مرکز غواصی کیش | هم‌نشینی با ارکستر آبزی‌ها

0

سفر به کیش تنوع و جذابیت فراوانی دارد. به همین خاطر اگر چندین و چندبار به این جزیره سفر کنید، باز هم لذت مسافرت به آن تکراری نمی‌شود. تماشای دریای پاک و زلال جنوب در کنار تفریحات شگفت‌انگیز، از کیش مکان جذابی می‌سازد که تقریباً همه گردشگران را راضی نگه می‌دارد. یکی از جاذبه های جزیره، مرکز غواصی کیش است که سر‌زدن به آن، تفریحی جانانه به حساب می‌آید. امروز قصد داریم تا مرکز غواصی کیش را به شما عزیزان معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید تا در سفر به جزیره از تفریحات کیش نیز لذت ببرید.

بهترین مرکز غواصی کیش کجاست؟

مرکز غواصی کیش یکی از بهترین کلوپ های غواصی جزیره است. اگر از آن دسته افراد هستید که همواره در سفر خود به دنبال تفریحات متنوع و هیجان‌انگیز می‌گردند، احتمالاً این مرکز برای شما تجربه‌ای بی‌نظیر خواهد بود. مرکز غواصی کیش در جنوب هتل شایان قرار دارد. با مراجعه به آن، انواع مختلفی از تفریحات آبی کیش را تجربه خواهید کرد که در ادامه به چند نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • غواصی؛
  • پاراسل؛
  • بنانا؛
  • شاتل؛
  • اسکی؛
  • قایق سواری؛
  • فلای بورد؛
  • گشت در دریا با اسکوتر زیردریایی.

در ادامه قصد داریم تا به‌صورت مختصر درباره هر یک از این تفریحات توضیح دهیم تا پیش از سفر به کیش، درباره آن‌ها آمادگی ذهنی کاملی داشته باشید. البته درباره غواصی که یکی از بخش‌های مهم این مرکز است، در بخش‌ انتهایی توضیحات کاملی را ارائه خواهیم داد. پس در این بخش به معرفی مابقی تفریحات می‌پردازیم.

  • پاراسل

تفریح جذاب و پرهیجان پاراسل در جزیره زیبا یکیش

اگر می‌خواهید که به همراه خانواده یا دوستانتان تفریح آبی جانانه‌ای را تجربه کنید، پاراسل کیش گزینه مناسبی خواهد بود. در پاراسل شما روی یک صندلی می‌نشینید که به قایقی تندرو متصل شده است. این صندلی با کمک چتر نجات تعبیه شده بر روی آن، تا ارتفاع 150متری بر فراز دریا به پرواز در می‌آید. البته اصلاً نگران نباشید، کنترل پرواز و چتر در دست ناخدایی است که در قایق تندرو حضور دارد. تماشای مناظر زیبای دریا و ساحل از این ارتفاع بسیار خوشایند و لذت‌بخش خواهد بود. خانم‌ها و آقایان می‌توانند همراه با هم پاراسل را تجربه کنند. یادتان باشد که کل زمان پرواز روی آب حدود ۱۰ دقیقه خواهد بود.

  • بنانا

بنانا یکی از پرهیجان ترین تفریحات جزیره کیش

بنانا در زبان انگلیسی به معنای موز است و یکی از تفریحات هیجان‌انگیز و لذت‌بخش مرکز غواصی کیش به حساب می‌آید. شما به همراه سرنشینان دیگر، سوار تیوپی به شکل موز می‌شوید و قایق‌هایی تندرو معروف به جِت‌بوت‌ شما را با سرعت روی آب می‌کشند. اگر اهل هیجان باشید، احتمالاً از این تفریح بسیار لذت خواهید برد.

  • شاتل

شاتل سواری در مرکز غواصی کیش

شاتل هم تقریباً شبیه بناناست؛ اما نوع تیوپی که بر آن سوار می‌شوید، کمی تفاوت دارد. در این آیتم تفریحی نیز می‌توانید همراه با شخص دیگر سوار تیوپ شده و به کمک قایق‌های تندرو روی سطح آب شناور شوید. گفتنی است مرکز غواصی کیش در این بخش امکاناتی نظیر دوش آب گرم و رختکن را تعبیه کرده است تا بتوانید بعد از بازی به وضعیت خود رسیدگی کرده و لباس‌هایتان را تعویض کنید.

  • اسکی روی آب

اسکی سوار یپرهیجان بر روی آب های جزیره ی کیش

اسکی روی آب یک فعالیت ورزشی انفرادی مفرح است که شاید باب میل همه نباشد. برای انجام این ورزش آبی باید از آمادگی جسمانی کافی برخوردار باشید. در غیر این صورت، ممکن است از لذت این تفریح محروم بمانید و در پایان با تنی کوفته به ساحل بازگردید.

  • قایق سواری

قایق سواری در جزیره ی زیبای کیش

قایق سواری از قدیمی‌ترین انواع تفریحات آبی است که همواره طرف‌داران خاص خود را دارد. توصیه می‌کنیم در سفر به جزیره کیش حتماً آیتم قایق‌سواری مجموعه غواصی کیش را امتحان کنید.

  • فلای بورد

لذت تجربه فلای برد در جزیره زیبای کیش

فلای بورد از مهیج‌ترین تفریحاتی است که می‌توانید در سفر به جزیره و بازدید از مرکز غواصی کیش، آن را تجربه کنید. در این آیتم تفریحی، به کمک نیروی حاصل از فشار آب، در هوا معلق خواهید شد و شما باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا بتوانید در جایی بین زمین و هوا تعادل خود را حفظ کنید.

  • اسکوتر زیردریایی

اسکوتر زیر دریایی جزیره کیش

اسکوتر زیردریایی یکی از محبوب‌ترین و هیجان‌انگیز‌ترین تفریحات مرکز غواصی کیش محسوب می‌شود. کسانی که مایل به تجربه‌کردن غواصی هستند؛ اما آمادگی جسمانی و دانش لازم برای انجام آن را ندارند، بهتر است سراغ اسکوتر بروند. اسکوتر وسیله‌ای شبیه به موتور است که شما سوار بر آن به اعماق آب سفر می‌کنید و در طی این سفر کوتاه، اما دلنشین با ماهی‌ها و موجودات دریایی دیگر هم‌مسیر خواهید شد.

معرفی بهترین کلوپ غواصی کیش

همه چیز درباره ی بهترین مرکز غواصی در کیش

اگر تا اینجای کار با ما همراه بوده‌اید، پس حتماً به دریا و ورزش‌های آبی علاقه‌مند هستید. همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، کلوپ غواصی کیش در نزدیکی هتل شایان، بهترین مکان برای تجربه غواصی در خلیج همیشه فارس است. این مرکز فعالیت خود را از سال ۱۳۷۰ آغاز کرده است. از آن زمان تا به امروز، این مجموعه در حال ارائه خدمات تفریحی و گردشگری است و هنوز هم در دسته بهترین‌ها قرار دارد.

از نظر امکانات و تجهیزات هیچ کمبودی در این کلوپ احساس نمی‌شود. همچنین امکان شرکت در دوره‌های غواصی برای همه گردشگران فراهم شده است. در ادامه شما را با قوانین و شرایط غواصی در کلوپ غواصی کیش بیشتر آشنا می‌کنیم.

غواصی برای همه

حمام و رختکن و تمامی امکانات مرکز غواصی کیش

در کلوپ غواصی کیش امکان تجربه غواصی برای همه مراجعان فراهم است. وجود مربیان خانم و آقا به بانوان و آقایان اجازه می‌دهد که در دوره‌های غواصی شرکت کنند. همچنین کودکانی که بیش از 10 سال دارند نیز می‌توانند از تجربه غواصی لذت ببرند. گفتنی است کودکانی که برای غواصی اعلام آمادگی می‌کنند، با همراهی مربی به زیر آب خواهند رفت.

پس از بازگشت به ساحل می‌توانید از حمام و رختکن مجموعه استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم بعد از گذراندن یک روز مهیج، سری به کافی‌شاپ مرکز غواصی کیش بزنید و به کمک طعم دلنشین یک دمنوش خوش‌عطر، خستگی را از جان به‌در کنید.

شرایط و قوانین غواصی در کیش

قوانین و شرایط غواصی در جزیره ی کیش

  • برای اینکه بتوانید به زیر آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس سفر کنید، ابتدا باید آموزش ببینید. در مرکز غواصی، مربیان خبره‌ای حضور دارند که در طی 4 روز به شما آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند. در خصوص غواصی، دوره‌های آموزشی متعددی در کیش برگزار می‌شوند که اگر 5 تخصص اصلی غواصی را در طی این دوره‌ها بیاموزید، مدرکی با عنوان مهارت غواصی (MASTER SCUBA DIVER) به شما اعطا خواهد شد.
  • غواصی و آموزش‌های مربوط به آن زمانی انجام می‌شوند که آب‌و‌هوا کاملاً مساعد باشد. اگر دریا طوفانی یا مواج باشد، آموزش صورت نخواهد گرفت.
  • آقایان از مربیان مرد و خانم‌ها از مربی زن برای آموزش کمک می‌گیرند.
  • قبل از شروع دوره آموزشی، فرم‌هایی در خصوص وضعیت سلامت و سوابق بیماری در ‌اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد. افراد باید با صداقت کامل به سؤالات این فرم پاسخ دهند و اگر فردی شرایط لازم را نداشته باشد، از شرکت در دوره منع خواهدشد.
  • تا ۱۲ ساعت بعد از غواصی اجازه پرواز نخواهید داشت. چون ممکن است در اثر فشار حاصل از غواصی، در طول پرواز عوارضی همچون پارگی مویرگ‌ها، مشکلات سینوسی و آسیب‌دیدن پرده گوش بروز پیدا کند.
  • برای مبتدی‌ها عمق غواصی حدود 6 متر در نظر گرفته می‌شود؛ اما در سایت‌های مختلف غواصی و مرکز غواصی کیش این عمق تا 8 متر متغیر خواهد بود. البته عمق غواصی با توجه به وضعیت بدنی هر فرد تخمین زده می‌شود. چون گاهی غواصی در عمق‌های کم نیز فشار بسیاری به مبتدیان وارد می‌کند.
  • در نظر داشته باشید برای مراجعه به مرکز غواصی باید ساعات ابتدایی صبح را انتخاب کنید. غواصی‌کردن چند ساعتی زمان می‌برد و در صورتی که ساعت مناسبی را برای مراجعه انتخاب نکنید، وقت کافی برای غواصی نخواهید داشت.

بهترین زمان بازدید از مرکز غواصی کیش

بهترین زمان غواصی در جزیره ی کیش

هر مقصد گردشگری، زمان و فصلی ایدئال برای گشت‌وگذار دارد. برای آنکه از سفر به کیش بیشترین بهره را ببرید، بهتر است در انتخاب زمان سفر خود وسواس بسیاری به خرج دهید. تقریباً همیشه امکان غواصی در کیش وجود دارد؛ اما زمستان و فصل بهار همان زمانی است که امکان تجربه غواصی و تفریحات آبی به بهترین شکل ممکن فراهم است.

بهترین زمان سفر به کیش

بهترین زمان سفر به جزیره زیبای کیش

به جز مقوله غواصی، هر فصل کیش حال‌وهوای مخصوص به خود را دارد. اگر در نوروز و فصل بهار راهی کیش شوید با هوایی خنک و خوش روبه‌رو خواهید شد. در تابستان هوا آنقدر گرم می‌شود که احتمالاً از سفرتان به‌اندازه کافی لذت نخواهید برد. البته در این فصل امکان شنا‌کردن در آب‌های خلیج فارس برای طرفداران این ورزش وجود دارد.

پاییز هم که پادشاه فصل‌هاست. در این فصل آب‌و‌هوای کیش بسیار مطبوع است و برگزاری انواع جشنواره‌های خرید، گردشگران را به سمت جزیره می‌کشاند. کیش زمستان‌های پربارشی دارد و هوا در این فصل بسیار مناسب است. با تمام این اوصاف، اگر بخواهیم یک بازه زمانی مشخص را به‌عنوان بهترین زمان سفر به کیش در نظر بگیریم، باید بگوییم که اوایل زمستان تا پایان بهار دل‌انگیزترین زمان‌ سفر به کیش است.

جاهای دیدنی اطراف مرکز غواصی کیش

مرکز غواصی کیش در نزدیکی هتل شایان قرار دارد و با سرزدن به آن می‌توانید از خدمات هتل و رستوران مجموعه هم استفاده کنید. به جز هتل شایان، رستوران‌ها و بوفه‌های متنوعی در نزدیکی این مرکز حضور دارند که گزینه مناسبی برای رفع خستگی و گرسنگی بعد از غواصی محسوب می‌شوند. در ضمن به یاد داشته باشید که مراکز تفریحی، گردشگری و جاهای دیدنی متعددی در نزدیکی مرکز غواصی کیش هستند که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. در این میان می‌توان به جاهای دیدنی زیر اشاره کرد:

مسیر دسترسی به مرکز غواصی کیش

 

مرکز غواصی کیش در ساحل مرجان، حدفاصل بین اسکله تفریحی و اسکله قدیمی کیش قرار دارد. برای دسترسی به این مرکز غواصی باید از «بلوار ساحل» یا «بلوار دریا» استفاده کنید و خودتان را به ساحل مرجان برسانید. مرکز غواصی کیش دقیقاً پشت هتل شایان قرار دارد.

قیمتتماس بگیرید
ساعت دسترسی9صبح تا 17بعد از ظهر
شماره تماس09128543246
آدرسجزیره کیش، جنوب هتل شایان

کیش زیبا و دوست‌داشتنی را باید بارها گشت. مگر قدم‌‌زدن در کنار سواحل خلیج همیشه فارس جذابیتش را از دست می‌دهد؟ فقط زیبایی‌های شگفت‌انگیز و طبیعی نیست که جزیره را دوست‌داشتنی می‌کند، وجود انواع امکانات تفریحی و گردشگری نیز باعث شده تا کیش یکی از برترین مقاصد سفر برای ایرانیان باشد. در سفرتان به جنوب ایران می‌توانید راهی مرکز غواصی کیش شوید و انواع تفریحات آبی را در کنار غواصی تجربه کنید. آیا تا به حال به کیش سفر کرده‌اید؟ به نظر شما کدام یک از جاهای دیدنی کیش جذاب‌تر هستند؟ اهل غواصی و بازی‌های آبی هستید؟ علاوه بر غواصی، کدام یک از تفریحات آبی این مرکز را امتحان می‌کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

مرکز غواصی کیش در آدرس میدان ساحل، جنوب هتل شایان قرار دارد..

انواع تفریحات آبی همانند فلای‌بورد، اسکی، اسکوتر آبی، قایق‌سواری، بنانا، شاتل، پاراسل و سطوح مختلف غواصی در این مرکز وجود دارد.

هزینه تفریحات بین ۵۰ تا ۶۰۰هزار تومان متغیر است.

خیر، فقط افرادی که دارای سلامت کامل جسمانی هستند و بیش از ۱۰ سال دارند، می‌توانند در دوره‌های غواصی شرکت کنند.

0/5 (0 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.