باغ معجزه دبی | تکه‌ای از بهشتی خرم در دل کویر دبی

0

دبی شهر آسمان‌خراش‌ها و عروس کشور امارات است. این شهر به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری متعدد و شگفت‌انگیز سالانه میزبان سیل عظیمی از گردشگران از سراسر دنیا بوده و به مهد گردشگری خاورمیانه شهرت دارد. باغ معجزه دبی (Dubai Miracle Garden) از حیرت‌انگیز‌ترین جاذبه‌های تماشایی این شهر است که با داشتن دو رکورد ثبت‌شده در کتاب گینس، شهرت جهانی دارد. وجود باغی عظیم و سرسبز که سراسر آن از گل‌های رنگارنگ پوشیده شده است، در دل کویر سوزان دبی، به‌خودی‌خود شگفت‌انگیز بوده و زیبایی خیره‌کننده این گلزار نیز وجهی دیگر از شگفتی‌های آن است. برای آشنایی بیشتر با این بهشت زمینی در این مطلب با ما همراه باشید تا هر‌آنچه لازم است بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.

فهرست مطالب

باغ میراکل دبی کجاست؟ 

باغ معجزه دبی در منطقه مسکونی البرشا (Al Barsha South) واقع شده است که در قسمت جنوب‌شرقی این شهر مدرن و توریستی قرار دارد. در اطراف این باغ چندین ساختمان و پارکینگ به چشم می‌خورد. لازم‌به‌ذکر است که برای رسیدن به ورودی این گلزار حیرت‌انگیز و عظیم باید به قسمت شمال‌شرقی آن بروید.

آشنایی با باغ گل میراکل | خلق معجزه‌ای دیگر در مهد گردشگری خاورمیانه

عکس ورودی باغ گل میراکل

باغ گل معجزه دبی با مساحت بیش از ۷۲ هزار مترمربع از بزرگ‌ترین گلزار‌های جهان بوده که به دست انسان‌ها ساخته شده است. خلق چنین مجموعه سرسبز، خرم و عظیمی که میلیون‌ها گونه گیاهی مختلف را در خود جای داده است، آن هم در دل کویر سوزان دبی، چیزی کم از معجزه ندارد؛ برای همین است که «معجزه» برازنده‌ترین نام برای این باغ است. شگفتی این گلزار فقط به عظمت و گونه‌های گیاهی متنوعش ختم نمی‌شود. در جای‌جای این مجموعه ماکت‌ها، مجسمه‌ها و سازه‌های عظیم پوشیده از گل ساخته شده است که هر بیننده‌ای را شگفت‌زده می‌کنند.

عکس باغ گل زیبای میراکل

جالب است بدانید که این بوستان خارق‌العاده موفق به کسب دو عنوان در زمینه گل‌آرایی در کتاب ثبت رکورد‌های جهانی گینس شده است. تمام این ویژگی‌ها و ده‌ها ویژگی حیرت‌انگیز دیگر باعث شده است تا این مجموعه به مهم‌ترین جاهای دیدنی دبی تبدیل شود که به‌هیچ وجه نباید بازدید از آن را از دست بدهید.

تاریخچه ایجاد باغ معجزه دبی | اجرای موفق پروژه‌ای بلند‌پروازانه در دبی

عکس باغ معجزه زیبای دبی

باغ گل میراکل دبی حاصل بیان ایده‌ای از سوی بازرگانی اردنی به نام عبدالناصر رحال و توافق دو گروه خواص دبی و دبی لند است که اسپانسری این مجموعه را بر عهده دارند. فاز اول ساخت این مجموعه در سال ۲۰۱۳ توسط شرکت محوطه‌سازی و کشاورزی آکار (Akar) شروع شد و پس از ۲ ماه به کمک ۴۰۰ کارگر و تجهیزات پیشرفته، به بهره‌برداری رسید. جالب است بدانید که هزینه اجرای فاز اول این پروژه چیزی حدود ۴۰ میلیون دلار بود! در‌نهایت این گلزار حیرت‌انگیز در ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۳ که مصادف با روز عشق است، افتتاح شد. 

چندین ماه بعد فاز دوم پروژه میراکل گاردن آغاز شد. هدف این مرحله، تکمیل فاز یک، گسترش فضای مجموعه و اضافه‌کردن امکانات گردشگری بود. اجرای فاز دوم تنها ۴ ماه زمان برد و در نتیجه آن بخش‌های مختلفی همچون باغ پروانه‌ها، ساعت گلی شگفت‌انگیز، پارکینگ چند طبقه، چندین فروشگاه و… به این مجموعه اضافه شد.

بخش‌های مختلف باغ گل میراکل | آشنایی با جای‌جای مجموعه‌ای رؤیایی در دبی

  • ماکت برج خلیفه

بدون شک دیدنی‌ترین سازه‌‌ای که در میراکل گاردن وجود دارد، ماکت گل‌کاری شده برج خلیفه (The Burj Khalifa) است. برج خلیفه مرتفع‌ترین آسمان‌خراش در جهان است و هر‌کجای دبی که باشید، می‌توانید آن را ببینید. ماکت ساخته‌شده از گل برج خلیفه نیز بلند‌ترین سازه میراکل گاردن بوده که به محض ورود، از دور‌دست قابل رؤیت است. بد نیست بدانید که این سازه با گل‌های اطلسی و همیشه‌بهار گل‌کاری شده است و علاوه‌بر ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد و جذاب، ظاهر خیره‌کننده آن نیز برای گردشگران جذابیت بسیاری دارد.

  • ماکت برج ایفل

عکس ماکت برج ایفل

دومین سازه مرتفع گل‌کاری‌شده در باغ معجزه دبی، ماکت برج ایفل است. همان‌طور که برج ایفل طرفداران بسیاری در دنیا دارد و نماد عشق و خوشبختی است، ماکت گل‌کاری شده آن در این بهشت زیبا نیز، میان گردشگران محبوبیت بسیاری دارد. برای گل‌کاری این سازه چشم‌نواز نیز از گل‌های اطلسی و همیشه‌بهار استفاده شده است که جلوه‌ای خیره‌کننده به آن بخشیده‌اند.

  • باغ پروانه دبی

عکس باغ پروانه دبی

باغ پروانه دبی (Dubai Butterfly Garden) خود جاذبه‌‌ای خارق‌العاده است که در قلب باغ گل میراکل واقع شده است. این بوستان پر‌شکوه و زیبا سر‌پوشیده بوده و از ۱۰ گنبد گل ساخته شده است. در این باغ حدود ۱۵ هزار پروانه از ۲۶ گونه مختلف وجود دارند. اگر به مجموعه میراکل در دبی سفر کردید، بازدید از باغ پروانه را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید؛ چرا‌که تماشای چشم‌نواز پرواز پروانه‌های رنگارنگ با بال‌های خوش‌نقش‌و‌نگارشان باعث می‌شود تا پروانه‌های شادی و لذت نیز در قلب شما به پرواز در‌آیند. 

نکته: برای ورود به باغ پروانه دبی باید به‌صورت جداگانه بلیط تهیه کنید. همچنین بازدید از باغ پروانه دبی برای کودکان کمتر از ۳ سال و افراد معلول رایگان است.
ساعت بازدید باغ پروانه: از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰
هزینه بازدید از باغ پروانه برای بزرگسالان و کودکان بالای ۳ سال: ۵۵ درهم امارات
  • خیابان دیزنی

عکس خیابان دیزنی

از محبوب‌ترین، مهیج‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های باغ میراکل دبی برای کودکان می‌توان به خیابان دیزنی (Disney Avenue) اشاره کرد. در این بخش مجسمه‌های غول‌پیکر از ۹ شخصیت محبوب دیزنی وجود دارند که تمامی آن‌ها به‌صورت هنرمندانه و خیره‌کننده‌ای با گل‌های رنگارنگ پوشانده شده‌اند. دیدن مجسمه‌های گل‌کاری شده شخصیت‌های دوست‌داشتنی‌ همچون میکی موس، دانلد داک و … هر کودکی را به وجد آورده و ذوق‌زده می‌کند. پس اگر همراه با کودکان خود به این مجموعه رؤیایی رفتید، فراموش نکنید که در خیابان دیزنی قدم زده و چند عکس زیبا و خاطره‌انگیز از کودکانتان در کنار مجسمه‌های شخصیت‌های دیزنی ثبت کنید.

  • مجسمه میکی موس 

عکس مجسمه میکی موس باغ معجزه دبی

مجسمه غول‌پیکر و گل‌کاری شده میکی موس از محبوب‌ترین و جالب‌توجه‌ترین مجسمه‌های بخش خیابان دیزنی در باغ معجزه دبی است. این مجسمه در سال ۲۰۱۸ توانست عنوان پنجمین توپیاری بلند دنیا را در کتاب ثبت رکورد‌های جهانی گینس از آن خود کند. اگر نمی‌دانید توپیاری چیست، باید بگوییم که توپیاری به مجسمه‌ای گفته می‌شود که با هرس شاخ و برگ درختان به‌شکلی هنرمندانه ساخته شده باشد. جالب است بدانید که برای ساخت این مجسمه مرتفع و دوست‌داشتنی از سازه‌ای فولادی با وزن ۷ تن و پایه‌ای بتنی با وزن ۵۰ تن استفاده شده است. همچنین در ساخت این توپیاری خارق‌العاده بیش از ۱۰۰ هزار گل و گیاه به‌کار رفته است که مجموع آن‌ها وزنی بالغ‌بر ۳۵ تن دارند.

  • راهروهای مختلف (راهروی چتر، راهروی قلب، راهروی پروانه)

گذرگاه‌های گل‌کاری‌شده در این مجموعه از مناسب‌ترین بخش‌ها برای عکاسی و قدم زدن هستند. در‌ واقع در این مجموعه چندین راهرو با تزییناتی منحصر‌به‌فرد و تماشایی ایجاد شده است که با قدم‌زدن در آن‌ها به‌وجد آمده و احساسی لذت‌بخش را تجربه خواهید کرد. زیبا‌ترین راهرو‌های این مجموعه شامل راهرو‌های زیر است:

عکس گذرگاه چتر

  • گذرگاه چتر: در بخشی از این گلزار گذرگاهی ایجاد شده است که سقف آن را چتر‌های رنگارنگ پوشانده و دیواره‌های آن نیز مملوء از گل‌های خوش‌عطر و چشم‌نواز است. 

عکس گذرگاه قلبی

  • گذرگاه قلبی: گذرگاه قلبی محبوب‌ترین راهرو در این بهشت زمینی است. این گذرگاه همچون تونلی گل‌کاری شده به شکل قلب است که معمولاً گردشگران عکس‌های به‌یاد‌ماندنی و زیبایی در آن ثبت می‌کنند. 

عکس گذرگاه پروانه

  • گذرگاه پروانه: گذرگاه پروانه نیز همچون گذرگاه قلبی شبیه به تونلی به شکل پروانه است که تمام آن با گل‌های خوش‌رنگ و خوش‌ عطر پوشانده‌شده است.
  • مجسمه خرس تدی

همان طور که گفتیم، این گلزار فوق‌العاده در روز ۱۴ فوریه افتتاح شده که روز ولنتاین (روز عشق) است. از جمله نماد‌های این روز نیز خرس تدی بوده که متداول‌ترین کادویی است که عشاق در این روز به‌هم هدیه می‌دهند؛ از‌این‌رو در این باغ مجسمه‌ای زیبا به ارتفاع ۱۲ متر از خرس تدی ساخته شده که به‌ شکلی هنرمندانه و خیره‌کننده گل‌آرایی شده است.

  • طاووس‌ و لاک‌پشت‌های باغ

در باغ میراکل دبی مجسمه‌ای ۱۳متری از طاووسی زیبا با دُمی رنگارنگ وجود دارد که طول دم آن نیز به ۱۲ متر می‌رسد. همچنین در بخش‌های مختلف این بهشت زمینی مجسمه‌هایی از لاکپشت‌هایی با لاک‌های گل‌آرایی شده وجود دارند که جلوه‌ای زیبا به باغچه‌های این مجموعه بخشیده‌اند.

  • باغ خوراکی

عکس باغ خوراکی

باغ خوراکی از جذاب‌ترین و خوشمزه‌ترین بخش‌های مجموعه خرم میراکل است. در این بخش انواع میوه‌ها و سبزیجات خوش‌رنگ و خوش‌طعم پرورش داده می‌شوند. بازدید‌کنندگان در این بخش مجازند هر میوه یا سبزیجاتی که می‌خواهند را بچینند و میل کنند.

  • دهکده معطر

عکس دهکده معطرباغ معجزه دبی

دهکده معطر (Fragrant Village) از خوش‌منظر‌ترین و خوش‌عطر‌ترین بخش‌های باغ میراکل دبی است که با ورود به آن گویی وارد بهشتی زمینی شده‌اید. در این دهکده ۱۰ خانه و یک کاخ وجود دارند که تمامی آن‌ها با استفاده از گل‌هایی زیبا و معطر گل‌کاری شده‌اند. دلبری گل‌های آفتاب‌گردان نیز از جذابیت‌های این بخش است. همچنین باید اشاره کنیم که در این بخش انواع گیاهان دارویی از سراسر دنیا پرورش داده می‌شوند.

  • هواپیما ایرباس A380 

عکس هواپیما ایرباس باغ معجزه دبی

در این باغ هواپیمای ایرباس وجود دارد که در فضایی زیبا قرار داده شده و تمام بدنه آن نیز از گل‌هایی خوش‌عطر، خوش‌رنگ و زیبا، پوشیده شده است. این هواپیما سوژه عکاسی بسیاری از بازدید‌کننده‌ها است و با جثه عظیمی که دارد، توجه همگان را به خود جلب می‌کند. 

  • ساعت گلی 

عکس ساعت گلی 

ساعت گلی (Flower Watch) از منحصر‌به‌فرد‌ترین سازه‌هایی است که در باغ معجزه دبی به چشم می‌خورد. این ساعت عظیم که قطر آن به ۱۳ متر می‌رسد، تماماً از گل ساخته شده و زیبایی آن خیره‌کننده است. در بالای این ساعت نیز آشیانه‌‌ای کوچک تعبیه شده است که همچون ساعت‌های قدیمی و کارتونی هر ۱۵ دقیقه یک بار پرنده‌ای از آن بیرون می‌آید و با ایجاد صدا گذر زمان را یادآوری می‌کند.

  • باغ بین الملل

عکس باغ بین الملل

باغ بین‌الملل نیز از هیجان‌انگیز‌ترین بخش‌های این بهشت رؤیایی برای گردشگران خارجی است. در این بخش تصویری از برترین معرف سرزمین‌های مختلف، با کاشت هنرمندانه گل‌های رنگارنگ در کنار هم طراحی شده است که این تصاویر مجموعه‌ای جذاب و جالب‌توجه ایجاد کرده‌اند.

  • حوضچه های ماهی

عکس حوضچه های باغ

در این مجموعه ۳ حوضچه زیبا نیز ساخته شده است که در آن ماهی‌هایی زیبا بالا‌ و پایین می‌پرند و شنا می‌کنند و تصویری تماشایی ایجاد کرده‌اند. تماشای ماهی‌های رنگارنگ درون این حوضچه‌ها برای کودکان جذابیت بسیاری دارد.

  • محوطه بازی کودکان

عکس محوطه بازی کودکان

از شاد‌ترین و پر‌انرژی‌ترین بخش‌های میراکل گاردن می‌توان به محوطه بازی کودکان اشاره کرد. در این بخش انواع وسایل بازی برای کودکان تعبیه شده است تا محیطی امن، زیبا و شاد برای لذت بردن و سرگرمی آن‌ها وجود داشته باشد. این امکانات باعث شده اینجا را یکی از جاهای تفریحی دبی برای کودکان به حساب بیاورند.

دانستنی‌های باغ گل میراکل | از حیرت‌انگیز‌ترین پدیده‌های ایجاد شده توسط انسان

عکس دانستنی‌های باغ گل میراکل

  • حدود ۱۵۰ میلیون گل در سرتاسر این مجموعه وجود دارند.  
  • در این گلزار گل‌ها و گیاهانی وجود دارند که برای اولین‌بار در منطقه اطراف خلیج فارس کاشته شده‌اند. 
  • هر‌سال در بازه زمانی احیا و بازسازی این مجموعه، آرایش گل‌ها و تعداد آن‌ها تغییر می‌کند؛ از‌این‌رو این گلزار رؤیایی در هر سال با ظاهری جدید میزبان گردشگران است. 
  • پس از افتتاح باغ گل معجزه دبی در ۱۴ فوریه ۲۰۱۳، فقط در یک ماه بیش از ۲ میلیون بازدید‌کننده از این گلزار خارق‌العاده دیدن کردند!
  • جالب است بدانید که آب لازم برای آبیاری پوشش گیاهی این مجموعه عظیم از تصفیه فاضلاب تأمین می‌شود.
  • سراسر این بوستان از سیستم آبیاری قطره‌ای استفاده شده است که تا از مصرف بیش‌از‌حد آب جلوگیری شود؛ بااین‌حال برای آبیاری این مجموعه در هر‌روز ۷۵۷‌هزار‌و‌۸۲ لیتر است آب مصرف می‌شود!
  • نمای کلی این بوستان شبیه به زمین بازی کریکت است. 

رکورد‌ها و جوایز 

عکس رکورد‌ها باغ گل میراکل

  • در ۲۳ مارس سال ۲۰۱۳ عنوان بزرگ‌ترین باغ عمودی جهان در کتاب رکورد‌های جهانی گینس به میراکل گاردن اختصاص داده شد؛ چرا‌که در این باغ مرتفع‌ترین دیوار گل در جهان ساخته شده است. 
  • در کنفرانس گردشگری باغ تورنتو در سال ۲۰۱۵، جایزه موزل (Mossele Award) از سوی شبکه بین‌المللی گردشگری باغ (International Garden Tourism Network) به باغ گل میراکل دبی داده شد.

امکانات رفاهی و گردشگری باغ گل معجزه دبی | فراتر از نیاز و تصور شما 

در باغ گل معجزه دبی امکانات رفاهی متعدد و کاملی به‌منظور ایجاد رفاه حال بازدید‌کنندگان فراهم شده است. اگر هنگام گشت‌و‌گذار در این بهشت خیره‌کننده احساس گرسنگی کردید، می‌توانید به رستوران‌ها یا بوفه‌های مواد‌غذایی این مجموعه مراجعه کنید. همچنین اگر دلتان خواست که خوراکی‌ لذیذ میل کنید یا نوشیدنی گوارا بنوشید، کافی‌شاپ‌ها، مغازه‌های بستنی‌فروشی و کیوسک‌های پاپ‌کورن در این باغ آماده خدمات‌رسانی به شما هستند. اگر گشت‌و‌گذار و قدم‌زدن در این باغ وسیع و نا‌متناهی شما را خسته کرد، می‌توانید از نیمکت‌ها، آلاچیق‌ها، فضاهای ایجاد شده برای استراحت و کلبه‌های پوشیده از گل در این باغ برای استراحت استفاده کنید. 

عکس نیمکت‌ها باغ گل معجزه دبی

از دیگر امکانات رفاهی این مجموعه گردشگری می‌توان به سرویس بهداشتی، نمازخانه، پارکینگ عمومی با ظرفیت ۲هزار خودرو، پارکینگ ویژه، اتاق کمک‌های اولیه، ویلچر رایگان و… اشاره کرد. همچنین در این باغ زیبا و خاطره‌انگیز چندین فروشگاه برای خرید هدیه، یادگاری و سوغات دبی وجود دارند.

اطلاعات بازدید از باغ گل میراکل | هرآنچه لازم است بدانید

ساعات بازدید از این گلزار در روز‌های جمعه، شنبه و تعطیلات رسمی از ساعت ۹:۰۰ تا ۲۳:۰۰ است. همچنین با‌توجه به گرمای سوزان کویر دبی در فصل‌های گرم، گلزار عظیم دبی در ماه‌های گرم سال به‌منظور احیای فضای باغ تعطیل است؛ از‌این‌رو بازدید از باغ معجزه دبی تنها در ۶ تا ۸ ماه از سال امکان‌پذیر بوده و زمان بازگشایی و تعطیلی آن در هر سال متفاوت است. در‌نتیجه پیش از حرکت به سوی این باغ در اواخر بهار یا اوایل پاییز، از باز بودن آن اطمینان حاصل کنید. 

بهترین زمان بازدید از باغ معجزه دبی | تجربه‌ای فراموش‌نشدنی در گلزاری رؤیایی

عکس بهترین زمان بازدید از باغ معجزه دبی

همان‌طور که اشاره کردیم به دلیل وضعیت آب‌و‌هوایی شهر کویری دبی، باغ گل معجزه نیز در ماه‌های گرم سال به‌منظور احیا تعطیل است؛ از‌این‌رو فقط در فصل‌های خنک سال می‌توان از آن بازدید کرد. بهترین بازه زمانی اوایل زمستان تا اوایل بهار است. از‌ سوی دیگر زمان بازدید در طول روز نیز اهمیت دارد. بهتر است که در ساعات خنک‌تر روز که شامل صبح‌ها و عصر‌ها می‌شود به بازدید این باغ بروید؛ چرا‌که گل‌های باغ در آفتاب سوزان ظهر کمی پژمرده می‌شوند و همچنین با‌توجه به سر‌بازبودن مجموعه،‌ گرمای آفتاب ظهر خودتان را نیز اذیت خواهد کرد. در‌نهایت توجه کنید که اگر می‌خواهید از تماشای زیبایی‌های مجموعه نهایت لذت را برده و عکس‌های زیبایی ثبت کنید،  بهتر است در ساعاتی از روز از این مجموعه دیدن کنید که هوا روشن باشد. 

قوانین بازدید از باغ گل معجزه دبی | باید‌ها و نباید‌ها

عکس قوانین بازدید از باغ گل معجزه دبی

  • هر بلیت فقط برای یک نفر اعتبار دارد.
  • تهیه بلیت برای کودکان بیشتر از ۳ سال اجباری است.
  • استفاده از دوربین‌های حرفه‌ای و پهباد‌ها در محوطه بوستان غیر‌مجاز است. 
  • کندن و آسیب رساندن به گل‌ها و گیاهان این گلزار ممنوع بوده و در‌صورت انجام این کار کارکنان مجموعه مجاز هستند تا شما را از باغ اخراج کنند. 
  • خوردن غذا و ریختن زباله، هر‌چند کوچک، در محوطه این مجموعه ممنوع است. 
  • نشستن و راه‌رفتن روی چمن‌های بخش‌های مختلف بوستان غیر‌مجاز است. 
  • امکان ورود ماشین، دوچرخه، اسکوتر و حیوانات خانگی به دلیل احتمال آسیب به پوشش گیاهی، ممنوع است. 

نکات مهم:

عکس باجه‌های مخصوص فروش بلیت

  • بلیت‌ها باید از باجه‌های مخصوص فروش بلیت در خود باغ تهیه شوند. بلیت‌هایی که از سایر مکان‌ها خریداری می‌شوند، فاقد اعتبار و ارزش هستند.
  • استفاده از فضای این مجموعه برای عکاسی حرفه‌ای در مراسم‌ها و رویداد‌های مختلف، فقط با داشتن مجوز رسمی از سوی مسئولان باغ میراکل، امکان‌پذیر است. 
  • در‌های ورودی باغ گل معجزه دبی از نیم ساعت قبل از ساعات پایانی بسته می‌شوند.

نحوه دسترسی به باغ میراکل دبی | از هر طریقی که بخواهید

دسترسی به باغ گل معجزه دبی با انواع وسایل نقلیه به‌راحتی امکان‌پذیر است. شما می‌توانید برای رسیدن به این مجموعه شگفت‌انگیز از تاکسی، اتوبوس، مترو یا خودرو شخصی استفاده کنید. در ادامه نحوه دسترسی به این گلزار را با استفاده از هر‌یک از وسایل نقلیه، جداگانه توضیح داده‌ایم.

  • اتوبوس

یکی از راه‌های دسترسی استفاده از اتوبوس‌های خطی است. شما می‌توانید از مبدأ مجتمع تجاری مال آو امارات با پرداخت ۵ درهم مستقیماً به بوستان گل دبی برسید. اتوبوس‌ها از یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۲۰:۰۰ و جمعه و شنبه از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۲۰:۰۰ هر ۲۰ دقیقه یک‌بار در این ایستگاه توقف دارند. 

  • مترو

اگر می‌خواهید برای رسیدن به این باغ حیرت‌انگیز از مترو استفاده کنید، باید سوار خطی شوید که از ایستگاه دبی اینترنت سیتی یا شرف دی‌جی می‌گذرد. فاصله هر‌ دو این ایستگاه‌ها تا میراکل گاردن تقریباً برابر است. 

  • تاکسی

 ساده‌ترین راه برای دسترسی به مقصدی که در‌نظر دارید، استفاده از تاکسی است. برای این کار فقط کافی است که مقصد خود را به راننده اعلام کنید. 

  • خودرو شخصی

 اگر قصد دارید برای رسیدن به باغ میراکل دبی از خودرو شخصی استفاده کنید، لازم‌به‌ذکر است که می‌توانید از مسیر جاده شیخ محمد بن زاید به آن برسید. همچنین برای راحت‌تر شدن دسترسی می‌توانید از نقشه‌های آنلاین استفاده کنید.

هزینه بزرگسالان بالای 12 سال55 درهم امارات
هزینه کودکان 3 تا 12 سال40 درهم امارات
هزینه کودکان زیر 3 سال و معلولانرایگان
ساعت دسترسی9 صبح تا 9 شب
شماره تماس097144228902
آدرسدبی، منطقه دبی لند، خیابان آل بارشا جنوبی 3، باغ گل دبی

حال که در این مقاله همراه با مجله گردشگری ره بال آسمان بر بال نوشته سوار شده و به تکه‌ای از بهشتی خرم در قلب کویر دبی سفر کردید، وقت آن رسیده تا با مطالعه مقاله راهنمای سفر دبی، خود را برای سفری هیجان‌انگیز به این شهر توریستی و بازدید از جاهای دیدنی آن از جمعه باغ گل معجزه دبی آماده کنید. در نهایت فراموش نکنید که اگر تجربه دیدار از این مجموعه رؤیایی را داشته‌اید، نظر و تجربیات شیرین و ارزشمند خود را با ما و مخاطبان عزیز ما به اشتراک بگذارید. از شما ممنونیم که ره بال آسمان را برای آشنایی با باغ گل میراکل انتخاب کردید.

باغ معجزه دبی در منطقه مسکونی البرشا (Al Barsha South) که در قسمت جنوب‌شرقی این شهر مدرن و توریستی قرار دارد، واقع شده است.

هزینه بازدید از باغ گل معجزه برای بزرگسالان ۵۵ درهم، برای کودکان ۳ تا ۱۲ سال ۴۰ درهم و برای کودکان زیر ۳ سال و معلولین رایگان است.

ساعات بازدید از این گلزار زیبا در روز‌های یک‌شنبه تا پنج‌شبه از ساعت ۹:۰۰ تا ۲۱:۰۰ و در روز‌های شنبه، جمعه و تعطیلات رسمی از ساعت ۹:۰۰ تا ۲۳:۰۰ است.

بهترین زمان بازدید از این مجموعه فصل زمستان و اوایل بهار است. همچنین بهتر است در ساعات خنک‌تر روز که گل‌ها شاداب‌ترند و گرمای هوا آزار‌دهنده نیست، از این باغ دیدن کنید.

این مجموعه بالغ‌بر ۷۲ هزار متر مربع وسعت دارد.

0/5 (0 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.