بام تهران | تماشای لذت‌بخش پایتخت

0

پایتخت‌گردی از سفرهای مهیجی است که می‌توانید تجربه کنید. در این شهر رنگارنگ زندگی جریان دارد و به‌خوبی می‌شود آن را حس کرد. روزهایش با دغدغه‌های مردم می‌گذرد و شب‌هایش مثل آسمانی پرستاره است. اگر قصد گشت‌وگذار در یکی از بام های تهران را دارید، بازدید از معروف‌ترین بام تهران را به شما پیشنهاد می‌کنیم. می‌شود از بالای این بام، قابی به بزرگی پایتخت را تماشا کرد.

بام تهران کجاست؟

این بام زیبا از جاهای دیدنی اطراف تهران است که دید خوبی به شهر بزرگ تهران دارد. به همین خاطر خیلی از بومی‌ها و گردشگرها برای دیدن بام تهران و شگفتی‌هایش مشتاق هستند. این بام در بخشی از بلندی‌های پایتخت است. موقعیت بام از انتهای خیابان ولنجک شروع می‌شود و تا ایستگاه اول تله‌کابین توچال ادامه دارد.

برای آشنایی با سایر جاذبه‌ها و جاهای دیدنی تهران، روی لینک زیر کلیک کنید:

تفریح در بام تهران

عکس تفریح در بام تهران

بام تهران از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری پایتخت است. به خاطر قرارگیری در بخش‌های مرتفع تهران، آب‌وهوای خوبی دارد. خیلی از پایتخت‌نشین‌ها در تعطیلات آخر هفته برای رفتن به این جای دیدنی برنامه می‌چینند. گردشگرهای غیر بومی هم برای تفریح در تهران به این بام می‌روند. کوه‌نوردی می‌کنند و از هوای خوب این منطقه لذت می‌برند. در بام تهران بخش‌های مختلفی برای گردش و سرگرمی فراهم کرده‌اند. به همین خاطر در بیشتر روزهای هفته جایی برای سوزن‌انداختن در این بام نیست.

  • بانجی جامپینگ بام تهران

اگر حس پرواز و رهایی را دوست دارید، بد نیست این بازی پرهیجان را تجربه کنید. بازی بانجی جامپینگ یا پرش از ارتفاع از آن بازی‌هایی است که میزان شجاعتتان را می‌سنجد. در بام تهران دکلی به بلندای 40 متر نصب کرده‌اند. پرش از این دکل بلند، آدرنالین خونتان را به اوج می‌رساند. خیالتان از ایمنی دستگاه راحت باشد. مربی‌ها هم قبل از پرش نکته‌های مهم را آموزش می‌دهند. رده سنی این بازی هیجان‌انگیز بیشتر از 14 سال است. اگر وزنتان هم کمتر از 80 کیلو است، برای ورود به بازی مشکلی ندارید. یادتان باشد این بازی چند شرایط مهم دارد. نداشتن مشکلات قلبی، فشار خون، نداشتن پلاتین در قوزک پا و نداشتن دیسک کمر از شرایط بدنی مجاز است. متأسفانه خانم‌ها حق استفاده از این بازی را ندارند. با هر بلیت این بازی می‌توانید دو پرش شگفت‌انگیز را تجربه کنید. شهروندان، بانجی جامپینگ بام تهران را از مهیج‌ترین مراکز بانجی جامپینگ تهران می‌دانند.

  • بگ جامپینگ بام تهران

بگ جامپینگ بام تهران، بازی هیجان‌انگیز دیگری است که می‌تواند حسابی سر ذوقتان بیاورد. این بازی محبوب نوجوانان و جوانان است و استرس را از آن‌ها دور می‌‌کند. در این بازی، در پایین سکوی پرش تشک بادی بزرگی گذاشته‌اند و باید از بالای سکو روی آن بپرید. سکوی پرش هم بخش‌های مختلفی دارد. هر چقدر بالاتر بروید، حس پرواز و سقوط را بیشتر لمس می‌کنید. این بخش از بام تهران در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 16 تا 23 فعالیت می‌کند. در روزهای پنجشنبه و جمعه هم از 9 صبح تا 11 شب باز است. اگر اهل تجربه‌های هیجان‌آور هستید، این گوی و این میدان!

  • ترامپولین

در نزدیکی بانجی جامپینگ، بازی سرگرم‌کننده دیگری به اسم ترامپولین می‌بینید. در این بازی باید از بالای سکوی بلندی روی صفحه‌ای پارچه‌ای بپرید. زیر این پارچه ضخیم‌، فنرهایی هست که به این صفحه حالت ارتجاعی می‌دهد و هیجان بازی را بیشتر می‌کند. خیلی از ورزشکارها ماهرانه این بازی را انجام می‌دهند و توجه همه را به خودشان جلب می‌کنند. اگر خودتان هم امتحان نکردید، از تماشای بازی بقیه لذت ببرید. بی‌تردید از بازی ترامپولین در بام تهران خاطره‌ای خوب در ذهنتان باقی می‌ماند.

  • صخره نوردی در بام تهران

در بام زیبای تهران شرایط خوبی برای ورزش صخره‌نوردی مهیاست. اگر به‌شکل حرفه‌ای این ورزش را دنبال می‌کنید، برنامه‌ای بچینید و به این مجموعه بروید. می‌توانید با تله‌کابین مجموعه خودتان را به بخش‌های مرتفع‌تر برسانید.

  • سورتمه بام تهران

سورتمه‌سواری از دیگر تفریح‌های بام پایتخت است. حس سرعت در سراشیبی‌ها می‌تواند کمی از دغدغه‌هایتان را کم کرده و نشاط را به وجودتان تزریق کند. در اینجا می‌توانید یکی از طولانی‌ترین سورتمه های ایران را سوار بشوید. طول مسیر سورتمه توچال 1420 متر است. هیجان بازی زمانی به اوجش می‌رسد که به پیچ‌ها نزدیک بشوید؛ البته خیالتان از ایمنی دستگاه راحت باشد. شرکت TUV آلمان امنیت این دستگاه را تضمین می‌کند. این سورتمه کابین‌هایی تک‌نفره دارد. در مسیر سورتمه‌سواری چشم‌اندازی از شهر تهران هم در جلوی چشم‌هایتان است که بازی را لذت‌بخش می‌کند.

  • زمین تنیس

بازی‌های ورزشی و تفریحی بام تهران کم نیست. در این بام بخشی را برای ورزش دوست‌داشتنی تنیس در نظر گرفته‌اند. زمین تنیس دو بخش مجزا برای خانم‌ها و آقایان دارد. ورزشکار حرفه‌ای باشید یا آماتور فرقی ندارد. همه می‌توانند از این بازی استفاده کنند. کنار زمین تنیس، فروشگاه مجهزی وسایل لازم برای تنیس‌ را می‌فروشد. اگر دوست داشتید، از آن هم دیدن کنید.

  • سینمای ۵بعدی بام تهران

کودکان و نوجوان‌ها از طرف‌دارهای پروپاقرص سینمای چندبعدی هستند. در سینمای 5بعدی بام تهران هم مهیج‌ترین فیلم‌های دنیا را با افکت‌های ویژه نمایش می‌دهند. عینک ویژه بازی را بزنید و خودتان را در آن بازی تصور کنید. امنیت و استاندارد تجهیزات این سینما برعهده شرکتی ایتالیایی است؛ پس نگران نباشید و برای اتفاق‌های پرشور و هیجان منتظر بمانید.

  • وی آر سیمولیشن توچال (واقعیت مجازی)

در بام پایتخت برای هر سلیقه‌ای تفریحی جذاب و مهیج مهیاست. وی آر سیمولیشن یا اتاق واقعیت مجازی از بازی‌های به‌روز دنیاست که جوانان به آن علاقه‌‌مند هستند. می‌توانید در وی آر سیمولیشن برای چند دقیقه به دنیای بازی‌ها بروید و در نقش یکی از شرکت‌کننده‌ها بازی کنید. در این بازی بین واقعیت مجازی و واقعیت حقیقی سرگردان می‌شوید. اگر مشتاق هستید، فیلم‌های چند‌بعدی و ترسناک هم دارند. هرکدام را خواستید، انتخاب کنید. برای استفاده یک دقیقه از این بازی باید حدود 25 هزار تومان بپردازید. می‌توانید در انتهای جاده سلامتی در بام تهران این بخش را پیدا کنید.

  • سایت تیراندازی بام تهران

تیراندازی ورزشی است که عملکرد مغز، دست و قدرت تصمیم‌گیریتان را هم‌زمان می‌سنجد. حواس‌جمع که باشید، در ابتدای جاده تندرستی و روبه‌روی بوستان سلامتی یک این باشگاه را می‌بینید. سایت تیراندازی بام تهران، سایتی مجهز برای ورزش‌کارها در این رشته است. این مجموعه بخش‌های مختلف تیراندازی با کمان و دارت را دارد. خیلی از تیراندازهای حرفه‌ای برای تمرین به بام تهران می‌روند. مسابقه‌های مختلفی هم در سایت تیراندازی بام تهران برگزار می‌کنند. خبر خوب این است که این مجموعه کلاس‌های آموزشی در سطح‌های مقدماتی و حرفه‌ای دارد. هزینه تفریح در این باشگاه برای همه رایگان است و فقط برای آموزش‌ها باید هزینه‌ بپردازید.

  • سافاری وحشت توچال

هیجان و شورونشاط بخش جدانشدنی بازی‌های بام تهران است. سافاری وحشت، نوع دیگری از بازی‌های هیجانی است که شباهت زیادی به بازی‌های واقعیت مجازی دارد. اگر اهل دیدن فیلم‌های ترسناک هستید، این بازی روزتان را خاطره‌انگیز می‌کند. در این بازی فیلم‌های ترسناک و چندبعدی را پخش می‌کنند تا وحشتش را با تمام وجود حس کنید. یادتان باشد، این بازی برای افرادی که بیماری قلبی دارند، مناسب نیست. همچنین نوجوان‌های بیش از 14 سال می‌توانند در این بازی شرکت کنند. هر بازی هزینه متفاوتی دارد؛ اما کمترین قیمت بلیط برای این بازی 15 هزار تومان است.

  • اتاق فرار در بام تهران

کیوب کلاب اتاقی است که بعد از واردشدن به آن دیگر راه فراری ندارید. افرادی که وارد این اتاق می‌شوند، باید با کمک هم معمایی را حل کنند. معماها ژانرهای مختلفی دارد. در اتاق فرار باید باهوش و باذکاوت باشید. برای تجربه این بازی جذاب به انتهای خیابان سلامتی بروید. قبل از ایستگاه یکم آن را می‌بینید. اتاق فرار بام تهران یکی از بهترین اتاق فرار های شهر تهران به حساب می‌آيد.

  • زیپ لاین بام تهران

حس پرواز و معلق‌بودن برای افرادی که همیشه در ذهنشان به دنبال پروازند تجربه‌ای شگفت‌انگیز و ناب است. زیپ لاین از تفریح‌هایی که در هر جایی از تهران نمی‌توانید امتحانش کنید. به همین خاطر خیلی از گردشگرها برای تجربه این بازی به بام تهران می‌روند. این روزها این بازی هیجان‌انگیز در بین جوان‌ها محبوبیت خاصی دارد. خیلی‌ها برای تجربه پرواز، در صف طولانی بلیط زیپ لاین منتظر می‌مانند. شاید برایتان جالب باشد سازوکار این بازی را بدانید. در زیپ لاین، طنابی از بالاترین بخش کوه به پایین دامنه کشیده‌اند. طناب دیگری دور شخص می‌بندند که به طناب اصلی وصل است. بعد از چک‌کردن طناب‌ها و مطمئن‌شدن از ایمنی‌های لازم، شخص را از بالا رها می‌کنند. شخص با سرعت به طرف پایین می‌رود و حسی فوق‌العاده را تجربه می‌کند.

می‌توانید در زیپ لاین بام تهران، رهاشدن از بلندای 60متری کوه را تجربه کنید. در طول مسیر 200متری آن، نمایی از شهر هم در رأس نگاهتان پیداست که لذت پرواز را بیشتر می‌کند. گردشگرها در این زیپ‌لاین می‌توانند به‌شکل تک‌نفره یا دونفره سوار بشوند. قیمت بلیت این بخش برای هر نفر 35 هزار تومان است.

  • پیاده روی و کوهنوردی در بام تهران

همیشه برای گشت‌وگذار لازم نیست هزینه زیادی بپردازید. پیاده‌روی و کوه‌نوردی از ساده‌ترین تفریح‌هایی است هم برای سلامتی مفید است و هم هزینه‌ای ‌ندارد. در هوای دل‌انگیز توچال قدم بزنید و از طبیعت اطراف کوه استفاده کنید. اگر در روزهای تعطیل به بام تهران بروید، گروه‌های مختلف کوه‌نوردی را می‌بینید. عده‌ای از کوه‌نوردها بخشی از مسیر را با اتوبوس‌های برقی پشت سر می‌گذرانند و باقی مسیر را پیاده می‌روند. اگر توان کافی برای برگشت هم نداشتید، مشکلی نیست. این تله کابین شما را به ایستگاه اول می‌رساند. در روزهایی که آلودگی هوا کمتر است، منظره شهر تهران دیدنی‌تر می‌شود. می‌توانید در این مسیر عکس‌های زیبایی از این منظره در روز و شب ثبت کنید. در بین مسیر هم آبشار کوچکی از بین صخره‌ها جاری است. صدای آب را که دنبال کنید، به آن می‌رسید.

  • تله سیز بام تهران

تله سیژ نوعی تله‌کابین روباز است که صندلی‌هایی دونفره دارد. این کابین‌ها به‌شکل قطاروار پشت‌سرهم حرکت می‌کنند. برای سوارشدن تله سیژ بام تهران به ایستگاه اول بروید. با این تله سیژ از دامنه‌ها می‌گذرید و به رستوران چشمه می‌رسید. کل این مسیر حدود 10 دقیقه است. خط دیگری هم برای برگشت تله سیژها هست که گردشگرها را از رستوران چشمه به ایستگاه اول برمی‌گرداند. در زمستان که برف ببارد، زمین زیر پاهایتان یکدست سفید است و منظره‌ای رؤیایی را می‌سازد. ساعت کاری این بخش بستگی به شرایط آب‌وهوایی دارد. اگر به‌قصد سوارشدن تله سیژ به بام تهران می‌روید، قبل از رفتن با مجموعه تماس بگیرید. این مجموعه در شرایط عادی روزهای پنجشنبه و جمعه از هشت‌ونیم صبح تا هشت شب فعالیت می‌کند.

  • بیلیارد

اگر تا به حال بیلیارد بازی نکرده‌‌اید، وقتش است که در کافه بیلیارد بام تهران آن را تجربه کنید. حتی اگر قاعده این بازی را هم ندانید، افرادی هستند که باحوصله راهنمایی‌تان کنند. این مجموعه محدودیتی برای ورود خانم‌ها ندارد. حتی با جمع خانوادگی‌تان می‌توانید از آن استفاده کنید. در این مجموعه فوتبال‌دستی هم گذاشته‌اند و می‌توانید کنار بازی بیلیارد آن را هم امتحان کنید. قیمت بلیت‌های این بخش برای هر 15 دقیقه بازی بیلیارد، 15 هزار تومان است. برای 15 دقیقه بازی فوتبال‌دستی هم باید 15 هزار تومان بپردازید.

  • سنگ نوردی در بام تهران

ممکن است در نگاه اول سنگ‌نوردی، آسان به نظر برسد؛ اما یادتان باشد این ورزش، بدنی ورزیده می‌خواهد. ورزش سنگ‌‌نوردی برای بیشتر رده‌های سنی مناسب است. کافی است راه‌ و روشش را بدانید. این بازی در بین بخش‌های تفریحی بام تهران طرف‌دارهای خودش را دارد. دیواره‌ای از سنگ‌های مصنوعی در نزدیکی سکوی پرش آزاد مهیاست. می‌توانید نکته‌های لازم را از مربی این بخش بپرسید و سنگ‌نوردی را در آنجا امتحان کنید.

  • پیست اسکی توچال

بام تهران در روزهای برفی و سرد سال تفریح‌های ویژه‌ای دارد. در این زمان بیشتر افراد برای تجربه اسکی به این مکان تفریحی می‌روند. پیست اسکی توچال از مجهزترین پیست های اسکی تهران است. خیلی از اسکی‌بازهای حرفه‌ای برای تمرین به این پیست می‌روند. در این مجموعه سه بخش مختلف را برای پیست اسکی آماده کرده‌اند. بالاترین بخش این مجموعه 3850 متر از سطح دریا فاصله دارد. در نزدیکی پیست، هتلی مجهز ساخته‌اند. می‌توانید شب را در مرتفع‌ترین هتل ایران بمانید. برای رسیدن به این مجموعه باید سوار تله‌کابین بشوید و به طرف قله کوه بروید. این پیست محدوده زمانی مشخصی دارد. به همین خاطر بهتر است قبل از رفتن از بازبودن آن مطمئن بشوید.

  • تله کابین بام تهران

در این جای دیدنی تهران، انواع بخش‌های تفریحی و سرگرمی برای همه سلیقه‌ها فراهم است. یکی از طولانی‌ترین خطوط تله‌کابین دنیا را در بام تهران راه‌اندازی کرده‌اند. طول مسیر این تله کابین توچال به 7500 متر می‌رسد. این مجموعه هفت ایستگاه دارد که فاصله هفتمین ایستگاه از سطح دریا 2935 متر است. به همین خاطر برای رفتن به آن باید 50 دقیقه در راه باشید. ایستگاه اول تله‌کابین 1900 متر از سطح دریا فاصله دارد. مسیر تله‌کابین در هر فصل از سال زیبایی منحصربه‌فردی را نشان می‌دهد. در بهار و تابستان هوایی خنک و طبیعتی سرسبز در ایستگاه هفتم انتظارتان را می‌کشد. در روزهای سرد سال هم، منظره‌ای برفی را می‌بینید. باجه فروش بلیط در روزهای شنبه تا چهارشنبه از هشت صبح تا یک‌ونیم ظهر فعال است. در پنجشنبه و جمعه هم از ساعت شش صبح تا 12 ظهر بلیط می‌فروشد.

  • شهربازی کودکان در بام تهران

بیشتر تفریح‌های این مجموعه برای نوجوان و جوان‌هاست؛ اما شهربازی بام تهران، بازی‌های مناسبی برای فرزندانتان دارد. در این شهربازی انرژی کودکان صرف کارهای هیجان‌انگیز و مفرح می‌شود. آن‌ها لحظه‌هایی شاد را تجربه می‌کنند و صدای خنده‌هایشان فضا را پر می‌کند. دست کودکتان را بگیرید و در شهربازی این مجموعه روزی به‌یادماندنی را برایش بسازید.

  • امکانات رفاهی بام تهران

در این مجموعه تفریحی امکانات خوبی برای گردش فراهم کرده‌اند که بی‌دغدغه روزتان را بگذرانید. لیستی از این امکانات را برایتان می‌گذارم.

  • فودکورت توچال؛
  • رستوران؛
  • کافی‌شاپ؛
  • فروشگاه‌های تنقلات؛
  • اتوبوس برقی برای رفت‌وآمد راحت‌تر افراد کم‌توان؛
  • سرویس بهداشتی متعدد (در مسیرهای پیاده‌روی، محوطه بام، ورودی توچال)؛
  • پارکینگ خودرو در ورودی اصلی محوطه و ایستگاه اول؛
  • چند دستگاه‌ عابربانک برای بانک‌های مختلف؛
  • باجه خرید بلیط الکترونیک برای بخش‌های تله سیژ، تله‌کابین و سورتمه؛
  • نمازخانه؛
  • آلاچیق؛
  • صندلی و نیمکت.

روش تهیه بلیط امکانات تفریحی بام تهران

برای خرید بلیط بخش‌های مختلف باید به باجه فروش بلیط در بام تهران بروید. از بعضی از این باجه‌ها هم می‌توانید به‌شکل الکترونیک بلیطتان را خریداری کنید.

فعالیت بام تهران در ایام کرونا

در ابتدای شیوع کرونا بخش‌های تفریحی در این مجموعه تعطیل بود؛ اما در حال حاضر با سرعت‌یافتن تزریق واکسن، بخشی از این مجموعه باز است. بهتر از قبل از رفتن با شماره این مجموعه تفریحی تماس بگیرید.

بهترین زمان بازدید از بام تهران

رفتن به این بام تفریحی شب و روز نمی‌شناسد. هر زمان که از شلوغی‌های شهر خسته شدید، سری به آن بزنید. دور از انتظار نیست که در روزهای تعطیل و پایان هفته مسیر ولنجک به بام تهران شلوغ باشد؛ اما در اواسط هفته خلوت‌تر است. در روزهای بهار و تابستان این بام تفرجگاهی دل‌نشین برای پایتخت‌نشین‌ها است. با شروع شش ماه دوم سال هوا زود تاریک می‌شود و رو به سردی می‌رود. اگر می‌خواهید از بخش‌های تفریحی بام استفاده کنید، حوالی ظهر خودتان را به این مجموعه برسانید.

اقامتگاه

اگر ساکن تهران نیستید، برای اقامت در نزدیکی این مجموعه می‌توانید در هتل توچال ساکن بشوید. هتل بلوط تهران هم در خیابان ولنجک است و تا ورودی بام حدود ۷ کیلومتر فاصله دارد.

مسیر دسترسی

  • مسیر دسترسی با وسیله نقلیه شخصی

بام تهران یکی از جاهای دیدنی و از جاذبه‌های گردشی در استان تهران است. بعد از رفتن به پایتخت، اگر وسیله نقلیه شخصی دارید، به طرف بزرگ‌راه چمران شمال بروید. مسیر را تا رسیدن به خیابان ولنجک ادامه بدهد. در انتهای این خیابان به ورودی بام تهران می‌رسید. در بخش ورودی پارکینگی برای خودروها مهیاست. ماشینتان را پارک کنید و باقی مسیر را پیاده بروید.

  • مسیر دسترسی با وسیله نقلیه عمومی

با استفاده از وسایل نقلیه عمومی در سطح شهر به‌راحتی می‌توانید به این بام زیبا بروید. کافی است سوار خط چهار اتوبوس BRT بشوید. این خط شما را در ایستگاه 17 یا همان ایستگاه تابناک در نزدیکی پمپ‌بنزین ولنجک پیاده می‌کند. سپس با تاکسی‌های موجود در ایستگاه باقی مسیر را تا بام تماشایی تهران بروید. نزدیک‌ترین خط مترو به این بام، خط یک مترو تهران است. این خط مترو شما را به تجریش می‌رساند. در همان ایستگاه تاکسی‌های تجریش-ولنجک منتظرند تا گردشگرها را به ورودی بام ببرند.

هزینه بازدیدرایگان
ساعات کاریاز ساعت ۵ صبح تا 12 شب این مجموعه باز است. (البته بخش‌های مختلف تفریحی، زمان‌بندی ویژه‌ای دارد)
شماره تماس02124875000
روزهای کاریتمام روزهای هفته
آدرساستان تهران، بزرگ‌راه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک تا ابتدای تله‌کابین توچال

بام تهران از تماشایی‌ترین بخش‌های تهران است. امیدواریم این سفر مجازی با ره بال آسمان برایتان لذت‌بخش باشد. اگر در گذشته به این نقطه از تهران رفته‌اید، تجربه‌هایتان خواندنی است. برایمان در بخش نظرات بنویسید.

استان تهران. بزرگ‌راه شهید چمران. خیابان یمن. انتهای خیابان ولنجک تا ابتدای تله‌کابین توچال

هر زمانی می‌توانید به بازدید از این مجموعه بروید. اواسط هفته نسبت به آخر هفته خلوت‌تر است.

بزرگ‌راه چمران به ولنجک شما را به ورودی بام می‌رساند.

3.3/5 (3 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.