ورزشگاه های قطر برای جام جهانی 2022

0

استادیوم های قطر برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به بهترین تجهیزات رفاهی و ورزشی مجهز شده‌اند. درواقع می‌توان دلیل ساخت بیشتر این استادیوم ها را میزبانی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ دانست. به لطف این شرایط، قطر استادیوم‌هایی دارد که چیزی از بهترین استادیوم های فوتبال دنیا کم نمی‌آورد. این ورزشگاه ها به اندازه‌ای جذاب و هیجان‌انگیز طراحی‌ شده‌اند تا فوتبال‌دوست‌ها تجربه‌ای به یادماندنی از تماشای جام جهانی در آن‌ها داشته باشند. قرار است سلاطین فوتبال در این استادیوم‌ها پنجه‌درپنجه یکدیگر بیندازند و رقابت‌های نفس‌گیری را پیش روی علاقه‌مندان فوتبال قرار دهند. جام جهانی رویدادی است که حتی افرادی که علاقه‌ای به فوتبال ندارند را هم به خود جلب می‌کند. از طرف دیگر برگزاری بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی دنیا در یکی از همسایه‌های ایران، بهانه‌ای است برای گردشگران طرفدار فوتبال تا راهی قطر شوند. در این مطلب فهرستی پروپیمان از تمامی ورزشگاه های قطر برای جام جهانی آماده کرده‌ایم.

استادیوم الجنوب (Al Janoub Stadium)

استادیوم الجنوب (Al Janoub Stadium) از استادیوم های قطر

استادیوم های قطر را با استادیومی آغاز می‌کنیم که آن را زُها حدید، طراح برجسته دنیای عرب، طراحی کرده است. اکنون که صحبت از زها حدید به میان آمد، جالب‌ است بدانید وی معروف‌ترین طراح ساختمانِ زن در دنیا بود. جالب‌تر اینکه هتل فرشته پاسارگاد نیز یکی از طراحی‌های برجسته زها حدید است. چندین سال پیش مسابقه‌ای بین طراحان بین‌المللی برای طراحی فاز دوم برج میلاد برگزار شد. زها حدید در این مسابقه به‌عنوان طراح منتخب شناخته شد. با این حال عمرش به دنیا نبود و نتوانست هنرنمایی خود را در طراحی برج میلاد به اجرا بگذارد.

استادیوم الجنوب (Al Janoub Stadium) از ورزشگاه های قطر برای جام جهانی

برگردیم به استادیوم الجنوب قطر. اولین چیزی که در نگاه به این استادیوم خودنمایی می‌کند، طراحی منحنی و زیبای آن است. این طراحی بی‌حکمت نیست و ریشه در فرهنگ غنی مردمان قطر دارد. قطر‌ی‌ها در روزگارانی نه‌چندان دور با صید مروارید روزگار می‌گذراندند. قایق‌های صید مروارید طراحی منحنی و زیبا دارد. زُها حدید این طراحی را به فال نیک گرفته و آن را در استادیوم الجنوب پیاده کرده است. استادیومی که از آن صحبت می‌کنیم فقط به لحاظ طراحی از فرهنگ مردمان قطر وام نگرفته است. در ساخت این استادیوم از برخی از مصالح بنایی قدیم استفاده شده که چوب یکی از آن‌هاست.

استادیوم الجنوب قرار است یکی از ورزشگاه های قطر برای جام جهانی باشد. ۵ تیم در مرحله گروهی جام جهانی در استادیوم الجنوب قطر به مصاف هم می‌روند. در نهایت نیز قرار است یکی از بازی‌های مرحله یک‌شانزدهم در استادیوم الجنوب برگزار شود. در این استادیوم در کنار فوتبال، ورزش‌های هیجان‌انگیز دیگری مانند دوچرخه‌سواری و اسب‌دوانی نیز اجرا می‌شود. استادیوم الجنوب چندین رستوان شیک و ترازاول دارد.

استادیوم الجنوب (Al Janoub Stadium) از ورزشگاه های قطر برای جام جهانی

ظرفیت استادیوم الجنوب: ۴۰،۰۰۰ نفر
فاصله استادیوم الجنوب تا مرکز شهر دوحه: ۲۳ کیلومتر
آدرس استادیوم الجنوب: قطر، شهر الوکره

آدرس استادیوم الجنوب در نقشه‌های گوگل

 

استادیوم احمد بن علی (Ahmad Bin Ali Stadium)

استادیوم احمد بن علی (Ahmad Bin Ali Stadium) از استادیوم های قطر

استادیوم احمد بن علی نسبت به اکثر استادیوم های قطر، قدمتی بیشتر دارد. این استادیوم در ۲۰۰۳ ساخته شده و تاکنون میزبان مسابقه‌های رسمی بی‌شماری بوده است. استادیوم احمد بن علی، در جوامع ورزشی بین‌المللی با نام استادیوم الریان (Al-Rayyan Stadium) نیز شناخته می‌شود. این استادیوم درست است که ساختاری نسبتاً قدیمی‌ نسبت به دیگر ورزشگاه های قطر برای جام جهانی دارد؛ اما بهینه‌سازی‌های مهمی در آن انجام شده. به لطف این شرایط استادیوم احمد بن علی، از بهترین امکانات ورزشی و رفاهی بهره می‌گیرد. استادیوم احمد بن علی حدود ۲۲ کیلومتر از دوحه دورتر است. با این حال خط مترویی بین شهر الریان و دوحه وجود دارد. به لطف این خط مترو، فوتبال‌دوست‌ها در کمترین زمان از دوحه به الریان می‌رسند.

استادیوم احمد بن علی (Ahmad Bin Ali Stadium) از ورزشگاه های قطر برای جام جهانی

شهر الریان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای قطر به حساب می‌آید؛ در نتیجه گردشگرانی که می‌خواهند در کنار تماشای مسابقه‌های جام جهانی ۲۰۲۲، گشتی در جاهای دیدنی قطر بزنند، فرصتی برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی شهر الریان پیدا می‌کنند. صحرایی وسیع و زیبا در همسایگی شهر الریان قرار دارد. حیف است راهی الریان شوید و سری به این صحرای زیبا نزنید. صحرایی که از آن صحبت می‌کنیم در کنار طبیعتی زیبا، جاذبه‌های گردشگری چشمگیری دارد. سافاری، شترسواری و اقامت شبانه در صحرا از تفریحاتی است که در صحرای الریان انتظار گردشگران را می‌کشد.

استادیوم احمد بن علی (Ahmad Bin Ali Stadium) از ورزشگاه های قطر برای جام جهانی

استادیوم احمد بن علی همانند بیشتر ورزشگاه های قطر برای جام جهانی، پذیرای ۴۰،۰۰۰ تماشاگر است. احمد بن علی به عنوان یکی از بهترین استادیوم های قطر مکان برگزاری یکی از بازی‌های مرحله یک‌شانزدهم جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد بود.

استادیوم احمد بن علی (Ahmad Bin Ali Stadium)

ظرفیت استادیوم احمد بن علی: ۴۰،۰۰۰ نفر
فاصله استادیوم احمد بن علی از مرکز شهر دوحه: ۲۲ کیلومتر
آدرس استادیوم احمد بن علی: قطر، شهر الریان

آدرس استادیوم احمد بن علی در نقشه‌های گوگل

 

استادیوم بین المللی خلیفه (Khalifa International Stadium)

استادیوم بین المللی خلیفه (Khalifa International Stadium)

استادیوم های قطر برای جام جهانی عموماً به طور اختصاصی برای برگزاری این رویداد بین‌المللی ساخته شده‌اند. با این حال ساخت استادیوم بین المللی خلیفه ربطی به جام جهانی ندارد. در واقع می‌توان استادیوم بین المللی خلیفه را، استادیوم ملی قطر دانست. به همین دلیل استادیوم بین المللی خلیفه، از تمامی استادیوم های قطر قدیمی‌تر است. ناگفته نماند قطر‌ی‌ها برای اینکه استادیوم بین المللی خلیفه از دیگر ورزشگاه‌ های قطر برای جام جهانی کمتر نباشد، امکانات رفاهی این استادیوم را در ۲۰۱۷ به‌روز کردند. برای نمونه می‌توان به سازوکار سرمایش استادیوم بین المللی خلیفه اشاره کرد. مکان تماشاچیان در این استادیوم حتی در چله تابستان نیز سرد و خنک است. استادیوم بین المللی خلیفه در منطقه اسپایر واقع شده است. این منطقه یکی از مدرن‌ترین محله‌های دوحه به حساب می‌آید.

استادیوم بین المللی خلیفه (Khalifa International Stadium)

ناگفته پیداست وقتی از محله‌ای مدرن در ثروتمندترین امیرنشین عرب صحبت می‌کنیم، این محله جاهای دیدنی بی‌شماری دارد. بهترین مراکز خرید قطر در محله اسپایر خودنمایی می‌کنند. اگر راهی استادیوم بین المللی خلیفه شدید، پس از تماشای فوتبالی جانانه سری به این مراکز خرید بزنید و با دستی پر از سوغات قطر به دیار خود باز گردید. استادیوم بین المللی خلیفه در بین تمامی استادیوم های قطر به داشتن سازه‌ای زیبا معروف است. این استادیوم طراحی خاصی دارد و منظره‌ای تماشایی پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. قرار است ۵ مسابقه از مرحله گروهی بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در استادیوم بین المللی خلیفه برگزار شود. یکی از بازی‌های مرحله یک‌شانزدهم نیز در این استادیوم اجرا می‌شود. اهمیت استادیوم بین المللی خلیفه باعث شده تا این استادیوم افتخار برگزاری بازی رده‌بندی جام جهانی ۲۰۲۲ را داشته باشد.

استادیوم بین المللی خلیفه (Khalifa International Stadium)

ظرفیت استادیوم بین المللی خلیفه: ۴۰،۰۰۰ نفر
فاصله استادیوم بین المللی خلیفه از مرکز شهر دوحه: ۱۳ کیلومتر
آدرس استادیوم بین المللی خلیفه: قطر، دوحه، خیابان الواب

آدرس استادیوم بین المللی خلیفه در نقشه‌های گوگل

استادیوم شهر آموزش (Education City Stadium)

استادیوم شهر آموزش (Education City Stadium)

در این قسمت از معرفی استادیوم های قطر به استادیومی رسیدیم که همانند الماس طراحی شده است. این طراحی باعث شده تا استادیوم شهر آموزش از دور منظره‌ای همانند الماسی درخشان را پیش روی گردشگران قرار دهد. همان‌گونه که از نام این استادیوم پیداست، در منطقه آموزشی قطر قرار دارد. منطقه‌ای که از آن صحبت می‌‌کنیم با نام شهر آموزش شناخته می‌شود. این نامگذاری بی‌حکمت نیست؛ زیرا منطقه شهر آموزش به اندازه‌ شهری بزرگ، وسیع است. استادیوم شهر آموزش، مکان برگزاری مسابقه‌های دانشجویی است. مسابقه‌های لیگ ستارگان قطر نیز در استادیوم شهر آموزش برگزار می‌شود. این استادیوم به لحاظ امکانات رفاهی و ظرفیت تماشاچی از دیگر ورزشگاه های قطر برای جام جهانی چیزی کم ندارد.

استادیوم شهر آموزش (Education City Stadium)

جالب است بدانید شهر آموزش به رغم اینکه شهرکی بزرگ و تماشایی است، فاصله چندانی از مرکز دوحه ندارد. ممکن است به این فکر کرده باشید که در شهر آموزش، خبری از جاهای دیدنی قطر نیست. این نوید را بدهیم که شهر آموزش فقط به علم‌و‌دانش خلاصه نمی‌شود. در این شهر نیز همانند دیگر جاهای قطر، بساط تفریح و خوشگذرانی به راه است. استادیوم شهر آموزش چیزی حدود ۴۰هزار تماشاچی را در خود جای می‌دهد. در این استادیوم همانند دیگر ورزشگاه های قطر برای جام جهانی، بهترین تجهیزات سرمایشی تعبیه شده تا تماشاچی‌ها و ورزشکاران مشکلی با گرمای قطر نداشته باشند. استادیوم شهر آموزش میزبان پنج بازی در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است. علاقه‌مندان فوتبال بهتر می‌دانند که مرحله یک‌چهارم‌نهایی، یکی از هیجان‌انگیزترین مراحل مسابقات جام جهانی است. یکی از بازی‌های مرحله یک‌چهارم‌نهایی در استادیوم شهر آموزش قطر برگزار خواهد شد.

استادیوم شهر آموزش (Education City Stadium)

ظرفیت استادیوم شهر آموزش قطر: ۴۰،۰۰۰ نفر
فاصله استادیوم شهر آموزش قطر از مرکز دوحه: ۱۲ کیلومتر
آدرس استادیوم شهر آموزش: قطر، دوحه، شهر آموزش

آدرس استادیوم شهر آموزش در نقشه‌های گوگل

 

استادیوم الثمامه (Al Thumama Stadium)

استادیوم الثمامه (Al Thumama Stadium) از استادیوم های قطر

استادیوم های قطر را برجسته‌ترین طراحان بین‌المللی طراحی کرده‌اند. این طراحان تلاش کرده‌اند تا ورزشگاه های قطر برای جام جهانی به نمادی از فرهنگ و تاریخ قطر تبدیل شوند. ماحصل این تلاش را می‌توان به‌وضوح در طراحی ورزشگاه های قطر برای جام جهانی مشاهده کرد. برای نمونه می‌توان به استادیوم الثمامه اشاره کرد. این استادیوم شبیه به عرق‌چین‌ مردان خاورمیانه طراحی شده است. به لطف این طراحی، گردشگران با تماشای استادیوم الثمامه به یاد فرهنگ مردمان قطر میفتند. استادیوم الثمامه فاصله بسیار کمی با فرودگاه بین المللی حماد قطر دارد. با توجه به این فاصله کم، گردشگران پس از رسیدن به فرودگاه می‌توانند در یک چشم‌به‌هم زدن به استادیوم الثمامه برسند و مسابقه‌ای جذاب از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را به تماشا بنشینند. استادیوم الثمامه در کنار فاصله بسیار کم به فرودگاه حماد قطر، از مرکز دوحه نیز چندان دور نیست.

استادیوم الثمامه (Al Thumama Stadium)

مسئولان برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر امکانات چشمگیری برای استادیوم الثمانه تعبیه کرده‌اند. در این استادیوم سازوکار سرمایشی بسیار مجهزی وجود دارد. در گوشه‌و‌کنار استادیوم الثمانه، بهترین رستوران های قطر خودنمایی می‌کنند. در این رستوران‌ها خوشمزه‌ترین غذاهای عربی و بین‌المللی پیش روی مشتریان قرار می‌گیرد. این استادیوم به بسیاری از جاهای دیدنی دوحه نیز بسیار نزدیک است. تمامی این شرایط دست‌به‌دست هم داده تا علاقه‌مندان فوتبال در کنار تماشای مسابقه‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در استادیوم های قطر، گردشگری خاطره‌انگیزی را تجربه کنند. ۵ بازی از سری مسابقه‌های مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در استادیوم الثمانه برگزار می‌شود. این استادیوم میزبان یک بازی از مرحله یک‌شانزدهم و یک بازی از مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ است.

استادیوم الثمامه (Al Thumama Stadium) از استادیوم های قطر

ظرفیت استادیوم الثمامه: ۴۰،۰۰۰ نفر
فاصله استادیوم الثمامه از مرکز دوحه: ۱۳ کیلومتر
آدرس استادیوم الثمامه: قطر، دوحه

آدرس استادیوم الثمامه در نقشه‌های گوگل

 

استادیوم البیت (Al Bayt Stadium)

استادیوم البیت (Al Bayt Stadium) از ورزشگاه های قطر برای جام جهانی

بسیاری از عرب‌های روزگاران دور در خیمه زندگی می‌کردند. این شرایط باعث شده تا خیمه جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ و تمدن عرب داشته باشد. اهمیت خیمه در فرهنگ مردمان قطر به اندازه‌ای است که استادیوم عظیمی را به شکل خیمه طراحی کرده‌اند. استادیومی که از آن صحبت می‌‌کنیم، استادیوم البیت نام دارد. این استادیوم از نمای دور، شکل‌و‌شمایل خیمه را در ذهن مخاطب تداعی می‌کند. استادیوم البیت، نسبت به دیگر استادیوم های قطر ویژگی‌های خاصی دارد. برای نمونه می‌توان به استفاده از انرژی‌های بازیافت‌پذیر در آن اشاره کرد. انصافاً باید گفت البیت، استادیومی همه‌چیز تمام است. این استادیوم به لحاظ امکانات گردشگری به‌عنوان یکی از بهترین ورزشگاه های قطر برای جام جهانی شناخته می‌شود. در استادیوم البیت مرکز خریدی بزرگ تعبیه شده است. این استادیوم به اندازه‌ای مجهز است که بیمارستانی با امکانات پیشرفته و پزشک‌های متخصص در آن وجود دارد.

استادیوم البیت (Al Bayt Stadium) از ورزشگاه های قطر برای جام جهانی

انصافاً باید گفت استادیوم البیت کمی از مرکز دوحه دور است. خوشبختانه مسئولان برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، چاره‌ای برای جبران فاصله نسبتاً دور این استادیوم اندیشیده‌اند. اتوبوس‌های شهری و تاکسی در جلوی استادیوم البیت انتظار فوتبال‌دوست‌هایی را می‌کشد که مسابقه‌ای جانانه را تماشا کرده‌اند و می‌خواهند در کمترین زمان به دیگر جاهای دیدنی قطر بروند. جالب است بدانید استادیوم البیت، نسبت به دیگر استادیوم‌ های قطر ظرفیت بیشتری دارد. در این استادیوم چیزی حدود ۶۰هزار تماشاچی حضور پیدا می‌کنند. استادیوم البیت قرار است میزبان بازی‌های هیجان‌انگیزی باشد. ابتدا این استادیوم در مرحله گروهی میزبان ۵ مسابقه نفس‌گیر است. سپس یکی از بازی‌های مرحله یک‌شانزدهم در التادیوم البیت برگزار می‌شود. در نهایت با برگزاری یکی از بازی‌های نیمه‌نهایی، وظیفه استادیوم البیت در پذیرایی از تماشاگرانِ جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به پایان می‌رسد.

ظرفیت استادیوم البیت قطر: ۶۰،۰۰۰ نفر
فاصله استادیوم البیت از مرکز دوحه: ۴۳ کیلومتر
آدرس استادیوم البیت: قطر، شهر الخور.

آدرس استادیوم البیت در نقشه‌های گوگل

 

استادیوم ۹۷۴ (974 Stadium)

استادیوم ۹۷۴ (974 Stadium)

احتمال می‌دهیم استادیوم ۹۷۴ در بین تمامی استادیوم های قطر بیشتر در دل ایرانی‌ها جا پیدا کند. همسایگی استادیوم ۹۷۴ با خلیج فارس را می‌توان دلیل این محبوبیت دانست. استادیوم ۹۷۴ نسبت به دیگر ورزشگاه‌ های قطر برای جام جهانی به لحاظ طراحی تفاوت‌ چشمگیری دارد. طراحی خاصی را در این استادیوم مشاهده می‌کنیم که ربط چندانی به تاریخ و فرهنگ قطر ندارد. نمای بیرونی استادیوم ۹۷۴ به کانتینرهای باری مزین شده است. از شما چه پنهان با گشت‌و‌گذاری که در اینترنت داشتیم، از هدف استفاده از کانتینرهای باری برای نمای بیرونی استادیوم ۹۷۴ سر در نیاوردیم. با این حال انصافاً باید گفت این طراحی در نوع خود جالب و‌ خاص به نظر می‌رسد. از طراحی استادیوم ۹۷۴ که بگذریم، به فاصله کم این استادیوم با مرکز دوحه می‌رسیم. به لطف این فاصله کم، در هر کجای دوحه که مشغول گشت‌و‌گذار باشید، در عرض یک چشم‌به‌هم‌زدن به استادیوم ۹۷۴ می‌رسید.

جالب است بدانید به استادیوم ۹۷۴، استادیوم راس ابو عبود هم می‌گویند. دلیل این نام‌گذاری را می‌توان در قرار گرفتن استادیوم ۹۷۴ در منطقه راس ابو عبود دانست. این استادیوم ۴۰هزار نفر ظرفیت دارد. جالب‌تر اینکه پس از پایان میزبانی ورزشگاه های قطر برای جام جهانی، استادیوم ۹۷۴ کاملاً برچیده خواهد شد. قرار است پس از پایان جام جهانی، قطر سازوکار این استادیوم را جمع کند و قسمت‌های آن را برای پروژه‌های عمرانی به خدمت بگیرد. ۵ بازی در مرحله گروهی در استادیوم ۹۷۴ برگزار خواهد شد. این استادیوم قرار است میزبان یکی از بازی‌های یک‌شانزدهم جام جهانی ۲۰۲۲ نیز باشد. استادیوم ۹۷۴، اولین استادیوم موقت و یک‌بار مصرف در طول تاریخ برگزاری بازی‌های جام جهانی به حساب می‌آید.

استادیوم ۹۷۴ (974 Stadium)

ظرفیت استادیوم ۹۷۴: ۴۰،۰۰۰ نفر
فاصله استادیوم ۹۷۴ از مرکز دوحه: ۱۰ کیلومتر
آدرس استادیوم ۹۷۴: قطر، دوحه، محله راس ابو عبود.

آدرس استادیوم ۹۷۴ در نقشه‌های گوگل

 

استادیوم ملی لوسیل (Lusail Iconic Stadium)

استادیوم ملی لوسیل (Lusail Iconic Stadium)

معرفی استادیوم های قطر را با گل‌سرسبد استادیوم‌های این کشور به پایان می‌رسانیم. استادیوم ملی لوسیل با ۸۰هزار نفر ظرفیت، بزرگ‌ترین استادیوم قطر به حساب می‌آید. این استادیوم را یکی از معتبرترین شرکت‌های طراحیِ دنیا ساخته است. استادیوم ملی لوسیل از هر لحاظ که فکرش را بکنید، پیشرفته و زیباست. برای تعریف از این استادیوم کافی است به این نکته اشاره کنیم که قطر، شهر لوسیل را برای برگزاری مراسم جام جهانی ۲۰۲۲ ساخته. این شرایط، لوسیل را به یکی از بهترین تفرجگاه‌های دنیا تبدیل کرده است. گردشگرانی که راهی ورزشگاه های قطر برای جام جهانی شده‌اند، پس از تماشای مسابقه‌های نفس‌گیر فوتبال در استادیوم ملی لوسیل،‌ راهی جاهای دیدنی این شهر می‌شوند تا عیش‌و‌نوشی جانانه را تجربه کنند.

بهترین هتل های قطر در لوسیل قرار دارد. به لطف این شرایط می‌توانید با اقامت در هتل های لوسیل، هر زمان که اراده کردید به جاهای دیدنی این شهر سر بزنید و خاطره بسازید. لوسیل به‌رغم اینکه شهری مستقل است، فاصله چندانی از دوحه ندارد. بین شهر دوحه و لوسیل مترو کشیده شده است. این مترو گردشگران را در یک‌چشم‌به‌هم‌زدن از لوسیل به دوحه می‌رساند. این شرایط باعث شده تا فوتبال‌دوست‌ها برای شرکت در استادیوم لوسیل به‌عنوان یکی از بهترین ورزشگاه‌ های قطر برای جام جهانی، لحظه‌شماری کنند. از طرف دیگر زیبایی‌های استادیوم ملی لوسیل باعث شد تا قطری‌ها این استادیوم را به‌عنوان مکان برگزاری بازی فینال جام جهانی ۲۰۲۲ انتخاب کنند. یکی از بازی‌های مرحله یک‌شانزدهم و یک بازی از مرحله یک‌چهارم در استادیوم ملی لوسیل برگزار می‌شود.

استادیوم ملی لوسیل (Lusail Iconic Stadium)

ظرفیت استادیوم ملی لوسیل: ۸۰،۰۰۰ نفر
فاصله استادیوم ملی لوسیل از مرکز دوحه: ۱۶ کیلومتر
آدرس استادیوم ملی لوسیل: قطر، دوحه، شهر لوسیل

آدرس استادیوم ملی لوسیل در نقشه‌های گوگل

 

استادیوم های قطر قرار است مهم‌ترین رویداد ورزشی ۲۰۲۲ را به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی در ذهن گردشگران و فوتبال‌دوست‌ها تبدیل کنند. انصافاً باید گفت ورزشگاه های قطر برای جام جهانی از هر لحاظ آماده شده‌اند تا این رویداد باشکوه هرچه‌تمام‌تر برگزار شود. امیدواریم به لطف اطلاعاتی که از ورزشگاه های قطر برای شما آماده کردیم، با دستی پر راهی قطر شوید و جام جهانی ۲۰۲۲ را از نزدیک به تماشا بنشینید. امیدواریم زمانی که در حین تماشای مسابقه‌های نفس‌گیر جام جهانی هستید، جای همراهان خود در ره بال آسمان را خالی کنید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمند و خاطره‌های خوشی از سفر به قطر دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های مفید و خاطره‌های خوش را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

استادیوم بین المللی خلیفه میزبان بازی ایران و انگلیس است. بازی بعدی ایران در ورزشگاه الریان برگزار می‌شود. سومین بازی نیز که بین ایران و آمریکاست در استادیوم الثمامه جریان پیدا می‌کند.

شهر الخور، شهر الریان، شهر الوکره و شهر دوحه از شهرهای قطر است که میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ در آن‌ها جریان پیدا خواهد کرد.

تقریباً نیمی از صندلیِ بیشتر استادیوم های قطر، پس از جام جهانی به دیگر ورزشگاه‌های دیگر این کشور یا کشورهای نیازمند منتقل خواهد شد. استادیوم ۹۴۷ نیز کاملاً برچیده می‌شود.

ساخت استادیوم الریان ۴۲۰ میلیون دلار، استادیوم الجنوب ۶۵۶ میلیون دلار، استادیوم شهر آموزش ۷۰۰ میلیون دلار، استادیوم بین المللی خلیفه ۳۴۷ میلیون دلار، استادیوم البیت ۸۴۷ میلیون دلار، استادیوم ۹۴۷، ۷۱۷ میلیون دلار، استادیوم لوسیل ۷۶۷ میلیون دلار و استادیوم الثمامه ۳۶۰ میلیون دلار روی دست قطر‌ها خرج گذاشته است.

ایران با انگلستان و آمریکا هم‌گروه است. از طرف دیگر ایران با برنده تیم‌های اوکراین، اسکاتلند و ولز مسابقه دهد.

بازی افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ساعت ۱۳ آبانِ ۱۴۰۱ (۲۱ نوامبر ۲۰۲۲) برگزار می‌شود و در ساعت ۱۸ تاریخ ۲۷ آذر ۱۴۰۱ (۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد. ساعتی که به آن اشاره کردیم به وقت محلی قطر محاسبه شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.