مجتمع تفریحی سورتمه تهران | تجربه افزایش آدرنالین

4

کمربندهای خود را ببندید و برای یک سقوط جانانه از ارتفاعات پایتخت آماده شوید. البته این سقوط تلفات جانی در پی ندارد و فقط کمی زهره شما آب می‌شود! مجتمع تفریحی سورتمه تهران یکی از جذاب‌ترین جاهای تفریحی تهران به حساب می‌آید. این مجموعه در شمال استان تهران و در ارتفاعات واقع شده است. با ما همراه باشید و خودتان را برای هیجانی بی‌حد‌ومرز آماده کنید!

سورتمه چیست؟

سورتمه در حقیقت نوعی وسیله نقلیه بدون چرخ است. از این وسیله در مناطق سردسیر و مناطقی استفاده می‌کنند که عموماً در تمام طول سال پوشیده از برف هستند. سورتمه را به‌وسیله اسب، سگ‌ یا گوزن روی برف می‌کشند. سورتمه یک وسیله قدیمی است. البته نه تنها در سورتمه تهران بلکه در هیچ کدام از سورتمه های ایران هم خبری از گوزن شمالی و برف نیست! سورتمه تهران از نظر ظاهری شباهت بسیاری به سورتمه‌های کوچک تک‌نفره سرزمین‌های سردسیر دارد. به همین خاطر نام سورتمه را روی آن قرار داده‌اند.

سورتمه تهران یک وسیله تک‌نفره است که شباهت بسیاری به ساختار سورتمه دارد. این وسیله همانند قطار برای حرکت از ریل استفاده می‌کند. سورتمه فاقد هرگونه موتور یا نیروی محرکه است. برای حرکت، این سورتمه را از ارتفاع به‌سمت پایین هل می‌دهند و جاذبه زمین باقی کارها را انجام می‌دهد! سرعت سورتمه در شیب‌های تند به 40‌کیلومتر در ساعت می‌رسد. باد در صورتتان می‌خورد و هیجان محض را تجربه خواهید کرد. البته نگران نباشید، این سورتمه‌ها کاملاً ایمن هستند و بر اساس استانداردهای روز جهان طراحی شده‌اند. البته برای افرادی که طاقت این سرعت را ندارند، یک ترمز دستی تعبیه شده است. با کشیدن این ترمز، سرعت سورتمه کاهش پیدا می‌کند.

سورتمه تهران کجاست؟

زمانی که صحبت از سورتمه تهران به میان می‌آید، همه به یاد سورتمه دربند یا همان سورتمه گلابدره می‌افتند. این در حالی است که دو سورتمه در تهران وجود دارد. یکی از این سورتمه‌ها در منطقه دربند و پارک گلابدره واقع شده است. سورتمه دیگر، همان سورتمه توچال است و در منطقه توچال قرار دارد. در ادامه شما را با هر یک از این مجموعه‌ها به‌صورت کامل آشنا خواهیم کرد.

معرفی سورتمه های تهران

همان طور که در بخش قبلی خاطر‌نشان کردیم، دو سورتمه در تهران وجود دارد. در ادامه شما را با هر یک آشنا خواهیم کرد:

  • سورتمه دربند

عکس سورتمه دربند

سورتمه دربند در ارتفاعات شمال تهران قرار دارد. این سورتمه در منطقه گلابدره واقع شده است. به همین خاطر بسیاری از گردشگران، مجتمع تفریحی سورتمه دربند را با نام سورتمه گلابدره نیز می‌شناسند. سورتمه دربند یک مجموعه کامل تفریحی است. شما می‌توانید ساعت‌ها در این مجموعه از تفریحات مختلف لذت ببرید. به همین خاطر سورتمه دربند طرفداران بسیاری دارد. این سورتمه در سال 1392 در بوستان گلابدره منطقه دربند تهران افتتاح شد. پارک گلابدره پس از بوستان جمشیدیه، مرتفع‌ترین منطقه تهران محسوب می‌شود. به همین خاطر از این سورتمه، می‌توانید تا دورترین مناظر جنوب تهران را مشاهده کنید. در هنگام شب، چراغ‌های حرم مطهر عبدالعظیم از این پارک مشخص است. البته این مسئله به آلودگی هوا نیز بستگی دارد. در شرایط آلودگی، دید شما محدودتر خواهد شد.

از مناظر که بگذریم، باید به سراغ هیجان اصلی برویم. هیجانی که نفستان را در سینه حبس می‌کند. فشار خونتان را بالا می‌برد و در نهایت باعث می‌شود تا با صدای بلند فریاد بکشید! سورتمه‌سواری با تفریحات هیجان‌انگیز شهربازی‌ها تفاوت دارد. در این پیست شما تا ارتفاع 850‌متری از سطح زمین بالا می‌روید. سرعت حرکت سورتمه در بخش‌هایی که شیب تند دارند، به حدود 40‌کیلومتر در ساعت می‌رسد. همین مسئله باعث می‌شود تا در اثر فشار باد اشک از چشمانتان سرازیر شود و به‌سختی نفس بکشید. هیجان سرتاپایتان را فرا خواهد گرفت. از شدت هیجان فقط می‌توانید فریاد بکشید و لذت ببرید. پیچ‌های تند و چرخش‌های 360 درجه این پیست بسیار هیجان‌انگیز هستند. لازم به ذکر است سورتمه دربند در یک مجموعه تفریحی کامل قرار دارد. پس بعد از تجربه سورتمه می‌توانید باز هم خودتان را تا ساعت‌ها سرگرم کنید.

  • سورتمه توچال

عکس سورتمه توچال در تهران

توچال یکی از مهم‌ترین جاهای تفریحی و ورزشی استان تهران است. بسیاری از ورزش‌کاران مسیر توچال را برای صعود به مناطق کوهستانی انتخاب می‌کنند. بسیاری دیگر برای اسکی و تفریحات زمستانی سری به توچال می‌زنند. حتی اقامت در هتل چوبی توچال نیز می‌تواند یک تفریح بسیار هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی باشد. در میان تله‌کابین، پیست‌ اسکی و هتل توچال، سورتمه‌سواری نیز بسیار کیف می‌دهد! سورتمه توچال با 1420 متر طول، یکی از طولانی‌ترین پیست‌های سورتمه در تمام ایران است. این پیست قادر است 250 نفر را در هر ساعت جابه‌جا کند.

سورتمه توچال را شرکت آلمانی ویگاند ساخته است. این شرکت یکی از معتبرترین شرکت‌های بین‌المللی در زمینه ساخت چنین وسایل تفریحی محسوب می‌شود. به همین خاطر از نظر ایمنی می‌توانید آسوده‌خاطر باشید. سورتمه‌های توچال تک و دو نفره هستند. پس می‌توانید همراه یکی از عزیزان خود این هیجان را تجربه کنید. از نظر مناظر اطراف و زیبایی مسیر، تفاوت خاصی بین مجموعه سورتمه توچال و دربند وجود ندارد. سورتمه‌های توچال قرمز و سورتمه‌های دربند همگی زرد هستند. این نکته باعث می‌شود تا هنگام تماشای تصاویر مجموعه سورتمه تهران، هر کدام را تشخیص دهید. اگر به‌دنبال هیجان هستید، به شما توصیه می‌کنیم که هر دو سورتمه را حداقل یک بار امتحان کنید. به این طریق می‌توانید طعم هر یک را به‌صورت جداگانه بچشید.

بهترین زمان مراجعه به سورتمه تهران

عکس بهترین زمان مراجعه به سورتمه تهران

بر فراز سورتمه تهران، می‌توانید شاهد منظره‌ای چشم‌گیر و تماشایی از پایتخت باشید. زمانی که سوار سورتمه می‌شوید، تا افق دور را نظاره خواهید کرد. در هر فصل مراجعه به سورتمه می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. البته در شرایط بد آب‌وهوا، سورتمه تهران تعطیل می‌شود. به همین خاطر در زمستان به‌خاطر بارش برف و باران، معمولاً سورتمه تهران بسته است. زمانی که وارد محوطه دربند و گلاب‌دره شوید، دمای هوا چند درجه کاهش پیدا خواهد کرد. به همین خاطر کمتر کسی می‌تواند سرمای هوای زمستان گلابدره و دربند را طاقت بیاورد.

پس به‌صورت کلی باید گفت که از بهار تا اواسط پاییز، بهترین زمان مراجعه به سورتمه تهران است. از اواسط پاییز، هوا سرد می‌شود. زمانی که با سرعت 40‌کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنید، باد با شدت بسیاری به‌ صورت شما برخورد می‌کند. همین مسئله باعث می‌شود حتی در اوج گرمای تابستان نیز حسابی خنک شوید. البته در فصل تابستان شاید تابش مستقیم آفتاب کمی آزاردهنده باشد. به همین خاطر می‌توان فروردین تا اوایل خرداد و شهریور تا اواسط آبان را بهترین زمان مراجعه به این مجموعه تفریحی دانست.

نکات مهم در رابطه با سورتمه سواری در سورتمه تهران

  • هنگامی که قصد استفاده از سورتمه را دارید، مسئولان مجموعه به شما یک سری توصیه ایمنی می‌کنند که این توصیه‌ها را باید کاملاً جدی بگیرید؛
  • کمربند ایمنی خود را حتماً ببندید و در طول مسیر آن را باز نکنید؛
  • لباستان نباید آویزان باشد. مخصوصاً مانتو و روسری خانوم‌ها در باد رها می‌شود؛
  • فاصله توصیه‌شده با سورتمه جلویی را حتماً رعایت کنید؛
  • بیش از حد از ترمز سورتمه استفاده نکنید؛
  • به شرایط و محدودیت سنی استفاده از سورتمه دقت کنید؛
  • برای دسترسی به مجموعه سورتمه تهران باید مسیری با شیب تند را پیاده‌ به‌سمت بالا بروید. به همین خاطر مراجعه به این مجموعه برای افراد کم‌توان مناسب نخواهد بود؛
  • در نزدیکی این پارک حیوانات مختلفی همانند انواع پرندگان شکاری، سمور، سگ یا شغال زندگی می‌کنند. این حیوانات هیچ‌گونه آزاری برای شما ندارند. پس از کنار آن‌ها ساده عبور کنید. اگر فردی به این حیوانات آزار رساند، مراتب را به نگهبانان گزارش دهید؛
  • در فصل سرما بهتر است از این سورتمه استفاده نکنید؛
  • در شرایط بد آب‌وهوا، سورتمه تعطیل است.

معرفی تفریحات مجموعه سورتمه تهران

  • پارک گلابدره

عکس پارک گلابدره

پارک گلابدره در کنار پارک جمشیدیه، یکی از زیباترین پارک‌های کوهستانی تهران محسوب می‌شود. این پارک در ارتفاعات شمال دربند قرار دارد. زمانی که در این پارک حضور پیدا می‌کنید، می‌توانید از تماشای مناظر بی‌نظیر پایتخت لذت ببرید. در پارک گلابدره خبری از دود و آلودگی نیست. در این پارک می‌توانید ریه‌های خود را از اکسیژن خالص پر و خالی کنید. در پارک گلابدره درختان زیبای ارغوان به‌وفور دیده می‌شوند. در اواسط بهار که این درختان شکوفه می‌دهند، پارک گلابدره به یک تابلوی زیبای نقاشی تبدیل خواهد شد.

بعد از آنکه سری به بخش‌های مختلف مجموعه سورتمه تهران زدید، می‌توانید برای استراحت به پارک گلابدره بیایید. در این پارک امکانات رفاهی و خدماتی همانند باربکیو، آلاچیق، سرویس بهداشتی و نمازخانه برای مراجعان در نظر گرفته شده است. حتی اگر قصد بازدید از مجموعه تفریحی سورتمه دربند را نداشته باشید، می‌توانید برای پیک‌نیک سری به این پارک بزنید. البته لازم به ذکر است که این پارک شیب تندی دارد. پس بالا‌رفتن از آن برای افرادی که دچار محدودیت حرکتی هستند، دشوار خواهد بود.

  • سافاری وحشت دربند

عکس سافاری وحشت دربند

آیا تاکنون از ترس زهره‌ترک شده‌اید؟ خب چه کسی واقعاً دوست دارد که خودش را بترساند؟ البته در اثر ترس آدرنالین فراوانی در خون ترشح می‌شود. همین مسئله، حس زنده‌بودن به انسان می‌دهد. به همین خاطر بسیاری از افراد کارهایی انجام می‌دهند که باعث ترسشان شود. خب اگر با سورتمه‌سواری ضربان قلب شما به‌اندازه کافی افزایش پیدا نکرد، می‌توانید سری به سافاری وحشت بزنید. سافاری وحشت به‌نوعی همان تونل‌های وحشت دوران قدیم خودمان است که آن را امروزی کرده‌اند. در این سافاری به جای آنکه سوار بر قطار باشید، پیاده پا به یک دنیای ترسناک می‌گذارید. بهتر است برای آنکه مزه این آیتم برای شما از بین نرود، توضیحات بیشتری درباره آن ندهیم. فقط در این حد بدانید که تمام آیتم‌های ترسناک این بخش، آمریکایی هستند. بعد خروج از این سافاری، کمتر کسی رنگ به رخسار دارد!

لازم به ذکر است افرادی که کمتر از 12 سال و بیشتر از 60 سال سن دارند، نباید در این آیتم شرکت کنند. همچنین افرادی که دچار بیماری قلبی هستند یا از محیط‌های بسته و تاریک دچار ترس می‌شوند، حق ورود به سافاری را ندارند. ساعات کاری و تعطیلات این بخش با مجتمع تفریحی سورتمه تهران یکسان است. برای ورود به سافاری، به‌ازای هر نفر باید 18هزار تومان بپردازید. هر سانس این برنامه ترسناک، 7 دقیقه طول می‌کشد.

  • سینما پرواز دربند

با سینما پرواز مجتمع تفریحی سورتمه تهران به این نتیجه می‌رسید که این مجموعه تا قلبتان را از سینه در نیاورد، شما را آزاد نخواهد گذاشت! سینما پرواز دربند، اولین سینما پرواز ایران محسوب می‌شود. خب تاکنون شاید بارها و بارها تجربه استفاده از واقعیت مجازی را داشته‌اید؛ اما این سینما تجربه واقعیت مجازی را به سطح جدیدی می‌برد. این سینما دارای کابین‌های 4 نفره است. این کابین‌ها در ارتفاع 2‌متری از سطح زمین آویزان هستند. مراجعان نیز عینک‌های سه‌بعدی به چشم دارند. از لحظه‌ای که کابین معلق می‌شود، بازدیدکنندگان با تصاویر رعد‌وبرق، مه و طوفان خشکشان می‌زند. حال تصور کنید که این تصاویر را مشاهده می‌کنید و کابین در بین زمین و هوا تکان می‌خورد. این سینما تجربه هیجان واقعی را به شما القا می‌کند.

لازم به ذکر است تمام تجهیزات سینما پرواز دربند از شرکت زیمنس آلمان خریداری شده‌اند و کیفیت بسیار مطلوبی دارند. به همین خاطر محال است بتوانید تفاوتی بین واقعیت مجازی و دنیای واقعی بگذارید. استفاده از این آیتم برای کودکان کمتر از 7 سال و افرادی که بیش از 130 کیلوگرم وزن دارند، مجاز نیست. ساعات کار و تعطیلات این بخش نیز با ساعات کاری مابقی بخش‌های مجتمع سورتمه تهران یکسان است. به‌ازای هر سانس، هر نفر باید مبلغ 20هزار تومان پرداخت کند.

  • دربند

سورتمه تهران در منطقه دربند قرار دارد. پس می‌توانید بعد از تجربه هیجان و کیف اساسی در این پارک، سری به دربند بزنید و یک نهار جانانه کنار رودخانه نوش جان کنید. دربند یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی تهران به حساب می‌آید. در دو طرف مسیر دربند، ده‌ها رستوران و سفره‌خانه سنتی حضور دارند. همچنین در طول مسیر با دکه‌هایی رو‌به‌رو خواهید شد که انواع ترشیجات خوشمزه و خوش‌رنگ را عرضه می‌کنند. حتی با دیدن تصاویر این دکه‌ها نیز آب دهانتان راه می‌افتد! دسترسی به دربند نیاز به پیاده‌روی دارد. البته اگر یکی از اعضای خانواده شما دچار مشکلات حرکتی باشد، می‌توانید از رستوران‌های ابتدای مسیر استفاده کنید.

  • ماشین کوبنده سورتمه تهران

عکس ماشین کوبنده سورتمه تهران

ماشین کوبنده جزء آن بازی‌هایی است که کوچک و بزرگ‌سال نمی‌شناسد. در شهربازی‌ها اغلب بزرگ‌سالان را داخل ماشین کوبنده می‌بینیم و کودکان در صف طولانی ایستاده‌اند تا نوبتشان شود! خب واقعاً اینکه با ماشین به دوست خود بکوبید، کیف می‌دهد! پس اگر شما نیز به این تفریح علاقه‌مند هستید و به‌دنبال موقعیتی می‌گردید تا خاطرات خوش گذشته را تداعی کنید، سری به ماشین کوبنده دربند بزنید. به‌ازای هر 15 دقیقه، باید مبلغ 15 هزار تومان به‌عنوان ورودی پرداخت کنید.

  • سایر تفریحات مجموعه

عکس پیست دوچرخه سواری دربند

در این مجموعه علاوه‌بر تفریحات ذکر‌شده، می‌توانید در یکی از بهترین مسیرهای دوچرخه سواری تهران به طول ۸۰۰ متر رکاب بزنید. این پیست دارای شیبی نسبتاً تند است. به همین خاطر فقط ورزش‌کاران با دوچرخه‌های مناسب قادر به استفاده از آن هستند. همچنین در این مجموعه امکان استفاده از زمین ورزشی چندمنظوره، دیوار و تور تمرین مخصوص صخره‌نوردی، جاده تندرستی 6‌کیلومتری و همچنین دستگاه‌های ورزشی مختلف وجود دارد. در ضمن برای بازی کودکان نیز چند زمین بازی تعبیه شده است.

امکانات مجموعه سورتمه دربند

  • محوطه بازی کودک؛
  • ابزارهای ورزش بزرگ‌سالان؛
  • بوفه و فروشگاه؛
  • پارکینگ؛
  • سرویس بهداشتی؛
  • آلاچیق و باربکیو.

جاهای دیدنی نزدیک به سورتمه دربند

  • دربند | در فاصله 2.5‌کیلومتری؛
  • بام تهران | در فاصله 8.5‌کیلومتری؛
  • موزه دارآباد | در فاصله 7.7‌کیلومتری؛
  • مجموعه تفریحی توچال | در فاصله 7.4‌کیلومتری.

مسیر دسترسی به سورتمه تهران


به‌صورت کلی برای دسترسی به سورتمه دربند، شما می‌توانید از وسیله نقلیه شخصی، تاکسی، اتوبوس و مترو استفاده کنید. البته در نهایت همه این‌ها به میدان تجریش ختم می‌شوند و از میدان تجریش باید با وسیله نقلیه شخصی یا تاکسی به‌سمت سورتمه تهران بروید.

هزینه یک راند کامل سورتمه‌سواری30هزار تومان
هزینه ورودی سافاری پارک وحشت18هزار تومان
هزینه سینما پرواز20هزار تومان
ساعات کاریاز شنبه تا چهارشنبه: ساعت 10:00 تا 21:00 | پنجشنبه، جمعه و تعطیلات:  10:00 تا 23:00
روزهای تعطیلاین مجموعه در تاسوعا، عاشورا، 28 صفر و شهادت امام رضا تعطیل است. همچنین در روزهایی که شرایط آب‌وهوا مساعد نباشد نیز امکان استفاده از سورتمه وجود ندارد.
شماره تماس02124557
آدرسخیابان دربند، خیابان گلابدره، خیابان الفت، خیابان پندار، خیابان شکیبایی
  • دسترسی با تاکسی

میدان تجریش یکی از معروف‌ترین میادین تهران است. وجود پایانه تجریش و مترو تجریش نیز دسترسی به آن را ساده‌تر می‌کند. برای دسترسی به سورتمه از میدان تجریش، باید به ضلع شمال‌شرقی میدان و ابتدای خیابان فناخسرو بروید. در ابتدای این خیابان، تاکسی‌های خطی تجریش – آبک ایستاده‌اند. سوار این تاکسی‌ها شوید و رو‌به‌روی ورودی پارکینگ جنوبی بوستان گلابدره پیاده شوید. از این ورودی تا سورتمه، باید حدود 600 متر مسیر با شیب تند را پیاده به‌سمت بالا بروید. این مسیر بسیار خسته‌کننده و دشوار است.

  • دسترسی با مترو

نمایی از تجریش با مترو

برای دسترسی به این مجموعه با مترو، ابتدا خودتان را به ایستگاه تجریش برسانید. ایستگاه مترو تجریش در فاصله یک کیلومتری میدان تجریش قرار دارد. شما می‌توانید این فاصله را پیاده یا با تاکسی پشت‌سر بگذارید. از میدان تجریش نیز همانند بخش قبلی، با تاکسی به ورودی جنوبی بوستان گلابدره بروید.

  • دسترسی با اتوبوس

شما می‌توانید با کمک اتوبوس‌های تندرو خط تجریش – راه آهن، به میدان تجریش بروید. از پایانه تا خود میدان تجریش حدود 500 متر فاصله است. در نهایت همانند بخش قبلی، با تاکسی خودتان را به ورودی جنوبی بوستان گلابدره برسانید.

  • دسترسی با وسیله نقلیه شخصی

این مجموعه تفریحی در محدوده طرح ترافیک قرار ندارد. همچنین استفاده از پارکینگ بوستان گلابدره برای عموم گردشگران آزاد است. به این ترتیب استفاده از وسیله نقلیه شخصی نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد. برای این کار می‌توانید از خیابان نیاوران یا ولیعصر، خودتان را به میدان تجریش برسانید. از بخش شمال‌شرقی میدان، وارد خروجی خیابان فناخسرو شوید. این خیابان را مستقیم به‌سمت شمال ادامه دهید تا به ورودی پارکینگ بوستان گلابدره برسید. در این پارکینگ باید وسیله نقلیه خود را پارک کنید و مابقی مسیر را پیاده ادامه دهید. لازم به ذکر است در ایام آخر هفته، ظرفیت این پارکینگ سریعاً تکمیل می‌شود.

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، نظر شما درباره مجتمع تفریحی سورتمه تهران چیست؟ به نظر شما سورتمه تهران هیجان‌انگیز‌تر است یا سورتمه توچال؟ دلیل شما برای این انتخاب چیست؟ شما کدام آیتم در مجموعه سورتمه دربند را ترجیح می‌دهید؟ نظرات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید.

تهران به‌صورت کلی دارای دو سورتمه است. یکی در منطقه دربند و پارک گلابدره و دیگری در مجموعه ورزشی توچال قرار دارد.

این سورتمه در انتهای خیابان ولنجک، شرکت تله کابین توچال قرار دارد.

سورتمه دربند در آدرس خیابان دربند، خیابان گلابدره، خیابان الفت، خیابان پندار، خیابان شکیبایی قرار دارد.

هزینه استفاده از سورتمه به‌ازای هر نفر 30هزار تومان است.

این مجموعه از شنبه تا چهارشنبه: ساعت 10:00 الی 21:00 و همچنین پنجشنبه، جمعه و تعطیلات: ساعت 10:00 الی 23:00 باز است.

3.2/5 (5 نظر)
4 نظرات
  1. عصمتی می گوید

    چهارشنبه گذشته به سورتمه دربند رفتم بعد از طی کردن سربالایی ابتدایی مسیر موقع سرازیر شدن به سمت پایین یک سورتمه بدون سرنشین و بدون حرکت جلوی من بود که به شدت با آن برخورد کردم پایم آسیب دیده و گچ گرفتند برخورد آقای اربابی مسئول مجموعه با من خیلی بد بود متاسفم که سلامتی ما برایشان اهمیتی ندارد

    1. بانو تقیان می گوید

      دوست عزیز، بابت این اتفاق ناگواری که براتون افتاده، خیلی ناراحت و متأسف شدم. امیدوارم زودتر حالتون خوب بشه و مسئولان اون بخش هم بابت اشتباهی که رخ داده، ترتیب اثر بدن.

  2. رها می گوید

    یکی از ابتکارهایی که برای ساختن محل سورتمه‌ها به کار می‌برن اینه که حتی اگه خود سورتمه فاصلۀ چندانی از زمین نداشته باشه، اون رو جایی می‌سازن که خودش بلند باشه به یه محدودۀ دره‌مانند مشرف باشین که تبریک می‌گم خیلی به خالی کردن دل آدم کمک می‌کنه:)))) ولی طبق تجربه می‌گم اصلاً توی زمستون به مجموعه‌های بازی اعتباری نیست چون مشتری توی این فصل کمه اصلاً به وسایل بازی و سرگرمی رسیدگی نمی‌کنن و همین باعث می‌شه توی پاییز و زمستون اتفاق‌های ناخوشایندی پیش بیاد. همیشۀ خدا هم توقع دارن مردم خودشون ایمنی خودشون رو تأمین کنن یعنی اگه اون وسیلۀ بازی کلا از جاش در بیاد بازم تقصیر مردم بوده که درست استفاده نکردن ازش:|||||

    1. بانو تقیان می گوید

      رهای عزیز، بیان حقیقتتون چه لبخند برزگی روی لب من آورد. ممنونیم که اینقدر شفاف توضیح می‌دید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.