شهر لوسیل قطر | گردشگری در مدرن‌ترین شهر دنیا

0

شهر لوسیل قطر یکی از جدیدترین شهرهایِ مدرن دنیاست که گردشگران از گوشه‌و‌کنار دنیا آرزوی سفر به آن را دارند. این شهر یکی از تازه‌سازترین شهرهای ساخت دست بشر به حساب می‌‌آید. به لطف این شرایط با شهری مدرن روبه‌رو هستیم که نظیر امکانات رفاهی و جاذبه‌های گردشگری آن را در کمتر جایی از دنیا سراغ داریم. زیبایی‌های لوسیل به اندازه‌ای است که هر سال نسبت به سال گذشته تعداد گردشگران این شهر افزایش پیدا می‌کند. علاقه‌مندان فوتبال به‌خوبی می‌دانند که جام‌جهانی ۲۰۲۲ در قطر برگزار می‌شود. این رویداد اهمیت لوسیل را در دل گردشگران بیشتر کرده است. جالب است بدانید مسابقه پایانی جام‌جهانی ۲۰۲۲ در یکی از استادیوم‌های این شهر برگزار می‌شود. لوسیل به اندازه‌‌ای جاذبه‌های گردشگری دارد که بعید می‌دانیم در یک سفر بتوانید از تمامی آن‌ها دیدن کنید. به همین منظور در ادامه اطلاعات جالبی درباره گردشگری در شهر لوسیل قطر مطرح می‌کنیم.

شهر لوسیل قطر کجاست؟

سلاطین قطر خواب‌های زیادی برای آینده گردشگری این کشور دیده‌‌اند. رؤیاپردازی بزرگان گردشگری قطر به اندازه‌ای بزرگ است که در دوحه، پایتخت قطر جا نمی‌شود. به همین منظور شهری مدرن در ۳۴کیلومتری دوحه بنا کردند. فاصله کم لوسیل با دوحه باعث شده تا راه‌های ارتباطی هموار و سریعی بین این دو شهر ساخته شود. از‌ آنجایی که انصافاً نمی‌توان از کنار جاهای دیدنی دوحه گذشت، گردشگرانی را سراغ داریم که ابتدا راهی دوحه می‌شوند و پس از چند روزی گشت‌‌گذار در این شهر، راه لوسیل را در پیش می‌گیرند. از دوحه تا لوسیل چیزی حدود ۲۲ دقیقه راه است. این مسیر را با تاکسی‌های بین‌شهری، مترو و اتوبوس می‌توانید طی کنید. در پایان این مطلب درباره مسیرهای دسترسی به لوسیل و فاصله آن با دیگر شهرهای معروف قطر بیشتر صحبت می‌کنیم.

تاریخچه شهر لوسیل قطر

شهر لوسیل قطر

همان‌گونه که می‌دانید دوحه، قطب گردشگری قطر است. این شهر همانند دیگر قسمت‌های قطر، قبل از کشف نفت در این سرزمین رونق چندانی نداشت. با این حال در ۱۹۳۹ به دنبال کشف نفت در این سرزمین، سایه همای سعادت روی سر قطری‌ها افتاد و زندگیشان زیروزِبر شد. دوحه نیز گسترش زیادی پیدا کرد. سلاطین دوحه در چند دهه اخیر تلاش‌های فراوانی برای جذب گردشگر به این کشور کرده‌اند. این تلاش‌ها کار را به جایی کشاند که دوحه دیگر فضای لازم برای گسترش و ایجاد مکان‌های تجاری و گردشگری را نداشت. اینجا بود که سلاطین قطر به این فکر افتادند تا شهری تازه‌ساز در فاصله‌ای نزدیک به لوسیل احداث کنند.

شهر لوسیل قطر

علاقه‌مندان به تاریخ قطر به‌خوبی می‌دانند که در روزگاری نه‌ چندان دور، شیخ جاسم، رئیس خانواده آل ثانی در لوسیل زاده شد. همان‌گونه که در جریان هستید خانواده آل ثانی، بر قطر پادشاهی می‌کنند و این کشور را سر انگشتانشان می‌چرخانند. شیخ جاسم با قبایل لوسیل متحد شد و راه را برای رسیدن خاندان آل ثانی به قدرت فراهم کرد. وی در ۱۹۱۳ چهره در نقاب خاک کشید و در لوسیل دفن شد. قلعه‌ای که شیخ جاسم در آن زندگی می‌کرد با نام قلعه بنیانگذار در بین مردم قطر شهرت پیدا کرد. این قلعه به‌عنوان نمادی از فرهنگ و تاریخ قطر شناخته می‌شود. زاده‌شدن بزرگ خاندان آل ثانی در لوسیل، بهانه‌ای دیگر بود برای اینکه شهر لوسیل قطر لوسیل در این منطقه بنا شود.

شهر لوسیل قطر

تمامی شرایطی که به آن‌ها اشاره کردیم دست‌به‌دست هم دادند تا مجلس قطر در ۲۰۰۲ از برنامه‌های این کشور برای ساخت شهر لوسیل پرده بردارد. حدود ۳ سال بعد در ۲۰۰۵، کلنگ ساخت شهر جدید لوسیل به زمین خورد تا یکی از جدیدترین شهرهای دنیا پذیرای گردشگران باشد. دولتمردان قطر، لوسیل و مناطق اطراف آن را به‌عنوان اولین زمین‌هایی اعلام کردند که خارجی‌ها اجازه خرید ملک و مستقلات در آن داشتند.

شهر لوسیل قطر چه ویژگی‌هایی دارد؟

شهر لوسیل قطر

مرزهای لوسیل از خلیج فارس در شرق این شهر آغاز می‌‌شود و به تنگه ال خور در غرب می‌رسد. در زمانی که پروژه ساخت لوسیل آغاز شد، این منطقه ساکنان زیادی نداشت. با این حال اجازه خرید زمین‌ توسط خارجی‌ها در لوسیل باعث شد تا سرمایه‌گذاران خارجی و علاقه‌مندان به زندگی در یکی از مدرن‌ترین کشورهای عربی روانه لوسیل شوند. جالب است بدانید لوسیل به اندازه‌ای در بین خارجی‌ها طرفدار پیدا کرد که در ۲۰۱۳ تقریباً ۸۰درصد از آپارتمان‌های لوکس این منطقه به مشتریان بین‌المللی فروخته شد.

شهر لوسیل

به لطف میزبانی جام‌ جهانی، قطر در چند سال اخیر پیشرفت‌های زیادی کرده است. شهر لوسیل قطر اکنون ۱۹ محله بزرگ و باصفا دارد. تقریباً می‌توان گفت در تمامی این محله‌ها جاذبه‌های گردشگری تعبیه شده تا مسافران و شهروندان این شهر هر زمان که هوس کردند، بساط تفریح و شادی به راه بیندازند. این شهر مرکز ورزش قطر به حساب می‌آید. منطقه‌ای در لوسیل با نام محله گلف وجود دارد. محله استادیوم نیز یکی دیگر از محله‌های معروف این شهر است که استادیوم ملی لوسیل، از باشکوه‌ترین ورزشگاه های قطر در آن خودنمایی می‌کند. به لحاظ مراکز خرید و هتل نیز لوسیل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در گوشه‌و‌کنار این شهر مراکز خرید باشکوه ساخته شده است. این مراکز خرید در گروه بهترین مراکز خرید قطر قرار دارند.

آب و هوای شهر لوسیل قطر

شهر لوسیل

اجازه دهید خیالتان را راحت کنیم که لوسیل، آب‌‌‌ و هوای گرمی دارد. این سرزمین در پاییز و زمستان نیز آن‌گونه که انتظار دارید سرد نمی‌شود. جالب است بدانید دمای هوای لوسیل در روزهای سرد زمستان از ۲۳ درجه سانتی‌گراد خنک‌تر نمی‌شود. در این شهر خبری از باران نیست. با این حال بهار‌های لوسیل نسبت به دیگر فصل‌های سال خنک‌تر است. انصافاً باید گفت لوسیل تابستان‌های گرم‌وسوزانی دارد. از آنجایی که از یکی از مدرن‌ترین شهرهای دنیا صحبت می‌کنیم و بسیاری از بهترین هتل های قطر در این شهر قرار دارند، گشت‌و‌گذار تابستانی در لوسیل به لحاظ گرما آن‌ قدر که فکرش را می‌‌کنید نامطلوب نیست.

بیشتر انرژی لازم برای خنک‌سازی مراکز گردشگری شهر لوسیل از نور خوشید تأمین می‌شود. در بعضی قسمت‌ها نیز لوله‌های آب سرد در دیوار و زمین‌ تعبیه شده تا جلوی گرمای هوا گرفته شود. در کنار پیاده‌روهای معمولی که در کنار خیابان کشیده شده‌اند، تونل‌هایی در زیر زمین برای گذر عابرین احداث شده است. گردشگران با عبور از این تونل‌ها، روی گرمای هوا را نمی‌بینند و احساس می‌کنند در شهری با آب‌وهوایی خنک مشغول گشت‌و‌گذار هستند. تمامی مراکز مهم و جاهای دیدنی قطر به جدیدترین تجهیزات خنک‌کننده مجهز هستند. تجربه ثابت کرده آب و هوای لوسیل در اوایل ماه نوامبر تا اوایل مِی خنک‌تر از دیگر ماه‌های سال است.

مراکز خرید شهر لوسیل قطر

مدیران گردشگری لوسیل به‌خوبی از جایگاه مراکز خرید شیک و مدرن در جذب گردشگر باخبر هستند. به همین دلیل مراکز خرید مجهزی در لوسیل وجود دارد که نظیر آن‌ها را در منطقه سراغ نداریم. اگر راهی لوسیل شدید و به فکر خرید سوغات قطر افتادید، حتماً‌ سری به مراکز خرید لوسیل که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم بزنید.

مرکز خرید لولو هایپرمارکت (Lulu Hypermarket)

مرکز خرید لولو هایپرمارکت (Lulu Hypermarket)

برای تعریف از مرکز خرید لولو هایپرمارکت کافی است به این نکته اشاره کنیم که با یکی از جدیدترین مراکز خرید شهر لوسیل روبه‌رو هستید. این مرکز خرید چیزی حدود ۲هزار مترمربع مساحت دارد. در مرکز خرید لولو هایپرمارکت از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود. بهترین برند‌های لوازم آرایش در لولو هایپرمارکت غرفه دارند. شیک‌ترین پوشاک دنیا، مدرن‌ترین لوازم خانگی و بهترین سوغات قطر در مرکز خرید لولو هایپرمارکت فروخته می‌شود.

مرکز خرید مارینا مال لوسیل

مرکز خرید مارینا مال لوسیل

برای شما از جاذبه‌های مرکز خرید لولو هایپرمارکت گفتیم. جالب است بدانید مرکز خرید مارینا مال لوسیل، در همسایگی این مرکز خرید قرار دارد. مرکز خرید مارینا مال، یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید قطر است. این مرکز خرید در ساختمانی بزرگ با ۵ طبقه ساخته شده است که ۳ طبقه از آن به فروشگاه‌های لوکس و برند‌های خارجی اختصاص دارد. در ۲ طبقه از این مرکز خرید نیز پارکینگی بزرگ تعبیه شده است. مرکز خرید مارینا مال چیزی حدود ۲۴۸ فروشگاه دارد. به تعداد فروشگاه‌‌هایی که اشاره کردیم، مرکز تفریحات خانوادگی، سالن سینما، فودکورت، چندین رستوران و کافه را اضافه کنید.

مرکز خرید پِلِیس وِندام (Place Vendome)

مرکز خرید پِلِیس وِندام (Place Vendome)

پِلِیس وندام فقط یک مرکز خرید نیست. این مکان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ساختمان‌سازی در لوسیل برای جذب بیشتر گردشگر به حساب می‌آید. معماری مرکز خرید پِلِیس وندام از ساختمان‌های قدیمی فرانسوی الهام گرفته شده است. برند‌های لاکچری، رستوران‌های اشرافی، کافه‌های شیک و مراکز تفریحی در گوشه‌و‌کنار مرکز خرید پِلِیس وندام خودنمایی می‌کند. پلِیس وندام مجموعه‌ای ترکیبی مرکز خرید، هتل و مرکز سرگرمی است. به لطف این شرایط با حضور در مرکز خرید پلِیس وِندام، فرصتی جانانه پیدا می‌کنید تا در کنار خرید بهترین سوغات قطر، حسابی پاساژگردی کنید و خوش بگذرانید. این منطقه به اندازه‌ای بزرگ است که میدانی معروف با همین نام در آن ساخته شده است.

جاهای دیدنی شهر لوسیل قطر

لوسیل شهری با جاذبه‌های گردشگری شگفت‌انگیز است. جاهای دیدنی لوسیل طیف گسترده‌ای از سرگرمی‌های دریایی، ورزشی و تفریحی را پوشش داده است. جاهای دیدنی لوسیل که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، جاذبه‌های گردشگری چشمگیری دارد. حیف است راهی این لوسیل شوید و سری به جاهای دیدنی زیر نزنید.

منطقه ساحلی مارینا

منطقه ساحلی مارینا

یکی از اشرافی‌ترین تفرجگاه‌های قطر در منطقه ساحلی مارینا قرار دارد. این ساحل به لحاظ امکانات رفاهی، سرگرمی‌های آبی و منظره‌های تماشایی در گروه بهترین سواحل قطر قرار دارد. منطقه ساحلی مارینا مکان مناسبی برای اقامتی در کنار دریاست. در این منطقه بهترین رستوران های قطر خودنمایی می‌کنند. اگر می‌خواهید در سفر به شهر لوسیل، خودتان را حسابی تحویل بگیرید، منطقه ساحلی مارینا را به فهرست گردشگری خود اضافه کنید.

جزیره قطیفان

جزیره قطیفان

مدیران گردشگری قطر، جزیره قطیفان را یکی از بهترین مراکز گردشگری آسیا می‌دانند. سرگرمی‌های هیجان‌انگیز، رستوران‌های اعیانی و کافه‌های ساحلی چشم‌انتظار گردشگران هستند. در اطراف این جزیره قایق‌های بادبانی پهلو گرفته‌اند. جزیره قطیفان از آن دسته جاهای دیدنی لوسیل است که مسئولان این شهر توجه ویژه‌ای به آن دارند. در نتیجه روزبه‌روز امکانات بیشتری به آن اضافه می‌شود. امکان ندارد راهی جزیره قطیفان شوید و به شما خوش نگذرد.

منطقه گلف

منطقه گلف

گلف، ورزشی اشرافی است که نیاز به فضای سبزی وسیع دارد. مدیران گردشگری قطر که به دنبال مسافرین توانگر می‌گردند، منطقه‌ای در لوسیل برای گلف احداث کرده‌اند. این منطقه در فهرست بهترین زمین‌های گلف دنیا قرار دارد.

شهر سرگرمی

حتماً شما هم اسم مکان‌های زیادی را شنیده‌‌اید که با وجود مساحتی کوچک و امکاناتی کم، به آن شهر سرگرمی می‌گویند. برای آشناشدن با معنی واقعی شهر سرگرمی کافی است سری به شهر لوسیل قطر بزنید. در این شهر تا دلتان بخواهد باشگاه‌‌های شبانه خودنمایی می‌کند. مراکز خرید، سالن‌های سینما، رستوران‌های اعیانی و هر مکان تفریحی که فکرش را بکنید در شهر سرگرمی لوسیل وجود دارد.

شهر انرژی

شهر انرژی

برای شما گفتیم که قطر با پیداشدن منابع نفتی در این سرزمین به یکی از ثروتمندترین کشورهای عرب‌نشین تبدیل شد. ناگفته پیداست کشوری که درآمد اصلی آن از فروش منابع انرژی تولید می‌شود، توجه ویژه‌ای به ذخیره‌های گاز و نفت داشته باشد. به همین دلیل شهری با نام انرژی در لوسیل ساخته شده است. این شهر، مرکز تجاری وسیعی برای صنعت نفت قطر به حساب می‌آید. در این اواخر شهر انرژی از منطقه‌ای صنعتی تجاری به ناحیه‌ای با امکانات رفاهی و اداری تبدیل شده است. در نتیجه گشت‌و‌گذار در شهر انرژی برای گردشگرانی که علاقه‌ای به تجارت دارند خالی از لطف نخواهد بود.

محوطه غذا‌ لوسیل مارینا

محوطه غذا‌ لوسیل مارینا

بعید می‌دانیم در بین تمامی رستوران های قطر، مکانی به اندازه محوطه غذا لوسیل مارینا، تنوع خوراکی‌ داشته باشد. در این محوطه چیزی حدود ۶۵ رستوران، کافه و فروشگاه وجود دارد. قسمتی از محوطه غذا لوسیل مارینا در مکان باز واقع شده و نمایی تماشایی دارد. در سفر به شهر لوسیل پیشنهاد می‌کنیم راهی محوطه غذا لوسیل مارینا شوید و غذایی جانانه به بدن بزنید.

پل های معلق لوسیل

پل های معلق لوسیل

گردشگری در پل های معلق به تجربه‌ای خاطره‌انگیز برای گردشگران تبدیل می‌شود. برای اینکه پل های معلق لوسیل جلوه‌ای تماشایی‌تر داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم غروب یا طلوع خورشید راهی این منطقه شوید. با فرارسیدن شب، نورپردازی تماشایی روی پل های معلق لوسیل انجام می‌شود تا زیبایی‌ این پل‌ها به کمال برسد.

پارک کرسنت

پارک کرسنت

یکی از جدیدترین پارک‌های چندمنظوره دنیا با نام پارک کرسنت در لوسیل واقع شده است. تاریخ ساخت این پارک به ۲۰۱۹ باز می‌گردد. زیباترین آب‌نماهای دنیا، منطقه‌ای جنگلی با طبیعتی سرسبز، زمین‌های بازی مخصوص کودکان و سرگرمی‌های بزرگسالانه در پارک کرسنت تعبیه شده است.

برج‌ های دوقلو مارینا

برج‌ های دوقلو مارینا

وجود برج‌های دوقلو در کلان‌شهرهای دنیا چیز تازه‌ای نیست. با این حال کمتر برج دوقلویی را سراغ داریم که شبیه به برج‌ های دوقلو مارینا باشد. این برج‌‌ها به رنگ‌های شاداب و زیبایی رنگ‌آمیزی‌شده‌اند. شب‌ها نیز نورپردازی زیبایی روی برج‌ های دوقلو مارینا انجام می‌شود تا این برج‌ها به یکی دیگر از جاهای دیدنی شهر لوسیل قطر تبدیل شوند.

پارک آبی لوسیل

پارک آبی لوسیل یکی از جدیدترین پروژه‌‌های تفریحاتی این شهر گردشگری به حساب می‌آید. این پارک در مراحل نخستین ساخت قرار دارد. گفته می‌شود پس از پایان تمامی فازهای پارک آبی لوسیل، این پارک به یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی دنیا تبدیل خواهد شد. برای تعریف از پارک آبی لوسیل کافی است به این نکته اشاره کنیم که قرار است بلندترین سرسره آبی دنیا در این پارک نصب شود.

برج‌های کاتارا

برج‌های کاتارا

شمشیر در نزد اعراب به عنوان نمادی از قدرت و افتخار شناخته می‌شود. برج‌های کاتارا به شکل شمشیر طراحی شده‌اند تا فرهنگ و تاریخ این سرزمین را در ذهن گردشگران تداعی کنند. در برج‌های کاتارا رستوران‌های اعیانی، غرفه‌های برند‌های بین‌المللی و هتلی ۵ستاره خودنمایی می‌کند.

استادیوم بزرگ لوسیل

استادیوم بزرگ لوسیل

با توجه به توضیحاتی که درباره تاریخچه کوتاه لوسیل برای شما گفتیم،‌ حتماً در جریان قرار گرفته‌اید که جام‌ جهانی قطر ۲۰۲۲، یکی از دلیل‌های اصلی احداث شهر لوسیل به حساب می‌آید. قطری‌ها تمامی تلاش خود را انجام داده‌اند تا با ساخت استادیوم بزرگ لوسیل، مراسم افتتاحیه و اختتامیه باشکوهی برگزار کنند. به لطف این شرایط، استادیوم بزرگ لوسیل به یکی از جاهای دیدنی این شهر تبدیل شده است. ایستگاه مترو در فاصله‌ای بسیار کم با این استادیوم قرار دارد. در اطراف استادیوم نیز چندین رستوران اشرافی و کافه شیک تعبیه شده تا پس از تماشای فوتبال، غذایی جانانه به بدن بزنید.

وسایل حمل و نقل عمومی در شهر لوسیل قطر

شهر لوسیل

لوسیل با ۶ جاده اصلی به شهر دوحه متصل می‌شود. یکی از خط‌های مترو دوحه که با نام خط قرمز شناخته می‌شود، مسافران را در عرض چند دقیقه از دوحه به لوسیل می‌رساند. تمامی قسمت‌های لوسیل نیز ایستگاه مترو و اتوبوس دارد. به لطف این شرایط، حمل و نقل عمومی در این شهر به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود.

هتل های شهر لوسیل قطر

برای تعریف از هتل‌های لوسیل کافی است به این نکته اشاره کنیم که یکی از معدود هتل‌های ۶ ستاره جهان در این شهر قرار دارد. هتل های لوسیل یکی از دیگری اشرافی‌تر هستند. این هتل‌ها فاصله چندانی با بیشتر جاهای دیدنی لوسیل ندارند. برای اقامتی خاطره‌انگیز در لوسیل هتل استیِبریدج سوئیتز لوسیل (Staybridge Suites)، لِه رویال مِریدیِن (Le Royal Meridien)، چیِلو هتل (Cielo Hotel) و سِنتارا وِست بِی (Centara West Bay Hotel) را پیشنهاد می‌کنیم. امکانات هتل‌‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم اقامتی شاهانه را در لوسیل برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

رستوران های شهر لوسیل قطر

در اینجا به خوشمزه‌ترین قسمت معرفی شهر لوسیل قطر رسیدیم. این شهر رستوران‌ هایی با خوانی گسترده از غذاهای عربی و فرنگی دارد. اعتبار رستوران های لوسیل به اندازه‌ای است که بهترین سرآشپزهای دنیا برای کار در این رستوران‌ها سرودست می‌شکنند. برای نمونه می‌توان به رستوران کاخ یاسمین (Yasmine Palace)، اشاره کرد. در این رستوران بهترین خوراکی‌های قطری و بین‌المللی طبخ می‌شود. سرآشپز رستوران کاخ یاسمین ید طولایی در غذاهای کبابی دارد. اگر هم در سفر به لوسیل دلتان هوای غذاهای ژاپنی کرد، سری به رستوران موریموتو (Morimoto) بزنید. در منوی این رستوران خوشمزه‌ترین غذاهای ژاپنی مشاهده می‌شود. رستوران اس.‌تی‌.‌کِی (STK)، رستوران بی.‌لانژ (B-Lounge)، رستوران آیسان تای (Isaan Thai) و رستوران سانتا مانیکا (Santa Monica) از دیگر رستوران‌های لوسیل هستند که غذایی اشرافی پیش روی مشتریان قرار می‌‌دهند.

واحد پول شهر لوسیل

واحد پول شهر لوسیل

دادوستد در لوسیل همانند دیگر شهرهای قطر با واحد پول ریال انجام می‌شود. قطر، امیرنشینی ثروتمندی است که اقتصاد باثباتی دارد. با این حال اگر راهی قطر هستید، بهتر است پولتان را قبل از سفر در ایران به یورو یا دلار تبدیل کنید. ارزهای اروپایی و آمریکایی در بیشتر مراکز گردشگری قطر معامله می‌شود.

هزینه سفر به شهر لوسیل قطر

امکانات مدرن شهر لوسیل برای گردشگران ارزان تمام نمی‌شود. گشت‌و‌گذار و اقامت در این شهر روزانه چیزی حدود ۶۳۳ ریال قطر روی دستتان خرج می‌گذارد. قیمت هتل های لوسیل حدود ۳۴۸ ریال قطر به‌ازای یک نفر است. این مبلغ برای اتاق‌های ۲ تخته تا ۶۹۵ ریال قطر نیز افزایش پیدا می‌کند. هزینه حمل‌و‌نقل در لوسیل چیزی حدود ۶۷ ریال قطر برآورد می‌شود. برای خوردوخوراک نیز دست‌کم باید ۱۷۹ دلار کنار بگذارید.

شماره تماس‌ های ضروری شهر لوسیل قطر

شماره تماس‌ های ضروری شهر لوسیل قطر

این روزها گردشگران به لطف اینترنت و گوشی‌های هوشمند در سفر تنها نیستند. با این حال از آنجایی که حادثه خبر نمی‌کند و ممکن است خدای نکرده در سفر به لوسیل گوشی هوشمند خود را گم کنید، بهتر است شماره‌های ضروری لوسیل را در گوشه‌ای یادداشت کنید.

نیروی انتظامی، آتش‌نشانی و اورژانس: ۹۹۹
راهنمای تلفن: ۱۸۰
راهنمایی و رانندگی: ۴۸۹۰۶۶۶
اطلاعات پرواز: ۹۷۴۴۶۲۲۹۹۹+
مدیریت مهاجرین و گذرنامه: ۹۷۴۸۸۲۸۸۲+
امور گردشگری: ۹۷۴۴۴۱۱۵۵۵+
اطلاعات هواشناسی: ۹۷۴۹۰۰۱۰۰۹

لوسیل در جام جهانی ۲۰۲۲

لوسیل و استادیوم بزرگ این شهر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، میزبان ۱۰ بازی بسیار مهم است. فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قرار است در ۱۸ دسامبر در استادیوم بزرگ لوسیل برگزار ‌شود. مدیران شهر لوسیل از هر لحاظ آماده برگزاری مراسمی باشکوه برای جام جهانی ۲۰۲۲ هستند. ناوگان حمل‌ و نقل درون شهری لوسیل در روزهای جام جهانی در چند شیفت کار می‌کند تا گردشگران در کنار تماشای مسابقه‌های هیجان‌انگیز فوتبال، فرصتی برای گشت‌و‌گذار در جاهای دیدنی لوسیل داشته باشند. انتظار می‌رود یاد و خاطره شهر لوسیل با برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ برای همیشه در ذهن گردشگران و علاقه‌مندان فوتبال ماندگار شود.

مسیر دسترسی به شهر لوسیل قطر

لوسیل به اندازه‌ای به دوحه نزدیک است که با خودروی شخصی در عرض چیزی حدود ۳۰ دقیقه از دوحه به این شهر می‌رسید. با این حال از آنجایی که احتمال کمی وجود دارد با خودروی شخصی راهی قطر شده باشید یا اینکه خودرو کرایه کرده باشید، پیشنهاد ‌می‌کنیم با مترو راهی لوسیل شوید. مترو دوحه به لوسیل، گردشگران را فقط در عرض چند دقیقه بین این دو شهر منتقل می‌کند. برای رسیدن به لوسیل از شهر دوحه، باید در ایستگاه لِگتایفیا (Legtaifiya) سوار مترو شوید و در اولین ایستگاه شهر لوسیل مترو را ترک بگویید.

تاکسی‌های ‌شهری نیز انتخاب مناسبی برای گردشگرانی است که میان خوبی با مترو ندارند. کافیست در هر جای دوحه که هستید، تاکسی خبر کنید و راه شهر لوسیل را در پیش بگیرید. شهر ادیان با فاصله‌ای حدود ۷.۷ کیلومتر دورتر از لوسیل یکی دیگر از شهرهای مهم قطر است که مسیری سرراست به لوسیل دارد. الوکره، دیگر شهر نزدیک به لوسیل است که در فاصله‌ای حدود ۳۰کیلومتریِ لوسیل واقع شده است.

در این نوشته سعی کردیم شما را تمام و کمال با شهر لوسیل قطر آشنا کنیم. در این نوشته از جاذبه های گردشگری لوسیل گفتیم، مراکز خرید، هتل‌ها و رستوارن‌های لوسیل را به شما معرفی کردیم و در انتها نیز اطلاعات تکمیلی درباره حمل‌ونقل و مسیرهای دسترسی به لوسیل در اختیارتان گذاشتیم. اگر شما هم از افرادی هستید که به این شهر سفر کرده‌اید با در جام جهانی ۲۰۲۲ راهی قطر می‌شوید، از تجاربتان برای ره بال آسمان بنویسید تا این مطلب را غنی‌تر کنیم.

شهر لوسیل در ۲۳کیلومتری شمال دوحه قرار دارد. این شهر در شمال تنگه خلیج غربی خودنمایی می‌کند.

این شهر یکی از مدرن‌ترین شهرهای دنیاست که جاذبه‌های گردشگری چشمگیری برای مسافران دارد. برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ نیز جذابیت‌های این شهر را دوچندان کرده است.

منطقه ساحلی مارینا، جزیره قطیفان، منطقه گلف، شهر سرگرمی، شهر انرژی، محوطه غذا لوسیل مارینا، پل های معلق لوسیل، پارک کرسنت و برج های دوقلو مارینا از بهترین جاهای دیدینی شهر لوسیل قطر به حساب می‌آیند.

برای اقامتی خاطره‌انگیز در لوسیل هتل استیِبریدج سوئیتز لوسیل (Staybridge Suites)، لِه رویال مِریدیِن (Le Royal Meridien)، چیِلو هتل (Cielo Hotel) و سِنتارا وِست بِی (Centara West Bay Hotel) را پیشنهاد می‌کنیم.

گشت‌و‌گذار، خوردوخوراک و اقامت در شهر لوسیل روزانه چیزی حدود ۶۳۳ ریال قطر روی دستتان خرج می‌گذارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.