سوغات قطر چیست؟ | معرفی 15 یادگاری ارزشمند قطر

2

قطر در حال حاضر یکی از توریستی‌ترین شهرهای جهان است. این کشور زیبا در جنوب شرقی قاره آسیا و در شبه جزیره عربستان قرار دارد. همین طور از جنوب با کشور ما همسایه است و اطراف آن را آب‌های خلیج فارس فراگرفته است. این جزیره توریستی مساحتی بالغ بر ۱۱.۴۹۳ کیلومتر دارد. سوغات قطر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های گردشگری جهان، زبانزد خاص و عام است و افراد زیادی را مجذوب خود ساخته است. اگر دوست دارید با سوغات این شهر زیبا و مراکز خرید آن بیشتر آشنا شوید، در ادامه همراه ما باشید.

طلا، مروارید و جواهرات

عکس طلا بهترین سوغات قطر

اگر به مرکز مروارید در جهان قدم بگذارید، قطعاً فکر خرید یکی از جواهرات مرواریدی آن شما را هم وسوسه می‌کند. یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید این جواهرات، بازار دوحه و بازار واقف است. در این بازار می‌توانید با شمار زیادی از مغازه‌های جواهرفروشی روبه‌رو شوید و با خیال راحت جواهر مدنظر خود را انتخاب کنید. به‌علاوه قیمت جواهرات مرواریددار به نسبت زیبایی آن خیلی زیاد نیست و می‌تواند گزینه مناسبی برای تهیه سوغات قطر باشد. البته ناگفته نماند که به غیر مروارید می‌توانید جواهرات دیگری نظیر طلا، کهربا و سنگ‌های قیمتی را نیز در این بازار ببینید و خریداری کنید.

ادویه‌جات

عکس ادویه‌جات یکی از بهترین سوغات قطر

از دیگر سوغات قطر می‌توان به ادویه‌جات آن اشاره کرد. مغازه‌های ادویه فروشی با آن همه رنگ‌ و لعاب و زیبایی چیزی کم از مغازه‌های جواهر فروشی این بازار ندارند. به‌علاوه شما با خرید ادویه از این کشور می‌توانید عطر غذاهای عربی را با خود به سرزمینتان ببرید و یاد این سفر را با کم‌ترین هزینه برای خود ماندگار کنید. بهترین مکان برای خرید ادویه در قطر، بازار دوحه است. اگر می‌خواهید با کم‌ترین هزینه بهترین سوغات را همراه خود به شهرتان ببرید، پیشنهاد ما همین ادویه‌جات خوش رنگ و لعاب و خوش بوست.

پارچه و منسوجات

عکس پارچه و منسوجات در قطر

پارچه و منسوجات عربی در تمام دنیا معروف است. انگار به تکه‌ای از بهشت پا می‌گذارید پارچه‌هایی رنگارنگ که انگار ساخت دست بشر نیستند که بعضاً با کاردستی مینیاتوری و زیبا هوش از سر خریدارانشان می‌برند. پیشنهاد می‌کنیم حتماً در قطعه پارچه‌فروشان دوحه قدم بزنید و از بین طرح‌ها، رنگ‌ها و جنس‌های مختلف آن با توجه به سلیقه خود پارچه‌ای خریداری کنید؛ زیرا بعداً که به کشور خود برگردید این پارچه‌های عربی را باید به قیمت خیلی گزاف‌تری تهیه کنید. اگر پارچه شما کار دست رویش انجام شده است، از بسته‌بندی آن اطمینان خاطر حاصل کنید و مطمئن شوید که در طول مسیر به آن آسیبی وارد نمی‌شود.

 السدو

اگر می‌خواهید سوغاتی کاملاً قطری تهیه کنید که منحصراً مختص این جزیره باشد، پیشنهاد ما به شما «السدو» است. بله درست شنیدید السدو! السدو یک تکه پارچه است که از موی بز و شتر ساخته می‌شود و روش بافت بسیار خاصی دارد. تکنیک بافت این پارچه به قبیله‌ای بادیه نشین در قطر برمی‌گردد که قدمت آن به بیش از 1000 سال می‌رسد. از این پارچه برای ساخت صنایع مختلفی از جمله کوسن، فرش، قالیچه، پتو و … استفاده می‌شود. از آن‌جایی که این پارچه کاملاً حال و هوای قطر را در تار‌ و پود خود دارد و به‌علاوه قیمت چندانی هم ندارد، یکی از بهترین گزینه‌ها برای سوغات قطر است.

 شال‌ها و پوشینه‌های پشمی

عکس  شال‌ها و پوشینه‌های پشمی قطر

اگر شما هم مجذوب سبک پوشش زنان این منطقه شده‌اید و دوست دارید بتوانید دست کم در برخی از مهمانی‌های خود همانند آن‌ها لباس بپوشید و یا حتی اگر آقا هستید و دوست دارید نزدیکانتان را در این پوشش ببینید، بهترین گزینه در بین سوغات قطر برایتان خرید شال‌ها و پوشینه‌ای پشمی این منطقه است. این شال‌ها و پوشینه‌ها یکی از مهم‌ترین آیتم‌های لباس سنتی زنان قطر است که توسط دستان هنرمند آنان با ظرافت و دقت گلدوزی می‌شوند.

 عبایه  و یا چادر عربی

عکس عبایه‌ها در طرح و رنگ‌های مختلف در بازار دوحه قطر

یکی دیگر از پوشش‌های جذاب و متفاوت زنان قطری عبایه یا چادر عربی است. می‌توانید از این عبایه‌ها در طرح و رنگ‌های مختلف در بازار دوحه قطر دیدن کنید و از بین هزاران طرح و رنگ آن، یکی از آن‌ها را به سلیقه خود انتخاب کنید. قطعاً یکی از بهترین سوغاتی‌های قطر، عبایه یا چادر عربی است.

جعبه های تزیینی چوبی

عکس جعبه‌های تزئیئی چوبی عربی از سوغاتی های قطر

حتماً شما هم تا به حال جعبه‌های تزئینی چوبی عربی را در جاهای مختلف و یا دست کم در عکس‌ها و فیلم‌ها دیده‌اید و آرزوی داشتن یکی از آن‌ها را در دل خود پرورانده‌اید! اگر شما هم مثل من عاشق این جعبه‌های چوبی بوده‌اید، حال که قصد سفر به قطر را دارید بهترین فرصت است. حتماً یکی از این جعبه‌‌ها را به‌عنوان سوغات همراه خود کنید و از هنر و ظرافتی که در ساخت آن به کار برده شده است لذت ببرید همین طور می‌توانید از آن‌ها برای جای جواهرات خود استفاده کنید.

ست قهوه­‌خوری عربی

عکس ست قهوه­‌خوری عربی سوغات قطر

قهوه عربی همواره یکی از اصیل‌ترین انواع قهوه است و عرب‌ها برای آن جایگاه ویژه‌ای قائلند. ازاین رو ملزومات قهوه نیز در کشورهای عربی به زیباترین شکل طراحی و اجرا شده‌اند. یکی از این ملزومات ست‌های قهوه‌خوری است که به زیباترین شکل طراحی شده‌اند. اگر دنبال یک دکور خوب برای منزل خود می‌گردید یا جزء قهوه‌خورهای قهار هستید یا اگر می‌خواهید برای عزیزترین کسانتان سوغات خوبی فراهم کنید، حتماً از این ست‌های قهوه‌خوری تهیه کنید.

میوه‌ی خشک و آجیل

قطر یکی از مراکز مهم ‌میوه‌ی خشک و آجیل است و با انواع میوه‌های خشک و آجیل شما را شگفت زده می‌کند. از جمله میوه‌های خشک و آجیل‌جات قطر می‌توان به پسته، بادام‌زمینی، تخمه آفتابگردان، خرما و … اشاره کرد. خرما یکی از مهم‌ترین محصولات قطر است که به خاطر اقلیم و آب‌وهوای مناسب قطر برای این میوه، در انواع مختلف و با کیفیت عالی وجود دارد و یک گزینه بسیار مناسب برای سوغات قطر است.

قلیان تزیینی

عکس قلیان تزیینی سوغات قطر

یکی دیگر از محصولات قطر که در ساخت آن دقت، ظرافت و هنر زیادی به کار گرفته می‌شود، قلیان‌های تزئینی آن است؛ تا جایی که آن‌ها را به یکی از بهترین سوغاتی‌‌های قطر تبدیل می‌کند. این قلیان‌‌ها به‌صورت تنگ‌های کشیده با قدی بلند ساخته می‌شوند و بر روی بدنه آن‌ها به زیبایی هر چه تمام‌تر ترصیع‌کاری می‌شود. خرید آن‌ها گزینه بسیار مناسبی برای عاشقان جمع‌آوری کلکسیون یا کسانی است که به دکور‌های فاخر و سنتی علاقه زیادی دارند.

عود سوزهای سنتی عربی

یکی از عطرها و خوشبو کننده‌های محبوب در کشورهای عربی، عودها هستند که استفاده از آن‌ها در این کشورها قدمت بسیاری دارد. عود در کشورهای عربی رایحه‌ مخصوصی دارد و بسیار پرکاربرد است، به حدی که حتی هنگامی که در خیابان در حال قدم زدن هستید رایحه دلنواز این عودها مشامتان را نوازش می‌دهد. به علت استفاده زیاد از عود، عودسوزهای زیبا و متنوعی نیز در این کشورها ساخته می‌شود که برای گردشگران بسیار جذاب است. اگر شما به قطر می‌روید می‌توانید در بازار دوحه به‌راحتی از این عود‌ها و عودسوزهای سنتی فراهم کنید و عطر و فرهنگ عربی را با خود به وطنتان ببرید.

چراغ های سنتی قطری

یکی از محصولاتی که منحصراً ساخته و پرداخته کشورهای عربی است، چراغ‌های سنتی قطری هستند. چراغ‌های سنتی قطر با شیشه‌هایی رنگارنگ و زیبایی خیره کننده، می‌توانند زینت‌بخش خانه شما باشند و سبک خاصی به آن ببخشند. البته فراموش نکنید که این چراغ‌ها بسیار شکننده و ظریف هستند و اگر قصد خرید آن‌ها را دارید، حتماً از بسته‌بندی مناسب و امنی استفاده کنید تا در بار دچار شکستگی و آسیب نشوند.

عطر عود

عکس عطر عود یکی از سوغات قطر

این عطر نادر و کمیاب از درخت آگاروود استخراج می‌شود و در قطر به وفور به چشم می‌خورد. این عطر ماندگاری خوبی دارد و در هرجایی که به مشامتان بخورد شما را به یاد قطر می‌اندازد. عطر عود در خاورمیانه به طلای سیاه معروف است و گزینه مناسبی برای سوغاتی است.

شیرینی های قطری

از آن‌جایی که شیرینی در هر سرزمینی با دستپخت خاص آنجا پخت می‌شود؛ همیشه یکی از بهترین سوغاتی‌های هر مکانی شیرینی‌جات آن است. قطر نیز از این داستان مجزا نیست و شیرینی‌های سنتی آن همواره در لیست بهترین سوغات قطر وجود داشته است. از جمله بهترین شیرینی‌های قطر می‌توان به معمول، باقلوا، آب نبات با طعم گل رز، باسبوسا، لقایمات و خرما با طعم‌‌های مختلف اشاره کرد. پیشنهاد می‌کنیم اگر به قطر می‌روید، به هیچ عنوان از عطر و طعم بی‌نظیر این شیرینی‌ها غفلت نکنید و حتماً جعبه کوچکی هم برای عزیزانتان به یادگار بیاورید.

ساز عود عربی

عود یا بربط از سازهای قدیمی است که خاستگاه اصلی‌اش به کشورهای عربی می‌رسد. قطر یکی از کشورهایی است که می‌توانید این ساز خاص و نادر را در آن تهیه کنید. قطری‌ها در ساخت ساز عود هنر زیادی به کار می‌برند و با طراحی نقوش عربی مختلف بر روی آن به زیبایی این ساز می‌افزایند. اگر اهل موسیقی هستید و از داشتن سازهای مختلف لذت می‌برید، قطعاً از داشتن ساز عود عربی به وجد خواهید آمد.

مراکز خرید برای تهیه سوغات و صنایع دستی قطر

از آن جایی که قطر در حال حاضر به یکی از پربازدیدترین مکان‌های گردشگری جهان تبدیل شده است، با ساخت مراکز خرید فراوان و متعدد سعی در افزودن به جاذبه‌های گردشگری خود و جذب سرمایه بیشتر از توریست‌ها دارد. در این بازاها صنایع دستی قطر و سوغات آن به خوبی در معرض دید گردشگران قرار گرفته است و آن‌ها می‌توانند بین سوغات متنوع قطر آزادنه دست به انتخاب بزنند و بهترین سوغات را برای دوستان و خانواده خود به یادگار ببرند. در ادامه با مراکز خرید قطر بیشتر آشنا شوید.

 بازار سنتی واقف | یکی از بهترین جاهای دیدنی قطر

عکس  بازار سنتی واقف قطر

بازار سنتی واقف یکی از بهترین مراکز گردشگری قطر است و امکان ندارد توریستی به قطر برود و از این بازار سنتی دیدن نکند. این بازار، فقط یک بازار نیست بلکه نماینده آداب و رسوم و سنن قطر است و فرهنگ قطری را به زیبایی به تصویر می‌کشد. قدمت آن به بیش از 100 سال می‌رسد و در قلب دوحه (مرکز کشور قطر) قرار گرفته است. در این بازار می‌توانید از تمامی صنایع دستی قطر دیدن کنید و بهترین سوغات قطر را به‌راحتی تهیه کنید. قطعاً لذت قدم‌زدن در کوچه پس‌کوچه‌های این بازار با نوای دلنشین ساز عربی به‌صورت زنده و عطر عود، همراه با دیدن غرفه‌های سنتی آن برای شما خاطره‌ای ماندگار رقم خواهد زد. می‌توانید از این بازار ادویه‌های مخصوص، عبایه‌های سنتی عربی، عودسوزهای زیبا، قهوه‌خوری‌های قطری مرصع کاری‌شده و … خریداری کنید. فراموش نکنید که این بازار قیمت مناسب‌تری نسبت به دیگر مراکز خرید قطر دارد.

مرکز خرید مال آو قطر | (mall of ghatar)

عکس مرکز خرید مال آو قطر

در این بازار با روی دیگری از قطر مواجه خواهید شد. مرکز خریدی بسیار مدرن و لوکس که در چهار طبقه ساخته شده است. این مرکز در الریان قرار دارد و حدود 20 کیلومتر با دوحه فاصله دارد. جالب است بدانید که این مکان زیبا به خاطر طراحی داخلی شکیل و زیبایش در سال 2017 موفق به کسب جایزه بین‌المللی شده است. این مرکز خرید شیک مملوء از برندهای مختلف است و اگر شما ذاتاً برندباز هستید و ترجیح می‌دهید به جای کالاهای سنتی و صنایع دستی قطر، کالایی لوکس و برند برای عزیزانتان ببرید، این بازار مناسب شماست.

سیتی سنتر دوحه | یکی از معروف‌ترین مراکز خرید قطر

عکس سیتی سنتر دوحه یکی ازمراکز خرید قطر

این مرکز خرید یکی از پربازدید‌ترین و محبوب‌ترین مراکز خرید قطر است. این بازار در 5 طبقه ساخته شده است و 350 بوتیک کفش و لباس دارد. در سیتی سنتر دوحه، شما علاوه بر خرید سوغاتی می‌توانید از کافه‌ها، بهترین رستوران های قطر و سالن اسکیت روی یخ نیز استفاده کنید. از دیگر مزیت‌های این مرکز خرید نزدیکی آن به هتل های قطر و محل اقامت توریست‌هاست. از هتل‌های نزدیک به این مرکز خرید می‌توان به ماریوت مارکوس، روتانا سیتی و سنتر و شانگری لادوحه اشاره کرد. می‌توانید از این مرکز خرید همه روزه از ساعت 9 تا 22 دیدن کنید.

لانگونا مال | یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید خاورمیانه

عکس لانگونا مال در قطر

این بازار جذاب چیزی بالغ بر 180 بوتیک خرده فروشی دارد و یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید خاورمیانه است. از دیگر جذابیت‌های این مرکز خرید این است که مدرسه موسیقی یاماها در آن واقع شده است و به واسطه آن نوازندگان موسیقی سنتی همچون نوازندگان عود در آن هنرنمایی می‌کنند. همان طور که در بالا گفتیم یکی از بهترین سوغاتی های قطر ساز عود است؛ در این بازار می‌توانید بهترین و با کیفیت‌ترین ساز عود را نیز تهیه کنید.

فستیوال سیتی | شهر جشنواره ها

عکس فستیوال سیتی در قطر

یکی دیگر از مراکز خرید قطر فستیوال سیتی است. اگر به همراه فرزندان خود به سفر رفته‌اید؛ رفتن به این مرکز خرید را در اولویت خود قرار دهید؛ زیرا این مکان، جایی مهیج و مفرح برای کودکان است. در این مکان علاوه بر خرید و تهیه سوغاتی، می‌توانید سفری خاطره‌انگیز برای فرزند دلبندتان بسازید و او را به تم پارک‌های مختلف این مرکز خرید مانند تم پارک انگری بردز ببرید. این تم پارک‌ها برای کودکان 2 تا 12 سال بسیار مناسب است. از دیگر امکانات فستیوال سیتی قطر می‌توان به پارک برفی دست‌ساز و پیست دوچرخه سواری‌اش اشاره کرد. همین طور فراموش نکنید که اگر قصد خرید جواهرات را به‌عنوان سوغاتی دارید، این بازار مکان مناسبی برای خرید جواهرات اصل و شکیل است.

آل آسیری | سرای پارچه فروش‌ها

آل آسیری سرای پارچه فروش‌ها در قطر

اگر به دنبال خرید پارچه در بین سوغاتی های قطر هستید، حتماً به آل آسیری دوحه سری بزنید. از خوبی‌های این بازار نزدیک‌بودن آن به بازار واقف و سنتی بودن فضای آن است. در این مرکز خرید می‌توانید به دنیایی از پارچه‌های رنگارنگ و بی‌نظیر پا بگذارید و آن‌ها را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید. قطعاً انتخاب پارچه از این بازار یکی از بهترین گزینه‌ها در بین سوغاتی های قطر است.

ویلاجیو | ونیز قطر

عکس ویلاجیو قطر یا ونیز ایتالیا

ویلاجیتو مرکز خریدی با سبک ایتالیایی که می‌تواند به شما کمک کند با یک تیر دو نشان بزنید و در سفرتان به قطر، سری هم به ایتالیا بزنید! این مرکز خرید که در اسپایر دوحه واقع شده است، دارای کانال آبی 150 است که آن را از دیگر مراکز خرید متمایز کرده است. کانال آبی 150 برای شما لذت قایق سواری‌ به سبک ونیز ایتالیا به ارمغان می‌آورد و شما می‌توانید در نهایت ناباوری در دل پاساژ قایقرانی کنید. اگر به این مرکز خرید رفتید، از سینماهای جذاب و بزرگ آن نیز غفلت نکنید.

در مطلب امروز تلاش کردیم تا گشتی در بازارهای قطر بزنیم و با بهترین سوغاتی های قطر آشنا شویم. به‌عنوان آخرین نکته بهتر است بگوییم برای نگهداشت بهتر سوغات خود حتماً از بسته‌بندی مناسب استفاده کنید تا آن‌ها را سالم به مقصد برسانید و همان طور که گفتیم اگر قصد خرید سوغات با قیمت مناسب‌تر را دارید، حتماً به بازار واقف قطر سری بزنید. در نهایت تیم ره بال آسمان سفر خوشی را برایتان آرزومند است و امیدوار است این مطلب برای سفرتان، راهنمایی جذاب و کاربردی بوده باشد. راستی اگر شما به این سفر جذاب بروید، کدام یک از سوغات قطر را برای خود به یادگار می‌آورید؟ نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

جواهرات، ادویه جات، شال ها و پوشینه های پشمی، عبایه و چادرهای عربی، عودسوزها، جعبه های تزیینی چوبی، عطر عود، ساز عود و … .

بهترین مراکز خرید قطر در دوحه قرار دارد و بازار واقف یکی از بهترین مراکز برای تهیه سوغات است.

2 نظرات
  1. نازنین می گوید

    عالی ممنون 👏👏👏

    1. بانو تقیان می گوید

      ممنون از شما و حس خوبی که دادید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.