فصل حراج ارمنستان |‌ تجربه خریدی رضایت‌بخش و ارزان

0

ارمنستان از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان است. تمدنی کهن، جاذبه‌های طبیعی مسحور‌کننده، جاذبه‌های تفریحی و توریستی متعدد و… در کنار کم‌هزینه بودن سفر به ارمنستان باعث شده است تا بسیاری این کشور را به‌عنوان مقصد سفر‌های خود انتخاب کنند. از آنجایی که قیمت اجناس مختلف در کشور ارمنستان مناسب است، اغلب گردشگران ایرانی گشت‌و‌گذار در مراکز خرید ایروان را برای خرید از دست نمی‌دهند. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید، فصل حراج ارمنستان بهترین فرصت برای شماست تا به این کشور سفر کنید. در این مطلب قصد داریم در‌خصوص جشنواره‌ها و فستیوال‌های بزرگ حراجی در ارمنستان سخن بگوییم. همچنین اطلاعاتی مفید و کاربردی برای تجربه خریدی موفق در فصل حراج ارمنستان در اختیارتان قرار دهیم. از‌این‌رو اگر می‌خواهید با یک تیر دو نشان زده و در کنار تجربه سفری خاطره‌انگیز، در حراجی‌های این کشور نیز شرکت کنید، در این مطلب همراه ما باشید.

فصل حراج ارمنستان چه زمانی است؟

  • حراج کریسمس و سال نو میلادی در ارمنستان 

حراج سال نو میلادی در ارمنستان از اواسط ماه دسامبر (حدود ۱۰ روز مانده به کریسمس) آغاز می‌شود و تا یک هفته پس از سال نو میلادی (۷ نوامبر) ادامه دارد. در این بازه زمانی، اغلب مراکز خرید، فروشگاه‌ها و برند‌ها، اجناس خود را تخفیف‌هایی استثنایی به مشتریان عرضه می‌کنند؛ از‌این‌رو این بازه زمانی را می‌توان بزرگ‌ترین فصل حراج ارمنستان دانست. جشنواره حراج کریسمس و سال نو میلادی، فرصتی عالی برای تجربه خریدی ارزان و رضایت‌بخش به‌شمار می‌آید. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم ۱۵ دسامبر تا ۷ نوامبر را به‌عنوان بهترین زمان سفر به ارمنستان برای خرید، در تقویم خود علامت بزنید. 

  • حراج تابستانه ارمنستان

جشنواره حراج تابستانه محبوب‌ترین فصل حراج ارمنستان برای گردشگران است؛ چرا‌که این فصل هم به‌لحاظ آب‌و‌هوایی و هم به لحاظ شرکت در جشنواره های ارمنستان برای خریدی ارزان، فرصتی عالی به شمار می‌آید. جشنواره حراج تابستانه در کشور ارمنستان هر‌ساله از اواسط ماه شهریور آغاز می‌شود و تا اواسط ماه مهر ادامه دارد. در این جشنواره اغلب مراکز خرید ایروان، بازار‌ها و فروشگاه‌ها، تخفیف‌های خوبی برای اجناسشان در‌ نظر می‌گیرند. از‌این‌رو اگر می‌خواهید در آب‌و‌هوایی مطبوع و دلپذیر مسافر ارمنستان باشید و ضمن بازدید از جاهای دیدنی ایروان، خرید رضایت‌بخش و ارزانی را در این کشور تجربه کنید، جشنواره حراج تابستان را از دست ندهید. 

  • بلک فرایدی (جمعه سیاه) 

شاید بگویید که بلک فرایدی فقط یک روز است و نمی‌توان آن را به‌عنوان فصل حراج در ارمنستان معرفی کرد؛‌ اما مگر می‌شود از تخفیف و حراج سخن گفت و حرفی از بلک فرایدی به میان نیاورد؟‌ به آخرین جمعه ماه نوامبر، بلک فرایدی (جمعه سیاه) می‌گویند. در این روز اغلب برند‌های معتبر و مشهور، مراکز خرید و فروشگاه‌ها، محصولات و کالاهای خود را با تخفیف‌هایی استثنایی عرضه می‌کنند. جشنواره بلک فرایدی در ابتدا در کشور آمریکا برگزار می‌شد؛ اما امروزه این جشنوار در بیشتر کشور‌های دنیا، از جمله کشور ارمنستان، در آخرین جمعه ماه نوامبر برگزار می‌شود. از‌این‌رو اگر می‌خواهید خریدی موفق و ارزان را تجربه کنید، باید بگوییم که جمعه سیاه فرصتی استثنایی برای خرید انواع کالا با تخفیف‌های بسیار ویژه است. 

در فصل حراج ارمنستان چه برندهایی تخفیف دارند؟

در فصل حراج ارمنستان اغلب برند‌های معروف و حتی برند‌های کمتر شناخته شده، کالاهای خود را با تخفیف عرضه می‌کنند. درصد تخفیف‌ها بر‌اساس سیاست‌های فروش هر برند متفاوت است؛ اما می‌توان گفت که در جشنواره‌های فروش کریسمس، حراج تابستانه و بلک فرایدی، شما می‌توانید اغلب کالاهایی را که می‌خواهید، با قیمتی کمتر در ارمنستان تهیه کنید.

در فصل حراج ارمنستان چه چیزهایی بخریم؟

به‌طور کلی با‌توجه به این که واحد پول ارمنستان «درام» است و هر درام در حال حاضر (سال ۱۴۰۰) حدوداً معادل ۸۶ ریال است، می‌توان گفت که ارمنستان کشوری ارزان بوده و خرید انواع کالا از آن برای ایرانیان مقرون‌به‌صرفه است. از‌این‌رو شما می‌توانید در فصل حراجی‌ها و جشنواره‌های فروش ارمنستان برای خرید اقلام مختلف، از پوشاک و کیف و کفش گرفته تا لوازم آرایشی و… اقدام کنید. با‌این‌حال اگر بپرسید که در فصل حراج ارمنستان چه چیز‌هایی بخریم، پیشنهاد ما به شما خرید انواع سوغات ارمنستان است. در ادامه از معروف‌ترین سوغات ارمنستان نام برده‌ایم:

  • جواهرات ارمنی | Armenian Jewelry؛
  • دست‌سازه‌هایی با طرح انار | Anything with pomegranate؛
  • فرش و قالچه‌های دست‌بافت ارمنی | Armenian hand-woven carpets and rugs؛
  • میوه‌های خشک‌شده | Dried Fruits؛
  • کاچکار | A Kachkar.

مراکز خرید ارزان در ایروان کدامند؟

در تمامی کشور‌ها و شهر‌ها، مراکز خریدی وجود دارند که فروشگاه‌های آن‌ها در تمام طول سال اجناس خود را با قیمتی ارزان‌تر از سایر مکان‌ها، عرضه می‌کنند. از‌این‌رو اگر می‌خواهید در سفر به ایروان، سوغات ارمنستان و خرید‌های شخصی خود را با قیمت‌هایی مناسب تهیه کنید، در ادامه همراه ما باشید تا با ارزان‌ترین مراکز خرید ایروان آشنا شوید. 

  • مرکز خرید توناواچار: مرکز خریدی بزرگ و محبوب که در آن انواع کالا با قیمت و کیفیتی مناسب عرضه می‌شود. 
آدرس: 33, 3 Sevan Street, Yerevan, Armenia
  • مرکز خرید ورنیساژ: بازاری معروف و قدیمی که در روز‌های شنبه و یک‌شنبه بر‌پا می‌شود و برای خرید سوغات ارمنستان مناسب است. 
آدرس: 1, 3 Buzand St, Yerevan 0010, Armenia
  • مرکز خرید سورمالو: بازاری رو‌باز که در آن انواع کالا کالاهایی متنوع از جمله پوشاک، کیف و کفش، لوازم خانگی، منسوجات، مواد غذایی و… به‌صورت تک و عمده با قیمتی مناسب عرضه می‌شود. 
آدرس: 15 Arshakunyats Ave, Yerevan, Armenia
  • بازار بنگلادش: بازاری بسیار بزرگ که در بخش‌های مختلف آن از شیر مرغ تا جان آدمیزاد، با قیمتی ارزان‌تر از همه جا یافت می‌شود. 
آدرس:‌ 5FG2+GVM, Yerevan, Armenia
  • میدان گارگین نژده: خیابان‌های اطراف این میدان مقصدی مناسب برای گشت‌و‌گذار در خیابان‌های ایروان و خریدی رضایت‌بخش و مقرون‌به‌صرفه در فصل حراج ارمنستان هستند. 
آدرس:‌ Garegin Nzhdehi Square, Yerevan, Armenia

نکات مهم برای شرکت در فصل حراج ارمنستان چیست؟

  • احساسی خرید نکنید! پیش از شرکت در حراجی‌ها در فصل حراج ارمنستان، کالاهایی که به آن‌ها نیاز دارید و می‌خواهید خریداری کنید را در لیستی طبقه‌بندی‌شده بر‌اساس اولویت خرید، بنویسید. این کار باعث می‌شود تا با دیدن تخفیف‌ها برای خرید کالاهای غیر‌ضروری وسوسه نشوید و بودجه خود را برای کالاهایی که واقعاً به آن‌ها نیاز دارید صرف کنید. 
  • همان طور که گفتیم تقریباً تمام مراکز خرید و فروشگاه‌ها، در فصل حراج برای بسیاری از کالاهای خود تخفیف در‌ نظر می‌گیرند؛ از‌این‌رو برای خرید عجله نکنید. ابتدا به چند مرکز خرید و فروشگاه سر بزنید و قیمت‌ها و کیفیت‌ها را مقایسه کنید. در‌نهایت با‌کیفیت‌ترین کالا را با ارزان‌ترین قیمت بخرید. 
  • سعی کنید برای تجربه خریدی موفق، به مراکز خرید بزرگ، معتبر، محبوب و ارزان مراجعه کنید. 
  • گول ترفند‌های فروش را نخورید! پیش از هر خرید، ابتدا قیمت‌ کالاها را از طریق سایت‌های معتبر چک کرده و با قیمت فروشگاه‌ها مقایسه کنید. 

در این مطلب از مجله گردشگری ره بال آسمان همان طور که وعده داده بودیم، در‌خصوص فصل حراج ارمنستان و جشنواره‌های فروش فوق‌العاده در این کشور سخن گفته و اطلاعاتی کاربردی برای تجربه خریدی موفق در حراجی‌های این کشور در اختیارتان قرار دادیم. در پایان پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد سفر به این دیار را دارید، برای آشنایی با جذاب‌ترین جاذبه‌های توریستی ارمنستان، بهترین هتل های ایروان، بهترین رستوران های ایروان و… راهنمای سفر ایروان را نیز مطالعه کنید تا چراغ راه شما برای تجربه سفری راحت و بی‌درد‌سر باشد. همچنین خوب است اشاره کنیم که ما در مطلبی دیگر به‌طور مفصل راجع‌به سفر زمینی به ارمنستان سخن گفته و راه‌و‌چاه را به شما نشان داده‌ایم که مطالعه آن نیز خالی از لطف نیست.  

در فصل حراج ارمنستان اغلب برند‌های معروف و حتی برند‌های کمتر شناخته شده، کالاهای خود را با تخفیف عرضه می‌کنند.

مراکز خرید توناواچار، ورنیساژ، سورمالو، بنگلادش، هرازدان و میدان گارگین نژده جزء ارزان‌ترین مراکز خرید ایروان به‌ شمار می‌آیند.

بزرگ‌ترین فصل‌های حراجی در ارمنستان شامل حراج کریسمس و سال نو میلادی، حراج تابستانه و بلک فرایدی می‌شود.

حراج کریسمس و سال نو میلادی در ارمنستان از اواسط ماه دسامبر (حدود ۱۰ روز مانده به کریسمس) آغاز می‌شود و تا یک هفته پس از سال نو میلادی (۷ نوامبر) ادامه دارد.

جشنواره حراج تابستانه در کشور ارمنستان هر‌ساله از اواسط ماه شهریور آغاز می‌شود و تا اواسط ماه مهر ادامه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.