آبنمای موزیکال دبی | تماشای با‌شکوه‌ترین آبنمای موزیکال جهان

0

دبی مهد توریستی خاورمیانه است و به‌لطف سازه‌های حیرت‌انگیز و جاذبه‌های گردشگری منحصر‌به‌فردش، سالانه میلیون‌ها گردشگر را از سراسر دنیا به‌سوی خود می‌کشاند. بدون شک نام برج خلیفه دبی را شنیده‌اید. این‌بار می‌خواهیم در کنار این برج ایستاده و محو تماشای رقص نور و آب در آبنمای موزیکال دبی شویم که درون دریاچه مصنوعی برج خلیفه واقع شده است. این آبنما جاذبه‌ای حیرت‌انگیز و تماشایی در قلب شهر دبی است که هیچ گردشگری از تماشای نمایش‌های خیره‌کننده آن نمی‌گذرد. برای آشنایی بیشتر با این آبنمای زیبا و فواره‌های رقصان آن و همچنین کسب اطلاعات لازم برای بازدید از این جاذبه تماشایی، در این مطلب همراه ما باشید. 

فهرست مطالب

آبنمای موزیکال دبی کجاست؟

عکس آبنمای موزیکال دبی در دبی

آبنمای برج خلیفه سازه‌ای حیرت‌انگیز در شهر مدرن و گردشگری دبی است که در دریاچه مصنوعی برج خلیفه، واقع در خیابان شیخ محمد بن راشد، قرار دارد. خوب است اشاره کنیم که در نزدیکی دریاچه مصنوعی برج خلیفه و فواره‌های رقصان و شگف‌انگیزآن، آسمان‌خراش معروف برج خلیفه و مجتمع تجاری دبی مال واقع شده‌اند. 

معرفی آبنمای برج خلیفه | نمایشی تماشایی از رقص آب و نور بر ریتم موسیقی

عکس معرفی آبنمای موزیکال دبی

آبنمای موزیکال دبی از با‌شکوه‌ترین و تماشایی‌ترین جاهای دیدنی دبی است. این آبنما با شکوه و عظمتی که دارد، توانسته است عنوان بزرگ‌ترین آبنمای موزیکال در جهان و بلند‌ترین فواره‌های آبی دنیا را از آن خود کند. اگر بخواهیم شگفتی این جاذبه را با عدد‌ و رقم به‌ رخ بکشیم، باید بگوییم که فواره‌های این آبنمای موزیکال می‌توانند در هر نمایش چیزی حدود ۲۲ هزار گالون آب را تا ارتفاع ۱۵۰‌متری (معادل ارتفاع بنایی با ۵۰ طبقه) به‌سمت بالا پرتاب کنند. البته این تمام ماجرا نیست. عملکرد فواره‌ها را با ریتم موسیقی که در محل پخش می‌شود هماهنگ است و نور‌پردازی‌های زیبا، این نمایش را تماشایی‌تر کرده‌اند. از‌این‌رو می‌توان گفت که در این محل نمایشی از رقص شگفت‌انگیز و مسحور‌کننده آب و نور بر ریتم موسیقی گوش‌نواز برگزار می‌شود. 

ویژگی‌های ساخت آبنمای برج خلیفه | سازه‌ای با‌شکوه و درخشان در دبی 

پروژه ساخت آبنمای دبی در دریاچه مصنوعی برج خلیفه همچون دیگر پروژه‌های بلند‌پروازانه و شگفت‌انگیز این شهر، با هدف تحت‌تأثیر قراردادن جهانیانیان آغاز شد. اجرای این پروژه بر عهده کمپانی وِت دیزاین (WET Design) بود که از بهترین شرکت‌های فعال در زمینه ساخت آبنما و سازه‌های آبی است. هزینه اجرای این پروژه چیزی حدود ۸۰۰ میلیون درهم بود. در‌ نهایت پروژه ساخت آبنمای دریاچه مصنوعی برج خلیفه در کمتر از ۳ ماه تکمیل شد و این آبنما برای اولین‌بار در تاریخ ۸ می سال ۲۰۰۹ شروع به فعالیت کرد. 

آبنمای برج خلیفه متشکل از ۵ حلقه با ابعاد مختلف و دو قوس کمانی است که ۲۷۵ متر‌مربع از دریاچه مصنوعی برج خلیفه را اشغال کرده‌اند. تمامی فواره‌ها، چراغ‌ها و پروژکتور‌ها روی این حلقه‌ها و قوس‌ها قرار گرفته‌اند. جالب است بدانید که برای ایجاد نور‌پردازی خیره‌کننده این آبنما از ۶هزار و ۶۰۰ چراغ و ۵۰ پروژکتور رنگی استفاده شده است. واقعیتی که در‌خصوص آبنما هر‌کسی را شگفت‌زده می‌کند، این است که فواره‌ها، چراغ‌ها و پروژکتور‌های آن قادرند بیش از هزار نمایش مختلف از رقص نور و آب در کنار هم را اجرا کنند. 

زمان‌های اجرای نمایش آبنمای دبی | زمان شروع رقص زیبای نور و آب 

عکس زمان‌ اجرای نمایش آبنمای دبی

برای آنکه بتوانید در زمانی مناسب در محل حاضر شده و اجرای با‌شکوه و بی‌نظیر فواره‌های رقصان دریاچه مصنوعی برج خلیفه را تماشا کنید، در ادامه سانس‌های اجرای نمایش را ارائه کرده‌ایم:

  • اجراهای عصر و شب: هر‌روز هفته از ساعت ۱۸:۰۰ تا ۲۳:۰۰ به وقت دبی (فاصله بین شروع هر اجرا ۳۰ دقیقه است)
  • اجرا‌های ظهر: 
    • شنبه تا پنجشنبه: دو اجرا در ساعات ۱۳:۰۰ و ۱۳:۳۰
    • جمعه‌ها: دو اجرا در ساعات ۱۳:۳۰ و ۱۴:۰۰
نکته: مدت‌زمان اجرای هر‌نمایش ۵ تا ۶ دقیقه است. 

هزینه بازدید از آبنمای موزیکال دبی | امکان تماشای نمایش برای همه

بازدید از این جاذبه حیرت‌انگیز و با‌شکوه کاملاً رایگان است. بازدید از این آبنما یکی از تفریحات رایگان دبی محسوب می‌شود. عموم مردم می‌توانند برای تماشای نمایش‌های آن در اطراف دریاچه مصنوعی برج خلیفه حاضر شوند. نکته‌ای که در این بخش خوب است به آن اشاره کنیم، این است که به‌دلیل رایگان‌بودن تماشای نمایش، اطراف دریاچه همواره شلوغ است و ممکن است ازدحام جمعیت، دید شما را سد کرده و مانع لذت بردن شما از نمایش شود. شما می‌توانید با پرداخت هزینه به بخش‌ها و اماکنی دسترسی داشته باشید که امکان تماشای نمایش آبنمای موزیکال برج خلیفه در محیطی خلوت و آرام در آنجا وجود داشته باشد. در ادامه راجع‌به بهترین مکان‌ها برای بازدید از نمایش فواره‌های رقصان این آبنما توضیح داده‌ایم. 

بهترین مکان‌ها برای تماشای آبنمای موزیکال دبی | تماشای منظره‌ای بی‌نظیر از بهترین مکان

همان‌طور که گفتیم ازدحام جمعیت در اطراف آبنمای موزیکال دبی در زمان اجرا ممکن است باعث شود تا شما نتوانید با آرامش و راحتی محو تماشای رقص زیبای نور و آب شوید. در اطراف این جاذبه فوق‌العاده مکان‌هایی وجود دارند که خلوت‌تر بوده و چشم‌انداز بهتری از این آبنمای حیرت‌انگیز دارند که در ادامه راجع‌به آن‌ها توضیح داده‌ایم. 

  • پیاده‌راه نزدیک آبنما 

عکس پیاده رو شناورنزدیک آبنما ی دبی

روی دریاچه مصنوعی برج خلیفه، جایی که فواره‌های رقصان قرار دارند، پیاده‌راهی شناور ایجاد شده است که در آن می‌توان از نزدیک‌ترین فاصله نمایش خیره‌کننده آبنمای برج خلیفه را تماشا کرد. طول این پیاده‌راه ۲۷۲ متر بوده و مبدأ آن پارک برج (Burj park) است و تا نزدیکی فواره‌های آبنما ادامه دارد. 

هزینه ورودی15 درهم امارات
نکتهورود به این پیاده‌راه برای افرادی که در تور بازدید از طبقه ۱۲۴ و ۱۲۵ برج خلیفه شرکت دارند رایگان است. 
وبسایتgroupon.ae
  • قایق‌سواری در دریاچه مصنوعی برج خلیفه 

قایق‌های سنتی کشور توریستی دبی که عبره (Abra) نام دارند، همواره در دریاچه مصنوعی برج خلیفه در‌حال گردش هستند. تجربه قایق‌سواری در این دریاچه در زمان برگزاری نمایش بی‌نظیر آبنما‌های آن، برای گردشگران هم فال است و هم تماشا. افراد می‌توانند علاوه‌بر لذت بردن از گشت‌و‌گذار در دریاچه سوار بر قایق، نمایش بی‌نظیر آبنمای پر‌شکوه برج خلیفه را از نزدیک‌ترین فاصله ممکن تماشا کنند. 

بلیط قایق‌های دریاچه مصنوعی برج خلیفه: هزینه بلیط قایق‌سواری در این دریاچه با‌توجه به شرکت و وب‌سایتی که از آن بلیط تهیه می‌کنید، متفاوت است و این هزینه از حدود ۶۸ درهم امارات آغاز می‌شود. 
  • کافه‌ها و رستوران‌های اطراف آبنما

رستوران‌ها و کافه‌های متعددی در ساختمان‌های اطراف دریاچه مصنوعی برج خلیفه، خصوصاً ساختمان‌های «دبی مال» و «بازار سوق‌البهار» وجود دارند که دارای چشم‌اندازی مناسب و تماشایی از نمایش آبنمای موزیکال دبی هستند؛ از‌این‌رو شما می‌توانید با رزرو میزی در این رستوران‌ها و کافه‌ها، علاوه‌بر صرف غذایی لذیذ، از تماشای نمایش فواره‌های رقصان دریاچه، لذت برده و به‌وجد آیید. 

  • رستوران خاورمیانه‌ای بیکر و اسپایس (Baker & Spice) در بازار سوق‌البهار
  • رستوران بریتانیایی ریوینگتون گریل (Rivington Grill) در بازار سوق‌البهار
  • رستوران ایتالیایی اوربانو (Urbano) در بازار سوق‌البهار
  • رستوران فرانسوی مرگو (Margaux Restaurant) در بازار سوق‌البهار
  • رستوران تایلندی منگو تیری (Mango Tree) در بازار سوق‌البهار
  • رستوران ایتالیایی بیچه ماره (Bice Mare) در بازار سوق‌البهار
  • رستوران کالیفرنیایی آسیایی زتا (Zeta) در بازار سوق‌البهار
  • رستوران آمریکایی تی جی آی فرایدیز (TGI Fridays) در مرکز خرید دبی مال
  • رستوران لبنانی وافی گورمی (Wafi Gourmet) در دبی مال
  • رستوران ایتالیایی کارلوچی‌ز (Carluccio’s) در دبی مال
  • کافه جو (Joe’s Cafe) در دبی مال
  • رستوران فرانسوی مادلین (Madeleine) در دبی مال
  • رستوران لبنانی برج الحمام (Burj Al Hamam) در دبی مال
  • کافه رستوران دین و دلوکا (Dean & Deluca cafe) در بازار سوق‌البهار

 

  • پل سوق بهار در مجتمع تجاری دبی مال 

با‌وجود تمام اماکنی که معرفی کردیم، اگر می‌خواهید سفری کم‌هزینه و اقتصادی داشته و در عین‌حال تماشای این نمایش بی‌نظیر را به‌دلیل ازدحام جمعیت از‌دست ندهید، می‌توانید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زود‌تر در محل حاضر شده تا بتوانید جلو‌تر از جمعیت، در صف‌های اول حاضر شوید. 

موزیک‌هایی که در آبنمای موزیکال دبی پخش می‌شوند |‌ ریتم رقص فواره‌ها

در طول روز ۲۵ موسیقی با سبک‌های مختلف در محل پخش می‌شوند که رقص زیبای فواره‌های آبنما در پر‌تو نور‌پردازی‌های خیره‌کننده، بر ریتم این موسیقی‌ها جریان دارد. جالب است بدانید که یکی از این ۲۵ ترانه زیبا، آهنگ «امواج» از بیژن مرتضوی، خواننده و آهنگ‌ساز بنام ایرانی است. همچنین خوب است اشاره کنیم که بیست‌و‌پنجمین یا آخرین موسیقی‌ که در پایان روز در این محل پخش می‌شود نیز، سرود ملی کشور امارات متحده عربی است. 

جاهای دیدنی اطراف آبنمای دبی | تماشای سازه‌های مبهوت‌کننده شهر دبی 

برای آنکه بتوانید با یک تیر چند نشان زده و از چند جاذبه منحصر‌به‌فرد و جذاب در دبی در یک روز بازدید کنید، در ادامه دیگر جاهای دیدنی دبی که در نزدیکی فواره موزیکال این شهر قرار دارند را معرفی کرده‌ایم:

آبنما‌های مشابه آبنمای دبی در جهان | رقصی پر‌شکوه توسط فواره‌ها در جهان

خوب است بدانید که آبنما‌ها و فواره‌های رقصان و موزیکال مشابه به آبنمای دبی در سراسر جهان وجود دارند که هر‌کدام جذابیت‌ها و جلوه‌های خیره‌کننده خاص خود را داشته و بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. در ادامه برخی از معروف‌ترین فواره‌های مشابه فواره رقصان و موزیکال دبی را معرفی کرده‌ایم:

  • فواره یونیسفر در آمریکا؛
  • فواره Montjuic در اسپانیا؛
  • فواره بزرگ غاز وحشی در چین؛
  • فواره ملک فهد در عربستان.

بهترین زمان بازدید از آبنمای برج خلیفه | تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد در زمانی مناسب

عکس بهترین زمان بازدید از آبنمای برج خلیفه

نکته‌ای که وجود دارد این است که هر نمایش آبنمای دبی فقط ۵ تا ۶ دقیقه طول می‌کشد. از سوی دیگر نیز این نمایش‌ها در تمام روز‌های سال به‌صورت مداوم در این محل برگزار می‌شوند. با این توضیحات اگر هدف شما فقط بازدید از رقص زیبای فواره‌ها در میان نورپر‌دازی‌های تماشایی در دریاچه مصنوعی برج خلیفه است، باید بگوییم که تفاوتی ندارد که چه فصل یا چه ماهی از سال برای بازدید از آن اقدام کنید. اما اگر می‌خواهید سفری دل‌پذیر به دبی داشته و علاوه‌بر لذت‌بردن از آب‌و‌هوایی مطلوب، سفرتان مقرون‌به‌صرفه هم باشد، بهتر است ماه‌های آذر تا اواخر زمستان که بهترین زمان سفر به دبی هستند را برای سفر به این شهر توریستی، در تقویم خود علامت بزنید. 

دسترسی به آبنمای موزیکال دبی | راهنمای کامل برای استفاده از وسایل نقلیه مختلف

دسترسی به آبنمای دبی، به علت موقعیت قرار‌گیری خوب آن در شهر، بسیار ساده است و شما می‌توانید از هر نقطه شهر با انواع وسایل نقلیه شخصی و عمومی به‌راحتی این مقصد تماشایی برسید. در ادامه راهنمایی کامل برای استفاده از انواع وسایل نقلیه عمومی و شخصی برای رسیدن به نمایش خیره‌کننده فواره‌های دریاچه برج خلیفه، ارائه کرده‌ایم:

  • اتوبوس‌ها

برای دسترسی به این جاذبه خیره‌کننده در دبی و ساختمان‌های اطراف آن، از جمله دبی مال و برج خلیفه، می‌توانید سوار خط‌های اتوبوس ۲۷ و ۲۹ شده و پس از کمی پیاده‌روی به نزدیکی دریاچه مصنوعی برج خلیفه برسید. 

  • مترو

علاوه‌بر اتوبوس‌های خطی، هزینه رفت‌و‌آمد در دبی با استفاده از مترو نیز بسیار کم‌هزینه است؛ از‌این‌رو اگر می‌خواهید سفری اقتصادی داشته باشید، می‌توانید برای دسترسی به آبنمای دبی سوار خط مترویی شوید که در ایستگاه مترو دبی مال ـ برج خلیفه توقف دارد؛ چرا‌که این ایستگاه نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به مقصد مد‌نظر شماست.

  • تاکسی‌های داخل شهر و تاکسی‌های آنلاین

از جمله ساده‌ترین راه‌ها برای دسترسی به مقاصد مختلف، استفاده از تاکسی‌های آنلاین یا تاکسی‌های داخل شهر است. در شهر دبی تاکسی‌های آنلاین معروف و پر‌استفاده‌ای همچون اوبر (Uber) و کریم (Careem) فعالیت دارند و برای دسترسی به آن‌ها کافی است اپلیکیشن آن‌ها را نصب کرده و با مشخص‌کردن مبدأ و مقصد خود، درخواست تاکسی کنید. 

هزینه بازدیدرایگان
باعت بازدید6 عصر تا 11 شب
شماره تماس97145672030+
آدرسدبی، بلوار شیخ محمد بن راشد، فشن پارکینگ دبی مال

در این مطلب همراه با مجله گردشگری ره بال آسمان سوار بر بال نوشته، به مهد توریستی خاور‌میانه سفر کرده و از جاذبه‌ای حیرت‌انگیر و تماشایی در این شهر مدرن دیدن کردیم. توصیه می‌کنیم اگر قصد سفر به این شهر رؤیایی را دارید، پیش از سفر راهنمای سفر دبی را مطالعه کرده تا چراغ راه شما برای داشتن اوقاتی به‌یاد‌ماندنی در دبی باشد. در‌نهایت فراموش نکنید که اگر تجربه حضور در کنار دریاچه مصنوعی برج خلیفه و تماشای نمایش خیره‌کننده آبنمای دبی را داشته‌اید، نظر و تجربیات خود را با ما و مخاطبان خوش‌ذوق ما به اشتراک بگذارید.

آبنمای موزیکال دبی در دریاچه مصنوعی برج خلیفه، واقع در بلوار شیخ محمد بن راشد قرار دارد.

بازدید از این جاذبه مبهوت‌کننده و تماشایی برای عموم مردم رایگان است.

تمام روز‌های هفته از ساعت ۱۸:۰۰ تا ۲۳:۰۰ هر نیم ساعت یک بار این نمایش اجرا می‌شود. همچنین در شنبه تا پنجشنبه دو اجرا در ساعات ۱۳:۰۰ و ۱۳:۳۰ و در روز‌های جمعه‌ دو اجرا در ساعات ۱۳:۳۰ و ۱۴:۰۰ برگزار می‌شود.

برای دور ماندن از ازدحام جمعیت و تماشای نمایش بی‌نظیر آبنمای دبی در محیطی آرام با چشم‌اندازی مناسب می‌توانید به مکان‌هایی همچون پیاده‌راه نزدیک آبنما، کافه‌ها و رستوران‌های اطراف و پل سوق‌البهار بروید؛ یا برای قایق‌سواری در دریاچه برج خلیفه در زمان برگزاری نمایش، اقدام کنید.

در مجموع در طول روز ۲۵ موسیقی مختلف در این محل پخش می‌شوند که یکی از آن‌ها آهنگ امواج از بیژن مرتضوی بوده و آخرین موسیقی نیز، سرود ملی کشور امارات متحده عربی است.

3.5/5 (2 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.