تفریحات قطر | خوشگذرانی در ثروتمندترین امیرنشین دنیا

0

تفریحات قطر به اندازه‌‌ای جذابیت دارد که سالانه نزدیک به ۲میلیون گردشگر را جذب این کشور می‌کند. این سرزمین ممکن است آب‌و‌هوای گرمی داشته باشد؛ اما جاذبه های تفریحی قطر به‌اندازه‌ای است که گردشگران از هر فرصتی برای گشت‌و‌گذار در این منطقه بهره می‌گیرند. به لحاظ گستردگی جاهای تفریحی قطر نیز هر سرگرمی که فکرش را بکنید در این کشور مهیاست. شهربازی‌های هیجان‌انگیز، پیست‌های رانندگی و مسیرهای سافاری، جنگل‌های ساحلی و روستاهای کهن از تفریحاتی است که در قطر انتظار گردشگران را می‌کشد. از این تفریحات که بگذریم، به تفریحات آبی قطر می‌رسیم. پارک‌های آبی با بازی‌های سرگرم‌کننده و سواحل زیبا، جاذبه‌های مکان های تفریحی قطر را تکمیل می‌کند. در ادامه فهرست کاملی از بهترین تفریحات قطر آماده کرده‌ایم. به شما قول می‌دهیم با اطلاعاتی که از مطالعه این فهرست بدست می‌آورید، گردشگری جانانه‌ای در قطر داشته باشید.

تفریحات قطر با جاذبه‌های هیجان‌انگیز

تفریحات قطر با جاذبه‌های هیجان‌انگیز

جاذبه های تفریحی قطر ویژگی‌های متفاوتی دارند. بعضی از آن‌ها هیجان‌انگیز هستند و بعضی از آن‌ها آرامش‌بخش. از آنجایی که می‌دانیم همراهان ما علاقه بیشتری به تفریحات هیجان‌انگیز دارند، فهرست جاهای تفریحی قطر را با مکان‌هایی آغاز می‌‌کنیم که سرگرمی‌های هیجان‌انگیزی را پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

رانندگی در تپه Dune bashing

قطر سرزمین تلماسه‌های بزرگ و پرپیچ‌و‌خم است. رانندگی در این تلماسه‌ها به یکی از سرگرمی های مهیج قطر تبدیل شده است. در این تفریح، گردشگران با خودروهای بلند راه بیابان را در پیش می‌گیرند و از تلماسه‌های پرفرازونشیب عبور می‌کنند. این نوع رانندگی که در اصلاح به آن دون بَشینگ (Dune Bashig) گفته می‌شود، با گذشت از صحرا به دریا ختم می‌شود. در این مسیر می‌توانید شب را در کَپرهای عربی به صبح برسانید.

رانندگی در تپه Dune bashing از جاذبه های تفریحی قطر

در این چادرها از گردشگران با خوراکی‌های خوشمزه محلی و موسیقی عربی پذیرایی می‌شود. ناگفته نماند رانندگی در بین تلماسه‌های صحرا کار راحتی نیست. با این حال غم به دل خود راه ندهید؛ زیرا راننده‌های حرفه‌ای با خودروهای شاسی‌بلند آخرین‌مدل، آن‌ها را به تلماسه‌سواری می‌برند. البته به راننده‌هایی که گواهینامه بین‌المللی دارند، اجازه رانندگی با خودروهای شاسی‌بلند داده می‌شود. با این حال از آنجایی که بعید می‌دانیم به رانندگی در بین تلماسه‌های پرپیچ‌و‌خم عادت داشته باشید، بهتر است این کار را به راننده‌های حرفه‌ای قطری واگذار کنید.

بازدید از باغ وحش دوحه

احتمالاً به این فکر افتاده‌اید که باغ وحش، چندان هیجانی ندارد؛ اما به شما قول می‌دهیم که از قراردادن باغ وحش دوحه در فهرست تفریحات قطر با جاذبه‌های هیجان‌انگیز دلیل موجهی داریم. اول اینکه این باغ‌وحش با باغ‌وحش‌هایی که تاکنون دیده‌اید فرق می‌کند. در باغ وحش دوحه درنده‌ترین حیوانات دنیا حضور دارند. شیرهای غران، ببرهای بَنگال و پلنگ‌های تیزدندان از حیوانات درنده‌ای هستند که هیجان باغ‌و‌حش دوحه را دوچندان کرده‌اند. در کنار این حیوا‌ن‌های خونخوار، انواع میمون‌های بامزه، زرافه‌های گردن‌دراز و گورخرهای شیطان حضور دارند. لحظه غذادادن به حیوان‌های درنده این باغ‌وحش از هیجان‌انگیزترین‌ زمان‌ها برای باغ‌و‌حش‌گردی است. باغ‌وحش دوحه در فاصله ۱۲کیلومتری پایتخت قطر قرار دارد.

پیست بین المللی لوسیل

لوسیل، شهرکی گردشگری است که تفریحات مختلفی در آن وجود دارد. یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های این شهرک گردشگری، پیست بین‌ المللی لوسیل است. در این پیست مسابقه‌های اتومبیل‌رانی و موتورسواری در ابعاد جهانی برگزار می‌شود. این پیست با بیشتر از ۵ کیلومتر طول و ۱۶ پیچ، یکی از هیجان‌انگیزترین پیست‌های اتومبیل‌‌رانی و موتورسواریِ دنیاست. از آنجایی که نظیر پیست بین المللی شهر لوسیل قطر در منطقه وجود ندارد، گردشگری در این پیست به خاطره‌ای خاص برای علاقه‌مندان تبدیل خواهد شد.

گردش در جنگل ساحلی مانگروز

قطر کشوری خشک است، اما بی‌آب‌و‌علف نیست. در گوشه‌و‌کنار این منطقه جنگل‌های ساحلی وجود دارد. یکی از معروف‌‌ترینِ این جنگل‌ها، جنگل ساحلی مانگروز است. این جنگل در منطقه‌ای کویری قرار دارد. به همین دلیل زیست‌بوم متفاوتی نسبت به کویرهایی که در ایران دیده‌ایم در جنگل ساحلی مانگروز مشاهده می‌شود. جنگل ساحلی مانگروز به لحاظ منابع آبی چیزی کم‌و‌کسر ندارد. در نتیجه پرنده‌های خوش‌الحان‌‌ در آن به نغمه‌سرایی مشغول هستند. از آنجایی که با جنگلی ساحلی روبه‌رو هستیم، می‌توانید قایق به آب بیندازید و در مرداب اطراف این جنگل پارو بزنید. در این جنگل ساحلی قایق‌های کرایه‌ای وجود دارد. به لحاظ امکانات گردشگری نیز شرایط تفریح و رفاه گردشگران در جنگل ساحلی مانگروز مهیاست. پیشنهاد می‌کنیم گردشگری در جنگل ساحلی مانگروز را حتماً با راهنمای تور انجام دهید. این منطقه به اندازه‌ای وسیع است که به‌راحتی در آن گم می‌شوید.

گردش در جزیره مروارید

بسیاری از تفریحات قطر در جزیره مروارید جمع شده است. این جزیره کاملاً‌ مصنوعی است؛ اما به لحاظ مساحت از وسیع‌ترین جزیره‌های منطقه چیزی کم نمی‌آورد. جزیره مروارید یکی از جاهای تفریحی قطر با امکانات اشرافی به حساب می‌آید. در این جزیره تا چشم کار می‌کند مراکز خرید لوکس، آسمان‌خراش‌های سربه‌فلک‌کشیده و تفریحات سرگر‌م‌کننده مشاهده می‌شود. جزیره مروارید قطر به اندازه‌ای خوش‌منظره است و جاهای تفریحی دارد که می‌توانید چند روز کامل را به گشت‌و‌گذار در این جزیره اختصاص دهید. این جزیره مرکز تفریحات آبی قطر به حساب می‌آید. قایق‌های موتور، کشتی‌های تفریحی و سرگرمی‌های آبی هیجان‌انگیز در جزیره مروارید چشم‌انتظار گردشگران هستند. آب‌های این جزیره به اندازه‌ای زلال است که امکان ندارد در جزیره مروارید گردشگری کنید و تنی به آب نزنید.

کلوب گلف دوحه

مکان های تفریحی قطر سرگرمی‌های اعیانی پیش روی گردشگران قرار می‌دهند. یکی از این سرگرمی‌ها باشگاه‌های گلف است. کلوب گلف دوحه، معروف‌ترین باشگاه گلف قطر به حساب می‌آید. همان‌‌گونه که حتماً می‌دانید بیشتر باشگاه‌های گلف، اشتراک سالانه دارند و افراد عادی را راه نمی‌دهند. با این حال کلوب گلف دوحه، پذیرای علاقه‌مندان گلف است و سخت‌گیری‌های خاصی در این زمینه ندارد. مسابقات مستر گلف (Master Golf) در این باشگاه برگزار می‌شود. کلوب گلف دوحه محیطی سرسبز و دل‌انگیز دارد. به لطف این شرایط حتی اگر اهل گلف نیستید، باز هم حضور در این باشگاه شما را به وسوسه می‌اندازد تا چوب گلف به دست بگیرید و خودی نشان دهید. مربی‌های این باشگاه با کمال میل حاضرند فوت‌و‌فن‌های اولیه گلف را به علاقه‌مندان آموزش دهند.

دوچرخه سواری در کویر

کویرهای قطر شرایطی برای انجام انواع تفریح و سرگرمی فراهم کرده‌اند. یکی از این تفریح‌ها دوچرخه‌ سواری در کویر است. این تفریح ممکن است در نگاه اول معمولی به‌نظر برسد؛ اما فقط افرادی که در کویر دوچرخه‌ سواری کرده‌‌اند می‌دانند که این تفریح چقدر لذت‌بخش است. بالا و پایین رفتن با دوچرخه از تپه‌های شنی در کویرهای قطر بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید هیجان دارد. از طرف دیگر دوچرخه سواری در کویر نسبت به دیگر مکان های تفریحی قطر، ارزان‌تر است. به همین دلیل اگر به دنبال تفریحات ارزان قطر می‌گردید، دوچرخه سواری در کویر را به برنامه قطرگردی خود اضافه کنید.

پیاده‌روی در منطقه کورنیش دوحه

کورنیش، منطقه‌ای در دوحه است که با هدف ترویج پیاده‌روی ساخته شده. این منطقه طرحی همانند هلال ماه دارد. محوطه پیاده‌روی کورنیش چیزی حدود ۷ کیلومتر طول دارد. کورنیش مکانی است تا برای مدتی از شلوغی شهر دوحه دور شوید و با قدم‌زدن در کنار ساحل به آرامش برسید. محوطه پیاده‌روی کورنیش نمایی تماشایی به آسمان‌خراش‌ها و ساختمان‌های بلند دوحه دارد. نمای تماشایی موزه هنرهای اسلامی یکی از این منظره‌هاست که از تماشای آن سیر نخواهید شد. منظره رؤیایی طلوع و غروب خورشید نیز یکی دیگر از جاذبه‌های پیاده‌روی در منطقه کورنیش دوحه است. همان‌گونه که حتماً حدس زده‌اید، پیاده‌روی در منطقه کورنیش دوحه هزینه‌ای روی دست گردشگران نمی‌گذارد. در نتیجه اگر به دنبال تفریحات رایگان قطر هستید، حتماً پیاده‌روی در منطقه کورنیش دوحه را به برنامه گردشگری خود اضافه کنید.

کایت سواری در قطر

به گردشگرانی که می‌خواهند احساس پرنده‌های سبک‌بال را در اوج آسمان قطر تجربه کنند، کایت‌‌ سواری را پیشنهاد می‌کنیم. کایت‌سواری نسبت به دیگر ورزش‌های هوایی مانند پاراگلایدر، هزینه‌ کمتری دارد. با این حال به لحاظ هیجان، چیزی از دیگر ورزش‌های هوایی کم نمی‌آورد. در قطر سایت‌های مختلفی برای کایت سواری وجود دارد. در این سایت‌ها، کایت و امکانات لازم در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. سپس علاقه‌مندان به همراه مربی سوار کایت می‌شوند و کویرهای زیبای قطر را از ارتفاع به نظاره می‌نشینند.

تفریحات آبی قطر

تجربه ثابت کرده تفریحات آبی جذابیت بیشتری نسبت به دیگر تفریحات برای گردشگران دارد. به همین دلیل تفریحات قطر با جاذبه‌های آبی در گوشه‌و‌کنار این سرزمین خودنمایی می‌کند. از آنجایی که قطر آب‌و‌هوایی گرم دارد، تفریحات آبی در این سرزمین همیشه خوش می‌گذرد. تفریحاتی که در ادامه آن‌ها اشاره می‌کنیم، گلچینی از بهترین تفریحات آبی قطر است.

بنانا سواری در قطر

قطر جزیره‌ای زیبا دارد که با نام بنانا شناخته می‌شود. در این جزیره بساط انواع تفریحات قطر مهیاست. یکی از بامز‌ه‌ترین تفریحاتِ این جزیره، بنانا سواری است. همان‌گونه که حتماً‌ می‌دانید، بنانا، واژه‌ای انگلیسی به معنای موز است. منظور از بنانا سواری، قایقی است که شبیه به موز ساخته شده. چندین گردشگر سوار این قایق بامزه موزی می‌شوند و در آب‌های اطراف قطر قایق‌سواری می‌کنند. بنانا سواری انتخاب مناسبی برای خانواده‌هاست. این تفریح به مجردها نیز حسابی خوش می‌گذرد.

پاراسلینگ قایق سواری و موج سواری

پاراسلینگ یکی از تفریحات قطر است که روزبه‌روز محبوبیت بیشتری در بین گردشگران پیدا می‌کند. برای آن دسته از گردشگرانی که نمی‌دانند پاراسلینگ چیست، باید بگوییم پاراسلینگ ترکیبی از اسکی روی آب و چترسواری است. در پاراسلینگ، گردشگر در حالی که چتر به پشتش متصل است با طناب توسط قایق موتوری کشیده می‌شود. در نتیجه چتر در برابر جریان هوا مقاومت می‌کند و گردشگر به آسمان می‌رود. تماشای دریا از آسمان در حین پاراسلینگ سواری، لذتی است که باید حتماً آن را تجربه کنید. مکان‌های مختلفی در قطر برای پاراسلینگ سواری وجود دارد. خیابان شکسپیر دوحه، یکی از بهترین مکان‌های برای این ورزش است.

پاراسلینگ از تفریحات آبی قطر

در کنار پاراسلینگ، قایق‌سواری با قایق‌های تندرو نیز ورزشی پرهیجان است که می‌توانید در سفر به قطر امتحان کنید. در گوشه‌وکنار سواحل دوحه و دیگر قسمت‌های پرگردشگر قطر، قایق‌های تندرو چشم‌انتظار گردشگران هستند. این قایق‌ها سرنشینان را با سرعتی سرسام‌آور از امواج خروشان دریا عبور می‌کنند. به تفریحات آبی که اشاره کردیم موج‌سواری را هم اضافه کنید. موج‌سواری از آن دسته تفریحاتی است که با آموزش و تمرین به آن مسلط می‌شوید. با این حال وقتی حسابی در موج‌سواری پیشرفت‌کردید، به اندازه‌ای به شما خوش می‌گذرد که حاضر نمی‌شوید از آن دست بکشید.

کایاک سواری

همان‌گونه که حتماً می‌دانید، کایاک نوعی قایق‌ چوبی تندرو است که توسط یک یا چند سرنشین هدایت می‌شود. قطر ذخیره‌گاه طبیعی با نام ال تاکیرا دارد. در این مکان جنگل‌های حرا در بین مخزن طبیعی آب قرار گرفته است و در آن تفریح‌های مختلفی وجود دارد که یکی از معروف‌ترین آن‌ها، کایاک‌ سواری است. در این مکان کایاک‌هایی تندرو به گردشگران اجاره داده می‌شود. سپس به همراه مربی سوار بر کایاک می‌شوید و در بین جنگل‌های حرا پارو می‌زنید. کایاک سواری سرگرمی گروهی است. با این حال تک‌نفره هم می‌توانید به انجام آن مشغول شوید و حسابی خوش بگذرانید. برای کایاک سواری باید راهی منطقه الخور قطر شوید و راه ال تاکیرا را در پیش بگیرید. در این مکان پرنده‌های مهاجر مشغول نغمه‌سرایی هستند. به همین دلیل حتی اگر اهل کایاک سواری نیستید، مطمئن باشید گشت‌و‌گذار در منطقه الخور به یکی از خاطره‌های خوش سفر به قطر تبدیل خواهد شد.

جت اسکی

در این قسمت از تفریحات آبی قطر به سرگرمی هیجان‌انگیزی رسیدیم که طرفداران بی‌شماری دارد. اگر یادتان باد گفتیم که منطقه کورنیش در دوحه جان می‌دهد برای پیاده‌روی. این منطقه در کنار زمین مخصوص پیاده‌روی، تفرجگاه آبی تماشایی دارد. در این تفرجگاه بساط انواع تفریحات آبی مهیاست. یکی از بهترین این تفریحات، جت اسکی است. در منطقه کورنیش جت اسکی‌های سریعی به گردشگران اجاره داده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم زمان غروب آفتاب در این منطقه جت اسکی کرایه کنید و پایین‌رفتن خورشید را در دل دریا به تماشا بنشینید.

پارک آبی قطر در دوحه

پارک آبی قطر در دوحه

پارک آبی دوحه توسط یکی از مهم‌ترین شرکت‌های سازنده پارک‌های آبی طراحی شده است. به همین دلیل با پارک آبی روبه‌رو هستیم که در منطقه نظیرش را پیدا نمی‌کنید. پارک آبی قطر به لحاظ سرگرمی‌های آبی، بازی‌های هیجان‌انگیزی دارد. در این پارک تا دلتان بخواهد استخر‌های کوچک‌و‌بزرگ خودنمایی می‌کند. در نتیجه گردشگرانی که دنبال آرامش هستند می‌توانند در این استخرها آب‌تنی کنند. این پارک قسمتی مخصوص کودکان دارد. به همین دلیل اگر به همراه خانواده راهی قطر شده‌اید، حتماً سری به پارک آبی قطر در دوحه بزنید.

پارک آبی قطر در دوحه

این پارک‌ آبی در کنار سرسره‌های هیجان‌انگیز و رودخانه‌های خروشان، رستوران‌های درجه‌یکی دارد. به لحاظ امکانات رفاهی نیز هر چیزی که فکرش را بکنید در پارک آبی قطر در دوحه مهیاست. در نتیجه نصف روز از سفر به قطر را می‌توانید به‌راحتی به آب‌تنی و تفریح در این پارک آبی مشغول شوید.

گردش با قایق های تفریحی

سواحل قطر به اندازه‌ای تماشایی است که می‌توانید ساعت‌ها در آن‌ مشغول تماشای دریا شوید. با این حال اگر به تماشای دریا از ساحل رضایت نمی‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم قایقی در این سواحل کرایه کنید و به دل دریا بزنید. در بیشتر سواحل پرگردشگر قطر قایق‌های تفریحی صف کشیده‌اند. این قایق‌ها با مبلغی مناسب در اختیار گرشگران قرار می‌گیرند. حتی اگر شناگر ماهری هستید، باز هم حتماً‌ قایق‌رانی حرفه‌ای را برای گردش با قایق‌های تفریحی در دریا همراه خود ببرید. ساحل ال واکرا یکی از مکان‌ های تفریحی قطر است که قایق در آن اجاره داده می‌شود. این ساحل فاصله کمی با بزرگ ترین مراکز خرید قطر دارد. در نتیجه پس از خرید می‌توانید سری به ساحل بزنید و حسابی قایق‌سواری کنید.

گشت و گذار در موزه های قطر

تفریحات قطر فقط به سرگرمی‌های هیجان‌انگیز ختم نمی‌شود. در این منطقه موزه‌های تماشایی وجود دارد که گشت‌و‌گذار در آن‌ها را به علاقه‌مندان فرهنگ و تاریخ این مرزوبوم اشاره می‌کنیم. موزه‌هایی که در ادامه نامی از آن‌ها برده می‌شود در گروه بهترین موزه های قطر قرار دارند.

موزه شیخ فیصل بن قاسم

موزه شیخ فصیل بن قاسم آل ثانی، در واقع مکانی برای نگهداری کلکسیون‌های شخصی این امیر قطری است. مجموعه‌هایی که در این موزه قرار دارد، شخصاً توسط شیخ فیصل بن قاسم از ۱۰سالگی تا پایان عمر جمع‌آوری شده‌اند. در این موزه خودروهای کلاسیک، کتاب‌های دست‌نویس، پارچه‌های زربافت و عتیقه‌های باستانی نگهداری می‌شود. یکی از اشیای جالب این موزه، بمبی قدیمی است که سپاه عثمانی در سده ۱۸ میلادی از آن استفاده می‌کرده است. موزه شیخ فیصل بن قاسم در ۲۳کیلومتری غرب دوحه قرار دارد. این موزه کمی با بهترین هتل های قطر فاصله دارد. با این حال به اندازه‌ای تماشایی است که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت.

موزه هنرهای اسلامی قطر

اجازه دهید خیالتان را راحت کنیم که در تمامی کشورهای اسلامی، موزه‌ای به بزرگی موزه هنرهای اسلامی قطر سراغ نداریم. در نتیجه اگر به فرهنگ اسلامی علاقه دارید و می‌خواهید درباره تاریخ اسلام بیشتر بدانید، موزه هنرهای اسلامی قطر همان‌جایی است که دنبال آن می‌گردید. در این موزه آثار باستانی مانند سکه‌های قدیمی، سنگ‌های حکاکی‌شده، پارچه‌های نفیس و کتاب‌های خطی نگهداری می‌شود. جالب است بدانید قدمت بعضی از این آثار به پیش از اسلام و دوران ساسانیان باز می‌گردد. موزه هنرهای اسلامی قطر به‌رغم اینکه آثار باستانی بسیار قدیمی را در خود جای داده، عمر چندانی ندارد.

این موزه در ۲۰۰۸ ساخته شده است. به همین دلیل طراحی ساختمان آن بر اساس جدیدترین اصول موزه‌داری انجام شده است. ساختمان موزه اسلامی قطر به لحاظ زیباشناختی، معماری چشم‌نواز و جذابی دارد. این ساختمان به اندازه‌ای بزرگ است که حتی از سواحل قطر نیز مشاهده می‌شود. گشت‌و‌گذار در این موزه بسته به علاقه شما به آثار باستانی ممکن است از یک تا چندین ساعت به طول بینجامد. پیشنهاد می‌کنیم برنامه گردشگری خود را به گونه‌‌ای تنظیم کنید تا در کنار بازدید از موزه هنرهای اسلامی قطر، سری به دیگر تفریحات قطر بزنید. موزه هنرهای اسلامی در فاصله‌ای نزدیک به فرودگاه قطر ساخته شده است. در نتیجه پس از اینکه با خرید بلیط هواپیما قطر به فرودگاه دوحه رسیدید، می‌توانید سوار اولین تاکسی شوید و در عرض حدود ۲۰ دقیقه، قطرگردی را با گشت‌و‌گذار در موزه هنرهای اسلامی قطر آغاز کنید.

موزه ملی قطر

موزه ملی قطر

برای تعریف‌و‌تمجید از جاذبه‌های موزه ملی قطر کافی است به این نکته اشاره کنیم که این موزه حدود ۱.۵ کیلومتر طول دارد. جالب است بدانید طراحی موزه ملی قطر بیشتر از یک دهه طول کشیده است. جالب‌تر اینکه این موزه شبیه به گلی با نام رز صحرا، یکی از گل‌های نایاب که در قطر رشد می‌کند، طراحی شده. برای علاقه‌مندان تفریحات قطر باید بگوییم که مکان فعلی این موزه، در گذشته جایگاه اصلی کاخ شیخ عبدلله بن جاسم آل ثانی بود. موزه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم به گونه‌ای طراحی شده تا تاریخ غنی خاورمیانه را به رخ گردشگران بکشد. موزه ملی قطر از یک طرف به صحرا و از طرف دیگر به دریا ختم می‌شود.

موزه ملی قطر

در نتیجه پس از موزه‌گردی می‌توانید به صحرا بزنید و حسابی تفریح کنید. گردشگران علاقه‌مند به تفریحات آبی قطر نیز می‌توانند مسیر دیگر موزه را ادامه دهند و به دریا برسند. در این موزه نزدیک به ۸ هزار اثر باستانی نگهداری می‌شود. دو رستوران، یک کافه و دو فروشگاه در موزه ملی قطر تعبیه شده است. حضور در این فروشگاه‌ها فرصت مناسبی برای خرید سوغات قطر است.

دژ دوحه

دژ دوحه

به احتمال زیاد وقتی صحبتی از دژ به میان می‌آید، تصویری از برج‌و‌باروهای قدیمی در ذهن شما شکل می‌گیرد. این شرایط درباره دژ دوحه تفاوت دارد. دژ دوحه نسبت به قلعه‌های باستانی چندان قدیمی نیست و ۱۹۲۷ ساخته شده است. این دژ به لحاظ معماری نیز شباهت چندانی با برج‌و‌باروهای قدیمی ندارد. د‌ژ دوحه اکنون به موزه‌ تغییر کاربری داده تا به یکی از تفریحات قطر تبدیل شود. نمای بیرونی این دژ بسیار زیبا و تماشایی است. با فرارسیدن شب، نورپردازی‌های جذابی روی دیوارهای بیرونی دژ انجام می‌شود تا جاذبه بصری دژ دوحه را بیشتر کند. دژ دوحه در گذشته‌های نه‌چندان دور وظیفه دفاع از مردمان دوحه را بر عهده داشته است. این دژ گردشگران را همانند تونلی از قطر قدیم به قطر جدید می‌رساند.

گردشگری در روستاهای قطر

تفریحات قطر فقط به سرگرمی‌های آبی و مکان‌های تاریخی ختم نمی‌شود. قطر روستاهای کویری زیبایی دارد که آینه‌ای تمام‌نما از فرنگ مردمان قطر را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. گردشگری در روستاهای قطر از چیزی که فکرش را بکنید جذاب‌تر است. به همین دلیل اگر در سفر به قطر وسوسه‌ شدید که سری به روستای این سرزمین بزنید، حتماً روستاهای زیر را به برنامه قطرگردی خود اضافه کنید.

روستای کاتارا

روستای کاتارا از جاهای تفریحی قطر

روستای کاتارا، روستایی معمولی نیست. این روستا مرکز برگزاری جشنواره‌های سنتی و محلی قطر به حساب می‌آید. به همین دلیل نیز به آن روستای فرهنگی کاتارا می‌گویند. این روستا در ساحل شرقی بین غرب خلیج و منطقه مروارید قطر خودنمایی می‌کند. با ورود به این روستا متوجه خواهید شد که به منطقه‌ای فرهنگی پا گذاشته‌اید. به هر کدام از قسمت‌های روستای کاتارا که بنگرید، منظره‌ای زیبا از معماری و دستاوردهای هنری قطر پیش روی شما قرار می‌گیرد.

روستای کاتارا از جاهای تفریحی قطر

برای نمونه می‌توان به مسجد روستای کاتارا اشاره کرد. معماری این مسجد با تمامی مسجد‌های که تاکنون دیده‌اید تفاوت دارد. دلیل زیبایی مسجد روستای کاتارا را باید در طراح آن جستجو کنید. جالب است بدانید این مسجد را بانویی ترک برای قطری‌ها طراحی کرده. به همین دلیل مسجد روستای کاتارا، اولین مسجد در دنیاست که طراحی آن را یک زن انجام داده است. جالب‌تر اینکه بیشتر کاشی‌های این مسجد کار دست کاشیکاران هنرمند ایرانی است. سالن آمفی‌تئاتر بزرگ، گالری‌های هنری، مرکز نجوم و سرگرمی‌های دریایی از تفریحاتی است که در روستای کاتارا وجود دارد.

روستای الزباره

روستای الزباره

گردشگرانِ علاقه‌مند به تاریخ و فرهنگ قطر، گشت‌و‌گذار در روستای الزباره را یکی از مهم‌ترین تفریحات قطر می‌دانند. این روستا در روزگاران بسیار قدیم یکی از مکان‌های مهم زندگی و تجارت قطری‌ها بود. با این حال اکنون اثر چندانی از این روستا باقی نمانده است. این شرایط ارزش باستان‌شناسی و تاریخی روستای الزباره را افزایش داده است. در این منطقه باستانی آثاری از تمدن قطری‌های قدیم در بازه زمانی ۱۷۶۰ تا ۱۹۳۸ وجود دارد. چندین قلعه قدیمی، بازارهای باستانی و چاه‌های کهن در گوشه‌و‌کنار منطقه الزباره مشاهده می‌شود.

روستای الزباره

این منطقه در روزگاران بسیار قدیم به‌عنوان شاهراه تجارت قطر به حساب می‌آمد. به همین دلیل رونق زیادی داشت. با توجه به اهمیت تجاری روستای الزباره، سلطان شیخ عبدالله بن جاسم آل ثانی، فرمان ساخت دژی مستحکم را در این ناحیه صادر کرد. این دژ با نام قلعه الزباره شناخته می‌شود. دژی که اکنون از آن صحبت می‌کنیم یکی دیگر از جاذبه‌های چشمگیر روستای الزباره است. روستای الزباره در فاصله ۱۰۵کیلومتری دوحه واقع شده است. این روستا چیزی حدود ۴۰۰ هکتار مساحت دارد. گشت‌و‌گذار در روستای الزباره خاطره خوش از تفریحات قطر در ذهن گردشگران باقی می‌گذارد.

ساحل‌گردی در قطر

انصافاً باید اعتراف کرد تمامی تفریحات قطر یک طرف و تفریحات آبی قطر طرف دیگر. جذابیت اصلی این تفریحات را می‌توان در سواحل زیبای قطر جستجو کرد. این سواحل یکی از دیگری تماشایی‌تر هستند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در سفر به قطر، ساحل‌گردی را از سواحل زیر آغاز کنید.

ساحل التخیرا قطر

ساحل التخیرا قطر

اگر در بین تفریحات قطر هوس ساحل‌گردی به سرتان زد و می‌خواستید قدمی طولانی در یکی از زیباترین ساحل‌های قطر بزنید، راه ساحل التخیرا را در پیش بگیرید. این ساحل چیزی حدود ۱۰ کیلومتر طول دارد. در یک طرف این مسیر منظره‌ای تماشایی از دریا قرار دارد و در طرف دیگر نمایی چشمگیر از صحرا. در این ساحل پرنده‌های زیبایی همیشه در حال پرواز هستند. به لطف این شرایط، حتی اگر به آسمان هم نگاه کنید، با منظره‌ای زیبا از پرواز پرنده‌ها روبه‌رو خواهید شد. ساحل التخیرا شن‌های روانی دارد. در نتیجه قدم‌زدن در این ساحل نیز تجربه‌ا‌ی متفاوت از ساحل‌گردی را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

ساحل التخیرا قطر

در این ساحل بساط انواع تفریحات آبی مهیاست. قایق‌سواری، جت اسکی، پاراسل‌‌سواری و غواصی از تفریح‌های سرگرم‌کننده‌ ساحل التخیرا قطر به حساب می‌آید. منظره‌های اطراف این ساحل به اندازه‌ای تماشایی است که گردشگران از خود بی خود می‌شوند و ساعت‌ها در شن‌های روان آن قدم می‌زنند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حتماً‌ قبل از ساحل‌گردی، ضدآفتاب بزنید و کلاه و عینک‌آفتابی بردارید.

ساحل ام باب

ساحل ام باب

در ساحل غربی قطر، روستایی با نام ام باب قرار دارد. این روستا به لحاظ تاریخی مکانی جالب‌ توجه برای گردشگری است. با این حال جذابیت روستا بیشتر به ساحل تماشایی آن است. ساحلی که کنار روستا قرار گرفته با نام ساحل ام باب شناخته می‌شود. در امتداد این ساحل نخل‌های زیبا سربه‌فلک‌ گذاشته‌اند. وجود این نخل‌ها باعث شده تا ساحل ام باب به مکانی مناسب برای ساحل‌گردی تبدیل شود. از طرف دیگر این ساحل از دوحه حدود دو ساعت دورتر است. به همین دلیل با ساحلی روبه‌رو هستیم که نسبت به دیگر سواحل قطر، خلوت‌تر است. به لطف این شرایط ساحل ام باب جان می‌دهد برای اینکه دست‌دردست دلدار در آن قدم بزنید و عاشقی کنید.

در اطراف این ساحل خبری از هتل یا رستوران های قطر نیست؛ در نتیجه حتماً‌ خوراکی و تنقلات همراه داشته باشید. ساحل ام باب چندین زمین بازی، مکان تعویض لباس و سرویس‌بهداشتی دارد. آب این ساحل نیز به دیگر سواحل قطر، عمق کمتری دارد. این شرایط ساحل ام باب را به مکان مناسب برای برگزاری رویدادهای ورزشی تبدیل کرده است. بسته به زمانی که راهی قطر شده‌اید، ممکن است در این ساحل رویدادهای ورزشی جریان داشته باشد. یکی از مهم‌ترین این رویدادها، شترسواری است. پیشنهاد می‌کنیم اگر بخت‌ با شما یار بود و در حین گشت‌و‌گذار در ساحل ام باب، متوجه مسابقه شترسواری شدید، فرصت تماشای این مسابقه هیجان‌انگیز را به عنوان یکی از بهترین تفریحات قطر به فال نیک بگیرید.

ساحل آل واکرا

ساحل آل واکرا

تفریحات قطر فقط در دوحه متمرکز نشده‌اند. بعضی از این تفریحات در فاصله‌ای دورتر از دوحه قرار دارند؛ اما به اندازه‌ای جذاب هستند که ارزش دارد مسیر بیرون شهر دوحه را در پیش بگیرید. برای نمونه می‌توان به ساحل آل واکرا اشاره کرد. در جنوب دوحه روستایی با نام آل واکرا وجود دارد. این روستا چیزی حدود ۱۰ کیلومتر از دوحه دورتر است. تقریباً ۱۵ کیلومتر دورتر از این روستا، در جنوب شرقی این ناحیه ساحل آل واکرا قرار دارد. این ساحل یکی از خانوادگی‌ترین سواحل نزدیک به دوحه شناخته می‌شود. ساحل آل واکرا در کنار اینکه بسیار دنج و خلوت است، منظره‌ای تماشایی به دریا دارد.

ساحل آل واکرا

در این ساحل درختچه‌های حرا رشد می‌کند. در نتیجه گشت‌و‌گذار در ساحل آل واکرا را به علاقه‌مندان طبیعت نیز پیشنهاد می‌کنیم. ساحل آل واکرا مکان مناسبی برای صید ماهی است. به لحاظ امکانات رفاهی شاید ساحل آل واکرا نسبت به دیگر تفریحات قطر تجهیزات مناسبی نداشته باشد؛ اما با ساحلی روبه‌رو هستیم که خلوتی آن به نبود امکانات رفاهی‌اش می‌ارزد.

ساحل فویریت

ساحل فویریت

یکی از زیباترین سواحل قطر در شمال شرقی این سرزمین قرار دارد. در این ساحل بهترین امکانات رفاهی برای گردشگران مهیا شده است. به لحاظ امنیت نیز از ساحلی صحبت می‌کنیم که به‌راحتی می‌توانید در آن کمپ بزنید و شب را در کنار ساحل به صبح برسانید. بساط تفریحات آبی در این ساحل مهیاست. قایق‌های تندرو در ساحل فویریت چشم‌انتظار گردشگران هستند. شنا، موج‌سواری، پاراسل و اسکی روی آب از تفریحات هیجان‌انگیزی است که در ساحل فویریت می‌توانید امتحان کنید. این ساحل جاذبه‌های خاصی دارد که در دیگر سواحل قطر نظیر آن را پیدا نمی‌کنید. ساحل فویریت زیستگاه نوعی لاک‌پشت کمیاب است. این لاک‌پشت‌ها در ساحل فویریت تخم‌گذاری می‌کنند. تماشای بیرون‌آمدن لاک‌پشت‌ها از تخم، فرصتی است که گردشگران طبیعت‌دوست قدر آن را به‌خوبی می‌دانند. ساحل فویریت با آب زلال و منظره‌ای تماشایی، ساحلی است که نباید در سفر به قطر از دست بدهید.

ساحل سیمایسما

ساحل سیمایسما

به گردشگرانی که همراه خانواده راهی قطر شده‌اند، ساحل‌گردی در سیمایسما را پیشنهاد می‌کنیم. چند کیلومتر دورتر از این ساحل، تفرجگاه سیمایسما قرار دارد. این تفرجگاه یکی از بهترین مراکز تفریحات قطر به حساب می‌آید. همسایگی تفرجگاه سیمایسما با این ساحل از جذابیت‌های آن خبر می‌داد. ساحل سیمایسما به لحاظ سرگرمی‌های دریایی نیز تفریحات متنوعی را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. زمین والیبال و فوتبال ساحلی در ساحل سیمایسما تعبیه شده است.

اطراف این ساحل نیز کاملاً حصارکشی‌شده تا به مکان امنی برای بازی کودکان و تفریح خانواده‌ها تبدیل شود. ساحل سیمایسما مکان مناسبی برای پیک‌نیک است. سرویس‌بهداشتی، پارکینگ خودرو، منطقه بازی کودکان، دوش آب گرم و رختکن از دیگر امکانات رفاهی ساحل سیمایسما به حساب می‌آید. در همسایگی این ساحل چندین رستوان نیز وجود دارد. غذاهای این رستوران‌ها چیزی کمتر از بهترین رستوران های قطر ندارند. به لطف این شرایط فرصتی پیدا می‌کنید تا در کنار ساحل‌گردی، حسابی شکم‌گردی کنید و دلی از عزا در بیاورید.

تفریحات قطر به‌ اندازه‌ای متنوع است که می‌تواند هفته‌ها شما را سرگرم کند. با این حال از آنجایی که وقت در سفر تنگ است، پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر، با جاهای دیدنی قطر و جاذبه های گردشگری آن آشنا شوید. سپس مکان های تفریحی قطر را مشخص کنید تا پس از اینکه پایتان به خاک این کشور رسید، راه جاهای تفریحی را در پیش بگیرید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم اطلاعات سودمندی درباره سفر به قطر دارید، خواهشمندیم این اطلاعات را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر مخاطبانمان به اشتراک بگذارید.

پارک آبی قطر یکی از بهترین تفریحات خانگی این کشور به حساب می‌آید.

گردشگری در موزه هنرهای اسلامی قطر، موزه ملی قطر و موزه شیخ فیصل بن قاسم از تفریحات قطر است که جاذبه تاریخی دارد.

پیاده‌روی در منطقه کورنیش، گشت‌و‌گذار در ساحل‌های قطر و آب‌تنی در لب دریا از تفریحات قطر است که هیچ خرجی روی دست شما نمی‌‌گذارد.

پیست بین المللی لوسیل قطر، رانندگی در تپه، کایت سواری در قطر و جت اسکی از تفریحات هیجان‌انگیز قطر به حساب می‌آید.

گشت‌و‌گذار در منطقه ال تاکیرا، ساحل فویریت و باغ وحش قطر به گردشگران علاقه‌مند به طبیعت توصیه می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.