کیش گردی در نوروز | نوروزگردی در ارزانترین جزیره دنیا

2

کیش یکی از زیباترین مناطق تفریحی ایران به حساب می‌آید و در طول سال مسافران زیادی برای خرید بلیط هواپیما کیش و سفر به این جزیره اقدام می‌کنند. در این جزیره می‌توانید تفریحاتی را تجربه کنید که در هیچ جای ایران مشابه آن وجود ندارد. در کیش مراکز خرید متعدد و لوکس در کنار جاذبه‌های طبیعی مختلف کنار هم جمع شده‌اند. کیش یک منطقه آزاد است. بنابراین در آنجا می‌توانید کالاهای خارجی را بدون گمرک و عوارضی بخرید. همه این‌ها این جزیره را به مقصدی عالی برای یک سفر نوروزی تبدیل می‌کند. حال امروز قصد داریم شما را با کیش گردی در نوروز آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

کیش گردی در نوروز

کیش در نوروز

جاهای دیدنی کیش بسیار متنوع هستند. از طرفی تور عید نوروز کیش نیز از نظر زمانی محدودیت دارد. از‌این‌رو قصد داریم تا شما را با یک راهنمای سفر نوروز به کیش آشنا کنیم.

روز اول | کیش گردی

خب در روز اول سفر خود، بهتر است کمی در این جزیره گشت‌و‌گذار کنید. کیش جزیره‌ای بسیار کوچک و در عین حال زیباست. شما می‌توانید با کمی گردش در شهر، بخش‌های مختلف آن را بشناسید. بهترین روش برای گشت‌وگذار در کیش، کرایه یک ماشین است. در کیش امکان کرایه خودروهای لوکس خارجی وجود دارد. کیش منطقه آزاد است. به همین خاطر می‌توانید خودروهای روز آمریکایی را در این منطقه مشاهده کنید و سوار آن‌ها شوید!

در اولین روز سفر، چه جایی بهتر از سواحل کیش برای اینکه کمی استراحت کنید. زمانی که به سواحل کیش می‌روید، تمام خستگی سفر خود را فراموش خواهید کرد. خب بهترین سواحل کیش در هرمزگان کدام هستند؟

  • ساحل مرجان

نمایی از ساحل مرجان

ساحل مرجان را بی‌تردید می‌توان یکی از زیباترین سواحل ایران دانست. اگر قصد دارید طلوع یا غروب خورشید خلیج همیشه فارس در جنوب ایران را تماشا کنید، ساحل مرجان برای شما بهترین گزینه خواهد بود. ساحل مرجان فضاسازی بی‌نظیری دارد. در نزدیکی ساحل، باغچه‌های گل‌کاری شده به چشم می‌خورند. در این باغچه‌ها، گل‌های صورتی و زیبایی کاشته شده‌اند که مثال آن را هیچ جای دیگر ندیده‌اید.

نمایی از آلاچیق های ساحل مرجان

در این ساحل انواع امکانات تفریحی همانند آلاچیق، ایستگاه کرایه دوچرخه، ایستگاه تفریحات آبی، باربکیو و کافه وجود دارد. شما می‌توانید ساعت‌ها در ساحل مرجان حضور داشته باشید و حتی یک ثانیه از آن هم برای شما خسته‌کننده و تکراری نباشد. لازم به ذکر است در نزدیکی ساحل مرجان، چند مرکز خرید و پاساژ اقتصادی نیز وجود دارد؛ پس می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید. البته فراموش نکنید که ساحل مرجان جزء سواحل خانوادگی و البته شلوغ است.

هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدید24ساعته
آدرسکیش، میدان مرجان
  • ساحل میرمهنا

نمایی از ساحل میرمهنا

میرمهنا نام یکی از معروف‌ترین سواحل کیش است. این ساحل در بلوار دریا و در یکی از مناطق شلوغ کیش قرار دارد. ساحل میرمهنا، بزرگ‌ترین پارک ساحلی کیش محسوب می‌شود. این پارک ساحلی منطقه‌ای عالی برای تفریحات خانوادگی است. شما می‌توانید با آرامش خاطر از بابت امنیت، حتی تا نیمه‌شب نیز در این پارک حضور داشته باشید. در این ساحل زیبا، انواع امکانات تفریحی و رفاهی وجود دارد.

پارک میرمهنا دارای مسیر پیاده‌روی مخصوص است تا بتوانید از تمام مناظر با پای پیاده نیز لذت ببرید. همچنین در بخش‌های مختلف آن آلاچیق و باربکیو تعبیه شده تا بتوانید ساعت‌ها بدون دغدغه در این پارک حضور داشته باشید. همچنین در پارک ساحلی میرمهنا، امکان استفاده از اسکله برای ماهیگیری وجود دارد. در کنار اسکله، افراد محلی چوب ماهیگیری کرایه می‌دهند. اگر مهارت ماهیگیری دارید و صبور هستید، می‌توانید این کار را نیز تجربه کنید.

  • ساحل اسکله تفریحی

نمایی از ساحل اسکله تفریحی

اسکله تفریحی کیش، یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی این جزیره محسوب می‌شود. این اسکله یکی از پرترددترین مناطق کیش نیز هست. در هر ساعت از شبانه‌روز، می‌توانید شاهد حضور جمعیت بسیاری در این منطقه باشید. پس اگر در روز اول سفر خود، در نیمه‌شب وارد کیش شدید، بهتر است حتماً سری به این اسکله بزنید. اسکله تفریحی شما را تا دل خلیج همیشه فارس می‌برد و مناظری خیره‌کننده را به شما نمایش می‌دهد. از طرف دیگر در اطراف منطقه ساحلی، هر آنچه برای تفریح نیاز باشد را خواهید دید. انواع رستوران ساحلی، انواع کافه و سفره‌خانه در این منطقه وجود دارد و همه آن‌ها تا نزدیک صبح، خدمت‌رسانی می‌کنند. همچنین رستوران معروف توتی‌فروتی نیز در همین نزدیکی قرار دارد.

شما می‌توانید تمام روز خود را در محدوده ساحل اسکله تفریحی باشید. کرایه دوچرخه و موتور برقی و گشت‌وگذار با دوچرخه سواری در کیش یکی از تفریحات هیجان‌انگیزی است که باید تجربه کنید. در بخش ساحلی، اغلب کافه‌ها کنار ساحل و رو‌به‌روی دریا مبلمان راحتی قرار داده‌اند. به این ترتیب می‌توانید چند دقیقه‌ای روی آن‌ها استراحت کنید و از مناظر لذت ببرید. همچنین بولینگ مریم و چندین مرکز خرید متعدد نیز در نزدیکی این ساحل وجود دارند تا یک تیر و چند نشان بزنید.

هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدید24 ساعت
شماره تماس07644442510
آدرسکیش، بلوار دریا، اسکله تفریحی
  • ساحل سیمرغ

نمایی از ساحل سیمرغ

پارک ساحلی سیمرغ یکی دیگر از سواحل معروف کیش محسوب می‌شود. این ساحل دارای فضایی کاملاً خانوادگی است. در پارک ساحلی سیمرغ، می‌توانید شاهد امکانات ورزشی و خدماتی کاملی باشید. در پارک ساحلی سیمرغ می‌توانید از انواع وسایل تفریحی شامل زمین پینگ‌پنگ، پیست اسکیت، زمین بدمینتون و غیره لذت ببرید. در پارک ساحلی سیمرغ نیز امکان استفاده از آلاچیق وجود دارد تا در آرامش از سکوت خلیج استفاده کنید. ناگفته نماند از نظر امکانات رفاهی، ساحل سیمرغ در مقایسه با میرمهنا یا اسکله تفریحی از امکانات کمتری برخوردار است. این پارک در مجاورت پارک دلفین‌ها واقع شده است. به همین خاطر می‌توانید یک تیر و دو نشان بزنید.

  • ساحل درختان نارگیل

درخت نارگیل یکی از درختان خاص جزیره کیش است. شاید تاکنون درخت نارگیل را در ایران از نزدیک ندیده باشید. این درختان تا 30 متر طول و 1 متر قطر دارند و بسیار زیبا هستند. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید فقط برگ‌های درختان نارگیل تا حدود 5 متر طول دارند. حال تصور کنید که در یک پارک ساحلی با منظره آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس، شاهد چندین و چند درخت نارگیل باشید. بسیاری از این درختان، کهن‌سال و تنومند هستند. به همین خاطر اکثر مسافران از این پارک برای ثبت عکس‌های یادگاری استفاده می‌کنند. در محوطه ساحل درختان نارگیل، چند آلاچیق نیز تعبیه شده است تا بتوانید دقایقی را در آرامش استراحت کنید.

روز دوم | بازدید از جاهای دیدنی

  • سفر به جزیره هندورابی

نمایی از سفر به جزیره هندورابی

خب اگر به‌دنبال تجربه‌های متنوع در سفر خود هستید، ما به شما جزیره هندورابی را پیشنهاد می‌کنیم. هندورابی نام جزیره‌ای کوچک، مسطح و مرجانی است. این جزیره در نزدیکی جزیره کیش قرار دارد. به همین خاطر بسیاری از قایق‌های موتوری، شما را سریعاً به آنجا می‌رسانند. در فصل بهار، سواحل این جزیره به مکانی بهشتی تبدیل می‌شوند. علاوه بر مناظر طبیعی خیره‌کننده و زیبا، لاک‌پشت‌ها نیز برای تخم‌گذاری به سواحل این جزیره می‌آیند. تماشای دسته بزرگی از لاک‌پشت‌ها می‌تواند خاطره‌ای فراموش نشدنی در سفر شما باشد. شما می‌توانید برای گشت‌وگذار در طبیعت، ماهگیری یا لذت‌بردن از آرامشی محض، به جزیره هندورابی بروید.

  • درخت سبز کیش

نمایی از درخت سبز کیش

درخت سبز کیش یکی از جاهای دیدنی این جزیره محسوب می‌شود. درخت سبز یا درخت انجیر معابد، در بخش شمالی جزیره قرار دارد. این گونه از درخت بیشتر در دره پرتغالی‌ها دیده می‌شود؛ اما قدیمی‌ترین درخت انجیر این جزیره، با قدمت 600 سال، در مجموعه درخت سبز کیش قرار دارد. ظاهر درخت سبز کیش بسیار عجیب است. وقتی نگاهش می‌کنی انگار که ده‌ها درخت جوان و کوچک در هم تنیده باشند. این درخت در یک پارک زیبا و بزرگ قرار دارد و می‌توانید ساعت‌ها به رایگان از زیبایی آن لذت ببرید.

  • روستای کهن باغو

کیش تاریخ منحصر‌به‌فرد خود را دارد. با وجود آنکه این جزیره امروز یکی از مناطق مدرن ایران به حساب می‌آید؛ اما هنوز بخش تاریخی خود را حفظ کرده است. در سفر خود به کیش برای ایجاد تنوع، می‌توانید از بخش تاریخی و محلی آن نیز دیدن کنید. روستای باغو نام یکی از همین بخش‌های محلی و تاریخی است که در نزدیکی کشتی یونانی قرار دارد. بازدید از این روستا برای عموم مردم آزاد است. گفتنی است با وجود این حجم از پیشرفت در جزیره، مردم روستا هنوز هم به دامداری سنتی مشغول هستند. خانه‌های روستای باغو کاهگلی هستند و معماری بسیار دیدنی دارند. با بازدید از این روستا، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی از کیش گردی در نوروز خواهید داشت.

هزینه بازدیدرایگان
زمان بازدید12:00 ظهر تا 23:59 شب
آدرسکیش، خیابان باغو، روستای باغو
  • پارک دلفین

نمایی از پارک دلفین ها کیش

یکی از قدیمی‌ترین و البته مهم‌ترین جاهای دیدنی کیش، پارک دلفین آن است. اگر قصد دارید سفری خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی را تجربه کنید؛ حتماً باید سری به پارک دلفین‌ها بزنید. پارک دلفین‌ها از گذشته پرطرف‌دار بوده و به‌نوعی به نماد این جزیره تبدیل شده است. در این پارک، دلفین‌ها، این حیوانات باهوش و شیرین، ساعت‌ها شما را سرگرم خواهند کرد. تماشای اینکه یک گونه آبزی می‌تواند این‌قدر باهوش و آموزش‌پذیر باشد، بسیار لذت‌بخش خواهد بود. در حقیقت برای تکمیل کیش گردی در نوروز، حتماً باید سری به پارک دلفین ها بزنید.

هزینه ورودی175000 تومان
شماره تماس07644445237
ساعت بازدیداز 4:30 عصر تا 8:30 شب
آدرساستان هرمزگان، قسمت جنوبی جزیره کیش، مجموعه بزرگ گردشگری و تفریحی پارک دلفین.
  • شهر زیرزمینی کاریز

نمایی از نمای بیرونی شهر زیرزمینی کاریز

کاریز یک کلمه عربی است و «قنات» معنا می‌دهد. آب خلیج‌فارس شور است و قابلیت شرب ندارد؛ اما کیش یک جزیره مرجانی است و جالب است بدانید زمانی که آب از بین مرجان عبور کند، نمک خود را از دست می‌دهد و شیرین می‌شود. کاریز یک شبکه زیرزمینی بزرگ محسوب می‌شود. این شبکه آب‌رسانی بزرگ، حدود 10هزار متر مربع وسعت دارد. امروزه شهر زیر زمینی کاریز به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است و هنوز کاربرد آب‌رسانی دارد. کاریز چندین متر زیر زمین واقع شده است.

نمایی از شهر زیرزمینی کاریز

اگر در ایام نوروز، آفتاب مستقیم روز کمی شما را آزار می‌دهد، می‌توانید از کاریز بازدید کنید. زمانی که وارد کاریز می‌شوید، هوا چند درجه خنک می‌شود و از بوی آب لذت می‌برید. در تمام مسیر بازدید، قنات آب از کنار شما عبور می‌کند. اگر به دیواره‌های کاریز نگاه کنید، فسیل‌هایی متعلق به هزاران سال پیش را مشاهده خواهید کرد. با توجه به تمامی این اوصاف، کاریز گزینه مناسبی برای کیش گردی در نوروز محسوب می‌شود.

هزینه ورودی۴۰هزار تومان
زمان بازدید09:00 صبح تا 21:30 شب
شماره تماس0764473900
آدرساستان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار میرمهنا، حدفاصل میدان المپیک و میدان فارور
  • آب‌انبار دو گنبد و پنج بادگیر

نمایی از آب‌انبار دو گنبد و پنج بادگیر

آب‌انبار دو گنبد و پنج بادگیر یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش است. این آب‌انبار معماری بسیار زیبایی دارد و شما را به یاد آب‌انبارهای یزد می‌اندازد. همان طور که از نام این آب‌انبار مشخص است، دو گنبد و پنج بادگیر دارد. در گذشته در این آب‌انبار، از آب شرب نگهداری می‌شد و با کمک پنج بادگیر، آب این آب‌انبار خنک می‌ماند. بازدید از این آب‌انبار را حتماً در برنامه سفر خود قرار دهید.

هزینه ورودیرایگان
ساعت بازدید۹صبح تا ۱۰شب
آدرساستان هرمزگان، شمال جزیره کیش
  • کشتی یونانی

نمایی از کشتی یونانی

کشتی یونانی را می‌توان مهم‌ترین نماد کیش دانست. با تماشای کشتی یونانی، ناخودآگاه حس غربت و ناراحتی در دل شما می‌نشیند. این کشتی در سال 1996 در این منطقه به گل نشست. از آن روز تا کنون، انگار که این کشتی در غربت و جایی که به آن تعلق ندارد، جان می‌دهد. کشتی یونانی در طول این دو دهه، آسیب بسیاری دیده است. بسیاری از بخش‌های آن در حال فرو‌پاشی هستند؛ اما باز هم در طول کیش گردی در نوروز باید حتماً از آن بازدید کنید. برای بازدید از کشتی یونانی، بهتر است حتماً لحظه غروب را انتخاب کنید. در این لحظه، ترکیب نمای کشتی یونانی با غروب سرخ خورشید، مناظر خیره‌کننده‌ای را ایجاد می‌کند.

هزینه بازدیدرایگان
زمان بازدید24 ساعت
آدرسکیش، جنوب غربی جزیره کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی
  • سافاری کیش

نمایی از سافاری کیش

سافاری کیش یک مجموعه تفریحی بسیار متفاوت در این جزیره است. این مرکز تفریحی، بخش‌ها و آیتم‌های مختلفی دارد. در سافاری کیش شما می‌توانید تفریحاتی همچون تور باگی، شترسواری، موتور دریفت، زورب بال، واقعیت مجازی، موتور چهارچرخ، سافاری با ماشین شاسی و غیره را تجربه کنید. برای ورود به سافاری لزومی به پرداخت هزینه ورودی نیست؛ اما برای استفاده از هر آیتم، باید هزینه آن را بپردازید. لازم به ذکر است که برای لذت‌بردن از اکثر آیتم‌های سافاری، باید پیش از غروب اقدام کنید. در ایام نوروز مجموعه سافاری بسیار شلوغ است و بهتر است در همان ساعات ابتدایی شروع به کار، جلوی گیشه فروش بلیت حاضر باشید.

هزینه ورودی۲۰,۰۰۰ تومان
ساعت دسترسیساعت ۵ عصر تا ۸:۳۰ شب
شماره تماس07644450440
آدرساستان هرمزگان، جزیره كيش، بزرگراه خلیج فارس، بلوار امام، بلوار توسعه

روز سوم | تفریحات آبی

همیشه بهتر است تفریحات آبی کیش را در روزهای آخر سفر خود انجام دهید. دلیل آن هم این است که قطعاً پس از تجربه تفریحات آبی، رمقی در شما باقی نخواهد ماند تا بتوانید از سایر بخش‌های جزیره دیدن کنید. تفریحات آبی انواع متفاوتی دارد. برای تجربه تفریحات آبی کیش می‌توانید در سواحل مختلف، به کلوب‌های ورزش‌های آبی مراجعه کنید. در ادامه شما را با انواع مختلف تفریحات آبی آشنا خواهیم کرد.

  • شاتل سواری در کیش

نمایی از شاتل سواری کیش

شاتل یکی از جذاب‌ترین ورزش‌های آبی کیش محسوب می‌شود. حین کیش گردی در نوروز حتماً باید این آیتم را نیز تجربه کنید. شاتل در حقیقت یک تیوپ بزرگ است. این تیوپ ظرفیت چهار نفر را دارد. شاتل به یک قایق تندرو متصل می‌شود و سپس آن را با سرعت روی آب می‌کشند. شما هر چند ثانیه یک بار بین زمین و هوا معلق خواهید بود. به همین خاطر باید شاتل را محکم بگیرید تا در آب نیفتید. البته این تفریح اصلاً خطرناک نیست و تمام تدابیر امنیتی رعایت می‌شود. شما جلیقه نجات بر تن خواهید داشت. پس اگر شنا بلد نیستید باز هم می‌توانید این تفریح جذاب را تجربه کنید.

هزینه بلیط50.000 تومان
ساعت دسترسی10 صبح تا 4 عصر
آدرسساحل مرجان، ساحل سیمرغ و اسکله تفریحی
  • بنانا سواری در کیش

نمایی از بنانا در کیش

بنانا از نظر کلی شباهت بسیاری به شاتل دارد. با این تفاوت که به‌جای تیوپ دایره‌ای شکل، از یک تیوپ بادی به‌شکل موز در آن استفاده می‌شود. روی هر بنانا حدود 4 تا 5 نفر می‌نشینند. نحوه نشستن روی بنانا، شبیه به اسب‌سواری است. شما باید دستگیره جلوی خود را با تمام قدرت بگیرید تا در آب پرتاب نشوید! بنانا به‌خاطر شکل خاصی که دارد، سرعت بیشتری می‌گیرد و هیجان بیشتری نیز دارد.

هزینه بلیط 45.000 تومان
ساعت فعالیت10 صبح تا 4 عصر
آدرسساحل مرجان، ساحل سیمرغ و اسکله تفریحی
  • فلای بورد در کیش

نمایی از فلای بورد کیش

فلای بورد هیجان‌انگیزترین تفریح آبی در کیش محسوب می‌شود. حین کیش گردی در نوروز حتماً باید این تفریح را امتحان کنید. در این تفریح آبی، شما بر روی یک تخته می‌ایستید. این تخته آب را با فشار تمام به‌سمت پایین می‌پاشد. بر اساس قوانین فیزیک، نیرو به‌سمت پایین، شما را به‌سمت بالا هدایت می‌کند. به این روش در بین زمین و هوا شناور خواهید بود. حفظ تعادل روی فلای‌بورد کار بسیار دشواری است. به همین خاطر باید آمادگی جسمانی کافی داشته باشید. این تفریح حس پرواز را به شما منتقل می‌کند و خاص‌ترین تجربه‌ای است که می‌توانید امتحان کنید.

هزینه بلیط200.000 تومان
ساعت دسترسی9 صبح تا 5 بعد از ظهر
آدرس کیش،خیابان جهان، پارک ساحلی سیمرغ
  • پاراسل کیش

نمایی از پاراسل در کیش

حالا نوبت به یکی دیگر از هیجان‌انگیز‌ترین تفریحات آبی کیش می‌رسد. پاراسل کیش در حقیقت یک صندلی است که از بالا به چتر نجات و از جلو به قایق تندرو متصل است. شما بر روی صندلی خواهید نشست و قایق با سرعت تمام حرکت خواهد کرد. با رسیدن سرعت به‌حدنصاب، شما در بین زمین و هوا معلق خواهید شد. مدت زمان پاراسل کوتاه است؛ اما می‌توانید در همین دقایق کوتاه بر فراز آسمان از جزیره کیش دیدن کنید. البته لازم به ذکر است اگر ترس از ارتفاع دارید، بهتر است این آیتم را امتحان نکنید.

هزینه بلیط120.000 تومان
ساعت دسترسی9 صبح تا 4 بعد از ظهر
آدرسساحل سیمرغ، ساحل مرجان، اسکله تفریحی و ساحل دامون
  • کریزی بوت کیش

نمایی از کریزی بوت

یکی دیگر از تفریحاتی که حین کیش گردی در نوروز باید تجربه کنید، کریزی بوت است. کریزی بوت می‌تواند یک تفریح دسته‌جمعی برای خانواده‌های پرجمعیت باشد. کریزی بوت یک قایق بسیار تندرو است که ظاهری هیجان‌انگیز دارد. شما می‌توانید به‌صورت گروه‌های 10 تا 20 نفره، سوار کریزی بوت شوید. این قایق‌ها، سریع‌ترین قایق‌های کیش به حساب می‌آیند. زمانی که سوار آن‌ها به این‌سو و آن‌سو می‌روید، آدرنالین خون شما بیشتر می‌شود و ضربان قلبتان افزایش پیدا می‌کند. کریزی بوت می‌تواند یکی از خاطرات زیبای شما حین کیش گردی در نوروز را رقم بزند.

هزینه بلیط50 تا 70هزار تومان
ساعت دسترسی9 صبح تا 5 عصر
آدرسساحل سیمرغ، ساحل مرجان، اسکله تفریحی و کلوپ دریایی مارینا کیش
  • جت اسکی درکیش

نمایی از جت اسکی در کیش

جت اسکی تجربه هیجان مطلق است. در تمام تفریحاتی که نام بردیم، شما فرمان را به دست نمی‌گیرید؛ اما در جت اسکی، خودتان پشت فرمان هستید. جت اسکی بسیار سریع است و هیجان فوق‌العاده‌ای دارد. روی هر جت اسکی دو نفر می‌نشینند و از سرعت و هیجان لذت می‌برند. متأسفانه به‌دلیل حوادثی که در اثر سرعت بسیار جت اسکی رخ داده است، استفاده از جت اسکی به‌عنوان یک آیتم تفریحی برای گردشگران ممنوع شده؛ اما در طول نوروز، تحت شرایط و نظارت خاص می‌توانید باز هم جت اسکی را همانند گذشته تجربه کنید.

هزینه بلیط300.000 تومان
ساعت دسترسی10 صبح تا 5 عصر
آدرسساحل مرجان، ساحل سیمرغ، اسکله تفریحی و ساحل دامون
  • غواصی در کیش

نمایی از غواصی در کیش

خلیج همیشه فارس دارای اکوسیستم بسیار منحصر‌به‌فرد و زیبایی است. اینکه گونه‌های مختلفی آبزی را در آکواریوم به اسارت بگیریم، اصلاً کار درستی نیست. پس بهتر این است که با روشی صلح‌آمیز، به خانه آن‌ها برویم. غواصی در کیش یکی از منحصر‌به‌فردترین تفریحاتی است که می‌توانید تجربه کنید. برای غواصی به مهارت خاصی نیاز نیست و در کمتر از چند ساعت در مرکز غواصی کیش آموزش می‌بینید. همچنین یک مربی غواصی همراه شما خواهد بود تا دچار مشکل نشوید. با غواصی می‌توانید از گونه‌های خاص آبزی دیدن کنید و از تماشای آن‌ها لذت ببرید. بهترین سایت‌های غواصی در تمام ایران، داخل کیش قرار دارند. پس بهتر است دل به دریا بزنید و حین کیش گردی در نوروز، غواصی را نیز تجربه کنید.

هزینه بلیط195.000 هزار تومان
ساعت دسترسی10 صبح تا 4 عصر
آدرسساحل مرجان، ساحل سیمرغ، اسکله تفریحی و ساحل دامون
  • اسکوتر زیردریایی

نمایی از اسکوتر زیردریایی

اسکوتر زیردریایی نوعی وسیله خاص و منحصر‌به‌فرد است. این وسیله برای افرادی تعبیه شده که از غواصی هراس دارند؛ اما می‌خواهند از دنیای زیر آب نیز دیدن کنند. اسکوتر از نظر کلی شبیه به یک موتورسیکلت می‌ماند که روی صندلی آن می‌نشینید و زیر آب حرکت می‌کنید. برای راندن اسکوتر مهارت خاصی لازم نیست. حتی کودکان بزرگ‌تر از 12 سال نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. سر شما در کلاهکی شبیه ‌به کلاه کاسکت قرار می‌گیرد و اکسیژن را از آنجا تنفس خواهید کرد. با اسکوتر می‌توانید از دنیای زیر آب کیش دیدن کنید و خاطره‌ای فراموش‌نشدنی بسازید.

هزینه بلیط260.000 تومان
ساعت دسترسی10 صبح تا 5 بعد از ظهر
آدرسساحل مرجان، ساحل سیمرغ و اسکله تفریحی
  • دوچرخه سواری در کیش

نمایی از دوچرخه‌سواری درکیش

دوچرخه سواری یکی از تفریحات مخصوص کیش است. دورتادور کیش، مسیر دوچرخه سواری ایمن تعبیه شده است. این یعنی شما می‌توانید یک دوچرخه کرایه کنید و دورتادور جزیره را پدال بزنید. دوچرخه‌سواری در هوای آزاد کیش، خستگی را از تن شما بیرون می‌کند. اگر به‌دنبال هیجان بیشتر هستید، می‌توانید دوچرخه‌های ساحلی کرایه کنید و با سرعت در بخش ساحلی جزیره نیز پدال بزنید. دوچرخه‌سواری در کیش یک تفریح کم‌هزینه و هیجان‌انگیز محسوب می‌شود.

هزینه کرایه10.000 تومان
مدت زمان استفادهیک ساعت
آدرسکیش، نوار حاشیه ای جزیره

روز چهارم | خرید سوغات

کیش یکی از مناطق آزاد تجاری ایران به حساب می‌آید. این یعنی برای واردات کالا، به پرداخت هزینه گمرکی نیازی نیست. به همین خاطر در مراکز خرید کیش، اجناس خارجی با قیمت اقتصادی وجود دارند. همین مسئله دست شما را در انتخاب سوغات مناسب کاملاً باز می‌گذارد. حتی برخی مسافران نوروزی، خرید عید خود را انجام نمی‌دهند تا به کیش سفر کنند. بسیاری از مسافران، خرید یک سال خود را در کیش انجام می‌دهند.البته به این نکته توجه کنید که به دلیل شلوغی و پیک سفر به کیش در بهار بسیاری از فروشنده‌ها اجناس خود را کمی گران‌تر از روزهای دیگر می‌فروشند؛ بنابراین بهتر است قبل از مراجعه به مراکز خرید کیش یک قیمت حدودی داشته باشید تا بتوانید خریدی ارزان‌قیمت و در عین‌حال لوکس را تجربه کنید. در ادامه شما را با مراکز خرید متعدد کیش آشنا می‌کنیم.

  • مرکز خرید دامون

نمایی از مرکز خرید دامون

مرکز خرید دامون یکی از مراکز خرید معروف کیش است. این مرکز خرید 10 غرفه خدماتی مختلف دارد. در این مرکز خرید می‌توانید محصولاتی شامل انواع پوشاک، کیف، کفش، محصولات آرایشی و بهداشتی، شکلات، طلا، لپ‌تاپ، تلفن‌همراه و غیره را مشاهده کنید. مرکز خرید دامون جزء مراکز خرید لوکس کیش محسوب می‌شود و برندهای خارجی متعددی در آن حضور دارند. لازم به ذکر است که در این مرکز خرید، پیست اسکیت روی یخ وجود دارد که یکی از معدود زمین‌های پاتیناژ در ایران به شمار می‌آید.

آدرس: کیش، خیابان وصال
  • مرکز خرید سارینا 1

نمایی از مرکز خرید سارینا 1

مرکز خرید سارینا با 5هزار و 300 مترمربع مساحت یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید کیش محسوب می‌شود. اگر به خریدی لوکس از برندهای خارجی علاقه‌مند هستید، مرکز خرید سارینا 1 برای شما بهترین گزینه خواهد بود. لازم به ذکر است که این مرکز، پارکینگ اختصاصی دارد. به همین خاطر لازم نیست که نگران جریمه‌شدن یا امنیت خودروی خود باشید.

آدرس: کیش، اراضی شرقی، بلوار خیام
  • بازار مرجان

نمایی از بازار مرجان

بازار مرجان یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین مراکز خرید کیش محسوب می‌شود. اجناس بازار مرجان نه گران و نه ارزان هستند. با کمی جستجو در این پاساژ، می‌توانید برندهای خارجی را با قیمت مناسب تهیه کنید. این بازار در کنار ساحل مرجان قرار دارد و می‌توانید یک تیر و دو نشان بزنید. در بازار مرجان انواع کیف، کفش، پوشاک، شکلات، وسایل سوغاتی و غیره وجود دارد.

آدرس: کیش، محدوده شرق جزیره، ساحل مرجان
  • بازار پردیس 1

نمایی از بازار پردیس 1

بازار پردیس 1 با دو طبقه، مجموعاً 200 واحد تجاری دارد. این پاساژ یکی از بزرگ‌ترین و البته لوکس‌ترین مراکز خرید کیش محسوب می‌شود. اگر اهل خرید از برندهای لوکس هستید و قیمت برای شما خیلی اهمیت ندارد، می‌توانید در بازار پردیس کیش خرید مناسبی داشته باشید. با وجود آنکه تنوع مناسبی از انواع اصناف در این بازار حضور دارند؛ اما بازار پردیس 1 بیشتر به پوشاک، کیف، کفش و بوتیک‌های لوکس تعلق دارد. لازم به ذکر است که در بازار پردیس یک، چایخانه سنتی، کافی‌شاپ، کافی‌نت و آژانس‌های مسافرتی نیز مشغول فعالیت هستند.

همچنین به‌دلیل محبوبیت بسیار، شعبه دوم این پاساژ با نام بازار پردیس 2 نیز افتتاح شده است. این بازار 96 واحد تجاری و 12 واحد اداری دارد. بازار پردیس 2 نیز همانند بازار پردیس 1، یک مرکز خرید لوکس و مدرن محسوب می‌شود. در این مرکز خرید نیز می‌توانید از انواع برندهای خارجی خرید کنید.

آدرس: کیش، میدان پردیس
  • مرکز خرید پانیذ

نمایی از مرکز خرید پانیذ

اگر به‌دنبال یک مرکز خرید عالی برای خرید سوغات حین کیش گردی در نوروز هستید، مرکز خرید پانیذ برای شما بهترین گزینه خواهد بود. این مرکز خرید جزء قدیمی‌ترین مراکز خرید محسوب می‌شود که قیمت محصولات آن واقعی و مقرون‌به‌صرفه هستند. اگر می‌خواهید خرید خود را به‌صورت یکجا انجام دهید، مرکز خرید پانیذ یک انتخاب عالی خواهد بود.

آدرس: کیش، خیابان فردوسی

وسیله نقلیه در کیش

  • کیش گردی در نوروز با دوچرخه یا موتور

نمایی از کیش گردی در نوروز با دوچرخه

در کیش شما می‌توانید به‌صورت ساعتی یا روزانه، دوچرخه یا موتور برقی کرایه کنید. برای راندن موتورهای برقی، نیازی به گواهی‌نامه رانندگی نیست. همچنین لازم به ذکر است دورتادور کیش، مسیر دوچرخه‌سواری تعبیه شده است. به این طریق شما می‌توانید با دوچرخه یا موتور برقی، به هر کجای کیش که می‌خواهید بروید. البته فراموش نکنید که حتماً در هنگام توقف، موتور یا دوچرخه خود را قفل کنید.

  • ورود به کیش با وسیله نقلیه شخصی

نمایی از ورود به کیش با وسیله نقلیه شخصی

در ایام نوروز بیشتر مسافرانی که با وسیله نقلیه شخصی سفر جاده‌ای را انتخاب کرده‌اند، وسیله نقلیه خود را با لنج به کیش می‌آورند. کیش هیچ چراغ قرمزی ندارد و رانندگی در آن می‌تواند لذت‌بخش باشد. با این کار هزینه‌های سفر شما نیز به‌مراتب کاهش پیدا می‌کند. برای حمل خودرو به کیش، فقط کافی است در بندرگاه با مسئولان صحبت کنید. با پرداخت هزینه‌ای در حدود 100 تا 200هزار تومان، می‌توانید وسیله نقلیه خود را وارد کیش کنید. البته به یاد داشته باشید که در ایام نوروز، کیش بسیار شلوغ می‌شود. به همین خاطر باید در صف‌های طولانی منتظر بمانید تا خودروی شما سوار لنج شود.

  • کیش گردی در نوروز با تاکسی

نمایی از کیش گردی در نوروز با تاکسی

یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌های کیش گردی در نوروز، استفاده از حمل و نقل عمومی کیش است. در کیش تاکسی‌های بسیاری حضور دارند. تمام این تاکسی‌ها، خودروهای روز اروپایی هستند و کیفیت مناسبی دارند. هزینه کرایه تاکسی در کیش نسبتاً گران است. با وجود این شما می‌توانید در هر لحظه تاکسی پیدا کنید و خودتان را به هر جایی که می‌خواهید برسانید. فراموش نکنید که در ساعات غیرپیک و ایام آف سیزن، شاید یافتن تاکسی در هر قسمت شهر کار ساده‌ای نباشد. در صورتی که در هر مکان به تاکسی نیاز داشتید، می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

  • شرکت تاکسیرانی پارس
شماره تماس: 076-44451914-44451913
  • تاکسیرانی کرانه
شماره تماس: 076-44467201-2
  • تاکسیرانی رخش
شماره تماس: 076-44421152
  • کیش گردی نوروز با کرایه خودرو

نمایی از کیش گردی نوروز با کرایه خودرو

کیش یکی از مناطق آزاد گردشگری در ایران است. به همین خاطر ورود خودرو به کیش بدون گمرک و مالیات انجام می‌شود. از‌این‌رو می‌توانید شاهد خودروهای روز اروپایی و آمریکایی در این جزیره باشید. همین مسئله اجاره ماشین در کیش را به یک جاذبه گردشگری تبدیل کرده است. شما می‌توانید به‌صورت ساعتی یا روزانه، از مؤسسات مختلف خودرو کرایه کنید. لازم به ذکر است که برای کرایه خودرو باید مبلغی را به‌عنوان ضمانت قرار دهید. همچنین مبلغی برای جرایم رانندگی تا مدتی نزد مؤسسه باقی می‌ماند. البته با توجه به گران‌قیمت‌بودن این خودروها، هزینه هر گونه خسارت احتمالی نیز به عهده راننده خواهد بود.

  • کیش گردی در نوروز با تورهای داخلی

قیمت تور کیش در طول تعطیلات نوروز کمی افزایش پیدا می‌کند؛ اما زمانی که همراه تور سفر کنید، می‌توانید از گشت‌های داخل شهر نیز استفاده کنید. به این طریق در ساعت مقرر از جلوی درب هتل سوار ون خواهید شد و از بخش‌های مختلف جزیره دیدن خواهید کرد. این روش بهترین گزینه برای کیش گردی در نوروز محسوب می‌شود.

وضعیت هتل های کیش در نوروز

هتل های کیش در نوروز

همان طور که انتظار می‌رود، در طول ایام نوروز، مسافران بسیاری عازم کیش می‌شوند. با وجود آنکه هتل های کیش بی‌شمارند؛ اما یافتن اتاق خالی در ایام نوروز کار دشواری خواهد بود. به همین خاطر اگر قصد دارید تا در آسایش سفر کنید و دچار مشکل نشوید، بهترین روش رزرو هتل از اسفند ماه است. شما می‌توانید از وب سایت‌های مختلف، برای عید در کیش هتل رزرو کنید.

فقط به یاد داشته باشید که حتماً رزرو خود را قطعی کنید. قطعی‌شدن رزرو هتل همراه با واریز وجه صورت می‌گیرد. پس حتماً وجه خود را واریز کنید تا واچر برایتان صادر شود. با در دست‌داشتن واچر، دیگر نیازی نیست که نگران محل اقامت خود باشید.

در ضمن تور نوروز کیش می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. فراموش نکنید که آژانس‌های مسافرتی همواره دارای ظرفیت ویژه‌ای هستند. پس بهتر است همراه با تورهای مسافرتی سفر کنید تا دچار مشکل نشوید.

خب دوستان عزیز و همراهان ره بال آسمان ، تقریباً با تمام جزئیات کیش گردی در نوروز آشنا شدید. شما کدام شهر را برای سفر نوروزی خود انتخاب می‌کنید؟

بازار پانیذ ارزان‌ترین بازار برای خرید سوغات است.

شما باید گواهی‌نامه رانندگی داشته باشید و مبلغی را به‌عنوان ضمانت قرار دهید.

قیمت تور کیش در نوروز بر اساس انتخاب هتل، مدت سفر و پارامترهای دیگر متفاوت خواهد بود.

2 نظرات
  1. سعید می گوید

    سلام
    به تجربه شخصی میگم، اگه می‌خواید از رفتن به کیش لذت ببرید، دقیقا بعد از اتمام تعطیلات نوروز به کیش سفر کنید تا جزیره خلوت‌تر باشه. کیش توی تعطیلات نوروز به شلوغی تابستونای شمال میشه.

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام سعید عزیز، کاملاً با نظرتون موافقم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.