ساحل سینما دریا قشم | زیباترین پرده نقره‌ای طبیعت

0

گاهی پرده نقره‌ای سینما در دست انسان نیست. آپاراتچی، خداوند است و زیباترین صحنه‌های طبیعت را روی پرده نقره‌ای سینما می‌اندازد. امروز قصد داریم تا از جمله زیباترین جاهای دیدنی جنوب ایران و استان هرمزگان، یعنی ساحل سینما دریا قشم را به شما معرفی کنیم. جایی که می‌توانید روی صندلی بنشینید و از تماشای زیباترین فیلم طبیعت روی پرده نقره‌ای سینمای زمین لذت ببرید. پس با ما همراه باشید تا بدون بلیط و ورودی، وارد سینمای طبیعت شوید و از دیدن زیباترین مستند طبیعی لذت ببرید.

ساحل سینما دریا قشم کجاست؟

ساحل سینما دریا قشم از جمله معروف‌ترین سواحل قشم است. این ساحل در انتهای بلوار امام قلی خان به‌سمت دریا قرار دارد. دسترسی به این ساحل بسیار ساده است و فقط باید مسیر مستقیم را با ماشین تا انتها بروید.

جاذبه‌های ساحل سینما دریا

ساحل سینما دریا قشم که به پارک سینما دریا نیز شناخته می‌شود، از جمله معروف‌ترین جاهای دیدنی قشم است. این پاک 20هزار مترمربع وسعت دارد و در انتهای بلوار امام قلی خان قشم واقع شده است. از کنار این ساحل می‌توانید شاهد مناظری بسیار بی‌نظیر از خلیج همیشه فارس باشید. به همین خاطر در کنار ساحل چندین و چند صندلی مختلف قرار داده‌اند تا مسافران بتوانند روی این صندلی‌ها بنشینند، صدای کنسرت موج‌ها را بشنوند و از اجرای زیبای خورشید و دریا در کنار موج‌های متلاطم لذت ببرند. مخصوصاً تماشای جزیره لارک از این فاصله می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. به همین خاطر، مردم محلی این ساحل را با نام ساحل سینما دریا می‌شناسند. دقیقاً همانند سینما، گردشگران روی صندلی می‌نشینند و در آرامش کامل از مناظر زیبای ساحل و دریا لذت می‌برند.

تماشای منظره دریا از این ساحل آن‌قدر زیباست که از نظر بسیاری گردشگران، مهم‌ترین جاذبه گردشگری ساحل همین مناظر است. البته می‌توانید هنگام شب در برنامه‌های جنگ شبانه و موسیقی زنده ساحل شرکت کنید. یا اینکه داخل رستوران و کافی‌شاپ بنشینید و از حضور در ساحل لذت ببرید. البته امکان دوچرخه سواری در قشم، آن هم در نزدیکی ساحل سینما دریا قشم وجود دارد. این ساحل همانند پارک ساحلی زیتون هنگام غروب شلوغ می‌شود. برخلاف بسیاری از جاذبه‌های قشم، همانند چاهکوه، دسترسی به این ساحل نیازی به پیاده‌روی ندارد. بلکه با ماشین تا پارکینگ می‌روید و از آنجا با چند قدم داخل ساحل می‌شوید.

امکانات ساحل سینما دریا

در این ساحل می‌توانید از امکانات مختلفی بهره‌مند شوید. در وهله اول باید بدانید که این ساحل دارای پارکینگ اختصاصی رایگان است. پس در صورتی که با ماشین خودتان به این ساحل آمده باشید، می‌توانید راحت آن را داخل پارکینگ پارک کنید. در کنار ساحل امکان استفاده از آبخوری و سرویس بهداشتی وجود دارد. همچنین می‌توانید از رستوران و کافی‌شاپ ساحل سینما دریا قشم استفاده کنید. رستوران کیفیت مناسبی دارد و انواع غذاهای دریایی صید روز را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این رستوران جزو معروف‌ترین رستوران های قشم به حساب می‌آید.

عکس ساحل زیبای سینما دریا

همچنین در صورتی که به‌دنبال وقت‌گذرانی باشید، می‌توانید سری به کافی‌شاپ این ساحل بزنید. کافی‌شاپ ساحل سینما دریا قشم انواع نوشیدنی سرد و گرم را در کنار دسر و البته قلیان سرو می‌کند. در ضمن به یاد داشته باشید که امکان کمپ در کنار این ساحل وجود دارد. به همین خاطر در ایام عید نوروز می‌توانید شاهد حضور مسافرانی باشید که کنار ساحل چادر زده‌اند.

تفریحات ساحل سینما دریا

در وهله اول که مسافران برای آرامش‌گرفتن و تماشای منظره زیبای جزیره لارک از ساحل سینما دریا قشم عازم این ساحل می‌شوند. به همین خاطر چندین و چند صندلی سیمانی کنار ساحل قرار داده‌اند تا مسافران بتوانند استراحت کنند و از نمای ساحل لذت ببرند. البته به جز این کار، می‌توانید به سراغ دکه‌های کرایه دوچرخه بروید، یک دوچرخه بگیرید و در مسیر مخصوص دوچرخه‌سواری ساحل رکاب بزنید. کودکان نیز می‌توانند سری به زمین بازی مخصوص خودشان بزنند و حسابی سرگرم شوند.

همچنین در دوران پیک سیزن و مخصوصاً ایام تعطیلات نوروز، شاهد اجرای موسیقی زنده در کنار این ساحل خواهید بود. خلاصه که از غروب این ساحل بسیار شلوغ می‌شود و حضور در جمعیت نیز می‌تواند لذت‌بخش باشد. لازم به ذکر است مرکز خرید سیتی سنتر 1 و 2 که جزو مهم‌ترین مراکز خرید قشم هستند نیز در کنار این ساحل قرار دارند. پس می‌توانید یک تیر و دو نشان بزنید. در راهنمای سفر قشم می‌توانید سایر مراکز خرید معروف این جزیره را بهتر بشناسید.

جاهای دیدنی نزدیک به ساحل سینما دریا

  • پارک ساحلی زیتون؛
  • مرکز خرید سیتی سنتر 1؛
  • مرکز خرید سیتی سنتر 2؛
  • قلعه پرتغالی‌ها؛
  • برکه بی بی؛
  • بام دفاری؛
  • بازار قدیم قشم؛
  • اسکله ذاکری.

بهترین زمان بازدید ساحل سینما دریا

در طول تابستان این ساحل بسیار گرم می‌شود و اصلاً نمی‌توانید گرما و شرجی هوا را تحمل کنید. در پاییز هوا نسبتاً بهتر از تابستان است؛ اما اوایل پاییز هنوز هم نباید انتظار هوای خنک را داشته باشید. از اوایل زمستان هوا برای بازدید از ساحل سینما دریا قشم مساعد خواهد بود. هرچه به اواسط زمستان نزدیک می‌شویم، هوا بهتر و بهتر می‌شود. با توجه به اینکه در طول زمستان روزها کوتاه‌تر از ایام دیگر هستند، از غروب آفتاب ساحل شلوغ می‌شود. تا اوایل بهار و تعطیلات نوروزی، این پارک ساحلی بسیار شلوغ است. جالب است بدانید در اوایل بهار می‌توانید شاهد مسافرانی باشید که وجب‌به‌وجب این پارک چادر زده‌اند.

مسیر دسترسی به ساحل سینما دریا قشم

دسترسی به این ساحل بسیار ساده است. بهتر است خودتان را به بلوار دریا در شرق جزیره برسانید. بلوار را تا انتهاب روید تا به خیابان ولیصعر بروید. خیابان ولیعصر را به‌سمت جنوب ادامه دهید تا به ساحل برسید. البته پارگینگ این مجموعه بین پارک ساحلی زیتون و ساحل سینما دریا قشم قرار دارد.

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، نظر شما درباره اینکه کنار ساحل بنشینید و از تماشای مناظر دریا لذت ببرید چیست؟ آیا به نظرتان این کار یک تفریح به حساب می‌آید؟ به نظرتان بهترین تفریحاتی که می‌توانید در جزیره قشم تجربه کنید کدام هستند؟ نظرات و تجریبات خود را در زمینه سفر به قشم با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

این ساحل در انتهای بلوار دریا قشم قرار دارد.

زمستان و مخصوصاً لحظه غروب، بهترین زمان بازدید از این ساحل محسوب می‌شود.

بله، این مجموعه دارای پارکینگ است.

به‌صورت 24 ساعته می‌توان از این ساحل دیدن کرد.

هزینه بازدید از این ساحل رایگان است.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.