موزه های بوشهر | فرهنگ جنوب در موزه

0

صدای امواج دریا و آفتاب سوزان و لنج‌هایی که در بندر لنگر انداخته‌اند، نشان از بوشهر زیبا دارد. اگر شما هم به شناخت فرهنگ و تاریخ بوشهری‌ها علاقه دارید، از موزه های بوشهر دیدن کنید. برای رفتن به بوشهر هم نگران نباشید. اگر تا بوشهر فاصله زیادی دارید، با خرید بلیط هواپیما بوشهر از سایت ره بال آسمان، به این شهر بروید. سفر به بوشهر، سفری هیجان‌انگیز و به‌یادماندنی می‌شود.

موزه رئیسعلی دلواری | از دیدنی‌ترین موزه های بوشهر

موزه رئیسعلی دلواری در بین موزه های بوشهر، شهرت زیادی دارد. این بنای تاریخی، یادگاری از دوره قاجار است. رئیسعلی دلواری، یکی از جنگ‌جویان بزرگ ایران و از مشروطه‌خواهان در زمان قاجار بود. او حدود سی سال از زندگی‌اش را در این خانه گذراند. زمانی که انگلیسی‌ها به خاک بوشهر قدم گذاشتند، او شجاعانه در برابر آن‌ها ایستادگی کرد. بعد از کشمش‌های بسیار، رئیسعلی دلواری و همرا‌هانش توانستند، استعمارگرها را از بوشهر بیرون کنند.

امروزه موزه رئیسعلی یکی از بناهای تاریخی شهر است که در آن، زندگی این مرد بزرگ را به تصویر کشیده‌اند. می‌توانید از آثار جنگی تا عکس‌های رئیسعلی و یارانش را در این موزه ببینید. یکی از اقوام رئیسعلی هم در این موزه، داستان رشادت‌های این مرد را برای گردشگرها و بازدیدکننده‌ها تعریف می‌کند. بنای موزه هم یکی از زیباترین خانه‌های بوشهر است. این موزه، دیوارهای سفیدی دارد و درخت‌های نخل حس‌‌وحال خاصی به آن می‌دهند. برای رفتن به بوشهر سفرهای زمینی و تماشای زیبایی‌های بین راه هم صفای خودش را دارد. می‌توانید با خرید بلیط اتوبوس بوشهر، به این شهر بروید و از این موزه دیدن کنید.

آدرساستان بوشهر، شهرستان تنگستان، شر دلوار، موزه رئیسعلی دلواری
شماره تماس07735232834
هزینه بازدید۴هزار تومان

موزه مردم شناسی | آشنایی با فرهنگ و آداب بوشهری‌ها

یکی از زیباترین موزه های بوشهر، موزه مردم‌شناسی است. ساختمان این موزه، بنایی قدیمی است که قدمتش به دوره قاجار می‌رسد. بومی‌ها این بنا را به ساختمان امیریه می‌شناسند. این ساختمان دوطبقه، حیاطی مرکزی دارد که اتاق‌ها را دورتادورش ساخته‌اند. برای ساخت این بنا فقط از گچ، چوب ساج و سنگ‌های مرجانی استفاده کرده‌اند؛ اما هنوز هم استوار باقی مانده است. در ساخت دیوارهای ساختمان، از الیاف درخت نارگیل استفاده کرده‌اند تا از ورود رطوبت جلوگیری کند.

موزه مردم‌شناسی بوشهر، نمادی از بوشهر و مردم خون‌گرمش است. این موزه بخش‌های مختلفی دارد. بد نیست به بخش لباس‌های سنتی‌اش سری بزنید تا با نوع پوشش این منطقه آشنا بشوید. در دیگر بخش‌ها آثار به‌جامانده از دوره‌های تاریخی را به نمایش گذاشته‌اند. ظرف‌های قدیمی، وسایل پخت نان و مجسمه‌های نمادین این موزه تماشایی است. در بازدید از موزه مردم‌شناسی به اتاق بزرگ عمارت بروید. این اتاق چشم‌اندازی به خلیج همیشه فارس دارد که شما را شگفت‌زده می‌کند. خوب است چند روزی در بوشهر اقامت کنید و به بازدید از دیگر جاذبه‌های گردشگری بوشهر هم بروید. هتل های بوشهر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی‌اش به‌خوبی از شما میزبانی می‌کنند.

آدرساستان بوشهر، شهر بوشهر، محله بهبهانی، خیابان ساحلی، عمارت طاهری سابق، موزه مردم‌شناسی
ساعات بازدیدهمه‌روزه صبح‌ها از ساعت 9 تا 12. عصرها از ساعت 15 تا 18

موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس | نمادی از هویت بوشهر

خیلی از گردشگرها برای تماشای خلیج فارس و ساحل تماشایی‌اش به بوشهر می‌روند. دریا ودریانوردی، بخشی جدانشدنی از بوشهری‌هاست. آن‌ها برای حفظ خلیج فارس سال‌ها جنگیدند و مقابل استعمارگرها ایستادگی کردند. یکی از موزه های بوشهر، موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس است. اگر تماشای لنج‌ها، سلاح‌های دریایی و ابزار دریانوردی برایتان جالب است، خوب است از این موزه دیدن کنید.

این موزه در بخشی از محوطه «کلاه‌فرنگی»، همان کنسولگری سابق انگلیس برپا است. قدمت عمارت کلاه‌فرنگی به دوره قاجار برمی‌گردد. در حیاط این محوطه کشتی 110ساله پرسپولیس را گذاشته‌اند. این کشتی اولین ناو جنگی ایران بود که آلمانی‌ها به ناصرالدین شاه هدیه دادند. در موزه، ماکت لنج‌ها، لوازم پزشکی داخل کشتی، نقشه‌های قدیمی و ماشین‌های تایپ را به نمایش گذاشته‌اند. بعد از تماشای این موزه، می‌توانید از دیگر جاهای دیدنی بوشهر هم دیدن کنید. در رستوران های بوشهر، غذاهای تند و اصیل جنوبی را بخورید و از سفرتان لذت ببرید.

آدرساستان بوشهر، شهر بوشهر، محله بهمنی، جاده سبزآباد
هزینه بازدیدبازدید از محوطه بیرونی 5هزار تومان و هزینه بازدید از داخل موزه 5هزار تومان
ساعت بازدیدشنبه تا چهارشنبه صبح‌ها از ساعت ۸ تا 12. عصرها از ساعت 15 تا 17

موزه تجارت دریایی خلیج فارس | از جذاب‌ترین موزه های بوشهر

در بین جاذبه‌های گردشگری بوشهر، موزه تجارت دریایی خلیج فارس، بسیار دیدنی و جذاب است. اگر به دریانوردی علاقه دارید و شنیدن قصه‌های ملوان‌ها برایتان جالب است، برنامه‌ای برای بازدید از این موزه بچینید. در موزه تجارت دریایی خلیج فارس، ماکت‌های فوق‌العاده‌زیبایی از انواع کشتی‌ها وجود دارد.

در بخشی از آن می‌توانید آثار پیداشده در زیر دریا مثل خمره‌های ویژه برای حمل مایعات را ببینید. عکس‌های قدیمی این موزه هم بسیار تماشایی است. در این موزه کتابخانه‌ای جامع را راه‌اندازی کرده‌اند. در این کتابخانه تا دلتان بخواهد، کتاب‌های ویژه دریانوردی و تجارت دریایی را دارند. اگر دلتان خواست، نگاهی هم به آن بخش بیندازید. برای آشنایی با آداب‌ورسوم این شهر، به راهنمای سفر به بوشهر سری بزنید. بوشهر تا دلتان بخواهد، مطالب گفتنی دارد.

آدرساستان بوشهر، شهر بوشهر، بلوار دهقان، حدفاصل اداره بندر و دریانوردی بوشهر، میدان آتش‌نشانی، عمارت تهرانی.
آدرس صفحه اینستاگرامmoozehtejarat@

موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس | تصویری از پزشکی در دوره‌های گذشته

موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس، یکی از دیدنی‌ترین موزه های بوشهر و هفتمین موزه پزشکی در ایران است. اگر دستی بر حرفه پزشکی دارید، سری به این موزه بزنید. حتی اگر چیزی از رشته‌های پزشکی هم ندانید، تماشای موزه تاریخ پزشکی، برایتان جذاب می‌شود. در موزه تاریخ پزشکی، انواع وسایل پزشکی، ابزارهای جراحی در قدیم، ابزارهای دام‌پزشکی و دندان‌پزشکی را نگهداری می‌کنند. با رفتن به این موزه، می‌توانید روش‌های درمانی قدیمی و نسخه‌های دست‌نویس را ببینید. این روزها موزه تاریخ پزشکی از جذاب‌ترین موزه های بوشهر است که توجه گردشگرها را به خودش جلب می‌کند.

آدرساستان بوشهر، شهر بوشهر، خیابان انقلاب، پشت بانک مسکن، عمارت دهدشتی، موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس
شماره تماس07733350271
آدرس سایتhttps://www.medhistory.ir

موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی استان بوشهر | تلاشی برای بقای حیات‌وحش

حفظ طبیعت و جانوران هر منطقه، اهمیت ویژه‌ای برای بومی‌ها دارد. موزه تاریخ طبیعی و زیستی از متفاوت‌ترین موزه های بوشهر است. در بیشتر بخش‌های این موزه برای حفظ گونه‌های جانوری و گیاهی، تحقیقات مهمی را انجام می‌دهند. اگر گذرتان به این موزه افتاد، خوب است از نمونه‌های گیاهی و جانوری‌ بوشهر بازدید کنید. بعد از بازدید از موزه، سری هم به مراکز خرید بوشهر بزنید. سوغات بوشهر، صنایع‌دستی جنوب و بازارهای محلی‌اش دیدن دارد.

آدرساستان بوشهر، شهر بوشهر، خیبان عاشوری، مرکز تحقیقات زیستی محیطی استان بوشهر
ساعات بازدیدهمه‌روزه در ساعات اداری

موزه وایت هوس | از زیباترین موزه های بوشهر

بین جاهای دیدنی بوشهر، موزه وایت هوس یکی از جالب‌ترین موزه های شهر است. حدود نیم قرن پیش، شخصی به اسم «دکتر دیوید وایت هاوس» که یکی از باستان‌شناس‌های بریتانیایی بود، به ایران آمد. او و همکارهایش در ساختمانی ساکن بودند که امروزه به موزه وایت هوس معروف است. آن‌ها قصد داشتند تا بخش‌هایی از بندر سیراف را حفاری کردند. این کاوشگرها، از دل این خاک هزاران آثار تاریخی را پیدا کردند؛ اما بخش زیادی از این اشیاء در موزه بریتانیا است. در حال حاضر تعدادی از این اشیاء را در موزه وایت هوس نگهداری می‌کند. به موزه وایت هوس که رفتید، از فسیل‌های زیبا و انواع صدف‌ها دیدن کنید.

آدرس: استان بوشهر، شهر بوشهر، سیراف.

بوشهر از آن شهرهایی است که باید هرگوشه‌وکنارش را تماشا کرد. در سفرتان به این شهر، با بازدید از موزه های بوشهر می‌توانید اطلاعات خوبی را به دست بیاورید. تلاش کردیم که از این سفر مجازی با ره بال آسمان لذت ببرید. اگر در سفرهای قبلی، از موزه‌ها دیدن کرده‌اید، تجربه‌هایتان خواندنی است. در کامنت‌ها برایمان بنویسید. لذتش را می‌بریم.

موزه رئیسعلی دلواری، موزه وایت هوس.

موزه وایت هوس، موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس

موزه مردم شناسی، موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی استان بوشهر.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.