را می‌دهد تا از فضای پارک بیرون از مجموعه بی‌نیاز باشند.

در این مرکز خرید از تمامی امکانات رفاهی و خدماتی از جمله پارکینگ، آسانسور، پله‌برقی، سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم صوتی و سیستم ایمنی قدرتمند استفاده شده است. جالب است بدانید تندیس جزء اولین مراکز خریدی بود که بخش‌هایی همانند آرایشگاه، صرافی، کارواش و خیاطی را در خود جای می‌داد. به همین خاطر آن را جزء اولین مراکز خرید چندمنظوره مدرن می‌دانند.

راهنمای طبقات مرکز خرید تندیس

درب ورودی پاساژ تندیس در بخش تجاری باز می‌شود. این پاساژ از طبقه همکف تا طبقه چهارم، به بخش تجاری اختصاص یافته است. بیشتر فروشگاه‌های این پاساژ را بوتیک‌های بسیار لوکس تشکیل می‌دهند. اکثر این بوتیک‌ها، اجناس ترک و باکیفیت را عرضه می‌کنند. رستوران معروف «اردک آبی» در طبقه دوم تجاری این پاساژ واقع شده است.

پس از چهار طبقه تجاری، وارد بخش اداری خواهیم شد. در اولین طبقه بخش اداری، چند آرایشگاه بسیار معروف و مدرن به چشم می‌خورند. این آرایشگاه‌ها جزء برترین آرایشگاه‌های منطقه یک تهران به حساب می‌آیند. نهایتاً پس از بخش اداری، به بام پاساژ تندیس می‌رسیم. در بخش بام این مرکز خرید، می‌توانید شاهد رستوران لوکس و بزرگ الیزه باشید. این رستوران یکی از معروف‌ترین رستوران‌های تهران به حساب می‌آید.

همان طور که اشاره کردیم، پاساژ تندیس 5 طبقه پارکینگ بسیار مجهز و بزرگ نیز دارد. در این بخش علاوه بر فضای پارک خودرو، می‌توانید شاهد کارواش اختصاصی مجموعه هم باشید. اگر جزء افراد پرمشغله هستید، می‌توانید حین بازدید از پاساژ، خودروی خود را به کارواش بسپارید و هنگام خروج آن را تمیز و براق تحویل بگیرید. در حقیقت می‌توان گفت پاساژ تندیس جزء پرچم‌داران ارائه چنین خدماتی در ایران است.

ورودی پارکینگ در خیابان دربند قرار دارد.

معرفی فروشگاه‌های مرکز خرید تندیس

به‌صورت کلی مشاغل و فروشگاه‌های مرکز خرید تندیس را می‌توان به طلا و جواهرات، پوشاک و بوتیک، کیف و کفش، وسایل کودک، زیبایی و آرایشی، موبایل و کامپیوتر، مبلمان و دکوراسیون و نهایتاً کتاب و انتشارات تقسیم کرد. با وجود این اکثر فروشگاه‌های این مرکز خرید به بوتیک‌های لوکس تعلق دارند. جالب است بدانید ساخت این پاساژ بسیار هدفمند بود. در ابتدا سازندگان این پروژه قصد داشتند آن را به یک مرکز خرید عالی برای حضور برندهای معتبر خارجی تبدیل کنند. در حقیقت پاساژ تندیس در روزهای ابتدایی نیز در همین جهت حرکت می‌کرد. برخی از برندهای خارجی لوکس و مهم ابتدا اقدام به تأسیس نمایندگی در این پاساژ کردند. سپس تحریم‌های اقتصادی آغاز شدند و همه برندها، این مرکز خرید را ترک کردند.

در حال حاضر اکثر فروشگاه‌های این مرکز خرید، بوتیک‌های لباس زنانه و مردانه هستند. هنوز هم اجناس این پاساژ گران‌قیمت و باکیفیت هستند. اگر قصد خرید لباس‌های باکیفیت ترک یا ادکلن‌های اورجینال را دارید، باید حتماً سری به مرکز خرید تندیس بزنید. هنوز هم برخی از برند‌های معتبر همانند لیوایز، اسپریت، دیور، دان‌هیل، زارا و بنتون در این مرکز خرید حضور دارند.

امکانات مرکز خرید تندیس

  • آسانسور؛
  • پله‌برقی؛
  • سیستم سرمایشی و گرمایشی؛
  • کافی‌شاپ؛
  • سیستم اعلان و اطفای حریق؛
  • کارواش؛
  • آرایشگاه زنانه و مردانه؛
  • روف‌گاردن؛
  • رستوران الیزه و اردک آبی؛
  • بوفه؛
  • سیستم تهویه مطبوع؛
  • مرکز لیزر درمانی؛
  • مراکز تخصصی پوست؛
  • کافی‌نت؛
  • خیاطی؛
  • نمازخانه؛
  • سرویس‌ بهداشتی؛
  • مسیر مخصوص معلولین؛
  • تلفن عمومی.

مقایسه پاساژ تندیس با پاساژهای دیگر

در مقایسه با پاساژ قائم، مرکز خرید تندیس بسیار بزرگ‌تر و دارای امکانات بیشتری است؛ اما زمانی که این مقایسه را با مرکز خرید «ارگ تجریش» انجام دهید، دیگر تندیس برنده نخواهد بود. در حال حاضر مرکز خرید ارگ تجریش بسیار مجهز‌تر از تندیس است. در این مرکز خرید علاوه بر تمامی امکاناتی که در تندیس وجود دارد، می‌توانید شاهد شهربازی و پردیس سینمایی نیز باشید. همین مسئله باعث شده تا ارگ تجریش در مقایسه با تندیس امتیاز بیشتری کسب کند. البته این موضوع را نیز حتماً باید در نظر گرفت که مرکز خرید تندیس در سال 1383 افتتاح شده است.

این در حالی است که 8 سال بعد، یعنی در سال 1391، فاز اول ارگ تجریش در استان تهران افتتاح شد. حتی بخش‌هایی از آن مثل سینما، تا سال 1395 هنوز بازگشایی نشده بودند. با درنظر‌گرفتن فاصله زمانی ساخت این دو پروژه، می‌توان پاساژ تندیس را در مقایسه با هم‌دوره‌های خود، یکی از بهترین‌ها دانست. به‌عنوان نمونه پاساژ میلاد نور در شهرک غرب را می‌توان هم‌دوره تندیس دانست. افتتاح میلاد نور در سال 1378 انجام شد. بعد از آن تا حدود 5 سال، شاهد ساخت پاساژی به این عظمت نبودیم. در نهایت در سال 1383، مرکز خرید تندیس افتتاح شد و نقطه عطفی را در ساخت مراکز خرید چندمنظوره ایجاد کرد. حتی پس از مرکز خرید تندیس، تا حدود 8 سال، دیگر همتایی برای این پاساژ ساخته نشد.

جاهای دیدنی اطراف تندیس

مسیر دسترسی

ساعت کاریهمه روزه 10 صبح تا 10 شب
ساعت کار رستوران10 صبح تا 11:30 شب
ساعت کار آرایشگاه‌ها7 صبح تا 10 شب
شماره تماس02122731010
آدرستهران، ضلع شمالی میدان تجریش، خیابان شهید جعفری.
  • دسترسی با وسیله نقلیه شخصی

این مرکز خرید در محدوده طرح ترافیک و یا طرح زوج و فرد قرار ندارد. همچنین پاساژ تندیس تهران دارای 5 طبقه پارکینگ مجهز است. به همین خاطر بازدید از این پاساژ همراه با وسیله نقلیه شخصی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. برای این کار شما می‌توانید خودتان را به خیابان ولیعصر برسانید. میدان ولیعصر را مستقیم به‌سمت شمال بروید. نهایتاً وارد میدان تجریش خواهید شد. برای دسترسی به پارکینگ، باید خودتان را به خیابان دربند برسانید. درب ورودی پارکینگ مجموعه در خیابان دربند قرار دارد.

  • دسترسی با مترو

«ایستگاه مترو تجریش» نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پاساژ تندیس تهران محسوب می‌شود. شما می‌توانید سوار مترو شده و خودتان را به خط شماره – یک یا همان خط قرمز رنگ برسانید. در ایستگاه تجریش باید از قطار پیاده شوید. این ایستگاه در نزدیکی میدان تجریش و خیابان «باهنر» یا همان «نیاوران» قرار دارد. از اینجا می‌توانید پیاده یا با تاکسی خود را به میدان تجریش و پاساژ تندیس برسانید.

  • دسترسی با اتوبوس

بسیاری از خطوط اتوبوس به پایانه تجریش ختم می‌شوند. برای دسترسی به تندیس کافی است سوار یکی از این اتوبوس‌ها شوید. معروف‌ترین خطوط اتوبوس منتهی به تجریش، خطوط اتوبوسی هستند که از خیابان ولیعصر عبور می‌کنند. این خطوط تندرو یا همان BRT هستند و در حداقل زمان شما را به میدان تجریش می‌رسانند.

  • دسترسی با تاکسی

بسیاری از پایانه‌های تاکسی در سراسر تهران شما را به میدان تجریش می‌رسانند. میدان تجریش یکی از مهم‌ترین میادین شمال تهران به حساب می‌آید. شما می‌توانید از پایانه سیدخندان، ونک یا از میدان ولیعصر خود را با تاکسی به میدان تجریش برسانید. فاصله بسیار کمی از میدان تجریش تا پاساژ تندیس وجود دارد.

دوستان ره بال آسمان ، نظر شما درباره پاساژ تندیس چیست؟ آیا تا کنون از این پاساژ دیدن کرده‌اید؟ به نظر شما این پاساژ با پاساژ تندیس مشهد ارتباطی دارد؟

پاساژ تندیس در ضلع شمالی میدان تجریش واقع شده است.

این پاساژ رسماً از ساعت 10 صبح شروع به کار می‌کند.

خیر، این مرکز خرید در محدوده طرح ترافیک یا زوج و فرد قرار ندارد.

ایستگاه مترو تجریش نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پاساژ تندیس است.

4/5 (3 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.