پیست اسکی چلگرد | تجربه یک روز هیجان‌انگیز برفی

6

آیا تا به حال تجربه اسکی روی برف را داشته‌اید؟ این بار می‌خواهیم در این مقاله شما را به سفری برفی و هیجان‌انگیز ببریم و تجربه‌ای جدید و به‌یادماندنی را برایتان به تصویر بکشیم. استان چهارمحال و بختیاری که در بخش مرکزی رشته کوه‌های زاگرس واقع شده، یکی از دیدنی‌ترین مقاصد گردشگری در فصل زمستان است. شهرستان کوهرنگ با مرکزیت چلگرد، جایی است که قرار است در آن به تفریح و گشت‌وگذار بپردازیم. زیبایی منحصربه‌فرد منظره‌های برفی و یخی کوهرنگ و چلگرد در فصل زمستان، توجه گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت را به خودش جلب کرده است. در این مقاله قصد داریم شما را با مکانی هیجان‌انگیز به نام پیست اسکی چلگرد آشنا کنیم. اگر اهل تفریحات زمستانی هستید و قصد سفر به غرب ایران را دارید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. 

پیست اسکی چلگرد کجاست؟

منطقه چلگرد، شهری با طبیعت بکر و دست‌نخورده است که جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیار زیادی را در خودش جای داده. از تمامی این جاذبه‌های گردشگری که بگذریم، می‌‌رسیم به پیست اسکی چلگرد. این پیست، گل سر سبد مکان‌های تفریحی چلگرد است و سالانه از 20 تا 30هزار نفر توریست و ورزشکار از سراسر دنیا پذیرایی می‌کند. کمتر کسی پیدا می‌شود که به این استان سفر کرده باشد و لذت اسکی‌ در پیست چلگرد را از خودش دریغ کند.

در فصل زمستان، با بارش سنگین برف در رشته کوه‌های زردکوه، ارتفاع برف به بیش از 15 مترمی‌رسد. این ارتفاع باعث به‌وجودآمدن یخچال‌های دائمی می‌شود. پیست اسکی کوهرنگ که به سبب این بارش‌های مداوم برف ایجاد می‌شود؛ به محلی برای اسکی روی برف و گذراندن اوقات فراغت در هوای پاک و دلپذیر برفی تبدیل شده است. 

معرفی پیست اسکی چلگرد

پیست اسکی چلگرد واقع در زاگرس است که در سال 1354 تأسیس شد. این پیست یکی از شناخته‌شده‌ترین پیست‌های اسکی کشور بوده و در مجاورت تونل اول کوهرنگ قرار دارد. خوب است بدانید که این پیست اسکی 800متری، دارای شیب 20درصدی بوده و مکانی پر از هیجان و در عین حال ایمن برای تفریح و ورزش است. اگر گذرتان به استان چهارمحال و بختیاری افتاد و دلتان هوای اسکی کرد، درنگ نکنید. حتماً سری به پیست اسکی چلگرد بزنید. کافی است وارد پیست شوید تا دیگر خارج شدن و دل‌کندن از آن برایتان غیرممکن شود. 

از مناظر طبیعی این منطقه توریستی، هرچه که بگوییم حق مطلب ادا نمی‌شود. حتماً باید از نزدیک به بازدید از این جاذبه‌های طبیعی بروید تا بتوانید طعم خوش طبیعت‌گردی را بچشید. پس در این سفر بازدید از تونل کوهرنگ، دشت لاله‌های واژگون و ارتفاعات زردکوه بختیاری را از دست ندهید. به شما قول می‌دهیم خوردن یک چای ذغالی تازه‌دم در این طبیعت دلپذیر، خستگی سفر را به طور کامل از تنتان خارج می‌کند.

امکانات پیست اسکی چلگرد

پیست اسکی کوهرنگ یا چلگرد با حدود نیم قرن قدمت، یکی از مشهورترین پیست‌های منطقه زاگرس است. بدون شک یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این پیست اسکی، امکانات رفاهی و خدمات ارائه‌شده به اسکی‌سواران و بازدیدکنندگان است. پیست اسکی کوهرنگ دارای 3 محوطه کاملاً تفکیک‌شده مخصوص خانواده‌ها، آقایان و خانم‌ها است. همچنین این پیست مجهز به 2 دستگاه بالابر برای آقایان و خانم‌ها و یک دستگاه بالابر آموزشی با طول 200 متر است.

از دیگر امکانات این پیست اسکی نیز می‌توان به جاده آسفالته، تله اسکی، برف‌کوب، دسترسی به هتل کوهرنگ، سرویس بهداشتی و پارکینگ اشاره کرد. اگر می‌خواهید برای گذراندن یک روز خاطره‌انگیز در پیست اسکی چلگرد برنامه‌ریزی کنید، اصلاً لازم نیست نگران کمبود امکانات و خدمات رفاهی باشید. در آنجا تمامی تجهیزات رفاهی برای شما فراهم شده است. فقط کافی است در اولین فرصت چمدان‌هایتان را ببندید و راهی سفر شوید.

تفریحات پیست اسکی چلگرد

پیست اسکی چلگرد نقش بسیار مهم و اساسی در رشد اقتصادی و توریستی منطقه کوهرنگ دارد. تفریحات متنوع، خدمات گسترده و دسترسی آسان، از مهم‌ترین دلایل جذب توریست و گردشگر به این منطقه است. درست است که علت اصلی گردشگران برای رفتن به این پیست، اسکی روی برف است؛ اما خوب است بدانید که قدم‌زدن در هوای پاکیزه پیست و اتراق چند ساعته در زیر آفتاب زمستانی، حس‌وحال آدم را دگرگون می‌کند.

تصور دراز کشیدن روی برف‌های نرم و درخشان در زیر آفتاب دلپذیر زمستانی، روح آدم را نوازش می‌کند. به این حس‌وحال، لذت نوشیدن یک نوشیدنی داغ و هم‌صحبت شدن با عزیزانتان را نیز اضافه کنید. در پیست اسکی چلگرد قرار است این حال‌وهوا را تجربه کنید. حتی فکر کردن به آن بسیار وسوسه‌برانگیز بوده و حال آدم را خوش می‌کند.

بهترین زمان بازدید از پیست اسکی چلگرد

نکته مهمی که شهر چلگرد را از سایر شهرهای تفریحی متمایز می‌کند، ویژگی چهار فصل بودن آن است. این شهر اعجاب‌انگیز در تمامی فصل‌های سال حرفی برای گفتن دارد. برای مثال اگر علاقه دارید در هوای دلپذیر بهاری از دشت لاله‌های واژگون بازدید کنید، باید سفر خود به این شهر را در فصل بهار قرار دهید. علاقه‌مندان به داروهای گیاهی و اسکی تابستانه در قله‌های زردکوه بختیاری، فصل تابستان را برای سفر به این منطقه انتخاب می‌کنند.

در پایان اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید از طبیعت برفی این منطقه بازدید کرده و لذت اسکی در ارتفاعات پوشیده از برف را تجربه کنید، باید در فصل‌های پاییز و زمستان به چلگرد سفر کنید. معمولاً بارش برف در این منطقه از اوایل آذر آغاز شده و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد. خوب است بدانید که هوای منطقه چلگرد در برخی روزهای زمستان، آفتابی بوده و می‌توانید لحظات خوش و خاطره‌انگیزی را با اسکی‌ در این هوای مطلوب داشته باشید.  

جاهای دیدنی نزدیک به پیست اسکی چلگرد

حال که یک روز خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی را در پیست اسکی کوهرنگ سپری کردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از دیگر جاهای دیدنی کوهرنگ نیز بازدید کنید. از قضا بعضی از این جاذبه‌ها در نزدیکی این پیست قرار دارند. برای مثال آبشار تونل کوهرنگ که در یک کیلومتری این پیست اسکی واقع شده است، مناظر بسیار زیبا و طبیعی و خارق‌العاده را خلق کرده است. از کوهستان‌های برفی زردکوه که عبور کنید، آبشار کوهرنگ نمایان شده و صدای شر شر آب، گوش را نوازش می‌کند.

این آبشار 2هزار متری از رودخانه زاینده رود نشأت گرفته است. حفر تونل آن نیز به زمان صفویه بازمی‌گردد. هرگز لذت خوردن یک چای تازه‌دم را در این طبیعت بکر و خارج‌العاده از دست ندهید. حیف است که تا اینجا آمده باشید و سری به چشمه کوهرنگ نزنید. این چشمه نیز در نزدیکی آبشار قرار داشته و سرچشمه آن از دامنه‌های زردکوه است. طبیعت خیره‌کننده، حضور عشایر، راه دسترسی مناسب و فضای سبز زیبا از جمله نقاط قوت این چشمه است. 

اطلاعات بازدید از پیست اسکی چلگرد

آدرس۸۵کیلومتری شهرکرد، منطقه کوهرنگ
شماره تماس09139281125
و
09105874580
آدرس صفحه اینستاگرامski.4mb@
و
ski.koohrang@
آدرس سایتhttps://ski.koohrang

مسیر دسترسی به پیست اسکی چلگرد

همان طور که گفتیم یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خوب این پیست اسکی، جاده آسفالته و مسیر دسترسی راحت به آن است. فاصله تا شهرکرد از این پیست اسکی به اندازه 85 کیلومتر بوده و دارای جاده کاملاً ایمن و بدون خطر است. برای رفتن به منطقه چلگرد می‌توانید از جاده فارسان یا جاده سودجان استفاده کنید. ازاین‌رو می‌توانید همین حالا بدون هیچ دغدغه و نگرانی دل به جاده بزنید و ضمن رسیدن به مقصد، از قاب‌های طبیعی و چشم‌نواز کنار جاده نیز لذت ببرید.

در این مقاله ره بال آسمان با یکی دیگر از جاهای دیدنی شهرکرد آشنا شدیم. پیست اسکی کوهرنگ، به‌عنوان دومین پیست اسکی در ایران شناخته می‌شود و مکانی بسیار دوست‌داشتنی و دلنشین برای ثبت اوقات خاطره‌انگیز در کنار خانواده و دوستانتان خواهد بود. حال که با این پیست اسکی مهیج آشنا شدید، حتماً برای یک سفر چند روزه به استان چهارمحال و بختیاری وسوسه شدید. پس اگر قصد سفر دارید، همین حالا چمدان‌هایتان را ببندید و بلیط سفر خود را از ره بال رزرو کنید. همچنین اگر تصمیم خود برای سفر به شهرکرد را گرفته‌اید، خواندن مقاله راهنمای سفر شهرکرد خالی از لطف نیست. به کمک آن می‌توانید با آگاهی و اطلاعات بیشتری سفر خود را آغاز کنید.

این پیست در 85 کیلومتری شهرکرد و در منطقه کوهرنگ واقع شده است.

از مهم‌ترین امکانات این پیست اسکی می‌توان به جاده آسفالته، تله اسکی، برف‌کوب، دسترسی به هتل کوهرنگ، سرویس بهداشتی، دسترسی، 3 پیست مجزا و 2 دستگاه بالابر برای آقایان و خانم‌ها اشاره کرد.

آبشار تونل کوهرنگ و چشمه کوهرنگ در یک کیلومتری این پیست اسکی قرار دارند که بازدید و گردش در آن‌ها خالی از لطف نیست.

برای رفتن از شهرکرد به منطقه چلگرد می‌توانید از جاده فارسان یا جاده سودجان که هردوی آن‌ها آسفالته هستند، استفاده کنید.

2.7/5 (3 نظر)
6 نظرات
  1. حامد می گوید

    سلام منطقه کوهرنگ بسیار بسیار زیباست ولی متاسفانه فاقد هرگونه امکانات بهداشتی و رفاهی است و فقط یادگرفته اند پول ورودی بگیرند بدون اینکه کوچکترین خدماتی ارائه دهند

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام حامد عزیز. ممنونیم که نظرتون رو با ما به‌اشتراک گذاشتین. حق با شماست، باید به منطقه رسیدگی بیشتری بشه و البته خود مردم هم بهداشت عمومی رو رعایت کنند.

      1. حسین می گوید

        درود شماره تماس یا پیج از پیست ندارید؟

        1. بانو تقیان می گوید

          سلام حسین عزیز. این شماره برای آموزش پیست در همون حوالی ثبت شده:.
          09139821125

  2. حسین می گوید

    ای کاش پیج اینستاگرام پیست رو‌هم معرفی کنید یا برای کسب اطلاع از وضعیت پیست یک شماره تماس بذارید

    1. بانو تقیان می گوید

      حسین عزیز، در جدولی در همین مطلب، همه اطلاعات رو براتون می‌ذارم. مشاهده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.