راهنمای سفر به استانبول در نوروز | تجربه بهاری دل‌انگیز

4

سفر به استانبول در نوروز حال‌و‌هوای دیگری دارد و استانبول مقصد اول بسیاری از گردشگران نوروزی است. نزدیکی فرهنگ مردمان سرزمین پارس و ترک‌ها باعث شده تا گردشگران در استانبول احساس غربت نکنند. به همین دلیل تور نوروزی استانبول همیشه طرف‌داران بیشتری دارد. مسئولان گردشگری ترکیه نیز به علاقه ایرانی‌ها به استانبول گردی در نوروز پی برده‌اند. به همین دلیل عید ما ایرانی‌ها که فرا می‌رسد، استانبول حال‌و‌هوای نوروز پیدا می‌کند.

اهمیت سفر به استانبول در نوروز به گوش خواننده‌ها و چهره‌‌های سرشناس ایرانی و خارجی رسیده است. برای همین هم هست که با فرارسیدن نوروز صدای جشن‌و‌پایکوبی گردشگران ایرانی در استانبول گوش فلک را کر کند. با این اوصاف مطمئن باشید سفر به استانبول در نوروز بیشتر از زمان‌های دیگر خوش می‌گذرد. البته سفر نوروزی ترفند‌‌های خاص خودش را می‌طلبد؛ بنابراین علاوه بر راهنمای جامع سفر به استانبول، این نوشته را نیز برای شما آماده کرده‌ایم تا با خیال راحت به سفر بروید. در این راهنما تمامی ترفند‌هایی را با شما درمیان خواهیم گذاشت که باید از سفر به استانبول در نوروز بدانید. قول می‌دهیم اگر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید، در سفر استانبول بهترین مسافرت زندگی‌تان را تجربه کنید.

حال‌وهوای سفر به استانبول در نوروز

نوروز باشکوه‌ترین جشن‌ ما ایرانی‌هاست؛ اما این عید باستانی در دیگر سرزمین‌های همسایه نیز ریشه دارد. امروزه بیشتر کشورهای آسیای میانه، خاورمیانه، قفقاز، بالکان و شبه قاره هند نوروز را جشن می‌گیرند. به همین دلیل مردمان ترکیه نیز برای اینکه از قافله جشن‌های نوروز عقب نباشند، عید هر سال جشن‌ها و مراسم‌های با شکوهی برگزار می‌کنند.
جالب است بدانید در گذشته‌های بسیار دور مردمان دیار عثمانی جشن‌های زیادی نداشتند؛ اما نوروز در نزد مردمان این دیار گران‌مایه بود و هر سال با فرارسیدن بهار، به استقبال سال نو می‌رفتند. جالب‌تر اینکه در دوران حکومت پادشاهان عثمانی، حکیم‌باشی دربار معجون مخصوصی با نام نوروزیه برای پادشاه و بزرگان دربار درست می‌کرد. گفته می‌شود این معجون از چیزی حدود ۴۰ ادویه ساخته می‌شد.

تصویری از شهر استانبول

در کنار این معجون عجیب‌و‌غریب،‌ عید‌ها شیرینی خوشمزه و قرمزرنگی در دربار عثمانی پخته می‌شد که روی آن گرد طلا پاشیده‌ بودند. کاملاً مشخص است این روزها از این رسم‌ها در نوروزهای استانبول خبری نیست؛ اما باز هم انصافاً باید اعتراف کرد در میان تمامی سرزمین‌هایی که نوروز را جشن می‌‌گیرند، مراسم عید نوروز مردم ترکیه شباهت‌های بیشتری به ما ایرانی‌ها دارد. برای نمونه ترک‌ها همانند مردمان ایران‌زمین تخم‌مرغ‌های رنگی برای نوروز درست می‌کنند.

سنت پریدن از آتش نیز از آن دسته رسم‌های مشترک بین ایرانی‌ها و ترک‌هاست. اهالی ترکیه به اندازه‌ای به نوروز علاقه‌ دارند که بعضی از ترک‌های دوآتشه ریشه‌های این عید را به سرزمین خودشان نسبت می‌دهند. البته کاملاً مشخص است که این ادعای واهی جایگاهی ندارد و نوروز در دل ایران و ایرانی ریشه دارد.

دیدنی های نوروزی استانبول

تصویری از کشتی و دریا استانبول

جشن نوروز در تمامی شهرهای ترکیه برگزار می‌شود؛ اما عید‌های آنتالیا و استانبول از دیگر جاهای ترکیه دیدنی‌تر است. هتل‌های معروفی که پذیرای گردشگران ایرانی هستند، به استقبال عید نوروز می‌روند. بسیاری از رستوان‌ها و مراکز گردشگری استانبول نیز رنگ‌و‌روی نوروز به خود می‌گیرند.

خیابان‌‌گردی در استانبول نیز عید‌ها صفای دیگری دارد. امکان ندارد عیدها در محله‌های استانبول قدم بزنید و چشم شما به تزئین‌ها و نمادهای زیبای نوروز نیفتد. فروشنده‌ها و مسئولان گردشگری استانبول فرارسیدن عید را به فال نیک می‌گیرند. به همین دلیل بساط انواع فستیوال‌های فروش، جشن‌ و پایکوبی‌ و خوش‌گذرانی‌های بهاری در عیدهای استانبول به راه است.

پذیرایی رستوران‌ های استانبول از گردشگران با غذاهای خوشمزه ایرانی

تصویری از رستوران استانبول

حتماً شما هم با ما هم‌عقیده‌اید که یکی از جاذبه های گردشگری مهم هر شهرودیاری، غذاهای خوشمزه آن منطقه است. خوشبختانه در این زمینه رستوران‌های استانبول کم نمی‌گذارند. در تمامی فصل‌های سال در منوی سرآشپز رستوران های معروف استانبول بهترین غذاهای ترکی و بین‌المللی به چشم می‌خورد. اگر هم دلتان هوس غذای وطنی کرد، رستوران های ایرانی استانبول میزبان قدوم مبارکتان هستند.

اما با فرارسیدن عید نوروز ورق بر می‌گردد. در کنار غذاهای ترک و بین‌المللی، رستوران‌‌های طراز اول استانبول خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی را برای مشتریان سرو می‌کنند. اینجاست که سفر به استانبول در نوروز برای ایرانی‌ها بیشتر از مردمان دیگر کشورها خوش می‌گذرد؛ زیرا گردشگران می‌توانند با خوردن غذاهای خوشمزه ایرانی، حس‌‌وحال بودن در ایران را در رستوران‌های ترکی تجربه کنند.

گشت‌و‌گذار در طبیعت بهارانه استانبول

تصویری از طبیعت سرسبز بلگراد استانبول

گردشگران فراوانی را سراغ داریم که عاشق طبیعت‌گردی هستند. این گردشگران زیبایی‌های دل‌نواز طبیعت را به جاذبه های شهری ترجیح می‌دهند. برای این دسته از گردشگران خبر خوشی داریم. جالب است بدانید استانبول در کنار جاذبه های شهری بی‌شمار، زیبایی طبیعی فراوانی دارد. جنگل‌های سرسبز، دریاچه‌های زیبا، کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده و هر جاذبه طبیعی که انتظار آن را داشته باشید در اطراف استانبول به چشم می‌خورد.

تصویری از طبیعت سرسبز و بکر استانبول

همان گونه که می‌دانید، فصل بهار بهترین زمان برای بهره‌بردن از این جاذبه های طبیعی است. اینجاست که سفر نوروزی استانبول برای عاشقان طبیعت‌گردی در استانبول معنای دیگری پیدا می‌کند. در ادامه به مکان‌های طبیعی اشاره می‌کنیم که بازدید از آن‌ها در سفر به استانبول در نوروز حسابی می‌چسبد.

  • پارک اورمانیا

جالب است بدانید منطقه اورمانیا بزرگ‌ترین ذخیره‌گاه طبیعی اروپاست. پارک اورمانیا در ناحیه کارتپه قرار دارد و از استانبول تا این پارک فقط یک ساعت فاصله دارید. اورمانیا مکانی برای گردشران عاشق‌پیشه‌ا‌ی است که می‌خواهند دست‌دردست یار سفری بهارانه را تجربه کنند. در پارک اورمانیا مسیری ۲۶کیلومتری برای دوچرخه‌سواری وجود دارد. وقتی بهار فرا می‌رسد، رکاب‌زدن در این مسیر  حس‌و‌حال جوانی را در دل گردشگران زنده می‌کند. در همسایگی پارک اورمانیا، باغ‌وحش بزرگی قرار دارد. اگر در سفر به استانبول در نوروز فرزند خردسال به همراه آورده‌اید، به همراه خانواده گشتی در این باغ‌و‌حش بزنید.

  • دریاچه ساپانچا

پیشنهاد می‌کنیم در سفر به استانبول در نوروز برنامه بازدید از پارک اورمانیا را به‌گونه‌ای تنظیم کنید تا فرصتی برای گشت‌و‌گذار در دریاچه ساپانچا مهیا شود. این دریاچه ۲ ساعت از استانبول دورتر است و در همسایگی شهر آدازپاری واقع شده است. دورتادور دریاچه ساپانچا را کوه و جنگل احاطه کرده تا این دریاچه منظره‌ای تماشایی برای علاقه‌مندان سفر بهاری استانبول قرار دهد. در گوشه‌و‌‌کنار دریاچه ساپانچا کافه‌های قدیمی وجود دارد. کافه‌دارهای باصفای این منطقه با فنجانی قهوه‌داغ از گردشگران پذیرایی می‌کنند.

  • منطقه سرسبز ایگنیادا

تصویری از جنگل سرسبز ایگنیادا استانبول

منطقه طبیعی گردشگری ایگنیادا ۱۲۵ کیلومتر از استانبول دورتر است. البته این فاصله ارزش آن را دارد که رنج سفر را به جان بخرید و از یکی از جاهای دیدنی استانبول بازدید کنید. ایگنیادا جنگلی سرسبز با درختان سربه‌فلک‌کشیده‌ است. در این جنگل سرسبز و متراکم رودخانه‌ای خروشان جریان دارد؛ در نتیجه در کنار جنگل‌گردی، فرصتی پیدا می‌کنید تا حسابی قایق‌سواری کنید و خوش‌ بگذرانید.

چند پیشنهاد متفاوت برای استانبول گردی

در کنار تفریح‌های رایجی که در سفر به استانبول در نوروز وجود دارد. مکان‌هایی هست که نه‌تنها در آن‌ها به شما خوش می‌گذرد، بلکه تفریحی متفاوت را تجربه خواهید کرد. برای نمونه خانه خون آشام استانبول را به گردشگران جسوری پیشنهاد می‌کنیم که می‌خواهند به دل خطر بزنند. در این مرکز گردشگران با بازی‌های ترسناکی روبه‌رو می‌شوند که رویارویی با آن‌ها شجاعت گردشگران را به چالش می‌کشد.

تصویری از کشتی تفریحی در غروب آفتاب استانبول

اگر هم روحیه‌ای پروانه‌ای دارید و می‌خواهید در سفر به استانبول در نوروز گردشگری متفاوتی را در دریا تجربه کنید. کشتی تفریحی در استانبول را به شما پیشنهاد می‌کنیم. کشتی‌های تفریحی لوکسی در بندر استانبول لنگر انداخته‌اند که بسته به هزینه‌ای که برای سفر کنار گذاشته‌اید، سفر تفریحی خاطره‌انگیزی را تجربه کنید.

بهترین زمان سفر به استانبول در نوروز برای خرید

سفر بهاری به استانبول نه‌تنها به لحاظ آب‌و‌هوا بهترین زمان برای مسافرت ترکیه است، بلکه به لحاظ خرید نیز با یکی از بهترین زمان‌های سفر به استانبول سروکار دارید. فروشنده‌های استانبولی بهار هر سال را به فال نیک می‌گیرند تا آتش به کالاهای خود بزنند و بهترین تخفیف‌های نوروزی را برای محصولات خود اعمال کنند.

تصویری از پل سلطان سلیم یاووز استانبول

عید هر سال، بهترین فستیوال‌‌ها و جشنواره‌های خرید نوروزی در استانبول برگزار می‌شود. ناگفته نماند عید به لحاظ قیمت کالا و خرید سوغاتی ممکن است زمان مناسبی برای سفر به استانبول در نوروز باشد؛ اما قیمت هتل و بلیط هواپیما در نوروز افزایش چشمگیری نسبت به دیگر زمان‌های سال دارد.

بهترین مراکز خرید در سفر به استانبول در نوروز

به همان اندازه که انتخاب زمان مناسب برای سفر اهمیت خاصی در کاهش قیمت‌ها دارد، پیداکردن بهترین مرکز خرید نیز برای کاهش قیمت کالا و سوغاتی مهم است. اینجاست که می‌توانید روی تجربه‌ای که در راه بال آسمان کسب کرده‌ایم برای پیداکردن بهترین مراکز خرید در سفر به استانبول در نوروز حساب باز کنید. به همین منظور در ادامه بهترین مراکز خرید استانبول در نوروز اشاره می‌کنیم که در کنار تخفیف‌های استثنایی، طیف وسیعی از کالا و سوغاتی‌های باکیفیت ترک را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

  • مرکز خرید استانبول مال

استانبول مال چیزی حدود ۱۵۶هزار متر مربع مساحت و ۳۵۰ مغازه دارد. تمامی مغازه‌های این مرکز خرید در عید نوروز جشنواره‌های بهاری برگزار می‌کنند. در این مرکز خرید در کنار کالاهای باکیفیت ترک، انواع برندهای اروپایی مانند زارا، مدیا، ویکتوریا سِکرت غرفه دارند.

به لطف تخفیف‌های نوروزی و سبد کالای متنوعی که مرکز خرید استانبول مال پیش‌ روی مشتریان قرار می‌دهد. امکان ندارد که گردشگران نوروزی از این مرکز خرید دست خالی بیرون بیایند. در کنار این مرکز خرید هتلی با ۳۰۰ اتاق نیز وجود دارد. اقامت در هتل استانبول مال انتخاب مناسبی برای گردشگرانی است که از خرید سیر نمی‌شوند.

مدیران مرکز خرید استانبول مال با راه‌اندازی پارک سرپوشیده‌ بزرگی در این مرکز، بساط سرگرمی مشتریان و فرزندان آن‌ها را فراهم کرده‌اند. درهای این مرکز خرید در سفر به استانبول در نوروز همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب به روی مشتریان باز است.

مرکز خرید استانبول مال در بلوار سلیمان دمیرل قرار دارد.

  • مرکز خرید فروم استانبول

برای تعریف از مرکز خرید فروم کافی است به این نکته اشاره کنیم که این مرکز در سال بیشتر از ۲۰میلیون مشتری دارد. فروشنده‌های مرکز خرید فروم به خوش‌انصافی معروف هستند. این فروشنده‌های خوش‌انصاف در نوروز هر سال سبدی پر از کالاهای متنوع پیش روی مشتریان قرار می‌دهند. این کالاها تخفیف‌های نوروزی دارد تا گردشگران سوغاتی و محصولات دل‌خواه را ارزان‌تر از دیگر جاهای استانبول بخرند.
مرکز خرید فروم جاذبه‌های تفریح و سرگرمی بی‌شماری دارد. برای نمونه می‌توانید در کنار خرید از این مرکز، سری به سالن بولینگ بزنید. یا اینکه با حضور در رستوران‌های مرکز خرید فروم، دلی از عزا در بیاورید و خودتان را مهمان وعده‌ا‌ی غذای خوشمزه کنید. اسکی روی یخ نیز یکی دیگر از تفریح‌های خاص و سرگرم‌کننده مرکز خرید فروم به حساب می‌آید.

مدیران این مرکز خرید برای راحتی بیشتر مشتریان، اتاق‌های مخصوص بازی کودکان تعبیه‌ کرده‌اند. به لطف این اتاق‌ها گردشگران بچه‌ها را به مسئولان نگهداری کودکان می‌سپارند. در این مرکز پارک کوچکی با نام پارک ژوراسیک وجود دارد. این پارک در کنار سرگرمی بچه‌ها، اسباب تفریح بزرگ‌ترها را هم فراهم می‌کند.

مرکز خرید فروم نمایی تماشایی به تنگه بسفر دارد. این منظره در بهار هر سال زیباتر از همیشه می‌شود. به همین دلیل اگر گذارتان به این مرکز افتاد، حتماً به بالاترین قسمت مرکز خرید فروم بروید و خودتان را مهمان منظره دیدنی تنگه بسفر کنید. درهای مرکز خرید فروم از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب به روی گردشگران و مشتریان باز است.

برای رفتن به مرکز خرید فروم استانبول راه محله کوجاتپه را در پیش بگیرید.

  • مرکز خرید زورلو استانبول

گردشگران در سفرهای خارجی به دنبال فروشگاه‌های لوکس می‌گردند تا محصولاتی منحصربه‌فرد و اعیانی خریداری کنند. اگر شما هم از این دسته گردشگران هستید، پیشنهاد می‌کنیم در سفر به استانبول در نوروز، راه مرکز خرید زورلو را در پیش بگیرید. این مرکز خرید نسبت به دیگر مراکز خرید استانبول شاید کوچک به نظر برسد. اما ۱۸۰ مغازه دارد که یکی از دیگری لوکس‌تر است.
مرکز خرید زورلو استانبول معتبرترین برندهای دنیا را در خود جمع کرده است. جالب است بدانید اولین نمایندگی رسمی اپل در این مرکز خرید در ترکیه افتتاح شد. برندهای خاصی مانند سوپردرای، بروکز برادِرز، اینداستری دنیم، کاس، لانیون و استلا مک‌کارتنی، فقط در مرکز خرید زورلو شعبه دارند.

در این مرکز خرید همانند دیگر مراکز خرید معتبر استانبول، انواع سرگرمی‌ها وجود دارد. مهم‌ترین آن‌ها مرکز هنرهای نمایشی زورلو است. هنرمندان بین‌المللی از سرتاسر دنیا در این مرکز خرید گرد هم جمع شده‌اند. چندین رستوران بین‌المللی و محلی نیز در مرکز خرید زورلو وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم سری به رستوران تام و موریینی در مرکز خرید زولو بزنید. اولین شعبه این رستوران بسیار معروف در ترکیه راه‌اندازی شد. این شرایط باعث شده تا گردشگران در کنار کالاهای لوکس و اشرافی، فرصتی برای نوش‌جان کردن غذاهای مخصوص نیز پیدا کنند. مرکز خرید زورلو عید هر سال تخفیف‌های وسوسه‌برانگیزی پیش روی مشتریان قرار می‌دهد. این مرکز خرید همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب پذیرای مشتریان و گردشگران است.

برای رسیدن به مرکز خرید زورلو راه محله لوازیم را در پیش بگیرید و به خیابان کورو بروید.

بهترین شهرهای ترکیه برای سفرهای نوروزی

در اینکه استانبول دیدنی‌ترین شهر ترکیه است، هیچ شکی نداریم؛ اما در کنار برنامه‌ای که برای سفر به استانبول در نوروز آماده می‌کنید، بهتر است برنامه‌ای هم برای دیگر شهرهای ترکیه داشته باشید. به همین دلیل در ادامه به شهرهایی اشاره می‌‌کنیم که انتخاب مناسبی برای سفرهای نوروزی به ترکیه به‌حساب می‌آیند.

  • سفر به وان، ارزان‌ترین سفر ترکیه

شهر وان در ناحیه شرقی ترکیه قرار دارد. این شهر نه‌تنها جاذبه‌های طبیعی و آثار تاریخی چشمگیری دارد. بلکه مراکز خرید وان به خوش‌قیمتی در میان همه شهرهای ترکیه معروف است. شهر وان، بورس پوشاک ترک و برندهای جهانی است. پاساژگردی در مراکز خرید چندین طبقه شهر وان نیز از تفریحاتی است که هر گردشگری آرزوی آن را دارد. خوشبختانه سفر به شهر وان ترکیه نسبت به دیگر شهرهای این کشور ارزان‌تر است. در نتیجه با قطار و خودروی شخصی می‌توانید راه این شهر را در پیش بگیرید. برای اقامت در وان، هتل‌ ۴ ستاره مون‌لایت و ۳ ستاره توپارک را پیشنهاد می‌کنیم.

  • سفر به آنتالیا و گشت‌و‌گذار در سواحل مدیترانه

کافی است نام سواحل مدیترانه به گوش گردشگران عاشق دریا بخورد تا راه آنتالیا را در پیش بگیرند. آنتالیا در کنار سواحل مدیترانه‌ای، جاذبه های گردشگری بی‌شماری دارد. آبشارهای تماشایی، رودخانه‌های خروشان و مراکز خرید بزرگ از دیدنی های آنتالیا به حساب می‌آید. خوشبختانه به لحاظ مالی، سفر آنتالیا نسبت به دیگر شهرهای بزرگ ترکیه مانند استانبول یا آنکارا خوش‌قیمت‌تر تمام می‌شود.

  • شهر فیروزه‌ای مارماریس

استانبول و آنتالیا شهرهای پرطرفدار گردشگری ترکیه به‌حساب می‌آیند؛ اما اگر می‌خواهید سفری خاص به ترکیه را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم راه شهر مارماریس را در پیش بگیرید. این شهر در نوروز آب‌و‌هوای دل‌انگیزی دارد. از طرف دیگر مارماریس در همسایگی دریاست تا خنکای نسیم دریا و آفتاب دلنشین بهاری میزبان شما باشد. مارماریس به شهر فیروزه‌ای معروف است. دلیل این نام‌گذاری، جاذبه های تاریخی بی‌شمار این شهر است. به همین دلیل اگر به تاریخ و فرهنگ خارجی علاقه دارید، برای سفر نوروزی به ترکیه، راه مارماریس را در پیش بگیرید.

نقشه مترو برای سفر به استانبول در نوروز

مترو سریع‌ترین و خوش‌قیمت‌ترین وسیله حمل‌و‌نقل در استانبول شناخته می‌شود. از آنجایی که نوروز در استانبول جای سوزن‌انداختن نیست، برای اینکه در سفر به استانبول در نوروز در خیابان‌ها سرگردان نشوید، بهتر است با نقشه متروی استانبول آشنا شوید. در واقع بد نیست آدرس مهم‌ترین ایستگاه‌های مترو را به راهنمای سفر به استانبول در نوروز اضافه کنید. بر اساس راهنمای ما، در نقشه متروی استانبول، این ایستگاه‌هایی را که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، به خاطر بسپارید.

  • ایستگاه متروی آتاتورک

این ایستگاه به‌عنوان شاهراه ایستگاه‌های متروی استانبول شناخته می‌شود. ایستگاه مترو آتاتورک دسترسی گردشگران به تاکسی، ون و دیگر ایستگاه‌های مترو را فراهم می‌کند. امکان ندارد در سفر به استانبول در نوروز گذار شما به این ایستگاه نیفتد؛ در نتیجه حتماً آدرس ایستگاه متروی آتاتورک را به خاطر داشته باشید.

  • ایستگاه متروی ینی کاپی

برای گشت‌و‌گذار در ساحل دریای مرمره راه ایستگاه متروی ینی کاپی را در پیش بگیرید.

  • ایستگاه متروی سلطان احمد

برای بازدید از مسجد آبی و ایا صوفیه از ایستگاه متروی سلطان احمد کمک بگیرید.

قیمت تور استانبول در نوروز ۱۴۰۰

مطمئن هستیم با تعریف‌و‌تمجید‌هایی که از سفر به استانبول در نوروز کردیم، نوروز سال آینده رهسپار ترکیه خواهید شد. به همین دلیل قطعاً می‌خواهید بدانید قیمت تور استانبول در نوروز ۱۴۰۰ چقدر است. برای پاسخ به این پرسش نسخه واحدی نمی‌توان پیچید. همان‌گونه که بهتر از ما می‌دانید نوسان قیمت شدیدی را در تورهای خارجی وجود دارد. این نوسان در عید بیشتر از دیگر مواقع است. به همین دلیل برای اینکه پاسخ شایسته‌ای برای گردشگرانی که می‌خواهند قیمت استانبول در نوروز ۱۴۰۰ را بدانند، داشته باشیم، در ادامه به قیمت‌های حدودی سفر به استانبول در نوروز اشاره می‌کنیم.

تصویری از بلیط های سفر به ترکیه

هزینه اقامت ۵ شب و ۶ روز در یکی از هتل‌های معروف و ۳ ستاره استانبول دست‌کم ۸ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان است. این مبلغ برای هتل‌های ۴ ستاره از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان شروع می‌شود. اگر هم می‌‌خواهید حسابی خودتان را تحویل بگیرید و در هتلی ۵ ستاره اقامت کنید، دست‌کم باید ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کنار بگذارید. قیمتی که به آن اشاره کردیم شامل بلیط رفت و برگشت، اقامت ۵ شب و ۶ روز هتل، خدمات ترنسفر، گشت‌ نیم‌روزه، راهنمای تور و صبحانه است.

در سفر به استانبول در نوروز فریب قیمت‌ها را نخورید

با فرا رسیدن سال نو، تبلیغات گسترده‌ای برای سفر به استانبول در نوروز را شاهد هستیم. در این تبلیغات تور نورزی استانبول با قیمت‌های مختلفی پیش روی گردشگران قرار می‌گیرد. این شرایط زمینه سردرگمی گردشگران را فراهم می‌کند. گاهی اوقات تفاوت چشمگیری میان تورهای استانبول به چشم می‌خورد. اینجاست که باید حواستان را جمع کنید تا بهترین تور استانبول را با کمترین قیمت انتخاب کنید.

تصویری از پاسپورت برای سفر

حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند هیچ ارزانی بی‌دلیل نیست. این گفته درباره قیمت‌ تورهای استانبول کاملاً درست است. در نتیجه برای اینکه در بازار مکاره قیمت‌های تورهای نوروزی استانبول سردرگم نشوید. روی کمک همراهان خود در ره بال آسمان حساب کنید. می‌توانید مطلب هزینه سفر به استانبول را بخوانید تا با روش‌های کاهش هزینه‌ها آشنا شوید.

سفر به استانبول در نوروز را با تمامی جزئیاتش با شما در میان گذاشتیم. امیدواریم به لطف راهنمای سفر به استانبول در نوروز، خاطره‌انگیزترین سفر استانبول را تجریه کنید. از‌ آنجایی که باید از قبل به فکر تور نوروزی استانبول باشید، پیشنهاد می‌کنیم از هم اکنون با همراهان خود در ره بال آسمان برنامه سفر به استانبول در نوروز را هماهنگ کنید. به شما قول می‌دهیم بهترین برنامه برای استانبول گردی در نوروز را آماده کنیم. از آنجایی که مطمئن هستیم تجربه‌های سومندی در سفر به استانبول دارید. در قسمت نظرات با گوش جان پذیرای تجربه‌های مفید و خاطره‌های خوش شما از استانبول گردی در نوروز هستیم.

طبیعت‌گردی در نوروزهای استانبول لطف دیگری دارد.

استانبول، وان و آنتالیا بهترین شهرهای ترکیه برای سفرهای نوروزی به‌حساب می‌آیند.

پارک اورمانیا بهترین مکان برای طبیعت‌گردی در استانبول است.

هزینه ۵ شب و ۶ روز اقامت در استانبول در هتل ۳ ستاره دست‌کم ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

 

4 نظرات
  1. شادی می گوید

    سلام
    وقتی توی نوروز به استانبول سفر می‌کنین، انگار که به یه شهر توی ایران رفتین. بس که ایرانی می‌بینین توی استانبول.

    1. بانو تقیان می گوید

      شادی عزیز، این که خیلی خوبه، دیگه اونجا احساس غربت نمی‌کنید و حتی م‌تونید برای خرید یا گردش همدیگه رو راهنمایی کنید. اگه هم دوست دارید یه استانبول‌گردی حرفه‌ای و بدون دغدغه رو تجربه کنید، می‌تونید از تورهای استانبول ره بال آسمان استفاده کنید. کافیه عضو کانال تلگرام بشید تا از تخفیف‌های ویژه‌اش هم خبردار بشین.

  2. سارینا می گوید

    عجب مطلب کامل و جذابی? از خوندنش واقعا لذت بردم و هوس کردم که عید بعدی رو به استانبول سفر کنم

    1. بانو تقیان می گوید

      سارینا عزیز، امیدواریم که شرایط سفر براتون مهیا بشه و این راهنما بتونه کمکی برای لذت بیشترتون باشه.
      شما هم قول بدبد که بعد از سفر، از تجربه‌ها و خاطره‌هاتون برای ما بنویسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.