شهربازی های تهران | لذت هیجان برای کودک و بزرگسال در پایتخت

0

زمانی که کودک بودیم را به یاد دارید؟ زمانی که تنها دغدغه زندگی‌مان این بود چه کار کنیم که والدینمان ما را به شهربازی ببرند؟ خب از همان دوران تا به امروز، شهربازی برای کودکان همانند بهشت موعود می‌ماند. زمانی که در کودکی به شهربازی می‌رفتیم را شاید هنوز هم به یاد داشتیم. در گذشته شاید تعداد انگشت‌شماری شهربازی در تهران وجود داشت؛ اما امروزه در هر گوشه از آن یک شهربازی به چشم می‌خورد. این شهربازی‌ها آن‌قدر هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده هستند که دلتان می‌خواهید با خرید بلیط هواپیما تهران خودتان را هرچه سریع‌تر به این شهر برسانید تا فرزندتان در این شهربازی‌ها سرگرم شود. البته کمی از آن به نام فرزندتان و به کام خودتان هم خواهد بود! شاید یاد دوران کودکی کردید و پشت ماشین کوبنده نشستید! پس با ما بهترین شهربازی های تهران را بشناسید.

معرفی بهترین و معروف ترین شهربازی های تهران

در شهر تهران انواع مختلف شهربازی وجود دارد. برخی آن‌ها بسیار بزرگ و برخی دیگر دنجی و محلی هستند. در برخی آن‌ها چند نسل از کودکی نهفته و برخی دیگر چند سالی می‌شود که تأسیس شده است. شهربازی هرطور که باشد، برای کودکان جذاب است. پس حتی اگر مسافر استان تهران هستید، در بین بازدید از جاهای دیدنی تهران، مراجعه به شهربازی‌های این شهر را نیز در فهرست خود قرار دهید. بهتر است در این مواقع به یاد ذوق و شوق کودکی خودمان بیفتید وقتی که قرار بود کسی ما را به شهربازی ببرد.

  • شهربازی پارک ارم تهران

پارک ارم تهران جزو قدیمی ترین شهربازی های تهران به حساب می‌آید. این شهربازی تهران را با نام پارک خرم نیز می‌شناسند؛ زیرا فردی با نام دکتر خرم این پارک را بنا کرده است. پارک ارم شامل بخشی‌های مختلفی از جمله پارک جنگلی، شهربازی و البته باغ وحش می‌شود؛ پس می‌توانید یک تیر و چند نشان بزنید و از تمامی آن‌ها دیدن کنید. به این ترتیب یک روز کامل در این مجموعه مشغول وقت‌گذرانی خواهید بود. شهربازی ارم تهران در حال حاضر شامل 3 شهربازی مختلف که لونا پارک 1 تا 3 هستند می‌شود. این شهربازی دارای 73 دستگاه متنوع است که حسابی هم سرگرم‌کننده هستند. تنوع این دستگاه‌ها به‌حدی است که کوچک و بزرگ نمی‌شناسد و حتی بزرگ‌ترها هم می‌خواهند از آن‌ها استفاده کنند. توجه داشته باشید که لوناپارک 1 مختص کودکان و نوجوانان کمتر از 14 سال است.

آدرس: کیلومتر 4 اتوبان تهران-کرج، بعد از اتوبان شهید ستاری، کنار گذر راست پل اتوبان شهید باکری (لاین کندرو)

  • شهربازی سرزمین شادی تهران

ساکنین شرق تهران جزو طرفداران پروپاقرص سرزمین شادی پاسداران هستند. سرزمین شادی تهران در سال 1394 در 3طبقه داخل مرکز خرید الماس هروی به بهره‌برداری رسید. این شهربازی را می‌توان جزو بزرگ‌ترین شهربازی های تهران در محدوده شمال شرق دانست. سرزمین شادی حدود 3هزار مترمربع وسعت دارد و در این مرکز حدود 250 دستگاه بازی مختلف قرار داده شده است. در سرزمین شادی خبری از گروه سنی نیست. هر کس با هر سنی که دارد می‌تواند در سرزمین شادی سرگرم شود. این شهربازی آن‌قدر سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز است که والدین کودکان نیز بی‌سروصدا به سراغ بازی می‌روند و خودشان را سرگرم می‌کنند!

مراجعان می‌توانند به‌صورت رایگان از پارکینگ مجموعه چندمنظوره الماس استفاده کنند و نگران جای پارک نباشند. همچنین باید بدانید که در این شهربازی، بخشی به برگزاری انواع مراسم اختصاص داده شده است. در این بخش می‌توانید برای فرزند خود جشن تولد بگیرید و شبی خاطره‌انگیز را برای او به یادگار بگذارید.

آدرس: پاسداران، هروی، مجتمع الماس

  • شهربازی سرزمین عجایب (واندر لند)

زمان که صحبت از شهربازی‌های تهران باشد، قطعاً بسیاری به یاد سرزمین عجایب می‌افتند. شهربازی سرزمین عجایب تهران اولین شهربازی کارت‌دار در این شهر به حساب می‌آید. این شهربازی سرپوشیده در طبقه آخر مرکز خرید تیراژه تهران قرار دارد. این شهربازی کودکان می‌توانند از 300 آیتم تفریحی مختلف استفاده کنند و ساعت‌ها سرگرم باشند. وجود زمین بولینگ و بازی‌های کامپیوتری پای بزرگسالان را نیز به این مجموعه باز کرده است. به این ترتیب بزرگ‌ترها دیگر به کودکان غر نمی‌زنند که سریع‌تر از شهربازی بیرون بیایند و خودشان یک گوشه سرشان گرم می‌شود! این شهربازی فضایی بسیار بزرگ دارد و با توجه به تنوع عالی آیتم‌های تفریحی، لازم نیست کسی برای استفاده از یک آیتم متنظر بماند! شهربازی سرزمین عجایب را قطعاً می‌توان در بین لیست معروف ترین شهربازی های تهران قرار داد. لازم به ذکر است که مراجعان می‌توانند از پارکینگ مجموعه تیراژه استفاده کنند.

آدرس: فلکه دوم صادقیه، بلوار اشرفی اصفهانی، قبل از پل شهید همت، مرکز خرید تیراژه

  • شهربازی فان تایم تجریش

شهربازی فان تایم جزو معروف ترین شهربازی های تهران است. اگر به استانبول سفر کرده باشید، حتماً نام شهربازی فان تایم به گوشتان خورده است. شاید با خودتان بگویید که در نامگذاری شهربازی فان تایم تهران از شهربازی فان تایم استانبول کپی‌برداری شده است. این در حالی است که شهربازی فان تایم تهران، بعد راه‌اندازی در ازمیر و استانبول، به تهران و تبریز آمد. در اصل فان تایم تجریش و پالادیوم، شعب اصلی همان شهربازی ترکیه هستند. در شهربازی فان تایم ارگ تجریش، حدود 125 بازی بسیار هیجان‌انگیز وجود دارد. در این شهربازی می‌توانید از انواع بازی کامپیوتری، شبیه‌ساز ترن هوایی، شبیه‌ساز مسابقات ماشین فرمول 1، شبیه‌ساز پرواز با هواپیمای جنگلی، فریزبی، ماشین‌های کوبنده، فوتبال دستی و… لذت ببرید. فان تایم یک مجموعه بسیار سرگرم‌کننده برای گروه سنی 2 تا 90 سال است!

آدرس: میدان تجریش، خیابان سعد آباد(ملکی)، مجتمع تجاری ارگ تجریش، طبقه سوم، شهربازی فان تایم

  • شهربازی فان تایم پالادیوم

همان طور که در پاراگراف قبلی اشاره کردیم، شهربازی فان تایم دارای دو شعبه در شهر تهران است. یک شعبه در مرکز خرید ارگ تجریش و شعبه دیگر در مرکز خرید معروف و لاکچری پالادیوم قرار دارد. در طبقه سوم مرکز خرید پالادیوم، می‌توانید سری به شهربازی فان تایم تهران بزنید. وجود شهربازی در مراکز خرید بسیار عالی است. کودکان معمولاً در هنگام خرید بزرگسالان خسته می‌شوند. در این شرایط پدر و فرزند می‌توانند سری به شهربازی بزنند تا مادر خانواده با خیال راحت خرید کند. البته در شهربازی فان تایم پالادیوم، شاید پدر خانواده بیشتر از فرزند مشغول بازی شود و کلاً یادش برود که شهربازی برای کودکان است! خب فان تایم کودک، نوجوان، پیر یا جوان نمی‌شناسد و برای همه گروه‌های سنی سرگرم‌کننده است! بی‌شک شهربازی فان تایم جزو هیجان انگیزترین شهربازی های تهران است.

آدرس: زعفرانیه (مقدس اردبیلی)، بعد از میدان الف، جنب کوچه عروضی، مرکز تجاری پالادیوم، طبقه سوم میانی

  • شهربازی امیر

شهربازی امیر جزو خلوت‌ترین شهربازی های تهران به حساب می‌آید که در محدوده شرق و منطقه نظام‌آباد قرار دارد. این شهربازی در طبقه 4 و 5 مرکز خرید امیر نظام‌آباد واقع شده است. شهربای امیر حدود 3هزار مترمربع فضا دارد و در آن  حدود 150 دستگاه بازی قرار گرفته است. متأسفانه برخی دستگاه‌های شهربازی امیر تهران کهنه شده‌اند و دیگر کارایی گذشته را ندارند. برخی آن‌ها را نیز به‌صورت کامل از دور خارج کرده‌اند. این شهربازی برای تمامی گروه‌های سنی سرگرم‌کننده خواهد بود. البته در نظر داشته باشید نوجوانان بیشتر در این شهربازی سرپوشیده حضور دارند؛ پس شاید محیط برای کودکان کم‌سن چندان هم مطلوب نداشت. مرکز خرید امیر فاقد پارکینگ اختصاصی است و یافتن فضای پارک خودرو در نزدیکی این مرکز خرید کار ساده‌ای نیست. پس بهتر است با کمک مترو از این مرکز خرید و شهربازی امیر دیدن کنید.

آدرس: تهران، خیابان شهید مدنی، تقاطع سبلان، بالا‌تر از سینما شاهد، مجتمع تجاری امیر طبقه ۴ و ۵

  • شهربازی بسیج

شهربازی بسیج نیز از جمله معروف ترین شهربازی های تهران در محدوده جنوب‌شرق پایتخت به حساب می‌آید. شهربازی بسیج تهران در زمینی به مساحت 3هزار مترمربع واقع شده است و وسایل بازی مختلفی در آن به چشم می‌خورد. در این شهربازی می‌توانید از بازی‌های مختلقی همانند اژدهای پرنده، چرخ و فلک، ماشین‌های کوبنده استفاده کنید و ساعت‌ها سرگرم باشید. فضای باز این شهربازی نیز فضایی بسیار زیبا و دوست‌داشتنی است. در فضای سبز این شهربازی می‌توانید از حضور درختانی همانند سرو نقره‌ای، چنار، نارون، کبود و گل‌های رز هفت‌رنگ دیدن کنید. توجه داشته باشید که در نزدیکی شهربازی بسیج خبری از جای پارک نیست و باید خودروی خودتان را در کوچه‌های فرعی بلوار ابوذر پارک کنید. در میان این پارک، یک دریاچه مصنوعی بسیار زیبا وجود دارد. قایق‌سواری در این دریاچه بسیار باصفا و خاطره‌انگیز خواهد بود.

آدرس: تهران، بزرگراه افسریه، محلاتی، نرسیده به بلوار ابوذر

  • شهربازی بعثت

شهربازی بعثت جزو برترین شهربازی های تهران واقع در جنوب تهران است. این شهربازی روباز در منطقه میدان شوش قرار دارد و برای افرادی که در جنوب تهران حضور دارند جزو بهترین گزینه‌ها برای تفریح به حساب می‌آید. در شهربازی بعثت تهران می‌توانید از سینما چندبعدی، چرخ‌وفلک، سورتمه فضایی، ماشین‌های کوبنده و سایر آیتم‌های تفریحی آن لذت ببرید. شهربازی بعث برای هر گروه سنی مناسب است. شب‌های جمعه و روزهای تعطیل، صدای کودکان در شهربازی بعث سر به فلک برمی‌دارد. در فضای پارک یک رستوران و چند بوفه مختلف نیز مشغول فعالیت هستند. البته از نظر بسیاری از مراجعان، کیفیت غذای این بوفه چنگی به دل نمی‌زند؛ اما برای آنکه برای میل کردن شام دست از تفریح نکشید، می‌توانند گزینه مناسبی باشند.

آدرس: میدان شوش، خیابان صابونیان، خیابان احمد سمیعی، جنب پارک بعثت

  • شهربازی بیلینو

شهربازی بیلینو جزو خاص‌ترین شهربازی های تهران به حساب می‌آید. شهربازی بیلیو تهران اولین پارک عمرانی در کشور است. شهربازی بیلینو در سال 1394 به بهره‌برداری رسید. در این پارک کودکان می‌توانند با تجهیزات راه‌سازی و ساختمان‌سازی همانند بیل مکانیکی، جرثقیل حمل الوار، جرثقیل چنگکی، نوار نقاله، کلایمکس و… در مقیاس کوچک بازی کنند. این تجهیزات همگی مشابه مدل‌های واقعی هستند. بخش‌های مختلف تمامی این ماشین‌آلات نیز به‌خوبی کار می‌کنند. کودکان می‌توانند با بیل مکانیکی خاک‌برداری کنند، اجسام مختلف را با جرثقیل بردارند و روی نوار نقاله قرار دهند. در کنار تجهیزات راه‌سازی که بسیار هیجان‌انگیز هستند، کودکان می‌توانند سوار بر جرثقیل یا کشتی پرنده هم شوند. خلاصه که این شهربازی برای کودکان بسیار منحصر‌به‌فرد خواهد بود و مثال آن را در هیچ جای دیگر نخواهند دید.

آدرس: تهران، میدان پونک، انتهای بلوار همیلا، فاز یک بوستان نهج البلاغه، شهربازی بیلینو

  • شهربازی تهران مال

تهران مال نام یکی از مراکز خرید چندمنظوره بزرگ است که در غرب تهران قرار دارد. بخشی از مرکز خرید با مساحت حدود 7هزار مترمربع به شهربازی کودکان اختصاص داده شده است. این شهربازی برای وقت‌گذرانی و تفریح کودکان جان می‌دهد. فضای رنگارنگ شهربازی تهران مال حتی بزرگسالان را به خود جذب می‌کند. در این شهربازی از وسایل بازی ساده همانند تاب و سرسره تا بازی‌های کامپیوتری هیجان‌انگیز در اختیار کودکان قرار می‌گیرد. معمولاً خرید و همراهی بزرگسالان برای کودکان خسته‌کننده خواهد بود. پس می‌توانید با وعده شهربازی بعد از خرید، کودکان را همراه خودتان بیاورید تا یک تیر و دو نشان بزنید. فضای بزرگ این شهربازی باعث می‌شود تا شلوغی اصلاً آزاردهنده نباشد. فاصله بین دستگاه‌ها نیز کاملاً استاندارد است و از هر بازی چند دستگاه وجود دارد.

آدرس: تهران، بزرگراه شهید همت غرب، شهرک گلستان (راه آهن)، تقاطع بلوار امیرکبیر و کاج

  • شهربازی تیراژه ۲

مرکز خرید تیراژه نام یکی از مراکز خرید بسیار معروف تهران است. این مرکز خرید برای اولین‌بار در محدوده غرب تهران افتتاح شد. پس از استقبال مشتریان از این مرکز خرید، مدیریت مجموعه تصمیم گرفت تا مرکز خرید تیراژه 2 را در محدوده شرق تهران و منطقه نظام‌آباد افتتاح کند. مرکز خرید تیراژه 2 جزو مراکز خرید لوکس شرق تهران به حساب می‌آید. در طبقه بالای این مرکز خرید، یک شهربازی نه چندان بزرگ برای کودکان در نظر گرفته شده است. در شهربازی تیراژه تهران، کودکان می‌توانند از آیتم‌های تفریحی مختلف از قبیل فوتبال دستی، چنگک شانس، هاکی رومیزی، هواپیمای پرنده و… لذت ببرند. در اصل کودکان می‌توانند ساعت‌ها در این شهربازی سرگرم بازی باشند و متوجه حضورشتان در مرکز خرید نشوند! این شهربازی وسایل رنگارنگ و نو دارد که همه آن‌ها به‌خوبی کار می‌کنند و همین موضوع اهمیت بسیاری دارد.

آدرس: تهران، خیابان شهید مدنی، جنب مترو مدنی، مجموعه تیراژه 2، طبقه سوم

  • شهربازی چمران (بولینگ عبدو)

شهربازی چمران، معروف به بولینگ عبدو جزو معروف ترین شهربازی های تهران و قدیمی‌ترین باشگاه های بولینگ تهران به حساب می‌آید. شهربازی چمران تهران در منطقه شمال تهران و خیابان شریعتی قرار دارد. شهربازی چمدان، معروف به دنیای بازی، در سال 1342 یعنی حدود 60 سال پیش به بهره‌برداری رسید. این شهربازی در فضایی به وسعت 1،500 مترمربع قرار دارد. دنیای بازی عبدو برای هر گروه سنی جذاب و هیجان‌انگیز خواهد بود.

در بخش دنیای بازی چمران انواع آیتم‌های تفریحی همانند ماشین‌های کوبنده، مسابقات اتوموبیل‌رانی، فریزبی، هاکی روی میز، ترن هوایی، سینما هفت‌بعدی، فایربال، شبیه‌ساز هواپیما، بازی‌های کامیپوتری، فوتبال دستی و… وجود دارند. همچنین بزرگسالان می‌توانند سری به بولینگ عبدو بزنند. این باشگاه بولینگ را می‌توان معروف‌ترین باشگاه بولینگ در تمام تهران دانست. همچنین باید بدانید که برخی موزه های تهران همانند موزه سینما در نزدیکی همین شهربازی قرار دارند. پس می‌توانید یک روز برنامه تهران‌گردی کامل را تجربه کنید.

آدرس: خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، مجموعه ورزشی چمران، دنیای بازی

  • شهربازی رازی

شهربازی رازی جزو کوچک‌ترین شهربازی های تهران به حساب می‌آید. این شهربازی در منطقه جنوب تهران قرار دارد. در شهربازی رازی تهران تجهیزات مدرن و امروزی بسیاری قرار دارند. سرسره مواج این شهربازی جزو معروف‌ترین آیتم‌های تفریحی آن به حساب می‌آید. برای استفاده از این سرسره باید حدود 70 پله بالا بروید. سپس داخل یک گونی کنفی می‌روید تا به‌راحتی سر بخورید. مسیر سرسره مواج است و فراز و نشیب بسیاری دارد. زمانی که از روی این سرسره به‌سمت پایین سر می‌خورید، احساس می‌کنید که از روی تپه‌های برفی در حال سرخوردن هستید. شهربازی راضی در باستانی به وسعت 257هزار مترمربع قرار دارد. پس می‌توانید یک تیر و دو نشان بزنید و در پارک اتراق کنید و از فضای زیبای آن لذت ببرید. در این بوستان علاوه‌بر شهربازی، پردیس سینمایی و فرهنگسرایی بزرگ نیز به چشم می‌خورد.

آدرس: تهران، انتهای خیابان قزوین، نرسیده به میدان رازی، بوستان رازی

  • شهربازی ژوپیتر

آیا تا کنون سری به مرکز خرید کوروش واقع در غرب تهران زده‌اید؟ این مرکز خرید چندمنظوره آن‌قدر سرگرم‌کننده و جذاب است که ساکنین برخی شهرهای اطراف اقدام به خرید بلیط قطار تهران می‌کنند تا سری به این مرکز خرید بزنند. مرکز خرید کوروش برای هر گروه سنی تفریحات خاصی در نظر گرفته است و جزو برترین مراکز خرید تهران به حساب می‌آید. در طبقات بالایی این مرکز خرید، شهربازی ژوپیتر تهران قرار دارد. شهربازی ژوپیتر را می‌توان جزو تفریحات هیجان انگیز در تهران دانست. این شهربازی هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان هیجان‌انگیز خواهد بود. شهربازی ژوپیتر یک شهربازی مدرن است که از جدیدترین تجهیزات در آن استفاده می‌کنند. در ضمن باید بدانید که در طبقه بالای ژوپیتر، پردیس سینمایی و فودکورت کوروش واقع شده است؛ پس خودتان را برای یک شب خاطره‌انگیز در کوروش مال آماده کنید.

آدرس: تهران، ستاری شمال، بالاتر از حکیم، مرکز خرید کوروش مال، طبقه دوم

  • شهربازی شاهد

شهربازی شاهد را باید جزو دنج‌ترین شهربازی های تهران دانست. این شهربازی یک شهربازی دنج، کوچک و محلی است که در یکی از پارک‌های منطقه شمال‌غرب تهران یا همان منطقه سردار جنگل قرار دارد. شهربازی شاهد تهران برای افرادی که در این محل زندگی می‌کنند، گزینه مناسب، نزدیک و بسیار سرگرم‌کننده است. در این پارک آیتم‌های تفریحی چندان متنوعی به چشم نمی‌خورد؛ اما یک قطار بسیار بامزه با رنگ‌های شاد و پرانرژی وجود دارد که از روی ریل عبور می‌کند. قطارسوار برای کودکان بسیار هیجان‌انگیز است و قطعاً فرزند شما نیز عاشق قطار سواری در شهربازی شاهد تهران می‌شود!

آدرس: پونک، سردار جنگل، تقاطع میرزا بابایی، پارک شاهد، شهربازی شاهد

  • شهربازی شاهین

شهربازی شاهین نیز جزو کوچک‌ترین شهربازی های تهران است. این شهربازی در پارک شاهین ستارخان تهران قرار دارد. بهتر است انتظار یک شهربازی تمام عیار و بسیار حرفه‌ای را نداشته باشید. این شهربازی یک شهربازی کوچک و محلی است. البته شاید ما بزرگ‌ترها تعداد آیتم‌های تفریحی و نو بودن دستگاه‌ها را ملاک قرار دهیم؛ اما کودکان از هر لحظه حضور در شهربازی لذت می‌برند. حال می‌خواهد این شهربازی کوچک یا بزرگ باشد! پس اگر گذرتان به خیابان ستارخان تهران افتاد، حتماً سری به شهربازی شاهین بزنید. شهربازی شاهین تهران معمولاً خلوت است و فرزندان شما می‌توانند با خیال آسوده از آیتم‌های مختلف بازی استفاده کنند.

آدرس: تهران خیابان ستارخان، خیابان سازمان آب

  • شهربازی شهر خورشید (هایپر سان)

اگر گذرتان به مناطق جنوبی تهران و شهرری بخورد، شاهد یک مرکز خرید بسیار بزرگ همانند هایپراستار خواهید بود که به آن هایپرسان یا فروشگاه نجم می‌گویند این فروشگاه دارای سرمایه‌گذران خارجی است و وسعت بسیاری دارد. در این فروشگاه از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود. بخشی از آن را به شهربازی مخصوص کودکان اختصاص داده‌اند. شهربازی شهر خورشید تهران در فضایی بسیار بزرگ قرار دارد و با انواع آیتم‌های مختلف تفریحی، کودکان را سرگرم می‌کند. از هر بازی چند دستگاه وجود دارد و به همین خاطر کودکان لازم نیست که در صف منتظر بمانند. در ضمن داخل این شهربازی یک قطار وجود دارد. یادتان باشد که کودکان همیشه عاشق قطارسواری هستند!

آدرس: تهران، بزرگراه آزادگان، خیابان فداییان اسلام، بین خیابان غیبی و مختاری

  • شهربازی صبا مال

مجتمع تفریحی صبامال جزو بهترین مراکز تفریحی در تهران به حساب می‌آید. شهربازی صبامال تهران با بیش از 80 بازی هیجان‌انگیز در انتظار کودکانی است که می‌خواهند حسابی بازی و هیجان را تجربه کنند. در این شهربازی سرپوشیده، انواع بازی همانند ماشین کوبنده، سایدواندر، کاراسل و… وجود دارد. شهربازی صبامال برای تمامی گروه‌های سنی مناسب است و فقط برای کودکان نیست. کودکان، نوجوانان، جوانان و حتی بزرگسالان می‌توانند در این شهربازی مدرن و امروزی سرگرم شوند.

آدرس: تهران، میدان حر، خیابان کارگر جنوبی، مجتمع تجاری تفریحی صبامال، طبقه سوم

  • شهربازی هورا پارک

هورا پارک جایی است که صدای هورا کشیدن بچه‌ها به فلک می‌رسد! این شهربازی در یکی از مراکز خرید تهران، یعنی مرکز خرید سمرقند قرار دارد. این شهربازی در غرب تهران واقع شده است. پس اگر اقدام به خرید بلیط اتوبوس تهران کرده‌اید و در ترمینال آزادی از اتوبوس پیاده شدید، می‌توانید سریعاً خودتان را به پاساژ سمرقند برسانید. شهربازی سمرقند تهران در فضایی به وسعت 1،500 مترمربع واقع شده است. تم اصلی این شهربازی فانتزی است و با رنگ‌های شاد و پرانرژی، کودکان را هرچه بیشتر هیجان‌زده می‌کند. در شهربازی هورا پارک گریم فانتزی کودکان نیز انجام می‌شود که حسابی کودکان را هیجان‌زده می‌کند.

آدرس: تهران، جنت آباد جنوبی، نبش بلوار لاله، پاساژ سمرقند، طبقه ٣

وضعیت شهربازی های تهران در ایام کرونا

چند سالی می‌شود که دیگر صدای بازی و تفریح کودکان در شهربازی های تهران به گوش نمی‌رسد و ویروس کرونا باعث این موضوع است. این ویروس باعث شد تا ماسکی بر صورت بزنیم و از عزیزان خود هم فاصله بگیریم. با توجه به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، کسی دیگر از شهربازی استفاده نمی‌کند. همین موضوع باعث شد تا بسیاری از شهربازی های تهران تعطیل شوند.

البته مدتی است که بسیاری از مردم دنیا و ایران واکسناسیون شده‌اند. به همین خاطر وزارت بهداشت دستور داد تا با ظرفیت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حتی شهربازی‌ها نیز به‌تدریج کار خود را دوباره از سر بگیرند. پس در ایام کرونا برخی شهربازی‌ها با پروتکل‌های بهداشتی خاص به فعالیت خود ادامه می‌دهند. بهتر است پیش از مراجعه به شهربازی‌ها، حتماً با مدیریت تماس بگیرید و درباره روال کاری در ایام کرونا سؤال کنید.

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، نظر شما درباره شهربازی های تهران چیست؟ در کدام یک حضور داشته‌اید؟ کدام یک خاطرات کودکی شما را در خود دارند؟ آیا شهربازی باحال و هیجان‌انگیزی را می‌شناسید که از قلم افتاده باشد؟ خب کاری ندارد، آن را به ما معرفی کنید تا به لیست اضافه شود.

پارک خرم و شهربازی چمران جزو قدیمی‌ترین شهربازی‌های تهران هستند.

شهربازی خرم یا همان ارم را می‌توان بزرگترین شهربازی تهران دانست.

شهربازی چمران و فان تایم بهترین شهربازی‌های شمال تهران هستند.

شهربازی تیراژه 2 و شهربازی بسیج جزو بهترین شهربازی‌های شرق تهران هستند.

شهربازی ارم و سرزمین عجایب غرب جزو بهترین شهربازی‌های محدوده غرب هستند.

شهربازی رازی بهترین شهربازی جنوب تهران است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.