سافاری دبی | تفریحی هیجان‌انگیز و شاد در دل کویر

1

نام شهر دبی با آسمان‌خراش‌ها و سازه‌های مدرنش گره خورده و بسیاری از گردشگران به عشق بازدید از معروف‌ترین جاهای دیدنی دبی از تماشای رقص آبنمای موزیکال دبی گرفته تا دیدن برج‌های سر‌به‌فلک‌کشیده، قدم زدن در سواحل جزیره‌های مصنوعی دبی و… به‌سوی این شهر سفر می‌کنند. در این میان شاید کمتر کسی از تجربه سافاری دبی در قلب کویر‌های ماسه‌ای سخن بگوید یا برای آشنایی با حیات وحش این منطقه هیجان‌زده شود. پس ما در این مطلب از قصد داریم سافاری دبی را تجربه کنیم و این بار از فضای مدرن این شهر پیشرفته فاصله بگیریم. در‌ نتیجه اگر به‌دنبال کسب تجربه‌های پر‌ماجرا و هیجان‌انگیز در این شهر توریستی هستید، در این مطلب همراه ما باشید.

فهرست مطالب

معرفی سافاری دبی | تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد و به‌یاد‌ماندنی

عکس معرفی سافاری دبی

پیش از هر‌چیزی بگذارید ابتدا در‌ خصوص واژه «سافاری» توضیح داده و بگوییم که به چه نوع فعالیتی سافاری گفته می‌شود. به‌طور کلی به هر‌نوع فعالیتی که در‌خصوص آشنایی با حیات‌وحش، زیستگاه حیوانات و طبیعت بکر انجام شود، سافاری می‌گویند. امروزه این نوع فعالیت در صنعت گردشگری طرفداران بسیاری پیدا کرده و افراد بسیاری از ماجراجویی در قلب طبیعت، در قالب سافاری استقبال می‌کنند. از آنجایی که شهر دبی نیز توجه بسیاری بر صنعت گردشگری دارد، امکان تجربه سافاری را به شکل‌های مختلفی برای گردشگران فراهم کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا بگوییم که در این ماجراجویی پر‌هیجان، چه تجربه‌هایی انتظار شما را می‌کشند.

انواع سافاری دبی | از حضور در دل کویر تا تماشای حیات وحش

سافاری در دبی به دو صورت، در مکان‌های مختلف انجام می‌شود:

  • کویر‌گردی در سافاری کویر: مقصد این نوع سافاری همان‌ طور که از نامش پیداست، کویر‌های دبی است. در این ماجراجویی، انواع تفریحات شاد و هیجان‌انگیز کویری را تجربه خواهید کرد و از نزدیک با سبک زندگی بادیه‌نشینان دبی آشنا خواهید شد. 
  • تماشای حیات وحش در پارک سافاری دبی: پارک سافاری دبی مقصدی جذاب برای دوست‌داران حیات وحش است. این نوع سافاری به شما این فرصت را می‌دهد تا حیات وحش مناطق مختلف از سراسر دنیا را به‌صورت یکجا تماشا کنید.

بهترین مکان‌ برای سافاری دبی | کویر یا باغ وحش؟

اینکه شما کویر‌های زیبای دبی را برای سافاری و تجربه‌ای مفرح و متفاوت انتخاب کنید، یا به‌سوی پارک سافاری دبی برای تماشای حیات وحشی حیر‌ت‌انگیز بروید، کاملاً وابسته به علاقه و سلیقه شما است. در ادامه در‌خصوص تور سافاری کویر و پارک سافاری دبی و تجربه‌هایی که در هر‌کدام از آن‌ها انتظار شما را می‌کشند، به‌طور مفصل توضیح داده‌ایم تا ضمن آشنایی با آن‌ها، بتوانید مقصد خود را برای ماجراجویی انتخاب کنید. 

تور سافاری کویر دبی | ماجراجویی و تفریح در دل بیابان‌ها

سافاری کویر دبی (Dubai safari) در‌واقع ماجرا‌جویی و تفریح در قلب صحرا‌های دبی است. شاید با خود بگویید که مگر در بیابان‌های بی‌آب‌وعلف و دور از آبادی هم می‌توان خوش‌گذرانی کرد؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که بله؛ در بیابان‌های عروس امارات، امکانات و شرایطی فراهم شده است تا حضور در آن و تجربه تفریحات منحصر‌به‌فرد آن به بهترین خاطره گردشگران از سفر به دبی تبدیل شود. در سافاری صحرای دبی شما با سبک زندگی بادیه‌نشینان دبی و فرهنگ و آداب و رسوم این دیار آشنا شده و حتی این سبک زندگی را تجربه خواهید کرد! علاوه بر ماجراجویی در دل فرهنگ مردمان بومی دبی، تفریحات مهیج و منحصر‌به‌فردی را تجربه خواهید کرد که خاطره خوش آن‌ها هیچ‌گاه از ذهن شما پاک نخواهد شد.

انواع تفریح در تور سافاری دبی | تجربه لذت، هیجان و آرامش 

  • لندکروز سواری

عکس لندکروز سواری در سافاری دبی

قرار است اوج هیجان و سرعت را تجربه کنید. رانندگان لند‌کروز‌های مخصوص بیابان‌نوردی، آماده‌اند تا از شما با سواری پر‌هیجانی میزبانی کنند. در این سواری، رانندگان مجرب و ماهر با سرعت از روی تپه‌های شنی بالا و پایین می‌روند و با مهارتی خاص، کاری می‌کنند تا ماشین با سرعتی بالا روی ماسه‌ها سُر بخورد. اینجاست که مسافران از فرط شادی و هیجان، نفس را در سینه حبس می‌کنند یا فریاد می‌زنند. 

نکته: این تفریح تکان‌های شدید دارد. اگر با این موضوع مشکل دارید، حتماً قبل از رفتن، قرص‌های ضد تهوع استفاده کنید. همچنین بلافاصله پس از صرف ناهار، سراغ ماشین‌سواری نروید. بی‌توجهی به این نکات باعث می‌شود، به سردردهای شدید مبتلا شوید و نتوانید لذت سایر تفریحات را نیز تجربه کنید.

  • شترسواری

مگر می‌شود به صحرا رفت و شتر‌سواری را تجربه نکرد؟‌ در سافاری دبی، زمان برگزاری شتر‌سواری به‌گونه‌ای تنظیم شده است که مصادف با غروب آفتاب در کویر باشد. در این تجربه شما سوار بر کوهان شتر‌های عظیم‌الجثه، بر‌فراز تپه‌های شنی به‌آرامی حرکت خواهید کرد؛ در‌حالی که غروب قرمز‌رنگ زیبای کویر در مقابل چشمان شما دلبری می‌کند. زیبا نیست؟

  • اسکی روی شن

اسکی روی شن در سافاری دبی مناسب آن دسته از افرادی است که در سکوت و آرامش کویر، به‌دنبال تجربه کارهای مهیج هستند. زمانی که حرف از اسکی کردن به میان می‌آید، شاید در ذهن همه برف و یخ تداعی شود؛ اما این بار می‌خواهیم از اسکی کردن روی شن‌های داغ در بیابان‌های گرم سخن بگوییم! در این تجربه سوار بر چوب‌های مخصوص اسکی، از بالای تپه‌های شنی سر می‌خورید. اگر در اسکی‌کردن هم مهارت ندارید، اصلاً نگران نباشید؛ چرا‌که حتی اگر زمین بخورید، شن‌های نرم شما را به آغوش می‌کشند و هیچ آسیبی به شما نمی‌رسد. 

  • موتورسواری با موتور‌های چهارچرخ (دون باگی)

اگر عاشق سرعت و هیجان هستید، موتور‌سواری با موتور‌های چهار‌چرخ در سافاری دبی از آن دسته تفریحاتی است که نباید از دست دهید. شما می‌توانید سوار بر این موتور‌های چهار‌چرخ، با سرعتی زیاد در دل شنزار‌ها ماجراجویی کرده و در فراز‌و‌نشیب‌های آن بالا‌و‌پایین بپرید. گفتنی است که دو نوع موتور چهار‌چرخ وجود دارد که یکی کوچک‌تر و دیگری بزرگ‌تر است؛ تا علاوه‌بر بزرگ‌سالان، کودکان نیز بتوانند این تفریح جذاب را تجربه کنند.

  • تماشای رقص تانورا در تور سافاری دبی 

پس از یک گشت‌و‌گذار طولانی و تجربه تفریحاتی مهیج در طول روز به تماشای رقص زیبای تانورا بنشینید. تانورا در لغت به معنی «دامن» است. رقص تانورا نیز رقصی سنتی است که در آن رقصنده‌ها دامن‌هایی بلند، پر‌چین و رنگارنگ می‌پوشند و می‌رقصند. شما می‌توانید از تماشای این رقص پر‌شور و زیبا لذت ببرید. البته برای بیشتر شدن هیجان، پیشنهاد می‌کنیم از جای خود بلند شده، گروه رقص را همراهی کرده و شبی خاطره‌انگیز برای خود بسازید. 

  • شب‌مانی در کویر

تماشای آسمان پر‌ستاره اعجاب‌انگیز شب‌های کویر از اصلی‌ترین دلایل افراد برای سفر به‌سوی شنزار‌هاست. شب‌های کویر به‌قدری دل‌نشین و دوست‌داشتنی است که لحظه‌لحظه آن وجود شما را پر‌از لذت و آرامش می‌کند. برای درک بهتر تجربه‌ای که در شب‌های سافاری دبی در انتظار شماست، تصور کنید که در‌ کنار همراهانتان دور آتش نشسته‌اید و با غذا و نوشیدنی‌های لذیذ از شما پذیرایی می‌شود. در این میان گاهی به دلربایی ستارگان در آسمان چشم می‌دوزید و گاهی از تماشای رقص و گوش‌دادن به موسیقی سرمست می‌شوید.

  • عکاسی در غروب خورشید

اگر بگوییم که غروب دلربای کویر کم از آسمان شب شگفت‌انگیزش ندارد، دروغ نگفته‌ایم. اگر در تور سافاری کویر شرکت کردید، فراموش نکنید که به‌هنگام چند عکس زیبا، بر فراز تپه‌های شنی، با پس‌زمینه غروبی نارنجی‌رنگ و دل‌فریب ثبت کنید. همچنین اگر اهل عکاسی حرفه‌ای هستید، باید بگوییم که غروب شنزار‌های دبی، سوژه‌ای بی‌نظیر برای ثبت عکس‌هایی زیباست. 

  • تجربه زیپ لاین 

عکس زیپ لاین  سافاری دبی 

تجربه استفاده از زیپ لاین در سافاری دبی را به آن دسته از افرادی که عاشق آدرنالین و فعالیت‌های پر‌هیجان هستند، پیشنهاد می‌کنیم. با زیپ لاین می‌توانید جایی میان زمین و آسمان قرار گرفته و با سرعتی تقریباً زیاد بر فراز تپه‌های شنی پر‌واز کنید و خود را به دست باد بسپارید. 

  • پرواز به سبک پاراگلایدر

پاراگلایدر نیز از آن دست تفریحاتی است که میان دوست‌داران هیجان طرفداران بسیاری دارد. پاراگلایدر به شما این فرصت را می‌دهد تا مانند پرنده‌ای آزاد و رها، بر فراز شنزار‌های طلایی‌رنگ به پرواز درآمده و نوازش باد روی پوست خود را حس کنید. 

  • طراحی با حنا روی دست‌ها و پا‌ها

همان طور که گفتیم در سافاری دبی، علاوه‌بر تفریح و هیجان، قرار است با زندگی مردم بادیه‌نشین و سنت‌های آن‌ها آشنا شوید و بخشی از سبک زندگی آن‌ها را تجربه کنید. طراحی با حنا روی دست‌ها و پا‌ها از قدیمی‌ترین سنت‌های مرسوم این مردم است که در سافاری صحرای دبی، میان گردشگران خانم بسیار پر‌طرفدار است. در واقع شما می‌توانید از کسانی که این کار را انجام می‌دهند بخواهید تا با حنا، طرحی که دوست دارید را روی دست‌ها و پا‌هایتان بکشند؛ تا شما نیز همرنگ زنان بادیه‌نشین صحرا‌های دبی شوید. 

  • چشیدن غذاهای محلی دبی

از هرچه بگذریم، سخن شکم‌گردی خوش‌تر است! در سافاری دبی اغلب غذا‌های محلی و سنتی بادیه‌نشینان دبی طبخ و سرو می‌شود غذا‌های سنتی عربی، به‌لحاظ طبع و طعم، شباهت بسیاری به غذا‌های ایرانی دارند؛ از‌این‌رو شما می‌توانید با خیال راحت، خود را به صرف غذایی خوشمزه دعوت کرده و لذت چشیدن غذا‌های لذیذ آن‌ها را تجربه کنید. 

  • پیاده‌روی روی شن‌ها

هنگام عصر و غروب که هوای کویر رو به خنکی می‌رود، پیاده‌روی با پا‌های برهنه روی شن‌ها، از لذت‌بخش‌ترین و پر‌آرامش‌ترین تفریحاتی است که می‌توان در سافاری کویر تجربه کرد. در زمان خنکی هوا، درنگ نکنید و کفش‌ها را از پا درآورده و بگذارید تا شن‌های نرم و طلایی کویر پا‌هایتان را به‌آغوش بکشد. سپس در جست‌و‌جوی کشف چیز‌های جدید، به ماجراجویی در دل کویر را آغاز کنید. البته دقت داشته باشید که زیاد از همراهان و راهنمای خود دور نشوید. 

تورهای سافاری دبی و خدماتشان | با کدام تور سفر کنیم؟

به‌طور کلی شرکت‌ها و گروه‌های مختلفی تور‌های سافاری دبی را با خدمات و مدت زمان‌های مختلف برگزار می‌کنند. برخی از آن‌ها یک‌روزه و برخی دیگر چند‌روزه هستند. همچنین خدمات تور‌ها بسته به نوع شرکت و هزینه‌ای که دریافت می‌کنند متفاوت است. از‌این‌رو بهتر است پیش از هر‌چیزی ابتدا تور‌های مختلف و خدمات آن‌ها بررسی کرده و بهترین گزینه را بر‌اساس سلیقه و بودجه خود انتخاب کنید.

نکات مهم برای تجربه سافاری دبی | هر‌آنچه لازم است بدانید

هرچند خوش‌گذرانی و لذت‌بردن از لحظه‌ها قانون اول سافاری دبی است؛ اما بهتر است این نکات را نیز در نظر بگیرید:

  • همراه داشتن نوشیدنی الکلی در کمپ ممنوع بوده و شامل جریمه نقدی می‌شود.
  • نوزادان کتر از ۳ سال، خانم‌های باردار و افرادی که مشکل قلبی یا کمردرد دارند، امکان ورود را ندارند.
  • اگر دنبال برنامه‌های آتش‌بازی و رقص عربی هستید، بهتر است در ماه رمضان سراغ سافاری نروید. این برنامه‌ها در ماه رمضان برگزار نمی‌شوند.

وسایل ضروری برای تجربه سافاری کویر دبی | چه وسایلی با خود به‌همراه داشته باشیم؟

عکس وسایل ضروری برای تجربه سافاری کویر

درست است که سافاری دبی پر از امکانات مختلف است؛ اما انتظار ندارید که دست خالی به سفر بروید؟! مهم‌تر از هرچیز دوربین عکاسی مناسبی همراه خود بیاورید. مناظری که در سافاری دبی خواهید دید را جای دیگری مشاهده نخواهید کرد! چند دست لباس مناسب و راحت نیز همراه خود بیاورید. سعی کنید طلا، جواهرات، تلفن همراه و وسایل قیمتی را همراه خود نیاورید.

پارک سافاری دبی | تماشای حیات وحش سراسر دنیا

پارک سافاری دبی (Dubai Safari Park) که آن با نام‌های «حدیقه سفاری دبی» و «باغ وحش دبی» نیز می‌شناسند، مجموعه‌ای بی‌نظیر است که در آن بالغ‌بر ۲۵۰۰ حیوان و ۲۵۰ گونه جانوری از سراسر دنیا در محیطی کاملا مناسب و شبیه به زیستگاهشان نگهداری می‌شوند. جالب است بدانید که ساخت این پروژه بلند‌پروازانه بیش از ۴۰ میلیون دلار هزینه داشته است. در این پارک شما می‌توانید در قلب طبیعت وحشی قدم گذاشته و زندگی جانوران وحشی را از نزدیک تماشا کنید. اینجا را یکی از جاهای تفریحی دبی برای کودکان می‌دانند.

بخش‌های مختلف پارک سافاری دبی | سفر به دنیای جانوران وحشیِ آفریقا تا آسیا

  • سافاری ویلیج دبی

عکس سافاری ویلیج سافاری دبی

آیا تا‌به‌حال به‌هنگام تماشای مستند‌های حیات وحش، دلتان خواسته که بتوانید تمامی آن صحنه‌ها را نه از پشت مانیتور یا تلویزیون، بلکه از نزدیک ببینید؟ در سافاری ویلیج دبی این امکان فراهم شده است! در‌واقع در سافاری ویلیج شما به دنیای حیوانات وحشی قدم می‌گذارید و محو تماشای آن‌ها می‌شوید. گفتنی است که در این مجموعه، برای گونه‌های جانوری مختلف، محوطه‌های وسیعی در‌ نظر گرفته شده و شرایط و امکانات ویژه‌ای را برای آن‌ها فراهم کرده‌اند؛ تا این حیوانات بتوانند در محیطی شبیه به زیستگاه خود زندگی کنند. چه چیزی بهتر از اینکه بدون آسیب‌زدن به حیواناتی همچون شیر، پلنگ و کروکودیل، اسب آبی، گوره خر، بوفالو، خرس، چیتا و بوفالوی سفید و سخت‌کردن شرایط زندگی‌شان، در محیطی امن، به تماشای آن‌ها پرداخته و تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد برای خود خلق کنید؟

  • دهکده آفریقا 

دهکده آفریقا (african village) از جذاب‌ترین بخش‌های پارک سافاری دبی است. در این بخش انواع گونه‌های جانوری از حیات وحش کم‌نظیر و غنی آفریقا، در محیطی شبیه به زیستگاهشان، زیست می‌کنند. گشت‌و‌گذار در دهکده آفریقا این مجموعه، همچون رفتن به قلب جنگل‌های آفریقا، پر‌هیجان و جذاب است. در این بخش شما می‌توانید حیوانات وحشی از جمله شیر، شامپانزه، گوریل، زرافه گردن کوتاه، لمور، شاخ درازان و لاکپشت غول‌پیکر و سگ‌های وحشی را از نزدیک مشاهده کنید. 

  • دهکده عرب

شاید با شنیدن نام امارات و به‌طور کلی کشور‌های عربی، تصویری از بیابان‌های بی‌آب‌وعلف در ذهنتان تداعی شود که هیچ موجود زنده‌ای در آن‌ها وجود ندارد. دهکده عرب (arabian village) جایی است که تصور شما را راجع‌به حیات وحش کشور امارات و دیگر کشور‌های عربی تغییر خواهد داد. در این بخش زیستگاهی مناسب برای حیوانات وحشی از قبیل گرگ، نیلی گاو، شاخ درازان، شترمرغ، تیزشاخ، آهو، کل سکایی و… ایجاد شده و این گونه‌ها در این زیستگاه نگهداری می‌شود. از‌این‌رو شما می‌توانید برای آشنایی با حیات وحش کشور‌های بیابانی عرب، سری به دهکده عرب در مجموعه سافاری لند دبی زده و تجربه‌ای متفاوت را برای خود رقم بزنید. 

  • دهکده آسیایی

اگر از ما بپرسید، می‌گوییم که جذاب‌ترین و زیبا‌ترین بخش مجموعه سافاری لند دبی، دهکده آسیایی آن است؛ چرا‌که با ورود به آن گویی از دنیایی گرم و بیابانی، به دنیایی سبز و خرم قدم گذاشته‌اید. شاید تا کنون گشت‌و‌گذار در جنگل‌ها، در کنار حیوانات وحشی را تنها در فیلم‌ها، کارتون‌ها و مستند‌ها دیده باشید؛ اما در این مکان می‌توانید در محیطی مملو از درختانی که شبیه به جنگی انبوه شبیه‌سازی شده است، حضور داشته و از نزدیک غرق تماشای زندگی حیواناتی همچون میمون‌های درازدست، خرس سیاه آسیایی، اژدهای کومودو و ده‌ها گونه پرنده شوید. 

  • وادی ویلیج

وادی ویلیج همان جایی است که پس از گشت‌و‌گذار پر‌ماجرا و پر‌هیجان در دهکده‌های پارک سافاری دبی، باید به سراغ آن بروید. این بخش در‌ واقع محیطی رو‌باز و پر‌آرامش است که در آن چندین رستوران سیار در مینی‌بوس‌های رنگارنگ آماده‌اند تا از شما با غذا‌هایی خوشمزه پذیرایی کنند. 

  • مزرعه کودکان

مزرعه کودکان (kids farm) با محیطی سرگرم‌کننده و آموزشی، جایی است که در آن همواره آواز شادی و خنده کودکان به گوش می‌خورد. در اینجا کودکان می‌توانند چیز‌هایی را تجربه کنند که شاید هیچگاه فرصت انجام آن‌ها در زندگی شهری وجود نداشته باشد. هدف اصلی که در این بخش دنبال می‌شود، این است که کودکان ضمن دور شدن از فضای مدرن شهری، با طبیعت در ارتباط باشند و در کنار آن، موضوع‌های علمی راجع به حیوانات اهلی را به زبانی ساده یاد بگیرند. همان طور که گفتیم در بخش مزرعه کودکان، یادگیری در کنار سرگرمی است. در‌واقع کودکان در این بخش می‌توانند فعالیت‌هایی متفاوت و چالش‌بر‌انگیزی را همچون دوشیدن شیر گاوها، برداشتن تخم مرغ از لانه مرغ‌ها و… در شرایطی ایمن تجربه کنند. 

بهترین زمان سفر به دبی برای تجربه سافاری دبی | تجربه نهایت لذت در بهترین زمان

همان طور که می‌دانید، آب‌و‌هوای شهر دبی گرم و خشک است و تابستان‌های بسیار سوزانی دارد. از‌ سوی دیگر گرمای این دیار در کویر‌هایش بیش از سایر مناطق آن خود‌نمایی می‌کند؛ اینجاست که انتخاب زمانی مناسب برای تجربه سافاری دبی، پر‌اهمیت می‌شود. همان طور که در راهنمای سفر دبی اشاره کردیم، اگر تاب گرمای سورزان تابستان‌های دبی را ندارید، بهترین زمان سفر به دبی برای شما فصل زمستان است. همچنین اگر قصد سفر به قلب کویر‌های این شهر توریستی را نیز دارید، بهتر است در فصل زمستان عازم دبی شوید. 

پارک سافاری دبی کجاست؟

پارک سافاری دبی در منطقه الوراقا (Al Warqa’a) واقع شده است. شما می‌توانید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی یا خودرو شخصی به‌راحتی خود را به این مجموعه تفریحی شگفت‌انگیز برسانید. 

هزینه ورود به پارک سافاری دبیبرای بزرگسالان ۸۵ درهم و برای کودکان ۳۰ درهم
هزینه ورود به سافاری ویلیجبرای بزرگسالان ۵۰ درهم و برای کودکان ۲۰ درهم
ساعات بازدیدهر‌روز هفته از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰
آدرس5CCW+H5 - Al Warqa 5 - Dubai - United Arab Emirates

همان طور که وعده داده بودیم، از سیر‌تا‌پیاز سافاری دبی را در این سفر با ره بال آسمان برایتان گفتیم و تجربه‌ای که در این ماجراجویی در انتظار شما است را وصف کردیم. همچنین تمام اطلاعاتی را که برای تجربه انواع سافاری در دبی لازم بود بدانید را در اختیارتان قرار دادیم. هم‌اکنون نوبت شما است تا اگر اطلاعات تجربیاتی در این خصوص دارید، در بخش نظرات با ما به‌اشتراک بگذارید.

سافاری در دبی به دو بخش تماشای حیات وحش در پارک سافاری دبی و کویر‌گردی در سافاری کویر تقسیم می‌شود.

پارک سافاری دبی در منطقه الوراقا (Al Warqa’a) قرار دارد.

زمستان بهترین زمان برای سفر به دبی محسوب می‌شود؛ جراکه در این فصل گرمای کمتری را تجربه خواهید کرد. گشت‌وگذار در دبی هم در زمستان لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

هزینه ورود به پارک هیجان‌انگیز سافاری دبی برای بزرگ‌سالان ۸۵ درهم و برای کودکان ۳۰ درهم است. هزینه سافاری ویلیج ارزان‌تر است. برای ورود به سافاری ویلیج، بزرگ‌سالان باید ۵۰ درهم و کودکان باید ۲۰ درهم بپردازند.

خیر. تماشای برنامه‌های رقص عربی و آتش‌بازی در ماه رمضان امکان‌پذیر نیست.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.