سواحل قطر | تجربه‌‌ای خاطره‌ساز از آب‌تنی اشرافی با تفریحات لاکچری

0

سواحل قطر با منظره‌‌ای تماشایی به خلیج همیشه فارس، تفریحات آبی و امکانات رفاهی چشمگیر، عیش گردشگران در سفر به دوحه را کامل می‌کنند. انصافاً باید گفت کمتر ساحلی را در منطقه سراغ داریم که به لحاظ امکانات رفاهی و سرگرمی‌های اشرافی با سواحل دوحه برابری کند. به لطف این شرایط گردشگری را سراغ نداریم که راهی قطر شود و سری به سواحل این منطقه نزند. با این حال تنوع این سواحل، گردشگران را سردرگم کرده است. به همین دلیل از آنجایی که رسم داریم اطلاعات کاملی درباره سفر به گوشه‌و‌کنار دنیا در اختیار همراهان خود قرار دهیم، در این مطلب ویژگی‌های بهترین سواحل قطر را با شما در میان می‌گذاریم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب تا انتها، سفری خاطره‌انگیز به قطر داشته باشید و یاد خوش سواحل این منطقه برای همیشه در ذهنتان ماندگار شود.

سواحل دوحه

 سواحل دوحه

دوحه سواحل زیادی دارد که به لحاظ زیبایی یکی از دیگری تماشایی‌تر هستند. سواحلی که در ادامه به آن‌‌ها اشاره می‌کنیم به‌عنوان گل سرسبد سواحل قطر در دوحه به حساب می‌آیند.

ساحل کاتارا (Katara Beach)

ساحل کاتارا یکی از سواحل دوحه

در قسمتی از دوحه دهکده‌ای فرهنگی برای گردشگران تعبیه شده است. دهکده‌ای که از آن صحبت می‌کنیم هزارویک تفریح دارد که یکی از آن‌ها ساحل زیبای کاتاراست. در این ساحل رستوران‌های اشرافی صف کشیده‌اند. غذاهای این رستوران‌ها در لب دریا برای مشتریان سرو می‌شود. این ساحل بورس کافه‌های شیک و اعیانی است. گردشگران علاقه‌مند به سرگرمی‌های‌ آبی نیز جایی بهتر از ساحل کاتارا در بین تمامی سواحل دوحه پیدا نمی‌کنند. اسکی‌ روی آب، قایق‌های تندرو، پاراسیلینگ و هر سرگرمی ماجراجویانه آبی که فکرش را بکنید در ساحل کاتارا پیدا می‌شود. این ساحل در گروه سواحل رایگان قطر قرار ندارد؛ در نتیجه برای ورود به آن باید هزینه‌ای پرداخت کنید. البته امکانات ساحل کاتارا به هزینه‌اش می‌ارزد و با ساحلی تمام‌عیار روبه‌رو هستید که چیزی کم‌و‌کسر ندارد.

ورودی ساحل کاتارا همه‌روزه از ۹ صبح تا ۲۲ شب باز می‌شود. برای ورود به این ساحل باید ۵۰ ریال قطر پرداخت کنید.

مسیر دسترسی به ساحل کاتارا

آدرس ساحل کاتارا: غرب دوحه، بین وست بِی و پِرل، دهکده فرهنگی کاتارا

آدرس ساحل کاتارا در نقشه‌های گوگل

ساحل اینترکانتیننتال (InterContinental Beach)

ساحل اینترکانتیننتال یکی از سواحل دوحه

اینترکانتیننتال مجموعه‌ای از هتل‌های زنجیره‌ای است که در معروف‌ترین شهرهای دنیا شعبه دارد. این گروه بین‌المللی ۳ هتل بزرگ به راه انداخته است. یکی از این هتل‌ها با ساحل همسایه است. ساحل اینترکانتیننتال، ساحلی خصوصی است که نمایی تماشایی به آب‌های خروشان خلیج فارس دارد. اگر به دنبال یکی از بهترین هتل های قطر می‌گردید که فاصله کمی با سواحل دوحه داشته باشد، هتل اینترکانتیننتال را انتخاب کنید. از این هتل فقط چند قدم تا ساحل فاصله است. برای حضور در ساحل اینترکانتیننتال باید ۲۰۰ ریال قطر پرداخت کنید. این مبلغ ممکن است در نگاه اول نسبت به دیگر تفریحات قطر، گران به نظر برسد؛ اما مطمئن باشید این هزینه ارزش دارد و ساحل‌گردی جانانه‌ای را تجربه خواهید کرد.

ساحل اینترکانتیننتال در تمامی ساعت‌های شبانه‌روز به روی گردشگران باز است.

مسیر دسترسی به ساحل اینترکانتیننتال

آدرس ساحل اینترکانتیننتال: دوحه، جاده استقلال

آدرس ساحل اینترکانتیننتال در نقشه‌های گوگل

کورنیش دوحه (Doha Corniche)

کورنیش دوحه یکی از سواحل قطر

در این قسمت از معرفی بهترین سواحل قطر به ساحلی رسیدیم که آوازه‌ای خوش در نزد گردشگران بین المللی دارد. ساحل کورنیش، درواقع اسکله‌ای بزرگ و تماشایی است که انواع سرگرمی‌های آبی در آن تعبیه شده است. جالب است بدانید این ساحل به داشتن غروبی زیبا معروف است. اگر به همراه دلدار خود راهی دوحه شده‌اید و می‌خواهید دست در دست یار به تماشای غروب خورشید بنشینید، جایی بهتر از ساحل کورنیش را در تمامی قطر پیدا نخواهید کرد. منظره تماشایی غروب خورشید و نمای زیبای ساحل کورنیش به دریا باعث شده تا بهترین رستوران های قطر در این ساحل صف بکشند.

فروشگاه های کورنیش دوحه یکی از سواحل قطر

کورنیش به لحاظ تفریحات آبی نیز تنوعی گسترده دارد. از آنجایی که این ساحل درواقع اسکله‌‌ای بزرگ است، ده‌ها قایق بادبانی در آن پهلو گرفته‌اند. این شرایط کورنیش را به ساحلی عربی تبدیل کرده که منظره‌ای اروپایی دارد. کورنیش ورودی خاصی ندارد و در تمامی ساعت‌های شبانه‌روز می‌توانید در آن به گشت‌و‌گذار مشغول شوید. در گوشه‌و‌کنار ساحل کورنیش فروشگاه‌های سوغات قطر خودنمایی می‌کنند. به لطف این شرایط با دستی پر از سوغات از ساحل بر می‌گردید.

مسیر دسترسی به ساحل کورنیش

آدرس ساحل کورنیش: ساحل شرقی قطر، منطقه کورنیش دوحه

آدرس ساحل کورنیش در نقشه‌های گوگل

ساحل جزیره قطیفان (Qetaifan Island Beach)

ساحل جزیره قطیفان دوحه یکی از سواحل دوحه

تجربه به ما ثابت کرده در آینده بیشتر از ساحل جزیره قطیفان خواهید شنید. این ساحل در جزیره‌ای مصنوعی قرار دارد. همان‌گونه که می‌دانید جزیره‌های مصنوعی امکانات رفاهی و گردشگری بیشتری دارند. برای نمونه می‌توان به باشگاه ورزشی، استخر، مکان مخصوص ورزش‌های ساحلی و رستوران‌های درجه‌یک در ساحل جزیره قطیفان اشاره کرد. جزیره قطیفان چیزی حدود ۱۹هزار مترمربع مساحت دارد و با ماسه‌های نقره‌ای پوشیده شده است.

ساحل جزیره قطیفان دوحه یکی از سواحل دوحه

درهای ساحل جزیره قطیفان در تمامی ساعت‌های روز به روی گردشگران باز است. این ساحل در مسیر شهر لوسیل واقع شده است. به همین دلیل اگر در بازه زمانی برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ راهی قطر شده‌اید، با یک تیر دو نشان بزنید و در کنار تماشای مسابقات نفس‌گیر فوتبال، راه ساحل جزیره قطیفان را در پیش بگیرید.

مسیر دسترسی به ساحل قطیفان

آدرس ساحل قطیفان: قطر، دوحه، جاده لوسیل، جزیره قطیفان

آدرس ساحل قطیفان در نقشه‌های گوگل

ساحل جزیره بنانا (Banana Island)

ساحل جزیره بنانا یکی از سواحل دوحه

حتماً می‌دانید که بنانا، در زبان انگلیسی معنی موز می‌دهد. به همین دلیل مطمئن هستیم با خواندن نام ساحل جزیره بنانا، متوجه شده‌اید که این ساحل شکل‌و‌شمایلی موزمانند دارد. جالب است بدانید این ساحلی موزی‌شکل، فقط برای تفریح و خوشگذرانی در قطر اختصاص داده شده. بنانا، یک فرق مهم با دیگر سواحل قطر دارد. این فرق را می‌توان در قایقرانی به سمت جزیره بنانا دانست. برای رسیدن به این ساحل باید چیزی حدود ۲۵ دقیقه قایق‌سواری کنید. پس از این مدت، به بنانا می‌رسید و تفریح و خوشگذرانی شما آغاز می‌شود.

ساحل جزیره بنانا یکی از سواحل دوحه

غواصی، موج‌سواری، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و گلف‌بازی از تفریحات لذت‌بخشی است که در ساحل جزیره بنانا انتظار گردشگران را می‌‌کشد. این ساحل در ۲۴ ساعت شبانه‌روز پذیرای مسافران است.

مسیر دسترسی به ساحل جزیره بنانا

آدرس ساحل جزیره بنانا: قطر، شرق دوحه، جزیره بنانا

آدرس ساحل جزیره بنانا در نقشه‌های گوگل

سایر سواحل قطر

بسیاری از سواحل قطر فاصله‌ای زیاد با دوحه دارند. با این حال این سواحل به اندازه‌ای تماشایی هستند که حیف است سری به آن‌ها نزنید. سواحلی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم جاذبه‌های گردشگری بی‌مانندی پیش روی گردشگران قرار می‌دهند.

ساحل فويرط (Fuwairit Beach)

ساحل فويرط یکی از سواحل قطر

فویرط، ساحلی است در شمالی‌ترین قسمت قطر. این ساحل در کنار منظره‌ای تماشایی به دریا، با صخره‌های بزرگ و زیبا پوشیده شده است. اگر اهل ورزش‌های آبی هستید و می‌خواهید والیبال ساحلی یا کایت‌بازی را در قطر امتحان کنید، ساحل فویرط همان‌جایی است که دنبال آن می‌گردید. ساحل فویرط مکان مناسبی برای تفریحات رایگان در قطر است. دوربودن این ساحل از شهر باعث شده قیمت سرگرمی‌های آن به میزان چشمگیری کاهش داشته باشد. ناگفته نماند این ساحل امکانات رفاهی چندانی ندارد. درهای ساحل فویرط از ۹ صبح تا ۱۸ پس‌ا‌زظهر به روی علاقه‌مندان باز است. ساحل فویرط حدود یک ساعت با دوحه فاصله دارد.

لازم به ذکر است در ماه‌های آوریل تا ژوئیه لاک‌پشت‌های پوزه عقابی در این ساحل تخم‌گذاری می‌کنند؛ در نتیجه در این ماه‌‌ها ورود به ساحل برای گردشگران ممنوع است.

مسیر دسترسی به ساحل فویرط

آدرس ساحل فویرط: ساحل شمالی قطر، استان مدینه‌ الشمال، نزدیک شهر الرویس

آدرس ساحل فویرط در نقشه‌های گوگل

ساحل الجساسیه (Al Jassasiya Beach)

ساحل الجساسیه یکی از سواحل قطر

اگر عکاس هستید و می‌خواهید با عکس‌هایی جذاب و تماشایی خاطره‌های خود در سفر به قطر را ماندگار کنید، حتماً سری به ساحل الجساسیه بزنید. این ساحل منظره‌‌ای بسیار تماشایی از خلیج فارس و آب‌های نیلگون آن پیش روی شما قرار می‌دهد. خوشبختانه ساحل الجساسیه به لحاظ هزینه نیز در گروه سواحل رایگان قطر قرار دارد؛ در نتیجه بدون دغدغه و نگرانی می‌توانید در این ساحل به تفریح و گشت‌وگذار مشغول شوید. با این حال در نظر داشته باشید ساحل الجساسیه حدود یک ساعت با خودرو از مرکز شهر دوحه فاصله دارد. جالب است بدانید ساحل الجساسیه فاصله چندانی با ساحل فویرط ندارد و به لطف این فاصله‌ کم می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و از هر دو ساحل در آنِ واحد بازدید کنید.

مسیر دسترسی به ساحل الجساسیه

آدرس ساحل الجساسیه: ساحل شمال شرقی قطر، استان مدینه الشمال، نزدیک ساحل فویرط

آدرس ساحل الجساسیه در نقشه‌های گوگل

ساحل ام باب (Umm Bab Beach)

ساحل ام باب یکی از سواحل قطر

در ساحل ام باب تا چشم کار می‌کند نخل‌های سربه‌فلک‌کشیده مشاهده می‌شود. این نخل‌ها منظره‌ای تماشایی به ساحل ام باب داده‌‌اند که در دیگر سواحل قطر نظیر آن را سراغ نداریم. ام باب، ساحلی مناسب برای گردشگرانی است که همراه خانواده راهی قطر شده‌اند. در این ساحل مکانی مخصوص کودکان تعبیه شده تا فرزندان دلبندِ گردشگران مشغول بازی شوند. اطراف این ساحل نیز با نرده‌هایی محکم پوشیده شده تا کودکان از آن خارج نشوند. چندین چشمه سرویس بهداشتی و فروشگاه در این ساحل تعبیه شده است. ساحل ام باب در تمامی ساعت‌‌های روز پذیرای گردشگران است. برای رسیدن به ساحل ام باب باید حدود یک ساعت از دوحه دورتر شوید.

مسیر دسترسی به ساحل اُم باب

آدرس ساحل ام باب: ساحل غربی قطر، استان الریان، نزدیک شهر دخان

آدرس ساحل ام باب در نقشه‌های گوگل

ساحل سی‌لاین (Sealine Beach)

ساحل سی‌لاین یکی از سواحل قطر

ساحل سی‌لاین به دلیل فاصله نسبتاً کم تا دوحه به‌عنوان یکی از بهترین سواحل قطر شناخته می‌شود. این ساحل در گروه سواحل عمومی قطر قرار دارد و برای تفریح در آن نیازی نیست دست در جیبتان بکنید. ساحلی که از آن صحبت می‌کنیم در کنار تفریحات آبی، سرگرمی‌های متفاوت دیگری مانند سافاری، شترسواری و غواصی دارد.

ساحل سی‌لاین یکی از سواحل قطر

در همسایگی ساحل سی‌لاین، مجتمع رفاهی گردشگری مجللی واقع شده است. به لطف این شرایط می‌توانید اقامتی جانانه را در این ساحل تجربه کنید و حسابی خوش بگذرانید. ساحل سی‌لاین حدود ۵۰ دقیقه با دوحه فاصله دارد. ناگفته نماند به دلیل همسایگی این ساحل با شهر مسیعید، به ساحل سی‌لاین، ساحل مسیعید نیز گفته می‌شود.

مسیر دسترسی به ساحل سی‌لاین

آدرس ساحل سی‌لاین: ساحل شرقی قطر، استان الوکره، نزدیک شهر مسیعید.

آدرس ساحل سی‌لاین در نقشه‌های گوگل

ساحل خور العدید (Khor al Adaid)

ساحل خور العدید یکی از سواحل قطر

در ساحل خور العدید چادرهای عربی بزرگی خودنمایی می‌کنند. این چادرها در چند قدمی ساحل عَلَم شده‌اند. به همین دلیل با حضور در ساحل خور العدید و اقامت در این چادرها، کافی است کمی قدم رنجه کنید و به دریا برسید. ساحل خور العدید به لحاظ جاذبه‌های طبیعی نیز تفاوت‌های چشمگیری با دیگر سواحل قطر دارد. این ساحل به اندازه‌ای جذاب و خاص است که راه خود را به فهرست میراث جهانی یونسکو باز کرده. در ساحل خور العدید چند تا از رستوران های قطر با غذاهای دریایی انتظار گردشگران را می‌کشند. پیشنهاد می‌کنیم اگر راهی این ساحل شدید، حتماً‌ ماهی‌های کبابی خوشمزه این رستوران‌ها را امتحان کنید. درهای این ساحل در تمامی ساعت‌های شبانه‌روز به روی گردشگران باز است. برای تفریح در ساحل خور العدید نیازی نیست هزینه کنید. ساحل خور العدید حدود دو ساعت از دوحه دورتر است.

مسیر دسترسی به ساحل خور العدید

آدرس ساحل خور العدید: جنوب شرقی قطر، استان الوکره، نزدیک مرز عربستان

آدرس ساحل خور العدید در نقشه‌های گوگل

ساحل زکریت (Zekreet Beach)

ساحل زکریت یکی از سواحل قطر

به گردشگران عاشق‌پیشه‌ای که همراه محبوب خود راهی دوحه شده‌اند و دنبال یکی از سواحل قطر می‌گردند که در آن پرنده پر نزند، ساحل زکریت را پیشنهاد می‌کنیم. این ساحل چیزی حدود ۱۰۰ کیلومتر دورتر از دوحه است. مسیر رسیدن به ساحل زکریت از بین تلماسه‌های بلند می‌گذرد و حدود ۲ساعتی در راه هستید. با این حال زکریت به اندازه‌ای خلوت و تماشایی است که ارزش دارد رنج سفر را برای رسیدن به این ساحل به جان بخرید. زکریت مکانی مناسبی برای موج‌سواری و تفریح‌های دریایی است.

ساحل زکریت یکی از سواحل قطر

جالب است بدانید در این منطقه چندین نمونه از مهم‌ترین آثار باستانی قطر وجود دارد. از طرف دیگر زکریت به شهرک سینمایی قطر نیز بسیار نزدیک است. تمامی این شرایط دست‌به‌دست هم داده تا ساحل زکریت به انتخابی محبوب در دل گردشگران خوش‌سلیقه تبدیل شود. گردشگری در ساحل زکریت کاملاً رایگان است و در تمامی ساعت‌های شبانه‌روز می‌توانید از این ساحل بازدید کنید.

مسیر دسترسی به ساحل زکریت

آدرس ساحل زکریت: ساحل شمال غربی قطر، استان الریان، نزدیک به شهر دخان.

آدرس ساحل زکریت در نقشه‌های گوگل

ساحل الذخیره (Al Thakira Beach)

 ساحل الذخیره یکی از سواحل قطر

برای تجربه تفریحی متفاوت در سواحل قطر، ساحل الذخیره را پیشنهاد می‌کنیم. این ساحل در ۶۰کیلومتری شمال دوحه قرار دارد. به همین دلیل ممکن است به لحاظ مسافت با سایر جاهای دیدنی قطر فاصله داشته باشد، اما به اندازه‌ای تماشایی و خاص است که ارزش دارد این فاصله را به جان بخرید. ساحل الذخیره با جنگل‌ حرا پوشیده شده است. وجود این درخت‌ها نه‌تنها منظره‌ای تماشایی به ساحل الذخیره داده، بلکه بساط پیک‌نیک و تفریح‌های آبی را در این ساحل فراهم کرده است. ساحل الذخیره به لحاظ امکانات رفاهی نیز چیزی کم‌و‌کسر ندارد.

 ساحل الذخیره یکی از سواحل قطر

در گوشه‌و‌کنار این ساحل زمین بازی کودکان، آلاچیق و صندلی تعبیه شده است. به دلیل وجود درخت‌های حرا در ساحل الخیره، پرنده‌های مهاجر راه این ساحل را در پیش گرفته‌اند. بسته به فصلی که راهی قطر شده‌اید، احتمال زیادی وجود دارد که چشمتان به پرنده‌های مهاجر زیبایی مانند فلامینگو روشن شود. ساحل الذخیره در تمامی ساعت‌های شبانه‌روز پذیرای گردشگران است. این ساحل چیزی حدود ۵۰ دقیقه تا مرکز دوحه فاصله دارد.

مسیر دسترسی به ساحل الذخیره

آدرس ساحل الذخیره: شمال شرقی قطر، استان الخور، شهر الذخیره

آدرس ساحل الخذیره در نقش‌های گوگل

ساحل المارونا (Al Maroona Beach)

ساحل المارونا یکی از سواحل قطر

در این قسمت به ساحلی رسیدیم که به یکی از عاشقانه‌ترین سواحل قطر شهرت دارد. اگر نَرد عشق به دلدار باخته‌اید و می‌خواهید لحظات عاشقانه‌‌ای را در ساحلی آرام و زیبا تجربه کنید، راه ساحل المارونا قطر را در پیش بگیرید. ساحلی که از آن صحبت می‌کنیم به ساحل فرانسوی نیز شهرت دارد. دلیل این نام‌گذاری‌ها را می‌توان در آب‌های نیلگون ساحل و ماسه‌های طلایی آن پیدا کرد. ساحل المارونا مسیر مناسبی ندارد. به همین دلیل ساحلی خلوت است که گردشگر کمتری دارد. این شرایط را به فال نیک بگیرید و دست‌ در دست یار در عاشقانه‌ترین ساحل قطر قدم بزنید. ساحل المارونا حدود ۹۰ کیلومتر از مرکز دوحه دورتر است. این فاصله در عرض یک ساعت طی می‌شود. در تمامی ساعت‌های شبانه‌روز می‌توانید از این ساحل بازدید کنید.

مسیر دسترسی به ساحل المارونا

آدرس ساحل المارونا: ساحل شمالی قطر، استان مدینه‌ الشمال، نزدیک ساحل فویرط

آدرس ساحل المارونا در نقشه‌های گوگل

ساحل الخور (Al Khor Beach)

ساحل الخور یکی از سواحل قطر

الخور یکی از زیباترین شهرهای قطر است. این شهر فقط یک ساحل مهم دارد. این ساحل به اندازه‌ای تماشایی است که با دیگر سواحل قطر به لحاظ جذب گردشگر رقابت می‌کند. ساحل الخور امکانات رفاهی چشمگیری دارد. در گوشه‌وکنار این ساحل کیوسک‌های تعویض لباس و حمام خودنمایی می‌کند.

ساحل الخور یکی از سواحل قطر

به لحاظ امکانات رفاهی نیز هر تفریحی که فکرش را بکنید در ساحل الخور مهیاست. در فاصله‌‌ای بسیار کم از ساحل الخور، منطقه‌ای چمن‌کاری‌شده وجود دارد. اگر همراه خانواده راهی قطر شده‌اید و می‌خواهید حسابی تفریح کنید، ساحل الخور مکان مناسبی برای شماست. برای رسیدن به ساحل الخور از دوحه باید چیزی حدود ۴۵ دقیقه رانندگی کنید. هزینه ورودی این ساحل ۱۵ ریال قطر است. از آنجایی که الخور فقط یک ساحل دارد، آخر هفته‌‌ها حسابی شلوغ می‌شود و بهتر است وسط هفته راه این ساحل تماشایی را در پیش بگیرید.

مسیر دسترسی به ساحل الخور

آدرس ساحل الخور: ساحل شرقی قطر، استان الخور، شهر الخور

آدرس ساحل الخور در نقشه‌های گوگل

ساحل السلطان (Al Sultan Beach)

ساحل السلطان یکی از سواحل قطر

به گردشگرانی که سفری اشرافی را در قطر به خود وعده داده‌اند، ساحل السلطان را پیشنهاد می‌کنیم. نام این ساحل برازنده آن است و امکانات شاهانه‌ای دارد. ناگفته نماند امکانات این ساحل برای گردشگران ارزان تمام نمی‌شود و باید مبلغی را به‌عنوان ورودی ساحل پرداخت کنید. البته این ساحل برای مهمانان هتل السلطان کاملاً‌ رایگان است. در همسایگی ساحل السلطان، تفرجگاهی اشرافی وجود دارد. این تفرجگاه، عیش گردشگران را به کمال می‌رساند تا خاطره خوش سفر به قطر برای همیشه در ذهن آن‌ها ماندگار شود. ساحل السلطان حدود ۵۰ دقیقه با خودرو از مرکز دوحه دورتر است.

مسیر دسترسی به ساحل السلطان

آدرس ساحل السلطان: ساحل شرقی قطر، استان الخور، شهر الخور.

آدرس ساحل السلطان در نقشه‌های گوگل

ساحل سمیسمه (Simaisma Beach)

ساحل سمیسمه یکی از سواحل قطر

برای شما از زیبایی‌های جنگل حرا در سواحل قطر گفتیم. ساحل سمیسمه یکی دیگر از سواحلی است که درختان حرا در آن خودنمایی می‌کنند. این ساحل امکانات رفاهی بسیار چشمگیری دارد. چندین چشمه سرویس بهداشتی، اتاق تعویض لباس، کافه و رستوران از ویژگی‌های برتر ساحل سمیسمه به حساب می‌آید. جالب است بدانید ساحل سمیسمه به لحاظ امنیت نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. تمامی قسمت‌های اطراف این ساحل حصار کشیده شده تا گردشگران با خیال راحت به دل آب‌های زیبای خلیج فارس بزنند و حسابی آب‌تنی کنند.

ساحل سمیسمه یکی از سواحل قطر

به امکاناتی که گفتیم زمین‌ فوتبال و والیبال ساحلی را هم اضافه کنید. مسئولین گردشگری قطر دست‌و‌دلبازی به خرج داده‌اند و ورودی این ساحل را رایگان کرده‌اند. اگر همراه خانواده راهی قطر شده‌اید و به دنبال ساحلی امن و زیبا می‌‌گردید، در انتخاب ساحل سمیسمه شک نکنید. این ساحل در تمامی ساعت‌های شبانه‌روز پذیرای گردشگران است. ساحل سمیسمه چیزی حدود ۴۰ دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد.

مسیر دسترسی به ساحل سمیسمه

آدرس ساحل سمیسمه: قطر، استان ام صلال، شهر سمیسمه

آدرس ساحل سمیسمه در نقشه‌های گوگل

ساحل الغاریه (Al Ghariya Beach)

ساحل الغاریه یکی از سواحل قطر

الغاریه ساحلی دست‌نخورده و خاص است. این ساحل چیزی حدود ۱۰۰ کیلومتر با دوحه فاصله دارد. ساحل الغاریه امکانات رفاهی مطلوبی دارد و به لحاظ سرگرمی نیز چیزی کم نمی‌آورد. این ساحل به هتلی شیک و اشرافی نزدیک است؛ در نتیجه می‌توانید به جای اقامت در هتل های دوحه، راه شمال قطر را در پیش بگیرید و در این هتل سکنی گزینید. ساحل الغاریه هزینه‌ای برای ورودی ندارد و با سرگرمی‌های آبی بی‌شمار چشم انتظار گردشگران است.

مسیر دسترسی به ساحل الغاریه

آدرس ساحل الغاریه: ساحل شمالی قطر، استان مدینه الشمال، نزدیک ساحل فویرط

آدرس ساحل الغاریه در نقشه‌های گوگل

ساحل الرویس (Al Ruwais Beach)

ساحل الرویس یکی از سواحل قطر

الرویس خلوت‌ترین ساحل قطر است. این ساحل در شمالی‌ترین قسمت قطر واقع شده و یکی از محبوب‌ترین سواحل قطر در بین گردشگران به حساب می‌‌آید. ساحل الرویس منظره‌ای تماشایی از غروب و طلوع آفتاب را پیش روی مسافرین قرار می‌دهد. اگر به همراه دلدار خود راهی قطر شده‌اید و دنبال مکانی برای رازونیاز با معشوق می‌گردید، ساحلی بهتر از الرویس پیدا نخواهید کرد. این ساحل در تمامی ساعت‌های شبانه‌روز پذیرای گردشگران است. توجه داشته باشید که الرویس نسبتاً‌ از دوحه دور است و برای رسیدن به آن باید حدود یک ساعت و نیم رانندگی کنید. برای ساحل‌گردی در الرویس نیازی به پرداخت هزینه نیست.

مسیر دسترسی به ساحل الرویس

آدرس ساحل الرویس: ساحل شمالی قطر،استان مدینه الشمال، شهر الرویس

آدرس ساحل الرویس در نقشه‌های گوگل

ساحل اُم تیس (Umm Tays Beach)

ساحل اُم تیس یکی از سواحل قطر

قطری‌ها پارک ملی بزرگی با نام اُم تیس دارند. این پارک، ساحلی دارد که نظیر آن را در دیگر سواحل قطر سراغ نداریم. این ساحل به اندازه‌ای تماشایی است که گروه تاریخ ملی قطر نام زیباترین ساحل عمومی این سرزمین را به آن داده‌اند. از آنجایی که با پارک ملی روبه‌رو هستیم، در کنار ساحل اُم تیس، چندین روستای تاریخی و قلعه باستانی هم وجود دارد. قسمتی از این پارک نیز به جنگل‌های انبوه حرا اختصاص داده شده است. این ساحل مکانی آرام و دل‌انگیز برای گردشگری به حساب می‌آید. خوشبختانه بازدید از اُم تیس کاملاً رایگان است و خرجی روی دستتان نمی‌گذارد. این ساحل حدود یک ساعت و نیم از مرکز دوحه دورتر است. درهای ساحل ام تیس در تمامی روزهای هفته و ساعت‌های شبانه‌رو به روی گردشگران باز است.

مسیر دسترسی به ساحل اُم تیس

آدرس ساحل اُم تیس: ساحل شمالی قطر، استان مدینه الشمال، شهر الرویس، جزیره اُم تیس

آدرس ساحل ام تیس در نقشه‌های گوگل

ساحل المفجر (Al Mafjar Beach)

ساحل المفجر یکی از سواحل قطر

به گردشگرانی که شنا بلد نیستند، اما از آب‌تنی بدشان نمی‌آید، ساحل المفجر را به‌عنوان یکی از جاهای تفریحی قطر پیشنهاد می‌کنیم. به لطف آب کم عمق این ساحل، به‌راحتی می‌توانید در آن شنا کنید. المفجر، یکی از زیست‌بوم‌های محبوب در نزد پرنده‌های مهاجر است. به همین دلیل پرنده‌های خوش‌الحان در فصل مهاجرت راهی این ساحل می‌شوند. اگر روحیه پروانه‌ای دارید و از تماشای پرنده‌های زیبا سیر نمی‌شوید، ساحل المفجر مکان مناسبی برای شماست. المفجر برای علاقه‌مندان تفریحات آبی نیز ساحل مناسبی است. در این ساحل تا دلتان بخواهد سرگرمی‌های آبی و تفریحات هیجان‌انگیز وجود دارد.

این ساحل به لحاظ جاذبه‌های تاریخی یکی از معروف‌ترین سواحل قطر است. در اطراف ساحل المفجر دهکده‌ای قدیمی خودنمایی می‌کند. ساحل المفجر حدود یک ساعت و نیم از مرکز دوحه دورتر است. گردشگری در این ساحل کاملاً رایگان است و در تمامی ساعت‌های شبانه‌روز می‌توانید در آن به گشت‌و‌گذار مشغول شوید.

مسیر دسترسی به ساحل المفجر

آدرس ساحل المفجر: ساحل شمالی قطر، استان مدینه الشمال، نزدیک شهر الرویس، جنب ساحل اًم تیس.

آدرس ساحل المفجر در نقشه‌های گوگل

ساحل الوکره (Al Wakrah Beach)

ساحل الوکره یکی از سواحل قطر

برای تعریف از ساحل الوکره کافی است به این نکته اشاره کنیم که در روزگاران قدیم روستای کوچکی در این ساحل وجود داشت. اهالی این روستا با صید ماهی روزگار می‌گذراندند. به دنبال کشف نفت و ثروتمندشدن قطر، زیبایی‌های ساحل الوکره از چشم گردشگران پنهان نماند؛ در نتیجه آوازه ساحل الوکره در بین گردشگران بین‌المللی پیچید تا به یکی از بهترین سواحل قطر تبدیل شود. جالب است بدانید ساحل الوکره آبی بسیار کم‌عمق دارد؛ در نتیجه برای آب‌بازی مناسب است، اما در آن نمی‌توانید به شنا یا دیگر سرگرمی‌های آبی مشغول شوید.

ساحل الوکره یکی از سواحل قطر

ساحل الوکره امکانات رفاهی مناسبی برای گردشگران دارد. چندین زمین بازی مخصوص کودکان، چند حمام، سرویس بهداشتی و منقل از امکاناتی است که در ساحل الوکره خودنمایی می‌کند. برای رسیدن به ساحل الوکره چیزی حدود نیم‌ساعت رانندگی در پیش دارد. ورودی ساحل الوکره رایگان است و در تمامی ساعت‌های شبانه‌روز می‌توانید راهی این ساحل شوید.

مسیر دسترسی به ساحل الوکره

آدرس ساحل الوکره: ساحل شرقی قطر، استان الوکره، شهر الوکره.

آدرس ساحل الوکره در نقشه‌های گوگل

ساحل دخان (Dukhan Beach)

ساحل دخان یکی از سواحل قطر

دخان، ساحلی زیبا با منظره‌‌ای تماشایی به خلیج فارس است. در این ساحل همیشه بساط فوتبال، شنا، غواصی و سرگرمی‌های آبی مهیاست. انصافاً باید گفت ساحل دخان نسبت به دیگر سواحل دوحه خوش‌مسیر نیست. به همین دلیل وسیله حمل‌و‌نقل عمومی به این ساحل پیدا نمی‌کنید و باید حتماً خودرو اجاره کنید. با این حال جذابیت‌های ساحل دخان به اندازه‌ای است که ارزش کرایه خودرو دارد. ساحل دخان در تمامی ساعت‌های شبانه‌روز پذیرای گردشگران است. برای گشت‌و‌گذار در این ساحل نیازی به پرداخت هزینه ورودی نیست. ساحل دخان حدود یک ساعت با دوحه فاصله دارد.

مسیر دسترسی به ساحل دخان

آدرس ساحل دخان: ساحل غربی قطر، استان الریان، شهر دخان.

آدرس ساحل دخان در نقشه‌های گوگل

سواحل قطر با تفریحات آبی هیجان‌انگیز و امکانات رفاهی چشمگیر انتظار گردشگران بین‌المللی را می‌کشند. امیدواریم اطلاعاتی که از این سواحل با شما مطرح کردیم بهانه‌ای شود تا یکی از خاطر‌ه‌سازترین سفرهای خارجی خود را تجربه کنید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما نیز تجربه‌های سودمند و خاطره‌های شیرینی از گشت‌و‌گذار در قطر و گردشگری در سواحل دوحه دارید، خواهشمندیم این اطلاعات را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

ساحل اُم باب، ساحل کاتارا و ساحل سمیسمه از بهترین سواحل قطر برای شنا هستند.

ساحل کورنیش یکی از بهترین سواحل قطر است که فاصله کمی با مراکز خرید دوحه دارد.

ساحل الذخیره، ساحل سمیسمه و ساحل اُم تیس، جنگل‌های حرا تماشایی دارند.

ساحل کورنیش، ساحل کاتارا و ساحل المارونا فاصله‌ای کم با دوحه دارند.

ساحل اینترکانتیننتال و ساحل السلطان در گروه سواحل اختصاصی قطر قرار دارند.

ساحل ام باب، ساحل الخور و ساحل سمیسمه امکانات چشمگیری برای خانواده‌ها دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.