جاهای تفریحی آنتالیا | تفریحاتی که هرگز فراموش نمی‌کنید

0

جاهای تفریحی آنتالیا با هیجان‌انگیزترین سرگرمی هایی که فکرش را بکنید انتظار گردشگران را می‌کشد. انصافاً باید اعتراف کرد گردشگری را سراغ نداریم که راهی آنتالیا شود و سری به جاذبه های تفریحی آن نزند. به لطف محبوبیت این جاذبه‌های گردشگری، در آنتالیا تا چشم کار می‌کند جاهای تفریحی وجود دارد. پارک‌های آبی با سرگرمی های هیجان‌انگیز، شهربازی هایی پر از تفریحات مفرح، کشتی‌سواری و سافاری فقط قسمتی از جاذبه‌های تفریحی این دیار است. آنتالیا به اندازه‌ای زیباست که حتی قدم‌زدن در خیابان‌های معروف این شهر نیز خاطره‌ساز می‌شود. با این حال از آنجایی که رسم داریم همیشه بهترین‌ها را به همراهان خود معرفی کنیم، در ادامه اطلاعات سودمندی از بهترین جاهای تفریحی آنتالیا آماده کرده‌ایم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب، فهرست کاملی از تفریحات آنتالیا برای سفر به این منطقه آماده کنید.

تفریح در پارک های آبی آنتالیا

تصویری از پارک آبی آکوالند

امکان ندارد صحبت از جاهای تفریحی آنتالیا مطرح شود و نامی از پارک‌های آبی این شهر به گوش نرسد. همان‌گونه که حتماً شنیده‌اید، آنتالیا بهترین پارک‌های آبی منطقه را دارد. در این پارک‌ها هر سرگرمی که فکرش را بکنید مشاهده می‌شود. پارک های آبی آنتالیا در کنار تفریح‌های سرگرم‌کننده برای کودکان، بازی‌های هیجان‌انگیزی برای بزرگسالان نیز دارند. به همین دلیل گردشگرانی که با خانواده راهی آنتالیا شده‌اند، فرصت آب‌تنی در کنار اهل منزل را در پارک‌ های آبی آنتالیا غنیمت می‌دانند. برای نمونه می‌توان به مرکز آبی آکوالند (Aqaland)، اشاره کرد. این پارک گل‌ سرسبد پارک‌های آبی آنتالیاست. در آکوالند هیجان‌انگیزترین سرسره‌های آبی به انتظار گردشگران نشسته‌اند.

عکس پارک آبی ریکسوس انتالیا

پارک آبی ریکسوس نیز یکی از جدیدترین پارک‌های آبی کشور ترکیه است. از آنجایی که با پارکی امروزی و تازه‌ساز روبه‌رو هستیم، در پارک آبی ریکسوس سرگرمی‌هایی وجود دارد که نظیر آن را در هیچ‌کدام از پارک‌های آبی طرازاول منطقه سراغ نداریم. انصافاً باید گفت سرسره‌های پارک آبی ریکسوس یک طرف و دیگر سرسره‌های آبی تمامی پارک های آبی آنتالیا یک طرف دیگر. این سرسره‌ها به اندازه‌ای هیجان‌ دارد که کمتر گردشگری جرئت می‌کند سوار آن‌ها شود. به گردشگرانی که دل شیر دارند و دنبال تفریحات آنتالیا می‌گردند، پیشنهاد می‌‌کنیم دل‌و‌جرئت خود را در این پارک به رخ اطرافیان بکشند.

رفتینگ آنتالیا

عکس رفتینگ یکی از تفریحات آنتالیا

رودی خروشان در همسایگی آنتالیا جریان دارد. این رودخانه با نام کوپرولوکانیون (koprulu conyon) شناخته می‌شود و یکی از بهترین‌ مکان‌ها برای تفریحات آنتالیا به حساب می‌آید. جوش‌و‌خروش این رود باعث شده تا بساط رفتینگ در آن مهیا باشد. رودخانه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم ۱۴ کیلومتر طول دارد. بیشتر قسمت‌هایی که آب رودخانه از آن می‌گذرد، پر پیچ‌و‌خم است. در نتیجه رفتینگ‌سواری در آن حسابی کِیف می‌دهد. رفتینگ آنتالیا به‌رغم هیجان زیادی که دارد، برای خانواده‌ها نیز پیشنهاد می‌شود. بسته به شرایط رودخانه و زمانی که راهی آنتالیا شده‌اید، می‌توانید رفتینگ پرهیجان یا آرامش‌بخشی را امتحان کنید.

عکس مسیر رفتینگ یکی از تفریحات آنتالیا

برای رسیدن به رودخانه کوپرولوکانیون باید راه حومه آنتالیا را در پیش بگیرید. سپس در مسیری سرسبز و خوش آب‌و‌هوا راه را حدود ۲ کیلومتر ادامه دهید تا به رود خروشانی برسید که مقصد شماست. گردشگران در گروه‌های ۱۰‌نفری سوار قایق‌های رفتینگ می‌شوند. سپس پارو به دست می‌‌گیرند و قایق را در بین امواج خروشان هدایت می‌کنند. رفتینگ یکی از تفریحات آبی آنتالیا است که برای خانواده‌ها مناسب به نظر می‌رسد. بدون شک در این تفریح به گردشگران مجرد و پرانرژی نیز خوش خواهد گذشت.

اسکی روی آب در پارک کابلی هیپ نوتیس آنتالیا

عکس اسکی روی آب در پارک کابلی هیپ نوتیس یکی از تفریحات آنتالیا

در این قسمت برای علاقه‌مندان تفریحات آنتالیا پیشنهاد ويژه‌ای داریم. تفریحی که آن را معرفی می‌کنیم یکی از جدیدترین سرگرمی‌های‌ آبی دنیاست. اسکی هیپ نوتیس (Ski Hip-Notics)، درواقع نوعی اسکی با تخته است. در این ورزش کابلی در دست اسکی‌باز قرار دارد. در نتیجه به‌راحتی می‌تواند بدون نگرانی از افتادن در آب با سرعت زیادی روی آب اسکی کند. به لطف این ویژگی، اسکی روی آب هیپ نوتیس به گزینه‌ای مناسب برای گردشگرانی تبدیل شده که تجربه چندانی در اسکی ندارند. همان‌گونه که حتماً‌ حدس زده‌اید، این اسکی در دریاچه‌ا‌ی مخصوص انجام می‌شود.

عکس اسکی روی آب در پارک کابلی هیپ نوتیس یکی از تفریحات آنتالیا

تمامی این شرایط دست‌به‌دست هم داده تا اسکی روی آب در پارک کابلی هیجانی داشته باشد که در کمتر مکانی از جاهای تفریحی آنتالیا نظیر آن‌ را سراغ داریم. مکانی که این اسکی خاص در آن انجام می‌شود در کنار دریاچه مخصوص اسکی روی آب، زمین‌های ورزشی بزرگ و پارک زیبایی نیز دارد. در نتیجه به گردشگران مشکل‌پسندی که هر تفریحی را نمی‌پسندند، پیشنهاد می‌کنیم حتماً اسکی روی آب در پارک کابلی هیپ نوتیس آنتالیا را امتحان کنند.

غواصی در سواحل آنتالیا

عکس غواصی در سواحل یکی از تفریحات آنتالیا

در تمامی فهرست‌های جاهای تفریحی آنتالیا اشاره‌ای به سواحل زیبای این منطقه شده است. در این سواحل بساط انواع تفریحات آبی آنتالیا فراهم است. با این حال غواصی از آن دسته تفریحاتی است که فقط گردشگران پر دل‌و‌جرئت به فکر امتحان آن می‌افتند. آب‌ دریای اطراف آنتالیا حرارت مناسبی برای شنا و غواصی دارد. این آب به اندازه‌‌ای تمیز و زلال است که حتی اگر اهل غواصی نباشید، باز هم هوس می‌کنید که تنی به آب بزنید. به لطف این شرایط در سواحل آنتالیا تا دلتان بخواهد سایت غواصی وجود دارد. تمامی این سایت‌ها مربیهای حرفه‌ای و امکانات پیشرفته غواصی در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

عکس غواصی در سواحل یکی از تفریحات آنتالیا

در نتیجه حتی اگر در عمرتان غواصی نکرده باشید، با خیال راحت می‌توانید دنیای زیر آب را از نزدیک ببینید. غواصی در زیر آب عموماً ۲۰ دقیقه تا نهایتا نیم‌ساعت بیشتر طول نمی‌کند. این مدت زمان بر اساس نیروی بدنی گردشگران محاسبه شده است. با این حال اگر قدرت‌بندی بیشتری دارید و از زیبایی‌های دنیای زیر آب به‌راحتی سیر نمی‌شوید، می‌توانید با پرداخت مبلغی بیشتر، حسابی غواصی کنید و لذت ببرید. در بیشتر جاهای تفریحی آنتالیا که فاصله کمی با ساحل دارد، سایت‌های غواصی واقع‌ شده‌اند.

پاراسل سواری در آنتالیا

عکس پاراسل سواری یکی از تفریحات آنتالیا

وقتی صحبت از تفریحات آبی آنتالیا به میان می‌آید، عموماً تفریحاتی معمولی و ساده در ذهن تداعی می‌شود. با این حال این شرایط در جاهای تفریحی آنتالیا متفاوت است. در سواحل این شهر سرگرمی جذابی وجود دارد که با نام پاراسل شناخته می‌شود. این سرگرمی تلفیقی از چتربازی و موج‌سواری است. در پاراسل چتری بزرگ به فرد متصل می‌شود. از این چتر طنابی تا قایقی تندرو کشیده شده است. با حرکت قایق، طناب کشیده می‌شود و چتر در برابر جریان سریع هوا مقاومت می‌کند. در نتیجه فردی که چتر به خود بسته با آن بالا می‌رود و در ارتفاع قرار می‌گیرد.

عکس پاراسل سواری یکی از تفریحات آنتالیا

در این بین قایق همچنان با سرعت به حرکتش ادامه می‌دهد تا یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات دریایی شکل بگیرد. از آنجایی که پاراسل‌سوار از ارتفاع زیاد روی دریا پرواز می‌کند، منظره‌ای تماشایی پیش رویش قرار می‌گیرد. این شرایط پاراسل سواری را به یکی از بهترین تفریحات آنتالیا تبدیل کرده است. خوشبختانه در سواحل آنتالیا سایت‌های بی‌شماری برای پاراسل‌ سواری وجود دارد. در این سایت‌ها قایق‌های تندرو چشم‌انتظار گردشگران هستند تا آن‌ها را بر فراز آب‌های زیبای دریا ببرند.

پرواز با پاراگلایدر در آنتالیا

عکس پرواز با پاراگلایدر یکی از تفریحات آنتالیا

اگر تمامی تفریحات آبی آنتالیا را امتحان کردید و هنوز هم دنبال هیجان بودید، پرواز با پاراگلایدر در آنتالیا را تجربه کنید. این ورزش که جنبه سرگرمی هم دارد از ارتفاع بسیار زیاد در کوه‌های اطراف آنتالیا انجام می‌شود. پاراگلایدرسوار با چتری بزرگ از ارتفاع به پایین می‌پرد. سپس این چتر توسط مربی هدایت می‌شود تا گشت‌و‌گذاری جانانه بر فراز دشت‌ها و مناظر طبیعی زیبای آنتالیا انجام دهید. پاراگلایدر در ابتدا هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. با این حال وقتی به اوج آسمان رسیدید، آرامشی شما را فرا می‌گیرد که نظیر آن را تاکنون تجربه نکرده‌اید. پاراگلایدر در آنتالیا به وسیله تجهیزات پیشرفته و مربی‌های درجه‌یک انجام می‌شود.

عکس پاراسل سواری یکی از تفریحات آنتالیا

در نتیجه جایی برای نگرانی وجود ندارد و با خیال راحت می‌توانید سوار بر پاراگلایدر شوید و همانند پرنده‌ای سبکبال به پرواز درآیید. تجهیزات لازم برای پاراگلایدر سواری در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. با این حال از آنجایی که هوا در ارتفاعات چندین درجه سردتر از سطح زمین است، حتماً‌ لباس گرم همراه داشته باشید. همان‌گونه که حتماً می‌دانید پاراگلایدر در آنتالیا از آن دسته تفریحاتی است که رابطه مستقیمی با آب‌و‌هوا دارد. در نتیجه اگر هوس پاراگلایدرسواری به سرتان زد، حتماً‌ از قبل آب‌و‌هوای منطقه را بررسی کنید.

تور کشتی سواری آنتالیا

عکس تور کشتی سواری یکی از تفریحات آنتالیا

تفریحات آبی آنتالیا به‌قدری تنوع دارد که نمی‌توان به‌راحتی از کنار آن‌ها گذشت. یکی از این تفریحات که حتی گردشگران مشکل‌پسند را هم راضی نگه می‌دارد، تور کشتی سواری آنتالیاست. در این تور سوار بر کشتی‌های کروز می‌شوید و همانند شاهزاده‌‌ها آب‌های مدیترانه را پشت سر می‌گذارید. بسته به تور کشتی سواری که انتخاب کرده‌اید، امکانات و سرگرمی‌های مختلفی در این تور پیش روی شما قرار می‌گیرد. با این حال برنامه‌های جذابی مانند خوراکی‌های شاهانه، موسیقی زنده روی عرشه کشتی، رقص و پایکوبی و تفریحات آبی در بیشتر تورهای کشتی سواری آنتالیا وجود دارد.

عکس تور کشتی سواری یکی از تفریحات آنتالیا

در بیشتر جاهای تفریحی آنتالیا که فاصله کمی با ساحل دارند می‌توانید برای ثبت‌نام در این تورهای جذاب اقدام کنید. تور کشتی سواری آنتالیا زمانی جذاب‌تر می‌شود که با کشتی از کنار جزیره‌های کوچک گذر کنید و گشتی در خلیج‌های خلوت این منطقه بزنید. جالب است بدانید در بعضی از این تورها برنامه‌ای نمایشی برای سرگرمی کودکان انجام می‌شود. در این برنامه افرادی که لباس‌ دزدهای دریایی را پوشیده‌اند کودکان را سرگرم می‌کنند. به همین دلیل در بین تمامی جاهای تفریحی آنتالیا، تور کشتی سواری را به گردشگرانی که با اهل‌و‌عیال راهی این سرزمین شده‌اند پیشنهاد می‌کنیم.

شهربازی آنتالیا

عکس شهر بازی اکتور یکی ازجاذبه های تفریحی آنتالیا

بسیاری از جاهای دیدنی آنتالیا را شهربازی‌هایی تشکیل می‌دهد که در منطقه نظیر ندارند. در این شهر تا دلتان بخواهد شهربازی وجود دارد. بسیاری از این شهربازی‌ها در مراکز خرید آنتالیا قرار گرفته‌اند و سالن‌هایی سرپوشیده دارند. در نتیجه به گردشگرانی که از پاساژگردی سیر نمی‌شوند پیشنهاد می‌کنیم سری به این شهربازی‌ها بزنند و در کنار خریدی جانانه، حسابی سرگرم شوند. به گردشگرانی که می‌خواهند لذت واقعی حضور در یکی از مدرن‌ترین شهربازی‌های منطقه را تجربه کنند شهربازی اکتور آنتالیا را توصیه می‌کنیم. حدود ۲۰‌سالی می‌شود که این شهربازی ساخته شده است.

عکس شهر بازی اکتور یکی ازجاذبه های تفریحی آنتالیا

از آن زمان تاکنون شهربازی اکتور آنتالیا به گل‌سرسبد شهربازی‌های این شهر تبدیل شده است. در این شهربازی هر تفریحی که فکرش را بکنید برای علاقه‌مندان مهیاست. سرگرمی‌های شهر بازی اکتور آنتالیا حتی کهنسالان را نیز راضی نگه می‌دارد. ناگفته پیداست که این شهربازی وسیله‌های هیجان‌انگیزی برای سرگرمی کودکان دارد. پارک کپز ورساک، مجموعه تفریحی تکنو، پارک ژوراسیک آنتالیا و دنیای برف آنتالیا از دیگر شهربازی های آنتالیا به حساب می‌آیند. این شهربازی‌ها معمولاً تا پاسی از شب به فعالیت خود ادامه می‌دهند؛ بنابراین در فهرست تفریحات شبانه در آنتالیا هم قرار می‌گیرند.

بازدید از آکواریوم آنتالیا

عکس آکواریوم آنتالیا یکی ازجاذبه های تفریحی آنتالیا

جالب است بدانید گردشگرانی را سراغ داریم که فقط به دلیل جذابیت‌های آکواریوم آنتالیا راهی این شهر می‌شوند. این آکواریوم نه‌تنها یکی از جاهای تفریحی آنتالیا به حساب می‌آید، بلکه یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های دنیاست. آکواریوم آنتالیا جنبه آموزشی نیز دارد. این آکواریوم در بخش‌های موضوعی اقیانوس، جنگل‌ بارانی، نواحی برفی و دنیای زیر آب ساخته شده است. به همین دلیل در کنار گردشگری در یکی از زیباترین جاهای دیدنی آنتالیا، اطلاعات کافی از دنیای زیر آب به دست می‌آورید. نزدیک به ۴۰ آکواریوم موضوعی در این مجمع آبی خودنمایی می‌کند.

عکس آکواریوم آنتالیا یکی ازجاذبه های تفریحی آنتالیا

جاذبه‌های این آکواریوم به‌‌عنوان یکی از بهترین تفریحات آبی آنتالیا به همین‌جا ختم نمی‌شود. جالب است بدانید آکواریوم آنتالیا بزرگ‌ترین تونل آبی دنیا را دارد. این تونل با ۱۳۱ متر طول و ۳ متر عرض، علاقه‌مندان را به دنیای زیر آب می‌برد. جالب‌تر اینکه آکواریوم آنتالیا در مرکز این شهر قرار دارد. به لطف این جانمایی، به معروف‌ترین رستوران های آنتالیا نزدیک هستید. در نتیجه پس از اینکه حسابی دنیای زیر آب را دیدید، می‌‌توانید سری به این رستوران‌ها بزنید و دلی از عزا در بیاورید.

سندلند آنتالیا

عکس سندلند آنتالیا یکی ازجاذبه های تفریحی آنتالیا

علاقه‌ گردشگران به سواحل آنتالیا توجه مدیران گردشگری این شهر را به ساحل‌های این منطقه افزایش داده است. به همین منظور سالانه مراسمی باشکوه در سواحل آنتالیا با عنوان سندلند (SandLand) برگزار می‌شود. در این مراسم ده‌ها کامیون ماسه روی شن‌های ساحل ریخته می‌شود. سپس هنرمندان چیره دست برای ساخت تندیس‌های شنی در این ساحل مشغول به کار می‌شوند. تندیس‌هایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم در هر سال بسته به موضوع اصلی نمایشگاه، تفاوت دارد. با این حال عموماً تندیس‌های بسیار بزرگی در این منطقه ساخته می‌شود که جاذبه های تفریحی آنتالیا را دوچندان می‌کند. اهمیت مراسم سندلند در آنتالیا به اندازه‌ای است که هنرمندان مجسمه‌ساز از سرتاسر دنیا به این منطقه می‌آیند. تندیس‌های شنی که هنرمندان ساخته‌اند در پایان توسط داوران ارزیابی می‌شود.

عکس سندلند آنتالیا یکی ازجاذبه های تفریحی آنتالیا

به بهترین تندیس شنی هدیه‌ای ارزنده تعلق می‌گیرد. سندلند آنتالیا یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای شنی در سرتاسر دنیا و یکی از جذاب‌ترین جشنواره های آنتالیا است. در این مراسم نزدیک به ۱۰ تن شن استفاده می‌شود. در نتیجه مجسمه‌سازها محدودیتی برای هنرنمایی ندارند و تندیس‌های شنی می‌سازند که تاکنون نظیر آن‌ها را ندیده‌اید. رویداد سندلند در ساحل لارا برگزار می‌شود. این رویداد دائمی نیست و فقط در ماه‌های مشخصی از سال جریان دارد. در نتیجه اگر از تماشای تندیس‌های شنی سیر نمی‌شوید، برنامه مراسم سندلند آینده را بررسی کنید و به فکر خرید بلیط هواپیما استانبول یا آنتالیا باشید.

گشت‌وگذار در موزه اسباب بازی آنتالیا

عکس گشت‌وگذار در موزه اسباب بازی یکی ازجاذبه های تفریحی آنتالیا

مکان‌هایی که به‌‌عنوان جاذبه های تفریحی آنتالیا به آن‌ها اشاره کردیم عموماً سرگرمی‌های هیجان‌انگیزی دارند. در این قسمت برای تنوع هم که شده به مکانی آرامش‌بخش اشاره می‌کنیم که خاطره‌های فراموش‌نشدنی را در ذهن گردشگران زنده می‌کند. موزه اسباب بازی آنتالیا، گلچینی از عروسک‌های عتیقه را دور هم جمع کرده است. تاریخ ساخت بسیاری از این عروسک‌ها به سال‌ها پیش باز می‌گردد. به همین دلیل در این موزه با اسباب‌بازی‌های معمولی روبه‌رو نیستیم و از وسایل بازی صحبت می‌کنیم که عتیقه شده‌اند. موزه اسباب بازی آنتالیا در ۲۰۱۱ افتتاح شد.

عکس گشت‌وگذار در موزه اسباب بازی یکی ازجاذبه های تفریحی آنتالیا

این موزه از آن زمان تاکنون پذیرای گردشگران بی‌شماری از سرتاسر دنیا بوده است. جالب است بدانید بیشتر از ۳هزار عروسک در موزه اسباب‌ بازی آنتالیا نگهداری می‌شود. جالب‌تر اینکه این اسباب‌بازی‌ها از کشورهایی مانند آلمان، آمریکا، ژاپن، ایتالیا، بریتانیا، فرانسه و روسیه جمع‌آوری شده‌اند. در این موزه حتی عروسک‌هایی وجود دارد که از آمریکای لاتین به موزه اسباب بازی آنتالیا راه پیدا کرده‌اند. زمان ساخت بعضی از این عروسک‌ها به ۱۸۰۰ میلادی باز می‌گردد.

عکس گشت‌وگذار در موزه اسباب بازی یکی ازجاذبه های تفریحی آنتالیا

به لطف چنین شرایطی گشت‌و‌گذار در موزه اسباب‌ بازی آنتالیا، گردشگران را به روزگار بسیار دور می‌برد و حس‌و‌حالی نوستالژیک در ذهن آن‌ها تداعی می‌کند. ناگفته پیداست گردشگری در موزه اسباب‌ بازی آنتالیا برای کودکان بسیار جذاب است. کودکان در این موزه فرصتی برای آشنایی با اسباب بازی‌های قدیمی پیدا می‌کنند تا با تاریخچه صنعت اسباب‌ بازی بیشتر آشنا شود.

سافاری با جیپ در آنتالیا

عکس سافاری با جیپ یکی ازتفریحات آنتالیا

آنتالیا به لحاظ شرایط محیطی بستری مناسب برای انواع سرگرمی فراهم کرده است. به همین دلیل در این شهر از تفریحات آبی گرفته تا سرگرمی‌های جنگلی و جاده‌ای پیدا می‌شود. برای نمونه می‌توان به سافاری با جیپ در آنتالیا اشاره کرد. همان‌گونه که می‌دانید در این تفریحِ سرگرم‌کننده، گردشگران سوار جیپ‌های پرقدرتی می‌شوند که به‌راحتی از صخره‌ها و تپه‌های شنی بالا می‌رود. سپس راننده چیپ سرنشین‌ها را با سرعت بسیار زیاد از دره‌های عمیق و جنگل‌های زیبای آنتالیا عبور می‌دهد. این سرگرمی ممکن است در نگاه اول هیجان متوسطی داشته باشد؛ اما حرف ما را زمین نیندازید و حتماً سافاری با جیپ در آنتالیا را امتحان کنید. مطمئن باشید هیجان سافاری به اندازه‌ای است که هرگز از آن سیر نمی‌شوید.

عکس سافاری با جیپ یکی ازتفریحات آنتالیا

محبوبیت سافاری با جیپ در آنتالیا باعث شده تا گردشگران حتماً‌ این سرگرمی را امتحان کنند. در نتیجه تقریباً در تمامی هتل‌های آنتالیا می‌توانید درخواست تور سافاری داشته باشید. هزینه این تور نیز نسبت به دیگر جاهای تفریحی آنتالیا خوش‌قیمت‌تر است. تورهای سافاری با جیپ در آنتالیا در منطقه‌های مختلف اطراف این شهر برگزار می‌شود.

عکس سافاری با جیپ یکی ازتفریحات آنتالیا

با این حال پیشنهاد می‌کنیم منطقه‌های لارا، کمر و کپرو را برای سافاری انتخاب کنید. این منطقه‌ها طبیعت زیبایی دارد و سافاری در ‌آن‌ها بیشتر خوش می‌گذرد. تجربه ثابت کرده سافاری در منطقه کمر نسبت به دیگر مکان‌های سافاری در آنتالیا ارزان‌تر است. سافاری عموماً توسط راننده‌ای ماهر انجام می‌شود. با این حال اگر گواهینامه بین‌المللی همراه داشته باشید، می‌توانید فرمان جیپ قدرتمندی را در دست بگیرید و دست‌فرمان خود را به رخ اطرافیان بکشید.

اسب سواری در آنتالیا

عکس اسب سواری یکی ازتفریحات آنتالیا

تفریحات آنتالیا هر کدام در نوع خود به اندازه‌ای جذابیت دارند که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن‌ها گذشت. با این حال برای اینکه سفر به آنتالیا بیشتر از همیشه به شما خوش بگذرد، بهتر است انواع تفریحات آبی آنتالیا، سرگرمی‌های هیجان‌انگیز و تفریح‌های آرامش‌بخش را تجربه کنید. به همین منظور برای آن دسته از گردشگرانی که دنبال تفریح‌های آرامش‌بخش می‌گردند، اسب سواری در آنتالیا را پیشنهاد می‌کنیم. در اطراف آنالیا چندین باشگاه سوارکاری وجود دارد. در این باشگاه‌ها اسب‌هایی تیزتک پرورش داده می‌شوند. درِ این باشگاه‌ها همیشه به روی علاقه‌مندان سوارکاری باز است. به لحاظ مسافت نیز باشگاه‌های سوارکاری آنتالیا چندان از مرکز شهر دور نیستند. به لطف این شرایط هر زمان که هوس سوارکاری به سر گردشگران زد، می‌توانند در کمترین زمان ممکن به باشگاه‌ های اسب سواری در آنتالیا بروند.

عکس اسب سواری یکی ازتفریحات آنتالیا

این باشگاه‌ها در مکان‌هایی سرسبز و خوش‌منظره قرار دارند؛ از این رو با یک تیر دو نشان زده‌اید و در کنار سوارکاری، فرصتی برای تماشای مناظر زیبای اطراف آنتالیا پیدا می‌کنید. در باشگاه‌ های اسب سواری آنتالیا بهترین مربی‌های سوارکاری حضور دارند. در نتیجه نیازی نیست حتماً‌ سوارکاری بلد باشید. اسب‌های این باشگاه‌ها کاملاً تربیت‌شده‌ هستند و خطری برای سوارکار ایجاد نمی‌کنند. از طرف دیگر سوارکاری برای مبتدیان به همراه مربی انجام می‌شود تا خدای ناکرده اتفاق خاصی سلامت وجود نازنین گردشگران را تهدید نکند.

گلف بازی در آنتالیا

عکس گلف بازی یکی ازتفریحات آنتالیا

گلف، ورزشی اشرافی به حساب می‌آید. به همین دلیل اگر وعده سفری لاکچری به آنتالیا به خودتان داده‌اید، گلف را به برنامه مسافرت خود اضافه کنید. جالب است بدانید ترک‌ها یدطولایی در بازی گلف دارند. مردمان این سرزمین در سده ۱۸ میلادی با گلف آشنا شدند. محبوبیت این ورزش از آن زمان تاکنون ادامه پیدا کرده است. به همین دلیل امروزه گلف یکی از ورزش‌های پررونق ترکیه به حساب می‌آید. در نتیجه زمین‌های گلف آنتالیا با زمین‌های طرازاول بهترین کشورهای دنیا رقابت می‌کند. به لطف این شرایط گلف بازی در آنتالیا حسابی خوش می‌گذرد.

عکس گلف بازی یکی ازتفریحات آنتالیا

زمین‌های گلف در گوشه‌و‌کنار آنتالیا پراکنده‌اند. با این حال از آنجایی که رسم داریم همیشه بهترین‌ها را به همراهان خود معرفی کنیم، پیشنهاد می‌کنیم سری به زمین‌های گلف در منطقه بِلِک (Belek)، بزنید. آنتالیا هم‌اکنون حدود ۶ زمین گلف دارد که یکی از دیگری زیباتر است. در کنار زمین‌های باکیفیت، تجهیزات پیشرفته‌ای نیز برای گلف‌‌بازی در این زمین‌ها تعبیه شده است. گلف بازی در آنتالیا حتی به گردشگرانی که سابقه‌ای در این ورزش ندارند نیز خوش می‌گذرد. در زمین‌های گلف آنتالیا مربی‌های حرفه‌ای چشم‌انتظار گردشگران هستند. این مربی‌ها اطلاعات لازم برای گلف‌بازی را به تازه کارها می‌آموزند. باشگاه گلف گلوریا، گلف نوبیلیس و باشگاه ملی کلف آنتالیا از بهترین زمین‌های گلف در این منطقه به حساب می‌آید.

بازدید از موزه های آنتالیا

عکس بازدید موزه های آنتالیا یکی ازتفریحات آنتالیا

گردشگرانی که راهنمای سفر آنتالیا را مطالعه کرده‌اند، به‌خوبی در جریان هستند که آنتالیا شهری با فرهنگی غنی است. ناگفته پیداست در شهری با چنین فرهنگ غنی، تعداد بی‌شماری موزه وجود دارد. جذابیت این موزه‌ها راه آن‌ها را به فهرست جاهای تفریحی آنتالیا باز کرده است. از طرف دیگر با توجه به نزدیکی‌های فرهنگی میان ایران و ترکیه، آثار بسیاری در این موزه‌ها وجود دارد که فرهنگ غنی اسلامی را در ذهن گردشگران تداعی می‌‌کند. تمامی این شرایط بازدید از موزه های آنتالیا را به گزینه‌ای مناسب برای گردشگران ایرانی تبدیل کرده است. به دلیل تعداد زیاد موزه های آنتالیا ممکن است فرصت کافی برای گشت‌و‌گذار در تمامی این موزه‌ها پیدا نکنید. با این حال پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به موزه باستان شناسی آنتالیا بزنید.

عکس موزه باستان شناسی یکی ازتفریحات آنتالیا

موزه باستان شناسی چیزی حدود ۳۰هزار متر مربع مساحت دارد. در این موزه ۱۳ گالری با موضوعات مختلف خودنمایی می‌کند. گالری سکه‌، اتاق‌های امپراتوری، بخش مقبره‌ها، گالری اسلام و گالری مسیحیت از قسمت‌های اصلی موزه باستان شناسی آنتالیا به حساب می‌آید. این موزه فاصله کمی با چندین مرکز خرید آنتالیا دارد. در نتیجه می‌توانید در کنار موزه‌گردی، سری به این مراکز خرید آنتالیا بزنید و با دستی پر از سوغات این شهر به دیار خود باز گردید.

عکس موزه و خانه آتاتورک یکی ازتفریحات آنتالیا

موزه مینی‌سیتی، موزه و خانه آتاتورک، موزه سونا اینان کرک، موزه زیرآبی، موزه کاشی و موزه زیست‌شناسی دریایی از دیگر موزه‌هایی است که گشت‌و‌گذار در آن‌ها را پیشنهاد می‌کنیم. به این نکته نیز اشاره کنیم که قیمت بلیط این موزه‌ها نسبت به دیگر جاهای تفریحی آنتالیا خوش‌قیمت‌تر است. در نتیجه اگر دنبال تفریحات آنتالیا با قیمتی ارزان می‌گردید، موزه‌های این شهر را به برنامه گردشگری خود اضافه کنید.

گردش در مراکز خرید آنتالیا

عکس گردش در مراکز خرید آنتالیا یکی ازتفریحات آنتالیا

مراکز خرید آنتالیا فقط برای پاساژگردی ساخته نشده‌اند. این مراکز خرید در کنار مغازه‌هایی با ویترین‌های رنگارنگ، گلچینی از بهترین تفریحات آنتالیا را پیش روی گردشگران قرار می‌‌دهند. بسیاری از این مراکز دارای شهربازی سرپوشیده، سالن سینما، فود‌کورت، کافی شاپ و سالن بولینگ و بیلیارد هستند. به همین دلیل گردش در مراکز خرید آنتالیا به تفریحی سرگرم‌کننده برای گردشگران تبدیل شده است. علاقه‌مندان خرید بهتر از ما در جریان محبوبیت برند‌های ترک در بین خریداران ایرانی هستند. در مراکز خرید آنتالیا گلچینی از بهترین برند‌های ترک دور هم جمع شده است. این مراکز به لحاظ برند‌های بین‌المللی نیز چیزی کم‌و‌کسر ندارند. برند‌هایی مانند بربری، هوگو باس، لاکوست، ماسیمو دوتی و تامی هلفیگر در بیشتر مراکز خرید آنتالیا غرفه دارند.

عکس گردش در مراکز خرید آنتالیا یکی ازتفریحات آنتالیا

به گردشگرانی که اهل خرید کالا و پوشاک برند هستند، پاساژگردی در مرکز خرید تراسیتی آنتالیا را پیشنهاد می‌کنیم. اگر راهی آکوالند و مینی سیتی هستید و می‌خواهید گشتی در مراکز خرید آنتالیا بزنید، راه مرکز خرید ۵‌ اِم میگروس را در پیش بگیرید. طرفداران کالاهای لوکس و اشرافی نیز بهتر است از مرکز خرید جومارتسی پازار بازدید کنند. اگر هم از اجناس برند نمی‌توانید دل بکنید،‌ اما نمی‌خواهید هزینه گزافی برای خرید متقبل شوید بهتر است مرکز خرید اوت لت دیپو را امتحان کنید. قیمت‌های این مرکز خرید نسبت به دیگر مراکز خرید آنتالیا مناسب‌تر است. مرکز خرید توربان مارینا، مرکز خرید اوزدیلک پارک، بازار فرش لیدیا سوزانی، بازار جمهوریت محلی و ایکی کاپیلی هان از دیگر مراکز خرید معروف آنتالیا به حساب می‌آید.

سخن پایانی

جاهای تفریحی آنتالیا از سفری خاطره‌ساز نوید می‌دهد که یاد آن برای همیشه در ذهن گردشگران باقی می‌ماند. امیدواریم به لطف اطلاعاتی که از جاذبه های تفریحی آنتالیا مطرح کردیم، یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین سفرهای خود به آنتالیا را تجربه کنید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما نیز اطلاعات سودمند و خاطره‌های شیرینی از سفر به آنتالیا دارید، خواهشمندیم این اطلاعات را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

آکوالند و پارک آبی ریکسوس از بهترین جاهای تفریحی آنتالیا با جاذبه‌های آبی به حساب می‌آیند.

رفتینگ، اسکی روی آب در پارک کابلی هیپ نوتیس، غواصی در سواحل آنتالیا و پاراسل سواری به عنوان هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی آنتالیا شناخته می‌شود.

پاراسل سواری، پرواز با پاراگلایدر و چتربازی از تفریح‌های هوایی آنتالیاست.

گردشگری با کشتی کروز، گلف‌بازی و سوارکاری از تفریح‌های شاهانه آنتالیا به حساب می‌آید.

پاساژگردی در مراکز خرید آنتالیا و بازدید از موزه‌های آنتالیا هزینه‌ کمتری نسبت به دیگر تفریحات آنتالیا روی دست گردشگران می‌گذارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.