ساحل مرجان کیش | ساحل سفیدپوش خلیج فارس

0

به‌راستی که جزیره‌های جنوب ایران هرکدام تکه‌ای از بهشت‌ هستند و از مهره‌های اصلی صنعت گردشگری محسوب می‌شوند. سواحل درخشان و طلایی جزیره‌های خلیج فارس از تماشایی‌ترین سواحل ایران و جهان‌اند و زیبایی بی‌حدومرزی دارند. ره بال آسمان، در ادامه سفر خود به مناطق جنوبی ایران، این بار قصد دارد سری به جزیره زیبا و گردشگری کیش بزند و یکی از زیباترین سواحل این جزیره را به شما معرفی کند. مقصد ما ساحل مرجان کیش است. این ساحل خاص و دیدنی در یکی از جزیره‌های لوکس و توریستی ایران جا خوش کرده است. برای آشنایی با این ساحل مرجانی دوست‌داشتنی در جزیره زیبای کیش، تا پایان این سفر با ما همراه باشید.

ساحل مرجان کیش کجاست؟

جزیره کیش در جنوب ایران و در آب‌های خلیج فارس واقع شده است. ساحل مرجان کیش در شرق این جزیره زیبا قرار دارد. این منطقه یکی از مناطق پربازدید و توریستیِ هرمزگان محسوب می‌شود. بندر آفتاب و بندر چارک در شمال جزیره کیش دیده می‌شود و جزیره هندورابی و جزیره لاوان نیز در غرب آن واقع شده است.

آشنایی با ساحل مرجان کیش

نمایی از ساحل زیبا مرجان

جزیره توریستی کیش یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس در جنوب ایران با امکانات رفاهی فراوان است. جاهای دیدنی کیش از مکان‌های گردشگری پربازدید ایران محسوب می‌شود. با رسیدن زمستان، سفر به این جزیره و جاذبه‌هایش رونق می‌گیرد.

ساحل مرجان کیش از زلال‌ترین ساحل‌های خلیج فارس و سواحل مرجانی ایران است. زلالی این ساحل به حدی است که اگر سوار قایق شوید و گشتی درون دریای مرجانی کیش بزنید، می‌توانید بسیاری از آبزیان را در کف آن ببینید و حسابی لذت ببرید. با وجود صدف، حلزون و مرجان‌هایی که دریا از خود در این منطقه به جا گذاشته، این ساحل مرجانی سفیدپوش شده و به یکی از خاص‌ترین سواحل ایران تبدیل شده است.

جاذبه ‌های گردشگری ساحل کیش

۱. لذت از تماشای طبیعت دریایی و ساحلی جزیره

تصویری از ساحل مرجان کیش

ساحل مرجان کیش نیز مثل سایر نقاط این جزیره زیبا و توریستی، پر از امکانات جذاب تفریحی و گردشگری است تا مسافران از وقت‌گذرانی در این جاذبه دل‌چسب احساس خوشایندی داشته باشند. لذت‌بخش‌ترین تجربه در این ساحل زیبا تماشای دریای نیلی خلیج فارس و غروب سرخ خورشید است که خیال‌انگیزترین تابلوی نقاشی طبیعت را روبه‌روی چشمانتان قرار می‌دهد. در پارک ساحلی مرجان کیش، آلاچیق‌ها و فضاهایی برای نشستن و خلوت با طبیعت فراهم شده است. می‌توانید ساعت‌ها در این آلاچیق‌ها بنشینید و از تماشای طبیعت جزیره لذت ببرید.

۲. دوچرخه سواری و موتور سواری در ساحل کیش

تصویری از دوچرخه سواری و موتور سواری در کیش

از دیگر جاذبه‌های گردشگری این ساحل پیست دوچرخه‌سواری است. در این منطقه، کیوسک‌هایی وجود دارند که به مسافران دوچرخه اجاره می‌دهند تا در ساحل دریای خلیج فارس بتوانند دوچرخه‌سواری کرده و این تجربه را به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل کنند. دوچرخه‌سواری در ساحل کیش تجربه‌ای آرامش‌بخش و در عین حال مهیج است. پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن را تجربه کنید. همچنین، در این کیوسک‌ها، موتورهای چهارچرخ نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد تا در این منطقه از جزیره زیبای کیش، موتورسواری کنید و آدرنالین خونتان را حسابی افزایش بدهید.

۳. بازی‌های مهیج دریایی

تصویری از تفریحات دریایی کیش

دوچرخه‌سواری و موتورسواری یگانه امکانات تفریحی ساحل مرجانی کیش نیست. در کلوپ دریایی این منطقه، می‌توانید تفریحات آبی و ساحلی را تجربه کنید و از لحظه‌های حضورتان در کیش لذت ببرید. پاراسل، جت‌اسکی، قایق‌سواری، شاتل و… از بازی‌های جذاب و مهیج پارک ساحلی هستند.

۴. غواصی در دریای مرجانی کیش

تصویری از قواصی در کیش

غواصی در دریای مرجانی کیش از دیگر تجربه‌های دریایی این سفر است که پیشنهاد می‌کنیم اصلاً آن را از دست ندهید. با امنیت خاطر، به همراه تیم غواصیِ این ساحل، به عمق آب‌های خلیج فارس بروید و از تماشای ماهی‌های رنگارنگ و طبیعت شگفت‌انگیز اعماق خلیج فارس لذت ببرید. غواصی یکی از تفریحات و جاذبه‌های گردشگریِ بسیار پرطرفدار ساحل کیش است. هرساله، مسافران بسیاری برای تجربه غواصی، با کمک تجهیزات کامل و به همراه تیم غواصی منطقه، راهی عمق هزاررنگ دریای مرجانی کیش می‌شوند.

۵. خرید و شکم‌گردی

تصویری از پاساژ و رستوران در کیش

اگر عاشق خرید و چشیدن طعم غذاهای مختلف و خوشمزه هستید، از مرکز خرید و فودکورت ساحل مرجان غافل نشوید. مرکز خرید مرجان یکی از بهترین مراکز خرید کیش در این ساحل است. انواع کالاهای اساسی همچون لباس، مواد خوراکی، سوغات جزیره، تجهیزات شنا و… را می‌توانید در آن پیدا کنید.

بعد از تماشای غروب خورشید در ساحل سفید مرجانی، به مراکز تجاری بروید و حسابی خرید کنید. هر زمان که خسته شدید، به‌ سراغ فودکورت بروید و طعمی لذیذ را تجربه کنید. ساحل مرجان کیش در شب، با گشت‌وگذار در مراکز خرید مدرن و نوش‌جان‌کردن غذایی خوشمزه در رستوران‌‌های ساحلی، لذت‌بخش‌تر خواهد شد.

فست‌فودها و رستوران‌ های ساحل مرجان تنوع مطلوبی در منوی غذایی خود دارند. می‌توانید غذایی خوشمزه و باکیفیت را در این رستوران‌ها نوش‌جان کنید و هم‌زمان از حضور در طبیعت ساحلی جزیره نیز لذت ببرید. غذاهای دریایی و محلی از گزینه‌ها پرطرفدار در منوی رستوران‌ها هستند. چشیدن طعم مطلوب آن‌ها در ساحل دریا با شنیدن صدای امواج رسیده به جزیره لذیذتر خواهد بود.

مجسمه ساحل مرجان کیش و جلوه آن در شب

تصویری از مجسمه ساحل مرجان کیش

در گوشه‌و‌کنار جزیره کیش، تندیس‌های زیبا و فراوانی وجود دارد که هنرمندانی زبردست آن‌ها را ساخته‌اند. این تندیس‌ها جزیره را زیبا و خواستنی‌تر نشان می‌دهند؛ برای مثال، مجسمه مرد ماهیگیر، مرد فانوس‌به‌دست، مجسمه پیرمرد در پارک ساحلی سیمرغ و… از تندیس‌های زیبای جزیره کیش هستند.

در پارک ساحلی مرجان جزیره کیش نیز تندیسی زیبا واقع شده که زیبایی ساحل را بیشتر کرده است. این تندیس شمایل مردی را نشان می‌دهد که رها و بی‌دغدغه درون حلقه‌ای نشسته است و در ساحل دریا در حال نواختن سازی بومی است. این مجسمه با تاریک‌شدن هوا، به‌کمک نورپردازی‌، جلوه بسیار زیبایی پیدا می‌کند و دیدنی‌تر می‌شود. بعد از غروب آفتاب، ساحل مرجان در شب با وجود مرد نوازنده بومی زیباتر می‌شود. اگر کمی به تخیلتان پروبال بدهید، شاید صدای ساز بومی این مرد محلی را نیز بشنوید. این تندیس در مسیر جاده جهان قرار دارد.

بهترین فصل و زمان بازدید از ساحل مرجان

نمایی از ساحل مرجان

جزیره زیبای کیش، به‌خاطر موقعیت جغرافیایی خود در جنوب ایران، آب‌وهوایی گرم دارد. به همین دلیل، سفر به این جزیره با شروع سرما رونق پیدا می‌کند. بهترین زمان سفر به کیش، از جمله ساحل مرجان، هم‌زمان با شروع موج سرماست. از اواخر پاییز که نشانه‌های زمستان در آب‌وهوای کشور پیدا می‌شود، سفر به جزیره کیش تب‌وتاب بسیاری پیدا می‌کند. این موج از سفر تا اواسط بهار ادامه می‌یابد. سفر به جزیره کیش در روزهای تابستان، با وجود هوای گرم و مرطوب، تقریباً غیرممکن است. این موج هوای گرم کم‌کم از اواسط بهار شروع می‌شود.

هتل‌ های نزدیک به ساحل مرجان

تصویری از هتل های نزدیک ساحل مرجان

هتل‌های جزیره کیش از بهترین هتل‌های ایران هستند و امکانات فوق‌العاده‌ای در اختیار مسافران جزیره قرار می‌دهند. در زمان سفر به جزیره، می‌توانید در اطراف ساحل مرجان کیش اقامت داشته باشید. هتل ‌های نزدیک به ساحل مرجان نیز از بهترین انتخاب‌ها خواهند بود. این هتل‌ها امکانات رفاهی کاملی، با کیفیتی مطلوب در اختیارتان قرار می‌دهند. هتل سیمرغ، هتل ارم کیش، هتل بزرگ داریوش، هتل شایان، پارمیس و هتل تعطیلات از اقامتگاه‌های شناخته‌شده در نزدیکی پارک ساحلی مرجان جزیره کیش هستند. در فصل سفر، این هتل‌ها از بهترین هتل های کیش به انتخاب‌مسافران برای اقامت محسوب می‌شوند.

رستوران‌ های ساحل مرجان

تصویری از رستوران های ساحلی مرجان

در اطراف پارک ساحلی مرجان جزیره کیش، کافه‌ها و رستوران‌ها و فست‌فودهای متنوعی وجود دارند که خوشمزه‌ترین لحظات را برای مسافران پدید می‌آورند. رستوران‌های دارچین، میرمهنا، کوه نور، باراکودا، رستوران شاندیز سرسبز کیش و… از بهترین رستوران های کیش نزدیک به ساحل مرجان هستند. کافه‌های فراتی، طهرون و کافه‌رستوران فلای بورد نیز در ساحل مرجان کیش واقع شده‌اند.

امکانات ساحل مرجانی

  • هتل‌ها؛
  • قایق‌سواری؛
  • مراکز خرید متنوع؛
  • پیست دوچرخه‌سواری؛
  • کافی‌‌شاپ و فست‌فودی‌ها؛
  • کیوسک اجاره دوچرخه و موتور چهارچرخ؛
  • آلاچیق و فضاهای استراحت مخصوص مسافران؛
  • رستوران‌های مختلف با ارائه انواع غذاهای دریایی و محلی؛
  • کلوپ بازی‌های دریایی همچون غواصی، پاراسل، جت‌اسکی و… .

جاهای دیدنی اطراف ساحل مرجانی کیش

تصویری از جاهای دیدنی اطراف ساحل مرجان

یکی از نزدیک‌ترین جاهای دیدنی کیش به ساحل مرجانی اسکله تفریحی است که تقریباً در ۵کیلومتری این ساحل واقع شده است. این اسکله از چوب ساخته شده است و با عنوان ساحل چوبی کیش نیز آن را می‌شناسند. پارک دلفین کیش نیز در فاصله کمی از ساحل مرجان است. اگر از این ساحل حدود ۳ کیلومتر به‌سمت جنوب برانید، به پارک دلفین‌ها خواهید رسید. کشتی یونانی کیش در سواحل غربی جزیره واقع شده است و نسبت به ساحل مرجان نیز در همین جهت ‌روی نقشه دیده می‌شود. مسافت بین این دو ساحل حدود ۱۷ کیلومتر است.

نمایی از شهر زیرزمینی کاریز جزیره کیش

 

شهر زیرزمینی کاریز در شمال غربی پارک ساحلی مرجان با فاصله‌ای در حدود ۱۳ کیلومتر واقع شده است. این شهر زیرزمینی یکی از جاهای دیدنی کیش است که بسیار هم زیباست. شهر باستانی حریره نیز در همین جهت و با فاصله تقریبی ۱۱ کیلومتر ‌روی نقشه دیده می‌شود. فاصله ساحل مرجانی کیش تا باغ پرندگان جزیره حدود ۳ کیلومتر است. این باغ در جنوب ساحل مرجان واقع شده است. خانه مردم‌شناسی بومیان کیش نیز یکی از تماشایی‌ترین جاذبه‌های جزیره است که در جهت شمال غربی پارک ساحلی مرجان با مسافتی در حدود ۱۴ کیلومتر قرار گرفته است. آب انبار سنتی نیز از دیگر جاهای دیدنی کیش است و با فاصله ۱۲ کیلومتر در جهت شمال غربی نسبت به دریای مرجانی کیش روی نقشه دیده می‌شود.

مسیر دسترسی به ساحل مرجانی کیش

برای رفتن به دریای مرجانی کیش باید خودتان را به جزیره کیش برسانید. علاوه بر مسیر هوایی، می‌توانید از طریق مسیر زمینی و سپس با کمک لنج و از طریق مسیر دریایی، راهی جزیره کیش شوید. فرودگاه بین‌المللی کیش تقریباً در مرکز جزیره است. ساحل مرجان نیز در شرق آن با فاصله تقریبی ۹ کیلومتر واقع شده است. بعد از رسیدن به جزیره، برای رفتن به ساحل مرجان کیش، باید به ‌سمت شرقی جزیره بروید. جاده ساحلی و زیبای «جهان» از مسیرهایی است که شما را به ساحل مرجان هدایت می‌کند.

هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدید24ساعته
آدرسکیش، میدان مرجان

ما در ره بال آسمان امیدواریم از سفرتان به جزیره زیبای کیش و تماشای ساحل مرجان کیش لذت ببرید و این سفر را به خاطره‌ای خوش برای خود و عزیزانتان تبدیل کنید. به ‌نظر شما، زیباترین سواحل جنوبی ایران در کدام مناطق واقع شده‌اند؟ آیا دیگر سواحل مرجانی ایران را می‌شناسید؟ چه عواملی سلامت و طول عمر مرجان‌ها و صخره‌های مرجانی را تهدید می‌کند؟

این ساحل زیبا در شرق جزیره کیش قرار دارد.

لذت تماشای طبیعت دریایی و ساحلی، دوچرخه‌سواری و موتورسواری، غواصی، بازی‌های مهیج دریایی، پاساژهای خرید مدرن و رستوران‌های باکیفیت از جمله جاذبه‌های گردشگری ساحل مرجان هستند.

پارک دلفین کیش، اسکله تفریحی چوبی و باغ پرندگان جزیره نیز در فاصله بسیار کمی از این ساحل زیبا واقع شده‌اند.

جزیره زیبای کیش آب‌وهوایی گرم دارد. به همین دلیل، بهترین زمان بازدید از جاهای دیدنی این جزیره، از جمله ساحل مرجان، هم‌زمان با شروع موج سرماست.

هتل‌های جزیره کیش از بهترین هتل‌های ایران هستند. برای اقامت در ساحل مرجان، هتل‌های نزدیک به این ساحل بهترین انتخاب‌اند.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.