آکواریوم شهر دریایی مشهد | فرصتی برای تماشای شگفتی‌های دنیای زیر آب

7
توجه: آکواریوم شهر دریایی مشهد مدت‌هاست که تعطیل شده است. همه عکس‌های این مقاله تزئینی است.

آکواریوم شهر دریایی مشهد به لحاظ تعداد ماهی‌های آب شور و مخازن آبی، بزرگ‌ترین آکواریوم آب شور در ایران به حساب می‌آید. همان‌گونه که می‌دانید، ماهی‌های آب شور، زیبایی‌های بیشتری نسبت به ماهی‌های آب شیرین دارند. در نتیجه آکواریوم شهر دریایی به یکی از جاهای دیدنی مشهد با جاذبه‌های دریایی تبدیل شده است. در این آکواریوم انواع ماهی‌های رنگارنگ خودنمایی می‌کنند و در کنار این ماهی‌های بامزه و زیبا، چندین گونه ماهی خطرناک مانند کوسه ماهی در آکواریوم شهر دریایی نگهداری می‌شود. به ماهی‌هایی که اشاره کردیم، لاک‌پشت‌های مهربان و اختاپوس‌های مرموز را هم اضافه کنید. تنوع انواع ماهی‌های آب شور در آکواریوم شهر دریایی الماس شرق، فرصتی برای تماشای شگفتی‌های دنیای زیر آب مهیا کرده است. در ادامه اطلاعات جالبی از این آکواریوم آماده کرده‌ایم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب تا انتها، گردشگری خاطره‌سازی را در آکواریوم شهر دریایی تجربه کنید.

آکواریوم شهر دریایی مشهد کجاست؟

آکواریوم شهر دریایی شرق مشهد

منطقه گردشگری تجاری سپاد در مشهد به یکی از مکان‌های پرطرفدار در بین گردشگران استان خراسان رضوی تبدیل شده است. در این منطقه تعداد زیادی از جاهای دیدنی مشهد قرار گرفته‌اند. یکی از معروف‌ترین این مکان‌ها، مرکز خرید الماس شرق مشهد است. این مرکز خرید با معماری جدید و امروزی ساخته شده و یکی از ساختمان‌های تجاری جذاب برای گردشگران به حساب می‌آید. الماس شرق مشهد، جاذبه‌های گردشگری مختلفی دارد که یکی از معروف‌ترین آن‌ها، آکواریوم شهر دریایی است. به همین دلیل نیز به این مکان، آکواریوم آب شور الماس شرق مشهد هم می‌گویند. اکواریوم شهر دریایی در طبقه‌ چهارم مرکز خرید الماس شرق جا خوش کرده است.

اطلاعات بازدید از آکواریوم شهر دریایی مشهد

قیمت بلیط آکواریوم مشهد

درهای این آکواریوم همه‌روزه به غیر از ایام تعطیل از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب به روی علاقه‌مندان باز است. برای رسیدن به آکواریوم شهر دریایی، باید راهی میدان خیام مشهد شوید. در میدان خیام به منطقه‌ تجاری گردشگری سپاد می‌رسید. در این منطقه، مرکز خرید الماس شرق خودنمایی می‌کند. وارد این مرکز خرید شوید و به طبقه چهارم آن بروید. در این طبقه آکواریوم شرق دریایی مشهد قرار دارد.
انصافاً باید گفت قیمت بلیط آکواریوم مشهد نسبت به دیگر جاهای دیدنی این شهر، مناسب‌تر است. با این حال تهیه بلیط با روش‌های اینترنتی، تخفیف چشمگیر برای بلیط آکواریوم مشهد دارد.

آدرس: مشهد، مجتمع تجاری الماس شرق، طبقه چهارم.
شماره تماس: ۰۵۱۳۷۱۱۳۰۱۳

بخش های دیدنی آکواریوم شهر دریایی مشهد

آکواریوم شهر دریایی شرق

وقتی صحبت از یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های ماهی‌های آب شور در ایران به میان می‌آید، کاملاً مشخص است که این آکواریوم باید بخش‌های متنوعی داشته باشد. آکواریوم شهر دریایی چندین بخش اصلی و چند قسمت فرعی دارد. در این بخش‌ها، انواع گونه‌های آبزی از سرتاسر دنیا جمع شده‌اند. همان‌گونه که اشاره کردیم، ماهی‌های آب شور زیبایی بیشتری نسبت به ماهی‌های آب شیرین دارند. با این حال جالب است بدانید ایجاد شرایطی مانند آبِ شورِ دریا در آکواریوم کار چندان ساده‌ای نیست. به همین دلیل بخش اصلی نمایشگاه آبزیان شهر دریایی شرق به ماهی‌های آب شور اختصاص داده شده است. البته در کنار بخش‌های مخصوص ماهی‌های آب شور، بخش‌هایی نیز به ماهی‌های آب شیرین اختصاص دارد. به لطف این بخش‌ها می‌توان گفت آکواریوم شهر دریایی، طیف گسترده‌ای از انواع ماهی‌های دریایی و رودخانه‌ای را دور هم جمع کرده است.

در این بخش‌ها اطلاعات کاملی درباره انواع گونه‌های آبزی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. به همین دلیل در کنار جاذبه‌های بصری، آکواریوم شهر دریایی به مکانی مناسب برای کسب اطلاعات درباره ماهی‌های مختلف به حساب می‌آید. در نتیجه می‌توان گفت گردشگری در آکواریوم شهر دریایی، هم فال است و هم تماشا.

گونه های آکواریوم آب شور الماس شرق

گونه های آکواریوم آب شور الماس شرق

گلچینی زیبا از انواع گونه‌های ماهی‌های آب شور و آب شیرین در آکواریوم شهر دریایی پیش روی علاقه‌مندان قرار گرفته است. طرفداران ماهی‌های آب شور به‌خوبی می‌دانند که دلقک ماهی، یکی از بامزه‌ترین گونه‌های ماهی‌های دریایی است که در بیشتر آکواریوم‌های شهری وجود دارد. چندین نمونه از این گونه بامزه در آکواریوم شهر دریایی نگهداری می‌شوند. گونه دیگری که وجود آن در هر آکواریومی، طیف گسترده‌ای از علاقه‌مندان را به آن جذب می‌‌کند، کوسه ماهی است. ناگفته پیداست کوسه ماهی که در آکواریوم شهر دریایی نگهداری می‌شود، با کوسه‌های خونخواری که در آب‌های آزاد زندگی می‌کنند، تفاوت‌‌های زیادی دارد. این کوسه‌ ماهی از گونه‌هایی است که خطر کمتری نسبت به کوسه‌ ماهی‌های معروفی مانند کوسه سفید یا کوسه ببری دارد.

گونه های آکواریوم آب شور الماس شرق

با این حال از آنجایی که با کوسه ماهی روبه‌رو هستیم، تماشای گونه‌ای که در آکواریوم شهر دریایی نگهداری می‌شود، برای علاقه‌مندان دنیای کوسه‌ها خالی از لطف نیست. در این آکواریوم چندین گونه لاک‌پشت آبی نیز وجود دارد. این لاک‌پشت‌ها در آب زندگی می‌کنند و از لاک‌پشت‌های خاکی زیباتر هستند.

گونه های آکواریوم آب شور الماس شرق مشهد

به علاقه‌مندان هیجان این نوید را بدهیم که مارماهی، یکی دیگر از گونه‌های جانوران آبزیِ آکواریوم شهر دریایی است. خرگوش ماهی، ماهی کاردینال و ماهی نئون از دیگر گونه‌های آب شوری است که در آکواریوم شهر دریایی نگهداری می‌شود.

آکواریوم آب شور الماس شرق مشهد

در کنار این ماهی‌های آب شور، چندین گونه ماهی آب شیرین نیز وجود دارد. ماهی اسکار و ماهی کله‌ماری از ماهی‌های جذابی هستند که در قسمت آب شیرین این آکواریوم زندگی می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم اگر راهی آکواریوم شهر دریایی شدید، حتماً اطلاعات لازم درباره تفاوت گونه‌های آب شور و آب شیرین را از کارمندان این آکواریوم بپرسید. خدا را چه دیده‌اید، چه بسا تماشای زیبایی‌های ماهی‌های آب شور در این آکواریوم، شما را به هوس انداخت تا چند گونه ماهی در آکواریوم منزل نگهداری کنید.

امکانات آکواریوم شهر دریایی مشهد

امکانات آکواریوم شهر دریایی مشهد

آکواریوم شهر دریایی امکانات خاصی ندارد. با این حال از آنجایی که در یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید مشهد واقع شده، با حضور در این آکواریوم، به تمامی امکانات رفاهی مرکز خرید الماس شرق دسترسی دارید؛ در نتیجه سرویس بهداشتی، نمازخانه، صندلی برای نشستن، تهویه مطبوع، رستوران، کافه و مراکز فروش سوغات مشهد را می‌توان از امکاناتی دانست که در کنار آکواریوم شهر دریایی وجود دارد. این آکواریوم دیدنی به بسیاری از دیدنی‌‌های شهر مشهد نزدیک است. جاهای دیدنی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌‌کنیم، فاصله چندانی با آکواریوم شهر دریایی ندارند. اگر راهی این آکواریوم شدید، حتماً‌ سری به آن‌ها بزنید.

جاهای دیدنی اطراف آکواریوم شهر دریایی مشهد

باغ پرندگان مشهد

باغ پرندگان مشهد

ناگفته پیداست، علاقه‌مندان حیوانات راهی آکواریوم شهر دریایی الماس شرق مشهد می‌شوند. به همین دلیل از آنجایی که می‌دانیم این گردشگران بدون شک از گشت‌و‌گذار در پارکی پر از پرنده‌‌های خوش‌ نقش‌و‌نگار لذت می‌برند، پیشنهاد می‌کنیم در کنار بازدید از آکواریوم شهر دریایی، حتماً‌ سری به باغ پرندگان مشهد بزنند. حدود ۷۰۰ پرنده در باغ پرندگان مشهد نگهداری می‌شوند. این پرنده‌ها در بخش‌های مختلفی قرار دارند تا گردشگران در کنار تماشای پرنده‌های زیبا، اطلاعات لازم درباره آن‌ها را به دست آوردند.

باغ پرندگان مشهد

انواع پرنده‌های شکاری تیزپرواز، پرنده‌های نغمه‌سرا و پرنده‌های خوش‌رنگ‌و‌لعاب در گوشه‌و‌کنار باغ پرندگان مشهد خودنمایی می‌کنند. جالب است بدانید در این باغ‌ پرنده‌های نایابی نیز نگهداری می‌شود. برای نمونه می‌توان به طوطی شکرشکنی اشاره کرد که به چندین زبان زنده دنیا سخن می‌‌گوید.

پارک ساحلی آفتاب مشهد

انصافاً باید گفت پارک های آبی مشهد یکی از دیگری جذاب‌تر هستند. با این حال پارک ساحلی آفتاب مشهد، امکانات ویژه‌ای دارد. این پارک دارای مکانی مخصوص آفتاب‌گرفتن است. از طرف دیگر پارک ساحلی آفتاب مشهد، تنها پارک آبی در شمال شرق ایران است که استخر غواصی دارد. به همین دلیل حیف است راهی آکواریوم شهر دریایی الماس شهر مشهد شوید و در پارک ساحلی آفتاب مشهد تنی به آب نزنید.

پارک ساحلی آفتاب مشهد

پارک ساحلی آفتاب به لحاظ سرگرمی‌های آبی نیز طیف گسترده‌ای از انواع سرسره‌های هیجان‌انگیز را پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌دهد. این پارک به اندازه‌ای سرگرمی آبی دارد که دست‌کم نصف روز شمار را مشغول می‌کند.

پارک علمی پروفسور بازیما

پارک علمی پروفسور بازیما

برای شما گفتیم که در مرکز خرید الماس شرق، جاهای دیدنی مختلفی با کاربردهای متفاوت قرار دارد. یکی از این مکان‌ها که در کنار سرگرمی، جنبه علمی هم دارد، پارک علمی پروفسور بازیما است. در این پارک علمی، قسمت‌های مختلفی از بدن انسان در ابعادی بسیار بزرگ، شبیه‌سازی شده است. در نتیجه کودکان به همراه بزرگسالان می‌‌توانند گشتی جانانه در قسمت‌های مختلف بدن انسان بزنند و اطلاعات جدیدی کسب کنند. این پارک قسمت‌های علمی متفاوتی دارد. اطلاعات نجومی، زمین‌شناسی و پزشکی با زبانی ساده و جذاب برای علاقه‌مندان در پارک علمی پروفسور بازیما توضیح داده می‌شود.

اگر قصد دارید اعضای خانواده را مهمان یکی از جاهای تفریحی مشهد با جاذبه‌های گردشگری خاص کنید، پارک علمی پروفسور بازیما انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. ناگفته نماند این پارک در کنار سرگرمی‌های کودکانه، تفریحاتی مخصوص بزرگسالان دارد. به همین دلیل در پارک علمی پروفسور بازیما به تمامی اعضای خانواده خوش می‌گذرد.

شهربازی سرزمین عجایب

شهربازی سرزمین عجایب

آکواریوم شهر دریایی الماس شهر مشهد همسایه شهربازی سرزمین عجایب است. به همین دلیل پس از گشت‌و‌گذاری جانانه در این آکواریوم، کافی است قدم‌رنجه کنید و سری به شهربازی سرزمین عجایب بزنید. بازی‌های سرگرم‌کننده و متنوعی در این شهربازی وجود دارد. بعضی از این بازی‌ها مخصوص کودکان و بسیاری از آن‌ها برای بزرگسالان نیز سرگرم‌کننده است. در نتیجه شهربازی سرزمین عجایب به عنوان یکی از بهترین شهربازی های مشهد شناخته می‌شود.

بهترین زمان بازدید از آکواریوم شهر دریایی مشهد

بهترین زمان بازدید از نمایشگاه آبزیان شهر دریایی شرق

از آنجایی که آکواریوم شهر دریایی در محیطی سرپوشیده قرار دارد، گشت‌و‌گذار در آن در تمامی فصل‌های سال خوش می‌‌گذرد. با این حال با توجه به اینکه راهی مشهد هستید و می‌خواهید از دیگر جاهای دیدنی این شهر دیدن کنید، باید سفر خود را بر اساس آب و هوای مشهد ترتیب دهید. بهارهای این شهر از دیگر فصل‌ها خوش‌ آب‌و‌هواتر است. به تابستان که می‌رسید، مشهد حسابی گرم می‌شود. خوشبختانه بیشتر مراکز خرید مشهد و جاهای دیدنی این شهر تهویه مطبوعی دارند. در نتیجه گردشگری در مشهد حتی در گرم‌ترین روزهای سال نیز خوش می‌گذرد. پاییز دمای هوای مشهد بسیار مطلوب است. انصافاً باید گفت مشهد زمستان‌های سردی دارد؛ اما گردشگری در جاهای دیدنی این شهر که فضای سرپوشیده‌ای دارند، حتی در سردترین روزهای سال نیز خالی از لطف نیست.

آکواریوم شهر دریایی مشهد با ماهی‌های رنگارنگ و محیطی دل‌نشین، گردشگری خاطره‌سازی را برای علاقه‌مندان به دنیای زیر آب به ارمغان می‌آورد. امیدواریم اطلاعاتی که از آکواریوم شهر دریایی شرق مشهد مطرح کردیم، لذت گردشگری در این آکواریوم را برای شما دوچندان کند. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمند و خاطره‌های خوشی از گشت‌و‌گذار در آکواریوم‌های ایران دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های مفید و خاطره‌های شیرین را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر مخاطبانمان به اشتراک بگذارید.

برای رسیدن به آکواریوم شهر دریایی، باید راهی میدان خیام مشهد شوید. در میدان خیام به منطقه‌ تجاری گردشگری سپاد می‌رسید. در این منطقه، مرکز خرید الماس شرق خودنمایی می‌کند. وارد این مرکز خرید شوید و به طبقه چهارم آن بروید. در این طبقه آکواریوم شرق دریایی مشهد قرار دارد.

در این آکواریوم زیباترین ماهی‌های آب‌شور نگهداری می‌شود. کوسه ماهی، لاک‌پشت و مارماهی از گونه‌‌های دریایی جذابی است که در آکواریوم شهر دریایی خودنمایی می‌کنند.

این آکواریوم در مرکز خرید الماس شرق مشهد قرار دارد. به همین دلیل به لحاظ امکانات رفاهی، هر چیزی که فکرش را بکنید در این مرکز خرید وجود دارد.

درهای آکواریوم شهر دریایی مشهد همه‌روزه به‌ غیر از ایام تعطیل از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب باز است.

پارک علمی پروفسور بازیما، شهربازی سرزمین عجایب، پارک ساحلی آفتاب و مرکز خرید الماس شرق از جاهای دیدنی مشهد است که فاصله کمی با آکواریوم شهر دریایی دارد.

2.6/5 (7 نظر)
7 نظرات
  1. علیرضا افروز می گوید

    در مورد مطلب قرار داده شده در سایتتون لطفا یک تحقیق از صحت اون هم داشته باشید . این آکواریوم اصلا وجود نداره و فقط یک حقه برای جذب مسافران به یک مکان بی ارزشه

    1. بانو تقیان می گوید

      علیرضا عزیز، ابتدای همین مطلب در کادر قرمز نوشته شده که این آکواریوم تعطیل شده و عکسا تزئینی است.

  2. یزدان می گوید

    سلام این اکواریوم جمع شده لطفا اطلاع رسانی کنید مردم الکی نیان این همه راه و وقت هدر شه بعد مطلع بشن که از اکواریوم خبری نیست!!!

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز
      همون ابتدای متن و قبل از هر توضیحی، توی کادر قرمز نوشته شده که مجموعه تعطیله. فکر کنم نوشته رو خوب نگاه نکردید.

  3. جلال جعفری می گوید

    سلام امکان نداره دوباره این آکواریوم بازگشایی شه
    من خیلی علاقه دارم بیام ببینم

  4. جلال جعفری می گوید

    سلام
    امکان بازگشایی دوباره آکواریوم شهر دریایی وجود داره
    من خیلی علاقه دارم بازدید کنم

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز، احتمالش خیلی کمه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.