هتل های سنتی اصفهان | اقامتی به‌یادماندنی در پایتخت هنر ایران

0

اصفهان از آن جاهایی است که هر چه از زیبایی‌هایش بگوییم، تمام نمی‌‌شود. از عالی قاپوی دیدنی‌اش تا چهل ستون، شاهکاری از صفویان است. هر گوشه از این شهر دوست‌داشتنی تماشا دارد. اگر قصد اقامت در نصف جهان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم سری به هتل های سنتی اصفهان بزنید. می‌شود در خشت‌به‌خشت این اقامتگاه‌ها طرحی از هنر و معماری اصفهان را دید. با خرید بلیط هواپیما اصفهان، خود را به این شهر برسانید و شبی را در این هتل‌ها بگذرانید. شاید هم دلتان سفری زمینی بخواهد. با خرید بلیط قطار اصفهان سفر هیجان‌انگیزتان را شروع کنید.

فهرست مطالب

هتل‌های سنتی اصفهان

  • هتل عباسی | یکی از خاص ترین هتل های ایران

تصویری از هتل لوکس عباسی در اصفهان

بی‌تردید هتل عباسی از مجلل ترین هتل ‌های سنتی اصفهان است. این هتل حدود 50 سال است که از گردشگرهای داخلی و خارجی میزبانی می‌کند. مادر شاه سلطان حسین، آخرین پادشاه صفوی، در موقعیت فعلی هتل عباسی کاروان‌سرایی ساخته بود؛ اما مغول‌ها بخشی از این کاروان‌سرا را ویران کردند. هتل عباسی نمادی از همان کاروان‌سرای قدیمی است. معماری چشمگیر این هتل سه‌طبقه، مهمان‌هایش را شگفت‌زده می‌کند. نمای سنتی ساختمانش مثل ماشین زمان شما را به دوران قدیم می‌برد. هتل عباسی در بین هتل های اصفهان محبوبیت ویژه‌ای دارد و یک یاز خاص ترین هتل های ایران است.

این هتل از گران‌ترین هتل های سنتی اصفهان است. خبرگزاری‌های خارجی در سال 1396 هتل عباسی اصفهان را زیباترین هتل خاورمیانه معرفی کردند. دیگر خودتان تصور کنید که این هتل چقدر زیباست. امکانات فوق‌العاده‌ای هم دارد. می‌توانید در حیاط باصفایش بنشینید و یک فنجان چای کمرباریک بنوشید. این هتل 224 اتاق دارد که فضای بعضی از اتاق‌ها سنتی است. اگر جلسه کاری یا دورهمی هم دارید، سالن‌های کنفرانس و تالارهای پذیرایی این رستوران، انتخاب خوبی می‌شود. پرسنل این هتل با خوش‌رویی از شما پذیرایی می‌کنند. کافی‌شاپ، استخر، سالنی مجزا برای افرادی که سیگار می‌کشند و اینترنت از دیگر امکانات این هتل است. بد نیست سری به فروشگاه صنایع‌دستی هتل عباسی بزنید و از سوغات اصفهان دیدن کنید. هتل عباسی نزدیک به اکثر جاهای دیدنی اصفهان است و در زمان رفت‌وآمدتان هم صرفه‌جویی می‌شود.

آدرس: اصفهان، چهارباغ عباسی، خیابان آمادگاه
  • هتل سنتی ابن سینا | از شیک ترین هتل های سنتی اصفهان

در این شهر دیدنی تا دلتان بخواهد هتل و اقامتگاه‌های خوب هست. هتل سنتی ابن سینا هتلی زیبا و مجهز است که می‌توانید شبی را در آن بمانید. هتل سنتی ابن سینا از سال 1390 فعالیتش را شروع کرد. در سال 1395 فضای داخلی هتل را کمی تغییر دادند و بخشی از آن را هم مرمت کردند. می‌توانید کنار پنجره‌های اُرسی و شیشه‌های رنگارنگ این هتل عکس‌هایی تماشایی بگیرید. در حیاط دنجش قدمی بزنید و کمی روی تخت‌های سنتی بنشینید. حوضچه‌وسط حیاط و گلدان‌های سفالی هم حس‌وحالی وصف‌نشدی دارد.

جالب است بدانید خیلی از گردشگرهای خارجی هتل سنتی ابن سینا را برای اقامت انتخاب می‌کنند. نقش‌ونگارهای حک‌شده روی دیوارهای هتل، الهام‌گرفته از هنر زیبای اصفهان است. این هتل برای پذیرایی از مهمان‌هایش 60 اتاق دارد. اگر به هتل ابن سینا رفتید، سری به کافی‌شاپ پشت‌بام هتل هم بزنید. چشم‌اندازش تماشایی است. هتل ابن سینا از مراکز خرید اصفهان و جاهای دیدنی مثل مسجد جامع اصفهان و… فاصله زیادی ندارد. به همین خاطر به‌راحتی می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

آدرس: اصفهان، خیابان ابن سینا، کوچه 37
  • هتل سنتی اصفهان | از قدیمی ترین هتل های سنتی اصفهان

اگر دوست دارید شبی را در قدیمی‌ترین هتل اصفهان بگذرانید، پیشنهاد ما هتل سنتی اصفهان است. قدمت این هتل به دوره صفوی می‌رسد و حدود 500 سال از ساختش می‌گذرد. به همین خاطر می‌توانید نمایی از معماری صفوی را در هر بخش از این هتل زیبا ببینید. این هتل دست کمی از موزه ندارد. کافی است چشم‌هایتان را ببندید و خودتان را در نیم‌قرن پیش تصور کنید. حیاطش دل‌باز و دوست‌داشتنی است و هنوز هم مثل گذشته شوروحال خاصی دارد. گلدان‌های شمعدانی را دورتادور حوض چیده‌اند. در بام هتل هم میز و صندلی گذاشته‌اند و می‌توانید زیر سایه‌بان زیبایش بنشینید.

سن‌وسالی از این ساختمان می‌گذرد؛ اما فضای داخلی‌اش مثل روز اول است. از تجهیزاتش هم خیالتان راحت باشد. اینترنت، توالت فرنگی، پارکینگ، یخچال و لابی دارد. خبر خوب این است که این هتل نزدیک به جاهای دیدنی اصفهان است. چند دقیقه‌ای که پیاده بروید، به عمارت کاخ چهل ستون اصفهان می‌رسید. هتل سنتی اصفهان فقط یک هتل قدیمی نیست. این خانه بخشی از هنر و تاریخ اصفهان است که باید آجربه‌آجرش را با جان و دل تماشا کرد.

آدرس: اصفهان، خیابان سپه، خیابان حکیم، کوچه‌باغ قلندرها
  • هتل سنتی بخردی | قدیمی ترین هتل های سنتی اصفهان

هتل سنتی بخردی یکی دیگر از هتل‌های قدیمی اصفهان است که اقامت در آن سفرتان را به‌یادماندنی می‌کند. ساخت این هتل قدیمی به دوره صفویه می‌رسد. این بنای 400ساله دست کمی از بناهای امروزی ندارد. در سال 1379 مرتضی بخردی یکی از معمارهای اصفهانی این خانه را مرمت کرد؛ اما به‌راحتی می‌شود معماری صفوی را در هر بخش از این هتل دید. هر گوشه از این هتل سوژه زیبایی برای عکس‌هایتان می‌شود. ظرفیت این هتل 45 نفر است و به‌خوبی از شما میزبانی می‌کنند. در هتل بخردی می‌توانید شبی را در حیاط بگذرانید و از آسمان پرستاره اصفهان دیدن کنید. صبحانه‌های هتل را از دست ندهید که پروپیمان است. نوش جانتان! از ویژگی‌های خوب این هتل، نزدیکی به مرکز شهر و ترمینال است؛ پس اگر قصد خرید بلیط اتوبوس اصفهان را دارید، می‌توانید این هتل را در لیست خود قرار دهید. از هتل بخردی اصفهان تا خیابان چهارباغ فاصله زیادی ندارد. قدمی بزنید و در آن گشت‌گذار کنید.

آدرس: اصفهان، خیابان شهدا، خیابان ابن سینا، پلاک56
  • هتل سنتی توریستی عتیق اصفهان | از مجلل ترین هتل های سنتی اصفهان

اگر به خانه‌های سنی و قدیمی علاقه‌مند هستید، اقامت در هتل عتیق اصفهان خاطره‌ای ناب برایتان می‌‌سازد. این هتل تماشایی معماری شگفت‌انگیزی دارد که محو تماشایش می‌شوید. قدمت این خانه به 200 سال می‌رسد و برای ساختش از معماری دوره صفوی الهام گرفته‌اند. در هر طبقه‌اش بالکنی باصفا دارد که چشم‌اندازش رو به حیاط است. طاق‌های قوسی و پنجره‌های ارسی‌اش زیبایی این عمارت را چندین برابر می‌کند. اگر به این هتل رفتید، از شاه‌نشین و سرداب‌هایش دیدن کنید. هتل سنتی توریستی عتیق اتاق‌های مختلفی دارد که می‌توانید در آن‌ها بمانید. همه اتاق‌هایش مجهز به تخت، تلویزیون، کولر و… است. نگران فاصله هتل از مراکز خرید نباشید. اگر در این هتل اقامت کنید تا مراکز خرید اصفهان راهی نیست.

آدرس: اصفهان، خیابان چهارباغ پایین، خیابان ابن سینا، کوچه 37
  • هتل سنتی طلوع خورشید | از جدیدترین هتل های سنتی اصفهان

تجربه اقامت در هتلی سنتی شما را با فرهنگ و سبک خانه‌های آن منطقه به‌خوبی آشنا می‌کند. هتل سنتی طلوع خورشید یکی از همین اقامتگاه‌هاست. این هتل سنتی را در سال 1390 و در بافت قدیمی شهر اصفهان ساخته‌اند. سبک معماری این هتل شما را به یاد خانه‌های قدیمی اصفهان می‌اندازد و از نوع گودال باغچه است. این هتل سنتی دو طبقه و 21 اتاق دارد. اگر دوست دارید، اتاق‌های طبقه دوم را انتخاب کنید. چشم‌اندازی تماشایی به حیاط دلنشین هتل دارد. دورتادور حوض را تخت‌های سنتی چیده‌اند. چایی بنوشید و از دیدن منظره این حیاط لذت ببرید. بابت رفت‌وآمدها نگران نباشید. این هتل نزدیک به جاهای دیدنی اصفهان مثل مسجد جامع و میدان عتیق است.

آدرس: اصفهان، خیابان ابن سینا، کوچه 37 ( میرعلاءالدین)، فرعی 37

اقامتگاه های سنتی اصفهان

  • اقامتگاه تاریخی خانه میناس اصفهان | از شیک ترین هتل های سنتی اصفهان

بی‌شک اسم اقامتگاه میناس را در لیست زیباترین هتل های سنتی اصفهان می‌بینید. این خانه قدیمی، قدمتی 400ساله دارد و ساختش به دوره صفویان می‌رسد؛ اما در سال 1398 تصمیم گرفتند تا آن را به اقامتگاهی سنتی تبدیل کنند؛ البته هنوز فقط فاز اولش را آماده کرده‌اند. حیاطش را با کاشی‌کاری‌های فیروزه‌ای تزیین کرده‌اند و در آن میزهای چوبی گذاشته‌اند. زیر سایه‌بان‌هایش بنشینید و از دیدن معماری شگفت‌انگیز این خانه لذت ببرید. تمام اتاق‌های اقامتگاه تاریخی خانه میناس، مجهز به توالت فرنگی، تخت، تلویزین، اینترنت، کولر و یخچال است. کافی‌شاپ خوبی هم دارد. نوشیدنی خنکی سفارش بدهید تا روحتان تازه شود. خیالتان از جای پارک هم راحت باشد. کنار اقامتگاه پارکینگی خصوصی ساخته‌اند تا مهمان‌ها به‌راحتی از آن استفاده کنند.

آدرس: اصفهان، خیابان حکیم نظامی، کوچه سنگتراش‌ها، کوچه 22
  • اقامتگاه سنتی آرمنیا | از جدیدترین هتل های سنتی اصفهان

خانه های تاریخی اصفهان بخشی از اصالت و هویت روزهای گذشته هستند. می‌شود در هر بخش از این خانه‌ها معماری اصیلی را دید. بنای اقامتگاه سنتی آرمنیا هم یکی خانه‌های قدیمی اصفهان در محله جلفا است که این روزها کاربرد دیگری دارد. حدود 130 سال از سن‌وسال این خانه می‌گذرد؛ اما آن را در سال 1399 بازسازی کردند و حالا میزبان گردشگرهایی است که به اصفهان می‌روند. به این اقامتگاه که رفتید، سری به ساختمان قدیمی هم بزنید. این ساختمان مثل موزه‌ای ارزشمند است. هر چه از حیاط دل‌بازش بگویم، کم گفته‌ام. درخت‌های بلندقامتش حس‌وحال خوبی به حیاط این خانه می‌دهند. اقامتگاه سه‌طبقه آرمنیا برای میزبانی از گردشگرها 28 اتاق دارد. تجهیزاتش هم کامل است. خیالتان راحت باشد. نزدیک‌بودن به جاهای دیدنی اصفهان از دیگر ویژگی‌های خوب این اقامتگاه است. اگر صدایی از ناقوس کلیسا را شنیدید، تعجب نکنید. این صدای موزه کلیسای وانک اصفهان است.

آدرس: صفهان، خیابان نظر میانی، کوچه کلیسا وانک، کوچه جلفا، پلاک ۶ تا ۹
  • اقامتگاه سنتی آریو | از ارزان ترین اقامتگاه های سنتی اصفهان

اگر دوست دارید در سفرتان به اصفهان در اقامتگاهی سنتی ساکن بشوید، پیشنهادمان اقامتگاه آریو است. این خانه قدیمی را در دوره پهلوی ساخته‌اند و حدود 90 سال از ساختش می‌گذرد؛ اما در سال 1397 بازسازی‌اش‌کردند و حالا اقامتگاهی دوست‌داشتنی در قلب اصفهان است. اقامتگاه آریو ۷ اتاق دارد که همه آن‌ها مشرف به حیاط است. وجود درهای چوبی و کاشی‌کاری‌های قدیمی جذابیت بیشتری به این اقامتگاه می‌دهد. یادتان باشد این اقامتگاه تا پل خواجو و سی و سه پل فاصله زیادی ندارد. هزینه اجاره اتاق‌هایش هم نسبت به دیگر اقامتگاه‌ها و هتل های سنتی اصفهان ارزان‌تر است. با خرید بلیط قطار اصفهان، خودتان را به این شهر هزاررنگ برسانید و شبی را در این اقامتگاه بگذرانید.

آدرس: اصفهان، خیابان جهاد، کوچه هفت، انتهای بن‌بست آسیاب
  • اقامتگاه سنتی ایروانی | از مجلل ترین هتل های سنتی اصفهان

یکی دیگر از اقامتگاه‌های نزدیک به مسجد جامع اصفهان، اقامتگاه سنتی ایراوانی است. بنای این اقامتگاه را در دوره قاجار ساخته‌اند. هر طرفش را که نگاه کنید، سبکی از معماری آن دوره را می‌بینید. اتاق‌های مختلفی مثل پنج دری، تابستان‌نشین، اتاق کرسی، اتاق کنج و حوض‌خانه دارد. پنجره‌های ارسی و شیشه‌های رنگارنگ این خانه هنوز مثل روز اولش زیباست. پرسنل این اقامتگاه با ادب و مهربانی از شما استقبال می‌کنند. غذاهای باکیفیتی هم آماده می‌کنند. می‌توانید در تراس این اقامتگاه بنشینید و از تماشای چشم‌اندازش لذت ببرید. فاصله این اقامتگاه تا مراکز خرید اصفهان و کاخ هشت بهشت اصفهان زیاد نیست. حدود 14 دقیقه طول می‌کشد تا با ماشین به آنجا برسید.

آدرس: اصفهان، خیابان ابن سینا، کوچه علاءالدین، کوچه مسجد جامع، پلاک ۴
  • اقامتگاه سنتی خان نشین اصفهان | از مرتفع‌ترین هتل های سنتی اصفهان

بعد از گشت‌وگذار در اصفهان بد نیست برای اقامت به اقامتگاه سنتی خان نشین سری بزنید. این بنای 200ساله یادگاری از اواخر دوره صفویه است. بلندای ساختمانش به 17 متر می‌رسد که نشان از مهارت معمارهای آن دوره دارد. اگر همراه با خانواده یا دوست‌هایتان به اصفهان رفتید، این هتل، اقامتگاه خوبی برایتان می‌شود. جالب است بدانید یکی از اتاق‌های این هتل به‌اندازه 45 نفر ظرفیت دارد که به اتاق VIP معروف است. در این اقامتگاه امکاناتی مثل پارکینگ، کولر، شوفاژ، سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی و اینترنت را برای مهمان‌ها فراهم کرده‌اند.

آدرس: استان اصفهان. اصفهان. خیابان ولیعصر. کوچه شماره 9. بن‌بست اژه‌ای‌ها. بن‌بست نسترن.
  • اقامتگاه سنتی خانه کشیش | اقامتگاهی به سبک معماری صفوی

در سفرتان به اصفهان می‌توانید از خانه‌های قدیمی و زیبای شهر دیدن کنید. بعضی از این خانه‌ها را به اقامتگاهی سنتی تبدیل کرده‌اند که برای گردشگرها جذاب‌تر از هتل‌های امروزی است. اقامتگاه سنتی خانه کشیش هم یکی از همان اقامتگاه‌ها است که که متعلق به گارگین هانانیان، کشیش جلفا بود. نقش‌بندی‌ها و گچ‌کاری‌های این خانه آن‌قدر زیباست که شما را به یاد فیلم‌های تاریخی میندازد. در این بوتیک هتل حوض بزرگی وجود دارد که در روزهای گرم تابستان فواره‌هایش را روشن می‌کنند. هرکدام از اتاق‌های این اقامتگاه طرح ویژه‌ای دارد که همه را شگفت‌زده می‌کند. اقامتگاه سنتی خانه کشیش مثل دیگر هتل های سنتی اصفهان امکانات خوبی دارد. از مجلل‌ترین وسیله‌ها برای تزیین خانه استفاده کرده‌اند. اقامت در این خانه سفرتان را رؤیایی می‌کند.

آدرس: اصفهان، خیابان حکیم نظامی، کوچه سنگتراش‌ها 24، بن‌بست زیتون 10
  • اقامتگاه سنتی سهروردی | اقامتگاهی به اسم شاعرهای ایرانی

اقامتگاه سنتی سهروردی از زیباترین اقامتگاه‌ها و هتل های سنتی اصفهان است که می‌توانید برای اقامت رزروش کنید. قدمت این عمارت قدیمی به 150 سال می‌رسد. نقش‌ونگارهای سنتی‌اش نشان از هنر فوق‌العاده اصفهان دارد. هر گوشه از حیاط زیبای عمارت لوکیشن خوبی برای عکاسی‌ها است. گل‌های رنگارنگ شمعدانی هم صفای خاصی به این حیاط بخشیده‌اند. بخش جذاب این اقامتگاه اسم‌گذاری اتاق‌هایش است. از اتاق‌های حافظ و سعدی تا اتاق مولوی و فردوسی، هرکدام امکانات ویژه‌ای دارد. اگر برای تماشای این اتاق‌ها مشتاق هستید، به اقامتگاه سنتی سهروردی سری بزنید.

آدرس: اصفهان، خیابان میرداماد، انتهای کوچه 11، کنار دبستان امیر
  • اقامتگاه سنتی قائلی اصفهان | اقامتگاهی سنتی در مرکز شهر اصفهان

این روزها خیلی از گردشگرها برای اقامت در خانه‌های سنتی مشتاق هستند. در سفرتان به اصفهان خوب است به یکی از این اقامتگاه‌ها یا هتل های سنتی اصفهان بروید. اقامتگاه سنتی قائلی، خانه‌ای قدیمی و دوست‌داشتنی است که 100 سال از قدمتش می‌گذرد. این اقامتگاه را در سال 1369 افتتاح کردند. پرسنل خوب و مجربی دارد که در فضای دنج و دوست‌داشتنی این مجموعه از شما به‌خوبی میزبانی می‌کنند. فضای سنتی‌نشینی در این اقامتگاه ساخته‌اند که شب‌هایش تماشا دارد. از ویژگی‌های خوب این اقامتگاه نزدیک‌بودن به بازار قیصریه، کاخ هشت بهشت، کاخ چهل ستون و نقش جهان اصفهان است. اگر به این اقامتگاه رفتید، غذاهای محلی‌اش را از دست ندهید. نوش جانتان!

آدرس: اصفهان، خیابان عبدالرزاق، ابتدای خیابان سنبلستان، نبش کوچه یک، بن‌بست عدالت، پلاک 12
  • اقامتگاه سنتی کریاس اصفهان | از شیک ترین هتل های سنتی اصفهان

اگر دوست دارید شبی را در اقامتگاهی زیبا بگذرانید، به اقامتگاه سنتی کریاس بروید. قدمت این بوتیک هتل سنتی به دوره قاجار می‌رسد. این مجموعه را در سال 1396 افتتاح کردند. اقامتگاه کریاس تا امروز از بسیاری از گردشگرهای داخلی و خارجی میزبانی کرده است. یکی از ویژگی‌های جذاب و هوشمندانه در اقامتگاه کریاس، متفاوت‌بودن دکور اتاق‌هاست. هرکدام از اتاق‌های این اقامتگاه طرح ویژه‌ای دارد که توجه گردشگرها را جلب می‌کند. از دیگر ویژگی‌های خوب این اقامتگاه نزدیکی به میدان نقش جهان است. حتی می‌توانید گنبد مسجد امام را از حیاط اقامتگاه ببینید.

آدرس: اصفهان، خیابان استانداری، روبه‌روی بیمارستان خورشید، کوچه شهید عمرانی، در طرف راست پارکینگ پشت مطبخ، پلاک 39
  • اقامتگاه سنتی نصف جهان | از قدیمی‌ترین اقامتگاه های سنتی اصفهان

در بین اقامتگاه‌ها و هتل های سنتی اصفهان، خانه‌هایی قدیمی وجود دارد که اصالت در هر گوشه‌اش پیدا است. اقامتگاه سنتی نصف جهان یکی از این خانه‌های قدیمی است. حدود 90 سال از ساخت این خانه می‌گذرد. این روزها خیلی از خانه‌های حیاط‌دار جایشان را به آپارتمان‌ها داده‌اند؛ اما این عمارت قدیمی هنوز پابرجاست. این اقامتگاه سنتی اتاق‌های دوتخته، چهارتخته و پنج‌تخته دارد. از دیگر امکاناتش پارکینگ است. اگر قصد اقامت در این اقامتگاه را دارید، یادتان باشد برای ناهار و شامتان برنامه‌ریزی کنید؛ زیرا پرسنل این اقامتگاه فقط صبحانه‌ها را برایتان آماده می‌کنند. از اینترنت رایگان هم خبری نیست؛ اما حیاطی سرسبز و باصفا دارد که می‌توانید در آن قدم بزنید و از تماشایش لذت ببرد.

آدرس: اصفهان، چهارراه فلسطین، خیابان استانداری، کوچه عقیلی ۸، طرف راست کوچه، پلاک ۵.
  • اقامتگاه سنتی یاس | از زیباترین اقامتگاه های سنتی اصفهان

اقامتگاه سنتی یاس یکی از اقامتگاه‌های سنتی اصفهان است که از گردشگرهای داخلی و خارجی میزبانی می‌کند. در ورودی و قدیمی‌اش نشان از اصالت این خانه دارد. اقامتگاه سنتی یاس با نمای دلنشین و حیاط دوست‌داشتنی‌اش امکانات خوبی را برای گردشگرها فراهم می‌کند. تمام اتاق‌های این اقامتگاه تخت، سرویس‌های بهداشتی فرنگی و ایران دارد. این مجموعه نزدیک به مراکز خرید اصفهان و جاهای دیدنی‌ است. این اقامتگاه تا کاخ هشت بهشت و میدان امام اصفهان فقط 2.5 کیلومتر فاصله دارد. در زمان رفت‌وآمدتان هم صرفه‌جویی می‌شود.

آدرس: اصفهان، خیابان حکیم، خیابان عبدالرزاق، کوچه 9، بن‌بست یاس.
  • اقامتگاه قصر منشی اصفهان | از باشکوه ترین بوتیک هتل های سنتی اصفهان

اقامتگاه قصر منشی اصفهان، یکی از بناهایی است که فتحعلی‌شاه دستور ساختش را داد. معماری چشمگیرش گردشگرهای داخلی و خارجی را سر ذوق می‌آورد. گچ‌بری‌های داخلی و آیینه‌کاری‌های این اقامتگاه در نوع خودش بی‌نظیر است. می‌توانید به بخش‌های مختلفش بروید و عکس‌هایی تماشایی بگیرید. بوتیک هتل قصر منشی پرسنل مجربی دارد که با خوش‌رویی به سؤال‌هایتان پاسخ می‌دهند. برای رستوران اقامتگاه، سالنی بسیار زیبا را انتخاب کرده‌اند که پنجره‌هایش شیشه‌های رنگارنگ دارد. غذاهایش خوش‌رنگ‌ولعاب و باکیفیت است. می‌توانید انواع غذاهای محلی و اصیل اصفهانی را در این رستوران بچشید. این اقامتگاه خاطره‌ای به‌یادماندنی را در ذهنتان ثبت می‌کند.

آدرس: اصفهان، خیابان نشاط، کوچه قصر منشی غربی.
  • خانه تاریخی کیانپور | دریچه‌ای به در دوره قاجار

خانه کیانپور از خانه‌های تاریخی و قدیمی اصفهان است که این روزها، آن را به اقامتگاهی گردشگردی تبدیل کرده‌اند. این اقامتگاه مثل هتل های سنتی اصفهان باشکوه و جذاب است. می‌توانید سبکی از معماری قجری را روی دیوارها و فضای داخلی خانه ببینید. اتاق شاه‌نشینش از تماشایی‌ترین بخش‌های اقامتگاه است. مقرنس‌کاری زیبایی دارد. پنجره ارسی بزرگی در این اتاق‌است که صبح‌ها نور از شیشه‌های رنگارنگش می‌گذرد. تمام اتاق‌ها امکانات کاملی برای اقامت دارند و پرسنل هم با ادب و احترام از شما میزبانی می‌کنند. اگر قصد رفتن به این اقامتگاه را دارید، خیالتان بابت رفت‌وآمدها راحت باشد. از این اقامتگاه تا جاهای دیدنی اصفهان فاصله چندانی نیست.

آدرس: اصفهان، چهارباغ پایین، کوچه پشت بارو 14، کوچه شهید بحرینیان، بن‌بست گل داوودی، پلک 76.

اقامتگاه های بومگردی اصفهان

  • اقامتگاه بومگردی اشکانی | اقامتگاهی نزدیک به جاهای دیدنی اصفهان

این روزها خیلی‌ها برای اقامت در سفر به اقامتگاه‌های سنتی شهر می‌روند. کافی است یک بار اقامتگاه‌های بومگردی را امتحان کنید. صفا و صمیمیت این خانه‌ها سفرتان را لذت‌بخش می‌کند. یکی از اقامتگاه‌های بومگردی، اقامتگاه اشکانی است که دست کمی از هتل های سنتی اصفهان ندارد. این اقامتگاه در نزدیکی میدان نقش جهان است. اقامتگاه اشکانی، ۸ اتاق با ظرفیت‌های مختلف دارد. هرکدام را دوست دارید، رزرو کنید. حیاطش را که ببینید، به یاد سریال قصه‌های مجید می‌افتید. مجید و ماجراجویی‌هایش را به یاد دارید؟ یا مادربزرگش را که کنار حوض می‌نشست و برنج پاک می‌کرد؟ اگر مهمان این اقامتگاه بشوید، پرسنل مهربانش با خوش‌رویی از شما میزبانی می‌کنند. غذاهای محلی اصفهان را هم دارند. خیالتان راحت باشد. می‌توانید خودروی شخصی‌تان را هم در پارکینگ خصوصی‌اش پارک کنید. دیگر چه از این بهتر!

آدرس: اصفهان، خیابام عبدالرزاق، بازار نیم آور، کوچه 19، کوچه جابر انصاری، طرف چب و انتهای کوچه، پلاک 32.
  • اقامتگاه بومگردی ماه بی بی | از جدیدترین اقامتگاه های سنتی اصفهان

اقامتگاه بومگردی ماه بی بی را در سال 1397 تأسیس کردند؛ اما این خانه قدیمی روزهای تلخ و شیرین زیادی را گذرانده است. به این اقامتگاه بومگردی که بروید، حیاط دل‌باز و زیبایش توجهتان را جلب می‌کند. گل‌های رنگارنگ باغچه این زیبایی را چند برابر می‌کند. این اقامتگاه هم مثل هتل های سنتی اصفهان، خدمات حمل‌ونقل تا فرودگاه، اینترنت و پذیرش 24ساعته دارد. می‌توانید از کافی‌شاپ اقامتگاه یک لیوان چای قندپهلو بگیرید و در حیاط دلگشایش بنشینید. در اقامتگاه ماه بی بی صبحانه، ناهار و شام را سرو نمی‌کنند؛ اما می‌توانید در آشپرخانه‌اش غذایی برای خودتان آماده کنید. فاصله این اقامتگاه تا میدان نقش جهان هم کم است. 13 دقیقه را که پیاده‌روی کنید، به آنجا می‌رسید.

آدرس:  اصفهان، چهارراه نقاشی، ابتدای چهارباغ خواجو.

هرکدام از هتل های سنتی اصفهان، عمارتی زیباست که دیدنش خالی از لطف نیست. تلاش کردیم در این سفر مجازی با ره بال آسمان شما را با بخشی از این هتل‌ها آشنا کنیم. اگر در سفرهای قبلی‌تان هم در آن‌ها اقامت کرده‌اید، از تجربه‌هایتان برایمان بنویسید. از خواندنش لذت می‌بریم.

اکثر هتل‌ها در بافت سنتی و تاریخی شهر هستند و فاصله چندانی تا میدان نقش جهان ندارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.