کمپینگ اطراف تهران | بهترین مناطق برای چادر زدن اطراف تهران

0

کمپینگ یکی از زیباترین بخش‌های طبیعت‌گردی محسوب می‌شود؛ درست مثل وقتی که به خانه یکی از عزیزان می‌رویم و دلمان می‌خواهد شب را پیش آن‌ها سپری کنیم. چه دوست و رفیقی عزیزتر از طبیعت برای ما وجود دارد؟ بسیاری از ساکنان پایتخت در حسرت این هستند که کاش جایی در نزدیکی شهرشان داشتند که می‌توانستند در آنجا کمپ کنند. خب اینکه ناراحتی ندارد. با ما همراه باشید تا بهترین مناطق برای کمپینگ اطراف تهران را بشناسید. پس خودتان را برای چادر‌ زدن اطراف تهران آماده کنید!

معرفی بهترین مناطق برای کمپینگ اطراف تهران

در نزدیکی ساختمان‌های بزرگ، آهنی و بی‌احساس تهران، طبیعتی بکر انتظار شما را می‌کشد. جایی که انگار مادر طبیعت با تمام وجود  برای حفظ آن تلاش می‌کند. همه ما در کنار طبیعت احساس آرامش می‌کنیم. نباید فراموش کرد که خانه اول انسان در حقیقت همین طبیعت بود. پس برای همین است که چادر زدن اطراف تهران یا کمپینگ اطراف تهران می‌تواند لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی باشد. اگر تهرانی نیستید، با خرید بلیط هواپیما تهران خود را به این شهر برسانید و با ما همراه باشید تا بهترین مناطق برای کمپینگ اطراف تهران را بشناسید.

  • آبشار شاهاندشت

آبشار شاهاندشت یکی از زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران محسوب می‌شود. این آبشار در استان مازندران قرار دارد و یکی از مرتفع‌ترین آبشار‌های این استان به حساب می‌آید. در شاهاندشت سکوت حاکم است. انگار که چند نگهبان کنار درب ورودی این منطقه ایستاده‌اند و از شما می‌خواهند ابتدا غم و غصه خود را پشت در بخش رختکن قرار دهید و با قوانینی که همان رعایت سکوت و حفظ حقوق طبیعت است، موافقت کنید. سپس آن‌قدر سبک می‌شوید که به‌سمت آبشار پرواز می‌کنید. شاهاندشت از 8 آبشار کوچک و بزرگ تشکیل می‌شود. در نزدیکی آبشار و دشت‌های اطراف، مناطق بسیاری برای کمپینگ وجود دارد. پس می‌توان اینجا را یکی از بهترین مناطق برای کمپینگ اطراف تهران دانست.

آدرس: مازندران، ۶۵‌کیلومتری شهر آمل، بخش لاریجان، روستای شاهاندشت
  • آبشار گزو

گاهی یک عکس بیشتر از چند جلد کتاب گویای همه داستان است. به تصویر بالا دقت کنید. ببینید که خالق بی‌همتا چطور استادانه این مکان را طراحی کرده‌ است. وجب‌به‌وجب این مکان همانند الماسی گران‌قیمت تراش خورده است. آبشار گزو در منطقه‌ای از خودش زیباتر قرار دارد. برای دسترسی به آبشار گزو باید خودتان را به جنگل لفور برسانید. برخی به روح جنگل اعتقاد دارند. روحی که از جنگل محافظت می‌کند و حال بازدیدکنندگان را بهتر می‌کند. با ورود به جنگل، پرندگان با آواز خود استرس را از شما دور می‌کنند. درختان با اکسیژن خالص، خستگی شما را به در خواهند کرد و برای چادر زدن اطراف تهران آماده خواهید بود.

آدرس: مازندران، ۱۵‌کیلومتری شیرگاه، جنگل‌های لفور
  • روستای امامه

روستای امامه جزء روستاهای کمتر‌شناخته‌شده تهران است. این روستا در نزدیکی فشم قرار دارد. امامه یکی از زیباترین روستاهای ییلاقی تهران به شمار می‌آید. این روستا در ارتفاعات اوشان واقع شده است. هوایی پاک، آسمان آبی و حیواناتی که با خیال راحت مشغول زندگی خود هستند. هر آنچه که برای طبیعت‌گردی نیاز دارید، در این روستا خواهید یافت. به همین خاطر امامه را نیز باید یکی از بهترین مناطق برای کمپینگ اطراف تهران دانست.

آدرس: جاده لشگرک، جاده امامه، روستای امامه
  • تنگه واشی

همیشه می‌توانید نام تنگه واشی را در بین جاهای دیدنی نزدیک تهران مشاهده کنید. این جاذبه بکر طبیعی در نزدیکی فیروزکوه قرار دارد. اگر اهل ماجراجویی هستید و آمادگی جسمانی مناسبی دارید، می‌توانید از کمپ و پیک‌نیک در دل کوهستان لذت ببرید. تنگه واشی از دو تنگه تشکیل می‌شود. در میان این دو تنگه، دشتی وسیع و تماشایی وجود دارد. دشتی که در تابستان پر از گل‌های رنگارنگ می‌شود. نیازی نیست برای یافتن مکان کمپ، آبشار دوم را هم پشت سر بگذارید. در میان این دشت می‌توانید از آرامش طبیعت لذت ببرید. البته فراموش نکنید فقط در تابستان می‌توانید داخل تنگه واشی کمپ بزنید. انگار که طبیعت پول کافی نداشته و زمستان‌ها کلاً اینجا را به ننه سرما کرایه می‌دهد. گویا ننه سرما هم از این پیرزن بداخلاق‌هاست که ‌اصلاً هم مهمان‌نواز نیست!

آدرس: تهران، ۱۷‌کیلومتری فیروزکوه
  • توچال

تصویری از توچال

همه ورزش‌کاران از جمله کوه‌نوردان، صخره‌نوردان، اسکی‌بازها و حتی افرادی که به پیاده‌روی در طبیعت علاقه دارند، توچال را وجب‌به‌وجب می‌شناسند. این منطقه در شمال تهران قرار دارد. شما می‌توانید از مسیر پیاده و کوه یا حتی با ماشین تا نزدیکی توچال بروید. به همین خاطر افرادی که عاشق کمپینگ اطراف تهران هستند و طاقت پیاده‌روی سخت را ندارند، می‌توانند با ماشین تا نزدیکی توچال پیش‌روی کنند. زمانی که به توچال برسید و روی خود را برگردانید، با منظره‌ای تماشایی رو‌به‌رو می‌شوید. تهران به‌‌قدر یک روستا کوچک شده است. واقعاً که چه دنیای بزرگی داریم. گرمای آفتاب را از این بالا روی پوست خود احساس می‌کنید و طبیعت دل‌سوزانه پوست شما را فوت می‌کند تا دچار آفتاب‌سوختگی نشوید! حتی اگر به‌دنبال یک مکان برای پیک نیک اطراف تهران هستید نیز می‌توانید به توچال بیایید.

آدرس: تهران، بزرگ‌راه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک
  • دارآباد

تصویری از طبیعت داراباد

دارآباد در شمالی‌ترین نقطه تهران قرار دارد. حتی بام تهران نیز در همین منطقه واقع شده است. اگر به‌دنبال یک مکان عالی برای کمپینگ اطراف تهران هستید، ما دارآباد را به شما معرفی می‌کنیم. دره دارآباد یکی از مسیرهای پیاده‌روی و کوه‌پیمایی به‌سمت توچال است. دسترسی به یک مکان دنج برای چادر زدن اطراف تهران شاید دشوار باشد؛ اما خوشبختانه در دارآباد بیشتر مسیر را با ماشین طی می‌کنید.

آدرس: تهران، انتهای بزرگ‌راه امام علی شمال، بزرگ‌راه مژدی، دارآباد
  • دربند

تصویری از دربند

دربند علاوه‌بر رستوران‌های رنگارنگ و دکه‌های لواشک که آب دهانتان را راه می‌اندازند، یک مسیر عالی برای پیاده‌روی و کوه‌پیمایی محسوب می‌شود. البته بهتر است چشمان خود را ببندید تا رستوران‌های رنگارنگ را نبینید. در غیر این صورت هیچ بعید نیست که داخل یک رستوران چادر بزنید و خودتان را با شیشلیک و جوجه‌کباب سنگین کنید! ارتفاعات دربند برای چادر زدن اطراف تهران بهترین گزینه خواهد بود. دربند یک مقصد عالی برای پیک نیک اطراف تهران نیز محسوب می‌شود.

آدرس: تهران، میدان تجریش، میدان دربند
  • دره اوشان فشم

اوشان یک منطقه بزرگ و ییلاقی در شمال‌شرق تهران است. شهرستان فشم در فاصله 20‌کیلومتری از شرق تهران قرار دارد. از ابتدای جاده لشگرک، بعد از حدود 30 دقیقه به میدان اصلی فشم خواهید رسید. به همین خاطر بسیاری از طبیعت‌گردها، کمپ در این منطقه را به‌صورت هفتگی یا ماهانه انتخاب می‌کنند. فاصله نزدیک تا تهران، امکانات عالی، هوای دل‌پذیر و محیطی مناسب و امن برای کمپ، دره اوشان را به یکی از بهترین مناطق برای چادر زدن اطراف تهران تبدیل می‌کند.

آدرس: تهران، جاده لشگرک، دره اوشان
  • دره کن

تصویری از طبیعت دره کن

حالا که درباره دره اوشان در شرق تهران صحبت کردیم، بهتر است سری به غرب تهران بزنیم. خب اینکه صبح زود بیدار شوید و برای پیک‌نیک اطراف تهران مجبور باشید ابتدا در یک ترافیک سنگین خودتان را به شرق تهران برسانید، مزه تفریح و کمپ را از بین می‌برد! تصور کنید با انرژی از خواب بیدار شده‌اید و چند دقیقه بعد دستتان را زیره چانه خود قرار داده‌اید و بین هزاران خودرو در بزرگ‌راه همت گیر افتاده‌اید! خب اگر ساکن غرب تهران هستید، می‌توانید به دره کن بروید. کن یکی از مناطق ییلاقی غرب تهران است. رودخانه خروشان کن نیز از همین منطقه عبور می‌کند. کنار رودخانه و در میان دشت‌های وسیع، موقعیتی عالی برای چادر زدن اطراف تهران پیدا خواهید کرد. همچنین در نزدیکی کن، برای تأمین امکانات می‌توانید به روستای کن سولقان تهران سر بزنید.

آدرس: 30‌کیلومتری غرب تهران، شهران، کن
  • دریاچه شورمست

صدایی به گوش می‌رسد. آری این صدا آواز یک پرنده کوچک است که روی چادرتان نشسته و خودنمایی می‌کند. چشمان خود را باز می‌کنید. زیپ چادر را می‌کشید. گرمای آفتاب را روی پوست خود احساس می‌کنید. دستتان را جلوی چشم خود می‌گیرید تا دید بهتری داشته باشید. بوی رطوبت آب به مشام می‌رسد. حوله خود را برمی‌دارید و یک‌راست به‌سمت دریاچه می‌روید. سکوت، صدای پرندگان و مناظر جنگل انبوه تمام حواس شما را به خود جلب می‌کند. باز هم توضیح دهیم؟ پس دریاچه شورمست را در لیست بهترین مناطق برای کمپینگ اطراف تهران قرار دهید.

آدرس: مازندران، پل‌سفید، جنوب‌غربی سوادکوه، مجاورت روستای شورمست
  • دشت لار

دشت لار نیز در استان مازندران قرار دارد. با وجود این در کمتر از یک ساعت و نیم می‌توانید خودتان را از تهران به دشت لار برسانید. دشت لار، دریاچه لار، سد لار، رودهای خروشان، کوه‌های پوشیده از برف، چشمه‌های جوشان، دشت‌های لاله و هر آنچه که می‌توانند هوش از سر شما بیرون کنند در این حوالی حضور دارند. شاید واقعاً خداوند متعال نیز برای توصیف بهشت ابتدا پرده آسمان را کنار زده، دشت لار را دیده و آن را توصیف کرده است! پس دشت لار را در لیست مناطق مخصوص پیک نیک اطراف تهران قرار دهید.

آدرس: مازندران، آمل، بخش لاریجان
  • روستای آبگرم لاریجان

تصور کنید با همه خستگی بدنی خود، تا گردن درون یک چشمه آبگرم فرو بروید که با حدود 35 تا 40 درجه گرما و صدها املاح معدنی از دل خاک بیرون آمده‌اند. گرمای زمین آب این چشمه را گرم می‌کند و باعث می‌شود هرچه درد استخوانی است را فراموش کنید. خب از خواص آبگرم که بگذریم، باید به تصاویر این چشمه دقت کنید. فقط چشمانتان را ببندید و تجسم کنید کنار این چشمه فیروزه‌ای داخل این علفزار بزرگ کمپ زده‌اید و هر وقت خسته شدید، درون آب چشمه روستای آبگرم لاریجان شیرجه می‌زنید.

آدرس: مازندران، جاده هراز، روستای لاریجان
  • روستای افجه

قطعاً شما نیز درباره لواسان و ویلاهای میلیاردی آن شنیده‌اید؛ اما تمام لواسان که ویلاسازی نشده است. زمین خداوند متعال و این آسمان آبی، هوای خوش و صدای آب رودخانه بیشتر از میلیاردها تومان می‌ارزد. روستای افجه یکی از زیباترین روستاهای لواسان کوچک محسوب می‌شود. دشت‌های زیبای هویج، چشمه‌های کوچک و بزرگ و رودهای جاری بهترین مکان برای کمپینگ اطراف تهران هستند. پس حتماً روستای افجه را در لیست اماکن مخصوص چادر زدن اطراف تهران قرار دهید.

آدرس: شهرستان شمیرانات، بخش لواسانات، ۵‌کیلومتری لواسان، روستای افجه
  • روستای آهار

در منطقه شمیرانات روستاهای کوچک و بزرگ بسیاری وجود دارند. روستای آهار اولین روستای شمیرانات نیست که در این لیست قرار دارد و مطمئن باشید آخرین آن هم نخواهد بود. روستای آهار بالاتر از امامه واقع شده است. هرچه جاده لشگرک را بالاتر بروید، به روستاهای بکر و زیباتری خواهید رسید. روستای آهار در ارتفاعات قرار دارد و در زمستان عملاً به تکه‌ای یخ تبدیل می‌شود! با وجود این تابستان آن زمستان است و می‌توانید از خنکای هوا لذت ببرید. باغ‌های گیلاس آهار در تابستان به ثمر می‌نشینند و چهره روستا را به‌مراتب زیباتر می‌کنند. در هر گوشه از محوطه کنار آهار می‌توانید چادر بزنید و از مناظر زیبای اطراف لذت ببرید. بسیاری از ساکنین پایتخت، آهار را برای پیک نیک اطراف تهران در روزهای تعطیل هم انتخاب می‌کنند.

آدرس: تهران، شمیران، دهستان رودبار قصران
  • روستای برغان

اگر ساکن غرب تهران هستید یا اینکه از کمپینگ در شرق تهران خسته شده‌اید، می‌توانید سری به شهرستان ساوجبلاغ استان البرز بزنید. روستای برغان، یکی از زیباترین روستاهای ساوجبلاغ است. البته درباره برخی دیگر از روستاهای این شهرستان با شما صحبت خواهیم کرد. برغان دارای مناظر زیبا، رود روان و البته امکانات کافی است. پس این بار می‌توانید این روستا را برای پیک نیک اطراف تهران انتخاب کنید.

آدرس: استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ، منطقه چندار، دهستان برغان، روستای برغان
  • روستای خور

اگر اهل اسکی باشید، حتماً روستای خور را می‌شناسید. روستای خور یکی از زیباترین روستاهای اطراف تهران محسوب می‌شود. این روستا در زمستان بسیار سرد و پر از برف می‌شود؛ اما در تابستان بهشتی زمینی خواهد بود. کاش همه تغییرات این‌قدر زیبا و دوست‌داشتنی بودند. هرچه از زیبایی روستای خور بگوییم کم گفتیم. این روستا در ارتفاع ۲هزار و ۲۰۰متری از سطح دریا قرار دارد. حتی ارتفاع بخش‌هایی از آن به ۳هزار متر نیز می‌رسد. پس می‌توانید تهران را زیر پای خود ببینید و چشمان خود را در مه صبحگاهی باز کنید.

آدرس: البرز، آسارا، ارنگه، خور
  • روستای فیلبند

چند سالی می‌شود که با برگزاری انواع تور روستای فیلبند، این روستا شهرت بسیاری پیدا کرده است. فیلبند را اکثر طبیعت‌گردان می‌شناسند. این روستا به روستای ابرها نیز معروف است. زیرا آن‌قدر ارتفاع دارد که هم‌پای ابرها قرار می‌گیرید. ابرها از دیدن شما تعجب می‌کنند و با خودشان می‌گویند که «اینا دیگه تا کجاها میان!» شاید حتی همان طور که وقتی ابرها پایین می‌آیند ما به آن‌ «مه‌گرفتگی» می‌گوییم؛ وقتی ما نیز به ارتفاعات می‌رویم و خودمان را به ابرها می‌رسانیم، برای ابرها «انسان‌گرفتگی» ایجاد می‌شود! به هر حال فیلبند برای چادر‌زدن و پیک‌نیک بسیار دنج و دوست‌داشتنی است.

آدرس: استان مازندران، جنوب بابل، بخش بندپی غربی، روستای فیلبند
  • روستای کردان

کردان را می‌توان مشابه منطقه لواسان تهران دانست. منطقه‌ای که به‌خاطر ویلاسازی چند سالی است که بسیار گران شده و شهرت دارد. خب شاید پولمان نرسد یک ویلای میلیاردی داخل کردان بخریم؛ اما قرار نیست که از این طبیعت زیبا هم بی‌بهره بمانیم. کردان آب‌وهوایی خنک و کوهستانی دارد. کنار رودخانه کردان بهترین گزینه برای چادر‌زدن محسوب می‌شود. پس کردان را نیز به  لیست بهترین مناطق برای چادر زدن اطراف تهران اضافه کنید.

آدرس: البرز، ساوجبلاغ، کردان
  • روستای کمرد

روستای کمرد را بسیاری از ساکنان پایتخت به یک منطقه صنعتی می‌شناسند. البته صحیح است، در این منطقه صدها کارخانه صنعتی بزرگ و کوچک وجود دارند؛ اما شما مو می‌بینید و ما پیچش مو! بهتر است در کنار رودخانه جاجرود به‌سمت شمال حرکت کنید تا به مناطق بکر آبشار کمرد برسید. فاصله کم این منطقه تا تهران یک مزیت عالی محسوب می‌شود. پس حتی برای پیک نیک اطراف تهران نیز می‌توانید کمرد را انتخاب کنید.

آدرس: تهران، جاجرود، کمرد
  • روستای وردیج و واریش

غربی‌ترین روستای تهران کدام است؟ بی‌تردید بسیاری از ساکنان پایتخت در پاسخ به این سؤال، کن را معرفی می‌کنند. این در حالی است که چندین کیلومتر بعد از کن، روستایی دیگر با نام روستای وردیج و سپس روستای واریش وجود دارد! روستاهایی ییلاقی، کم‌جمعیت و بسیار خوش‌آب‌وهوا در این منطقه انتظار شما را می‌کشند. بیشتر مناطق اطراف وردیج، کوهستانی هستند. پس برای کمپ در این منطقه باید آمادگی جسمانی کافی داشته باشید.

آدرس: منطقه کن، دهستان سولقان، روستاهای وردیج و واریش
  • شمشک

شمشک را همه فقط به پیست اسکی آن می‌شناسند. خب پیست اسکی شمشک یکی از جاهای دیدنی زمستانی این روستا است؛ اما تابستان برف‌ها آب می‌شوند و می‌توانید با پای برهنه بر روی چمن‌ها بدوید و از آسمان آبی لذت ببرید. شمشک در طول تابستان یکی از بهترین مناطق برای چادر زدن اطراف تهران محسوب می‌شود. شمشک را می‌توان یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی تهران دانست. پس حتی برای پیک نیک اطراف تهران نیز می‌توانید اینجا را انتخاب کنید.

آدرس: تهران، شمیرانات، رودبار قصران، شمشک
  • طالقان

طالقان یکی دیگر از زیباترین روستاهای غرب تهران محسوب می‌شود. در این منطقه ویلاهای بسیاری وجود دارد؛ اما هنوز هم بخش عمده طبیعت آن دست‌نخورده باقی مانده است. طالقان هوایی بسیار خنک و پاک دارد. اگر اهل ماجراجویی هستید، از طالقان چند کیلومتر بالاتر بروید تا به روستاهای بکر و زیبا برسید. به این طریق می‌توانید هم از هوای خوش طالقان لذت ببرید و صدایی جز سکوت نشنوید. پس برای چادر زدن اطراف تهران سری به طالقان هم بزنید. طالقان یکی از زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران است.

آدرس: البرز، ساوجبلاغ، طالقان
  • گچسر و دیزین

همان طور که به شما قول داده بودیم، بیشتر درباره روستاهای اطراف کرج صحبت می‌کنیم. گچسر را به دشت لاله‌های وحشی می‌شناسند. اگر در اردیبهشت‌ماه قصد کمپینگ اطراف تهران و پیست دیزین دارید، می‌توانید چشمتان را از زیبایی این گل‌ها سیراب کنید. البته برای کمپ در دیزین خیلی عجله نکنید. در فصل بهار هوای دیزین هنوز سرد است. دیزین در چله تابستان، هوای خنک و مطبوعی دارد! پس اگر گرمایی هستید، می‌توانید در ارتفاعات دیزین چادر بزنید و از هوای خنک و مناظر کوهستانی لذت ببرید. در نتیجه باید اینجا را هم در لیست اماکن مخصوص چادر زدن اطراف تهران قرار داد.

آدرس: البرز، منطقه آسارا، گچسر
  • لالان

لالان که در بین مردم محلی به لالون نیز معروف است، یکی از زیباترین روستاهای اطراف تهران محسوب می‌شود. این روستا دقیقاً به کوه چسبیده و پشت این کوه استان مازندران قرار دارد. آب‌وهوای لالان همیشه چند درجه با تهران تفاوت می‌کند. در فصل تابستان، شب‌ها باید تا گلو زیر پتو بروید! انگار که طبیعت هم با ما شوخی دارد! عبور دو رودخانه از این روستا باعث شده تا در هر وجب از لالان، صدای آب به گوش برسد. فراموش نکنید که لالان معروف به دشت لاله‌های وحشی مخصوص به خود است. این لاله‌ها حدود 10 سانتی‌متر طول دارند و فقط در همین منطقه رشد می‌کنند.

آدرس: تهران، بخش رودبار قصران، شهرستان شمیران
  • لواسانات

در چند تیتر قبلی، درباره لواسان کوچک و روستای افجه با شما صحبت کردیم. جاهای دیدنی این منطقه بیش از روستای افجه هستند. به‌عنوان مثال شما می‌توانید برای کمپ به سد لتیان بروید. چادر‌زدن در کنار سد لتیان، یکی از رایج‌ترین تفریحات ساکنان پایتخت محسوب می‌شود. تصور کنید سر ظهر تازه از خواب بیدار می‌شوید، چوب ماهیگیری را بر می‌دارید و یک قزل آلای تپل و خوشمزه را برای نهار صید می‌کنید! لواسان و مخصوصاً سد لتیان یکی از عالی‌ترین مناطق برای کمپینگ اطراف تهران هستند. لازم به ذکر است بسیاری از ساکنین پایتخت برای پیک نیک اطراف تهران نیز لواسانات را انتخاب می‌کنند.

آدرس: تهران، جاده لشگرک، لواسان
  • منطقه الموت

الموت در نزدیکی قزوین قرار دارد و اکثراً آن را با قلعه معروف الموت می‌شناسند. این در حالی است که در محدوده الموت مناطق بکر و کوهستانی برای کمپ و چادر‌زدن وجود دارد. فقط کافیست تا یک بار در این منطقه چادر بزنید تا مزه آن زیر دندان شما بیاید! پس از آن حتی الموت را برای پیک نیک اطراف تهران نیز انتخاب می‌کنید!

آدرس: قزوین، شمال‌شرقی روستای گازر خان

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، نظر شما درباره چادر زدن اطراف تهران چیست؟ شما کدام منطقه را برای کمپینگ در تهران انتخاب می‌کنید؟ شما برای پیک نیک اطراف تهران به کجا می‌روید؟ آیا جایی را می‌شناسید که بخواهید به این لیست اضافه کنید؟ به نظرتان کمپ در شمال ایران بهتر است یا حاشیه تهران؟ راستی، برای رسیدن به پایتخت، به‌دنبال خرید بلیط قطار تهران هستید یا ترجیحتان خرید بلیط اتوبوس تهران است؟ نظرات خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

بله، در بسیاری از مناطق کوهستانی دربند می‌توان کمپ زد.

بهار و تابستان بهترین زمان کمپ در تهران و اطراف تهران است.

بهار و تابستان بهترین زمان کمپ در گچسر و دیزین است.

خیر، معمولاً کمپ در اطراف تهران خطر ندارد.

آهار، کن، کمرد، توچال، دارآباد، دربند، طالقان، برغان، آهار و لالان نزدیک‌ترین روستاهای تهران برای کمپینگ هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.