میکامال کیش | از جنگل بارانی تا آکواریوم

0

سفر به کیش آن‌قدر هیجان‌انگیز است که نمی‌شود برای رسیدن به مقصد صبور بود. هر بخش از این جزیره دوست‌داشتنی دیدنی است. گشت‌وگذار در پاساژها و تفریح‌های دریایی این جزیره جذابیت‌های خودش را دارد. اگر شما هم قصد سفر به کیش را دارید، سری به مرکز خرید میکامال کیش بزنید. این مرکز خرید با بخش‌های مهیجش انتظارتان را می‌کشد.

میکامال کجاست؟

مرکز خرید میکامال در استان هرمزگان و در جزیره کیش است. برای بازدید از آن باید به طرف جنوب ایران سفر کنید. بعد از رسیدن به کیش، به طرف بلوار فردوسی بروید. می‌توانید این مجموعه را در همان نزدیکی پیدا کنید.

آشنایی با میکامال کیش

عکس آشنایی با میکامال کیش

قبل از ساخت این مرکز مردم برای بازدید از بوستان آهوان کیش به این محل می‌آمدند؛ اما کم‌توجهی به نظافت این پارک باعث شد تا مشکلاتی برای اهالی نزدیک پارک به وجود بیاید. به همین خاطر در سال 1390 این پارک را تخریب کردند.

پاساژهای کیش کم نیستند؛ اما این روزها اسم میکامال در بین مراکز خرید کیش بر سر زبان‌ها است. افتتاح مجموعه بزرگ میکامال در اسفند سال 1398 بود. مجموعه را در زمینی به مساحت سه‌ونیم هکتار ساختند. زیر بنای این مجموعه حدود 202 هزار مترمربع است. از این مساحت 15 هزار متر مربع را برای فضاهای تفریحی در نظر گرفتند. 70 هزار مترمربع هم مخصوص بخش‌های تجاری است. در این پروژه ساختمانی هفت‌طبقه‌ای ساختند. مرکزهای تجاری و تفریحی ۵ طبقه از آن را تشکیل داده‌اند. دو طبقه دیگر پارکینگ مسقف مجموعه است. این پارکینگ ظرفیتی بیشتر از هزار خودرو دارد.

مغازه‌های میکامال

این مرکز خرید 800 مغازه دارد. در این مغازه‌ها می‌توانید اجناسی از بهترین برندهای دنیا را پیدا کنید؛ پس باید انتظار قیمت‌های ارزان را نداشته باشید. گشت‌وگذار در این مغازه‌ها چند ساعتی از وقتتان را می‌گیرد. طراحی فضای بیرونی این پاساژها لوکس و مدرن است. انتخاب رنگ‌های روشن و نورپردازی مناسب حس خوبی را به شما می‌دهد. اگر از خریدکردن لذت می‌برید، قدم‌زدن بین این مغازه‌ها سرحالتان می‌کند.

امکانات مرکز خرید میکامال کیش

میکامال از بزرگ‌ترین مراکز خرید کیش است و بخش‌های مختلفی دارد. اگر ساعت‌ها هم در آن بچرخید، حوصلتان سر نمی‌رود. این مرکز بخش‌های دیدنی و تفریحی را در کنار هم دارد تا بتوانید به‌راحتی از هر دو استفاده کنید.

  • تله کابین میکامال

تله کابین میکامال از بهترین بخش‌های این مرکز است. حتی خیلی از گردشگرها فقط برای امتحان‌کردن این تله‌کابین به این مجموعه می‌روند. برای بازدید از آن به طبقه چهارم بروید. چشم‌انداز این تله‌کابین متفاوت‌تر از دیگر تله‌کابین‌هاست. زمانی که سوار کابین‌های آن بشوید از کنار خط ساحلی می‌گذرید. چشم‌انداز زیبای دریا و جزیره تصویر زیبایی را از پشت شیشه‌ها کابین می‌سازد. این تله‌کابین شما را به اسکله می‌رساند. فاصله مرکز خرید تا اسکله ۳ کیلومتر است که 18 دقیقه‌‌ای به آن می‌رسید.

عکس تله کابین میکامال

تله‌کابین میکامال خدمات ویژه‌ای هم برای گردشگرها دارد. طراحی و ساخت این مجموعه کار یکی از بهترین برندها است. می‌توانید از کابین‌های بزرگ‌تر استفاده کنید و با جمع خانوادگی لذت تله‌کابین‌سواری را تجربه کنید. سیستم گرمایشی و سرمایشی هم دارد. اگر دلتان خواست نمایشگرهایی هم برای پخش هست. از اسم کابین‌های ویژه پیداست که امکاناتش هم بهتر است. اینترنت، رایانه‌های دستی و پخش موسیقی هرکدام را که بخواهید برایتان مهیاست. اگر دوست داشتید، عکاس‌ها خاطره‌لذت‌بخش این تله‌کابین را برایتان ثبت می‌کنند.

  • جنگل بارانی

وجود جنگلی مصنوعی آن هم در یک ساختمان شاید کمی عجیب باشد؛ اما وقتی وارد این بخش بشوید، حس‌وحالی نزدیک به جنگل واقعی را تجربه می‌کنید. برای دیدن جنگل بارانی به طبقه دوم مرکز خرید میکامال کیش بروید. این پارک جنگلی کوچک پوشش گیاهی خوبی دارد. انواعی از درخت‌ها و گیاهان این فضا را دلنشین‌تر کرده است. مسیرهای باریک بین گیاهان هم راهتان را به وسط جنگل باز می‌کند. اگر کمی هم از گیاه‌شناسی بدانید، همه چیز لذت‌بخش‌تر می‌شود. در این جنگل باید منتظر باران‌های مصنوعی هم باشید. ممکن است غافلگیرتان کند.

  • تونل باد مرکز خرید میکامال کیش

عکس تونل باد مرکز خرید میکامال کیش

تونل باد از آن بخش‌های مهیج مرکز خرید میکامال کیش است که هرکسی جرئت امتحانش را ندارد. اگر در ذهنتان، فکر پرواز دارید، این گوی و این میدان! پرواز در این تونل، آدرنالین خونتان را افزایش می‌دهد و هیجان‌انگیز است. تکنولوژی ویژه‌ای در این بخش به کار برده‌اند که می‌تواند باعث معلق‌ماندنتان در این فضا شود. تونل باد استوانه‌ای طولی به اندازه 9 تا 12 متر دارد. می‌توانید از طبقه اول تا چهارم را در این تونل پرواز کنید. دیواره‌تونل باد شیشه‌ای است و حتی دیدن تجربه دیگران هم از پشت آن جالب می‌شود.

  • آکواریوم

زیردریایی و غواصی زیر آب از تفریح‌های آبی کیش هستند؛ اما اگر به هر دلیلی نتوانستید امتحانش کنید، سری به دنیای زیر آب، در مرکز خرید میکامال کیش بزنید. در این آکواریوم بخش‌های غیر منتظره‌ای در اتظارتان است. این آکواریوم را در طبقه اول و دوم ساختند. گنجایشش در حدود 1.5 میلیون لیتر آب است. می‌توانید در این بخش از آکواریوم‌های کوچک و برکه‌های آبی دیدن کنید. تماشای بازی ماهی‌ها و تنوعشان لذت‌بخش است. کودکان هم با ذوق و علاقه از آکواریوم استقبال می‌کنند. دلفین‌ها و کارهایشان هم تماشا دارد. در این آکواریوم بخش مناسبی را برای زندگی آن‌ها آماده کرده‌اند. در این آکواریوم امکاناتی برای غواصی فراهم است. بد نیست قبل از غواصی در دریا، غواصی در آکواریوم را هم امتحان کنید.

آسانسور آکواریوم بخش شگفت‌انگیزش است. این آسانسور نمای 360درجه‌ای به دنیای زیر آب دارد. بلندی‌اش ۵ متر است و قطری به اندازه 17 متر دارد. طراحی این مجموعه را بر عهده شرکت کلاکس ایتالیا گذاشتند و اجرایش با شرکت اقیانوس ترکیه بود. خوب است بدانید شرکت کلاکس در زمینه طراحی‌های آکواریوم معروف است. اسم این شرکت را می‌شود در پروژه ساخت بزرگ‌ترین آکواریوم های دنیا دید.

  • مجتمع سینمایی میکامال کیش

میکامال کیش سالن سینمایی بزرگی دارد. تماشای فیلم در این سینما شما را سر شوق می‌آورد. این مجموعه فیلم‌های به‌روز دنیا را با ویژگی سه‌بعدی پخش می‌کنند. مجتمع سینمایی میکامال مجهیز به سیستم صدای دالبی است. این سیستم کمک می‌کند تا شما فیلم‌ها را با حداکثر کیفیت ببینید. همچنین صفحه‌های نمایش 360 درجه‌ای دارد که هیجان دیدن فیلم‌ها را بیشتر می‌کند. خودتان را برای تجربه‌ای جدید در این مجتمع سینمایی آماده کنید.

  • شهر عجایب

دست کودکانتان را بگیرید و چرخی در شهر عجایب بزنید. بازی‌های متنوعی برای هر سن در این مجموعه فراهم است. بچه‌ها در بازی‌های مخصوص خودشان سرگرم می‌شوند. برای جوانان هم بازی‌های پیشرفته کامپیوتری در نظر گرفته‌اند. در این شهربازی می‌توانید ساعات خوشی را با کودکان و خانواده خود بگذرانید.

  • دنیای اکتشاف میکامال کیش

کودکان هر لحظه در جهان کوچکشان به‌دنبال ماجراجویی هستند. کشف و لمس جاذبه‌های طبیعی برایشان جالب و لذت‌بخش است. آن‌ها می‌توانند ماجراجویی‌هایشان را از دنیای اکتشافات میکامال شروع کنند. همراه با کودکانتان از این بخش دیدن کنید. دوستی با حیوانات و طبیعت را از همین سن باید به آن‌ها یاد داد.

  • سالن پاتیناژ و بازی‌های برفی میکامال کیش

از بخش‌های جذاب این مجموعه سالن اسکی روی یخ است که به آن پاتیناژ می‌گویند. وجود یک سالن اسکی روی یخ در گرمای بیشتر از 50 درجه جنوب شاید عجیب باشد؛ اما در میکامال کیش می‌توانید این یکی را هم امتحان کنید. اگر بار اولتان هم بود عیبی ندارد. راهنماییتان هم می‌کنند. بعضی‌ها هم در این بازی حرفه‌ای هستند و نمایششان تماشا دارد.

  • دیجیتال گلف

فکرش را هم نمی‌کنید؛ اما بخشی برای بازی گلف در این مجموعه ساخته‌اند؛ البته بیشترش به‌صورت مجازی است. هر مرکز تفریحی زمین گلف و بازی ندارد. اگر همیشه دوست داشتید این بازی جالب را تجربه کنید، حالا وقتش است. هرچقدر دلتان می‌خواهد در آن بازی کنید و خوش بگذرانید.

  • سالن بولینگ میکامال کیش

قبول کنید که این مرکز برای هر سلیقه‌ای تفریح جالبی دارد. اهل بازی بولینگ هستید؟ سالن بولینگ، فضای مدرن و دلنشینی دارد. فکر آماتوربودن را نکنید. رقابت در این بازی برای جوانان هیجان‌آور است. اوقاتتان را هم خوش می‌کند. اگر تعدادتان زیاد باشد می‌توانید گروهی بازی کنید. همه چیز برایتان آماده است تا یک بازی حرفه‌ای را تجربه کنید.

  • شهر کودکان

طراح‌های این مجموعه فکر همه‌جا را کرده‌اند. شهر کودکان از مفرح‌ترین بخش‌های مرکز میکامال برای فرزندانتان است. به طبقه سوم بروید و شهر کودکان را پیدا کنید. این شهر را مخصوص بچه‌ها آماده کرده‌اند تا زندگی واقعی را در آن لمس کنند. خیابان‌های این شهر مقیاس کوچک‌تری دارند. ایستگاه آتش‌نشانی، اداره پلیس، دفترهای مختلف، بانک و… را در هر بخش ساخته‌اند. بچه‌ها هم نقش هر شغلی را که دوست دارند در این شهر بازی می‌کنند. خوب است که اجازه بدهید تا شغل دل‌خواه خودشان را انتخاب کنند.

  • ماساژ و اسپا در میکامال کیش

بعد از یک دوره کاری فشرده کمی استراحت و رسیدگی به خودتان لازم است. اگر از طولانی‌بودن راه هم خسته هستید، سری به سالن ماساژ مجموعه بزنید. مجموعه اسپا دو سالن برای خانم‌ها و آقایان دارد. ماساژ حرفه‌ای در این سالن خستگی را از تنتان بیرون می‌کند. محیطش هم تمیز و آرامش‌بخش است. خانم‌ها می‌توانند به بخش سالن زیبایی هم بروند و از خدمات پوستی استفاده کنند.

  • باشگاه بدنسازی میکامال کیش

اگر روتین ورزشی مرتبی دارید، جای نگرانی نیست. میکامال سالن بدنسازی ویژه‌ای برای آقایان و خانم‌ها دارد. این باشگاه بدنسازی، مجموعه کامل ورزشی است. تجهیزاتش پیشرفته است و محیطی نشاط‌آور را برایتان می‌سازد. ساکنان کیش هم می‌توانند از این مجموعه ورزشی استفاده کنند.

  • هایپرمارکت

عکس هایپرمارکت میکامال کیش

در زیرزمین ساختمان میکامال، هایپرمارکت بزرگی راه‌اندازی کرده‌اند. وسعت این این فروشگاه به ۷هزار مترمربع می‌رسد. هر چیزی هم که بخواهید، در آن پیدا می‌کنید. برندهای مختلفی از هر کالا در این فروشگاه موجود است و دستتان برای خریدکردن باز است. قیمت‌های نسبتاً مناسبی هم دارند. اگر اهل خریدکردن هستید، گشت‌وگذار در بین غرفه‌ها روزتان را می‌سازد.

  • فودکورت میکامال کیش

بعد از چند ساعت تفریح، احتمالاً دلتان غذای خوشمزه‌ای می‌خواهد. اصلاً لذت گشت‌وگذار به خوردوخوراکش است. برای خوردن غذا لازم نیست از این مجموعه بیرون بروید. بخش فودکورت میکامال منویی از بهترین غذاهای بین‌المللی و ایرانی را دارد؛ البته سفر به جنوب با غذاهای جنوبی‌ و تندش کامل می‌شود. هرکدام را بخواهید، برایتان آماده می‌کنند. غذاهایشان بهترین کیفیت را دارد و آشپزها هم حرفه‌ای هستند.

  • کافی‌شاپ

اگر دلتان نوشیدنی خنک خواست، کافی‌شاپی در طبقه چهارم دایر است. می‌توانید در نزدیکی تله‌کابین پیدایش کنید. نوشیدنی‌های گرم و خوشمزه هم دارد. اگر انتخابتان بستنی هم باشد، روزتان شیرین‌تر می‌شود.

  • نمازخانه

صدای اذان را که شنیدید، دنبال مسجد نگردید. مجموعه میکامال این بخش را فراموش نکرده است. از نگهبان‌های مجموعه بپرسید تا شما را به طرف نمازخانه راهنمایی کنند.

  • سرویس بهداشتی

این مجموعه سرویش بهداشتی و وضوخانه هم دارد. تابلوهای راهنما محل سرویس بهداشتی مجموعه را نشانتان می‌دهند.

  • پارکینگ اختصاصی میکامال کیش

اگر با خودروی شخصی به سفر رفته‌اید، نگران جای پارکش نباشید. مرکز خرید میکامال کیش پارکینگ اختصاصی دارد. این پارکینگ‌ها سقف دارند و نگهبان‌ها مراقب اموالتان هستند. ماشین را در این پارکینگ بگذارید و با خیالی راحت تفریح کنید.

درهای ورودی مجموعه میکامال

تصویری از مرکز خرید میکیمال

این مجموعه بزرگ ۵ در اصلی ورودی در طرف‌های مختلف ساختمان دارد. یکی از درهای مجموعه وی آی پی (VIP) و مخصوص مراسم‌های ویژه است. باقی درهای ورودی را برایتان می‌گذارم.

  • در ورودی آفتاب در ضلع شرقی؛
  • ورودی نسیم در ضلع جنوبی؛
  • درب ورودی باران در ضلع جنوب شرقی؛
  • در ورودی مهتاب در ضلع غربی.

جاهای دیدنی نزدیک به میکامال

کیش جزیره‌ای توریستی است. بهترین امکانات تفریحی و گردشگری در این جزیره وجود دارد. بناهای تاریخی و قدیمی این جزیره هم کم نیست. برای کیش‌گردی باید از قبل برنامه خوبی بچینید و از هر زمانش استفاده کنید.

  • اسکله تفریحی کیش

زیباترین بخش جزیره، گشت‌وگذار در کنار ساحل است. اسکله تفریحی کیش را در میان آب‌های همیشه نیلگون خلیج فارس ساخته‌اند. می‌توانید از روی این اسکله حرکت زیبای موج‌ها را تماشا کنید. آرامش دریا حس‌وحال خوبی را به شما می‌دهد. ایستگاه تله‌کابین میکامال شما را به این اسکله می‌رساند.

  • مسیر دوچرخه‌سواری کیش

تصورش را کنید دوچرخه‌سواری با چشم‌اندازی از اقیانوس چقدر دلنشین است. اگر صبح زود برای دوچرخه سواری در کیش عازم شوید، می‌توانید طلوع آفتاب را ببینید.

  • کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی در آب‌های خلیج فارس نمای زیبایی دارد و هر گردشگر عکسی یادگاری با آن می‌گیرد. انگلیسی‌ها این کشتی را برای یونان ساختند. بعد از آمدن به نزدیک جزیره کشتی دچار نقص فنی شد. یونانی‌ها سعی کردند که درستش کنند؛ اما موفق نشدند. به همین خاطر نفت کشتی را تخلیه کردند و این کشتی در بین آب‌های خلیج فارس لنگر انداخت.

  • شهر باستانی حریره کیش

عکس شهر باستانی حریره کیش

می‌توانید در حریره، تمدن قدیمی کیش را ببینید. بافت قدیمی خانه‌ها کاملاً مشخص است. قدمت بناهای این شهر به هزار سال قبل می‌رسد. این شهر ۳ بخش مختلف دارد. خانه‌های اعیانی، کارگاه‌ها و حمام‌هایش دیدنی است.

  • خانه مردم شناسی بومیان کیش

از لذت سفر، شناخت فرهنگ و زندگی مردم هر منطقه است. اگر زندگی بومی‌های جزیره برایتان جالب است به خانه مردم شناسی کیش سری بزنید. هنوز آثاری از زندگی سنتی جزیره در این موزه وجود دارد. قدمت این خانه قدیمی حدود 200 سال است. این خانه را از سال 93 به موزه مردم شناسی کیش تبدیل کرده‌اند.

  • آب‌انبار دوقلوی کیش

تصویری از آب انبار دوقلودر کیش

یکی از جاهای دیدنی کیش، آب‌انبار دوقلو کیش است. مردم جزیره برای ذخیره و خنک‌نگه‌داشتن آب از آن استفاده می‌کردند. این آب‌انبار معماری زیبایی هم دارد. سقف‌های انبار به‌صورت گنبدی است. به خاطر وجود دو گنبد در کنار هم به این آب‌انبار دوقلو می‌گویند. این بنا در شب نورپردازی‌جالبی دارد که آن را تماشایی کرده است.

  • ساحل مرجانی کیش

بازدید از سواحل مرجانی زیبا جزیره کیش

در ساحل مرجان کیش قدم بزنید و از دیدن قاب زیبای اقیانوس لذت ببرید. در این ساحل آلاچیق‌های چوبی هم مهیاست. هزینه گشت‌وگذار در این ساحل مناسب است. انتخابش برای تفریح مقرون‌به‌صرفه تمام می‌شود.

اسم دیگر جاهای دیدنی کیش را برایتان می‌گذارم.

  • پارک ساحلی سیمرغ؛
  • پلاژ بانوان کیش؛
  • پارک کیبل اسکی کیش؛
  • بولینگ مریم کیش؛
  • کارتینگ کیش؛
  • مرکز فلای دامون؛
  • مرکز مارینای کیش.

بهترین زمان بازدید از میکامال

بهار در جزیره کیش

آب‌وهوای کیش گرم و مرطوب است. وجود آب‌های اطراف جزیره میزان شرجی‌بودن هوا را هم افزایش می‌دهد. بهترین زمان سفر به این جزیره و بازدید از میکامال، ۶ ماه دوم سال است. جزیره کیش در این وقت سال هوای بهاری و معتدلی دارد.

اقامتگاه

نگران اقامت در کیش نباشید. هتل و اقامتگاه‌های مختلفی برای میزبانی از گردشگرها در این جزیره هست؛ البته کمی هزینه‌های اقامت زیاد می‌شود. برای اینکه سفرتان به‌صرفه‌تر باشد، می‌توانید از سوییت‌های اجاره‌ای یا اقامتگاه‌های بوم‌گردی استفاده کنید. اسم چند هتل و اقامتگاه‌ را برایتان می‌گذارم.

  • هتل میراژ کیش؛
  • هتل پانوراما کیش؛
  • هتل ترنج کیش؛
  • هتل ویدا کیش؛
  • هتل آپارتمان گلستان؛
  • آپارتمان گلایل؛
  • خانه بومیان کیش.

مسیر دسترسی

برای بازدید از مرکز میکامال باید به استان هرمزگان و جزیره کیش سفر کنید. بعد از رسیدن به جزیره در 10کیلومتری مرکز شهر به بلوار فردوسی می‌رسید. مسیر را که ادامه بدهید میدان آبشار را می‌بینید. مرکز میکامال در همین بخش است.

ساعت بازدید10 صبح تا 10 شب
شماره تماس07644456990
وبسایتmicamall.com
اینستاگرامmicamallofficial@
آدرساستان هرمزگان. جزیره کیش. بلوار فردوسی

مرکز خرید میکامال کیش تجربه‌ای ناب و دلنشین می‌شود. تلاش کردیم تا در این سفر مجازی با ره بال آسمان برای بازدید از آن مشتاق بشوید. اگر در سفرهای قبل به مجتمع میکامال رفته‌اید، تجربه‌هایتان خواندنی است. در کامنت‌ها برایمان بنویسید.

استان هرمزگان. جزیره کیش. بلوار فردوسی

در روزهای هفته از 10 صبح تا 10 شب باز است. در روزهای تعطیل از 10 صبح تا یک شب باز است.

بله. رستوران، کافی‌شاپ، پارکینگ اختصاصی، نمازخانه و سرویس بهداشتی دارد.

این مجموعه در 10کیلومتری مرکز شهر است.

4.2/5 (6 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.