باشگاه های هوانوردی مشهد | تجربه پرواز در کنار پرندگان

2

باشگاه های هوانوردی مشهد امکانات پیشرفته‌‌ای دارد که در منطقه نظیر آن را پیدا نمی‌کنیم. به لطف این امکانات، مشهد به قطب ورزش‌های هوایی ایران تبدیل شده است. این شرایط گردشگران عاشق پرواز را از دورونزدیک به مشهد فرا می‌خواند. ورزش‌های هوایی هیجان‌انگیزی مانند بانجی جامپینگ، پاراموتورسواری، چتربازی کایت و جایروکوپتر فقط قسمتی از تفریح‌های هوایی است که تجربه‌ای خاص از گردشگری در مشهد را پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌دهد. گردشگرانی که می‌خواهند برای لحظه‌ای از زمین جدا شوند و در آرامش با پرندگان سبکبال پرواز کنند می‌توانند بلیط هواپیما مشهد را بخرند و با سفر به این شهر از ورزش‌ های هوایی بی‌نصیب نمانند. برای این دسته از گردشگران خوش‌سلیقه تفریح‌های آرامش بخشی مانند گلایدرسواری در مشهد وجود دارد. گردشگران عاشق‌پیشه هم می‌توانند در کنار محبوب خود سوار بر تندم‌های چندنفره شوند تا عشق زمینی خود را به آسمان برسانند. از آنجایی که باشگاه های هوانوردی مشهد در گوشه‌و‌کنار شهر وجود دارد، در ادامه به بهترینِ این باشگاه‌ها اشاره می‌کنیم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب برای پروازی جانانه در آسمان زیبای مشهد آماده شوید.

آکادمی ورزش‌های هوایی هورمز

ورزش‌های هوای در کنار هیجانی که دارد، احتیاط زیادی می‌طلبد. وقتی به پرواز در آمدید دستتان از زمین کوتاه است. با این حساب شرط عقل این است سراغ باشگاه هوانوردی برویم که مربیان کاربلدی دارد. آکادمی ورزش‌های هوایی هورموز دقیقاً همان چیزی است که دنبال آن هستید. در این آکادمی مربیان کارآزموده‌ای با تجربه چندین ساله علاقه‌مندان را آموزش می‌دهند. گلایدرسواری، تخصص اصلی آکادمی ورزش‌های هوایی هورمز است. جالب است بدانید چیزی حدود ۲۰۰ خلبان پاراگلایدر تاکنون در این آکادمی دوره دیده‌اند. انواع دوره‌های نظری و عملی پرواز در آکادمی هورموز برگزار می‌شود. این آکادمی تورهای پروازی در نقاط مختلف ایران برگزار می‌کند. به همین دلیل با خیال راحت می‌توانید پرواز تفریحی یا حرفه‌ای را در کنار مربیان کاربلد تجربه کنید.

آدرسمیدان جانباز، بلوار فردوسی، خیابان ثمانه، ثمانه یک، نبش خیابان تعاون، پلاک ۲
شماره تماس09155181952 05137629610
وبسایتparaglider-hourmaz.com
می‌خواهید اطلاعات بیشتری راجع به سفر مشهد داشته باشید، مقاله زیر را مطالعه کنید:
راهنمای سفر مشهد

باشگاه بر بال آسمان

برای تجربه پروازی خاطره‌انگیز در اوج آسمان، باید کار را به کاردان سپرد. باشگاه بر بال آسمان به لطف مربیان پرواز بین‌المللی و تجهیزات پیشرفته، مدتی است به یکی از معروف‌ترین باشگاه های هوانوردی مشهد تبدیل شده. این باشگاه مجری برگزاری دوره‌‌های آموزش پاراگلایدر، چترسواری و دیگر ورزش‌های هیجان‌انگیز هوایی است. در باشگاه بر بال آسمان شرایطی برای گردشگران مهیاست تا ورزش‌ هوایی دلخواه را در کنار مربی انجام دهند.

تصویری از باشگاه بر بال آسمان

به لطف این شرایط،‌ بدون آگاهی از دانش هوانوردی، می‌توانید چرخی در آسمان زیبا بزنید. باشگاه بر بال آسمان زیر نظر مربیان رسمی سازمان هواپیمایی کشور اداره می‌شود. در این باشگاه در کنار پاراگلایدر، امکاناتی مخصوص پاراموتورسواری نیز مهیاست. پرواز تندم نیز که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده از دیگر رشته‌هایی است که در باشگاه بر بال آسمان مشهد می‌توانید تجربه کنید.

آدرسبلوار فلسطین، نبش فلسطین ۱۲، طبقه دوم
شماره تماس05137626080
05137626070

باشگاه خلبانی ققنوس

باشگاه های هوانوردی مشهد و به‌خصوص باشگاه خلبانی ققنوس، دوره‌های آموزشی برای پرواز دارند. با توجه به افزایش محبوبیت پاراگلایدرسواری، مربیان باشگاه خلبانی ققنوس کلاس‌های ویژه‌ای برای آموزش پاراگلایدر، پاراموتور و هواپیماهای سبک برگزار می‌کنند. در این آموزشگاه در کنار فراگیری پرواز، تجهیزات پاراگلایدر نیز به فروش می‌رسد. باشگاه خلبانی ققنوس ید طولایی در اجرای تورهای پروازی در اطراف مشهد و دیگر قسمت‌های ایران دارد. از آنجایی که تمامی گردشگران قصد فراگیری پرواز ندارند، پروازهای مخصوصی با گلایدر و پاراموتور برای مبتدیان و علاقه‌مندان آسمان وجود دارد. در این پروازها فرصتی برای تجربه احساس پرندگان تیزپر در آسمان پیدا می‌کنید.

تصویری از باشگاه خلبانی ققنوس

پرواز تفریحی تندم یکی دیگر از تفریح‌های دونفره‌ای است که تجربه آن در باشگاه خلبانی ققنوس مهیا شده است. مربیان پرواز درجه‌یک و تجهیزات پروازی پیشرفته و امروزی از امکاناتی است که در باشگاه خلبانی ققنوس مشهد پیش روی علاقه‌مندان پرواز قرار می‌گیرد. این باشگاه تورهای پروازی در قسمت‌های مختلف ایران برگزار می‌کند. به لطف این شرایط می‌توانید با هماهنگی قبلی،‌ در هر کجای ایران‌ که هستید خودتان را به برنامه‌های پروازی باشگاه خلبانی ققنوس برسانید. باشگاه های هوانوردی مشهد امکانات ویژه‌ای دارند و باشگاه خلبانی ققنوس یکی از بهترینِ این باشگاه‌هاست. پیشنهاد می‌کنیم برای پرواز در آسمان آبی حتماً پاراگلایدرسواری را در این باشگاه امتحان کنید.

آدرسبلوار صارمی، میدان هاشمیه به سمت کوثر، پلاک ۱۲۱، طبقه سوم
شماره تماس05138836623
09151134628
اینستاگرام@ghoghnoos.fly
وبسایتghoghnoosfly.com

باشگاه ورزش‌های هوایی ایریان

علاقه‌مندان پرواز بهتر از ما می‌دانند که ورزش‌های هوایی نیازمند تجهیزات پیشرفته‌ای است. اینجاست که باشگاه ورزش‌های هوایی ایریان فکری به حال امنیت پرواز گردشگران کرده است. این باشگاه نمایندگی فروش تجهیزات پرواز از چندین برند بین‌المللی را در اختیار دارد. به لطف این شرایط با بهترین تجهیزات پروازی روز دنیا راهی آسمان می‌شوید. در این باشگاه در کنار دوره‌های آموزشی کامل و سودمند، برنامه‌هایی نیز برای پرواز علاقه‌مندان مبتدی وجود دارد. با این حساب اگر قصد فراگیری پرواز ندارید، اما نمی‌توانید از آسمان دل بکنید، روی پرواز‌های تفریحی باشگاه ورزش‌های هوایی ایریان حساب باز کنید.

تصویری از باشگاه ورزش‌های هوایی ایریان

این پروازها با پاراگلایدر و پاراموتور انجام می‌شود و مربی چهارچشمی از سرنشینان مراقبت می‌کند. جالب است بدانید هرازگاهی تخفیف‌های چشمگیری برای پرواز در باشگاه ورزش‌های هوایی ایریان لحاظ می‌شود. باشگاه ورزش های هوایی ایریان به لحاظ قیمت نیز از باشگا‌های خوش‌قیمت در بین باشگاه های هوانوردی مشهد به حساب می‌آید. پیشنهاد می‌کنیم برنامه‌های پروازی این باشگاه را زیر نظر بگیرید و با قیمتی ارزان به اوج آسمان بروید.

آدرسبلوار وکیل‌آباد، ابتدای جلال‌آل‌احمد، قبل از جلال ۲، پلاک ۲۴، طبقه اول
شماره تماس05136077177
09155208110
اینستاگرام@airian_aviation_club

باشگاه هوانوردی ایکات (این باشگاه هوانوردی در حال حاضر تعطیل است)

این روزها ردپای علم در تمامی باشگاه های هوانوردی مشهد دیده می‌شود. این شرایط در ورزش‌های هوایی اهمیت بیشتری دارد. به همین دلیل باشگاه هوانوردی ایکات با رویکردی علمی ورزش‌های هوایی را دنبال می‌کند. پژوهشگاه هوافضای دانشگاه امیرکبیر از باشگاه هوانوردی ایکات حمایت می‌کند. این باشگاه مجوزهای رسمی پرواز از سازمان هواپیمایی کشور دارد. به لطف این شرایط در باشگاه هوانوردی ایکات پیشرفته‌ترین تجهیزات واقعیت‌مجازی برای شبیه‌سازی پرواز را مشاهده می‌کنیم.

تصویری از باشگاه هوانوردی ایکات

به لحاظ فنی نیز مربیان باشگاه هوانوردی ایکات تخصص‌ چشمگیری در تعمیر و نگهداری هلیکوپترها دارند. علاقه‌مندان پرواز با حضور در این باشگاه در کنار تفریح، فرصتی برای آشنایی با پیچیدگی‌های علم هوانوردی و دانش هوافضا پیدا می‌کنند. به عبارت دیگر می‌توان گفت باشگاه هوانوردی ایکات برای افرادی که قصد دنبال‌کردن جدی پرواز را دارند، بهترین مکان است. انواع سرگرمی‌های پروازی در این باشگاه پیش روی گردشگران و علاقه‌مندان پرواز قرار دارد. باشگاه هوانوردی ایکات برای کودکان نیز دوره‌های خاصی دارد. به لطف این دوره‌ها عزیزان دلبند شما فرصتی پیدا می‌کنند تا پرواز را از دنیای خیال به واقعیت بیاورند.

آدرسبلوار خیام شمالی،‌ بلوار بهارستان، بین بهارستان ۶ و میدان آتش‌نشانی
شماره تماس 05137115555

تونل باد صبا

باشگاه های هوانوردی مشهد به لحاظ فاصله از یکدیگر دور هستند. در این بین اگر سری به باشگاه ایکات زده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم از یکی از مرکزهای سرگرمی‌های هوایی نزدیک نیز بازدید کنید. این مرکز با نام تونل باد صبا شناخته می‌شود. تونل باد صبا فرقی اساسی با تمامی مراکز ورزش‌های هوایی مشهد دارد. در این مراکز می‌توانید به اوج آسمان بروید، اما در تونل باد صبا، از ارتفاع بسیار زیادی سقوط می‌کنید. این تونل درواقع نوعی شبیه‌ساز برای سقوط است.

تصویری از تونل باد صبا

در این تونل، دستگاه‌های دمنده، باد را با سرعت ۲۳۰ کیلومتر به بالا می‌دمند. به این ترتیب فردی که از ارتفاع به پایین پریده، با وزش باد در هوا معلق می‌ماند تا احساسی مانند سقوط از ارتفاع بسیار زیاد را تجربه کند. تونل باد صبا تجربه‌ای خاص از هوانوردی است که در کمتر جایی می‌توانید تجربه کنید. تونل باد برای علاقه‌‌مندان ورزش‌های هوایی که از بانجی جامپینگ، سقوط آزاد و پاراگلایدر هراس دارند، بهترین گزینه است. این تونل فقط برای افراد حرفه‌ای ساخته نشده و علاقه‌مندان هیجان و سقوط از ارتفاع بدون هیچ‌گونه پیش‌نیازی می‌توانند تجربه‌ای خاص از هوانوردی را تجربه کنند. اگر از تونل باد صبا خوشتان آمد، حتماً‌ سری به هلیوم پارک هم بزنید. این پارک انواع بازی‌های هوایی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

آدرسانتهای بلوار خیام شمالی، میدان بهارستان، بهارستان 3، روبروی الماس شرق
شماره تماس09152200828
05133037
ساعت بازدیدهمه‌روزه از ساعت 8 صبح تا 16
قیمت بلیط ورودیبلیت تک نفره: ۷۷ هزار تومان (این بلیت شامل آماده سازی و آموزش جهت پرواز به مدت 30 دقیقه و 2 دقیقه پرواز مفید می‌شود.)
اینستاگرام@saba.wind.tunnel

باشگاه هوانوردی خیام

باشگاه های هوانوردی مشهد هر کدام قسمتی از سرگرمی‌های هوایی در استان خراسان رضوی را پیش روی گردشگران قرار می‌‌دهند. در میان تمامی این مراکز، باشگاه هوانوردی خیام انتخاب بسیار مناسبی برای پروازهای یک و ۲‌نفره است. این باشگاه با هواپیماهای ملخی، علاقه‌مندان پرواز را به اوج آسمان می‌برد. طبق معمول دیگر باشگاه‌های هوانوردی، این باشگاه مجوزهای لازم را از سازمان هواپیمایی کشور دریافت کرده است.

تصویری از باشگاه هوانوردی خیام

پرواز با هواپیمای ملخی لذتی متفاوت نسبت به دیگر ورزش‌های هوایی دارد. این روش برای گردشگرانی که می‌خواهند با پرواز در آسمان به آرامش برسند پیشنهاد می‌شود. فیلمبرداری در حین پرواز، پرواز مخصوص عروس‌و‌داماد و پروازهای تجاری شخصی را می‌توان از خدمات باشگاه هوانوردی خیام نام برد. باشگاه هوانوردی خیام به لحاظ قیمت نیز گاه‌و‌بی‌گاه تخفیف‌های مناسبی در اختیار علاقه‌مندان پرواز قرار می‌دهد. اجاره هواپیما برای مراسم‌های خاص، کلیپ‌های تبلیغاتی و تور ماه‌ عسل برای پرواز بر فراز خلیج‌فارس و اقامت در هتل ۵ستاره از دیگر امکانات خاص باشگاه هوانوردی مشهد به حساب می‌آید.

آدرسکیلومتر ۱۰۰ بزرگراه مشهد تهران
شماره تماس09150070887
05137114918

فرودگاه گلبهار

باشگاه های هوانوردی مشهد هر کدام امکانات ویژه‌ای دارند. در این بین هیچ کدام از این باشگا‌ه‌ها خدماتی کامل‌تر از فرودگاه گلبهار در اختیار علاقه‌مندان ورزش‌های هوایی قرار نمی‌‌دهند. فرودگاه گلبهار اولین فرودگاه خصوصی ایران به حساب می‌آید. این فرودگاه آشیانه‌ای برای انواع هواپیماهای مسافری و تفریحی است. خصوصی بودن فرودگاه گلبهار این مرکز را به مهد ورزش‌های هوایی مشهد تبدیل کرده است. علاقه‌مندان پرواز می‌توانند بسته به سلیقه خود پروازی خاطره‌انگیز را در آسمان آبی خراسان تجربه کنند. پروازهای تفریحی فرودگاه گلبهار چیزی حدود ‍۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

تصویری از فرودگاه گلبهار

در این مدت از داخل کابین فیلمبرداری می‌شود تا پروازدوستان تجربه اوج‌گرفتن خود در آسمان را ثبت کنند. در کنار پروازهای تفریحی، فرودگاه گلبهار با داشتن خلبان‌های حرفه‌ای و تجهیزات پروازی طرازاول، به یکی از قطب‌های آموزش پرواز در کشور تبدیل شده است. پروازهای ۲نفره برای زوج‌های جوان و تازه‌عروس‌و‌دامادها، پرواز برای جشن‌تولد و سالگرد ازدواج و پروازهای علمی از دیگر خدمات ویژه فرودگاه گلبهار به حساب می‌آید.

آدرسشهر جدید گلبهار، در ۳۵کیلومتری مشهد
ساعت کاری8 صبح تا 8 شب
شماره تماس09155184094
وبسایتgolbaharairport.com

برخی از تفریحات هوایی جذاب در مشهد

  • بانجی جامپینگ چالیدره

باشگاه های هوانوردی مشهد ورزش‌های هیجان‌انگیزی دارند. یکی از مهیج‌ترین این ورزش‌ها، بانجی چامپینگ است. علاقه‌مندان در این ورزش هوایی با طناب مخصوصی از ارتفاع بسیار زیاد به پایین پرت می‌شوند. طول طناب از فاصله‌ میان زمین و سکوی پرتاب کمتر است. به همین دلیل قبل از برخورد با زمین،‌ طناب کش می‌آورد و فرد دوباره به بالا پرتاب می‌شود. هیجان‌ بانجی جامپینگ زمانی بیشتر می‌شود که در منطقه‌ای خوش‌ آب‌و‌هوا پرش انجام دهید.

تصویری از بانجی جامپینگ چالیدره

به همین دلیل بانجی جامپینگ چالیدره به یکی از معروف‌ترین ورزش‌های هوایی مشهد تبدیل شده است. چالیدره  یکی از جاهای دیدنی اطراف مشهد است که در کنار بانجی‌ جامپینگ، طبیعت زیبا،‌ دریاچه‌ای تماشایی، سرگرمی‌های آبی و تله‌کابینی هیجان‌انگیز دارد. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم بانجی جامپینگ را برای ساعت‌های اول روز انتخاب کنید. سپس سری به دیگر سرگرمی‌های چالیدره بزنید و روزی خاطره‌ساز را تجربه کنید. در مرکز بانجی جامپینگ چالیدره امکان فیلمبرداری نیز وجود دارد. به لطف این ویژگی،‌ ویدئویی جانانه از بانجی جامپینگ خود بگیرید تا به اطرافیان ثابت کنید که دل شیر دارید.

آدرس۲کیلومتری جاده نغندر
شماره تماس0513424
اینستاگرام@jumpimann

پاراگلایدر و پاراموتور شاندیز

شاندیز یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد و شمال شرق ایران است. این منطقه به لحاظ ارتفاع نیز در شرایط مناسبی برای پاراگلایدرسواری و پرواز پاراموتور قرار دارد. چنین شرایطی باعث شده تا گردشگران پس از گشت‌و‌گذار در مشهد، راه شاندیز را برای ورزش‌های هوایی در باشگاه های هوانوردی مشهد در پیش بگیرند. در پاراموتور شاندیز فرصتی برای پروازی خاطره‌انگیز در آسمان‌ شاندیز پیدا می‌کنید.

تصویری از پاراگلایدر و پاراموتور شاندیز

بهتر است صبح خروس‌خوان راهی پاراگلایدر و پاراموتور شاندیز شوید. این پرواز چیزی حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. سپس سری به کافه‌های شاندیز بزنید و شادی پاراگلایدرسواری را با خوردن صبحانه‌ای مفصل کامل کنید. امکان فیلمبرداری و پروازهای ۲‌نفره از ویژگی‌های اصلی پاراگلایدر و پاراموتور شاندیز است. این مرکز مربیان کاربلدی دارد و گواهینامه‌های پرواز و مجوزهای رسمی پرواز از تخصص خلبان‌های آن حکایت می‌کند. به گردشگرانی که دنبال پروازی آرام می‌گردند، پاراگلایدرسواری را پیشنهاد می‌کنیم. اگر هم به دنبال هیجان هستید و می‌خواهید آسمان را به مخاطره بکشید، پاراموتور شاندیز را انتخاب کنید. اگر قصد دارید به‌صورت خانوادگی به این تفریحات هیجان‌انگیز سر بزنید، می‌توانید سراغ خرید بلیط قطار مشهد بروید و راحت‌تر از آنچا تصور می‌کنید، خود را به مشهد برسانید. اگر هم از شهرهای نزدیک به هدف تجربه پاراماتور قصد سفر به مشهد را دارید، پیشنهاد می‌کنیم با خرید بلیط اتوبوس مشهد خیال خود را از این بابت راحت کنید.

آدرسشهرک شهرستانی، میدان ولیعصر شاندیز
شماره تماس09153199361

باشگاه های هوانوردی مشهد یکی از دیگری متنوع‌تر هستند. به‌جرئت می‌توان گفت ورزش هوایی وجود ندارد که در این باشگاه‌‌ها پیش روی علاقه‌مندان پرواز قرار نگیرد. به لحاظ تجربه نیز مشهد مدت‌های زیادی است که قطب هوانوردی کشور به حساب می‌آید. امیدواریم به لطف اطلاعاتی که در ره بال آسمان از باشگاه های هوانوردی مشهد با شما مطرح کردیم، بهترین باشگاه هوانوردی مشهد را انتخاب کنید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه‌ پرواز در آسمان بی‌کران دارید، این تجربه‌های سودمند و جالب را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

باشگاه هوانوردی ایکات امکانات ویژه‌ای برای شبیه‌سازی پرواز در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

بانجی جامپینگ چالیدره بهترین انتخاب برای علاقه‌مندان هیجان است.

شاندیز بهترین مکان برای پاراگلایدر و پاراموتور به حساب می‌آید.

باشگاه هوانوردی خیام خدمات ویژ‌ه‌ای برای زوج‌های عاشق‌پیشه دارد.

فرودگاه گلبهار بهترین مکان برای آموزش هوانوردی است.

2 نظرات
  1. میثم می گوید

    چه جالب. اصلا فکر نمی‌کردم که مشهد این همه جاهای تفریحی داشته باشه. تصورم از تفزیح توی مشهد فقط زیارت و خرید از پاساژای دور حرم بود.

    1. بانو تقیان می گوید

      میثم عزیز، پیشنهاد می‌کنیم مقالات شهربازی‌های مشهد، بوستان‌های مشهد، روستاهای اطراف مشهد و جاهای دیدنی مشهد رو مطالعه کنید. لینکشون رو اینجا براتون می‌ذارم:

      https://blog.rahbal.com/mashhad-entertainment-places/

      https://blog.rahbal.com/mashhad-attractions/

      https://blog.rahbal.com/attractions-around-mashhad/

      https://blog.rahbal.com/mashhad-village/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.