عمیق ترین استخر دبی | ماجراجویی در اعماق استخری به‌سان دریا

0

دبی شهری توریستی و مدرن است که هر‌بار با سازه‌ای جدید جهانیان را متحیر می‌کند. در گوشه‌و‌کنار این شهر تماشایی، جاذبه‌های حیرت‌انگیزی وجود دارند که هر گردشگری را به وجد می‌آورند. دیپ دایو نام استخری در این شهر است که از منحصر‌به‌فرد‌ترین جاهای دیدنی دبی به شمار می‌آید. این استخر در‌ حال حاضر عمیق ترین استخر دبی و جهان است و می‌توان آن را به دریایی بسیار گود تشبیه کرد که در اعماقش دنیایی تماشایی نهفته است. برای آشنایی با این جاذبه وهم‌انگیز و مهیج در این مطلب با ما همراه باشید تا همراه با‌ هم سفری به عمق آب‌های این استخر و کشف دنیای نهان آن کنیم. 

فهرست مطالب

عمیق ترین استخر دنیا دقیقاً کجاست؟ 

عمیق ترین استخر دنیا، در دبی، مهم‌ترین و توریستی‌ترین شهر کشور امارات متحده عربی، واقع شده است. این استخر عظیم و پر‌عمق در محله ند الشبا (Nad Al Sheba)، قرار دارد و در منطقه شیخ‌نشین دبی ساخته شده است. 

معرفی عمیق ترین استخر دبی | شهری در اعماق آب‌های شیرین

مجموعه دیپ دایو دبی (Deep Dive Dubai) در‌ واقع استخری عمیق است که به‌تازگی در شهر پر‌آوازه دبی افتتاح شده و سر‌و‌صدای زیادی به‌ پا کرده است. خوب است بدانید که در حال حاضر این استخر حیرت‌انگیز با ۶۰ متر عمق، به‌عنوان عمیق‌ترین استخر ساخته شده به دست انسان در دنیا شناخته می‌شود. استخر پر‌عمق دیپ دایو در زمینی به وسعت ۱,۴۸۷ متر‌مربع به شکل صدفی عظیم‌الجثه ساخته شده است. حجم آب شیرینی که در این مجموعه آبی جای می‌گیرد، چیزی حدود ۱۴ میلیون لیتر بوده و اگر بخواهیم عظمت دیپ دایو دبی با مثال به‌ رخ بکشیم، باید بگوییم که حجم آب درون آن معادل حجم آب درون ۶ استخر شنای المپیک است! 

ثبت رکورد عمیق ترین استخر دنیا |‌ درخشش نام استخر دیپ دایو در کتاب گینس

پیش از این نام استخر دیپ اسپات (Deep Spot)، با عمق ۴۵ متر، در کتاب گینس به‌عنوان عمیق ترین استخر دنیا ثبت شده بود. با افتتاح استخر دیپ دایو در دبی با عمق ۶۰ متر، نام این شهر پر‌آوازه بار دیگر در کتاب ثبت رکورد‌های جهانی گینس درخشید. این رکورد کمی پس از برگزاری مراسم افتتاحیه، در تاریخ ۲۷ ژوئن جا‌به‌جا شد و شهر دبی عنوان عمیق‌ترین استخر جهان را در کنار عنوان‌های بلند‌ترین آسمان‌خراش و بزرگ‌ترین مرکز خرید، از آن خود کرد و بار دیگر جهانیان را با سازه‌های خود به شگفتی و تحیر وا داشت. 

ویژگی‌های عمیق ترین استخر دبی | استخری مجهز و مدرن

دمای میلیون‌ها لیتر آب درون این جاذبه آبی حیرت‌انگیز با استفاده از سیستم‌های خاص و پیشرفته‌ای همواره در حدود ۳۰ درجه سانتی‌گراد نگه داشته می‌شود. همچنین آب درون این استخر با استفاده از فناوری پیشرفته و مدرنی که توسعه‌دهنده آن سازمان ناسا بوده است، از طریق اشعه ماورای بنفش تصفیه می‌شود. به‌علاوه آب درون این استخر هر ۶ ساعت یک‌بار درون سنگ‌های آتشفشانی سیلیکایی و سیستم پیشرفته برای فیلتراسیون به گردش در‌می‌آید تا به‌طور کامل تصفیه شود. 

جالب است بدانید که اعماق این استخر عمیق نه‌تنها تاریک و مخوف نیست، بلکه کاملاً روشن و پر‌نور است. در‌واقع برای روشنایی بخشیدن به فضای زیر آب، ۱۶۴ چراغ با سیستم روشنایی پیشرفته در سراسر دنیای زیر آب استخر دیپ دایو کار‌گذاری شده است. علاوه‌بر سیستم روشنایی، سیستمی متشکل از ۵۶ دوربین در‌خصوص فیلم‌برداری از بخش‌های مختلف زیر آب در این استخر قرار گرفته است. 

شهر زیر آب در دیپ دایو | ماجراجویی در شهری مغروق

«شهر غرق‌شده» منحصر‌به‌فرد‌ترین، جذاب‌ترین و هیجان‌انگیز‌ترین بخش عمیق ترین استخر دبی است. در‌ واقع در اعماق این استخر شهری متروکه طراحی شده است که شامل ساختمان و آپارتمان، گذرگاه، گاراژ و… می‌شود. از مفرح‌ترین و هیجان‌انگیز‌ترین فعالیت‌های غواصان در این مجموعه آبی این است که در این شهر مغروق و متروکه، ماجراجویی و کاوش کرده و بخش‌های مختلف آن را کشف کنند. 

امکانات رفاهی و تفریحی مجموعه دیپ دایو دبی | تجربه تفریح و هیجان 

  • رستوران

تصوری از رستوران مجموعه دیپ دایو دبی

تصور کنید که می‌شد در زیر میلیون‌ها لیتر آب، پشت میزوصندلی رستورانی نشسته و ضمن تماشای چشم‌اندازی هیجان‌انگیز، با آرامش غذایی لذیذ میل کنید! این تصور در عمیق ترین استخر دنیا (دیپ دایو) به واقعیت تبدیل شده است. در این مجموعه رستورانی در زیر آب طراحی شده است که افراد می‌توانند در حین صرف غذا از تماشای دنیای زیر آب و فعالیت غواصان لذت ببرند. 

  • فروشگاه غواصی

تصویری از فروشگاه غواصی مجموعه دیپ دایو دبی

در این مجموعه آبی، فروشگاهی وجود دارد که تمامی وسایل و تجهیزات غواصی در آن یافت می‌شوند. 

  • گیفت شاپ

اگر می‌خواهید یادگاری یا سوغاتی از این جاذبه منحصر‌به‌فرد و حیرت‌انگیز دبی برای عزیزان خود تهیه کنید، تا به آن‌ها هدیه دهید، می‌توانید به گیفت شاپ مجموعه مراجعه کنید. 

  • فضاهایی مناسب برای برگزاری رویداد‌های مختلف، کنفرانس‌ها و جلسه‌های رسمی

تصویری از امکانات رفاهی و تفریحی مجموعه دیپ دایو دبی

جالب است بدانید که در مجموعه آبی دیپ دایو فضا‌های متعددی به منظور برگزاری رویداد‌های مختلف، کنفرانس‌ها و جلسات رسمی در‌نظر گرفته شده است. 

شنا و غواصی در عمیق ترین استخر دنیا | تجربه‌ای که همیشه در یاد می‌ماند

دیپ دایو دارای محیطی کنترل‌شده و کاملاً امن برای غواصان مبتدی تا حرفه‌ای است. غواصان با هر سطحی که داشته باشند می‌توانند در این مجموعه فعالیت‌های هیجان‌انگیز مختلفی انجام دهند. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به گشت‌و‌گذار و کاوش در شهر غرق‌شده و پر‌رمز و راز در اعماق استخر، شرکت در کلاس‌ها و کارگاه‌های غواصی و شیرجه آزاد، ملاقات با غواصان مجرب، غواصی اسکوبا و… اشاره کرد. 

باید اشاره کنیم که در این استخر عمیق و عظیم، کلاس‌ها و کارگاه‌های متنوعی برای سطوح مختلف، از مبتدی تا حرفه‌ای برگزار می‌شود. دوره‌های آموزشی این مجموعه مفرح و خاطره‌انگیز شامل کشف (Discovery)، غواصی (Dive) و توسعه (Develop) می‌شوند که افراد می‌توانند بر‌اساس سطح توانایی و سلیقه خود در آن‌ها شرکت کنند. 

استخر‌های مشابه با عمیق ترین استخر دبی | سفر به ژرفای پر‌عمق‌ترین استخر‌های دنیا

  • استخر هتل ۴ ستاره‌ ترمه میلیپینی (Terme Millepini) در ایتالیا

دیپ جوی (Y-40 Deep Joy‎‏) نام استخری در هتلی به نام ترمه میلیپینی (Terme Millepini)، واقع در کشور رنگارنگ و زیبای ایتالیا بوده که جزء عمیق‌ترین استخر های دنیا به‌شمار می‌آید. عمق این استخر ۴۲ متر بوده و با ارتفاع ساختمان ۱۳‌طبقه‌ای برابری می‌کند. در اعماق این استخر، تونلی شیشه‌ای ساخته شده است که افراد می‌توانند از درون این تونل دنیای هیجان‌انگیز زیر آب را تماشا کنند. 

آدرس:‌ Via Cataio, 42, 35036 Montegrotto Terme PD, Italy
  • استخر دیپ اسپات (Deep Spot) در لهستان

همان طور که گفتیم پیش از افتتاح استخر دیپ دایو، عنوان عمیق ترین استخر دنیا متعلق به استخر دیپ اسپات (Deep Spot) در لهستان بود. عمق این استخر پر‌عمق ۴۵ متر بوده و دنیایی هجان‌انگیز برای غواصان است. این استخر تنها رقیب استخر دیپ دایو دبی بود و به‌لحاظ عظمت و عمق نیز همچون دیپ دایو مجموعه‌ای حیرت‌انگیز و جالب‌توجه است. 

آدرس: Warszawska 50, 96-320 Mszczonów, Poland
  • استخر بلو آبیز (blue Abyss) در انگلستان 

در‌ میان پر‌عمق‌ترین استخر‌های دنیا که مشابه استخر دیپ دایو هستند، نام استخر بلو آبیز (blue Abyss) کشور انگلستان را نباید از قلم انداخت. جالب است بدانید که این استخر قرار بود در سال ۲۰۲۱ افتتاح شده و رکورد دیپ اسپات در لهستان را بشکند؛ اما با افتتاح استخر پر‌عمق دیپ دایو در دبی، که عمق آن ۶۰ متر است، دیگر این استخر شانسی برای کسب عنوان عمیق ترین استخر دنیا در کتاب گینس را نخواهد داشت. 

بهترین زمان بازدید از عمیق ترین استخر دبی | زمانی مناسب برای ماجراجویی در دبی

تصویری از ورودی عمیق ترین استخر دیپ دایو

از آنجایی که استخر دیپ دایو، استخری سر‌پوشیده بوده و دمای داخل آن در تمام طول سال با استفاده از سیستم‌های پیشرفته، ثابت نگه داشته می‌شود، می‌توان گفت که شما می‌توانید در هر فصل و ماهی از سال برای حضور در این جاذبه منحصر‌به‌فرد اقدام کنید. اما بگذارید دید خود را کمی باز‌تر کرده و بهترین زمان سفر به دبی را بررسی کنیم. همان طور که می‌دانید دبی تابستان‌های سوزانی دارد؛ از‌این‌رو به لحاظ آب‌و‌هوایی، بهترین زمان برای سفر به این دیار، فصل‌های پاییز و زمستان است. همچنین اگر می‌خواهید علاوه‌بر لذت‌بردن از هوای مطلوب، سفرتان مقرون‌به‌صرفه‌ هم باشد، ماه‌های آذر تا اسفند را در تقویم خود برای سفر به دبی علامت بزنید. 

نحوه دسترسی به استخر دیپ دایو دبی | راحت و بی‌درد‌سر

دسترسی به مجموعه آبی دیپ دایو دبی هم از طریق خودرو‌ی شخصی و هم از طریق وسایل نقلیه عمومی به‌راحتی امکان‌پذیر است. شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن Careem به‌صورت اینترنتی تاکسی کرایه کرده یا سوار تاکسی‌های داخل شهر شده و به مقصد خود بروید. همچنین باید اشاره کنیم که هم ایستگاه اتوبوس و هم ایستگاه مترو در نزدیکی این مجموعه واقع شده است؛ از‌این‌رو اگر می‌خواهید رفت‌و‌آمدی کم‌هزینه داشته باشید، می‌توانید با استفاده از مترو یا اتوبوس نیز به‌سوی مقصد خود حرکت کنید. 

هزینه ورودی ۸۰۰ درهم
مدت زمان پیشنهادی برای بازدید ۴ تا ۵ ساعت
شماره تلفن97145019444+
آدرس وب‌سایتdeepdivedubai.com
آدرسNAS Sports Complex - Dubai - United Arab Emirates

حال که همراه با مجله گردشگری ره بال آسمان در سفری مجازی به دبی به ژرفای آب‌های عمیق ترین استخر دبی سفر کرده و دنیای درون آن را کشف کردیم، وقت آن رسیده تا برای خلق تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد، با مطالعه راهنمای سفر دبی، به‌سوی این شهر عجایب سفر کرده و از نزدیک از استخر حیرت‌انگیز دیپ دایو دیدن کنید. در‌ نهایت فراموش نکنید که اگر نظر یا اطلاعاتی در‌خصوص این استخر پر‌عمق و تازه‌تأسیس در‌ اختیار دارید، نظرات و اطلاعات خود را ما و مخاطبان خوش‌ذوق ما به اشتراک بگذارید.

عمیق‌ترین استخر دنیا در شهر دبی، واقع در کشور امارات متحده عربی قرار دارد. این استخر پر‌عمق در محله‌ای به‌نام ند الشبا در شهر دبی بنا شده است.

عمق استخر دیپ دایو دبی ۶۰ متر می‌رسد و در حال حاضرعمیق‌ترین استخر در دنیا است.

حجم آب شیرینی که در این مجموعه آبی جای می‌گیرد، چیزی حدود ۱۴ میلیون لیتر است. این میزان آب معادل حجم آب درون ۶ استخر شنای المپیک است!

از جمله امکانات ارائه شده در این مجموعه می‌توان به رستورانی منحصر‌به‌فرد در زیر آب، فروشگاه بزرگ و جامع غواصی، گیفت شاپ و فضاهایی مناسب برای برگزاری رویداد‌های مختلف، کنفرانس‌ها و جلسه‌های رسمی اشاره کرد.

هزینه ورود به این مجموعه آبی هیجان‌انگیز ۸۰۰ درهم برای هر‌نفر است.

5/5 (2 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.