تونل باد صبا مشهد | هیجان، پرواز، اوج

0

تونل باد صبا خلاقیتی برتر برای اولین‌بار در شمال شرق ایران است. امروزه جهان در حال تحول و نوآوری است. ایران هم با وجود اندیشمندان و محققان در رشته هوا فضا اطلاعات کاربردی و نو دارد. تمام انسان‌ها از ابتدا آرزوی پرواز در سر داشتند. از زمان‌های قدیم وسیله‌ای را برای پرواز اختراع می‌کردند اما به سرانجام نمی‌رسید. سپس بعدها با پیشرفت علم این آرزو بر انسان محقق شد. امروزه به وجود دانشمندان و صاحبان علم در کشورمان افتخار می‌کنیم که دست به ساخت سازه‌های گران‌بها زده‌اند تا ایران نامش سرآمد بالندگی و امید قرار بگیرد. از این رو برای اولین‌بار در ایران و شهر مشهد تحولی نوظهور برای معلق‌ماندن در هوا، پرواز و سقوط آزاد رخ داده است. در این مقاله شما را بیشتر با تونل باد صبا مشهد آشنا خواهیم کرد تا بتوانید با دوستان و خانواده تفریح و پرواز را تجربه زندگی کنید و نهایت لذت را ببرید.

تونل باد صبا

مجموعه‌ای شاد و مفرح و در عین حال علمی و عملی در شهر مشهد با نام تونل باد صبا مشغول به کار شده است. این تونل از معروف‌ترین باشگاه های هوانوردی مشهد است که استفاده از آن فقط مختص به متخصصین پرواز یا ورزشکاران پاراگلایدر نیست. مجموعه تونل باد این امکان را برای تمام افراد با هر سن و جنسیتی فراهم کرده است که معلق‌بودن در هوا را تجربه کنند. مراجعه‌کنندگان در این تونل از ارتفاع 21متری معلق‌بودن در هوا را می‌چشند. متخصصان مجموعه فشار باد را بر اساس میانگین وزن هر نفر محاسبه می‌کنند؛ اما به‌طور معمول باد در این تونل با قدرت 220 کیلومتر بر ساعت از موتور تولید و توسط توربین از قسمت سطح تونل به بالا به حرکت در می‌آید.

  • تونل باد چیست؟

به‌صورت کلی تونل باد ابزاری است که برای دانستن اطلاعات برخورد هوا با جسم و اصول پرواز تحقیق و پژوهش صورت می‌گیرید. از کاربردی‌ترین اهداف ساخت تونل باد وضعیت شبیه سازی پرواز است. دانشمندان برای فهمیدن تغییرات اطراف جسم معلق بر روی هوا در تونل‌های بادی از دود استفاده می‌کنند. تونل‌ها از مخروط ورودی، ناحیه عبور، موتور یا ملخک و ناحیه بازگشت تشکیل شده‌اند. در تونل‌ها برای کاهش آشفتگی جریان هوا از اجزای مستقیم‌کننده‌های جریان و پره‌های زاویه‌دار استفاده شده است. تونل‌های بادی جدا از علم هوا و فضا در مسابقات اتومبیل‌رانی، دوچرخه‌سواری، قایق‌رانی و اسکی بسیار کاربرد دارد.

تونل باد صبا کجاست؟

تونل باد در استان خراسان رضوی، شهرستان مشهدمقدس، انتهای بلوار خیام شمالی، میدان بهارستان، بهارستان 3، روبه‌روی مجتمع تفریحی،گردشگری و تجاری الماس شرق قرار دارد.

تفریحات تونل باد

از زمانی که شما با همراهانتان در این مجموعه قرار می‌گیرید، استرس تمام بدنتان را فرا می‌گیرد که چه رخ خواهد داد. قبل از ورود حتماً برای خود نوشیدنی بدون گاز تهیه کنید. بعد از بازدید از مجموعه، مربیان تونل باد صبا به شما لباس و کلاه مخصوص را می‌دهند تا ایمنی کامل را به‌دست آورید. قبل از هر پرواز متخصصان به مدت 30 دقیقه حالت‌های صحیح بدن در ارتفاع، طریقه نفس‌کشیدن، راه‌های تمرکز و تسلط کافی در مواجهه با شدت باد و اصول ایمنی را به شما آموزش می‌دهند. بعد از آموزش از طریق پله‌هایی که تعبیه شده به بالای مجموعه می‌روید. در تونل باد صبا که از مجهزترین جاهای تفریحی مشهد به حساب می‌آید، با اعلام مربی مربوطه با چشمانی باز پرواز شیرین و لذت‌بخش خود را شروع می‌کنید.

جاهای دیدنی اطراف تونل باد صبا

  • پارک ساحلی آفتاب

یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های آبی و طبقاتی در جهان که مشابه داخلی نیز ندارد، پارک ساحلی آفتاب است. این مجموعه با نهایت ابتکار و خلاقیت ساخته شده است و توجه بسیاری از مسافران و گردشگران را به خود جلب کرده است. مجموعه هم‌زمان آقایان و بانوان را در دو سالن مجزا با خدمات رفاهی پذیرش می‌کند. مجموعه پارک آبی در مشهد، بلوار خیام شمالی، میدان بهارستان واقع شده است.

  • الماس شرق

امکان ندارد به مشهد سفر کنید و اسم مجتمع تجاری، تفریحی، گردشگری الماس شرق را نشنوید. خرید درمانی در این مجتمع واقعاً معنی پیدا می‌کند. می‌توانید انواع و اقسام سوغاتی‌ها، پوشاک، بلورجات، تجهیزات صوتی و تصویری، لوازم تزئینی منزل را در الماس شرق خرید کنید. در کنار خرید، تفریح‌کردن هم چاشنی این مجموعه زیبا شده است. این مجتمع دارای آب‌نمای جامپینگ با پرتاب آب به طول 30 متر، آکواریوم شهر دریایی مشهد، عکاسخانه سنتی و رستوران‌های متعدد است. البته در این بین برای تفریح، شهربازی سرپوشیده با مدرن‌ترین بازی‌های روز و سینما 5بعدی با صندلی‌های هوشمند و سیستم صوتی پیشرفته شما را به سرگرمی دعوت می‌کنند.

سینما و شهربازی الماس شرق از امکانات گیم‌نت، غرفه‌عکاسی، غرفه‌گریم، فست‌فود، سالن بولینگ و رستوران برخوردار هستند. حتماً در هنگام پیاده‌روی در راهرو پاساژ از غرفه‌ها، پاستیل و لواشک‌های ترش‌مزه هم خرید کنید که بسیار لذت‌بخش خواهد بود. الماس شرق از جاهای دیدنی اطراف تونل باد صبا است. این مجتمع تفریحی و تجاری از پارکینگ طبقاتی ایمن برخوردار است با خیال راحت خودروی شخصی خود را پارک و به تفریح خود بپردازید. الماس شرق در خیابان خیام شمالی، میدان بهارستان واقع شده است.

  • سرزمین عجایب

سرزمین عجایب همان طور که از نامش پیداست فضایی جذاب و عجیب‌وغریب برای مسافران و گردشگران دارد. شهربازی سرپوشیده با تمام تجهیزات مدرن با بازی‌های گروهی برای بزرگسالان، سیمیلاتور، بازی‌های جایزه‌ای، بازی‌های خردسالان و بازی‌های رومیزی در طبقه سوم و چهارم مجتمع الماس شرق ساخته شده است. همچنین سرزمین عجایب دارای غرفه عکاسی، فست‌فود و رستوران است.

  • باغ پرندگان

باغ پرندگان مشهد جزء بزرگ‌ترین زیستگاه پرندگان در شرق کشور است. در این باغ بیش از 700گونه پرنده از نژادها و کشورهای مختلف زندگی می‌کنند. طرح و نقش پرندگان همه را مجذوب زیبایی خود کرده و همین امر موجب شده است که همه‌ساله مسافران و گردشگران بسیاری از این باغ دیدن کنند. طرح سنگ‌فرش و آب‌نما و آبشارهای مصنوعی هم حال‌وهوای دلنشینی به باغ پرندگان مشهد بخشیده است. میدان بهارستان مشهد پکیجی کامل از جاهای دیدنی مشهد به شمار می‌آید. باغ پرندگان مشهد در بلوار خیام شمالی، میدان بهارستان قرار دارد.

محدیدیت سنی استفاده از تونل باد صبا

طبق اطلاعاتی که در اختیار داریم، افراد بیشتر از ۴ سال می‌توانند این تفریح لذت‌بخش را تجربه کنند. بهتر است افرادی که آمادگی جسمانی بالایی دارند از این ورزش هیجانی استفاده کنند. انصافاً پرت شدن از ارتفاع 21متری ترس دارد و بدن آدرنالین زیادی ترشح خواهد کرد. اگر کودکان یا همراهان‌تان ترس از ارتفاع یا استرس شرکت در این پرواز را دارند، نگران نباشید. با آموزش‌های صحیحی که توسط مربیان داده می‌شود ترس و نگرانی افراد به‌راحتی رفع خواهد شد. تونل باد صبا به چند نفر پایه نیاز دارد که فضا را روی سرشان بگذارند و از پرواز لذت ببرند.

مسیر دسترسی

برای رفتن به این تونل خاص و ویژه باید به استان خراسان رضوی، مشهد مقدس سفر کنید. اگر در مشهد به راه‌ها تسلط ندارید، از نرم‌افزار راهیابی نشان استفاده کنید و به انتهای بلوار خیام شمالی، میدان بهارستان، بهارستان 3 تشریف ببرید. مجموعه تونل باد صبا دقیقا روبه‌روی مجتمع تجاری، رفاهی الماس شرق قرار دارد. برای دسترسی آسان‌تر لوکیشن را در اختیارتان قرار داده‌ایم.

آدرسمشهد، بلوار خیام. بهارستان ۳. روبه‌روی مجتمع الماس شرق
شماره تماس09152200828
هزینه بازدیدهزینه استفاده از بازی برای هر نفر ۷۷ هزار تومان
ساعات بازدیدهمه روزه از ساعت 11:00 تا 22:30
آدرس صفحه اینستاگرامsaba.wind.tunnel@

پرواز، اعتقاد و باور پرنده‌ای است که به اوج می‌اندیشد وگرنه دلیل پریدن پر نیست. تونل باد صبا حس آزادگی و بالندگی را برای شما به ارمغان آورده است. با توجه به اطلاعات و تصاویر موجود سعی کردیم شما را بهتر با این مجموعه آشنا کنیم تا ما هم در کنار شما از پرواز و اوج گرفتن‌تان لذت ببریم. لطفاً از تجربه‌های پرواز خود برای ما بنویسید. ره بال آسمان، بال شما در بی‌کرانه‌های زندگی است.

پرسش و پاسخ

استان خراسان رضوی، شهرستان مشهدمقدس، انتهای بلوار خیام شمالی، میدان بهارستان، بهارستان 3، روبروی مجتمع تفریحی،گردشگری و تجاری الماس‌شرق

این مجموعه شبیه‌ساز پرواز است و در این سازه شما پرواز و معلق بودن روی هوا را تجربه خواهید کرد

الماس شرق، پارک ساحلی آفتاب، سرزمین عجایب، باغ پرندگان، بوستان مینیاتوری

محدودیت سنی مشخصی اعلام نشده است. با مراجعه و یا تماس با مجموعه می‌توانید به اطلاعات کامل‌تری دسترسی پیدا کنید.

ساعات بازدید همه روزه از ساعت 11:00 صبح تا 22:30
مبلغ بلیط ورودی: 50 هزار تومان

3.5/5 (4 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.