آبشار درازکش بابل | همراه با نوای دل‌نشین آب و نغمه پرندگان

2

جای‌جای استان مازندران با طبیعت خارق‌العاده و سرسبزش دیدنی‌ها و جاذبه‌های طبیعی بسیاری دارد. از جمله جاذبه‌های چشم‌نواز این خطه وجود آبشارهای متعددی است که در هر کدام از شهرها و مناطق این استان قرار دارند. این آبشارها به قدری دیدنی و زیبا هستند که دیدگان گردشگران و مسافران را می‌ربایند و آن‌ها را محو زیبایی‌ها و شگفتی‌های خود می‌کنند. یکی از این آبشارهای دیدنی و مهیج، آبشار درازکش بابل است که در نزدیکی روستای درازکش واقع شده است. این آبشار که از جاهای دیدنی بابل محسوب می‌شود می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب سفر باشد تا در اولین تعطیلات پیش رو برنامه خود را برای یک سفر مهیج و در عین حال به‌یادماندنی تدارک ببینید. با ما تا پایان مقاله همراه باشید و با این جاذبه دیدنی بیشتر آشنا شوید.

روستای درازکش کجاست؟

روستای درازکش در شهرستان بابل واقع شده است. برای رسیدن به این روستا باید از شهر بابل به سمت بخش بندپی شرقی حرکت کنید. پس از 25 کیلومتر به گلوگاه مرکز بندپی شرقی خواهید رسید. از سمت چپ خیابان، بر روی پل تازه احداث باید حرکت کنید و به سمت منطقه فیروزجاه ادامه مسیر دهید که 6 تا 7 کیلومتر فاصله دارد. پس از طی این مسیر به روستای زیبای درازکش خواهید رسید.

آبشار درازکش کجاست؟

آبشار درازکش بابل در نزدیکی روستای درازکش در شمال ایران واقع شده است. فاصله آبشار درازکش تا بابل 37 و تا تهران 245 کیلومتر است. برای رفتن به آنجا باید از روستای درازکش شروع به حرکت کنید. مسیری که باید طی کنید جاده‌ای جنگلی و پاکوب به مسافت ۲ کیلومتر است. پس از طی این مسافت به یک دو راهی خواهید رسید. مسیر سمت راستی را ادامه دهید که سراشیبی به پایین دارد.

پس از طی مسیری 50 متری، به تابلویی می‌رسید که آبشار را نشان می‌دهد. پس از آن باید مجدداً مسیری 300متری که از میان جنگل عبور می‌کند، طی کنید تا به رودخانه‌ای برسید که آبشار درازکش از آن ایجاد می‌شود. برای اینکه مسیر  را راحت‌تر پیدا کنید، می‌توانید نقشه روستای درازکش را در گوشی همراه خود پیدا کرده و از آنجا با کمک جی‌پی‌اس به این آبشار برسید.

جاذبه های آبشار درازکش

  • غرق در زیبایی طبیعی

آبشار درازکش که در نوع خود بسیار زیبا و مهیج است با ارتفاع ۷متری خود در دل جنگل‌های انبوه قرار گرفته است. ارتفاع این آبشار از سطح دریا در حدود 360 متر است و در تمام ایام سال آب دارد. وقتی به اطراف خود نگاهی بیندازید، جاذبه‌های بسیار چشم‌نواز و خاطره‌انگیزی از دشت، جنگل‌های انبوه و کوهستان را خواهید دید. همه این‌ها عظمت طبیعت است که در مقابل چشمان شما خودنمایی می‌کنند.

صدای شرشر آب به همراه نغمه پرندگان و صدای برهم‌خوردن برگ‌ها و شاخه‌های درختان که هم‌زمان با هم به گوش می‌رسد، آوای آرامش‌بخش و دلنشین طبیعت را زمزمه می‌کند. در این زمان دیگر رنج‌ها و دردهای زندگی از ذهنتان محو می‌شود. گویی جان تازه‌ای گرفته‌اید و سرشار از انرژی و  انگیزه هستید. کافی است تا دقایقی را به این صداها گوش دهید. بی‌گمان پس از آن دلتان نمی‌خواهد از جایتان برخیزید. انگار دوست دارید تا ساعت‌ها در این مکان دل‌انگیز و چشم‌نواز بمانید و از طبیعت خارق‌العاده آن حسابی لذت ببرید.

  • شنا در آب زلال

شنا در آبشار زیبا ی درازکش بابل

اگر اهل آب‌تنی باشید و هوا هم خوب باشد، می‌توانید برای دقایقی تنی به آب بزنید و از شنا در حوضچه بزرگ آن لذت ببرید. البته به دلیل عمیق‌بودن این حوضچه در شناکردن احتیاط کنید. پس از شنا، نشستن در کنار آتشی که از هیزم‌های اطراف آبشار درست شده است لذت دوچندانی دارد. به این منظور از چوب‌های اطراف جنگل مقداری را جمع‌آوری کنید. با این چوب‌های خشک، آتشی درست کنید که هم از گرمای لذت‌بخشش استفاده کنید و هم کباب خوش‌عطر و طعمی با آن بپزید. البته توصیه می‌شود برای جمع‌آوری هیزم از چوب های ریخته‌شده روی زمین استفاده کنید و به هیچ وجه به درختان آسیب نزنید.

توجه: این آبشار فاقد هرگونه امکانات رفاهی و تفریحی است؛ پس وسایل ضروری را با خودتان ببرید.

جاذبه‌های دیدنی و تفریحی در نزدیکی آبشار درازکش

در نزدیکی‌های آبشار درازکش جاهای دیدنی و تفریحی متعددی وجود دارد که همگی در شهرستان بابل قرار دارند. به این منظور پس از بازدید از آبشار و استراحت و تفریح در کنار آن، بازدید از سایر جاذبه‌های نزدیک این آبشار نیز خالی از لطف نیست. پس توصیه می‌شود از این جاهای دیدنی هم بازدید کنید تا سفرتان به شهرستان بابل را تکمیل کنید.

  • هفت آبشار تیرکن

هفت آبشار تیرکن که در روستای تیرکن بخش بابلکنار واقع شده است از جمله جاهای دیدنی و چشم‌نواز شهرستان بابل است. این آبشار ارتفاعی در حدود 9 متر داشته و به دلیل این که هفت آبشار به دنبال هم دارد به هفت آبشار تیرکن معروف است. یکی از این هفت آبشار حوضچه دارد و از این حیث برای شناکردن مناسب است. برای بازدید از این آبشارها باید از میان جنگل‌ لفور عبور کنید. البته گذر از جنگل‌های انبوه و سرسبز و تماشای زیبایی‌های آن هم بسیار لذت‌بخش است.

  • پارک جنگلی بابلکنار

پارک جنگلی بابلکنار از جمله جاذبه‌های شهرستان بابل است که وسعتی در حدود 760 هکتار دارد. این پارک جنگلی  زیبا و دوست‌داشتنی برای گردشگری یکی از بهترین مناطق کشور محسوب می‌شود. این پارک نیز مانند آبشار درازکش در دل طبیعت بابل قرار دارد. پارک جنگلی بابلکنار در محدوده روستای درونکلای شرقی واقع شده است. این پارک جنگلی به لحاظ تنوع گیاهی بومی و درختی بسیار غنی است و در آن حدود 150 گونه گیاهی وجود دارد.

  • روستای فیلبند

روستای ییلاقی فیلبند از جمله اماکن دیدنی و تفریحی شهرستان بابل است که بی‌تردید رفتن به آنجا و گردش در مراتع و دشت‌های آن بسیار لذت‌بخش و خاطره‌انگیز خواهد بود. این روستا در منطقه‌ای مرتفع واقع شده است. در این مکان هیجان‌انگیز می‌توانید ابرها را از نزدیک به تماشا بنشینید. ابرها آنقدر زیاد هستند که گویی روستا را در آغوش خود گرفته‌اند. به دلیل ارتفاع زیاد، هوای این روستا غالباً سرد است. حتی اگر در تابستان به این روستا سفر کردید، وسایل گرمایشی و لباس‌های گرم به همراه داشته باشید.

  • سد شیاده

از جمله جاذبه‌های دیدنی بخش بندپی شهرستان بابل سد شیاده است که به دلیل طبیعت منحصر‌به‌فرد اطراف خود مسافران و گردشگران بی‌شماری را به سوی خود جذب می‌کند. این سد روی یکی از سرشاخه های اصلی رود بابلرود ساخته شده است و ارتفاع آن از سطح زمین در حدود 20 متر است.

موزه مردم شناسی بابل

از جاذبه‌های دیدنی شهر بابل موزه مردم شناسی آن است که فاصله چندانی با آبشار درازکش ندارد. علاقه‌مندان بسیاری برای دیدن آثار نفیس و همچنین آشنایی با فرهنگ کهن و غنی مازندران از این موزه بازدید می‌کنند. قدمت این موزه به سال 1307 برمی‌گردد؛ اما این موزه از سال 1357 فعالیت اصلی خود را در ساختمان جدید شروع کرده است.

  • کاخ سلطنتی

کاخ سلطنتی که در دوره پهلوی ساخته شده است در محوطه دانشگاه علوم پزشکی بابل واقع شده است. بازدید از ساختمان این کاخ و آثار نفیس آن، در کنار بازدید از آبشار درازکش می‌تواند برایتان هم جالب و هم خاطره‌انگیز باشد.

دسترسی به آبشار درازکش بابل با وسیله نقلیه


برای رسیدن به آبشار درازکش بابل تا روستای درازکش را می‌توانید با ماشین شخصی خود بروید. از آنجا به بعد مسیر تنگ‌تر می‌شود و بردن ماشین سخت. با این توضیح خودتان را برای یک پیاده‌روی تقریباً طولانی آماده کنید. البته اگر زود خسته می‌شوید، یا کودک و سالمند با خود دارید، می توانید با رعایت همه جوانب احتیاط از موتورسیکلت هم استفاده کنید.

هزینه ورودیرایگان
بهترین زمان سفرفصل بهار و تابستان
آدرسمازندران، بابل، روستای درازکش

دیدن آب و آبشار بسیار نشاط‌انگیز و به‌یادماندنی است و از این رو بسیاری از مردم در انتظار فرصتی مناسب هستند تا کوله بار سفر را بسته و راهی مکان‌ها و جاذبه‌هایی همانند دریا، دریاچه، رودخانه و آبشار شوند و از دیدن آب، این ماده زندگی‌بخش، لذت ببرند و لحظات سرشار از نشاط و خاطره را رقم بزنند. اگر با خواندن این مقاله به سرتان زده است تا در تعطیلاتی که پیش رو دارید به آبشار درازکش سفری داشته باشید و در آنجا خاطرات به‌یادماندنی را رقم بزنید، در تصمیمتان هیچ ترددیدی نداشته باشید. اگر هم تا به حال به این محل شگفت‌انگیز و سراسر زیبایی سفری داشته‌اید، سبب خوشحالی است که تجارب و خاطرات سفرتان را با وبلاگ ره بال آسمان به اشتراک بگذارید تا کاربران از خواندن تجارب سفر شما بهره‌مند شوند.

به دلیل این که این آبشار در فصل بهار پرآب‌تر می‌شود از این رو فصل بهار بهترین موقع سفر به این مکان است.

فاصله آبشار درازکش تا بابل 37 و تا تهران 245 کیلومتر است.

تا روستای درازکش را می‌توان با خودرو طی کرد اما از آن جا تا آبشار درازکش به دلیل باریک بودن جاده تنها با پیاده‌روی و استفاده از موتورسیلکت امکان‌پذیر است.

5/5 (2 نظر)
2 نظرات
  1. رها می گوید

    اسم این آبشار خیلی بامزه است، خیلی دلم می‌خواد بدونم که چی شد یهو تصمیم گرفتن همچین اسمی براش انتخاب کنن یا مثلاً وجه تسمیه‌اش چیه. هرچی فکر می‌کنم عقلم به جایی نمی‌رسه؛ اما به‌شدت اینجا خوشگله. من هم پاییزش رو خیلی دوست دارم و هم بهارش رو، خیلی حس خوبی به آدم می‌ده و قطعاً برای عکاسی و در کنارش آب‌بازی خیلی جای محشریه. تازه پای هفت‌متر آبشار وسطه‌ها، وای حتی وسط تابستون هم اونجا خنکه. یه هندونه بندازی تو آب خنک شه و مشغول درست کردن جوجه عسلی شی که طعمش محشره؛ البته هوای هندونه رو داشته باش آب نبره:دی

    1. بانو تقیان می گوید

      رها عزیز، ممنونیم برای توصیف و توضیحات خوبتون.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.