پیست های کارتینگ مشهد | جایی برای تخلیه هیجان

0

مشهد یکی از قطب‌های گردشگری در شمال شرق ایران در استان خراسان رضوی است؛ سالانه میلیون‌ها زائر و گردشگر از این شهر دیدن می‌کنند. به‌دلیل وجود حرم امام رضا(ع)، مشهد به‌عنوان پایتخت معنوی کشور شناخته می‌شود. همچنین با وجود اماکن مذهبی، تاریخی و تفریحی این شهر یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است. مسافران زیادی با خرید بلیط هواپیما مشهد برای سفری زیارتی سیاحتی به این شهر سفر می‌کنند. مشهد امکانات تفریحی دارد که می‌توانید اوقات شاد و به‌یادماندنی را تجربه کنید. پیست های کارتینگ مشهد از مکان‌های تفریحی است که علاقه‌مندان زیادی دارد. با ما همراه باشید تا مجهزترین و استانداردترین پیست های کارتینگ مشهد را به شما معرفی کنیم.

کارتینگ چیست؟

کارتینگ از ورزش‌های موتوری است که با خودروهای چرخ باز به نام کارت انجام می‌شود. در این ورزش که آن را مادر اتوموبیل‌رانی می‌نامند، از خودروهای 125سی‌سی و 4 چرخ کوچک استفاده می‌شود که چرخ‌هایشان بیرون از بدنه و گلگیر قرار دارد. از این خودروها فقط باید در مسیر پرپیچ‌وخم کارت استفاده شود که به‌صورت سرپوشیده و روباز استانداردسازی شده است.

بهترین پیست‌های کارتینگ مشهد

از جاذبه‌هایی که توجه گردشگران و دوست‌داران ورزش را به خود جلب می‌کند، پیست های کارتینگ مشهد هستند. در مشهد 3 پیست کارتینگ وجود دارد که می‌خواهیم هر کدام را با جزئیات به شما معرفی کنیم تا انتخابی آگاهانه انجام دهید. پیست های کارتینگ مشهد عبارت‌اند از پیست کارتینگ ارشاد، پیست کارتینگ جام‌جم و پیست کارتینگ آزادی.

پیست کارتینگ ارشاد | بزرگترین و استانداردترین پیست های کارتینگ مشهد

پیست کارتینگ ارشاد از بزرگترین و استانداردترین پیست های کارتینگ مشهد است. در این کارتینگ روباز، دوره‌های آموزشی هم برای علاقه‌مندان به این ورزش انجام می‌شود. این مجموعه با 70هزار متر مربع مساحت، در منطقه‌ای سرسبز قرار گرفته و امکان استفاده هم‌زمان آقایان و بانوان وجود دارد. فقط یک شرط برای استفاده از ماشین‌ها وضع شده و آن اینکه برای استفاده از امکانات کارتینگ باید حداقل 12 سال سن داشته باشید.

این مجموعه علاوه بر پیست کارتینگ، باشگاه سوارکاری هم دارد و برای دوست‌داران این ورزش از بهترین باشگاه های سوارکاری مشهد به حساب می‌آید. مسیر این پیست 3 کیلومتر است که از طولانی ترین پیست های کارتینگ مشهد و ایران است. مدت زمان هر راند کارتینگ حدوداً 6 تا 8 دقیقه است و در این مدت از تجربه‌ای هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی لذت می‌برید. این پیست در ساعات 9 تا 21 سرویس می‌دهد و روزهای شنبه تعطیل است.

آدرس: پیست کارتینگ ارشاد در انتهای بزرگراه وکیل‌آباد، قبل از سه راهی طرقبه و شاندیز در مجموعه ورزشی ارشاد قرار دارد.

پیست کارتینگ جام جم | همه چیز تمام در مشهد

این پیست یکی از پیست های کارتینگ مشهد است که 5هزار مترمربع مساحت دارد؛ امکاناتی مثل پارکینگ اختصاصی رایگان، کافی‌شاپ و لمکده هم در این پیست وجود دارد. سالن‌های چند منظوره فوتسال، والیبال و بسکتبال این مجموعه هم به علاقه‌مندان ورزش، سرویس می‌دهند. این پیست در تمامی روزها به جز ایام تعطیلی رسمی از ساعت 10 صبح تا 10 شب به‌صورت یکسره برای گذراندن اوقات مفرح باز است. کارکنان پیست کارتینگ جام جم، آموزش‌های لازم و استاندارد را پیش از سواری به شما می‌دهند تا ماشین‌سواری سرشار از هیجان و آدرنالین را تجربه کنید.

پیست کارتینگ جام جم مجموعه‌ای روباز است که برای رانندگی باید کارت‌هایی خریداری کنید. این کارت‌ها دو نوع هستند. کارت‌های رنتال برای افراد مبتدی و کارت‌های ریس برای افراد حرفه‌ای است. ماشین‌های رنتال که حداکثر سرعتشان به 70 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، برای مبتدی‌ها به کار می‌رود؛ اما ماشین‌های ریس برای حرفه‌ای‌ها سرعتشان به 180 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در این پیست امکان استفاده برای افرادی وجود دارد که حداقل 6 سال دارند. آنقدر سطح هیجان تو این کارتینگ زیاد است که افراد علاقه‌مند به شور و هیجان با خرید بلیط اتوبوس مشهد خودشان را به این مجموعه می‌رسانند. در مسیر این پیست از جاهای دیدنی مشهد مثل پارک ملت هم می‌توانید دیدن کنید.

آدرس: پیست کارتینگ جام جم در انتهای بزرگراه وکیل‌ آباد و ابتدای جاده شاندیز روبه‌روی نمایندگی سایپا قرار دارد.

پیست کارتینگ آزادی | مدرن‌ترین و استانداردترین پیست های کارتینگ مشهد

پیست کارتینگ آزادی یکی از مدرن‌ترین و استانداردترین پیست های کارتینگ مشهد است. این مجموعه که در جاهای دیدنی اطراف مشهد واقع شده فاصله کمی با چالیدره دارد. در پیست این مجموعه می‌توان دریفت را هم تجربه کرد و استفاده از آن برای عموم آزاد است. برای علاقه‌مندان به این ورزش دوره و کلاس‌های آموزشی مختلفی برگزار می‌شود. این پیست با 5هزار متر مربع مساحت، در مکانی سرسبز واقع شده امکانات و مکان‌های ورزشی دیگری مثل فوتبال، والیبال و اسکیت دارد و اوقات خوش را برای دوست‌داران ورزش رقم می‌زند.

برای تجربه هیجان و آدرنالین می‌توانید با خرید بلیط قطار مشهد خودتان را به این شهر برسانید. پارکینگ اختصاصی رایگان، کافی‌شاپ با ظرفیت 100 نفر و فضای تفریح در این مجموعه فراهم است و می‌توانید تجربه‌ای هیجان‌انگیز و شاد را همراه خانواده تجربه کنید. فقط باید حواستان به شرایط قد و وزن باشد که باید حداقل 150 سانتی متر قد و حداکثر 90 کیلوگرم وزن داشته باشید تا بتاونید از ماشین‌های پیست کارتینگ آزادی استفاده کنید. مجموعه آزادی از ساعت 9 صبح تا 11 شب باز است. برای رزرو کارتینگ می‌توانید از یکی از سه روش، مراجعه به سایت kartingazadi.ir، دانلود اپلیکیشن کارتینگ آزادی و پیج اینستاگرام karting_azadi اقدام کنید.

آدرس: پیست کارتینگ آزادی در جاده طرقبه بعد از پمپ بنزین روبه‌روی سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد.

بایدها و نبایدهای شرکت در کارتینگ

برای استفاده از این ورزش سرشار از آدرنالین بایدها و نبایدهایی را باید رعایت کرد.

  • هر پیست با توجه به شرایط حاکم بر پیست و ماشین‌ها ممکن است محدودیت‌هایی را لحاظ کند. در پیست ارشاد شرط سنی حداقل 12 سال یک از این محدودیت‌ها است.
  • در پیست جام‌ جم برای کارت سواری باید حتماً 6 سال داشت.
  • در پیست آزادی محدودیت قد و وزن وجود دارد و افرادی مجاز به استفاده از ماشین‌های کارتینگ هستند که حداقل 150 سانتی متر قد و وزنی کمتر از 90 کیلوگرم داشته باشند.
  • قوانین یکسان در همه پیست‌ها، استفاده از کلاه ایمنی و رعایت نکات ایمنی حین رانندگی است.
  • به‌خاطر بیماری کرونا برای حفظ سلامتی و رعایت بهداشت در محیط کارتینگ باید از ماسک استفاده کنید.

بهترین پیست های کارتینگ مشهد در ایام کرونا

با توجه به اینکه تمام نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا در هر سه پیست رعایت می‌شود، در پیست‌های کارتینگ مشهد با خیالی راحت به تفریح بپردازید. همچنین از آنجایی که در هر سه پیست استفاده هم‌زمان برای بانوان و آقایان فراهم است؛ می‌توانید ساعاتی به دور از دغدغه و استرس اوقات شاد، مفرح و هیجان‌انگیز را به همراه خانواده و دوستان تجربه کنید. یکی از خوبی‌های این سه پیست این است که به طرقبه و شاندیز خیلی نزدیک است و اگر به هر دلیلی با بسته‌بودن مجموعه مواجه شدید، می توانید خودتان را به این دو بهشت خراسان برسانید و لذت ببرید. روستاهایی مثل زشک، ابرده، مایان طرقبه، در همه فصل‌های سال زیبایی‌های بی‌نظیری برای روکردن دارند.

در این نوشته با پیست های کارتینگ مشهد آشنا شدید. در این پیست ها می‌توانید آدرنالین و هیجان زیادی را تجربه کنید. اگر شما هم خاطره یا تجربه خاصی از این پیست‌ها دارید، برای ما در بخش نظرات بنویسید. راستی قبل از سفر به مشهد می‌توانید در مجله گردشگری ره بال آسمان با سایر جاذیه های گردشگری این شهر آشنا شوید. ضمن اینکه راهنمای سفر مشهد هم به شما کمک می‌کند اطلاعات بیشتری درباره این شهر به دست بیاوید.

 

پیست کارتینگ ارشاد، پیست کارتینگ جام‌جم

افراد بالای 12 سال می‌توانند از این پیست استفاده کنند.

پیست کارتینگ آزادی که در جاده طرقبه بعد از پمپ بنزین روبه‌روی سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد.

پیست کارتینگ ارشاد که در انتهای بزرگراه وکیل‌آباد، قبل از سه راهی طرقبه و شاندیز در مجموعه ورزشی ارشاد قرار دارد.

افراد با بیشتر از 90 کیلوگرم وزن و کوتاه‌تر از 150 سانتی‌متر، نمی‌توانند از کارتینگ مجموعه استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.