پارک دنیای آبی ایروان | تجربه روزی به‌یادماندنی و پر‌هیجان

0

شهر ایروان، به‌لطف داشتن مناظر طبیعی مسحور‌کننده، بناهای باستانی پر‌شکوه و مجموعه‌های تفریحی متعدد و جذاب، از محبوب‌ترین مقاصد ایرانیان برای سفر‌های خارجی است. از دیگر دلایلی که باعث می‌شود بسیاری از گردشگران ایرانی این شهر را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب کنند، این است که سفر به ارمنستان در مقابل سفر به دیگر کشور‌های خارجی، مقرون‌به‌صرفه‌تر است. به همین سبب شما می‌توانید به‌راحتی از اغلب خدمات رفاهی و تفریحی در این کشور استفاده کنید. پارک آبی ایروان نیز از جمله مقاصد تفریحی و گردشگری بسیار پر‌طرفدار در پایتخت ارمنستان است. اگر در سفر‌های خود به‌دنبال بهترین مقاصد تفریحی هستید تا نهایت لذت و هیجان را تجربه کرده و خاطراتی خوش بسازید، در این مطلب با ما همراه باشید تا با این جاذبه تفریحی کم‌نظیر در شهر زیبای ایروان آشنا شوید. 

پارک آبی ایروان کجاست؟

پارک آبی ایروان یا همان دنیای آب، در خیابان میاسنیکیان واقع در منطقه نورنورک شهر زیبای ایروان قرار دارد. 

معرفی پارک آبی ایروان | دنیای شادی و هیجان 

بزرگ‌ترین و معروف‌ترین پارک آبی ارمنستان که دنیای آب یا واتر ورد (Water World) نام دارد، سرزمینی رؤیایی در شهر توریستی ایروان است که در آن چیزی جز نغمه شادی به گوش نمی‌خورد. این مجموعه تفریحی هیجان‌انگیز برای تمامی سنین جذابیت دارد و مقصدی عالی برای تفریحات دوستانه و خانوادگی است. 

مجموعه دنیای آب ایروان در در سال ۲۰۰۱، به‌عنوان بزرگ‌ترین و بهترین پارک آبی رو‌باز در مساحتی بالغ‌بر ۳ هکتار در ایروان تأسیس شد. بعد‌ها در سال ۲۰۰۸ بخشی دیگر به نام آکواتک (Aquatek) که متعلق به هتلی با همین نام است، به این مجموعه اضافه شد. این بخش ۵۰۰ متر‌مربع وسعت داشت و فضای آن کاملاً سر‌پوشیده بود. به همین سبب امروزه افراد می‌توانند در تمام ایام سال، حتی در فصل‌های سرد، شادی، لذت و هیجان را در پارک آبی ایروان تجربه کنند. البته اگر قصد دارید در فصل‌های سرد سال به شهر زیبای ایروان سفر کنید، مژده ما به شما این است که بخش رو‌باز مجموعه تفریحی دنیای آب، در فصل‌های سرد، به پیست اسکی جذاب و مهیجی تبدیل می‌شود که حضور در آن بهترین خاطرات را برای شما رقم خواهد زد. 

امکانات تفریحی پارک آبی ایروان | بخش جذاب ماجرا!

  • امکانات تفریحی بخش رو‌باز دنیای آب

در بخش رو‌باز پارک آبی ایروان، چندین استخر شامل دو استخر بزرگ برای شنا، استخر مخصوص برای کودکان، ۳ استخر مخصوص سرسره‌های بزرگ آبی و استخری ویژه وجود دارد. در کنار استخر‌ها نیز تخت‌هایی راحت برای استراحت و آفتاب گرفتن قرار داده شده است. در استخر مخصوص کودکان، انواع وسایل بازی ایمن برای تفریحات آبی وجود دارد که شادی را به کودکان شما هدیه می‌دهند. به‌علاوه در این مجموعه ده‌ها سرسره آبی بزرگ و هیجان‌انگیز وجود دارند که توصیه می‌کنیم تک‌تک آن‌ها را حد‌اقل یک‌بار تجربه کنید. جذاب‌ترین بخش این مجموعه زیپ لاین است. این زیپ‌لاین از بالای استخر‌ها با سرعتی بالا عبور می‌کند و گزینه‌ای عالی برای عاشقان هیجان و آدرنالین است. 

  • امکانات تفریحی بخش سر‌پوشیده دنیای آب 

در بخش سر‌پوشیده پارک آبی ایروان نیز چندین استخر بزرگ و کوچک وجود دارند. استخر‌های این مجموعه شامل استخر‌های معمولی، وی‌آی‌پی و استخر مخصوص کودکان می‌شود که هر‌کدام ویژگی‌های متفاوتی دارند. از دیگر امکانات تفریحی جذاب این مجموعه می‌توان به سرسره‌های آبی بزرگ، آبفشان‌ها، وسایل بازی برای کودکان و… اشاره کرد. 

امکانات رفاهی پارک آبی ایروان | فراتر از انتظار شما!

احتمالاً پس از ساعت‌ها شنا و تفریح در بخش‌های مختلف پارک آبی ایروان، حسابی تشنه و گرسنه شوید. اینجاست که رستوران‌ها، کافی‌شاپ و بار این مجموعه، همچون بهشتی پر‌ از غذا‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه در مقابل چشمان شما می‌درخشند. این مجموعه دارای یک رستوران ویژه با منوی متنوع و یک رستوران مخصوص غذا‌های دریایی است. اگر اهل قهوه هستید، قهوه‌های بی‌نظیر کافی‌شاپ مجموعه دنیای آب را نیز از دست ندهید. در‌نهایت اگر هوس یک نوشیدنی خنک کردید، بار این مجموعه تفریحی آماده پزیرایی از شماست. 

بهترین زمان بازدید از دنیای آب ایروان | بهترین تجربه در زمانی مناسب

همان طور که گفتیم، بخش رو‌باز مجموعه پارک آبی ایروان در فصل‌های سرد سال به پیست اسکی تغییر کاربری می‌دهد؛ از‌این‌رو اگر می‌خواهید تفریحات آبی بخش رو‌باز این مجموعه را تجربه کنید، فصل‌های بهار و تابستان را برای رفتن به این مجموعه مهیج در تقویم خود علامت بزنید. از‌سوی‌دیگر اگر اسکی روی یخ جذابیت بیشتری برای شما دارد، فصل‌های سرد سال را برای رفتن این پارک آبی انتخاب کنید. 

از آنجایی که رفتن به پارک آبی ایروان، تنها مقصد شما در سفر به این شهر نیست، خوب است که در این بخش به بهترین زمان سفر به ارمنستان نیز اشاره کنیم. همان طور که در مقاله راهنمای سفر به ایروان اشاره داشتیم، به‌لحاظ آب‌و‌هوایی، بهترین زمان سفر به ارمنستان فصل تابستان است. از‌این‌رو اگر می‌خواهید در آب‌وهوایی مطلوب و دلپذیر از جاهای دیدنی ایروان بازدید کرده و سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید، تابستان که شد، راهیِ سفر به این شهر رنگارنگ و تماشایی شوید. 

جاهای دیدنی نزدیک به پارک آبی ایروان | تماشای زیبایی‌های پایتخت ایروان 

اغلب افراد دوست دارند تا از تک‌تک لحظات سفر خود به‌خوبی استفاده کرده و از جاهای دیدنی مختلف بازدید کنند. اطلاع از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی نزدیک به هم در شهری که مقصد سفر شماست، کمک می‌کند تا با یک تیر چند نشان زده و با رفتن به یک منطقه از چندین و چند جاذبه گردشگری بازدید کنید. از‌این‌رو ما در این بخش چند‌تا از بهترین و مهم‌ترین جاهای دیدنی ایروان که در نزدیکی پارک واتر ورد قرار دارند را معرفی کرده‌ایم:

  • باغ وحش ایروان؛
  • مجسمه مادر؛
  • باغ گیاه‌شناسی ایروان.

مسیر دسترسی به دنیای آب ایروان | راهنمای کامل برای دسترسی

بهترین و راحت‌ترین گزینه برای حمل‌و‌نقل در سفر تاکسی است. تمام تاکسی‌های سطح شهر ایروان نیز شما را به پارک آبی دنیای آب می‌رسانند. همچنین اگر ماشین شخصی در اختیار دارید، می‌توانید بر‌اساس نقشه‌ای که در زیر آورده‌ایم، راحت‌ترین مسیر دسترسی از مبدأ خود را پیدا کنید. 

هزینه بلیطهزینه بلیط دنیای آب ایروان با‌توجه به سرویسی که دریافت می‌کنید، از ۷ هزار درام به بالا متغیر است.
ساعات کاریدو‌شنبه تا جمعه از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۱۹:۰۰ و شنبه‌ها و یک‌شنبه‌ها از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۱۹:۰۰
روز‌های تعطیلبخش سر‌پوشیده مجموعه پارک آبی در تمام ایام سال باز است؛ اما بخش روباز این مجموعه، در ماه‌های ژوئن تا سپتامبر (فصل‌های گرم سال) برای شنا و تفریحات آبی استفاده می‌شود و روز‌های دیگر سال به پیست اسکی تغییر کاربری می‌دهد. 
شماره تماس37410543571+
آدرس40 Myasnikyan Ave, Yerevan 0025, Armenia

در این مطلب از مجله گردشگری ره بال آسمان بر بال قلم سوار شده و به‌سوی شهر ایروان، پایتخت کشور ارمنستان سفر کردیم. در این سفر راهی بزرگ‌ترین و معروف‌ترین پارک آبی ایروان شده و راجع‌به ویژگی‌ها، امکانات و جذابیت‌های آن سخن گفتیم. نظر شما راجع‌به این پارک آبی چیست؟‌ آیا تا‌به‌حال تجربه حضور در آن را داشته‌اید؟‌ اگر با خواندن این مطلب و تماشای تصاویر دنیای آب ارمنستان هیجان‌زده شده و به ذوق آمدید، فراموش نکنید که در سفر بعدی خود به ارمنستان، نیمی از روز را به تفریح و شادی در این پارک اختصاص داده و هیجان و لذت حضور در آن را از نزدیک لمس و تجربه کنید.

پارک آبی ایروان یا همان دنیای آب، در خیابان میاسنیکیان واقع در منطقه نورنورک شهر زیبای ایروان قرار دارد.

این مجموعه از دو‌شنبه تا جمعه از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۱۹:۰۰ و شنبه‌ها و یک‌شنبه‌ها از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۱۹:۰۰ فعالیت دارد.

هزینه بلیط دنیای آب ایروان با‌توجه به سرویسی که دریافت می‌کنید، از ۷ هزار درام به بالا متغیر است.

این مجموعه برای تمامی افراد در هر سنی که باشند، مناسب است.

وسعت بخش رو‌باز این مجموعه به ۳ هکتار و وسعت بخش سر‌پوشیده آن به ۵۰۰ متر‌مربع می‌رسد.

0/5 (0 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.