تله کابین میکامال کیش | شاهکار همکاری پورشه و سواروسکی

2

جنوب‌گردی از آن سفرهایی است که همیشه برای امتحانش دنبال بهانه می‌گردیم. تماشای آب‌های نیلگون و دیدنی‌های جنوب تا مهمان‌نوازی مردم خون‌گرم و خوردن غذاهای جنوبی، هرکدام لذت خودش را دارد. امکانات کافی و تفریحی هم که باشد، لذت سفر به این منطقه دوچندان می‌شود. یکی از هیجان‌انگیزترین امکانات تفریحی در جنوب، تله کابین میکامال کیش است. اگر قصد سفر به کیش را دارید، خوب است به این تله کابین سری بزنید.

تله کابین میکامال کیش کجاست؟

تله کابین میکامال یکی از جدیدترین تله کابین های ایرن در جزیه کیش است. برای رفتن به جزیره کیش باید راهی جنوب ایران بشوید و به استان هرمزگان بروید. بعد از رسیدن به هرمزگان از یکی از مسیرهای هوایی یا دریایی، خودتان را به جزیره کیش برسانید. تله کابین میکامال در میدان امیرکبیر در مرکز خرید میکامال است.

مرکز خرید میکامال کیش

تصویری از مرکز خرید میکامال کیش

در بین مراکز خرید کیش، اسم مرکز خرید میکامال باید به گوشتان خورده باشد. میکامال از بزرگ‌ترین مرکزهای تفریحی و تجاری این جزیره است. در مرکز خرید میکامال، بخش‌های مختلف تفریحی وجود دارد. حتی اگر ساعت‌ها هم در این مرکز باشید، از گشت‌وگذار خسته نمی‌شوید. می‌توانید به هایپرمارکت این مرکز در طبقه زیرزمین بروید. آنجا «از شیر مرغ تا جان آدمیزاد» پیدا می‌شود. قیمت‌ها هم مناسب است. چه چیزی از این بهتر؟

تصویری از مرکز خرید میکیمال

پاساژهای پوشاک در طبقه‌های بالاتر مرکز است که جنس‌هایی از برندهای معروف برای فروش دارند. از بخش‌های تفریحی میکامال، سالن پاتیناژ و بازی‌های برفی، پرطرفدار است. شاید وجود یخ، آن هم در جنوب عجیب‌ترین چیزی باشد که تجربه می‌کنید. خیلی‌ها هم به شبیه‌ساز جنگل‌های بارانی در این مرکز می‌روند. این بخش، بسیار تماشایی است. شهربازی، بولینگ، دیجیتال گلف، تونل باد و آکواریوم از دیگر بخش‌های تفریحی مرکز میکامال هستند؛ اما در بین همه این‌ها تله کابین میکامال کیش، تجربه‌ای ناب در این مجموعه است.

تله کابین میکامال کیش

شاید تجربه تله کابین‌سواری را در دامنه‌کوه‌ها داشته‌باشید؛ اما در تله کابین میکامال کیش، چشم‌اندازی متفاوت می‌بینید. مدت زیادی از افتتاح این تله کابین نمی‌گذرد؛ ولی گردشگرهای زیادی برای بازدید از آن مشتاق هستند.

تصویری از تله کابین میکامال

کافی است یک بار سوار این تله کابین شوید تا تفاوتش را احساس کنید. در تله کابین میکامال هیچ لرزشی احساس نمی‌کنید. ساخت‌وساز اصولی در این مجموعه‌ بسیار مهم است. به همین خاطر پروژه ساخت این تله کابین را هلدینگ BMF به عهده گرفت. این هلدینگ، شرکتی سوئیسی است که اسم و رسم خوبی در دنیا دارد. این شرکت، استانداردترین دستگاه‌‌های شهربازی و تله کابین را در دنیا تولید می‌کند؛ پس از امنیت تله کابین‌هایش خیالتان راحت باشد.

نمایی از تل کابین میکامال

دیگر خودتان می‌دانید که طراحی خوب در محصول چقدر اثر دارد. از امتیازهای دیگر این مجموعه، طراحی زیبای کابین‌هاست. شرکت طراحی پورشه، «Design Porsche Studio» طرحی متفاوت برای این مجموعه در نظر گرفت که جلوه خاصی به کابین‌ها داده است.

طول مسیر تله کابین

مسیر تله کابین میکامال کیش، 3 کیلومتر است. این مسیر، مرکز خرید میکامال را به اسکله تفریحی کیش وصل می‌کند. چهار دکل در کل مسیر ساخته‌اند. بلندترین دکل‌های تله کابین به 30 متر می‌رسد. اگر از ارتفاع ترسی نداشته باشید، گذشتن از این مسیر برایتان لذت‌بخش‌تر است. به اسکله که نزدیک‌شوید، منظره دریا در زیر پاهایتان گسترده‌تر می‌شود. تصورش را بکنید، منظره خلیج همیشه فارس از این ارتفاع چقدر تماشایی است. سرتان را که به طرف دیگر بچرخانید، نمای زیبای جزیره کیش را می‌بینید. این مسیر 18دقیقه‌ای می‌تواند یکی از تجربه‌های خاصتان شود و همیشه در خاطرتان باقی بماند.

تصویری از تله کابین میکامال

تله کابین میکامال کیش 3 ایستگاه دارد. اولین ایستگاه این تله کابین در طبقه چهارم مرکز میکامال است. برای سوارشدن تله کابین باید به این طبقه بروید. از همان جا می‌توانید بلیت هم تهیه کنید. ایستگاه دوم را برای تغییر جهت حرکت کابین‌ها ساخته‌اند. ایستگاه سوم هم در اسکله تفریحی کیش است.

امکانات تله کابین میکامال کیش

این مجموعه ظرفیت خوبی دارد. در هر ساعت حدود 500 مسافر با این تله کابین جا‌به‌جا می‌شوند. ایام تعطیلات که باشد، باجه‌های بلیت شلوغ است و ممکن است کمی در صف خرید بلیت، منتظر بمانید. بهتر است کمی صبور باشید. تماشای چشم‌انداز دریا، به منتظرماندن می‌ارزد.

  • کابین‌های معمولی

تصویری از تله کابین کیش

همیشه تفریح‌های دسته‌جمعی به آدم لذت بیشتری می‌دهند. تله کابین میکامال، 20 کابین معمولی دارد که ۸نفره است. می‌توانید با جمع خانواده یا دوستانتان سوار کابین‌ها شوید و از مسیر لذت ببرید. در این کابین‌ها امکانات خوبی مهیاست. صندلی‌های کابین بسیار راحت هستند و هر کابین، سیستم‌ سرمایشی و گرمایشی دارد. نمایشگری برای تبلیغات در هر اتاقک نصب کرده‌اند تا دیگر جاهای دیدنی کیش را هم بشناسید. اگر مشکلی هم پیش آمد، با بی‌سیم‌های دو طرفه به‌راحتی می‌شود با ایستگاه تله کابین در ارتباط بود.

  • کابین‌های ویژه

در مجموعه تله کابین میکامال، دو کابین‌ ویژه هم وجود دارد. این کابین‌ها ۴نفره هستند. همان طور که از اسمشان پیداست، خدمات خاصی هم به گردشگرها می‌دهند. برند سواروسکی «Swarovski» فضای داخلی این کابین را به شکل زیبایی طراحی کرده است. این کابین‌ها اینترنت بی‌سیم دارند و می‌توانید در کل مسیر از آن استفاده کنید. آنجا تبلت یا iPad هم در اختیارتان می‌گذارند. در هر کابین دستگاه پخش موسیقی گذاشته‌اند. می‌توانید موسیقی دل‌خواهتان را گوش بدهید. پذیرایی با نوشیدنی‌های خنک یکی دیگر از خدمات این کابین‌هاست و مسیر را دل‌چسب‌تر می‌کند. قبل از سوارشدن از کافی شاپ هر چه دوست داشتید، سفارش بدهید تا برایتان بیاورند. این اتاقک‌های ویژه دست کمی از اتاق‌های هتل ندارد.

  • عکاسی

اگر دلتان عکس‌های یادگاری بخواهد، عکاس‌های حرفه‌ای در ایستگاه تله کابین میکامال کیش هستند. آ‌ن‌ها همراه شما سوار تله‌کابین می‌شوند و زیباترین عکس‌ها را از لحظه‌هایتان ثبت می‌کنند.

  • نورپردازی تله کابین میکامال

تله کابین میکامال کیش حتی در شب هم زیباست. در فضای داخلی و خارجی کابین‌ها نورپردازی زیبایی به کار برده‌اند. تماشای منظره ساحل و چراغ‌هایی که از هر گوشه جزیره سوسو می‌زند، حتماً تماشایی است.

  • امکانات دیگر

تصویری از تله کابین میکامال کیش

تله کابین میکامال بخشی از مرکز خرید میکامال است. به همین خاطر امکاناتی مثل پارکینگ و سرویس بهداشتی هم دارد.

جاهای دیدنی نزدیک به تله کابین میکامال

خیلی‌ها کیش‌ را به مرکزهای خرید و پاساژهایش می‌شناسند؛ اما این جزیره کوچک جاهای دیدنی زیادی دارد. از نزدیک‌ترین جاهای دیدنی کیش به تله کابین میکامال، اسکله تفریحی و مرکز خرید میکامال است. در سفر به کیش، برنامه خوبی بچینید و جاهای بیشتری را ببینید.

  • درخت سبز کیش

تصویری از درخت سبز

درخت سبز کیش یا درخت معابد، درختی کمیاب در ایران است. ریشه‌های درخت به شکل عجیبی از تنه آن آویزان هستند. روبان‌های گره‌خورده روی درخت شاید عجیب به نظر برسد؛ اما به این خاطر است که مردم محلی معتقدند، درخت معابد آرزوها را برآورده می‌کند. در صفحه خودش بیشتر از این‌ها برایتان گفته‌ام.

  • شهر زیرزمینی کاریز

تصویری از شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز، شهری در عمق 16متری زمین است. این شهر در گذشته قناتی بزرگ بود که قدمتش به 2500 سال قبل می‌رسد. به همین خاطر بعد از بازسازی اسم کاریز را برایش انتخاب کردند.

  • پارک دلفین‌های کیش

تصویری از پارک دلفین کیش

یکی از جاهای تفریحی کیش که بیشتر گردشگرها مشتاق دیدنش هستند، پارک دلفین‌ها است. نمایش دلفین‌ها شب خاطره‌انگیزی را برایتان می‌سازد. در کنار این پارک، می‌توانید به باغ پرندگان هم سری بزنید. البته جاهای دیدنی کیش به همین‌ها خلاصه نمی‌شود. اسم چند جای دیگر را برایتان می‌گذارم. انتخابش با خودتان باشد.

تصویری از ساحل درختان نارگیل

بهترین زمان بازدید

تصویری از ساحل درختان نارگیل

حرف از جنوب که باشد، اول از هر چیزی آب‌وهوای گرمش به یادتان می‌آید. کیش جزیره‌ای در آب‌های خلیج فارس است. به همین خاطر هوایش به‌شدت شرجی است. بهترین زمان سفر به کیش، نیمه دوم سال است. در این فصل از سال، هوایش بهاری است و از سرما خبری نیست. با شروع بهار، هوای جنوب گرم می‌شود. تابستان‌های جنوب هم که به خرماپزان معروف است.

اقامتگاه

کیش منطقه‌ای تفریحی است و تا دلتان بخواهد هتل و اقامتگاه دارد؛ البته قیمت اجاره هتل‌ها در کیش کمی زیاد است. در بین این هتل‌ها، اقامتگاه‌هایی با هزینه مناسب‌تر هم پیدا می‌شود. اسم چند هتل و اقامتگاه را برایتان می‌گذارم.

تصویری از هتل ترنج کیش

  • هتل بین‌الملل کیش؛
  • هتل پانوراما کیش؛
  • هتل میراژ کیش؛
  • هتل ترنج کیش؛
  • هتل لوتوس کیش؛
  • مجتمع خانه گستر؛
  • مجتمع عرفان کیش؛
  • سوییت شمشاد؛
  • خانه بومیان کیش.

مسیر دسترسی

برای بازدید از تله کابین میکامال، هر جای ایران که هستید، خودتان را به استان هرمزگان و جزیره کیش برسانید. بعد از رسیدن به جزیره کیش، آدرس میدان امیرکبیر را از بومی‌ها بپرسید، راهنماییتان می‌کنند. به طرف میدان امیرکبیر بروید و وارد بلوار رودکی شوید. مرکز خرید میکامال در این بلوار است. می‌توانید در طبقه چهارم این مرکز، ایستگاه تله کابین را پیدا کنید.

هزینه ورودی 100000 تومان
ساعت دسترسی8 صبح تا 12 شب
شماره تماس02172806510
آدرسهرمزگان، جزیره کیش

با ره بال آسمان سری به تله کابین میکامال کیش زدیم، کیفش را بردید؟ اگر در گذشته از آن دیدن کرده‌اید، تجربه‌هایتان را برایمان در کامنت بنویسید.

در استان هرمزگان، جزیره کیش، میدان امیرکبیر، بلوار رودکی

برای کابین‌های معمولی به ازای هر نفر 100هزار تومان است.

بله. مجموه تله کابین پارکینگ، رستوران و سرویس بهداشتی دارد. کابین‌های ویژه تله کابین امکاناتی مثل اینترنت، دستگاه پخش موسیقی و… دارد.

0/5 (0 نظر)
2 نظرات
  1. cheyenne می گوید

    احتراما بدینوسیله به اطلاع کیشوندان عزیز می رساند در صورت تمایل به استفاده از تله کابین میکامال می توانند با همراه داشتن کارت کیشوندی تا پایان اسفند 1400 از تخفیف 50 درصدی بهره مند شوند .

    آدرس تهیه بلیت : نوار توسعه سیاحتی ـ رینگ خانه گستر ـ شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری ماهور گشت کیش شماره تماس :
    44440220 ـ 44440222
    مبلغ بلیت با احتساب تخفیف و ارزش افزوده : 81750 تومان
    مدت زمان :
    23 دقیقه ( رفت و برگشت )
    ساعت : صبح 10 لغایت 13
    عصر 16 لغایت 19
    محل سوار شدن :
    اسکله تفریحی ( پشت هتل شایان )

    جهت هماهنگی و رزرو تلفنی:
    09112516056

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز، ممنون از اطلاع‌رسانی‌تون.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.