تفریحات رایگان دبی | سیاحتی مجانی در سرزمین شگفتی‌ها

0

تفریحات رایگان دبی در کنار اینکه گردشگران را حسابی سرگرم می‌کند، آینه‌ای تمام‌نما از فرهنگ و تاریخ مردمان این منطقه پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌دهد. به لطف این تفریحات بدون اینکه در سفر به دبی دیناری خرج کنید، بسیاری از جاهای دیدنی دبی را به رایگان خواهید دید. شاید باور نکنید که بسیاری از قسمت‌های معروف و جاهای دیدنی دبی مانند برج خلیفه و برج العرب را بدون پرداخت هزینه یا با پرداخت مبلغی اندک، می‌توانید ببینید. از آنجایی که پیداکردن این تفریح‌ها کار چندان ساده‌ای نیست، در ادامه تفریح‌های رایگان دبی را با شما در میان می‌‌گذاریم. به شما قول می‌دهیم به لطف این اطلاعات بدون اینکه دست در جیب مبارک کنید، گشت‌و‌گذاری جانانه و رایگان را در دبی تجربه خواهید کرد.

فهرست مطالب

کویر گردی | یکی از آرامش‌بخش‌ترین تفریحات دبی

ایران‌گردها با ما هم عقیده‌اند که در هیچ‌کجای دنیا صحرایی به زیبایی کویرهای ایران نداریم. با این حال انصافاً باید اعتراف کرد کویرهای دبی نیز تماشایی هستند. نمای زیبای کویر دبی، پای این صحرا را به فیلم‌های سینمایی هم باز کرده است. حیف است که راهی دبی شوید و از کویرهای زیبایی این منطقه دیدن نکنید. خوشبختانه کویر گردی یکی از تفریحات رایگان دبی است. فقط کافی است خودرویی اجاره کنید و بدون پرداخت بلیط یا هزینه‌‌ای دیگر، خودتان را مهمان تماشای کویر زیبای دبی کنید. همان‌گونه که می‌دانید سافاری دبی، یکی از تفریح‌های هیجان‌انگیز این منطقه است. ناگفته پیداست برای استفاده از این سافاری باید هزینه‌ کنید؛ اما به شما قول می‌دهیم هیجانی که سافاری دبی دارد، به قیمتش می‌ارزد.

ساحل گردی | تفریحی رایگان همراه با موسیقی دریا

سواحل دبی یکی از دیگری تماشایی‌تر هستند. در این سواحل بساط انواع تفریح و سرگرمی مهیاست. با این حال در کنار اینکه برای استفاده از این تفریح‌ها باید حتماً مبلغی هزینه کنید، تماشای ساحل یکی از تفریحات رایگان دبی است. گردشگری را سراغ نداریم که راهی دبی شده باشد و ساحل گردی نکرده باشد. به همین دلیل نیز سواحل دبی همیشه شلوغ و پر از گردشگر است. رستوران های دبی در فاصله‌ای نزدیک به این سواحل قرار دارند. با این حساب پس از اینکه حسابی از ساحل گردی خسته شدید، می‌توانید سری به رستوران های دبی بزنید و دلی از عزا در بیاورید. پیشنهاد می‌‌کنیم اگر اهل ساحل گردی هستید، ضد آفتاب، عینک و کلاه آفتابی را فراموش نکنید.

بازدید از آبنمای موزیکال دبی | یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات رایگان دبی

آبنمای موزیکال دبی در کنار برخ خلیفه دبی و مراکز خرید دبی قرار دارد. به لطف این مساحت کم، پس از پاساژگردی در این مراکز یا گشت‌وگذار در برج خلیفه، چشم‌ شما به جمال یکی از زیباترین آبنماهای موزیکال دنیا روشن می‌شود. فواره‌های این آبنما، جریان آب را به ارتفاع ۱۵۰متری می‌رساند. از طرف دیگر در این آبنما چیزی حدود ۶هزار و ۶۰۰ چراغ تعبیه شده است. این چراغ‌ها با ۲۵ رنگ زیبا، رنگین‌کمانی دلفریب از آب و نور را به گردشگران نمایش می‌دهند. رقص آب در پرتوهای نور زیبای این آبنما با موسیقی دلنشینی همراه می‌شود تا تمامی زیبایی‌هایی که از آبنمای موزیکال گفتیم به یکی از تفریحات رایگان دبی تبدیل شود.

گشت‌وگذار در مراکز خرید دبی | تفریحی که هم رایگان است و هم نیست!

شاید باورتان نشود حدود ۶۵ مرکز خرید پرزرق‌و‌برق در گوشه‌و‌کنار دبی وجود دارد. در چند سال آینده دست‌کم ۱۰ مرکز خرید بزرگ دیگر هم به این تعداد اضافه می‌شود. هر کدام از این مراکز خرید دبی، طراحی ساختمان خاص خودش را دارد. از طرف دیگر تعداد زیاد این مراکز کار را به جایی کشانده تا صاحبانشان برای جذب مشتری بیشتر، طرح‌های رایگان و سرگرمی‌های مجانی در اختیار گردشگران قرار دهند. اینجاست که گشت‌و‌گذار در مراکز خرید دبی به یکی از تفریحات رایگان دبی تبدیل می‌شود. اگر اهل پاساژ گردی هستید و از دیدن مراکز خرید سیر نمی‌شوید، این تفریح را در نظر داشته باشید.

ناگفته نماند مراکز خرید دبی در بازه‌های زمانی مختلف، تخفیف‌های چشمگیری برای کالاها لحاظ می‌کنند. به همین دلیل اگر بهترین زمان سفر به دبی را انتخاب کرده‌ باشید، در کنار پاساژگردی، می‌توانید کالاهای دل‌خواه را با بهترین قیمت خرید کنید. اکنون که صحبت از مراکز خرید دبی به میان آمد، جالب است بدانید در مرکز خرید امارات مال، پیست اسکی دبی وجود دارد. جالب‌تر اینکه کافه یخی دبی به‌عنوان یکی از خاص‌ترین کافه‌های این شهر در مرکز تجاری تایم اِسکوئر سنتر دبی واقع شده است.

بازدید از روستای هریتیج | گشتی در گذشته دبی

دبی یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای منطقه به حساب می‌آید. با این حال دبی مدرن امروزی، تاریخچه‌ای سنتی و قدیمی دارد. زرق‌و‌برق دبی این تاریخچه را از دید گردشگران پنهان می‌کند. به همین دلیل اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که به تاریخ و فرهنگ مردمان دبی اهمیت می‌دهید و دنبال تفریحات رایگان دبی می‌گردید، بازدید از روستای هریتیج را پیشنهاد می‌کنیم. این روستا درواقع نسخه‌ای بازسازی‌شده از روستاهای باستانی ابوظبی است. روستای هریتیج فرهنگ مردمان دبی قدیم را به گردشگران امروزی بازتاب می‌دهد. در این منطقه گردشگری سبک‌ زندگی مردمان باستان نیز به گردشگران آموزش داده می‌شود. کارگاه‌های آهنگری، کوزه‌گری و دیگر شغل‌های قدیمی در روستای هریتیج دبی، حال‌‌وهوای زندگی قدیمی را در دل گردشگران زنده می‌کند.

بازدید از موزه ها

دبی شهری مدرن است، با این حال مدیران گردشگری این شهر برای زنده‌نگه‌داشتن خاطره مردمان قدیم این دیار، موزه‌هایی را در گوشه‌و‌کنار این شهر برپا کرده‌اند. جالب است بدانید دبی چیزی حدود ۴۷ موزه دارد. هر کدام از این موزه‌ها قسمتی از فرهنگ و تاریخ امارات را به گردشگران معرفی می‌کند. بازدید از بسیاری از این موزه‌ها رایگان است. بعضی از این موزه‌ها نیز بلیط بسیار ارزانی دارند. از طرف دیگر با خرید کارت گردشگری دبی بلیط موزه های دبی به میزان چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. این شرایط باعث شده تا بازدید از موزه‌ها به یکی از تفریحات رایگان دبی تبدیل شود. برای اطلاعات بیشتر از کاهش هزینه‌ها بهتر است نگاهی به مطلب راهنمای سفر دبی بیندازید. موزه دبی (Dubai Museum)، موزه الفهیدی، خانه شیخ سعید آل مکتوم، موزه تاریخ طبیعی شارجه و موزه کاخ العین،‌ از موزه‌هایی است که پیشنهاد می‌‌کنیم حتماً سری به آن‌ها بزنید.

بازدید از نمایشگاه و بازار های محلی | تفریح رایگان دبی که هم فال است و هم تماشا

روزی نیست که در دبی چندین نمایشگاه باشکوه برگزار نشود. در این نمایشگاه‌ها دستاوردهای مردمان این سرزمین به نمایش گذاشته می‌شود. گشت‌و‌گذار در بسیاری از این نمایشگاه‌ها کاملاً‌ رایگان است. دبی به داشتن بازار های محلی با فروشنده‌های خوش‌انصاف نیز مشهور است. بازارگردی در این بازارچه‌ها تفریحی است که هیچ هزینه‌ای ندارد. قیمت کالاهای بازار های محلی دبی نیز نسبت به دیگر جاهای این شهر ارزان‌تر است. به همین دلیل اگر می‌خواهید با یک تیر دو نشان بزنید و در کنار تفریحات رایگان دبی، خریدی جانانه در بازار های محلی داشته باشید، چهارشنبه بازار مارینا، شنبه بازار البراشا، بازار محصولات کشاورزی و بازار محلی ساحلی را به برنامه دبی‌گردی خود اضافه کنید.

پارک های دبی | تفریحی پر از حس زندگی

تا همین یک سده پیش، دبی سرزمینی بی‌آب‌و‌علف بود. این شرایط تغییر چشمگیری داشته و اکنون تا چشم‌ کار می‌‌کند پارک های سرسبز در دبی دیده می‌شود. گردشگری در این پارک‌ها همانند دیگر پارک‌های جهان، هیچ هزینه‌ای ندارد. پارک های دبی در کنار فضای سرسبز، فستیوال‌ها و مراسم متنوعی هم دارند. برگزاری نمایش‌های خیابانی، اجرای موسیقی محلی و غرفه‌های فروش سوغاتی از ویژگی‌هایی است که در پارک های دبی ساعت‌ها گردشگران را سرگرم می‌کند. اگر به دنبال تفریحات رایگان دبی هستید، بدون اینکه دست در جیب خود بکنید، سری به پارک های دبی بزنید و حسابی خوش بگذرانید. به گردشگرانی که از پارک‌گردی سیر نمی‌شوند، گشت‌و‌گذار در باغ معجزه دبی (Miracle Garden Dubai) را پیشنهاد می‌‌کنیم.

سینمای رایگان وافی مال | یکی از خاص‌ترین تفریحات رایگان دبی

وافی مال، یکی از بهترین مراکز خرید دبی است. این مرکز خرید همانند ساختمان‌های دوران مصر قدیم ساخته شده است. به لطف این طراحی، فرصتی پیدا می‌کنید تا در بنایی با معماری مصری‌های باستان آشنا شوید. گشت‌و‌گذار در مرکز خرید والی مال کاملاً رایگان است. با این حال مدیران این مرکز خرید برای جذب مشتری، درهای سینمای وافی مال را به رایگان برای گردشگران باز گذاشته‌اند. به لطف سخاوتمندی مدیران مرکز خرید وافی مال، پس از گشت‌و‌گذاری جانانه در این مرکز خرید، می‌توانید سری به سینمای رایگان وافی مال بزنید و با تماشای فیلم‌های دلخواه، خاطره‌ای خوش از مرکز خرید وافی مال به یادگار ببرید. سینمای رایگان وافی مال یکی از تفریحات رایگان دبی است که در فضای باز فیلم‌ نمایش می‌دهد.

شرکت در جشنواره ها | هم فال و هم تماشا

دبی‌، شهر جشنواره‌هاست. روزی نیست که در این شهر جشنواره‌ای باشکوه برگزار نشود. این جشنواره‌ها به‌اندازه‌ای سرگرم‌کننده هستند که حیف است سری به جشنواره های دبی نزنید. خوشبختانه بسیاری از این جشنواره‌ها کاملاً رایگان هستند. این شرایط باعث شده تا گردشگرانی که به دنبال تفریحات رایگان دبی می‌گردند، شرکت در بهترین جشنواره های دبی را به فهرست دبی‌گردی خود اضافه کنند. فستیوال موسیقی جاز، فستیوال عروس دبی، جشنواره غذا و فستیوال بین المللی فیلم،  جشنواره‌هایی است که شرکت در آن‌ها به خاطره‌ای خوش در ذهن شما تبدیل خواهد شد. ناگفته نماند بعضی از این جشنوار‌ه‌ها کاملاً رایگان نیستند، با این حال قیمت بلیط آن‌ها آنقدر کم است که دست‌کمی از رایگان ندارد. در حال حاظر نیز فستیوال خرید دبی ۲۰۲۱ پیش روی شماست.

بازدید از منطقه تاریخی جمیرا | تفریحی رایگان برای ثبت بهترین عکس‌ها

مدت‌ها پیش منطقه جمیرا مکانی اعیانی برای زندگی در دبی بود. این منطقه هنوز هم جلال‌‌وشکوه خودش را حفظ کرده است. در کوچه‌‌پس‌کوچه‌‌های منطقه تاریخی جمیرا تا چشم کار می‌کند جاهای دیدنی وجود دارد. بسیاری از این مکان‌ها هزینه‌ای از گردشگران دریافت نمی‌کنند تا به قسمتی از تفریحات رایگان دبی تبدیل شوند. جمیرا ساحلی بسیار زیبا هم دارد که گردشگران را از دورونزدیک فرا می‌خواند. مسجد جمیرا نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی دبی در جمیراست. این مسجد به جایگاه ویژه‌ای در میان مردمان منطقه دارد و به‌عنوان یکی از نمادهای مهم دبی شناخته می‌‌شود. منطقه تاریخی جمیرا جان می‌دهد برای عکاسی. پیشنهاد می‌کنیم در گشت‌و‌گذار در منطقه تاریخی جمیرا حتماً دوربین عکاسی یا گوشی هوشمند با دوربینی با کیفیت همراه داشته باشید.

بازدید از مساجد دبی | جایی که دین و دنیا به هم گره خورده

امکان ندارد وارد بلاد مسلمین شوید و چشم شما به مساجد باشکوه نیفتد. دبی نیز از این قائده مستثنی نیست. دبی حدود ۲۲۰۰ مسجد دارد. در بین تمامی این مسجدها، مسجد جامع دبی، مسجد الفاروق عمر ابن خطاب، مسجد خلیفه التاجر و مسجد ایرانی، گل سرسبد مساجد دبی به حساب می‌آیند. همان‌گونه که می‌دانید بازدید از مسجد در هیچ کجای دنیا هزینه‌ای ندارد. به لطف این شرایط اگر هوای مسجدگردی به سر شما زد و می‌خواستید تفریحات رایگان دبی را تجربه کنید، مسجد‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم را به خاطر داشته باشید.

بازدید از آکواریوم دبی مال | تماشای دنیای زیر آب

آکواریوم دبی یکی از زیباترین آکواریوم‌های منطقه است. این آکواریوم بزرگ در دبی مال قرار دارد. گردشگران پس از خرید و پاساژگردی در دبی مال، می‌توانند سری به آکواریوم دبی مال بزنند. ناگفته پیداست گشت‌و‌گذار در آکواریوم دبی مال، خرجی هنگفت روی دست گردشگران قرار می‌دهد. با این حال مدیران دبی مال برای اینکه گردشگران دست‌خالی از این مرکز خرید بیرون نروند و خاطره‌ای خوش از آکواریوم دبی مال داشته باشند، این آکواریوم را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند تا قسمتی از آن از داخل دبی مال قابل مشاهده باشد. این شرایط باعث شده تا بازدید از آکواریوم دبی مال به یکی از تفریحات رایگان دبی تبدیل شود.

بازدید از گالری های هنری | تفریحی رایگان بابا دل اهل هنر

برج های دبی جلوه‌های از دستاوردهای مردمان این سرزمین را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. با این حال عظمت این برج‌ها سایه روی گالری های هنری دبی نینداخته است. در این گالری‌ها بهترین آثار هنرمندان دبی و دیگر مناطق اطراف به نمایش گذاشته می‌شود. بدون شک خرید این آثار از گالری های هنری دبی،‌ هزینه‌ای هنگفت روی دست شما قرار می‌دهد. با این حال سکه گالری های هنری دبی روی دیگری هم دارد و بازدید از این گالری ها کاملاً‌ رایگان است. به همین دلیل از آنجایی که قدیمی‌ها گفته‌اند وصف العیش نصف العیش، می‌توانید با حضور رایگان در گالری های هنری دبی، به تماشای مجانی این آثار مشغول شوید. بازدید از گالری های هنری از آن دسته تفریحات رایگان دبی است که گردشگران هنردوست نباید از آن غافل شوند.

قایق سواری به قیمت یک درهم | ارزان و با هیجان

سواحل دبی یکی از دیگری وسیع‌تر هستند. جالب است بدانید فقط ساحل جمیرا چیزی حدود ۶۰ کیلومتر طول دارد. به لطف این سواحل، هر زمان که دلتان هوای قایق‌ سواری کرد، کافی است خودتان را به یکی از سواحل کرایه قایق در دبی برسانید. در تمامی این سواحل قایق‌های گردشگری صف کشیده‌‌اند. قایقران‌های این قایق‌ها برای قایق‌ سواری مبلغ ناچیزِ یک درهم به‌ازای هر مسافر دریافت می‌کنند. از آنجایی که یک درهم در مسافرت پرخرجی مانند سفر دبی پولی به حساب نمی‌آید، می‌توان گفت قایق سواری یکی از تفریحات رایگان دبی است.

پرنده نگری در پناهگاه حیات وحش راس الخور | تماشای قدرت پروردگار

دبی شاید در گذشته سرزمین بی‌آب‌و‌علفی بود؛ اما این روزها زندگی در جای‌جای آن مشاهده می‌شود. این سرزمین در کنار انسان‌ها، پناهگاهی برای حیوانات فراهم کرده است. یکی از این مکان‌ها، پناهگاه حیات وحش راس الخور است. در این پناهگاه چیزی حدود ۲۷۰ گونه جانوری به‌‌ خوبی و خوشی زندگی ‌می‌کنند. پناهگاه حیات وحش راس الخور در سال ۱۹۸۵ میلادی افتتاح شد و از آن زمان تاکنون به‌عنوان یکی از تفریحات رایگان دبی شناخته می‌شود. اگر روحیه‌ای پروانه‌ای دارید و دلتان برای تماشای فلامینگوهای زیبا غنج می‌رود، پناهگاه حیات وحش راس الخور را به برنامه دبی‌گردی خود اضافه کنید.

گشت و گذار در خیابان ال سیف | یکی از مجانی‌ترین تفریحات رایگان دبی

حتماً شما هم با ما هم عقیده‌اید که زندگی مردمان هر شهر را می‌توان با حضور در خیابان‌های آن درک کرد. خیابان‌گردی در کنار لطف‌و‌صفایی که دارد، کاملاً مجانی است. با این حساب اگر به دنبال تفریحات رایگان دبی می‌گردید، گشت‌‌و‌گذار در خیابان ال سیف را به برنامه سفر خود اضافه کنید. خیابان ال سیف، یکی از بهترین خیابان‌های دبی است. در گوشه‌و‌کنار این خیابان طراحی مدرن با سبک سنتی تلفیق شده تا ثابت شود اهالی دبی در کنار علاقه‌ به پیشرفت، نیاکان خود را فراموش نکرده‌اند. در این خیابان تا چشم کار می‌کند فروشگاه‌های شیک با ویترین‌هایی رنگارنگ مشاهده می‌شود. خیابان ال سیف به داشتن رستوران‌های درجه‌یک هم معروف است. به همین دلیل اگر می‌خواهید خودتان را مهمان گردشگری جانانه و خوش‌قیمتی در دبی کنید، خیابان ال سیف را به یاد داشته باشید.

قدم زدن کنار پل قفل عشق | تماشای عاشقانه‌ترین عهدهای دوستی

قفل عشق از آن دسته رسم‌های قدیمی است که در گوشه‌و‌کنار دنیا رواج دارد. پای جادوی قفل عشق به دبی نیز باز شده است. به همین منظور در منطقه‌ الخوانیج (Al Khawaneej)، پلی وجود دارد که عاشقان آن را به پل عشق تبدیل کرده‌اند. در این پل افرادی که نرد عشق به محبوب باخته‌اند حضور پیدا می‌کنند تا با بستن قفلی به این پل، سرنوشت خود را برای همیشه به معشوق گره بزنند. اگر می‌خواهید دست دلدار را بگیرید و سفری عاشقانه به دبی داشته باشید، حتماً سری به پل قفل عشق بزنید و محبت خود را به محبوب اثبات کنید. بازدید از پل عشق یکی از تفریحات رایگان دبی است که به گردشگران عاشق‌پیشه پیشنهاد می‌کنیم.

عکاسی در ساحل لامر | ثبت بهترین تصاویر پروفایل

تفریحات رایگان دبی در گوشه‌و‌کنار سواحل این منطقه وجود دارد. این تفریحات به هر اندازه‌ هم که به شما خوش بگذرد، باز هم پس از مدتی در ذهنتان به خاطره‌ای محو تبدیل می‌شود. عکاسی بهترین راه برای ماندگارکردن این تفریحات است. به همین دلیل در بین تمامی سواحل دبی، عکاسی در ساحل لامر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در هیچ‌کجای سواحل دبی چنین منظره‌ای وجود ندارد. در کنار عکاسی در ساحل لامر، این ساحل بهترین سرگرمی‌های‌ آبی را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. جالب است بدانید ساحل لامر، یکی از جدیدترین سواحل دبی به حساب می‌آید. این ساحل به رغم تجهیزات رفاهی چشمگیر و سرگرمی‌های آبی متنوع، هزینه‌ای برای گردشگری ندارد.

بازدید از جزیره بلو واترز |

حتماً با خودتان فکر کرده‌اید جزیره بلو واترز (Bluewaters Island)، با اسم دهن پرکنی که دارد، حتماً‌ یکی از جزیره‌های گران‌قیمت گردشگری در دبی است. غم به دلتان راه ندهید؛ زیرا بهترین تفریحات رایگان دبی در این جزیره وجود دارد. جزیره‌ای که از آن صحبت می‌کنیم افتخار سرگرمی‌های دبی به حساب می‌آید. چرخ و فلک چشم دبی به‌عنوان بزرگ‌ترین چرخ‌و‌فلک دنیا، سواحل خصوصی، هتل‌های ۵ ستاره و حدود ۲۰۰ رستوران در جزیره بلو واترز خودنمایی می‌‌کند. ناگفته پیداست برای بسیاری از سرگرمی‌های جزیره بلو واترز، باید هزینه کنید. با این حال این جزیره به اندازه‌ای جاهای تفریحی رایگان دارد که سرتان حسابی بند شود.

قدم زدن در اسکله ساحل مارینا | مجانی‌ترین تفریحات رایگان دبی

تفریحات رایگان دبی در سواحل این منطقه بیشتر وجود دارد. کافی است خودتان را به یکی از سواحل زیبای دبی برسانید تا با قدم‌زدن در کنار ساحل، خودتان را مهمان مناظر زیبای اطراف کنید. به همین دلیل اگر اهل قدم‌زدن در کنار ساحل هستید، اسکله ساحل مارینا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این اسلکه فاصله کمی با هتل ۵ ستاره مارینا دارد. تماشای امواج خلیج فارس از اسکله ساحل مارینا دبی تجربه‌ای آرامش‌بخش از دبی‌گردی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

بازدید از نخل جمیرا | نخل‌هایی با شهرت جهانی

نخل جمیرا، یکی از باشکوه‌ترین پروژه‌های ساختمانی جهان به حساب می‌آید. این پروژه به اندازه‌ای اعتباربین‌المللی دارد که از آن با نام هشتمین عجایب جهان یاد می‌کنند. کاملاً مشخص است قیمت سرگرمی‌های اطراف جزایر نخلی دبی سر به فلک می‌گذارد. با این حال گشت‌و‌گذار در این منطقه کاملاً رایگان است. نخل جمیرا، بزرگ‌ترین جزیره‌ای است که توسط بشر ساخته شده. ابعاد این جزیره به‌اندازه‌ای است که حتی از بیرون از جو زمین نیز دیده می‌شود. جالب است بدانید بسیاری از سلبریتی‌های معروف مانند دیوید بکام در نخل جمیرا سوئیت اختصاصی دارند. به همین دلیل چه بسا بخت با شما یار بود و در بازدید از نخل جمیرا، چشمتان به سلبریتی‌ دل‌خواهتان روشن شد.

تماشای چهار دوره مختلف در ریورلند | پارک تفریحی دبی

پارک‌های تفریحی ریورلند یکی از سرگرمی‌های اشرافی دبی شناخته می‌شوند. در این مجموعه چهار پارک ریورلند، لگولند، بالیوود و موشن‌گیف وجود دارد. پارک‌هایی که از آن‌ها صحبت می‌‌کنیم، هر کدام دنیایی از سرگرمی پیش روی گردشگران قرار می‌‌دهند. با این حال گشت‌و‌گذار در پارک اصلی ریورلند، هزینه‌ای ندارد. ورودی به تمامی قسمت‌های ریورلند آزاد است و گردشگران با وسیله‌نقلیه یا پای پیاده می‌توانند از یکی از تفریحات رایگان دبی استفاده کنند.

گشت‌وگذار در منطقه بستکیه دبی | محله ایرانی‌نشین دبی

سال‌های بسیار دور ایرانیانی از جنوب به منطقه‌ای که امروز با نام دبی می‌شناسیم مهاجرت کردند. این ایرانی‌ها محله‌ای با نام بستکیه را در دبی بنا نهادند. به همین دلیل نیز معماری خانه‌های این محله با معماری منازل جنوب ایران مو نمی‌زند. اگر در سفر به دبی حس وطن‌پرستی شما گل کرد، کافی است سری به محله بستکیه دبی بزنید. در این منطقه سرگرمی‌های زیادی وجود دارد که برای استفاده از آن‌ها باید هزینه کنید. با این حال گشت‌و‌گذار در خیابان‌های منطقه بستکیه هیچ خرجی روی دست شما نمی‌گذارد.

دیدن از بازارهای استوک دبی | گردش و خرید و ارزان در دبی

دبی بازارهای استوکی دارد که انتهای آن‌ها پیدا نیست. در این بازارها از شیرمرغ تا جان آدمیزاد با قیمتی ارزان فروخته می‌شود. از آنجایی که ما ایرانی‌ها با کالاهای استوک‌ غریبه نیستیم، گشت و گذار در بازارهای استوک دبی بدون شک برای گردشگران ایرانی به‌عنوان یکی از تفریحات رایگان دبی به حساب می‌آید.

لیزر شو در دبی مال | تماشای رقص رنگ و نور

دبی مال به اندازه‌ای جاهای دیدنی دارد که می‌توانید یک روز کامل را در آن گردشگری کنید و سیر نشوید. با این حال یکی ازجاذبه های گردشگری دبی که انصافاً تماشایی است، در دبی مال قرار دارد. تفریحی که از آن صحبت می‌کنیم، در واقع نمایشی از پرتوهای لیزرهای درخشان است. لیزر شو دبی مال،‌ با تمامی لیزرشوهایی که دیده‌اید فرق می‌کند و بزرگ‌ترین لیزشو دنیاست. به گردشرانی که دنبال تفریحات رایگان دبی می‌گردند، پیشنهاد می‌کنیم تماشای لیزر شو در دبی مال را از دست ندهند.

تماشای آبشار آبی در اتوبان شیخ زاید

اتوبان شیخ زاید، یکی از شاهراه‌های اصلی دبی به حساب می‌آید. این اتوبان یک اتوبان معمولی نیست و در گوشه‌و‌کنار آن جاذبه های گردشگری خودنمایی می‌کند. یکی از این جاذبه‌ ها، آبشار آبی است که در اتوبان شیخ زاید قرار دارد. این آبشار به لحاظ طراحی، یکی از زیباترین آبشارهای مصنوعی دنیاست. خوشبختانه بازدید از آبشار آبی اتوبان شیخ زاید، مجانی است و هیچ هزینه‌ای برای تماشای آن نباید پرداخت کنید. اگر در جست‌وجو برای پیداکردن تفریحات رایگان دبی گذارتان به اتوبان شیخ زاید افتاد، تماشای آبشار آبی را فراموش نکنید.

پیک نیک و صرف کباب در ساحل دریاچه القدره | گردش متفاوت و خاص

ساحل دریاچه القدره

گاهی اوقات یک تفریح ساده و ارزان به صد سرگرمی اشرافی می‌ارزد. یکی از این تفریح‌ها که هزینه‌ای هم برای شما به دنبال ندارد، پیک‌ نیک در ساحل دریاچه القدره دبی است. این ساحل هزارویک جای دیدنی دارد که ساعت‌ها شما را به خود مشغول می‌کند. پس از گشت‌و‌گذاری جانانه در ساحل دریاچه القدره، می‌توانید منقلی به راه بیندازید و به طبخ غذاهای کبابی مشغول شوید. برای اینکه کباب‌های لذیذی که خورده‌اید هضم شود، در ساحل دریاچه القدره قدم بزنید و از تفریحات رایگان دبی لذت ببرید.

پرسه عاشقانه کنار دریاچه عشق | تجربه‌ای منحصربه‌فرد در کل جهان

تصویری از دریاچه عشق

دریاچه عشق دبی جایی برای گردشگران دلداده‌ای است که می‌خواهند محبت خود را تقدیم معشوق کنند. نمای بالای این دریاچه، شکل ۲ قلب در هم تنیده را به تصویر می‌‌کشد. دریاچه عشق در وسط یکی از کویرهای بزرگ دبی قرار دارد. با این حال آب آن همیشه گوارا و زلال است. حضور در دریاچه عشق و آب‌تنی در کنار دلدار از آن دسته تفریحات رایگان دبی است که خاطره آن برای همیشه ماندگار می‌شود.

تماشای نقاشی‌های خیابانی | رایگان‌تر از این؟

تصویری از نقاشی های خیابانی دبی

مدیران گردشگری دبی توجه ویژه‌ای به جذب هنرمندان دارند. این مدیران امیدوارند تا دبی به کانون هنری منطقه تبدیل شود. نتیجه این تلاش‌ها را می‌توان به‌وضوح در خیابان‌های دبی دید. در بسیاری از این خیابان‌ها، نقاشی‌های دیواری چشم‌نوازی مشاهده می‌شود. این نقاشی‌ها در گوشه‌و‌کنار خیابان‌های مهم دبی خودنمایی می‌کنند.

شرکت در کلاس های رایگان یوگا | تمرینی برای آرامش

شرکت در کلاس های رایگان یوگا

جاهای دیدنی دبی به اندازه‌ای است که گردشگری در این منطقه به مارتنی ۲۴ساعته تبدیل می‌شود. از آنجایی که ارزش زمان در سفر حتی بیشتر از طلاست، پیشنهاد می‌کنیم با شرکت در کلاس های رایگان یوگا دبی، خستگی را از تن بیرون کنید. جمعه هر هفته کلاس های رایگان یوگا در مرکز یوگا خور دیره و پارک زعبیل برگزار می‌شود.

تفریحات رایگان دبی به لحاظ سرگرمی چیزی کمتر از تفریح‌های پولی ندارد. امیدواریم به لطف اطلاعاتی که از این تفریحات با شما در میان گذاشتیم، هزینه‌ های سفر دبی را به مقدار چشمگیری کاهش دهید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم اطلاعات سودمندی از سفر به دبی دارید، خواهشمندیم این اطلاعات را با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

اسکله ساحل مارینا مکان بسیار خوش‌منظره‌ای برای قدم زدن در کنارساحل است.

ساحل لامر منظره‌هایی دارد که جان می‌دهد برای عکاسی.

ساحل دریاچه القدره، مکانی باصفا برای پیک نیک و طبخ غذاهای کبابی است.

لیزر شو و قسمت بیرونی آکواریوم دبی از تفریحات رایگان دبی مال به حساب می‌آید.

خیابان ال سیف، یکی از بهترین خیابان های دبی برای خیابان‌گردی و تفریح شناخته می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.