مسیرهای دوچرخه سواری در تهران | رکاب‌زنی در شلوغی پایتخت

0

دوچرخه‌سواری ابتدا با این هدف آغاز می‌شود که همین دور‌ و اطراف کمی رکاب می‌زنم! بعد به‌تدریج دوچرخه را بر می‌دارید و چندین کیلومتر دورتر می‌روید تا مهارت‌های خود را حسابی به چالش بکشید. دوست دارید تا تمام مسیرهای دوچرخه سواری ایران را ببینید و در تمامی آن‌ها رکاب بزنید. این تقاضا مثل یک ویروس به جانتان می‌افتد و دست از سرتان بر نمی‌دارد. اگر شما هم عاشق دوچرخه‌سواری و ماجراجویی هستید، حتماً در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین و محبوب‌ترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران را بهتر بشناسید.

قبل از معرفی مسیرهای دوچرخه سواری در تهران خوب است که اشاره‌ای به جاهای تفریحی تهران داشته باشیم. به هر حال هر چه که باشد، یک ایران است و یک تهران. تهران در کنار دود و دم و شلوغی‌های بی‌حدش، جاذبه های دیدنی بی‌شماری دارد. شاید به همین دلیل است که مهاجران و مسافران بسیاری را به خود جذب کرده است. شما چطور؟ تهرانی هستید یا مهاجر یا مسافر؟ اگر مسافر پایتخت هستید، ترجیح می‌دهید با خرید بلیط هواپیما تهران به این شهر سفر کنید یا بلیط قطار تهران؟

بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در شرق تهران

  • باشگاه دوچرخه سواری جامین

حضور در باشگاه دوچرخه سواری به نوعی بهتر از حضور در مسیرهای دوچرخه سواری در تهران است. در یک باشگاه دوچرخه سواری امکانات کافی برای ورزش و تفریح وجود دارد. همچنین انواع مربی‌های متخصص دوچرخه‌سواری نیز در این مرکز حضور دارند. بانوان و آقایان در کنار هم می‌توانند از این باشگاه حرفه‌ای و عالی استفاده کنند. لازم به ذکر است که باشگاه دوچرخه سواری جامین، دارای بهترین پیست اختصاصی کوهستان در شمال تهران محسوب می‌شود. پس اگر به حضور در مسیرهای کوهستانی استاندارد و حساب‌شده علاقه‌مند هستید، حتماً سری به این باشگاه بزنید. در ضمن فراموش نکنید که برای استفاده از این باشگاه، باید حق عضویت یا مبلغی به‌عنوان ورودی پرداخت کنید.

آدرس: بزرگراه بابایی شرق به غرب، روبروی شهرک امید، باشگاه تیراندازی مهام
  • بوستان بهشت مادران

بوستان بهشت مادران جزء معدود اماکنی است که حجاب در آن اجباری نیست. به هر پوست و موی بانوان عزیز نیز به تابش مستقیم نور خورشید احتیاج دارد. آن‌ها نیز به این مسئله نیاز دارند تا آزادانه و بدون پوشش اجباری، روی دوچرخه بنیشنند، رکاب بزنند و وزش باد را لای موهای خود احساس کنند. این پارک واقعاً نه فقط بهشت مادران، بلکه بهشت تمام بانوان است. متأسفانه به‌دلیل حجاب اجباری و سختی رعایت حجاب، بسیاری از بانوان از ورزش، پیاده‌روی یا حتی دوچرخه‌سواری عقب می‌مانند. این پارک به همه بانوان اجازه می‌دهد تا بی‌آنکه پوشش سنگین آن‌ها را هنگام ورزش آزار دهد، از ورزش و دوچرخه‌سواری لذت ببرند. فقط به یاد داشته باشید که این پارک در ایام تعطیل، حالت همگانی دارد و در اختیار بانوان نیست.

آدرس: تهران، بزرگراه حقانی، جنوب به شمال، بالاتر از تقاطع رسالت، بوستان بهشت مادران
برای آشنایی با سایر جاذبه‌ها و جاهای دیدنی تهران، روی لینک زیر کلیک کنید:

  • بوستان پیروزی

عکس دوچرخه سواری در بوستان پیروزی

بوستان پیروزی یا همان پارک پیروزی یکی از معروف‌ترین پارک‌های جنوب‌شرق تهران محسوب می‌شود. این پارک در محله حافظیه تهران و خیابان مهتدی قرار دارد. پارک پیروزی در ایام آخر هفته بسیار شلوغ می‌شود. این پارک اهمیت بسیاری برای مردم محلی منطقه دارد. بوستان پیروزی شاید فاقد مسیر دوچرخه‌سواری اختصاصی باشد؛ اما بخش‌های بسیاری از آن برای دوچرخه‌سواری مناسب خواهد بود. پس اگر در این منطقه ساکن هستید و به‌دنبال یکی از بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران می‌گردید، سری به بوستان پیروزی بزنید. فقط توجه داشته باشید که در ایام آخر هفته، این پارک بی‌نهایت شلوغ خواهد بود.

آدرس: تهران، پیروزی، محله حافظیه، ابتدای خیابان مهتدی، کنار بزرگراه یاسینی
  • پارک جنگلی سرخه حصار

پارک جنگلی سرخه حصار یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی در شرق تهران محسوب می‌شود. این پارک در گذشته شکارگاه پادشاهان قاجار بود. پس از مدتی، این پارک به یک تفرجگاه عالی برای مردم شهر تبدیل شد. در طول تابستان، همه‌روزه می‌توانیم شاهد حضور خانواده‌های تهرانی در این پارک جنگلی زیبا و بزرگ باشیم. این پارک تمام امکانات رفاهی، خدماتی و تفریحی را در اختیار مراجعان قرار داده است. پیست دوچرخه‌سواری سرخه حصار، بخشی جداگانه و تفکیک‌شده است. پیست سرخه حصار یکی از بهترین پیست‌ها و مسیرهای دوچرخه سواری در تهران محسوب می‌شود که دارای محیط‌های کوهستانی است. فراموش نکنید برای دوچرخه‌سواری در سرخه‌حصار، باید دوچرخه مناسب کوهستان داشته باشید. همچنین برای پیمودن مسیر این پیست، باید آمادگی جسمانی شما نیز در حد مطلوبی قرار داشته باشد.

آدرس: تهران، شمال شرق تهران، پارک جنگلی سرخه حصار
  • دوچرخه سواری بوستان کوثر

عکس دوچرخه سواری بوستان کوثر

بوستان کوثر یکی دیگر از بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران و محدوده شرق محسوب می‌شود. این بوستان در محدوده خیابان مدنی یا همان نظام‌آباد قرار دارد. به‌صورت کلی توصیه ره بال آسمان به شما این است که تا حد امکان برای دوچرخه‌سواری به مناطق حاشیه تهران مراجعه کنید. این پارک دارای مسیر دوچرخه‌سواری مخصوص است که چندان بزرگ نیست. با وجود این، پارک در زمان عصر بسیار شلوغ می‌شود و فضای چندان خانوادگی ندارد. همچنین به‌دلیل شلوغی منطقه، آلودگی هوا به وضوح مشاهده می‌شود. با وجود این، ساعات ابتدایی صبح این پارک می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که فرصت کافی برای مراجعه به پارک‌های دورتر ندارند.

آدرس: تهران، خیابان آیت الله مدنی، خیابان شهید عبدلی
  • پیست بوستان صبا

عکس دوچرخه سواری در بوستان صبا

گاهی برای دوچرخه‌سواری نیازی نیست تا حتماً سری به پارک‌های بزرگ بزنید. در حقیقت زمانی که مسیر دوچرخه‌سواری از محل سکونت شما فاصله فراوانی داشته باشد، همین که بخواهید مدت طولانی در راه بمانید، شوق دوچرخه‌سواری را در شما می‌کشد. پس گاهی یک پارک کوچک که در نزدیک شما قرار داشته باشد، می‌تواند گزینه مناسبی برای ورزش و دوچرخه‌سواری به حساب بیاید. بوستان صبا یکی از پارک‌های کوچک و محلی واقع در محله مجیدیه جنوبی تهران و رسالت است. این پارک مسیر دوچرخه‌سواری اختصاصی دارد و همین مسئله باعث می‌شود تا صبح‌ها جمعیت بسیاری از ورزشکاران را در این پارک شاهد باشید. دسترسی به این پارک بسیار ساده است و فضایی دنج و خومانی دارد. اکثر افرادی که در این پارک ورزش می‌کنند، محلی هستند و یکدیگر را می‌شناسند.

آدرس: تهران، مجیدیه، خیابان اثنی عشری، بین میر علی اکبری و محمدرضا سی سی
  • پیست دوچرخه سواری بوستان تمدن

عکس پیست دوچرخه سواری بوستان تمدن

در محدوده شرق تهران ده‌ها پارک کوچک و بزرگ وجود دارند؛ اما در این میان، بوستان تمدن یکی از بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران و منطقه 8 شهرداری محسوب می‌شود. این بوستان در محدوده جانبازان واقع شده است و یکی از بزرگترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران را داخل خود جای می‌دهد. طول مسیر دوچرخه‌سواری این پارک باعث شده تا دوچرخه‌سواری در آن نه فقط خسته‌کننده نباشد، بلکه بسیار مفرح نیز شود.

آدرس: تهران، جانبازان غربی، بوستان تمدن
  • پیست دوچرخه سواری بهاران

عکس پیست دوچرخه سواری بهاران تهران

پیست دوچرخه سواری بهاران، در بوستان قدیمی و معروف شرق تهران، یعنی بوستان تسلیحات قرار دارد. این بوستان دارای 17هکتار وسعت است و یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین پارک‌های محدوده شرق به حساب می‌آید. البته در گذشته افراد مجرد و جوان بیشتر در این پارک حضور داشتند. به همین خاطر اعتبار این پارک برای مدت‌ها زیر سؤال رفته بود. در حال حاضر این بوستان به‌صورت کامل بازسازی شده است و بخش‌های خانوادگی متعددی را به آن اضافه کرده‌اند. پیست دوچرخه سواری بهاران با امکانات کامل برای ورزشکاران و حتی کودکان در بخش شمالی خیابان گلشن دوست قرار دارد. البته بهتر است حتی این روزها هم ساعات پایانی شب در این پارک حضور نداشته باشید.

آدرس: تهران، خیابان دماوند، خیابان گلشن دوست
  • بوستان جنگلی یاس

عکس دوچرخه سواری در بوستان جنگلی یاس

بوستان جنگلی یاس تا همین چند سال پیش تحت پوشش سپاه پاسدران بود. چند سالی می‌شود که درب این بوستان بزرگ که بزرگراه بابایی آن را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند، به روی گردشگران باز شده است. این بوستان جنگلی وسیع، یکی از بزرگ‌ترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران را داخل خود جای می‌دهد. با توجه به اینکه بوستان جنگلی یاس وسعت بسیاری دارد، حضور هزاران نفر در آن هم باعث تراکم و شلوغی نمی‌شود. همچنین موقعیت جغرافیایی و قرارگیری این بوستان در شمال تهران باعث شده تا هوایی پاک و بی‌نظیر داشته باشد. حتی در روزهای غم‌انگیز تهران که وضعیت آلودگی از مرز قرمز عبور می‌کند هم هوای این منطقه سبز است و آسمانی آبی انتظار شما را می‌کشد.

آدرس: تهران، بزرگراه بابایی، بوستان جنگلی یاس فاطمی
  • جاده لشگرک

عکس مسیر دوچرخه سواری جاده لشگرک

بله! تعجب نکنید! یک جاده می‌تواند یک مسیر دوچرخه‌سواری سخت، اما لذت‌بخش و عالی باشد. جاده لشگرک از انتهای خیابان استخر آغاز می‌شود. این جاده مستقیم شما را به‌سمت شمیرانات هدایت می‌کند. هنگامی که روزهای تعطیل یا ایام آخر هفته سری به این جاده بزنید، دوچرخه‌سوارهای حرفه‌ای را خواهید دید که با مشقت تمام این جاده را به‌سمت بالا رکاب می‌زنند. شما می‌‌توانید مسیر جاده را به‌سمت فشم یا لواسان ادامه دهید. فراموش نکنید که این مسیر بی‌تردید یکی از سخت‌ترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران به حساب می‌آید.

آدرس: تهران، خیابان استخر، جاده لشگرک
  • بوستان لویزان

عکس مسیر دوچرخه سواری در بوستان لویزان

پارک جنگلی لویزان که بسیاری آن را با نام پارک جنگلی شیان می‌شناسند نیز یکی دیگر از بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران محسوب می‌شود. این بوستان در بخش شمالی بلوار هنگام تهران قرار دارد. بلوار هنگام این پارک را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌کند. این بوستان روی یک تپه مرتفع قرار دارد. زمانی که خودتان را به بالاترین بخش پارک برسانید، تمامی بخش‌های تهران را زیر پای خود خواهید دید. حتی تا جنوبی‌ترین نقطه تهران نیز از بام شیان مشخص خواهد بود. پس طبیعتاً باید انتظار مسیر سخت کوهستانی را داشته باشید. لازم به ذکر است مسیر پارک غربی از پارک شرقی سخت‌تر است و شیب تندتری دارد.

آدرس: تهران، بلوار هنگام، پارک جنگلی لویزان

بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در غرب تهران

  • پیست دوچرخه سواری الهام

عکس پیست دوچرخه سواری الهام

خب حالا که یک پارک محلی جمع‌وجور و نقلی به ساکنان شرق تهران معرفی کردیم، باید مشابه آن را در محدوده غرب نیز معرفی کنیم. پارک الهام یکی از دیگر از پارک‌های دنج و محلی تهران است که در محدوده غرب قرار دارد. این بوستان وسعت چندان ندارد؛ اما به یک مسیر دوچرخه‌سواری نسبتاً طولانی و عالی مجهز است. همین مسئله باعث شده تا اکثر ساکنان غرب و مخصوصاً بلوار فردوس، برای دوچرخه‌سواری فقط به این پیست مراجعه کنند. فضای پارک نسبتاً کوچک است؛ اما اکثر مردم یکدیگر را می‌شناسند و جو صمیمی در پارک حاکم است.

آدرس: تهران، انتهای بلوار فردوس، تقاطع بهار
  • پیست دوچرخه سواری بانوان نرگس

عکس پیست دوچرخه سواری بانوان نرگس

حق بانوان سرزمین ما بیش از اینهاست که فقط یک پارک مخصوص حضور آن‌ها باشد. البته که باید صدها پارک مخصوص حضور مادران سرزمین ما در پایتخت و سایر شهرها وجود داشته باشد؛ اما کمبود امکانات اجازه این مسئله را نمی‌دهد. بانوانی که به‌دلیل دوری مسافت قادر به حضور در بوستان بهشت مادران نیستند، می‌توانید سری به بوستان نرگس بزنند. این بوستان نیز همانند بوستان بهشت مادران فقط مخصوص حضور بانوان ساخته شده است و نیازی به رعایت حجاب در آن نیست. در این پارک می‌توانید آزادانه دوچرخه‌سواری کرده و وزش باد را لای موهای خود احساس کنید.

آدرس: یافت آباد، میدان معلم، خیابان شهید حیدری جنوبی، خیابان یاسر، پشت بوستان بزرگ قائم
  • پیست دوچرخه سواری پارک فدک

به‌صورت کلی دو بوستان فدک معروف در شرق و غرب تهران وجود دارد. بوستان فدک شرق تهران بیشتر مخصوص تفریح و گردش و بوستان فدک که به باغ راه فدک نیز شهرت دارد، برای تفریح و البته دوچرخه‌سواری جان می‌دهد. یکی از بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران داخل پارک فدک قرار دارد. این بوستان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های غرب تهران به حساب می‌آید. وسایل و امکانات کامل و همچنین مسیر دوچرخه‌سواری حرفه‌ای، بسیاری از گردشگران و ورزشکاران را جذب این پارک می‌کند. فضای پارک کاملاً ایمن و خانوادگی است و می‌توانید در آرامش از ورزش خود لذت ببرید.

آدرس: تهران، شهرک غرب، خیابان ایران زمین
  • دریاچه چیتگر

چندین سال پیش زمانی که صحبت از ایجاد یک دریاچه مصنوعی در غرب تهران به میان آمد، بسیاری آن را یک پروژه بزرگ و نشدنی خواندند. حالا امروزه دریاچه چیتگر به یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی تمام پایتخت تبدیل شده است. در کنار این دریاچه علاوه‌بر تفریحات آبی همانند قایق‌سواری، انواع تفریحات دیگر همانند بانجی جامپینگ، زیپ‌لاین، کافه‌های متعدد، رستوران‌های زیبا و البته مسیر دوچرخه‌سواری و مسیر پیاده‌روی تعبیه شه است. مسیر دوچرخه‌سواری چیتگر، یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران محسوب می‌شود.

آدرس: تهران، شمال غرب تهران، همت غرب، شهید خرازی، خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس
  • بوستان چیتگر

عکس پیست دوچرخه سواری بوستان چیتگر

درباره دریاچه چیتگر صحبت کردیم؛ اما نو که میاد به بازار، کهنه می‌شه دل‌ آزار! از وقتی دریاچه چیتگر معرف شده، کمتر کسی درباره بوستان جنگلی چیتگر صحبت می‌کند. بوستان جنگلی چیتگر یکی از قدیمی‌ترین بوستان‌های جنگلی تهران به حساب می‌آید. این پارک زیبا واقع در محدوده غرب تهران است و قدمت آن به دوران پهلوی باز می‌گردد. در این بوستان زیبا، یک مسیر اختصاصی برای دوچرخه‌سواری تعبیه شده است. این مسیر نیمه‌کوهستانی است و شیب و پیچ استاندارد دارد. پس برای دوچرخه‌سواران آماتور تا حرفه‌ای گزینه مناسبی محسوب می‌شود. در ایام آخر هفته و صبح‌های جمعه، این پیست بسیار شلوغ می‌شود.

آدرس: تهران، جاده مخصوص کرج، بوستان چیتگر
  • بوستان ایران زمین

بوستان ایران زمین یکی از بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین پارک‌های تهران است. این پارک 18هکتار وسعت دارد و در محدوده غرب تهران واقع شده است. در این پارک هر نوع امکانات رفاهی، خدماتی و تفریحی در اختیار مراجعان قرار می‌گیرد. زمین‌بازی کودکان، زمین فوتبال، زمین والیبال، کافی‌شاپ، رستوران، سرویس بهداشتی، آبخوری، نمازخانه، انتظامات، کرایه دوچرخه و مهم‌تر از همه، مسیر مخصوص دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در این پارک وجود دارد. با توجه به مساحت بزرگ این پارک، مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری آن نیز طبیعتاً بسیار بزرگ خواهد بود. پس می‌توانید بدون آنکه از یک مسیر کوتاه و تکراری خسته شوید، در این پارک رکاب بزنید و از بخش‌های مختلف آن دیدن کنید. این پارک دارای یکی از بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران است.

آدرس: تهران، شهرک غرب، خیابان ایران زمین
  • بوستان نهج البلاغه

عکس پیست دوچرخه سواری بوستان نهج البلاغه

بوستان نهج البلاغه یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین پارک‌های تهران در محدوده غرب به حساب می‌آید. این پارک وسعت بسیاری دارد و به همین خاطر جزء بهترین پارک‌های پایتخت به حساب می‌آید. در این پارک 3 تراست پیاده‌روی عرضی 300متری، 8 تراست پیاده‌وی طولی 1200متری، 9 کیلومترمربع مسیر دوچرخه‌سواری، چهار کیوسک کرایه دوچرخه با ظرفیت 120 دوچرخه، مسیر چوبی، 1800مترمربع فضای ورزش همگانی و صدها امکانات دیگر وجود دارد. اگر به‌دنبال بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران و محدوده غرب هستید، بوستان نهج البلاغه برای شما بهترین گزینه خواهد بود. بزرگی مسیر دوچرخه سواری این پارک باعث می‌شود تا ورزش صبحگاهی شما کسل‌کننده و تکراری نباشد. همچنین این پارک به حدی بزرگ است که تراکم و شلوغی جمعیت در آن به‌هیچ‌وجه مشخص نمی‌شود. پارکینگ بزرگ آن با ظرفیت 750 دستگاه خودرو نیز مشکل یافتن جای پارک را حل می‌کند.

آدرس: تهران، کنار اتوبان همت، بین اتوبان یادگار و اشرفی اصفهانی

بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در شمال تهران

  • بوستان نیاوران

بوستان نیاوران یکی از معروف‌ترین پارک‌های شمال تهران محسوب می‌شود. این پارک دارای آب‌وهوایی کوهستانی و بسیار پاک است. پس اگر به‌دنبال یک مسیر دوچرخه‌سواری عالی در شمال تهران هستید، حتماً سری به بوستان نیاوران بزنید. البته لازم به ذکر است که مسیر اختصاصی دوچرخه‌سواری در این پارک تعبیه نشده است. پس هنگام دوچرخه‌سواری مراقبت عابران پیاده یا کودکان باشید.

آدرس: نیاوران، بوستان نیاوران
  • درآباد

دارآباد یکی از محبوب‌ترین مناطق تهران برای ورزشکاران محسوب می‌شود. یکی از مسیرهای صعود به قله توچال را از این منطقه آغاز می‌کنند. این منطقه بافت کوهستانی و شیب‌های تند دارد. پس اگر به‌دنبال آن هستید که مهارت خود را در دوچرخه‌سواری به چالش بکشید، سری به منطقه دارآباد بزنید و خودتان را به بام محک برسانید یا فراتر بروید و به دل کوه بزنید.

آدرس: تهران، امام علی شمال، دارآباد

بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در جنوب تهران

  • پیست دوچرخه سواری آزادگان

بوستان آزادگان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های تهران به حساب می‌آید. این پارک در محدوده جنوب‌غرب تهران و نزدیک کمربندی جنوبی شهر، یعنی کمربندی آزادگان قرار دارد. به همین خاطر آن را با نام بوستان آزادگان می‌شناسند. این پارک دارای یک دریاچه بزرگ، فواره آب موزیکال و امکانات رفاهی و خدماتی کاملی است. حالا همین چند وقت پیش، خبری به دستمان رسید مبنی بر اینکه پیست دوچرخه سواری این پارک نیز افتتاح شده است. این مسئله یک مژده عالی برای افرادی محسوب می‌شود که در این محدوده سکونت دارند و همیشه برای یافتن یک مسیر دوچرخه‌سواری باید مسیرهای طول و دراز را پشت سر می‌گذاشتند. بر اساس گزارش‌ها، این پیست وسعت بسیاری دارد و حضور در آن اصلاً کسل‌کننده نیست. پس می‌توانید این بار برای ورزش و دوچرخه‌سواری، سری به پیست دوچرخه سواری آزادگان بزنید.

آدرس: تهران، کمربندی آزادگان، نزدیک به 3راه افسریه، بوستان آزادگان
  • دوچرخه سواری بوستان بعثت

دوچرخه سواری بوستان بعثت

بوستان بعثت که در گذشته آن را با نام بوستان فرح نیز می‌شناختند، یکی از قدیمی‌ترین بوستان‌های تهران به حساب می‌آید. این پارک شاید به‌دلیل محیط قرارگیری، طرفداران چندانی نداشته باشد. البته به غیر از مشکلات ایمنی و شرایط بد منطقه، وجود ترمینال جنوب باعث آلودگی شدید هوای محدوده شده است. به همین خاطر بهتر است فقط ساعات ابتدایی صبح و فقط در مسیر مخصوص اقدام به دوچرخه‌سواری کنید. همچنین این مسیر دوچرخه‌سواری برای بانوان مناسب نیست.

آدرس: تهران، بزرگراه بعثت، جنب ترمینال جنوب
  • دوچرخه سواری مجموعه ورزشی تختی

عکس دوچرخه سواری مجموعه ورزشی

مجموعه ورزشی تختی یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های ورزشی در تمام تهران و ایران به حساب می‌آید. بسیاری از مسابقات فوتبال کشور در لیگ برتر نیز هنوز هم در ورزشگاه تختی برگزار می‌شود. این ورزشگاه در دوران پهلوی توسط آلمانی‌ها ساخته شده است. شاید در مقاله‌ای که صحبت از بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران باشد، نباید درباره معماری صحبت کنیم؛ اما معماری این ورزشگاه به‌حدی زیباست که در سطح جهانی نیز شهرت پیدا کرده است. پیست دوچرخه سواری مجموعه ورزشی تختی یکی از بهترین و استانداردترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران محسوب می‌شود. این پیست کاملاً استاندارد است و افراد آماتور تا حرفه‌ای می‌توانند از آن استفاده کنند.

آدرس: تهران، افسریه، قصر فیروزه، ورزشگاه تختی
  • بوستان جنگلی دانش

عکس مسیر دوچرخه سواری بوستان جنگلی دانش

متأسفانه در محدوده جنوب تهران، خبری از بوستان‌های جنگلی بزرگ نیست. بوستان جنگلی دانش یکی از معدود بوستان‌های جنگلی واقع در جنوب تهران محسوب می‌شود. این بوستان در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم قرار دارد و جزء بوستان‌های قدیمی تهران با درختان کهنسال به حساب می‌آید. در این بوستان مسیری عالی و طولانی برای دوچرخه‌سواری تعبیه شده است. فضای این پارک کاملاً ایمن است و پیست آن جزء پیست‌های استاندارد به حساب می‌آید. بوستان جنگلی دانش برای ورزش ساکنین جنوب تهران و شهرری، بهترین گزینه محسوب می‌شود.

آدرس: تهران، شهرری، ضلع شرقی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم

بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در اطراف تهران

  • آبسرد

آبسرد نام یکی از شهرهای شهرستان دماوند واقع در استان تهران است. این شهر در سال 1375، از پیوستن سه روستای مرانک، تاسکین و آبسرد با هم به وجود آمد. ارتفاع شهر آبسرد از سطح دریا به حدود 2هزار متر می‌رسد و یکی از مناطق کوهستانی و سرد به حساب می‌آید. اگر به‌دنبال سخت‌ترین مسیر های دوچرخه سواری در تهران هستید، حتماً سری به آبسرد بزنید. به یاد داشته باشید تا برای رکاب‌زدن در این محدوده، باید حتماً دوچرخه مناسب دنده‌ای و قدرتمند داشته باشید. مسیر اصلی آبسرد از جاده فیروزکوه آغاز می‌شود و مستقیماً تا شهر ایوان‌کی واقع در جاده مشهد ادامه پیدا خواهد کرد. پیمودن سربالایی این مسیر بسیار دشوار است و نیاز به آمادگی جسمانی بسیار عالی خواهد داشت.

آدرس: جاده فیروزکوه، دماوند، آبسرد
  • آهار

عکس دوچرخه سواری در آهار

روستای آهار یکی از جاهای دیدنی اطراف تهران است. این روستا در بخش رودبار قصران و منطقه شمیرانات تهران قرار دارد. آهار یکی از مناطق محبوب در بین کوهنوردان به حساب می‌آید. مناطق بکر کوهستانی و طبیعت عالی باعث می‌شود تا همه‌روزه ورزشکاران بسیاری به‌سمت آهار فراخوانده شوند. آهار روستایی زیبا است که از میان آن رودی خروشان عبور می‌کند. اگر به‌دنبال این هستید که مهارت خودتان را در دوچرخه‌سواری به چالش بکشید، حتماً سری به این روستا بزنید. برای پیمودن مسیر دوچرخه سواری آهار، باید حتماً دوچرخه مخصوص کوه و آفرود داشته باشید. به‌هیچ‌وجه با دوچرخه معمولی شهری عازم آهار نشوید. زیرا قطعاً دچار مشکل خواهید شد. همچنین باید بدانید که روستای آهار جزء مناطق سرد ییلاقی به حساب می‌آید. از‌این‌رو فقط تابستان را برای دوچرخه سواری در آهار انتخاب کنید.

آدرس: تهران، شمیران، دهستان رودبار قصران
  • پارک ملی کویر

عکس مسیر دوچرخه سواری پارک ملی کویر

پارک ملی کویر یکی از جاهای دیدنی اطراف تهران به حساب می‌آید. این منطقه حد فاصله بین کویر مرکزی و دریاچه نمک قرار دارد. شاید تصور کنید که پارک ملی کویر چرا باید یکی از بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران باشد؟ در حقیقت بکرتر از این منطقه وجود ندارد تا یک تیر و دو نشان بزنید. به این ترتیب هم می‌توانید از مناطق بکر کویری و حیوانات مختلف کویری دیدن کنید و هم مهارت خود را در رکاب‌زنی محک بزنید. فراموش نکنید برای دوچرخه‌سواری در پارک ملی کویر، باید لاستیک دوچرخه شما مناسب مناطق کویری و آفرود باشد. به‌صورت کلی برای حضور در این منطقه باید دوچرخه حرفه‌ای و آمادگی جسمانی کافی داشته باشید. در ضمن مسیریاب همراه داشته باشید و به‌تنهایی اقدام به رکاب‌زدن نکنید.

آدرس: سمنان، جنوب غربی استان، حد فاصل کویر مرکزی ایران و دریاچه نمک
  • پارک ملی لار

عکس مسیر دوچرخه سواری پارک ملی لار

پارک ملی لار یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین مناطق حفاظت‌شده شمال ایران به حساب می‌آید. این پارک دارای اکوسیستم کوهستانی و مرتفع است.. پارک ملی لار در البرز مرکزی و نزدیک به دامنه جنوب‌غربی دماوند قرار دارد. این پارک دقیقاً در مرز بین استان تهران و مازندران جا خوش کرده است. در سال 1354، این منطقه به پارک ملی تبدیل شد. متأسفانه برای مدت طولانی، شکارچیان آزادانه در این منطقه شکار می‌کردند. به همین خاطر چند سالی می‌شود که پارک ملی لار به یک منطقه شکار ممنوع و محافظت‌شده تبدیل شده است. پارک ملی لار یکی از سخت‌ترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران محسوب می‌شود. اکثر مسیرها کوهستانی هستند و به دوچرخه حرفه‌ای آفرود برای پیمودن آن نیاز خواهید داشت.

آدرس: مرز بین استان مازندران و تهران، دامنه جنوبی دماوند، پارک ملی لار
  • دریاچه نمک حوض سلطان قم

همان طور که پارک ملی کویر را به‌عنوان یکی از زیباترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران و اطراف تهران معرفی کردیم، دریاچه حوض سلطان قم نیز قابلیت این را دارد که یکی از زیباترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران و حاشیه شهر باشد. این دریاچه را بزرگ‌ترین منظره آینه‌ای در ایران می‌شناسند. عمق این دریاچه چند سانتی‌متر است و می‌توانید روی آن دوچرخه‌سواری کنید. خلاصه که با دوچرخه‌سواری در کنار این دریاچه، طعم جدیدی به ورزش همیشگی خودتان بدهید.

آدرس: قم، ۴۰ کیلومتری شمال قم، حاشیه بزرگراه خلیج‌فارس
  • طالقان

طالقان یکی از مناطق ساوجبلاغ استان البرز به حساب می‌آید. این منطقه جزو مناطق بکر و کوهستانی به حساب می‌آید. بسیاری از ساکنان تهران برای خوشگذرانی، سری به این منطقه می‌زنند. طالقان دارای ویلاهای بسیار لوکسی است که برای تعطیلات آخر هفته جان می‌دهد. از ویلاها و منقل و جوجه که بگذریم، باید کمی هم به سلامت خود اهمیت دهیم! از میان طالقان رودی زیبا عبور می‌کند. کنار این رود مسیری عالی برای دوچرخه‌سواری وجود دارد. این مسیر را می‌توان یکی از زیباترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران دانست.

اگر هم مسافر تهران هستید و با هدف گردشگری به این شهر سفر کرده‌اید، می‌توانید با خرید بلیط اتوبوس تهران به این شهر سفر کنید و با کرایه دوچرخه، تهران و جاهای دیدنی اطراف تهران را خیلی ارزان بازدید کنید.

آدرس: استان البرز، ساوجبلاغ، طالقان

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، نظر شما درباره دوچرخه سواری در تهران و شمال ایران چیست؟ به نظرتان زیباترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران در کدام بخش آن قرار دارند؟ تا کنون از کدام یک دیدن کرده‌اید و بازدید از کدام را در برنامه آینده خود قرار داده‌اید؟ نظر خود را با ما و سایر دوستان درباره دوچرخه سواری در استان تهران به اشتراک بگذارید.

پارک ملی کویر و پارک لار را می‌‌توان جزو زیباترین مسیرهای دوچرخه‌سواری دانست.

بوستان بهشت مادران و بوستان نرگس فقط مخصوص بانوان است. البته در روزهای تعطیل، بهشت مادران برای حضور خانواده‌ها خواهد بود و فقط مختص بانوان نیست.

پیست تختی را می‌توان یکی از استاندارد‌ترین مسیرهای دوچرخه‌سواری در تهران دانست.

مسیردوچرخه‌سواری سرخه‌حصار، دریاچه چیتگر و بوستان نهج‌ البلاغه جزء بزرگترین میسرهای دوچرخه سواری در تهران به حساب می‌آیند.

پیست سرخه‌حصار، تختی، دریاچه چیتگر و بوستان نهج البلاغه جزء حرفه‌ای‌ترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.