مرکز آبی آکوالند آنتالیا | تجربه روزی پر‌هیجان و شاد در ترکیه

0

آنتالیا شهری محبوب برای گردشگران دنیا، خصوصاً ایرانیان است. این شهر پر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی است و به‌لطف وجود این جاذبه‌ها، سالانه گردشگران زیادی را به‌سوی خود می‌کشاند. بسیاری همواره به وصف زیبایی‌های جاهای دیدنی آنتالیا می‌پردازند. ما نیز امروز می‌خواهیم راجع‌به مرکز آبی آکوالند آنتالیا (aquapark) سخن بگوییم که جزء جاذبه‌های تفریحی محبوب و بی‌نظیر این شهر است. اگر قصد سفر به این شهر رؤیایی را دارید و می‌خواهید اوج لذت و شادی را در این سفر تجربه کرده و اوقاتی پر‌هیجان و به‌یاد‌ماندنی خلق کنید، در این مطلب با ما همراه باشید تا با سرزمین آبی مهیج و مفرح این شهر آشنا شوید. 

مرکز آبی آکوالند ترکیه کجاست؟

مرکز آبی آکوالند ترکیه در ساحل دریای مدیترانه، در منطقه کنیالتی شهر زیبا و رؤیایی آنتالیا واقع شده است. منطقه کنیالتی منطقه‌ای مسکونی در این شهر توریستی است که در آن مجموعه‌های تفریحی و جاذبه‌های توریستی نیز ایجاد شده‌اند. 

معرفی مرکز آبی آکوالند آنتالیا | بهترین مجموعه تفریحات آبی در ترکیه

مرکز آبی آکوالند بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین مجموعه آبی کشور ترکیه است که در سال ۱۹۹۴ در شهر رؤیایی آنتالیا احداث شد. در تمام این سال‌ها این مجموعه دائم در حال بازسازی و ارتقا بوده است و به همین دلیل امروزه با امکانات تفریحی هیجان‌انگیز و جذابش، طرفداران بسیاری در میان گردشگران دارد. خوب است اشاره کنیم که در این مجموعه شاد، بخش‌ها و امکانات متنوعی برای تمامی سنین فراهم شده است. از‌این‌رو اگر در سفری خانوادگی یا دوستانه به‌سوی شهر آنتالیا، به‌دنبال گشت‌وگذار در یکی از جاهای تفریحی آنتالیا و خلق تجربه‌ای شاد، لذت‌بخش و به‌یاد‌ماندنی هستید، پیشنهاد ما به شما مرکز آبی آکوالند آنتالیا، بزرگ‌ترین و مجهز‌ترین مجموعه تفریحات آبی در ترکیه است. 

بخش‌های مختلف و امکانات تفریحی مرکز آبی آکوالند ترکیه | دنیای شادی و هیجان

  • سرزمین دلفین‌های دوست‌داشتنی (دلفین لند)

می‌توان گفت که بخش دلفین لند یا سرزمین دلفین‌ها، محبوب‌ترین و جذاب‌ترین بخش در مرکز آبی آکوا‌لند است. در این بخش شما می‌توانید ضمن تماشای هنر‌نمایی‌های جالب‌توجه و دیدنی دلفین‌های باهوش و دوست‌داشتنی، با آن‌ها شنا کرده، بازی کنید و عکس‌های یادگاری بگیرید. دوربین‌های این بخش عکس‌هایی از مراجعه‌کنندگان در هنگام شنا و بازی با دلفین‌ها ثبت می‌کنند. از‌این‌رو شما می‌توانید نسخه چاپ شده عکس‌های خود را خریداری کنید. 

نکته: بلیط ورودی پارک آبی آکوالند شامل بخش سرزمین دلفین‌ها نمی‌شود و شما برای ورود به این بخش باید بلیط جداگانه تهیه کنید و هزینه ورودی دلفین لند ۷۰ لیر ترکیه است.
  • سرسره‌های متنوع و هیجان‌انگیز

سرسره‌های متنوع و مهیج مجموعه آبی آکوالند می‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم کرده و تجربیات مفرح، هیجان‌انگیز و لذت‌بخشی را به شما هدیه دهند. در این مجموعه انواع سرسره‌های تونلی، رو‌باز، یو (U) شکل، چاله فضایی، با‌تیوب، بی‌تیوب و… وجود دارند که هر‌کدام جذابیت‌های خاص خود را دارند. در قسمت ابتدایی تمامی سر‌سره‌ها افرادی متخصص برای مراقبت از بازدید‌کنندگان و بررسی امن‌بودن شرایط برای شروع حرکت، وجود دارند. همچنین خوب است اشاره کنیم که تمامی سرسره‌ها پس از طی مسیری پر‌هیجان و مفرح به استخری امن و آرام منتهی می‌شوند. 

  • استخرهای مجموعه

در مرکز آبی آکوا‌لند چندین استخر بزرگ با کاربری‌های متفاوت وجود دارند. از جمله این استخر‌ها می‌توان به استخر مخصوص کودکان، استخر مخصوص تماشای موسیقی زنده، استخر مخصوص استراحت و ریلکس‌کردن و استخر مواج اشاره کرد. در کنار تمامی این استخر‌ها امکانات لازم برای استراحت، آفتاب گرفتن و ریلکس کردن وجود دارد. همچنین در این بخش خدماتی همچون ماساژ حرفه‌ای و ماساژ ترکی نیز ارائه می‌شوند. 

  • قایق‌سواری (رفتینگ) در رودخانه خروشان و استخر و مواج

عکس رفتینگ در رودخانه مجموعه آبی آکوالند

در این مجموعه آبی بی‌نظیر و منحصر‌به‌فرد، رودخانه‌ای خروشان به طول ۳۰۰ متر وجود دارد که مناسب قایق‌سواری یا همان رفتینگ است. مراجعه‌کنندگان به این مجموعه می‌توانند در محیطی کاملاً امن و کنترل‌شده، هیجان قایق‌سواری روی موج‌های مصنوعی خروشان را تجربه کنند. خوب است اشاره کنیم که در انتهای این رودخانه نیز استخری به عمق ۱.۴ متر با موج‌های مصنوعی وجود دارد که بسیاری از افراد ساعت‌ها در این استخر به بازی و شنا می‌پردازند. 

  • بانجی جامپینگ در ارتفاعی نفس‌گیر

اگر سرسره‌های مهیج، چاله‌فضایی و رفتینگ در این مجموعه ضربان قلب و آدرنالین خون شما را به اوج نرساند، توصیه می‌کنیم بانجی جامپینگ این مجموعه آبی نشاط‌آور و جذاب را امتحان کنید. در این بخش با پرش از ارتفاع ۷۰‌متری، احساسات ترس از سقوط، هیجان و رهایی را به‌طور هم‌زمان تجربه می‌کنید. چنین تجربه‌ای حتی برای افراد به‌اصطلاح با دل‌و‌جرئت نیز پر‌هیجان خواهد بود. در خصوص بانجی جامپینگ در این مجموعه باید بگوییم که امنیت این بخش کاملاً کنترل‌شده بوده و سلامت تمامی تجهیزات ایمنی همواره بررسی می‌شود. همچنین راهنما و افرادی متخصصی وجود دارند که در پوشیدن لباس مخصوص و وسایل ایمنی به شما کمک کرده و پیش از پرش نکات ایمنی را به دقت بررسی می‌کنند.

رستوران‌های مرکز آبی آکوالند ترکیه | لذت چشیدن غذایی لذیذ در روزی پر‌جنب‌و‌جوش

در این مجموعه به‌منظور ایجاد رفاه حال بازدید‌کنندگان چندین رستوران، فست‌فود و بار برای سرو غذا و نوشیدنی وجود دارند. از‌این‌رو اگر پس از ساعت‌ها بازی و جنب‌و‌جوش در بخش‌های مختلف این مجموعه آبی مفرح، احساس خستگی و گرسنگی کردید می‌توانید به رستوران‌ها و فست‌فود‌های مرکز آبی آکوالند مراجعه کرده و با خوردن غذایی لذیذ، خستگی و گرسنگی خود را رفع کنید. 

ساعات کاری رستوران‌ها: از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۳:۳۰
نکته: در‌صورتی که بلیط تمام روز مجموعه آبی آکوالند را تهیه کرده باشید، می‌توانید از خدمات رستوران‌ها، فست‌فود‌ها و بار‌ها استفاده کنید. 

قوانین حضور در مرکز آبی آکوالند آنتالیا | نکاتی که باید به آن‌ها توجه داشته باشید

عکس مجموعه آبی آکوالند آنتالیا

برای حضور در مجموعه تفریحی آکوالند، قوانینی وجود دارد که توصیه می‌کنیم پیش از مراجعه به این مجموعه، نکات زیر را مطالعه کنید: 

  • پوشیدن لباس مخصوص شنا برای ورود به این مجموعه آبی الزامی است. 
  • ورود به محوطه استخر‌ها و سرسره‌ها با لباس‌های متفرقه همچون شلوار جین، تیشرت و… ممنوع است. 
  • به‌همراه داشتن هر‌گونه خوراکی و نوشیدنی به‌هنگام ورود به این مرکز آبی ممنوع است. 

قوانین مربوط به هزینه بلیط

  • دو‌نوع بلیط برای ورود به مجموعه آبی آکوالند وجود دارد. نوع اول بلیط ورود به مجموعه به اعتبار ۳ ساعت (از ساعت ۱۵ تا ۱۸) بوده و نوع دوم بلیط ورود به مجموعه به اعتبار کل روز است. مشخصاً بلیط نوع اول مقداری ارزان‌تر است. 
  • اگر ۸ بلیط به‌صورت همزمان تهیه کنید، هزینه بلیط‌های شما شامل ۱۰درصد تخفیف می‌شود. 
  • اگر بلیط را از سایت مجموعه یا باجه‌های فروش بلیط خودِ مجموعه تهیه کنید، هزینه آن کمتر خواهد بود. 

قوانین بخش دلفین لند 

عکس قوانین بخش دلفین لند 

  • همان طور که گفتیم، برای ورود به بخش دلفین لند باید بلیط جداگانه تهیه کنید. 
  • در‌صورت گرفتن غذا یا نوشیدنی در این بخش، هزینه آن‌ها جدا حساب خواهد شد. 
  • نمایش‌ها یک‌ساعته بوده و پس از پایان اجرا باید از محل خارج شوید. 
  • پس از پایان هر نمایش به شرکت‌کنندگان اجازه داده می‌شود تا با دلفین‌ها شنا کرده، بازی کنند و عکس بگیرند. 

جاهای دیدنی نزدیک به مرکز آبی آکوالند ترکیه | گشت‌و‌گذار در شهر زیبای آنتالیا

جاهای دیدنی زیر از مهمترین جاذبه‌های گردشگری آنتالیا هستند که در نزدیکی مرکز آبی آکوالند قرار دارند. در راهنمای سفر آنتالیا به‌طور کامل هریک از این مکان‌های تماشایی را معرفی کرده‌ایم.

  • آکواریوم آنتالیا با فاصله یک کیلومتر؛
  • موزه آنتالیا فاصله با ۲ کیلومتر؛
  • پارک اوزگجان اصلان چوجوک با فاصله ۲ کیلومتر؛
  • پارک فرهنگی آتاتورک با فاصله ۳ کیلومتر.

نحوه دسترسی به مرکز آبی آکوالند آنتالیا | راهنمای کامل 

برای دسترسی به مجموعه رؤیایی آکوالند، راه‌های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید با سرویس رفت‌و‌آمد خود مجموعه یا تور‌های تفریحی به‌سوی آن رفته یا از وسایل نقلیه عمومی و ماشین شخصی استفاده کنید. در ادامه راهنمای دسترسی به این پارک آبی جذاب را با استفاده از روش‌ها و وسایل نقلیه مختلف، ارائه می‌کنیم.

  • سرویس رفت‌و‌آمد مرکز آبی آکوالند ترکیه

جالب است بدانید که این مجموعه دارای سرویس رفت‌و‌آمد برای بازدید‌کنندگان است که استفاده از آن، راحت‌ترین راه برای رسیدن به مجموعه آبی پر‌هیجان آکوالند است. این سرویس هر‌ روز از ساعت ۸:۰۰ تا ۹:۰۰ به‌دنبال بازدید‌کنندگان در سراسر آنتالیا رفته و آن‌ها را به پارک آبی می‌رساند. برای دریافت خدمات سرویس رفت‌و‌آمد این مجموعه بی‌نظیر می‌توانید به سایت آن مراجعه کرده و بلیط آن را خریداری کنید. 

  • تور 

راه دیگری که علاوه‌بر راحتی جذابیت بسیاری دارد، ثبت‌نام در تور‌های تفریحی آنتالیا است که بازدید از پارک آبی آکوالند را نیز در برنامه خود داشته یا توری یک‌روزه و اختصاصی برای بازدید از این مجموعه رؤیایی باشند. تور‌های مختلف با‌توجه به نوع تور، شرکت ارائه‌دهنده و هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، خدمات مختلفی ارائه می‌کنند؛ اما تمامی آن‌ها دارای سرویس رفت‌و‌برگشت از محل اقامت شرکت‌کنندگان هستند. 

  • اتوبوس‌های داخل شهر

اگر می‌خواهید سفر و تفریحاتی کم‌هزینه داشته و تا حد ممکن اقتصادی عمل کنید، می‌توانید برای دسترسی به این دنیای پر‌نشاط و پر‌هیجان، از اتوبوس‌های داخل شهر استفاده کنید. در این خصوص باید بگوییم که نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به مقصدی که در نظر دارید، ایستگاه «Antalya Büyükşehir» است که با این مجموعه حدود ۵۰۰ متر فاصله دارد. 

  • تاکسی و ماشین شخصی 

استفاده از تاکسی و ماشین شخصی نیز بسیار ساده است. در‌ صورت استفاده از تاکسی فقط کافی است نام مقصد خود را به راننده اعلام کنید. اگر خودرو شخصی در اختیار دارید نیز بهترین راهنمای مسیر برای شما، نقشه‌های آنلاین هستند. 

هزینه ورودی برای بزرگسالان۷۵ لیر ترکیه
هزینه ورودی برای کودکان ۷ تا ۱۲ سال و افراد بالای ۶۵ سال۵۵ لیر ترکیه
هزینه ورودی برای کودکان زیر ۷ سالرایگان
ساعات بازدید مجموعه آبی آکوالندهر‌روز هفته از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۵:۳۰
شماره تماس902422490908+
آدرس سایتantalya-aquapark.com
آدرسترکیه، آنتالیا، لارا، خیابان مراد پاشا، پارک آبی آکوالند

حال که در این مطلب همراه با مجله گردشگری ره بال آسمان سوار بر بال نوشته به کشور محبوب ترکیه سفر کرده و با بخش‌های مختلف مرکز آبی آکوالند آنتالیا آشنا شده و هیجان و نشاط حضور در این مجموعه را احساس کردید، وقت آن رسیده تا نام این مجموعه را نیز در برنامه سفر خود، در کنار دیگر جاهای دیدنی ترکیه قرار داده و تجربه حضور در آن را به خود هدیه دهید. در نهایت فراموش نکنید که اگر تجربه حضور در این مجموعه فوق‌العاده را داشته‌اید، نظر و تجربیات ارزشمند خود را با ما و مخاطبان خوش‌ذوق ما به اشتراک بگذارید.

پارک آبی آکوالند در محله کنیالتی شهر رؤیایی آنتالیا، واقع در ترکیه، قرار دارد.

هزینه بلیط این پارک آبی برای بزرگسالان ۷۵ لیر ترکیه، برای برای کودکان ۷ تا ۱۲ سال و افراد بالای ۶۵ سال ۵۵ لیر ترکیه و برای کودکان رایگان است.

برای تهیه بلیط ورودی این مجموعه می‌توانید به سایت آن مراجعه کرده یا به باجه‌های تهیه بلیط در ورودی مجموعه مراجعه کنید.

در این مجموعه بخش‌ها و امکانات متعددی برای تفریحاتی پر‌هیجان تدارک دیده شده است. از جمله این بخش‌ها و امکانات می‌توان به سرسره‌های متنوع، استخر‌ها، قایق‌های رفتینگ، دلفین لند، بانجی جامپینگ، جکوزی، سینما ۷‌بعدی و… اشاره کرد.

این مجموعه در سال ۱۹۹۴ در شهر آنتالیا تأسیس شده است.

5/5 (2 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.