آکواریوم آنتالیا | پنجره‌ای به دنیای زیر آب

0

آکواریوم آنتالیا شگفتی‌های دنیای زیر آب را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. این آکواریوم به‌لحاظ وسعت و تنوع گونه‌های دریایی یکی از مهم‌ترین آکواریوم‌های خارومیانه به حساب می‌آید. جاذبه‌های این آکواریوم به‌اندازه‌ای است که به قول قدیمی‌ها در وصف نگنجد. گردشگرانی که از این آکواریوم بازدید کرده‌اند، گشت‌و‌گذار در آن را یکی از بهترین خاطره‌های خود از سفر به آنتالیا می‌دانند. در این آکواریوم به‌اندازه‌ای سرگرمی وجود دارد که می‌توانید یک روز کامل را در آن به سیاحت مشغول شوید. برای اینکه گردشگری در این آکواریوم بیشتر به شما خوش بگذرد، در ادامه راهنمای جامعی برای بازدید از آکواریوم آنتالیا آماده کرده‌ایم. در این مطلب به تمامی اطلاعات لازم برای سیاحت در این آکواریوم اشاره می‌کنیم. به شما قول می‌دهیم به‌لطف این اطلاعات، گردشگری خاطره‌سازی را در آنتالیا تجربه کنید.

آکواریوم آنتالیا کجاست؟

اکواریوم آنتالیا

آنتالیا ساحل زیبایی با نام کنیالتی دارد. این ساحل از محبوبیت چشمگیری در بین گردشگران برخوردار است. انصافاً هم باید به این گردشگران حق داد؛ زیرا در ساحل کنیالتی تا دلتان بخواهد جاهای دیدنی آنتالیا خودنمایی می‌کند. یکی از این‌ مکان‌ها آکواریوم بزرگ آنتالیاست. این آکواریوم به‌لحاظ جانمایی، در یکی از خوش‌مسیرترین مکان‌های آنتالیا قرار گرفته است. به همین دلیل اگر با خرید بلیط هواپیما آنتالیا به این شهر رسیدید، کافی است از تاکسی فرودگاه درخواست کنید تا شما را به آکواریوم بزرگ استانبول ببرد. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر حتماً نگاهی به راهنمای سفر آنتالیا بیندازید.

جاهای دیدنی آکواریوم آنتالیا

جاهای دیدنی آکواریوم آنتالیا

وقتی صحبت از یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های دنیا به میان می‌آید، انتظار می‌رود با جاهای دیدنی زیادی در این آکواریوم روبه‌رو باشیم. این انتظار کاملاً بجاست. آکواریوم بزرگ آنتالیا هفت بخش اصلی دارد. هرکدام از این بخش‌ها به سرگرمی و جاذبه گردشگری دریایی خاصی اختصاص داده شده است. برای آشنایی بیشتر با این بخش‌ها، در ادامه توضیحات کوتاهی درباره آن‌ها مطرح می‌کنیم.

آکواریوم

اکواریوم آنتالیا

زیبایی‌های این مجموعه آبی با ۶۴ آکواریوم بزرگ آغاز می‌شود. در این آکواریوم ۴۰ مخزن موضوعی نیز وجود دارد. مجموعاً ۵ میلیون‌‌لیتر آب در مخازن مختلف جمع شده است. در این آکواریوم‌ها گونه‌های دریایی از تمامی اقیانوس‌های بزرگ دنیا دور هم جمع شده‌اند. تعداد این گونه‌ها از ۵هزار جانور آبی بیشتر است. گونه‌هایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم از اقیانوس‌های مختلف صید شده‌اند و با هواپیمای خصوصی آن‌ها را به آکواریوم رسانده‌اند. گونه‌هایی نیز از دریاچه‌ها و رودهای خروشان در این آکواریوم جمع شده‌اند.

با توجه به اینکه گردشگران در بین تعداد بی‌شمار این گونه‌های آبزی سردرگم نشوند، در ورودیِ این مجموعه آکواریوم‌ها، اطلاعات لازم درباره گونه‌های آبزیِ داخل آن‌ها در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. به‌لطف این اطلاعات، علاقه‌مندان دید بهتری درباره این گونه‌های آبزی پیدا می‌کنند و با دستی پُر از دانسته‌های سودمند از آکواریوم باز می‌گردند. از طرف دیگر جاذبه‌های بصری و اطلاعات مفیدِ این آکواریوم، علاقه‌ کودکان به دنیای زیر آب را افزایش می‌دهد. به همین دلیل اگر به همراه خانواده‌ راهی آنتالیا شده‌اید، پیشنهاد می‌‌کنیم حتماً فرزند دلبندتان را به آکواریوم آنتالیا ببرید.

بخش های موضوعی

اکواریوم آنتالیا

برای شما گفتیم که ۴۰ مخزن موضوعی در این آکواریوم ساخته شده است. همان‌گونه که از نام این مخازن پیداست، هرکدام از آن‌ها به موضوع خاصی اختصاص یافته. این موضوعات به‌اندازه‌ای است که تقریباً می‌توان گفت بیشتر قسمت‌های شگفت‌انگیز دنیای زیر آب در آن‌ها به نمایش گذاشته شده. موضوعی‌بودن این بخش باعث شده تا در یک نگاه با سبک‌و‌سیاق زندگی گونه‌‌های خاص جانوری در اعماق دریا آشنا شوید. برای نمونه می‌توان به بخش کوسه‌ها اشاره کرد. در این بخش بیشتر از ۲۰۰ کوسه نگهداری می‌شود. همان‌ گونه که می‌دانید کوسه، یکی از کشنده‌ترین موجودات دریایی است. وجود چنین کوسه‌هایی در آکواریوم آنتالیا، لذت گشت‌و‌گذار در این محیط را دوچندان می‌کند. ناگفته نماند در این بخش کوسه‌های آرامی زندگی می‌کنند که کاری به کار انسان‌ها ندارند.

کوسه‌های خون‌خواری نیز مانند کوسه ببری در آکواریوم بزرگ آنتالیا نگهداری می‌شود. این کوسه به خون انسان‌ها تشنه است. اگر اهل هیجان هستید و می‌خواهید حسابی آدرنالین خونتان افزایش پیدا کند، در بازدید از آکواریوم صبر کنید تا وقت غذادادن به کوسه‌ها فرا برسد. در این زمان غوغایی در بخش کوسه‌های آکواریوم به‌ پا می‌شود. کوسه‌ها غذایی که به آن‌ها داده می‌شود را تکه‌وپاره می‌کنند و با بی‌رحمی تمام به جان ماهی‌‌های بخت‌برگشته‌ می‌افتند.

اکواریوم آنتالیا

جالب است بدانید غواص‌های پاک‌باخته‌ای در این آکواریوم حضور دارند که به داخل مخزن کوسه‌ها می‌روند. این غواص‌ها با دست به کوسه‌‌ها غذا می‌دهند. تماشای چنین صحنه‌ای،‌ نفس را در سینه گردشگران حبس می‌کند. به گردشگرانی که روحیه پروانه‌ای دارند و از تماشای خون‌خواری کوسه‌ها لذت نمی‌برند، پیشنهاد می‌کنیم از دیگر بخش‌های آکواریوم موضوعی بازدید کنند. در بعضی از این بخش‌ها، ماهی‌های رنگارنگی در کمال آرامش مشغول شنا هستند. مشاهده چنین صحنه‌های آرامش‌بخشی، خستگی را از تن گردشگران بیرون می‌کند. قسمتی از بخش‌ موضوعی این آکواریوم به ماهی‌های مدیترانه‌ای اختصاص دارد. ماهی‌های مدیترانه‌ای، زیباترین ماهی‌های آب شورِ دنیا به حساب می‌آیند.

مخزن اصلی و تونل

مخزن اصلی و تونل اکواریوم آنتالیا

در این قسمت از معرفی آکواریوم بزرگ آنتالیا به یکی از معروف‌ترین قسمت‌های آن رسیدیم. مخزن اصلی و تونلِ این آکواریوم، جاذبه‌ اصلی این مرکز آبی به حساب می‌آید. برای تعریف از این مخزن و تونل آبی کافی است به این نکته اشاره کنیم که با بزرگ‌ترین تونل آبی دنیا روبه‌رو هستید. این تونل ۱۳۱ متر طول دارد. تونل آبی آکواریوم بزرگ آنتالیا چیزی حدود ۳ متر پهنا دارد. در قسمت‌های مختلف این تونل جاذبه‌های دنیای زیر آب به نمایش گذاشته شده است. مدیران آکواریوم بزرگ آنتالیا تمامی تلاش خود را به خرج داده‌اند تا این تونل آبی شباهت زیادی با دنیای واقعیِ زیر آب داشته باشد.

مخزن اصلی و تونل اکواریوم آنتالیا

به همین منظور کشتی‌شکسته‌ای در یکی از قسمت‌های تونل خودنمایی می‌کند. بِنِدِتی، تندیس‌ساز معروف ایتالیایی، ساخت این کشتی‌شکسته را بر عهده داشته است. پس از پایان مراحل ساخت، این کشتی‌شکسته از ایتالیا به آنتالیا آورده شده تا در اعماق تونل آبی این آکواریوم جا خوش کند. در قسمتی دیگر نیز هواپیمایی مَلخی مربوط به دوران جنگ‌جهانی دوم در کف تونل آبی مشاهده می‌شود. این هواپیما به‌اندازه‌ای واقعی طراحی شده که گردشگران احساس می‌کنند واقعاً از آسمان سقوط کرده و در عمق تونل آبی قرار گرفته است.

هدیه دریا

عروس‌های دریایی اکواریوم آنتالیا

اجازه ندهید اسم هدیه دریا شما را به اشتباه بیندازد. در این قسمت نیز گونه‌های مرگ‌باری از قسمت‌های مختلف دریا دور هم جمع‌شده‌اند. این گونه‌ها به خون‌ انسان‌ها و دیگر موجودات تشنه هستند. در هدیه دریا چندین نوع کوسه نیز وجود دارد. از کوسه‌های خون‌آشام این قسمت که بگذریم، به عروس‌های دریایی زیبایی می‌رسیم که خرامان در آب شنا می‌کنند. علاقه‌مندان دنیای زیر آب به‌خوبی در جریان هستند که بعضی از عروس‌های دریایی، زهر مرگباری دارند. این شرایط بخش هدیه دریا در آکواریوم آنتالیا را به یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های این مرکز آبی تبدیل کرده است.

دنیای برف و یخ

دنیای برف و یخ اکواریوم آنتالیا

انصافاً باید اعتراف کرد آکواریوم بزرگ آنتالیا جان می‌دهد برای بچه‌ها. ازآنجایی‌که بچه‌ها عاشق برف‌بازی هستند، در بخش خاصی از این آکواریوم به برف‌ویخ اختصاص داده شده است. دمای این بخش در چهار فصل خدا، منفی ۵ درجه سانتی‌‌گراد است. به همین دلیل در این بخش تا چشم کار می‌کند برف‌ و یخ مشاهده می‌شود. کودکان در این قسمت با پوشیدن لباس‌های گرم به برف‌بازی مشغول می‌شوند. بزرگ‌ترها نیز ابزار به دست می‌گیرند و تندیس‌های یخی می‌سازند. برای جذابیت بیشتر دنیای برف و یخ، در این قسمت تندیس‌های یخیِ ساخته‌شده توسط مجسمه‌سازهای معروف وجود دارد.

وایلد پارک

وایلد پارک اکواریوم آنتالیا

در محیطی نزدیک به آکواریوم آنتالیا، وایلد پارک (Wild Park)، خودنمایی می‌کند. همان‌گونه می‌دانید وایلد در واژه‌نامه‌های انگلیسی معنای وحشی می‌دهد. به همین دلیل حتماً متوجه شده‌اید که در وایلد پارک، با جانوران عجیب‌و‌غریبی روبه‌رو خواهید شد. وایلد پارک درواقع مکانی برای نگهداری حشره‌های غول‌آساست. در این پارک انواع مارهای سمی و خزنده‌های مرگ‌باری مانند عقرب و رتیل نگهداری می‌شود. جالب است بدانید هزینه ورودی وایلد پارک از ورودی آکواریوم آنتالیا جداست. جالب‌تر اینکه این منطقه فاصله بسیار کمی با بهترین رستوران های آنتالیا دارد.

سینما سه بعدی

سینما سه بعدی اکواریوم آنتالیا

در این سینما فیلم‌های سه‌ بعدی با موضوع دنیای زیر آب نمایش داده می‌شود. ناگفته پیداست تماشای چنین فیلم‌هایی لذت آکواریوم‌گردی را دوچندان می‌کند.

تراس

تراس اکواریوم آنتالیا

دنیای زیر آب شگفتی‌هایی دارد که در روی آب خبری از آن‌ها نیست. یکی از این شگفتی‌ها را می‌توان خاصیت‌های درمانی گیاهان، سنگ‌ها و ماهی‌های دریایی نام برد. در قسمت تراس با شگفتی‌های درمانی موجودات و گیاهان دریایی آشنا می‌شوید.

جاهای دیدنی اطراف آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا به‌اندازه‌ای تماشایی است که دست‌کم چندین ساعت شما را سرگرم می‌کند. با این حال برای اینکه بهترین استفاده را از وقت خود در سفر به کشور ترکیه ببرید، پیشنهاد می‌کنیم سری به این مکان‌های دیدنی بزنید.

ساحل کنتیالتی

ساحل کنتیالتی

ساحل کنتیالتی آنتالیا به‌عنوان یکی از دیدنی‌ترین سواحل این شهر در چند قدمی آکواریوم بزرگ آنتالیا قرار دارد.

پارک آبی دلفین لند آنتالیا

پارک آبی دلفین لند آنتالیا

اگر از سرگرمی‌های آبی سیر نمی‌شوید، پس از گذشت‌و‌گذار در آکواریوم آنتالیا می‌توانید سری به پارک آبی دلفین لند آنتالیا بزنید. این پارک فقط ۷۰۰ متر از آکواریوم بزرگ آنتالیا دورتر است.

پارک ساحلی آنتالیا

پارک ساحلی آنتالیا

به گردشگران علاقه‌مند به ساحل‌گردی پیشنهاد می‌کنیم راهی پارک ساحلی آنتالیا در فاصله ۱.۲ کیلومتری آکواریوم بزرگ آنتالیا بزنند.

مجموعه ساحلی فلامینگو آنتالیا

مجموعه ساحلی فلامینگو آنتالیا

مجموعه ساحلی فلامینگو با استخر روباز و نمایی به کوهستان و دریا حدود ۱.۶ کیلومتر از آکواریوم بزرگ آنتالیا دورتر است.

پارک فرهنگی آتاتورک

پارک فرهنگی آتاتورک

پارک فرهنگی آتاتورک یکی دیگر از جاهای دیدنی آنتالیاست که با عنوان مقبره آتاتورک شناخته می‌شود و در فاصله‌ای حدود ۲‌کیلومتری از آکواریوم بزرگ آنتالیا قرار دارد.

امکانات آکواریوم آنتالیا

امکانات آکواریوم آنتالیا

در گوشه‌و‌کنار این آکواریوم صندلی‌هایی برای استراحت بازدید‌کنندگان تعبیه شده است. چندین چشمه سرویس بهداشتی و غرفه‌های فروش خوراکی نیز در قسمت‌های مختلف آکواریوم بزرگ استانبول تعبیه شده است. به‌لحاظ اطلاعات نیز هر زمان سوالی به ذهنتان رسید می‌توانید پاسخ آن را از کارمندان آکواریوم دریافت کنید. ناگفته نماند این آکواریوم امکانات شایسته‌ای برای توان‌یابان ندارد. ازآنجایی‌که با مرکز سرگرمی‌های آبی روبه‌رو هستید، در آن خبری از غرفه‌های سوغاتی‌فروشی نیست. خوشبختانه مرکز خرید میگرُوس (Migros Shopping Center) به‌عنوان یکی از بهترین مراکز خرید آنتالیا فاصله‌ بسیار کمی از آکواریوم دارد.

اطلاعات بازدید از آکواریوم آنتالیا

اطلاعات بازدید از آکواریوم آنتالیا

درهای آکواریوم آنتالیا همه‌روزه به‌غیر از یک‌شنبه‌ها از ۱۰ صبح تا ۷ بعدازظهر به‌ روی گردشگران باز است.

شماره تماس: 65 65 245 242 90+
وب‌سایت: antalyaaquarium.com

مسیر دسترسی آکواریوم آنتالیا

برای رسیدن به این آکواریوم باید راه ساحل کنیالتی را در پیش بگیرید. سپس به محله اراپسویو بروید. در این محله بلوار بزرگی با نام دوملوپینار وجود دارد. در عبور از این بلوار چشم شما به آکواریوم بزرگ آنتالیا روشن می‌شود. این آکواریوم فاصله کمی با ساحل کنیالتی دارد. به‌لطف این فاصله، می‌توانید در کنار ساحل‌گردی، سری به دنیای زیر آب بزنید و زیبایی‌های این آکواریوم را تماشا کنید. تاکسی‌های استانبول با کمال میل، گردشگران را به این آکواریوم می‌رسانند. با این حال برای کاهش هزینه سفر به آنتالیا می‌توانید با اتوبوس‌های شهری به این آکواریوم برسید. خط‌های اتوبوس KL08, KC71A, TK36, KC71, VC57, CV47 گردشگران را به این آکواریوم می‌برند. اگر در یکی از هتل های آنتالیا اتاق گرفتید، روی کمک تاکسی هتل برای رسیدن به این آکواریوم می‌توانید حساب باز کنید.

آکواریوم آنتالیا مکانی تماشایی است که در آن می‌توانید ساعت‌ها به تماشای جاذبه‌های دنیای زیر آب بنشینید. امیدواریم اطلاعاتی که از این آکواریوم برای شما آماده کردیم، گردشگری در آن را به خاطره‌ای شیرین تبدیل کند. در پایان از آنجایی‌که مطمئن هستیم همراهان ما در ره بال آسمان خاطره‌های خوش و تجربه‌های سودمندی از سفر به آنتالیا دارند، خواهشمندیم این اطلاعات را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

آکواریوم آنتالیا در ساحل کنیالتی این شهر قرار دارد.

حدود ۴۰ آکواریوم موضوعی در این مجموعه آبی وجود دارد.

تونل آبی با ‍‍‍‍۱۳۱ متر طول، یکی از دیدنی‌ترین بخش‌های آکواریوم آنتالیاست. این تونل به لحاظ ابعاد در دنیا نظیر ندارد.

آکواریوم، بخش‌های موضوعی، مخزن اصلی و تونل، هدیه دریا، دنیای برف‌و‌یخ، وایلد پارک، سینما سه بعدی و تراس از قسمت‌های اصلی آکواریوم آنتالیا به حساب می‌آید.

ساحل کنتیالتی، پارک آبی دلفین لند، پارک ساحلی، مجموعه ساحلی فلامینگو و پارک فرهنگی آتاتورک به‌عنوان جاهای دیدنی نزدیک به آکواریوم آنتالیا شناخته می‌شود.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.