اقامتگاه بوم گردی پیر حرا | اقامتگاهی با تور گردشگری

0

سفرکردن همیشه به گشت‌وگذار ختم نمی‌شود. نتیجه سفر، شناخت و آشنایی با فرهنگ‌ها هم هست. اگر شما هم مشتاق لمس تفاوت‌ها در سفرهایتان هستید، اقامت در فضایی سنتی تجربه خوبی می‌شود. قصد داریم این بار به اقامتگاه بوم گردی پیر حرا سری بزنیم.

اقامتگاه بوم گردی پیر حرا کجاست؟

اقامتگاه بوم گردی پیر حرا در جزیره قشم است؛ پس هرجا که هستید، راهتان را به طرف جنوب ایران کج کنید. جنوب با نخلستان‌های زیبا و دریای همیشه نیلگونش انتظارتان را می‌کشد. بعد از رسیدن به استان هرمزگان به طرف جزیره‌ قشم بروید. در 60کیلومتری شهر قشم و در روستای طبل به اقامتگاه پیر حرا می‌رسید.

معرفی اقامتگاه پیر حرا

اقامتگاه بوم گردی پیر حرا یکی از اقامتگاه‌های بومگردی قشم است. هر زمان از سال که باشد، گردشگرهای داخلی و خارجی به این اقامتگاه می‌روند که خیلی دنج و آرام است. زیربنای این اقامتگاه حدود 800 مترمربع است. فضای اقامتگاه را به سبک سابات ساخته‌اند. این سبک معماری بیشتر در استا‌ن‌های گرمسیری کاربرد دارد. در این سبک، بخش‌هایی را برای سایه‌بان خانه در نظر می‌گیرند. در روزهای گرم، هوا به داخل خانه کوران می‌کند و فضا خنک‌تر می‌شود. در زمستان هم روی گرم‌ترشدن فضای خانه مؤثر است.

وارد اقامتگاه که بشوید، اتاق‌هایی را دورتادور حیاط می‌بینید. این اتاق‌ها همکف هستند. آن‌ها را مثل خانه‌های جنوب ساخته‌اند تا در آن‌ها سبک زندگی مردم این منطقه را تجربه کنید. دیوارهای بنا از جنس خشت و کاهگل‌اند. بادگیر بالای سقف، نمای زیبایی به اقامتگاه می‌دهد. حصیرهای آویزان‌شده، درهای چوبی و تزییناتی با برگ‌های خرما فضای اقامتگاه پیر حرا را دلنشین‌تر کرده است. صاحب اقامتگاه برای زنده‌نگه‌داشتن یاد پدربزرگش، اسم این اقامتگاه را پیر حرا گذاشت. کلبه نمادین پدربزرگ هم در حیاط اقامتگاه وجود دارد.

امکانات اقامتگاه بوم گردی پیر حرا

  • اتاق‌های اقامتگاه

تصویری از اتاق‌های اقامتگاه بوم گردی پیر حرا

اقامتگاه بوم گردی پیر حرا 9 اتاق دارد. هشت اتاق‌، برای مهمان‌ها و یکی هم برای صاحب اقامتگاه است. ظرفیت اتاق‌ها مختلف است. هرکدام را که دوست داشتید، در اختیارتان می‌گذارند. اتاق‌‌ها ۴، ۵، ۶، ۸و 10نفره هستند. می‌شود فضای سنتی اقامتگاه را حتی در اتاق‌هایش حس کرد. اتاق‌ها تخت ندارند و تشک و پتو در اختیارتان می‌گذارند تا به یاد خانه مادربزرگ‌ها بیفتید. در تک‌تک اتاق‌ها یخچال گذاشته‌اند. ‌نگران گرمی هوا هم نباشید. فکر آنجا را هم کرده‌اند. اصلاً جنوب که بدون کولر نمی‌شود. در هر اتاق کولر اسپلیت نصب کرده‌اند. سه اتاق اقامتگاه توالت و حمام خصوصی دارند. باقی اتاق‌ها باید از توالت‌های ایرانی و فرنگی و حمام عمومی در محوطه اقامتگاه استفاده کنند.

  • پارکینگ

تصویری از پارکینگ اقامتگاه بوم گردی پیر حرا

نگران جای پارک خودروی شخصیتان هم نباشید. بیرون اقامتگاه فضایی سرباز برای پارک ماشین‌ها در نظر گرفته‌اند. این بخش دوربین مداربسته هم دارد که خیالتان راحت باشد.

  • تور گردشی اقامتگاه بوم گردی پیر حرا

پرسنل اقامتگاه به زبان انگلیسی مسلط هستند و از گردشگرهای خارجی هم به‌خوبی میزبانی می‌کنند. برای رفتن به جاهای دیدنی هم از آن‌ها بپرسید تا راهنماییتان کنند؛ البته خود اقامتگاه هم تور گردشی دارد. بد نیست امتحانش کنید.

  • خوشمزه‌های اقامتگاه

تصویری از غذای سنتی قشم

با اجاره اتاق‌ها، می‌توانید از سرویس صبحانه رایگان استفاده کنید. اقامتگاه پیر حرا آشپزخانه عمومی ندارد؛ اما نمی‌شود از غذاهای لذیذش گذشت. انواع غذاهای سنتی جنوب، هواری میگو، قلیه ماهی و ماهی کبابی و … در منوی غذاها موجود است. گاهی خوردن غذای دسته‌جمعی هم لذت خودش را دارد. سفره‌هایی بلند و خوش‌آب‌ورنگ با ظرف‌هایی از خرما در حیاط پهن می‌شود. دیگر همه چیز در اینجا تکمیل است.

  • اینترنت

اقامتگاه پیر حرا اینترنت رایگان هم دارد. می‌توانید کارهای اینترنتیتان را خیلی راحت انجام بدهید و عکس‌های خاطره‌انگیز سفر را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. اجرای زنده موسیقی هم از دیگر امکانات این اقامتگاه است.

قوانین رزرو اقامتگاه بوم گردی پیر حرا

تصویری از اقامتگاه بوم گردی پیر حرا

اقامتگاه بوم گردی پیر حرا هم مثل باقی اقامتگاه‌ها، قوانینی برای رزرو دارد که خوب است از قبل بدانید. مثلاً اقامت کودکان کمتر از ۷ سال در این اقامتگاه رایگان است. ساعت تحویل اتاق‌ها ۲ بعدازظهر است؛ پس طوری برنامه‌ریزی کنید که معطل نشوید. ساعت 12 ظهر هم باید اتاق‌ها را تخلیه کنید.

جاذبه‌های گردشگری نزدیک به اقامتگاه بوم گردی پیر حرا

به جاهای دیدنی قشم سری بزنید و لذت ببرید. این جزیره از زیباترین جزیره‌های جنوب است.

  • دره چاه کوه

تصویری از دره چاه کوه

دره یا تنگه چاهکوه از جاذبه‌های طبیعی قشم است. می‌توانید این دره را در 70کیلومتری قشم و در نزدیکی روستای طبل پیدا کنید.

  • بام قشم

تصویری از بام قشم

بام قشم یکی از دیدنی‌ترین جاهای جزیره است. از بالای این بام آهکی می‌توانید چشم‌اندازی به جنگل‌های حرا و ساحل داشته باشید. این بام در غرب جزیره و بین دو روستای طبل و سلخ است.

  • جنگل حرا

جنگل حرا یکی از جاذبه‌های طبیعی قشم است که تا روستای طبل فاصله چندانی ندارد. در این جنگل، درختان ریشه در آب دارند. این ریشه‌ها تصفیه‌کننده هستند و آب شور را به شیرین تبدیل می‌کنند. وقتی که سطح آب در این منطقه پایین می‌رود، تصویر جنگل دیدنی است.

  • دره ستارگان

تصویری از دره ستارگان

دره ستارگان را به‌عنوان یکی از عجایب هفت‌گانه قشم می‌شناسند. فرسایش و تندبادها این دره زیبا را به وجود آورده‌اند و یکی از زیباترین تصویرهای طبیعت را نشانتان می‌‌دهد. قلعه پرتغالی‌ها، غار خربس، چاه‌های تلا، ساحل نقره‌ای و … از دیگر جاهای دیدنی این جزیره است.

بهترین زمان سفر به قشم

برای سفر به جنوب، شش ماه دوم سال را انتخاب کنید. در این زمان هوای جنوب معتدل و لذت‌بخش است. در ایام عید هم مسافرهای زیادی به قشم می‌آیند؛ پس حواستان به خرید بلیط و رزرو اقامتگاه و هتل باشد.

مسیر دسترسی

برای رسیدن به قشم چند مسیر وجود دارد. اگر راه هوایی انتخابتان باشد، پرواز مستقیم به قشم گزینه خوبی است. با خودروی شخصی هم که بروید، می‌توانید با لندی کرافت خودتان و خودرویتان را به جزیره قشم برسانید. بعد از رسیدن به بندرعباس به طرف اسلکه‌های شهید حقانی یا بندر پل بروید و سوار لندی کرافت شوید. بعد از رسیدن به قشم باید به طرف غرب جزیره بروید. به 60کیلومتری شهر که رسیدید، تابلوی روستای طبل را می‌بینید. اقامتگاه پیر حرا در این روستا و روبه‌روی مسجد بازار است. مسیر روستا تا اقامتگاه آسفالته است. فاصله اقامتگاه پیر حرا از فرودگاه قشم 49 کیلومتر است.

شماره تماس09175009807
آدرس صفحه اینستاگرامboomgardi_pirhara@
آدرس سایتpirhara.uspace.ir
آدرسحدود ۶۰کیلومتری غرب جزیره قشم، روستای طبل

اقامتگاه بوم گردی پیر حرا سفری خاطره‌انگیز برایتان می‌سازد. از این سفر مجازی با ره بال آسمان لذت بردید؟ اگر در سفرهای قبلی مهمان این اقامتگاه بوده‌اید، از تجربه‌هایتان برایمان بنویسید.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.