جنگل نقله بر | طبیعتی بهشتی در حوالی رودبار

0

طبیعت جنگلی شمال ایران، از مقاصد پر طرفدار برای سفر است. برخلاف گرمای شهر در تابستان، حال‌وهوای خنک جنگلی می‌تواند حسابی به دل بنشیند. بسیاری از جنگل های ایران در استان گیلان واقع شده‌اند و این استان را به سرزمینی زمردی تبدیل کرده‌اند. در این مطلب از مجله گردشگری ره بال آسمان، راهی جنگل نقله بر می‌شویم و برای گشت‌وگذار در طبیعت رویایی این جنگل، به حوالی منجیل و رودبار سفر می‌کنیم. برای آشنایی با این جنگل، تا پایان این مطلب با ما همسفر باشید.

جنگل نقله بر کجاست؟

جنگل نقله بر یکی از جاهای دیدنی رودبار است و در استان گیلان واقع شده است. این جنگل در 45کیلومتری جاده رشت به قزوین در نزدیکی منجیل و رودبار جا خوش کرده است و آب‌وهوایی بهشتی دارد. این جنگل ییلاقی از جاهای دیدنی اطراف رشت سرسبز محسوب می‌شود. اگر در مسیر تهران به رشت به سمت روستای رستم آباد بروید، این منطقه جنگلی را خواهید دید.

برای آشنایی با سایر جاذبه‌ها و جاهای دیدنی تهران، روی لینک زیر کلیک کنید:

پوشش گیاهی طبیعت جنگل نقله بر رودبار

جنگل نقله بر رودبار و مناطق روستایی این جنگل، طبیعت ناب شمال ایران را به نمایش می‌گذارند. سپیدرود نقش مهمی در سرسبزی و زیبایی طبیعت جنگل نقله بر دارد و هوایی دل‌چسب به این منطقه بخشیده است. برای فرار از گرمای تابستانی، جنگل نقله بر رودبار انتخاب فوق‌العاده‌ای است. می‌توانید در این فصل گرم، بار و بندیل را ببندید و راهی جنگل خنک نقله بر شوید. طبیعت این منطقه جنگلی مملو از درخت انجیل، ممرز، بوته‌های ازملک، سرفیلی، پاپیتال و… است و تماشای آن‌ها و تنفس در هوای پر اکسیژن حاصل از این گیاهان جنگلی، آرامش لذت‌بخشی به وجودتان منتقل می‌کند.

یکی از زیباترین پدیده‌های طبیعت سرسبز گیلان را می‌توانید در مسیر رسیدن به جنگل نقله بر رودبار مشاهده کنید. سرو هرزویل منجیل با ارتفاعی در حدود 30 متر در روستای هروزیل واقع شده است و مسافران جنگل نقله بر در حوالی منجیل می‌توانند این اثر ملی را مشاهده کنند.

پوشش جانوری جنگل نقله بر

لذت شنیدن آواز پرندگان نشسته روی شاخه‌های سرسبز جنگل، از تجریبات سفر به این منطقه از استان گیلان است. از پرندگان این منطقه می‌توان به توکای سیاه، گنجشک، کمر کولی جنگلی، قمری و… اشاره کرد. همچنین در این جنگل جانورانی همچون شغال، گزار و… یافت می‌شوند و نقله بر رودبار را بیش از پیش به یکی از جنگل‌های بکر گیلان تبدیل می‌کنند.

جاذبه های گردشگری جنگل نقله بر

عکس جنگل‌پیمایی و پیاده‌روی جنگل نقله بر

  • جنگل‌پیمایی و پیاده‌روی در هوای دل‌چسب گیلان؛
  • حضور در منطقه‌ای زیبا به‌عنوان ییلاق‌های تابستانی؛
  • تماشای قاب سرسبز طبیعت و درختان خوش‌قدوقامت جنگلی؛
  • لذت از مسیر منتهی به جنگل و بازدید از سرو بلندقامت هرزویل؛
  • تماشای کوه درفک و سپیدرود خروشان در مسیر منتهی به سرسبزی‌های جنگلی؛
  • تماشای تصویری پارانوما از روستاهای اطراف همچون رستم آباد در دشت‌های جنگلی؛
  • وجود سوژه‌های ناب برای عکاسی از طبیعت جنگلی گیلان سرسبز.

بهترین زمان بازدید از جنگل نقله بر

عکس فصل بهار جنگل نقله بر

تماشای قاب جنگل نقله بر رودبار در هر فصلی زیبایی خودش را دارد و موهبتی برای طبیعت‌گردها محسوب می‌شود. با همه این تفاسیر، بهار و تابستان بهترین فصول سفر به جنگل نقله بر محسوب می‌شود. تازگی و سرسبزی بهار به این جنگل زیبایی دل‌انگیزی می‌بخشد و برگ‌های جوان سرشاخه‌ها و هوای ناب بهاری، شما را برای انتخاب جنگل زیبای نقله بر به‌عنوان مقصد روزهای اول سال، وسوسه می‌کند.

گرمای طاقت‌فرسای تابستانی، بهانه‌ای جذاب برای فرار از هوای آلوده و داغ شهر و راهی شدن به سمت طبیعت است. هوای خنک جنگلی سبب شده تا اینجا به یکی از مقاصد پر طرفدار در تابستان تبدیل شود و مسافران بسیاری به قصد گذرن تابستانی خنک، راهی این طبیعت سرسبز در حوالی رودبار و منجیل شوند.

عکس فصل پاییز جنگل نقله بر

فصل پاییز با وجود سرمای هوا، یکی از زمان‌های جذاب سفر به جنگل نقله بر است و درختان رختی رنگارنگ به تن می‌کنند و می‌توانید تابلویی هنرمندانه از طبیعت را با چشمان خود مشاهده کنید. رنگ‌های زرد و نارنجی در این تابلو زیبایی جنگل را بیش از پیش به رخ می‌کشند و شما را به تماشای تصاویر رؤیایی دعوت می‌کنند. اگر در فصل پر باران پاییز، قصد راهی شدن به این منطقه را دارید، حتماً وضعیت آب‌وهوا و جاده‌ها را از قبل بررسی کنید و لباس گرم همراهتان باشد.

چند نکته مهم پیش از سفر به جنگل نقله بر رودبار

عکس لوازم جنگل پیمایی

  • در این منطقه قرار است جنگل‌نوردی کنید و به همین دلیل باید آمادگی لازم برای این نوع سفر را داشته باشید.
  • لباس مناسب از اولویت‌های سفر به مناطق جنگلی است و کفش از مهم‌ترین پوشاک در زمان جنگل‌نوردی است. بنابراین حتماً کفش مناسب بپوشید تا از پیاده‌روی در پستی و بلندی‌های جنگل اذیت نشوید.
  • در فصول گرم حتماً لباس‌های سبک بپوشید و برای آمادگی در مقابل بارندگی‌های احتمالی، یک پانچوی ضد آب همراه داشته باشید.
  • در فصل پاییز نیز آمادگی برای باد و باران از ارکان مهم سفر در این فصل است؛ پس حتماً لباس گرم و بارانی همراه خود داشته باشید.
  • لایه‌لایه لباس پوشیدن یکی از راهکارهای خوب برای آمادگی در مقابل تغییرات آب‌وهوایی در پاییز و بهار است.
  • پیش از حرکت به سمت منطقه جنگلی، حتماً از مناسب‌بودن وضعیت آب‌وهوا و جاده‌ها مطمئن شوید. اگر در فصول بارانی راهی این منطقه می‌شوید، همراه داشتن زنجیر چرخ و رعایت دیگر نکات ایمنی در هنگام رانندگی را فراموش نکنید.
  • هرگز به طبیعت آسیب نزنید و آتش روشن نکنید. همراه داشتن کیسه زباله نیز از نشانه‌های یک طبیعت‌گرد حرفه‌ای است.
  • برای ثبت زیبایی‌های طبیعت جنگلی، دوربین عکاسی را فراموش نکنید. حتماً یک کاور مناسب ضد آب برای دوربین خود داشته باشید تا در زمان بارندگی بتوانید از آن مراقبت کنید.

مسیر دسترسی به جنگل نقله بر

اگر از تهران قصد سفر به جنگل نقله بر رودبار را دارید، باید وارد بزرگراه قزوین به رشت شوید و به سمت استان گیلان برانید. فاصله جنگل نقله بر تا رشت، تقریباً 45 کیلومتر است و فاصله این جنگل تا تهران، در حدود 280 کیلومتر است. بعد از گذر از منجیل و رودبار، به روستای رستم آباد می‌رسید. فاصله جنگل تا رودبار در حدود 26 کیلومتر است. بعد از گذر از این روستا و کمی رانندگی، به روستای نقله بر خواهید رسید. جنگل در همسایگی این روستا جا خوش کرده است و منتظر شما مسافران طبیعت‌دوست است.

هزینه بازدیدرایگان
بهترین زمان بازدیدبهار و تابستان
آدرس استان گیلان و در حوالی رودبار و منجیل

امیدواریم از سفرتان به جنگل نقله بر رودبار لذت ببرید و این سفر به خاطره‌ای خوش برای شما و همسفرانتان تبدیل شود. برای آشنایی با دیگر جاهای دیدنی رودبار و استان سرسبز گیلان، مجله گردشگری ره بال آسمان را دنبال کنید. در این مجله می‌توانید با دیگر مقاصد ییلاقی و خنک ایران آشنا شوید.

5/5 (2 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.