قاب دبی | روایتگر گذشته، حال و آینده شهری پر‌آوازه

0

بسیاری شهر توریستی و مدرن دبی را با برج‌های سر‌به‌فلک‌کشیده‌اش می‌شناسند و به همین دلیل است که آن را «جنگل آسمان خراش‌ها» نامیده‌اند. این شهر همواره با ساخت سازه‌های بلند‌پروازانه و برج‌های مرتفع و عظیم، مردم جهان را به شگفتی وا می‌دارد. به همین جهت سالانه میلیون‌ها گردشگر برای تماشای ابر‌سازه‌های غول‌پیکرِ عروس امارات، به این شهر سفر می‌کنند. در میان برج‌های دبی، برجی منحصر‌به‌فرد، پر‌شکوه و پر‌آوازه به نام «قاب دبی» وجود دارد که خود به‌تنهایی عامل جذب گردشگر به‌سوی این شهر است. از‌این‌رو با‌ توجه‌به اهمیت والای این برج، ساختار متفاوت آن و ویژگی‌های جالب‌توجهی که دارد، در این مطلب قصد داریم به‌صورت کامل و مفصل در وصف آن سخن بگوییم. به‌علاوه در طول این مطلب راهنمایی کامل و مفید برای بازدید از این جاذبه حیرت‌انگیز در دبی را در اختیارتان قرار داده‌ایم. 

قاب دبی کجاست؟

سازه عظیم و منحصر‌به‌فرد قاب دبی (Dubai Frame) در محدوده «زعبیل پارک» این شهر بنا شده است. در قسمت شمالی این بنا جاده شیخ رشید و در قسمت جنوبی آن نیز جاده شیخ بن زاید قرار دارند. 

معرفی قاب دبی | سازه‌ای فاخر و با‌شکوه 

برج قاب دبی از جمله پر‌اهمیت‌ترین و زیبا‌ترین آسمان‌خراش‌های این شهر است. همان طور که از نامش پیداست، این برج به شکل یک قاب عکس طراحی شده است. موقعیت خاص قرار‌گیری این برج پر‌شکوه در شهر دبی به‌گونه‌ای است که بخش مدرن دبی را از بخش قدیمی آن جدا می‌کند؛‌ نمای جنوبی و شمالی این قاب، دو تصویر کاملاً متفاوت را از شهر دبی را به نمایش گذاشته‌اند. جالب است بدانید که ساخت این نگین طلایی عظیم با همکاری بیش از ۳۶۰۰ مهندس، تکنسین، معمار و کارگر صورت گرفت. در‌ نهایت پروژه ساخت این آسمان‌خراش در سال ۲۰۱۸ تکمیل شد و شهرداری دبی از آن به‌عنوان هدیه‌ سال نو به مردم این شهر، رونمایی کرد. 

دبی فریم از دو برج مرتفع ۱۵۰‌متری تشکیل شده است که با دو پل ۹۶‌متری به‌ هم متصل شده‌اند. هزینه ساخت این برج فاخر و پر‌شکوه ۲۶۰میلیون درهم بوده است. گفتنی است که برای ساخت این سازه عظیم‌الجثه بالغ‌بر ۹۹۰۰ متر‌مکعب بتون، ۲۰۰۰ تن فولاد و ۲۹۰۰ متر‌مربع شیشه چند‌جداره استفاده شده است. همچنین جالب است بدانید که برای ایجاد نمای طلایی‌رنگ و درخشان این برج، چیزی حدود ۱۵ هزار متر‌مربع فولاد ضد‌زنگ به‌ کار رفته است. قطعاً شما نیز با ما اتفاق نظر دارید که چنین نمای زیبایی، شکوه و جلوه‌ای خیره‌کننده به این بنا بخشیده است. 

بخش‌های مختلف قاب دبی | ماجراجویی در منحصر‌به‌فرد‌ترین آسمان‌خراش دبی

  • موزه قدیم دبی

تصویری از موزه قدیم دبی

در پل پایینی برج قاب دبی موزه‌ای متفاوت و حیرت‌انگیز به نام «موزه قدیم دبی» وجود دارد که بازدید از آن هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد. این موزه سرگذشت شهر مدرن دبی را به‌ شیوه‌ای جذاب و متفاوت روایت می‌کند. در‌ واقع در این موزه روند تبدیل شدن دبی از شهری کوچک و بی‌نام‌و‌نشان به شهری مدرن، پیشرفته و پر‌آوازه در جهان را با استفاده از تصاویر سه‌بعدی به‌ همراه صدا‌ها و بو‌های مرتبط، در فضایی شبیه به واقعیت به‌نمایش می‌گذارند. از‌این‌رو بازدید از این موزه عجیب و متفاوت، تجربه‌ای مشابه به سفر در زمان و تماشای تاریخ به‌صورت واقعی را برای شما رقم خواهد بود. 

  • موزه آینده دبی

تصویری از موزه آینده دبی

در اغلب موزه‌های جهان، آثار و روایات به‌جا‌مانده از گذشتگان دور‌و‌نزدیک به‌ نمایش گذاشته می‌شوند؛‌ اما در پل بالایی دبی فریم موزه‌ای وجود دارد که در آن با استفاده از تکنولوژی «واقعیت مجازی» تصاویری مسحور‌کننده و حیرت‌انگیز از آینده این شهر مدرن و پیشرفته، به‌ نمایش گذاشته می‌شوند. از‌این‌رو توصیه می‌کنیم در سفر به دبی، بازدید از این موزه منحصر‌به‌فرد و اعجاب‌انگیز را از دست ندهید. 

  • کافه رستوران

تصویری از کافه و رستورن قاب دبی

در طبقات بالایی این برج منحصر‌به‌فرد و حیرت‌انگیز، کافه رستورانی وجود دارد که با منویی متنوع و خدماتی بی‌نظیر، آماده پذیرایی از بازدید‌کنندگان است. شما می‌توانید با صرف غذا یا نوشیدنی در این کافه رستوران، ضمن تماشای منظره‌ای خیره‌کننده از شهر دبی از ارتفاع ۱۵۰‌متری، تجربه‌ خوشمزه و دلنشینی را برای خود رقم بزنید. 

  • آسانسور ساختمان قاب دبی

جالب است بدانید که آسانسور‌های این برج مرتفع و جذاب، قادرند در کمتر از ۱ دقیقه، بالغ‌بر ۴۰ طبقه را طی کنند. از دیگر ویژگی‌های جذاب آسانسور‌های این برج می‌توان به طراحی فضای آن‌ها اشاره کرد. در‌ واقع فضای این آسانسور‌ها به‌صورت شیشه‌ای طراحی و اجرا شده است؛ از‌این‌رو از درون آن‌ها می‌توان چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه از شهر زیبای دبی را تماشا کرد. 

  • فروشگاه‌های سوغاتی 

تصویری از برج قاب دبی

در طبقات برج قاب دبی فروشگاه‌هایی وجود دارند که انواع سوغات دبی را به گردشگران عرضه می‌کنند. از‌این‌رو شما می‌توانید با مراجعه به این فروشگاه‌ها و گشت‌و‌گذار در آن، سوغاتی‌هایی جذاب برای خانواده، دوستان و دیگر عزیزان خود تهیه کنید. 

حقایقی جالب راجع‌به برج قاب دبی | بخش جذاب ماجرا!

تصویری از قاب دبی

  • جالب است بدانید که این برج از جمله پر‌حواشی‌ترین سازه‌های دبی است. از جمله پر‌سر‌و‌صدا‌ترین حواشی‌های مربوط به این برج می‌توان به ادعای فرناندو دونیس، معمار مطرح و به‌نام مکزیکی، در‌خصوص دزدی بودن طرح برج دبی فریم اشاره کرد. در‌ واقع داستان از آنجایی شروع شد که فرناندو دونیس در سال ۲۰۰۸ در مسابقه‌ای به‌نام «ارائه بهترین طرح برای نماد جدید دبی» شرکت کرد. او با طراحی «برج قاب دبی» توانست برنده جایزه هزاردلاری این مسابقه شود. بعد‌ها شهرداری دبی بدون اجازه و اطلاع فرناندو دونیس، ساخت این برج را بر‌اساس طرح وی، آغاز کرد. 
  • در سال ۲۰۱۷ روزنامه‌ای بریتانیایی این سازه عظیم را در لیست بهترین جاذبه‌های توریستی جدید همان سال، معرفی کرد. 
  • در زمان ساخت این برج سر‌به‌فلک کشیده، از دو جرثقیل غول‌پیکر برای جا‌به‌جایی مصالح استفاده می‌شد که قادر به بلند کردن بیش از ۱۲ تن بار بودند. 

قوانین بازدید از قاب دبی | نکاتی که پیش از بازدید از این برج باید بدانید

تصویری از قاب دبی

  • ورود حیوانات خانگی به فضای داخل برج دبی فریم ممنوع است. 
  • به‌همراه‌داشتن اشیاء تیز، خطرناک و آسیب‌زا به‌هنگام ورود به فضای داخل برج ممنوع است. 
  • به‌هنگام ورود به فضای داخل برج قاب دبی، نباید خوراکی یا نوشیدنی به‌همراه داشته باشید. 
  • مصرف دخانیات، به‌خصوص سیگار، در محیط داخلی برج ، خلاف قوانین است. 
  • ورود کودکان کمتر از ۱۲ سال به مجموعه فقط با همراهی فردی بالغ (بیش از ۱۸ سال) امکان‌پذیر است. 
  • صفحات نمایش و واقعیت مجازی درون برج غیر‌قابل لمس بوده و لمس‌کردن آن‌ها، ممنوع است. 
  • هزینه بازدید از این سازه جذاب برای کودکان کمتر از ۳ سال و مردم بومی شهر دبی، رایگان است. 
  • خوب است که برای بازدید از این برج، لباسی مناسب و محترمانه بپوشید تا مشکلی در این خصوص متوجه شما نشود. 

جاهای دیدنی نزدیک به قاب دبی | تجربه یک روز خاطره‌انگیز

تصویری از باغ زبیل

  • باغ زبیل | Zabeel Park؛
  • باغ درخشش دبی | Dubai Garden Glow؛
  • سرزمین تفریحی النصر | Al Nasr Leisureland.

مسیر دسترسی به قاب دبی | راهنمای کامل راه‌های دسترسی 

اگر با اگر با کمی پیاده‌روی برای رسیدن به این جاذبه گردشگری پر‌شکوه و جذاب مشکلی ندارید، بهترین و ارزان‌ترین گزینه، استفاده از مترو است. اگر انتخاب شما برای رسیدن به برج عظیم و مرتفع دبی فریم مترو باشد، باید سوار خطی شوید که از «ایستگاه الجفیلیا» گذر می‌کند؛ چرا‌که این ایستگاه، نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این سازه تماشایی است. راه ساده‌تر برای رسیدن به این جاذبه، گرفتن تاکسی است. در تمام سطح شهر دبی تاکسی‌هایی وجود دارند که مسافران را به هر مقصدی که بخواهند می‌رسانند. 

هزینه بازدیدبرای بزرگسالان ۵۰ درهم و برای کودکان زیر ۱۲ سال ۲۰ درهم
ساعات بازدیدهرروز هفته از ساعت ۹:۰۰ تا ۲۱:۰۰
شماره تماس971800900+
آدرس سایتdubaiframe.ae
آدرسامارات،شهر دبی، محدوده زعبیل پارک
>

در این مطلب از مجله گردشگری ره بال آسمان سوار بال نوشته، به‌سوی شهر مدرن و پر‌آوازه دبی سفر کرده و به کاوش درون سازه فاخر، شگفت‌انگیز و خیره‌کننده‌ای به نام «قاب دبی» پرداختیم. حال زمان آن فرا رسیده تا نام این برج را نیز در کنار دیگر جاهای دیدنی دبی که می‌خواهید از آن‌ها دیدن کنید، قرار داده و پیش از سفر بلیط بازدید از این جاذبه را نیز تهیه کنید. در‌ نهایت گفتنی است که اگر قصد سفر به شهر دبی را دارید، مطالعه مطلب «راهنمای سفر دبی» به شما کمک می‌کند تا سفر راحت و بی‌دردسری را در این شهر تجربه کنید. در پایان فراموش نکنید که اگر تاکنون تجربه بازدید از این برج منحصر‌به‌فرد را داشته‌اید، نظرات و تجربیات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سازه عظیم و منحصر‌به‌فرد قاب دبی در محدوده «زعبیل پارک» این شهر بنا شده است.

ارتفاع این برج سر‌به‌فلک‌کشیده چیزی حدود ۱۵۰ متر است.

بازدید از این جاذبه در هرروز هفته از ساعت ۹:۰۰ تا ۲۱:۰۰ امکان‌پذیر است.

این جاذبه مسحور‌کننده در سال ۲۰۱۸ توسط شهرداری دبی افتتاح شد.

برای بزرگسالان ۵۰ لیر و برای کودکان زیر ۱۲ سال ۲۰ لیر است. همچنین خوب است اشاره کنیم که بازدید از این جاذبه برای کودکان زیر ۳ سال و مردم بومی شهر دبی، رایگان است.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.