سواحل استانبول | لاکچری‌بازی سواحل دریای مرمره و سیاه

0

سواحل استانبول یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر به حساب می‌آیند. در این سواحل به اندازه‌ای سرگرمی‌های آبی، رستوران‌های اعیانی و کافه‌های شیک وجود دارد که از گشت‌و‌گذار در آن‌ها سیر نمی‌شوید. در این سواحل همیشه بساط پایکوبی و عیش‌‌ونوش به‌راه است. به همین دلیل امکان ندارد راهی استانبول شوید و هوس گشت‌و‌گذار در سواحل این شهر به سرتان نزند. تعداد این سواحل به اندازه‌ای است که امکان ندارد راهی استانبول شوید و بتوانید در یک سفر از تمامی آن‌ها بازدید کنید. از آنجایی که رسم داریم بهترین‌ها را به همراهان خود معرفی کنیم، در ادامه فهرستی از بهترین سواحل استانبول آماده‌کردیم. برای راحتی شما این فهرست را بر اساس فاصله ساحل‌ها به میدان تکسیم و مناسب‌بودن ساحل برای شما دسته‌بندی کرده‌‌ایم. امیدواریم به لطف این اطلاعات، سفری خاطره‌انگیز به استانبول داشته باشید و در لحظه‌های شادی که کنار ساحل هستید، جای ما را خالی کنید.

فهرست مطالب

نزدیک‌ترین سواحل استانبول به میدان تکسیم

نزدیک‌ترین سواحل استانبول به میدان تکسیم

میدان تکسیمِ استانبول مرکز گردشگری این شهر به حساب می‌آید. به همین دلیل آدرس بسیاری از جاهای دیدنی استانبول از میدان تکسیم آدرس داده می‌شود. حتی اگر هتلی نزدیک به میدان تکسیم نگرفته باشید، امکان ندارد راهی استانبول شوید و گذارتان به میدان تکسیم نیفتد، فهرست معرفی سواحل استانبول را با ساحل‌هایی آغاز می‌کنیم که فاصله کمی با میدان تکسیم دارند.

  • ساحل کادبستان

ساحل کادبستان

ساحل کادبستان درواقع مجموعه‌ای از ۳ ساحل است. از این تعداد، ۲ ساحل کاملاً رایگان است و هزینه‌ ورودی ندارد. سومین ساحل کادبستان، امکانات بیشتری دارد. در این ساحل دوش و سایبان برای گردشگران تعبیه شده است. امکاناتی که درباره ساحل سوم کادبستان اشاره کردیم برای گردشگران رایگان نیست و باید هزینه‌‌ای پرداخت کنند. این هزینه نسبت به هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌‌کنید ارزشش را دارد. ناگفته نماند سواحل پولی کادبستان نیز بدون امکانات نیستند. در این سواحل برج‌های نجات غریق و صندلی‌های آفتابگیر وجود دارد. به لحاظ زیباشناختی نیز ساحل کادبستان یکی از زیباترین سواحل استانبول است.

ساحل کادبستان

ساحلی که از آن صحبت می‌کنیم در منطقه‌ای خلیج‌مانند قرار دارد و نمایی تماشایی از دریا پیش روی گردشگران قرار می‌‌دهد. چندین رستوران اعیانی و کافه شیک در ساحل کادبستان وجود دارد. به لطف این شرایط در کنار ساحل‌گردی در استانبول، فرصتی پیدا می‌کنید تا غذایی جانانه به بدن بزنید و با خوردن نوشیدنی گوارا، گلویتان را تازه کنید. فاصله کم ساحل کادبستان به میدان تکسیم، امکانات رفاهی چشمگیر این ساحل و همچنین منظره‌ تماشایی‌ آن باعث شده تا به یکی از شلوغ‌ترین سواحل استانبول تبدیل شود. پیشنهاد می‌کنیم آخر هفته و روزهای تعطیل به جای ساحل کادبستان، راهی سواحل خلوت استانبول شوید. در ادامه به چند ساحل خلوت استانبول اشاره خواهیم کرد.

ساحل کادبستان

آدرس ساحل کادبستان در نقشه‌های گوگل

فاصله ساحل کادبستان تا میدان تکسیم: ۱۹ کیلومتر (۳۰ دقیقه)
  • ساحل سوما

ساحل سوما

برای تعریف از ساحل سوما کافی است به این نکته اشاره کنیم که این ساحل یکی از وسیع‌ترین سواحل استانبول است. به لطف چنین مساحت گسترده‌‌ای، هر تفریحی که فکرش را بکنید در ساحل سوما مهیا شده است. ساحل سوما در کنار تفریح‌های رایج، سرگرمی‌های خاص و جالب‌توجهی دارد که در دیگر سواحل استانبول نظیر آن‌ها را سراغ نداریم. ساحل سوما به لحاظ موقعیت نیز در شمال استانبول قرار دارد و ساحلی خوش‌مسیر است. این ساحل در کنار سرگرمی‌های آبی، جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز دارد. جالب است بدانید در ساحل سوما نمایشگاه‌ها و فستیوال‌های باشکوهی برگزار می‌شود.

ساحل سوما از سواحل استانبول

در اطراف ساحل سوما بهترین هتل های استانبول قرار دارد. در نتیجه اگر دنبال اقامتی خاطر‌ه‌انگیز در هتلی می‌گردید که فاصله کمی با ساحل داشته باشد، ساحل سوما انتخاب مناسبی برای شماست. در اطراف این ساحل باشگاه پیلاتس، یوگا و رقص وجود دارد. وجود چنین باشگاه‌هایی، ساحل سوما را به یکی از بهترین سواحل استانبول تبدیل کرده است. امنیت ساحل سوما به اندازه‌ای است که با خیال راحت می‌توانید در این ساحل چادر بزنید. البته برای کمپ‌زدن باید از کیوسک نگهبانی ساحل سوما اجازه بگیرید.

ساحل سوما از سواحل استانبول

آخر هفته‌ در ساحل سوما غوغا به پا می‌شود. در این روزها بهترین دی‌.‌جی‌های ترکیه در این ساحل دور هم جمع می‌شوند و تا صبح مردم را به پایکوبی وا می‌دارند. در گوشه‌و‌کنار ساحل سوما صندلی‌های راحتی و چترهای ساحلی وجود دارد تا گردشگران با نشستن روی این صندلی‌ها، زیبایی دریا را به نظاره بنشینند. ساحل سوما، ساحلی تمام‌‌عیار است که گردشگران از خوشگذرانی در آن سیر نمی‌شوند.

ساحل سوما از سواحل استانبول

آدرس ساحل سوما در نقشه‌های گوگل

فاصله ساحل سوما تا میدان تکسیم: ۳۲.۷ کیلومتر (۵۰ دقیقه)
فاصله ساحل سوما تا مرکز استانبول: ۳۶.۶ (۶۰ دقیقه)
  • ساحل گلدن یا طلایی

ساحل گلدن یا طلایی از سواحل استانبول

حتی اگر تاکنون راهی ترکیه نشده‌اید، باز هم مطمئن هستیم تعریف‌و‌تمجید‌ زیبایی‌های دریای مرمره را شنیده‌اید. گلدن، یکی از زیباترین سواحل استانبول است که در همسایگی دریای مرمره واقع شده. ساحل گلدن که به آن ساحل طلایی هم گفته می‌شود، مکانی برای لاکچری‌بازی در استانبول به حساب می‌آید. سرگرمی‌های آبی متنوعی در ساحل گلدن پیش روی گردشگران قرار دارد. جالب است بدانید ساحل گلدن، یکی از بهترین سواحل استانبول برای غواصی است. مینی‌گلف، صخره‌نوردی، قایق‌سواری، موج‌سواری و والیبال از تفریحاتی است که در ساحل گلدن وجود دارد. در این ساحل بهترین رستوران های استانبول صف کشیده‌اند.

ماسه‌های نرم ساحل گلدن جان می‌دهد برای ساحل‌گردی و قدم‌زدن در کرانه بی‌کران دریای مرمره. به تعریف‌هایی که از ساحل استانبول کردیم، اقامتی خاطره‌انگیز را هم اضافه کنید. در ساحل گلدن حدود ۲۰ ویلای زیبا برای اقامت گردشگران تعبیه شده است. در این ویلاها می‌توانید شب را به روز برسانید. اگر در بین سواحل استانبول به دنبال ساحلی می‌گردید که رستوران‌های اعیانی، ویلاهای اشرافی و سرگرمی‌های لاکچری داشته باشد، ساحل گلدن استانبول انتخاب مناسبی برای شماست.

آدرس ساحل گلدن در نقشه‌های گوگل

فاصله ساحل گلدن تا میدان تکسیم: ۹.۹ کیلومتر (۲۴ دقیقه)
فاصله ساحل گلدن تا مرکز استانبول: ۱۳.۲ کیلومتر (۲۴ دقیقه)
  • ساحل ترو بلو

 ساحل ترو بلو از سواحل استانبول

برای تعریف از این ساحل کافی است به این نکته اشاره کنیم که ترو بلو به معنای آبی واقعی (True Blue) است. انتخاب چنین نامی برای ساحل ترو بلو از زیبایی‌های بی‌نظیر این ساحل حکایت دارد. بسیاری از گردشگران بر این باور هستند که ساحل ترو بلو از دیگر سواحل استانبول زیباتر است. انصافاً نیز باید به این گردشگران حق داد. به شما قول می‌دهیم با حضور در این ساحل، گذر زمان را فراموش کنید و محو تماشای زیبایی‌های آن شوید. در این ساحل بهترین رستوران های استانبول با غذاهای مدیترانه‌ای و خوراکی‌های محلی وجود دارد. در ساحل ترو بلو همیشه بساط جشن‌و‌پایکوبی به‌ راه است. ناگفته پیداست تابستان‌ها بیشتر از همیشه در این ساحل کنسرت و اجراهای زنده برگزار می‌شود.

ساحل ترو بلو

جالب است بدانید ترو بلو، به لحاظ قدمت در گروه یکی از قدیمی‌ترین سواحل استانبول قرار دارد. به جاذبه‌هایی که اشاره کردیم، استخری بزرگ را هم اضافه کنید. در کنار این استخر چندین رستوران شیک و درجه‌یک قرار دارد. تمامی این شرایط دست‌به‌دست هم داده تا مسافران پس از رسیدن به استانبول، این ساحل را به‌عنوان مقصد اول گردشگری خود انتخاب کنند. برای اینکه بیشتر از همیشه در ساحل ترو بلو به شما خوش بگذرد، پیشنهاد می‌کنیم اواسط اردیبهشت تا اواسط مهر را در تقویم مسافرت‌های خارجی خود برای گردشگری در این ساحل علامت بزنید. ساحل ترو بلو در پارک فنرباغچه قرار دارد. برای رسیدن به این ساحل کافی است سوار اتوبوس شهری خط FB1 شوید.

آدرس ساحل ترو بلو در نقشه‌های گوگل

فاصله ساحل ترو بلو تا مرکز استانبول: ۱۹.۱ کیلومتر (۳۲ دقیقه)
فاصله ساحل ترو بلو تا میدان تکسیم: ۱۸.۳ کیلومتر (۲۹ دقیقه)
  • ساحل بورک

آب اطراف ساحل بورک نسبت به دیگر سواحل استانبول، کم‌عمق‌تر است. به لطف این آب کم‌‌عمق، گردشگران به‌راحتی در ساحل به شنا مشغول می‌شوند و کودکان آب‌بازی می‌کنند. اگر همراه خانواده راهی استانبول شده‌اید و می‌خواهید در این شهر حسابی ساحل‌گردی کنید، ساحل بورک انتخاب مناسبی برای شماست. بورک به لحاظ تفریحات نیز ساحلی تمام‌عیار است که چیزی کم‌وکسر ندارد. بورک بهشت علاقه‌مندان تفریحات ساحلی است. در گوشه‌و‌کنار این ساحل زمین‌‌های والیبال ساحلی، بسکتبال و فوتبال ساحلی تعبیه شده است. به گردشگران علاقه‌مند به سرگرمی‌های آبی این نوید را بدهیم که این ساحل تفریح‌های هیجان‌انگیزی دارد. بساط قایق‌سواری، موج‌سواری، کایت‌سواری و هر تفریحی که فکرش را بکنید در ساحل بورک مهیاست. در این ساحل رستوران‌های شیک و کافه‌های درجه‌یک صف کشیده‌اند.

ساحل بورک

از امکانات رفاهی ساحل بورک هر چقدر بگوییم، کم گفته‌ایم. در تمامی قسمت‌های این ساحل چترهای آفتابگیر، آلاچیق‌های دلباز و صندلی‌های راحتی تعبیه شده است. به امکاناتی که گفتیم، چندین فروشگاه بزرگ را هم اضافه کنید. در این فروشگاه‌ها از شیر مرغ تا جان آدمیزاد وجود دارد. وجود فروشگاه‌های مجهز در ساحل بورک باعث شده تا گردشگران نیازی به مراجعه به مراکز خرید استانبول پیدا نکنند.

آدرس ساحل بروک در نقشه‌های گوگل

فاصله ساحل بروک تا مرکز استانبول: ۲۶.۵ کیلومتر (۴۰ دقیقه)
فاصله ساحل بروک تا میدان تکسیم: ۳۲.۴ کیلومتر (۵۰ دقیقه)
  • ساحل بابیلون کیلیوس

 ساحل بابیلون کیلیوس

ساحل بابیلون کیلیوس در گروهِ آن دسته از سواحل استانبول قرار دارد که برای ورود به آن باید هزینه‌ای پرداخت کنید. با این حال امکانات رفاهی این ساحل به اندازه‌ای است که به هزینه ورودیِ آن می‌ارزد. بهترین کنسرت های ترکیه در ساحل بابیلون کیلیوس برگزار می‌شود. در این ساحل نمایشگاه‌هایی برگزار می‌شود که نظیر آن‌ها را در بهترین سواحل استانبول سراغ نداریم. رستوران‌ هایِ ساحل بابیلون کیلیوس با غذاهای خوشمزه از گردشگران پذیرایی می‌کنند. این ساحل به لحاظ امنیت و رفاه نیز مکانی مناسب برای شب‌نشینی و تفریح‌ به حساب می‌آید. انصافاً باید گفت بیشتر سواحل استانبول امکانات شایسته‌ای را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

ساحل بابیلون کیلیوس نیز از این قائده مستثنا نیست. در گوشه‌و‌کنار این ساحل صندلی‌های راحتی و چترهای آفتابگیر تعبیه شده است. سرگرمی‌های آبی هیجان‌انگیزی مانند جت‌اسکی، غواصی، قایق‌تندرو، پاراسل و شنا از تفریح‌هایی است که در ساحل بابیلون کیلیوس وجود دارد. به علاقه‌مندان ورزش‌های ساحلی نیز این نوید را بدهیم که زمین فوتبال و والیبال ساحلی و بسکتبال در این ساحل وجود دارد. اگر راهی سفر ترکیه شده‌اید تا در کنسرتی جانانه شرکت کنید و لب ساحل آفتاب بگیرید، ساحل بابیلون کیلیوس همان جایی است که دنبال آن می‌گردید.

آدرس ساحل بابیلون کیلیوس در نقشه‌های گوگل

فاصله ساحل بابیلون کیلیوس تا مرکز استانبول: ۳۸.۳ کیلومتر (۵۶ دقیقه)
فاصله ساحل بابیلون کیلیوس تا میدان تکسیم:  ۳۰.۸ کیلومتر (۴۶ دقیقه)

 سواحل استانبول مناسب شنا

سواحل استانبول مناسب شنا

سواحل استانبول عموماً برای شنا مناسب هستند. با این حال بعضی از این ساحل‌ها آب کم‌عمق‌تری دارند. در بعضی از آن‌ها نیز در کنار شنا، امکاناتی برای غواصی و مکان مخصوص آب‌بازی کودکان وجود دارد. از آنجایی که امکان ندارد راهی استانبول شوید و سری به سواحل زیبای این شهر نزنید، در ادامه به آن دسته از سواحل استانبول اشاره می‌کنیم که برای شنا مناسب هستند.

  • ساحل اوزونکوم

ساحل اوزونکوم از سواحل استانبول

از آنجایی که قول دادیم بهترین سواحل استانبول مناسب شنا را معرفی کنیم، اطلاعات لازم درباره ساحل اوزونکوم را در اختیار شما قرار می‌دهیم. کافی است از اهالی استانبول سراغ یکی از امن‌ترین مناطق این شهر را بگیرید تا به شما آدرس منطقه شیله را بدهند. این منطقه در کنار امنیت، یکی از تمیزترین محله های استانبول است. ساحل اوزونکوم در منطقه شیله قرار دارد. وجود این ساحل در منطقه‌ شیله که به امنیت و تمیزی شهرت دارد، این ساحل را به انتخاب مناسبی برای گردشگرانی تبدیل کرده که همراه خانواده راهی استانبول شده‌اند. اگر اهل شنا هستید و می‌خواهید در کنار اعضای خانواده تنی به آب بزنید، ساحل اوزونکوم را به برنامه سفر خود به استانبول اضافه کنید.

ساحل اوزونکوم از سواحل استانبول

چترهای آفتابگیر، صندلی‌های راحتی و نجات غریق از امکانات شایسته‌ای است که در ساحل اوزونکوم وجود دارد. جالب است بدانید در این ساحل باشگاه شبانه‌ای با نام ساحل آکوا (Aqua beach club) تعبیه شده. در این باشگاه شبانه بساط رقص و پایکوبی تا صبح به راه است. ساحل اوزونکوم در منطقه آسیایی استانبول قرار دارد. برای رسیدن به این ساحل از قسمت آسیایی اوسکودار سوار اتوبوس خط ۱۳۹ شوید.

آدرس ساحل اوزونکوم در نقشه‌های گوگل

فاصله ساحل اوزونکوم تا مرکز استانبول: ۸۶.۵ کیلومتر (۸۰ دقیقه)
فاصله ساحل اوزونکوم تا میدان تکسیم: ۷۹ کیلومتر (۷۵ دقیقه)

ساحل بویوک چکمجه

ساحل بویوک چکمجه

از هر لحاظی که فکرش را بکنید ساحل بویوک چکمجه یک‌ سروگردن بالاتر از دیگر سواحل استانبول است. این ساحل در محله بویوک چکمجه قرار دارد. منطقه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم یکی از اشرافی‌ترین مناطق استانبول است. در این محله در کنار ساحلی زیبا، بسیاری از جاهای دیدنی تاریخی استانبول وجود دارد. به لطف این شرایط فرصتی پیدا می‌کنید تا در کنار ساحل‌گردی، گشتی در جاهای دیدنی استانبول بزنید. پل سنگی قدیمی در محله بویوک چکمجه قرار دارد را به برنامه‌ گردشگری خود اضافه کنید. این پل را سینان، یکی از معماران معروف استانبولی ساخته است. پیشنهاد می‌کنیم اگر راهی محله بویوک چکمجه شدید، حتماً سری به این پل بزنید.

ساحل بویوک چکمجه، نمایی تماشایی به دریای مرمره دارد. در این ساحل امکانات رفاهی چشمگیری برای شناگران تعبیه شده است. آب این ساحل به اندازه‌ای زلال و زیباست که امکان ندارد راهی ساحل بویوک چکمجه شوید و تنی به آب نزنید. تعداد زیادی دوش آب‌گرم، صندلی راحتی و چتر آفتابگیر در ساحل چکمجه وجود دارد. در ساحل بویوک چکمجه تا دلتان بخواهد رستوران و کافه خودنمایی می‌کند. غذاهای این رستوران‌ها یکی از دیگری خوشمزه‌تر هستند. ساندویچ‌ ماهی، یکی از غذاهای معروف این ساحل است. اگر در سفر به استانبول گذارتان به ساحل بویوک چکمجه افتاد، حتماً این غذای خوشمزه را امتحان کنید.

آدرس ساحل بویوک چکمجه در نقشه‌های گوگل

فاصله ساحل بویوک چکمجه تا مرکز استانبول: ۴۲.۲ کیلومتر (۷۰ دقیقه)
فاصله ساحل بویوک چکمجه تا میدان تکسیم: ۴۵.۲ کیلومتر (۷۵ دقیقه)

ساحل سولار

ساحل سولار از سواحل استانبول

انصافاً باید گفت ساحل سولار ممکن است نسبت به دیگر سواحل استانبول از مرکز این شهر دورتر باشد؛ اما سرگرمی‌های هیجان‌انگیز ساحل سولار به اندازه‌ای است که می‌ارزد این فاصله را به جان بخرید. ساحل سولار در روستای کیلیوس قرار دارد. کیلیوس یکی از بهترین روستاهای نزدیک استانبول است. ساحل سولار چیزی حدود یک کیلومتر درازا دارد. در این مساحت انواع سرگرمی‌های جذاب مانند کایت سواری، کارتینگ، قایق موزی (بنانا)، موج‌ سواری و جت اسکی خودنمایی می‌‌کند. ساحل سولار انتخاب مناسبی برای علاقه‌مندان فوتبال و والیبال ساحلی است. در این ساحل مکانی مخصوص اسکیت، بسکتبال و صخره‌‌نوردی وجود دارد. ساحل سولار در کنار همسایگی با دریای سیاه، از استخر اختصاصی بهره گرفته است. این ساحل یکی از بهترین سواحل استانبول برای برگزاری کنسرت به حساب می‌آید. امکان ندارد در روزهای پرگردشگر راهی ساحل سولار شوید و بساط جشن‌و‌پایکوبی در این سالن به راه نباشد.

ساحل سولار

ساحل سولار به داشتن رستوران های ترک با غذاهای خوشمزه معروف است. در این رستوران‌ها می‌توانید خوراکی جانانه‌‌ای به بدن بزنید و از تماشای امواج خروشان دریای سیاه لذت ببرید. گشت‌و‌گذار در ساحل سولار را به بانوان مشکل‌پسند پیشنهاد می‌کنیم. در این ساحل چندین سالن زیبایی و مرکز اسپا وجود دارد. به لطف این سالن‌های زیبایی، بانوان مشکل‌پسندی که کار هر آرایشگری را قبول ندارند، از بهترین آرایشگرهای ترک کمک می‌گیرند تا با چهره‌ای زیبا در کنار ساحل دلبری کنند. ساحل سولار در تمامی فصل‌های سال زیباست، با این حال اگر می‌خواهید در این ساحل بیشتر به شما خوش بگذرد، اواسط اسفند تا اواسط مهر را برای سفر به استانبول انتخاب کنید. برای رسیدن به ساحل سولار در ایستگاه فروشگاه مترو یا بانک زیارت سوار اتوبوس‌های شاتل شوید تا شما را به ساحل سولار برسانند.

آدرس ساحل سولار در نقشه‌های گوگل

فاصله ساحل سولار تا مرکز استانبول: ۳۵.۱ کیلومتر (۵۵ دقیقه)
فاصله ساحل سولار تا میدان تکسیم: ۳۰.۵ کیلومتر (۴۵ دقیقه)

ساحل ناکی بی

ساحل ناکی بی

در ۱۹۸۴ ساحلی جدید با نام ناکی بِی به سواحل استانبول اضافه شد. این ساحل ویژگی‌های چشمگیری دارد که مهم‌ترین آن‌ها، عمق کم آب آن است. کم‌عمق‌بودن آب ساحل ناکی بی، این ساحل را به منطقه‌ای مناسب برای شنا تبدیل کرده است. ساحل ناکی بی در منطقه‌ای بسیار امن و مطمئن قرار دارد. این ویژگی، ناکی بی را به ساحلی مناسب برای خانواده‌ها تبدیل کرده است. از آنجایی که با ساحلی برای خانواده‌ها روبه‌رو هستیم، ناکی بی امکانات رفاهی بسیار مطلوبی دارد. در گوشه‌و‌کنار این ساحل صندلی‌های راحتی و چترهای آفتابگیر تعبیه شده است. این ساحل مکان مناسبی است تا در آن لم دهید و برنزه کنید. ناکی بی به لحاظ سرگرمی‌ نیز از دیگر سواحل استانبول چیزی کم‌و‌کسر ندارد. در این ساحل سرگرمی‌های آبی متنوعی وجود دارد. با این حال اصلی‌ترین سرگرمی در ساحل ناکی بی، شنا و آب‌تنی است.

ساحل ناکی بی

جالب است بدانید ساحل ناکی بی در جزیره بیوک آدا قرار دارد. این جزیره فاصله چندانی از مرکز استانبول ندارد. برای رسیدن به ناکی بی باید سوار مترو تکسیم به کاتاباش شوید. سپس در اولین ایستگاه کاباتاش از مترو پیاده شوید و راه اسلکه کاباتاش را در پیش بگیرید. در این اسکله قایق‌ها و کشتی‌های مسافربری منتظر گردشگران هستند تا در ازای دریافت مبلغی اندک، آن‌ها را به ساحل ناکی بی برسانند. پیشنهاد می‌کنیم به این ساحل که رسیدید، ابتدا به آب بزنید و حسابی آب‌تنی کنید. سپس لب ساحل بنشینید و خستگی بگیرید. در نهایت نیز راهی رستوران‌های اطراف ساحل ناکی بی شوید تا با خوردن غذایی جانانه، انرژی ازدست‌رفته‌تان جبران شود.

آدرس ساحل ناکی بِی در نقشه‌های گوگل

فاصله ساحل ناکی بِی تا مرکز استانبول: ۳۲ کیلومتر (۴۰ دقیقه)
فاصله ساحل ناکی بِی تا میدان تکسیم: ۲۸ کیلومتر (۳۵ دقیقه)

سایر سواحل استانبول

سایر سواحل استانبول

سواحل استانبول به اندازه‌ای زیاد و زیبا هستند که اگر بخواهیم از تمامی آن‌ها تعریف کنیم، مثنوی هفتاد مَن کاغذ می‌شود. با این حال از آنجایی که وعده داده‌ایم تا همراهان خود را در جریان زیباترین و بهترین ساحل های استانبول قرار دهیم، در ادامه به سایر سواحل استانبول اشاره می‌کنیم که به لحاظ امکانات رفاهی و جاذبه‌های گردشگری، در شرایط مطلوبی برای گردشگری قرار دارند.

  • ساحل دالیا

ساحل دالیا از سواحل استانبول

برای شما از زیبایی‌های ساحل سولار گفتیم. ساحل دالیا در همسایگی ساحل سولار قرار دارد. به لطف این فاصله کم می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و پس از ساحل‌گردی در سولار، راهی ساحل دالیا شوید. این ساحل در گروه سواحل استانبول در منطقه شمالی این سرزمین قرار دارد. اولین چیزی که در ساحل دالیا خودنمایی می‌کند، محیط خلوت این ساحل است. به لطف خلوتی ساحل دالیا، این ساحل همیشه تمیز است و نیازی نیست برای شرکت در تفریحات آبی استانبول در صف‌های طولانی بیاستید. ساحل دالیا ممکن است خلوت و کوچک باشد؛ اما انصافاً سرگرمی‌های بسیاری دارد. قایق‌های پارویی، مکان اجاره تخته موج‌ سواری و جت اسکی در ساحل دالیا تعبیه شده است. قسمتی از این ساحل نیز به والیبال ساحلی اختصاص دارد. اگر اهل ورزش‌های آبی هستید و از ماجراجویی سیر نمی‌شوید، ساحل دالیا انتخاب مناسبی برای شماست.

گشت‌و‌گذار در این ساحل را به عاشق‌و‌معشوق‌هایی که همراه دلدارشان راهی استانبول شده‌اند نیز پیشنهاد می‌‌کنیم. در این ساحل می‌توانید دست دلدار را بگیرید و در حین قدم‌زدن روی ماسه‌های نرم آن، مشغول رازونیاز با معشوق شوید. در گوشه‌و‌کنار ساحل دالیا صندلی‌های راحتی، تخت‌های ساحلی و چترهای آفتابگیر تعبیه شده است. این ساحل رستوران‌های اشرافی و کافه‌های شیکی دارد. تمامی این ویژگی‌ها دست‌به‌د‌ست هم داده تا ساحل دالیا به یکی از بهترین سواحل استانبول تبدیل شود.

آدرس ساحل دالیا در نقشه‌های گوگل

فاصله ساحل دالیا تا مرکز استانبول: ۳۴.۱ کیلومتر (۴۸ دقیقه)
فاصله ساحل دالیا تا میدان تکسیم: ۳۰.۸ کیلومتر (۴۰ دقیقه)
  • ساحل نان استاپ

ساحل نان استاپ از سواحل استانبول

انصافاً باید گفت نام‌های برازنده‌ای برای برخی از سواحل استانبول انتخاب شده است. برای نمونه می‌توان به ساحل نان اِستاپ اشاره کرد. علاقه‌مندان زبان انگلیسی به‌خوبی می‌دانند که نان اِستاپ در این زبان به‌ معنای بدون توقف است. از قرار معلوم نام نان استاپ به این دلیل برای این ساحل انتخاب شده که در آن تفریح و خوشگذرانی هرگز توقفی ندارد. در این ساحل همیشه بساط شادی پایکوبی و خوشگذرانی به راه است. گردشگران در ساحل نان استاپ از صبح تا غروب به سرگرمی‌های آبی پرهیجان مشغول می‌شوند. کایت سواری، شنا، موج سواری و قایق‌ سواری از سرگرمی‌هایی است که در ساحل نان استاپ انتظار گردشگران را می‌کشد. با فرا رسیدن غروب و تاریکی هوا، تفریح‌های شبانه ساحل نان استاپ آغاز می‌شود.

ساحل نان استاپ

بهترین خواننده‌های بین‌المللی در کنار هنرمندان سرشناس ترک به ساحل نان استاپ می‌آیند تا حسابی در این ساحل بترکانند و سروصدا به راه بیندازند. ساحل نان استاپ به لحاظ امکانات رفاهی نیز چیزی از دیگر سوال استانبول کم نمی‌آورد. گوشه‌و‌کنار این ساحل پرشده از صندلی‌های راحتی و چترهای آفتابگیر. ساحل نان استاپ در همسایگی روستای کیلیوس، یکی از روستاهای خوش آب‌و‌هوای استانبول، قرار دارد. برای رسیدن به این ساحل باید راهی میدان تکسیم شوید. در این ساحل اتوبوس‌های شاتل چشم‌انتظار گردشگران هستند تا آن‌ها را در عرض کمتر از یک ساعت به ساحل نان استاپ برسانند.

آدرس ساحل نان استاپ در نقشه‌های گوگل

فاصله ساحل نان استاپ تا مرکز استانبول: ۳۲.۲ کیلومتر (۵۳ دقیقه)
فاصله ساحل نان استاپ تا میدان تکسیم: ۲۹.۸ کیلومتر (۴۲ دقیقه)
  • ساحل شیله آکوا

ساحل شیله آکوا از سواحل استانبول

به گردشگرانی که در منطقه غربی دنبال یکی از بهترین سواحل استانبول می‌گردند، ساحل شیله آکوا را پیشنهاد می‌‌کنیم. این ساحل در کنار منظره‌های تماشایی و سرگرمی‌های آبی، دومین فانوس دریایی مرتفع در اروپا را در خود جای داده است. اطراف ساحل شیله آکوا پر است از کافه‌های درجه‌یک و رستورا‌ن‌های اشرافی. ساحل شیله آکوا به لحاظ امکانات رفاهی نیز چیزی کم‌و‌کسر ندارد. در این ساحل تا دلتان بخواهد صندلی راحتی و چترهای آفتابگیر تعبیه شده است. علاقه‌مندان سرگرمی‌های آبی می‌توانند ساعت‌ها مشغول تفریح در ساحل شیله آکوا شوند. این ساحل شاید کمی به مرکز استانبول دور باشد، اما ساحلی خوش‌مسیر است. اتوبوس‌های شهری، گردشگران را به محله ازومکوم می‌رسانند. از این محله باید راه منطقه بالی بِی را در پیش بگیرید تا به ساحل شیله آکوا برسید.

آدرس ساحل شیله آکوا در نقشه‌های گوگل

فاصله ساحل شیله آکوا تا مرکز استانبول: ۸۱.۸ کیلومتر (۸۱ دقیقه)
فاصله ساحل شیله آکوا تا میدان تکسیم: ۷۴.۷ کیلومتر (۷۵ دقیقه)
  • ساحل دگیرمن بورنو

ساحل دگیرمن بورنو

جاهای دیدنی استانبول فقط به داخل این شهر خلاصه نمی‌شود. در اطراف استانبول چندین جزیره وجود دارد که سواحل آن‌ها یکی از دیگری تماشایی‌تر است. جزیره هیبلی آدا، از جمله جزیره های استانبول است که ساحلی زیبا با نام دگیرمن بورنو (Değirmenburnu) دارد. ساحلی که از آن صحبت می‌کنیم با درختان کاج پوشیده شده است. در نتیجه اگر دنبال ساحلی خاص می‌‌گردید که هنرنمایی مادر طبیعت در آن به اوج رسیده باشد، ساحل دیگرمن بورنو انتخاب مناسبی برای شماست. از زیبایی‌های این ساحل هر چقدر بگوییم، کم گفته‌ایم. در فاصله‌ای نزدیک به ساحل دگیرمن بورنو، پارکی با درخت‌های کاج وجود دارد. اگر اهل طبیعت هستید و می‌خواهید حسابی ساحل‌گردی کنید، ساحل دگیرمن بورنو را در سفر به ترکیه به یاد داشته باشید.

ساحل دگیرمن بورنو

آدرس ساحل دگیرمن بورنو در نقشه‌های گوگل

فاصله ساحل دگیرمن بورنو تا مرکز استانبول: ۲۶.۵ کیلومتر ( ۲۸ دقیقه)
فاصله ساحل دگیرمن بورنو تا میدان تکسیم: ۲۶.۵ کیلومتر (۲۸ دقیقه)
  • ساحل گرین آکوا

از آنجایی که همیشه به فکر معرفی جاهای دیدنی خاص به همراهان خود هستیم، ساحل گرین آکوا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. گرین آکوا، یکی از بهترین سواحل استانبول در قسمت جنوب این شهر به حساب می‌آید. ساحل گرین آکوا در جزیره هیبلی آدا قرار دارد. برای رسیدن به این ساحل باید سوال قایق‌های مسافربری شوید و قایق‌سواری جانانه‌ای را در حین رسیدن به ساحل گرین آکوا تجربه کنید. قایق‌های مسافربری در محله‌های امینونو، کادیکوی و بشیکتاش، گردشگران را به ساحل گرین آکوا می‌رسانند. هر سرگرمی آبی که فکرش را بکنید در ساحل گرین آکوا وجود دارد. این ساحل به لحاظ امکانات رفاهی و رستوران‌های درجه‌یک نیز انتخاب مناسبی برای گردشگرانی است که در فکر سفری اشرافی به استانبول هستند.

آدرس ساحل دگیرمن بورنو در نقشه‌های گوگل

فاصله ساحل گرین آکوا تا مرکز استانبول: ۲۶.۵ کیلومتر ( ۲۸ دقیقه)
فاصله ساحل دگیرمن بورنو تا میدان تکسیم: ۲۴.۳ کیلومتر (۲۵ دقیقه)
  • ساحل فلوریا گونش

ساحل فلوریا گونش

مطمئن هستیم نام فلوریا گونش به گوش علاقه‌مندان گردشگری در محله‌های اشرافی استانبول رسیده است. برای تعریف از ساحل فلوریا گونش کافی است به این نکته اشاره کنیم که آتاتورک، اولین رئیس‌جمهور ترکیه برای استراحت و تفریح به ساحل فلوریا گونش می‌رفت. در این ساحل هر سرگرمی آبی که فکرش را بکنید وجود دارد. وجود رستوران‌های اشرافی، کافه‌های شیک و امکانات رفاهی چشمگیر باعث شده تا فلوریا گونش به یکی از بهترین سواحل استانبول تبدیل شود.

آدرس ساحل فلوریا گونش در نقشه‌های گوگل

فاصله ساحل فلوریا گونش تا مرکز استانبول: ۲۴.۶ کیلومتر ( ۳۴ دقیقه)
فاصله ساحل فلوریا گونش تا میدان تکسیم: ۲۸.۹ کیلومتر (۳۳ دقیقه)
  • ساحل الیو صِدف

ساحل الیو صِدف

ساحل الیو صِدف به اندازه‌‌ای رؤیایی است که توانگران استانبول در این ساحل مراسم عروسی به راه می‌ندازند. الیو صدف، مقصد اول دی‌.‌جی‌های بین‌المللی است. امکان ندارد در روزهای پرگردشگر راهی الیو صدف شوید و در این ساحل چشمتان به کنسرت‌های باشکوه نیفتد. الیو صدف، ساحلی است که در کنار دریای زیبا، فضای سبز تماشایی دارد. بهترین رستوران‌های استانبول در اطراف این ساحل صف کشیده‌اند تا با غذایی شاهانه از گردشگران پذیرایی کنند. این شرایط باعث شده تا لاکچری‌بازهای استانبول این ساحل را به یکدیگر پیشنهاد دهند.

آدرس ساحل الیو صدف در نقشه‌های گوگل

فاصله ساحل الیو صدف تا مرکز استانبول: ۳۲.۱کیلومتر ( ۳۴ دقیقه)
فاصله ساحل الیو صدف تا میدان تکسیم: ۲۸.۱ کیلومتر (۳۳ دقیقه)
  • ساحل بیوک آدا

ساحل بیوک آدا

سواحل استانبول به لحاظ مساحت، عموماً سواحل گسترده‌ای هستند. با این حال اگر به دنبال بزرگترین ساحل استانبول می‌گردید، راه بیوک آدا را در پیش بگیرید. از آنجایی که با ساحلی بزرگ روبه‌رو هستیم، تفریحات آبی متنوعی در آن وجود دارد. امکانات رفاهی چشمگیری در ساحل بیوک آدا خودنمایی می‌کند. پس از گردشگری در این ساحل، می‌توانید راهی رستوران‌های درجه‌یکی شوید که در گوشه‌و‌کنار ساحل بیوک آدا قرار گرفته‌اند. ناگفته نماند ساحل بیوک آدا، نسبت به دیگر سواحل استانبول صخره‌های بیشتری دارد. این شرایط باعث شده تا در بعضی از روزهای سال موج‌های خروشانی در ساحل بیوک آدا جریان پیدا کند و این ساحل بسته شود. با این حال تجربه نشان داده اواسط تیر تا اواسط آبان زمان مناسبی برای گردشگری در ساحل بیوک آدا به حساب می‌آید.

آدرس ساحل بیوک آدا در نقشه‌های گوگل

فاصله ساحل بیوک آدا تا مرکز استانبول: ۳۲ کیلومتر ( ۳۳ دقیقه)
فاصله ساحل بیوک آدا تا میدان تکسیم: ۲۸ کیلومتر (۳۰ دقیقه)
  • ساحل ریوا

ساحل ریوا

کمی دورتر از منطقه شمالی غربی استانبول، روستایی کوچک با مردمانی باصفا وجود دارد. این روستا با نام ریوا شناخته می‌شود. روستایی که از آن صحبت می‌کنیم ساحلی تماشایی دارد. گردشگری در ساحل ریوا کاملاً رایگان است. به همین دلیل اگر دنبال تفریحات رایگان در استانبول می‌گردید و می‌خواهید حسابی ساحل‌گردی کنید، ریوا انتخاب مناسبی برای شماست. ناگفته نماند از آنجایی که با ساحلی زیبا روبه‌رو هستیم که امکانات رفاهی شایسته‌ای دارد، اواخر هفته و روزهای تعطیل در این ساحل جای سوزن‌انداختن نیست. برای رسیدن به ساحل ریوا باید به محله بیکوز بروید. اتوبوس‌ شماره ۱۳۷ گردشگران را از این منطقه به ساحل ریوا می‌برد.

آدرس ساحل ریوا در نقشه‌های گوگل

فاصله ساحل ریوا تا مرکز استانبول: ۴۶ کیلومتر ( ۵۵ دقیقه)
فاصله ساحل ریوا تا میدان تکسیم: ۳۶.۹ کیلومتر (۴۶ دقیقه)

سواحل استانبول لذت گردشگری در این شهر را به کمال می‌رسانند. گردشگری در این سواحل به انداز‌ه‌ای خوش می‌گذرد که آرزو می‌کنید سفر به استانبول هرگز تمام نشود. با این حال از آنجایی که هر آغازی، پایانی دارد، امیدواریم به لطف اطلاعاتی که از سواحل استانبول با شما مطرح کردیم، با خاطره‌ای خوش به دیار خود باز گردید. ضمناً اگر با غذاهای استانبولی میانه خوبی ندارید، می‌توانید در سفرتان سری به رستوران های ایرانی استانبول بزنید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه‌های مفید و خاطره‌های شیرینی از گردشگری در استانبول دارید، این اطلاعات سودمند و خاطره‌های را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

ساحل گلدن، سوما و کادبستان فاصله کمی با میدان تکسیم دارند.

بهار، تابستان و اوایل پاییز زمان مناسبی برای گشت‌و‌گذار در سواحل استانبول به حساب می‌آید.

ساحل فلوریا، ساحل گلدن، ساحل سولار و ساحل سوما در گروه بهترین سواحل استانبول هستند.

ساحل ریوا و ساحل کادبستان از بهترین سواحل استانبول هستند که برای گشت‌و‌گذار در آن‌ها نیازی نیست دست در جیبتان کنید.

ساحل اوزونکوم، ساحل بویو چکمچه، ساحل سولار و ساحل ناکی بِی، مناسب شنا هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.