سفر به کیش در بهار | رویای چند روز زندگی در مروارید خلیج فارس

0

سفر به کیش در بهار یکی از پرطرفدارترین انتخاب‌ها برای سفردوستان است. جایی که شما را از قید و بند زندگی آزاد کرده و آب‌وهوایتان را حسابی عوض می‌کند. در آغاز سفر هرکس از بستن چمدان خود هدفی در ذهن دارد. برخی از افراد ترجیح می‌دهند برای خرید و بازارگردی سفر کنند. بعضی‌ها دوست دارند سفر خود را به رویدادهای هنری و فرهنگی شهر مقصد اختصاص دهند. همچنین عده‌ای از مسافران دلبسته مناظر طبیعی و گشت‌وگذار در دل طبیعت هستند و می‌خواهند سفری آرام و بدون دغدغه داشته باشند. جزو هرکدام از این افراد که باشید، جزیره کیش مقصدی مناسب برای شما خواهد بود. فقط باید زمان سفر خود را طوری تنظیم کنید که با اهداف شما هماهنگی داشته باشد؛ اما باید بدانید که بهترین زمان سفر به کیش برای بازارگردی، گردش در طبیعت یا بازدید از جاذبه‌های گردشگری چه فصلی از سال است. در این مطلب می‌خواهیم درباره مزایا و معایب سفر به کیش در فصل بهار صحبت کنیم. پس اگر می‌خواهید بلیط هواپیما کیش را تهیه کنید و سؤال‌های زیادی ذهنتان را درگیر کرده، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مزایای سفر به کیش در بهار

در دل آب‌های نیلگون خلیج فارس، جزیره کیش همانند یاقوتی درخشان قرار دارد. سفر به این جزیره زیبا، آرامش را به روحتان هدیه می‌دهد و تجربه‌ای فوق‌العاده برایتان به ارمغان می‌آورد. اگر دوست دارید، سال جدید را با تجربه‌ای خاطره‌انگیز و تکرارنشدنی آغاز کنید، جزیره کیش بهترین انتخاب برایتان خواهد بود. چیزی که این جزیره را از سایر مقاصد گردشگری متمایز می‌کند این است که در تمامی فصل‌های سال، حرفی برای گفتن دارد. اما بدانید هرچه که باشد تجربه‌ای رؤیایی در انتظارتان خواهد بود.

صرفاً برای اینکه بیشتر از سفر خود لذت ببرید، باید با مزایا و معایب سفر به کیش در هر فصل آشنا شوید. مثلاً بدانید کی فصل غواصی است؟ کی می‌توانید از جشنواره‌ها و ایونت‌های مختلف دیدن کنید؟ یا برای داشتن سفری ارزان و صرفه‌جویی در مخارج سفر، بهتر است در چه فصلی از سال به کیش سفر کنید؟ چه زمانی وقتی پایتان را داخل جزیره گذاشتید، هیجان تمام وجودتان را پر می‌کند و لبخند رضایت بر لبانتان نقش می‌بندد؟ با پیدا کردن پاسخ این سؤال‌ها، سفری رؤیایی در انتظارتان خواهد بود. 

آب و هوایی خنک، ملایم و بدون رطوبت در بهار کیش

اول از همه به این نکته توجه داشته باشید که مقصد شما جزیره‌ای زیبا در دل آب‌های خلیج فارس است. قرار است وارد جزیره‌ای شوید که از همه لحاظ با دیگر مقاصد گردشگری که تاکنون رفته‌اید، متفاوت است. در این جزیره خبر از آلودگی هوا و هیاهوی شهرهای بزرگ نیست. در نتیجه اول از هر چیز، آب و هوایتان واقعاً عوض می‌شود! آب و هوای کیش در بهار به گونه‌ای است که همه چیز را لذت‌بخش می‌کند؛ از قدم زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های زیبای جزیره گرفته تا گوش‌سپردن به موسیقی جنوبی در کنار نخل‌ها و شن‌های ساحل. در این فصل نه خبری از گرمای طاقت‌فرساست نه خبری از رطوبت شدید هوا. همه چیز دست‌به‌دست هم می‌دهد تا بیشترین لذت را به شما منتقل کند. همچنین اگر عاشق هوای بارانی هستید، قطعاً از سفرتان به کیش در فصل بهار لذت دوچندان خواهید برد. 

غواصی در آب‌های خلیج فارس؛ یک تجربه تکرارنشدنی 

کمتر کسی را پیدا می‌کنید که آوازه غواصی در آب‌های خلیج فارس به گوشش نرسیده باشد. یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین تفریحات کیش، غواصی است. تماشای دنیای زیر آب آنقدر هیجان‌انگیز و منحصربه‌فرد است که انگیزه گردشگران را برای سفر به کیش چند برابر می‌کند. اگر شما نیز به هوای غواصی در دل آب‌های گرم خلیج فارس به این جزیره جذب شده‌اید، فصل بهار انتخاب بسیار خوبی است. شاید به نظر برسد برای استفاده از تفریحات آبی، فصل تابستان مناسب‌تر باشد؛ اما برای برخی از افراد گرمای زیاد تابستان و رطوبت هوا ممکن است آزاردهنده باشد. برای تجربه ناب غواصی در آب‌های خلیج فارس، بهتر است آب و هوا را بررسی کرده و برای تایم غواصی برنامه‌ریزی داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم که شده زندگی زیر آب‌ها و شنا کردن مانند ماهی‌ها در دریای بی‌کران را تجربه کنید. قول می‌دهیم هرگز از این انتخاب پشیمان نخواهید شد. 

تفریحات آبی متنوع؛ جایی برای تخلیه هیجانات

می‌توان گفت تقریباً در تمام طول سال امکان برگزاری تفریحات آبی کیش وجود دارد؛ اما بدیهی است که زمانی که هوا آفتابی و دریا صاف و غیرطوفانی باشد، لذت انجام تفریحات آبی کیش دوچندان می‌شود. به همین خاطر معمولاً تنوع تفریحات در فصل‌های بهار و تابستان بیشتر از سایر فصل‌ها است. تفریحاتی مثل شاتل‌سواری، اسکوتر زیر دریایی، تیوب‌های تندروی بنانا و… از سرگرمی‌های پرطرفدار در جزیره کیش هستند که شما را در شادی و هیجان غرق می‌کنند. به این چند تفریح، هیجان جت‌اسکی یا آرامش پرواز بر فراز خلیج فارس را هم اضافه کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بعد از یک روز پر هیجان در سواحل کیش، با صرف یک وعده غذای درست و حسابی، عیش خود را تکمیل کنید. کافی است سری به یکی از رستوران های کیش بزنید و از منوی فوق‌العاده متنوع آن دیدن کنید. بی‌شک در مقابل آن همه غذای دریایی و محلی، توان مقاومت نخواهید داشت. در بهار و فصل شلوغی کیش، غذاها متنوع‌تر می‌شوند تا رستوران‌ها مشتری بیشتری را جذب خود کنند. البته این فایده، یک روی دیگر سکه هم دارد و آن اینکه قیمت‌ها گاهی سر به فلک می‌گذارند.

جشنواره‌های نوروزی کیش؛ لحظاتی شاد و به‌یادماندنی

یکی از جذاب‌ترین تفریحات کیش، رفتن به جشنواره‌ها و جنگ‌های شبانه است. تنوع این برنامه‌ها آنقدر زیاد است که کمتر کسی می‌تواند در همه آن‌ها شرکت کند. در ادامه تعدادی از جشنواره ها و رویدادهای کیش در عید نوروز را به شما معرفی می‌کنیم. 

  • برگزاری کنسرت‌های نوروزی

مسلماً حضور در کنسرت خواننده محبوبتان آن هم کنار ساحل زیبای خلیج فارس شما را سر ذوق می‌آورد. کنسرت‌های جزیره معمولاً در سالن آب‌نمای خلیج فارس برگزار می‌شوند. آبنمای موزیکال کیش یکی از زیباترین آب‌نماهای خاورمیانه است که میزبان بسیاری از خوانندگان پاپ مطرح کشور می‌شود.

  • جنگ‌های شبانه نوروز

جنگ‌های شبانه و کاناوال‌های شادی از دیگر برنامه‌های فرهنگی جزیره بوده که برای مهمانان نوروزی تدارک داده شده است. این برنامه‌های شاد که با موزیک و هنرنمایی عروسک‌های معروف همراه است، یکی از جالب‌ترین تفریحات کودکانه کیش به شمار می‌رود. تماشای مراسم نورافشانی در محوطه تالار شهر کیش نیز لحظات به‌یادماندنی را ذهن گردشگران ثبت می‌کند. شعبده بازی، اجرای برنامه‌های طنز، ایستگاه‌های سرگرمی‌های علمی ویژه کودکان، اجرای نمایش‌های مختلف و حاجی فیروز در بازارهای کیش هم گزینه مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت در کنار خانواده است.

  • جشنواره بازی

جشنواره بازی کیش

یکی دیگر از هیجان‌انگیزترین برنامه‌های جزیره در عید نوروز، جشنواره‌های بازی است. فوتبال حبابی، فوتبال صابونی، تشک پرش، منچ و مارپله خیابانی، فوتبال دارتی و ایرهاکی از مجموعه تفریحات متنوعی است که برای مهمانان نوروزی کیش در نظر گرفته شده است. 

  • جشنواره‌های فروش صنایع دستی

اگر به صنایع دستی و دست‌سازه‌های محلی علاقه دارید، خوب است سری به باغ‌راه ایرانی جزیره بزنید. در این مکان نمایندگانی از تمامی استان‌های کشور گرد هم جمع شده‌اند و صنایع دستی و سوغاتی‌های محلی خود را به گردشگران معرفی می‌کنند. از دیگر برنامه‌هایی در این مجموعه برای سرگرم شدن مسافران تدارک دیده شده است می‌توان به اجرای آیین‌های اقوام مختلف ایرانی، عروسی‌های سنتی و پخت غذاهای محلی اشاره کرد.

اما اگر توان تحمل اوج گرمای جزیره را دارید، رویدادهای فرهنگی فصل تابستان را نیز از دست ندهید. تابستان اوج جشنواره‌های مفرح جزیره است. در این فصل می‌توانید از جشنواره‌ای به جشنواره دیگر و از کنسرتی به کنسرتی دیگر بروید و لحظات شاد و مفرحی داشته باشید. جشنواره آبنبات چوبی، جشنواره خرید، جشنواره سلامت و مسابقات رالی و تور خانوادگی، همه و همه میزبان گردشگران در فصل تابستان هستند و هیجان بیشتری به سفر شما می‌بخشند. همچنین اگر دوست دارید شرکت در نمایش دلفین‌ها و انواع اقسام مسابقات و حراج‌های بزرگ برای خرید کردن را به برنامه سفر خود اضافه کنید، فصل تابستان انتخاب هوشمندانه‌ای برایتان خواهد بود. 

معایب سفر به کیش در بهار 

سفر به کیش در بهار در کنار مزایای زیادی که دارد، یکسری عیب و ایراد نیز دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. درست است که جزیره در عید نوروز برنامه‌های مفرحی برای سرگرمی گردشگران تدارک دیده؛ اما در کنار آن سفری پرهزینه برایتان رقم می‌زند. حال که این همه درباره مزایای سفر به کیش در بهار صحبت کردیم، خوب است که از معایب سفر به کیش در این فصل نیز مطلع شوید. 

قیمت‌های عجیب و غریب در مراکز خرید 

در مراکز خرید به دنبال تخفیف نباشید!

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های هر سفری، گردش در بازارهای محلی و خرید سوغاتی است. مراکز خرید کیش پر از جنس‌های خارجی و دست‌سازه‌های محلی است که حتی دیدن آن‌ها از پشت ویترین مغازه‌ها شما را سر ذوق می‌آورد. اگر می‌خواهید دست پر به شهر و دیار خود برگردید یا با خرید یادگاری، خاطره لذت‌بخش سفر به جنوب را همیشه در ذهن داشته باشید، شگفتانه‌های زیادی در این مراکز خرید در انتظار شما خواهد بود. اما در فصل‌های شلوغ مثل بهار، ممکن است با دیدن قیمت‌ها کمی شوکه شوید. معمولا جشنواره‌های تخفیف پاساژهای کیش، در فصل پاییز هستند. ازاین‌رو اگر قصد خرید سوغات کیش را دارید، بهتر است فصل پاییز را برای سفر خود انتخاب کنید. بر خلاف تصور عمومی، قرار نیست در سفر به کیش لزوما پول زیادی خرج کنید. فقط باید ارزان‌ترین فصل سفر به کیش را انتخاب کرده و راهی سفر شوید. 

هتل ها و رستوران های گران‌تر از همیشه

درست است که فصل بهار یکی از ایدئال‌ترین زمان‌ها برای سفر به جزیره کیش است؛ اما در عین حال به دلیل حجم زیاد مسافر، قیمت رستوران‌ها، هتل های کیش و تفریحات مختلف جزیره نیز چند برابر می‌شود. پس اگر می‌خواهید سفری اقتصادی داشته باشید، باید فکر سفر به جزیره کیش در ماه‌های شلوغ را از سر بیرون کنید. فصل بهار برای سفر به کیش، هزینه‌های سفرتان را تا حد زیادی افزایش می‌دهد؛ پس باید با جیب پر پول سفر کنید. البته اواخر فروردین ماه که تعطیلات تمام شده و مسافران به شهرهایشان بازگشته‌اند، فرصتی را برایتان فراهم می‌کند که در سفری به‌صرفه و ارزان قیمت از طبیعت بکر جزیره لذت ببرید. در مقابل، اگر فکر می‌کنید ممکن است از پس این خرج و مخارج برنمی‌آیید، فصل پاییز و تابستان را برای سفر به کیش انتخاب کنید. جشنواره‌ها و حراج‌های بزرگ 50 درصدی، همان چیزی است که در فصل پاییز در جزیره مرجانی کیش با آن مواجه خواهید شد. شما می‌توانید در اوایل پاییز که مصادف با بازگشایی مدارس است، سفری راحت و ارزان به این جزیره داشته باشید.

جزیره‌ای شلوغ و پرازدحام

اگر قرار است تعطیلات نوروزی را در جزیره کیش سپری کنید، از شلوغ بودن شهر و طولانی بودن صف مکان‌های تفریحی تعجب نکنید. جزیره کیش در ایام نوروز در شلوغ‌ترین حالت خود قرار دارد. به طوری که گاهی ممکن است برای گرفتن عکس یادگاری در جاهای دیدنی کیش، مکانی خلوت و آرام پیدا نکنید. پس اگر ازدحام جمعیت برایتان آزاردهنده است، فکر سفر به کیش در عید نوروز را از سرتان بیرون کنید. برای رفتن به کیش در بهار، ماه خرداد گزینه مناسب‌تری برای سفر است. در این ایام با باز شدن مدارس و دانشگاه‌ها، سفر به جزیره کیش به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند و فرصت فوق‌العاده‌ای برای کسانی است که به دنبال خلوتی جزیره هستند. 

کمیاب‌شدن تورها

تور کیش و پرواز کیش را از چند ماه قبل رزرو کنید!

به محض اینکه برنامه سفرتان به جزیره کیش قطعی شد، باید به دنبال خرید بلیط رفت و برگشت یا رزرو تور باشید. معمولاً افرادی که قصد سفر به کیش در بهار را دارند، از چند ماه قبل با مراجعه به آژانس‌های مسافرتی و سایت‌های معتبر، بلیط خود را رزرو می‌کنند. لذا با توجه به تعطیلات و موج مسافران بهتر است از قبل حواستان به آژانس‌های مسافرتی و شلوغی جزیره باشد تا از سفر جا نمانید. 

حرف آخر

سفر به کیش در بهار

احتمالاً با خواندن این مقاله ره بال آسمان، تصمیم نهایی خود برای سفر به کیش در بهار را گرفته‌اید. به جرئت می‌توان گفت کیش گردی در نوروز یکی از جذاب‌ترین برنامه‌ها برای خوش گذراندن است. اما اگر به هر دلیلی شرایط سفر در فصل بهار برایتان فراهم نشد، اصلاً نگران نباشید. چه در بهار و تابستان، چه در پاییز و زمستان، جزیره کیش با آغوش باز از گردشگران استقبال می‌کند و همیشه چیزی برایتان در چنته دارد تا شما را راضی نگه‌دارد. پس بیراه نیست که به این جزیره، لقب مروارید خلیج فارس را داده‌اند. به نظر شما بهترین زمان سفر به کیش کدام فصل است؟ خوشحال می‌شویم تجربیات خود از سفر به جنوب ایران را با ما و کاربران خوش سفر ره بال آسمان به اشتراک بگذارید. 

بهار؛ زیرا در این فصل نه خبری از گرمای طاقت‌فرسا است نه خبری از رطوبت شدید هوا. طوری که به راحتی می‌توانید سراغ تفریحات آبی بروید و تنی به آب بزنید.

فصل پاییز و اواخر بهار، مناسب‌ترین زمان سفر به جزیره برای خرید و استفاده از جشنواره‌های تخفیف هستند.

بله. معمولا تنوع تفریحات آبی و ساحلی در فصل‌های بهار و تابستان بیشتر از سایر فصل‌ها است.

جزیره کیش در فصل‌ بهار و تابستان پر است جشنواره ها و کارناوال‌های متعددی که شما را حسابی سرگرم می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.