ارزانترین سفرهای خارج از کشور برای ایرانیان کدامند؟

0

ارزانترین سفرهای خارج از کشور برای مسافرت ایرانیان در این برهه زمانی بسیار پرطرفدار است. می‌پرسید چرا؟ چون ارزش پول ایران طی سال‌های اخیر افت شدیدی داشته است. همزمان با بی‌ارزش‌شدن ریال، ارزش دلار، یورو، دینار، درهم و… افزایش چشمگیری داشته است. اما خب، چه می‌شود کرد؟ نمی‌شود قید سفر را زد. ایران‌گردی جای خود؛ سفر به دور دنیا هم جای خود. اصلا آدم ساعت‌ها و روزها و سال‌ها کار می‌کند تا بتواند بالاخره یک سفر عالی به خود هدیه دهد. ما اینجاییم تا علاوه بر معرفی ارزانترین کشور دنیا برای سفر، ارزانترین کشور اروپایی برای سفر را هم معرفی کنیم. منتها قبل از معرفی بهترین مقاصد خارجی، بهتر است برویم سراغ هزینه های سفرهای خارجی از ایران. هر چقدر هزینه‌ها بیشتر دستمان باشد، راحت‌تر می‌توانیم با نمونه‌های جایگزین، هزینه‌ها را کاهش دهیم.

ارزانترین کشورها برای مسافرت ایرانیان

ارزانترین کشورها برای مسافرت ایرانیان

این طور به نظر می‌رسد که سفر به کشورهای همسایه، برخی از کشورهای آسیایی غیر همسایه و برخی از کشورهای اروپایی در دسته ارزان ترین سفرهای خارج از کشور قرار می‌گیرد. در ادامه معروف‌ترین آن‌ها را معرفی کرده‌ایم. تجارب ما را از سفر به ارزانترین مقاصد خارجی برای گردشگران ایرانی بخوانید، شاید در انتخاب مقصد کمکتان کند.

ترکیه

ترکیه

وان، استانبول، ازمیر، کوش آداسی و آنکارا از معروف‌ترین شهرهای ترکیه بین توریست‌های ایرانی است. به‌طور حتم می‌توانیم خیالتان را راحت کنیم که ترکیه، ارزانترین کشور دنیا برای سفر در بین سایر کشورهاست.

فاصله وان با مرز ایران بسیار کم است. همین فاصله کم باعث شده است که سفر زمینی به وان، حتی با ماشین شخصی بسیار رایج باشد. استانبول، ازمیر و… را هم می‌توان به‌صورت زمینی رفت؛ اما بُعد مسافتش از مرز ایران طولانی است.

ترکیه یکی از بهترین کشور های برای مسافرات ایرانیان

تور وان، تور استانبول، تور ازمیر و تور کوش آداسی از پرطرفدارترین تورهای گردشگری از ایران هستند. ناگفته نماند که خرید پوشاک و سایر کالاهای مصرفی از ترکیه بسیار مقرون‌به‌صرفه است. اگر با خودتان چند قلم مواد غذایی هم ببرید می‌توانید با خیال راحت سفر خارجی ارزان را تجربه کنید.

نکته: برای سفر به ترکیه نیاز به ویزا ندارید؛ فقط پاسپورتتان را در جیبتان بگذارید و یا علی!
راهنمای سفر استانبول و جاهای دیدنی آن را از اینجا می‌توانید ببینید:

امارات

امارات

شاید برایتان عجیب باشد که دبی را در لیست مقاصد ارزانترین سفرهای خارج از کشور ببینید. صنعت توریسم دبی طی چند سال اخیر غوغایی به پا کرده است. آسمان‌خراش‌های معروف و جاذبه‌های گردشگری بی‌مثال دست‌ساخته بشر، همه مردم دنیا را وسوسه کرده که حداقل یک بار به دبی سفر کنند. 

حالا چه شده که وقتی بهترین کشور برای مسافرت ارزان را سرچ می‌کنید به دبی می‌رسید؟ پاسخ آن است که همسایگی با امارات، شانس کم‌کردن هزینه‌ها را برایمان زیاد کرده است.

از طرفی چون تقاضا برای سفر به این کشور زیاد است، در همه فصل‌های سال تور دبی از ایران گیرتان می‌آید. اگر تور لحظه آخری دبی هم گیرتان بیاید که نور علی نور می‌شود. فقط حواستان باشد که دبی شهر گرانی است و تفریح یا خریدکردن در آن مانند استانبول مقرون‌به‌صرفه نیست.

امارات یکی از بهترین کشور های برای مسافرات ایرانیان

عجیب، اما واقعی! همین حالا پرواز تهران دبی را با پرواز تهران استانبول در مسیر رفت‌وبرگشت مقایسه کنید. در اغلب روزهای سال قیمت پرواز دبی ارزان تر از قیمت پرواز استانبول است.
راهنمای سفر دبی و جاهای دیدنی آن را از اینجا می‌توانید ببینید:

ارمنستان

ارمنستان

ارمنستان روزگاری جزئی از ایران بوده است. همین باعث شده است که از نظر فرهنگ، طبیعت و حتی معماری بناهای تاریخی مشابه با ایران باشد. ارمنستان و ایران ۵۰ کیلومتر مرز مشترک دارند. برای همین در لیست ارزانترین کشور اروپایی برای سفر ایرانیان قرار گرفته است. حتی اگر می‌خواهید در میان ارزانترین سفرهای خارج از کشور خود سری هم به ارمنستان بزنید، از مرز زمینی به سمت این کشور بروید. ارمنستان کشور کوچکی است. اغلب مسافرها به پایتخت این کشور، یعنی ایروان می‌روند.

ارمنستان یکی از بهترین کشور های برای مسافرات ایرانیان

نکته: شهروندان ایرانی برای سفر به ارمنستان به ویزای توریستی نیاز ندارند.
راهنمای سفر ایروان و جاهای دیدنی آن را از اینجا می‌توانید ببینید:

گرجستان

گرجستان

خوشبختانه گرجستان هم مانند ترکیه و ارمنستان شرایط اعطای ویزا برای ایرانیان را برداشته است. این امر باعث شده است که توریست‌های میان دو کشور با سهولت بیشتر و صرفاً با داشتن پاسپورت برای سفر اقدام کنند. گرجستان یک کشور کوچک نیمه‌اروپایی است. مرز مشترک این کشور با ایران این امکان را فراهم کرده است که حتی بشود با خودروی شخصی به این کشور سفر کرد. 

برای آشنایی با چندوچون سفر زمینی به تفلیس می‌توانید روی لینکش کلیک کنید.

گرجستان یکی از بهترین کشور های برای مسافرات ایرانیان

خوبی سفر به گرجستان و سایر کشورهای همسایه این است که به‌راحتی می‌توانید بگردید، از انواع برندهای معروف دنیا مانند زارا و السی وایکیکی بخرید. گشت‌وگذارهای شبانه را تجربه کرده و کنتاکی‌های کِی‌اف‌سی را با نوشابه‌های لیوانی کوکاکولا نوش جان کنید.

ناگفته نماند، اگر درباره هزینه سفر به تفلیس بدانید و کمی سفرتان را مدیریت کنید، گرجستان یک از ارزانترین کشورهای دنیا برای سفر ایرانی‌ها می‌شود. 
راهنمای سفر تفلیس و جاهای دیدنی آن را از اینجا می‌توانید ببینید:

عراق

عراق

و اما عراق، این همسایه دیواربه‌دیوار غربی ما، یک کشور مذهبی، با دین اسلام و مذهب شیعه است. همین باعث شده است که علاوه بر شباهت از نظر فرهنگی، تفاهم اعتقادی هم با ایرانی‌ها داشته باشند. این روزها زائران بی‌شماری بین این دو کشور در رفت‌وآمدند. حتی اغب، دست‌وپا شکسته زبان یکدیگر را می‌فهمند.

 اگر به‌دنبال ارزانترین مقاصد خارجی برای گردشگران ایرانی هستید، قطعاً عراق یکی از آن‌هاست. حتی اگر در ایام اربعین میل سفر به این کشور را داشته باشید، کافی است فقط نیت کنید. در این ایام خیرین بی‌شماری در ایران و عراق به مسافران کربلا، نجف، سامرا و کاظمین خورد و خوراک، وسایل حمل‌ونقل و اقامتگاه رایگان ارائه می‌دهند‌. 

عراق یکی از بهترین کشور های برای مسافرات ایرانیان

از طرفی بی‌شمار تور کربلا در تمام طول سال از ایران به عراق می‌رود. این تورها هم زمینی و هم هوایی هستند. متناسب با زمان و بودجه سفر خود می‌توانید یکی از این دو را انتخاب کنید. زمانی که تصمیم می‌گیرید با تور سفر کنید، چیدن مقدمات سفر و گرفتن ویزا را به مدیر کاروان خود بسپارید.

راهنمای سفر نجف و جاهای دیدنی آن را از اینجا می‌توانید ببینید:

مالزی

مالزی

مالزی یکی از کشورهای جنوب شرق آسیاست. این کشور از شمال با تایلند هم مرز است. کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا پر از اسرار نهفته و جاذبه‌های دیدنی هستند. مالزی هم فارغ از هرگونه بحث نژادپرستی، آغوش خود را برای مهاجران و مسافران بی‌شماری از قومیت‌های مختلف دنیا باز کرده است. 

مالزی یکی از بهترین کشور های برای مسافرات ایرانیان

آب‌وهوای گرمسیری، معتدل و مرطوب، روزهای بارانی و شب‌های سرد، مالزی را خواستنی‌تر کرده است. درست است که مالزی ارزانترین کشور دنیا برای سفر ایرانی‌ها نیست؛ اما اگر می‌خواهید با یک هزینه معقول یک سفر دلچسب و به‌یادماندنی را تجربه کنید، مالزی می‌تواند بهترین کشور برای مسافرت باشد.

راهنمای سفر مالزی و جاهای دیدنی آن را از اینجا می‌توانید ببینید:

تایلند

تایلند

شخصاً وقتی اسم تایلند را می‌شنوم، احساس می‌کنم تایلند فقط یک ساحل و چندین هتل و بی‌شمار توریست خوش‌گذران است. البته می‌دانم؛ بی‌انصافی می‌کنم. طبیعت چشم‌نواز تایلند، جاذبه‌های دیدنی و باستانی این کشور و سواحل آرام‌بخش آن تمام گزینه‌های یک سفر تمام‌عیار برای همه سلیقه‌ها را فراهم می‌کند.

تایلند یکی از بهترین کشور های برای مسافرات ایرانیان

اگر می‌خواهید با هدف تفریحات ساحلی به تایلند سفر کنید، از اردیبهشت تا آبان بهترین زمان سفر به این کشور است. تایلند یکی از ارزانترین سفرهای خارج از کشور برای ایرانی‌ها محسوب می‌شود. مثلاً همین حالا (پاییز ۱۴۰۲) که قیمت تور تایلند را جست‌وجو کنید به مبلغی حدود ۳۰ تومان برای یک هفته می‌رسید.

هزینه های رایج سفرهای خارجی برای ایرانی ها

هزینه های رایج سفرهای خارجی برای ایرانی ها

حالا که کشور مدنظرتان را انتخاب کردید، بیایید تا برایتان بگویم که یک سفر خارجی چه هزینه‌های جانبی دارد تا با دید بازتر پیش بروید.

هزینه مدارک شامل پاسپورت، انگشت‌ نگاری (بایومتریک) و ویزا

پاسپورت

وقتی اسم سفر خارجی به میان می‌آید، اولین کاری که باید بکنید، این است که از اعتبار پاسپورت‌تان مطمئن شوید‌. اگر پاسپورت ندارید یا اعتبارش کمتر از ۶ ماه است باید سری به دفاتر پیشخوان دولت بزنید و با پرداخت هزینه‌ای نه‌چندان زیاد، مشکل را حل کنید. در مقاله گرفتن پاسپورت گام به گام گرفتن گذرنامه را برایتان توضیح داده‌ایم.

 از طرفی بسته به مقصد سفرتان ممکن است به ویزا نیاز داشته باشید. سفر خارجی به کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان یا با ویزای فرودگاهی مانند ترکیه، ارمنستان، گرجستان، عراق، لبنان، قطر، عمان نقش بسزایی در کاهش هزینه‌ها دارد. 

ویزا

برای سفر به کشورهایی مانند آلمان، کانادا و آمریکا باید ویزای خود را از سفارتخانه‌های این کشورها بگیرید. اگر کشوری در ایران سفارتخانه ندارد، باید برای گرفتن وقت انگشت‌نگاری و ویزا به یکی از کشورهای همسایه بروید. برای آشنایی با ویزا و انواع آن هم می‌توانید سری به مقاله‌اش بزنید.

هزینه حمل و نقل (هوایی یا زمینی)

هزینه حمل و نقل (هوایی یا زمینی)

ارزانترین سفرهای خارج از کشور برای ایرانی ها سفر به کشورهای همسایه از طریق مرز زمینی است. با افزایش قیمت دلار، به‌صورت کلی قیمت بلیط هواپیما هم به‌شدت افزایش داشته است. به همین دلیل یکی از ارزانترین مقاصد خارجی برای گردشگران ایرانی سفر از مرزهای زمینی به کشورهای همسایه است.

هزینه اقامت (از هتل گرفته تا هاستل)

هزینه اقامت (از هتل گرفته تا هاستل)

اینکه شما بخواهید در طول مدت سفرتان در یک هتل ۵ستاره اقامت داشته باشید یا یک هاستل را ترجیح دهید، مستقیماً روی هزینه‌های سفرتان اثرگذار است. اگر می‌خواهید در هتل اقامت داشته باشید؛ اما هزینه‌هایتان سر به فلک نگذارد، بهتر است با گرفتن تورهای خارجی ارزان از ایران سفرتان را شروع کنید. 

امروزه تورهای ارزان خارجی بسیاری هستند که با قیمت مناسب و خدمات خوبشان وسوسه سفر را به جانتان می‌اندازند.

توضیحات درباره هاستل و هتل کپسولی را از اینجا می‌توانید ببینید:

هزینه خورد و خوراک

هزینه خورد و خوراک: غذای رستورانی یا کنسرو

حکایت خورد و خوراک هم مانتد انتخاب اقامتگاه است. مثلاً ترکیه یکی از ارزانترین سفرهای خارج از کشور به حساب می‌آید؛ اما اگر بخواهید هر روز غذای رستورانی بخورید و سری به مک دونالد بزنید باید برای هر وعده غذایی خود حداقل ۷۰ لیر کنار بگذارید. برای کاهش هزینه‌هایتان پیشنهاد می‌کنیم چند کنسرو مانند انواع خورشت، پلو و خوراک با خود ببرید.

هزینه بازدید از جاهای دیدنی و تفریحات

هزینه بازدید از جاهای دیدنی و تفریحات

وقتی برای یک سفر خارجی زمان می‌گذارید و هزینه می‌کنید، می‌خواهید در آن کشورها بگردید و با فرهنگ و قدمت آن‌ها بیشتر آشنا شوید. بازدید از هر جاذبه دیدنی یا تجربه یک تفریح جدید هزینه مجزا دارد. 

پیشنهاد ما برای کاهش هزینه‌ها، بازدید و تفریح گروهی است. معمولاً در برنامه تورهای ارزان خارجی، بازدید از معروف ترین جاهای دیدنی آن مقصد و نیز تفریحات گروهی مانند استفاده از پارک های آبی در نظر گرفته می‌شود که هزینه را تور پرداخت می‌کند.

چند نکته برای ارزان تمام شدن سفرهای خارجی

چند نکته برای ارزان تمام شدن سفرهای خارجی

  • اگر می‌خواهید به هر کدام از کشورهای این لیست سفر کنید، به جای اینکه خودتان بلیط هواپیما بخرید و هتل رزرو کنید، به‌دنبال رزرو تورهای ارزان خارجی باشید.
  • اگر برای کاهش هزینه‌های سفر می‌خواهید با خودروی شخصی به خارج از کشور بروید، حواستان به هزینه سوخت کشور مقصد باشد. مثلاً قیمت بنزین در ترکیه بسیار گران است.
  • برای سفر زمینی با خودروی شخصی باید پلاک بین‌المللی و  کاپوتاژ ماشین را از اداره گمرک بگیرید که این پروسه هزینه تقریباً زیادی دارد.
  • وقتی به دنبال ارزانترین مقاصد خارجی برای گردشگران ایرانی هستید، می‌توانید سراغ تورهای لحظه آخری ارزان بروید. بیشتر اوقات، تور لحظه آخری خارجی ارزان تر از حالت عادی است.
  • لوازم ضروری سفر مانند چمدان را می‌توانید از اطرافیان خود امانت بگیرید تا در کنار خرید دلار، درگیر خرید چمدان و سایر ملزومات سفر نشوید.
  • خرید آب، تنقلات، مواد غذایی کنسرو شده و… هزینه‌های سفر را تا حد چشمگیری کاهش می‌دهد.
  • به مناسبت‌های مختلف در ایران و خارج از کشور تخفیفات خوبی از طرف مجموعه‌های گردشگری ارائه می‌شود. با انعطاف‌پذیری در انتخاب بازه زمانی سفر، می‌توانید سفر خارجی ارزان را تجربه کنید.

ارزانترین سفرهای خارج از کشور برای مسافرت ایرانی ها

در این نوشته سعی کردیم ارزانترین سفرهای خارج از کشور برای ایران را به شما معرفی کنیم. همچنین هزینه‌های رایج یک سفر خارجی را برایتان لیست کردیم و برای کاهش هر یک، راه‌حلی پیشنهاد دادیم. امیدواریم با خواندن این مقاله در انتخاب مقصد و شیوه سفرتان ایده بگیرید. خوشحال می‌شویم در بخش کامنت‌ها برای همراهان ره بال آسمان از تجاربتان بگویید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.